#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: ۴۵ شبی که خبر شهادت حسین رسید؛ حضرت آیت الله خامنه ای، علیرغم ناامن بودن شهر، به منزل شهید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
زندگی نامه
«سید حسین علم الهدی»، در سال ۱۳۳۷ در خانواده ی مجاهد بزرگ آیت الله «سید مرتضی علم الهدی» دیده به جهان گشود. در دبیرستان با تشکیل انجمن اسلامی و سخنرانی فعالیتهای سیاسی خود را آغاز کرد. در سال ۱۳۵۶ برای تحصیل در رشته ی تاریخ وارد دانشگاه فردوسی مشهد شد. وی از مبارزان دوران ستم شاهی بود و در سنین ۱۴ تا ۲۱ سالگی چند بار توسط رژیم ستم شاهی زندانی و شکنجه شد.
تشکیل سازمان موحدین، با هدف مبارزه مسلحانه، از اقدامات او در این سالها بود. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، عضو اولین شورای تشکیل دهنده سپاه پاسداران شد و از اوایل جنگ در اهواز مستقر گردید. علم الهدی
و هم رزمانش در روز ۱۶ دی ماه ۱۳۵۹، در هویزه به محاصره ی تانکهای دشمن درآمدند. آنان در این روز دست به مقاومتی تاریخی زدند؛ مقاومتی که نام قهرمانان هویزه را برای همیشه وِرد زبانها کرد. کم کم مهمات تمام شد و حلقه ی محاصره تنگ تر شد، تنگ تر و تنگ تر؛ تا جایی که قهرمانان، با ذکر شهادتین، به سمت دربهای بهشت عقب رانده شدند و در دامان معبود مأمن یافتند.
۱۶دی سالروز شهادت شهید علم الهدی ویاران دانشجویش به نام روز شهدای دانشجوی کشور نام گذاری شده است. روحشان شاد و راهشان پر رهرو باد.
پایان
📚پیک افتخار خاطرات شهید حسین علم الهدی
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: لذا آن عالم را حق تعالی دار السلام نام نهاده: « و قال لهم فیها دار السّلام » [۲]، از باب ای
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
محاسن خلق در انسان
قوله علیه السلام: وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی اخْتَارَ لَنَا مَحَاسِنَ الْخَلْقِ.
المحاسن: مواضع الحسن و موارد الزینة. و آن هیئت بدنی و صورت جسدانی است که از عالَم خلق و ترکیب است، مقابل عالم « أَلا لَهُ الْخَلْقُ وَ الأَمْرُ [۲] » أمر، أی له عالم الأجسام و عالم الأرواح.
یعنی حمد و ثنا خاص خدائی است که اختیار نموده برای ما نوع انسان - که آن هم نوعی از انواع غیر محصوره حیوان است - محاسن خلقت، اعنی خَلق بدنی که [از [موارد حُسن و زینت است، کما قال تعالی: « مَا غَرَّکَ بِرَبِّکَ الْکَرِیمِ * الَّذِی خَلَقَکَ فَسَوَّاکَ فَعَدَلَکَ [۳] »، أی جعلک معتدل الأعضاء و حَسَن الصورة، به این که قرار نداده یکی از یدین را اطول از دیگری، و یکی از عینین را أوسع. و جعلک مستوی القامة، چه بدن دنیوی مَرکب روح است که انسان مادامی که در مسافرت دار آخرت است محتاج به او است، و این مَرکب را خدا بر صورت حَسَن ایجاد نموده که مکره نباشد، کما قال تعالی: « فِی أَیِّ صُورَةٍ مَّا شَآءَ رَکَّبَکَ [۴] »، أی حملک، یقال: رکب علی الدابة، أی استقرّ و حمل علیها. « فِی أَیِّ صُورَةٍ » أی فی أیّ هیکلٍ شاء طویلاً أو قصیراً، حسناً أو قبیحاً، سمیناً أو هزالاً.
« رَکَّبَکَ » و حملک إلی انقضاء أجلک و وصول وطنک، کما قیل:
----------
[۲]: ۳ - سوره مبارکه اعراف، آیه ۵۴.
[۳]: ۴ - سوره مبارکه انفطار، آیات ۶ و ۷.
[۴]: ۵ - همان، آیه ۸.
طفلی است جان و مهد تن او را قرارگاه چون کشت راه رو فکند مهد یک طرف
قال مولانا علی علیه السلام: « سَتعقبون منی جثةً خلأً ساکنة بعد حراک، و وصامتة بعد نطق » [۱]، أی ستجدون بعد موتی هیکلاً خلأ [۲] خالیة عن الروح.
بالجمله، پس چون حق تعالی در صورت بدنی انسان محسّنات خلقت و دقایق حکمت منظور داشته، لهذا خود در مقام تمجید ذات مقدس در باب خلقت صوری انسان فرموده: « فَتَبَارَکَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخَالِقِینَ [۳] »، و کلام علی علیه السلام گذشت که: « الصورة الانسانیة و اکبر حجج اللّه علی خلقه و هیکل الذی بناه بحکمة » [۴] إلی آخره که در ورقه قبل معروض شد.
----------
[۱]: ۱ - نهج البلاغه، ص ۲۰۷ (کلام، ص ۱۴۹)، شرح نهج البلاغه، ج ۹، ص ۱۱۶.
[۲]: ۲ - کذا در اصل، به ظاهر زایدات.
[۳]: ۳ - سوره مبارکه مؤمنون، آیه ۱۴.
[۴]: ۴ - مصدر آن قبلاً آمد.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: شیخ مفید و سید مرتضی سید مرتضی لاغر اندام بود و در خرد سالی با برادرش سید رضی به درس ابن ن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
تفسیر آیه تبین
ذیل آیه یٰا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنْ جٰاءَکُمْ فٰاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَیَّنُوا [۱]، هرگاه فاسقی خبری برای شما آورد تفحص کنید تا حقیقت آن برای شما آشکار شود.
بیضاوی تبینوا را به معنای فتعرفوا و تفصحوا معنا کرده است. وی نیز افزوده است رسول خدا ولید بن عتبه را به عنوان جمع آوری صدقات نزد قبیله بنی مصطلق فرستاد. ولید سابقه عداوت با این قبیله داشت، مردم که خبر آمدن نماینده پیامبر را شنیده بودند به استقبال شتافتند. ولید تصور کرد آنان برای جنگ آمده اند. با همین تصور بازگشت و به رسول خدا گفت: قبیله همه مرتد گشته و آماده کارزار شده اند. رسول خدا آماده جنگ شد که آیه مزبور نازل شد و ضمن بیان فسق ولید، تأنی پیامبر را خواستار شد.
مفهوم آیه پذیرش خبر عادل بدون تفحص است چرا که وقتی شرطی ذکر شد، اگر شرط نبود، مشروط نیز از بین میرود. حمزه و کسایی فتثبتوا خوانده اند، یعنی وقتی فاسقی خبر آورد، توقف کنید تا مسأله برای شما روشن شود. مراد از اسم فاعل (فاسق) معنای واحد و وصف عنوانی با هم است، لذا آنچه که در پایان آیه آمده است، علت تأنی است. یعنی اگر فاسق واحد آمد، تبین لازم است نه اینکه تبیّن متعلق به مطلق فسق شود؛ چرا که در این صورت عمل بر طبق شیاع باطل میباشد چرا که جایی برای تأنی و دقت باقی نمی ماند.
علاوه اینکه لزوم تأنی در آیه مربوط به خبری است که منجر به قتل و خونریزی میشود.
و اگر خبر از اخباری باشد که موجب قتل نمی شود، تبین هم لزومی نخواهد داشت.
پس استدلال به آیه برای حجیت خبر واحد عادل است نه غیر آن، لذا حرف برخی اصولیین قابل دقت است.
----------
[۱]: ۱) - حجرات، ۶.
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: ۸ - عبرت از دیگران بسیاری از آنان که توجّه به غیر خدا کردند و در پی معبودهای پوشالی بودند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
۳۵- نیّتهای سالم
پرتوی از اسرار نماز » نیّتهای سالم
نیّتهای ناسالم و ریایی، شکلهای فراوان داشت که به برخی اشاره شد. قصد قربت و نیّت الهی نیز ممکن است در قالبهای مختلفی ظاهر شود که البته بعضی با ارزش تر است. برخی از این قالبها چنین است:
۱- ترس از مقام و دادگاه الهی
انجام عبادت یا ترک معصیت، گاهی از روی ترس از دوزخ و سختی حضور در دادگاه الهی و پاسخ گویی به خداوند است. هراس از دشواریهای قیامت نیز میتواند انگیزه صمیمی برای برخی کارها باشد. درباره اطعام خالصانه امیرالمؤمنین و حضرت فاطمه علیها السلام قرآن میگوید: «إِنَّا نَخَافُ مِن رَّبِّنَا یَوْماً عَبُوساً قَمْطَرِیراً» (۲۷۰)
ما (که غذای خود را به مسکین و یتیم و فقیر دادیم) از خدایمان در روز گرفته و سیاه قیامت هراس داریم!
۲- امید به پاداش
رسیدن به پاداشهای بهشتی نیز، نیّت سالمی در عبادت است. قرآن نیز در صدها آیه از بهشت و لذائذ آن به عنوان پاداش صالحان یاد کرده و در روایات بسیاری نیز، پاداشهای اخروی برای اعمال صالح بیان شده است و این پاداش ها، ایجاد انگیزه در انسان میکند.
پس، توجّه به حسرت ریاکاران در روز قیامت، انسان را به مرز اخلاص نزدیک میکند.
۳- تشکّر از نعمت ها
سپاس نعمتهای بی حدّ الهی نیز از نیّتهای صالح در عبادت است.
علی علیه السلام فرموده است:
«لَوْلَمْ یَتوعَّدِ اللّهُ عَلی مَعْصِیَتِه لَکانَ یَجِبُ اَلا یُعْصی شُکْراً لِنِعَمِه» (۲۷۱) اگر خداوند بر نافرمانی اش، وعده عذاب هم نمی داد، واجب بود که به عنوان سپاس نعمت هایش، معصیت نشود.
۴- حیاء
گاهی انگیزه انجام ترک عملی، شرم از پروردگار است. وقتی انسان، عالم را محضر خدا بداند و خداوند را ناظر بر خویش بشناسد، به احترام خداوند، تخلّف و معصیت نمی کند. در حدیث است:
«اُعْبُداللّه کَأنّکَ تَراهُ، فاِنْ لم تکُنْ تَراهُ فَاِنَّه یَراکَ»
خدا را چنان عبادت کن که گویا او را میبینی، اگر تو او را نمی بینی، او تو را میبیند.
۵ - محبّت خدا
کسانی که عبادتشان، روی انگیزه عشق و محبت است و این که خدارا شایسته پرستش میبینند. اسوه چنین عابدان، امیرمؤمنان است که در نهج البلاغه میفرماید: عدّه ای خدارا به امید بهشت میپرستند، این عبادت تاجران است. برخی از روی ترس از دوزخ عبادت میکنند، این عبادت بردگان است. امّا آزادمردان، خدا را به سپاس نعمت هایش عبادت میکنند. [۱]
و در مناجاتی عرضه میدارد که خدایا... تورا شایسته عبادت یافتم و پرستیدم: «بلْ وَجَدتُکَ اهلاً لِلعبادةِ فعبدتک»
در قیامت نیز، انسانها بر اساس نیّت هایشان برانگیخته میشوند، رسول خداصلی الله علیه وآله فرموده است: «اِنّما یُحشَرُالنّاسُ عَلی نیّاتِهم» [۲]
----------
[۱]: ۲۷۲) نهج البلاغه، حکمت ۲۳۷.
[۲]: ۲۷۳) محجةالبیضاء، ج ۵، ص ۷۷.
#پرتویی از نماز
✍محسن قرائتی
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 #پادکست_اعتقادی
⁉️کجای قرآن تعداد رکعات نماز آمده است؟
🎙 استاد محمدی شاهرودی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💽 سوال
⁉️ اینکه می گن با پول میشه گناهان را شست (مثل نماز قضا و..) آیا درست است یانه باید چه پاسخی داد؟
🎙 استاد محمدی شاهرودی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نماز خواندن پدر برای فرزندان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#موشن_گرافی
👇👇👇
💠 چکار کنیم کودکمان از تکرار نماز خسته نشود؟
🔹 نکات مهم برای تربیت کودک نماز خوان
#تربیت
#الگویی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#امام_زمان عج
#جام_جهانی
🎬 ماجرای نماز خواندن عدهای که حتی به خدا اعتقاد نداشتند!
گریه آیتالله ناصری بعد از بازی ایران و آمریکا!
ولوله ای در آسمان برپا شد .
🎤 حجت الاسلام راجی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#لبیک_یا_خامنه_ای
#کلیپ
🎤 حاج آقا پناهیان
♦️ ما داریم کشتی میسازیم!
خیلی ها غرق خواهند شد...
🔶 شباهت داستان نوح ع و کشتی سازی عجیب او با وضع فعلی انقلاب اسلامی ایران
🔉 زمانی که من و شما مشغول تو سر و کله زدن همدیگه بودیم، حاج قاسم داشت یار جمع میکرد.
جمهوری عقلانیت ایران...
https://eitaa.com/zandahlm1357
۱۸ آذر ۱۴۰۰.mp3
21.02M
#صوت_کامل
🔹#عفاف ضرب در #اقتدار
(زینب سلام الله علیها بانوی معرکهها )
میلاد مبارک#حضرت_زینب سلام الله علیها