eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.3هزار عکس
36هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
.......: ۳-۶-۴- فلسفه و اهمیّت حجاب ۱-۳-۶-۴- تکریم زن حجاب، تکریم آن کسی است که در حجاب است. حجاب زن، تکریم زن است. در بیش تر کشورها - حالا من «بیشتر» که می‌گویم، چون همه را اطلاع ندارم - در گذشته، در قدیم، در همین اروپا تا دویست سیصد سال پیش زن‌های اعیان و اشراف حجابی روی صورتشان می‌انداختند؛ در بعضی از فیلم‌های قدیمی شاید دیده باشید. یک حجاب می‌انداختند که چشم‌ها به روی آن‌ها نیفتد. این، تکریم است. در ایران باستانی زن‌های اعیان و اشراف و رؤسا همه باحجاب بودند؛ زن‌های افراد پائین و طبقات پست، نه، بی حجاب هم می‌آمدند؛ مانعی هم نبود. اسلام آمد این تبعیض را گذاشت کنار، گفت نخیر، زن باید باحجاب باشد؛ یعنی این تکریم مال همه ی زنان است. این است نظر اسلام. [۱] ۲-۳-۶-۴- جلوگیری از اختلاط وآمیزش مضرّ و بی قید و شرط زن ومرد مسأله ی حجاب، به معنای منزوی کردن زن نیست. اگر کسی چنین برداشتی از حجاب داشته باشد، برداشتش کاملاً غلط و انحرافی است. مسأله ی حجاب، به معنای جلوگیری از اختلاط و آمیزش بی قیدوشرط زن و مرد در جامعه است. این اختلاط، به ضرر جامعه و به ضرر زن و مرد - به خصوص به ضرر زن - است. [۲] ۳-۳-۶-۴- یاری کننده ی زن در رسیدن به رتبه ی معنوی عالی ما که روی حجاب این قدر مقیّدیم، به خاطر این است که حفظ حجاب به زن کمک می‌کند تا بتواند به آن رتبه ی معنوی عالی خود برسد و دچار آن لغزشگاه‌های بسیار لغزنده ای که سر راهش قرار داده اند، نشود. [۳] ۴-۳-۶-۴- ارزشی بودن مسئله ی حجاب باید مسائل ارزشی اسلام در جامعه ی ما احیاء بشود. مثلاً مسأله ی حجاب، یک مسأله ی ارزشی است. مسأله ی حجاب، مسأله ای است که اگرچه مقدمه یی است برای چیزهای بالاتر، امّا خود یک مسأله ی ارزشی است. [۴] ---------- [۱]: . بیانات در دیدار دانشجویان دانشگاههای استان یزد ۱۳-۱۰-۱۳۸۶. [۲]: . بیانات در دیدار با گروهی از بانوان پزشک سراسر کشور ۲۶-۱۰-۱۳۶۸. [۳]: . بیانات در دیدار با اعضای شورای فرهنگی، اجتماعی زنان، جمعی از بانوان پزشک متخصص و مسئولان کنگره ی حجاب اسلامی به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) ۴-۱۰-۱۳۷۰. [۴]: . همان. ۵-۳-۶-۴- وسیله ای برای امنیّت وسلامت اجتماعی جامعه خودِ این حجاب، یکی از وسایل امنیّت است. با حجاب زنِ مسلمان، هم خود زنِ مسلمان امنیّت پیدا می‌کند و هم مردان مسلمان امنیّت پیدا می‌کنند. آن جایی که حجاب را از زنان دور می‌کنند، آن جایی که زن را به عریانی و برهنگی نزدیک می‌کنند، در درجه ی اوّل، امنیّت از خود زن و در درجه ی بعد، از مردان و جوانان گرفته خواهد شد. برای این که محیط سالم و دارای امنیّت باشد؛ زن بتواند کار خود را در جامعه انجام دهد، مرد هم بتواند مسؤولیّت‌های خود را انجام دهد. [۱] بالاتر از این، در کشورهای اروپایی که خودشان را پیشرفته می‌دانند و در ادّعا و تبلیغات، مسائل حقوق بشر و آرای انسان‌ها برای شان حائز اهمیّت است - یعنی فرانسه و انگلیس - اجازه ندادند که چند نفر زن یا دختر مسلمان، با حجاب اسلامی رفت و آمد کنند و به مدارس بروند! این جا اجبار و الزام را جایز می‌شمارند و در آن ایراد و عیبی نمی بینند؛ امّا جمهوری اسلامی به خاطر این که حجاب را در جامعه الزامی می‌داند، همه ی این محافل، آن را مورد اعتراض قرار می‌دهند! اگر الزام زنان به شکلی از لباس و زیّ ایراد دارد، ایراد آن بیش تر از الزام به حجاب است؛ زیرا این به سلامت نزدیک تر است. حدّاقل این است که این دو، با یک نظر دیده بشود؛ امّا غرب این طوری عمل نمی کند. [۲] ---------- [۱]: . بیانات در اجتماع بانوان خوزستان۲۰-۱۲-۱۳۷۵. [۲]: . خطبه‌های نماز جمعه تهران ۱۰-۱-۱۳۶۹. و باز یابی هویت حقیقی ✍مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
✅ خانه کوچک حضرت زهرا سلام الله علیها این خانه کوچک فاطمه سلام اللّه علیها و این افرادی که در آن خانه تربیت شد که بر حسب عدد چهار پنج نفر بودند، به حسب واقع تمام قدرت حق تعالی را تجلّی دادند، خدمت‌هایی کردند که ما را و شما را و همه بشر را به اعجاب در آورده است. 📚 صحیفه حضرت امام خمینی، ج۱۶، ص۸۷ https://eitaa.com/zandahlm1357
التكوير إِنْ هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ﺍﻳﻦ ﻗﺮﺁﻥ ﻓﻘﻂ ﻣﺎﻳﮥ ﺑﻪ‌ﺧﻮﺩﺁﻣﺪﻥ ﺷﻤﺎ ﺟﻬﺎﻧﻴﺎﻥ ﺍﺳﺖ،(٢٧) https://eitaa.com/zandahlm1357
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
.......: تصريح به دوازده امام متن حديث نصّ علي الأئمّة الاثني عشر ۱- محمّد بن علىّ ماجيلويه رضى الله عنه قال: حدّثنا علىّ بن إبراهيم عن أبيه عن علي بن معبد عن الحسين بن خالد عن علىّ بن موسي الرضا عليه السلام عن أبيه عن آبائه عليهم السلام قال: قال رسول الله صلّي الله عليه و آله: من أحبّ أن يتمسّك بدينى و يركب سفينة النجاة بعدى فليقتدِ بعلىّ بن أبى طالب و ليعادِ عدوّه، و ليوالِ وليّه، فإنّه وصيّى و خليفتى علي اُمّتى فى حياتى و بعد وفاتى و هو إمام كلّ مسلم و أمير كلّ مؤمن بعدى، قوله قولى، و أمره أمرى، و نهيه نهيى، و تابعه تابعى، و ناصره ناصرى و خاذله خاذلى. ثمّ قال صلّي الله عليه و آله: من فارق عليّاً بعدى لم يرنى و لم أره يوم القيامة، و من خالف عليّا حرّم الله عليه الجنّة، و جعل مأواه النار [ و بئس المصير ] و من خذل عليّاً خذله الله يوم يعرض عليه، و من نصر عليّا نصره الله يوم يلقاه، و لقّنه حجّته عند المساءلة، ثمّ قال صلّي الله عليه و آله: الحسن و الحسين إماما اُمّتى بعد أبيهما و سيّدا شباب أهل الجنّة، و اُمّهما سيّدة نساء العالمين و أبوهما سيد الوصيّين، و من ولد الحسين تسعة أئمّة، تاسعهم القائم من ولدى، طاعتهم طاعتى و معصيتهم معصيتى، إلي الله أشكو المنكرين لفضلهم، و المضيّعين لحرمتهم بعدى، و كفي بالله وليّا و ناصراً لعترتى، و أئمّة اُمّتى، و منتقماً من الجاحدين لحقّهم، و سيعلم الّذين ظلموا أىّ منقلب ينقلبون. ۲- الصدوق عن الحسن بن محمّد بن سعيد الهاشمى الكوفى قال: حدّثنا فرات بن إبراهيم بن فرات الكوفى قال: حدّثنا محمّد بن ظهير قال: حدّثنا أبوالحسن محمّد بن الحسين بن أخى يونس البغدادى ببغداد، قال: حدّثنا محمّد بن يعقوب النهشلى قال: حدّثنا علىّ بن موسي الرضا عليه السلام عن أبيه موسي بن جعفرعليه السلام، عن أبيه جعفر بن محمّد عليه السلام، عن أبيه محمّد بن علىّ عليه السلام، عن أبيه علىّ بن الحسين عليه السلام، عن أبيه الحسين بن علىّ عليه السلام، عن أبيه علىّ بن أبى طالب عليه السلام: عن النّبى صلّي الله عليه و آله، عن جبرئيل عن ميكائيل، عن إسرافيل عن الله جلّ جلاله أنّه قال: أنا الله لاإله إلّا أنا، خلقت الخلق بقدرتى، فاخترت منهم من شئت من أنبيائى و اخترت من جميعهم محمّداً صلّي الله عليه و آله حبيباً و خليلاً و صفيّاً، فبعثته رسولاً إلي خلقى، و اصطفيت له عليّاً، فجعلته له أخاً و وصيّاً و وزيراً و مؤدّياً عنه من بعده إلي خلقى، و خليفتى علي عبادى ليبيّن لهم كتابى و يسير فيهم بحكمى، و جعلته العلم الهادى من الضلالة و بابى الّذى أوتى منه، و بيتى الّذى من دخله كان آمناً من نارى و حصنى الّذى من لجأ إليه حصّنه من مكروه الدنيا و الآخرة، و وجهى الّذى من توجّه إليه لم أصرف وجهى عنه و حجّتى فى السماوات و الأرضين علي جميع من فيهنّ من خلقى لاأقبل عمل عامل منهم إلّا بالإقرار بولايته مع نبوّة أحمد رسولى، و هو يدىّ المبسوطة علي عبادى و هو النعمة الّتى أنعمت بها علي من أحببته من عبادى فمن أحببته و تولّيته عرّفته ولايته و معرفته، و من أبغضته من عبادى أبغضته لانصرافه عن معرفته و ولايته، فبعزّتى حلفت و بجلالى أقسمت أنّه لايتولّى عليّاً عبد من عبادى إلّا زحزحته عن النار و أدخلته الجنّة، و لايبغضه عبد من عبادى و يعدل عن ولايته إلّا أبغضته و أدخلته النار و بئس المصير. تصريح به دوازده امام ۱- صدوق از محمد بن علي ماجيلويه (رض) گويد: علي بن ابراهيم از پدرش از علي بن معبد از حسين بن خالد از علي بن موسي الرضا از پدرش از پدرانش (ع) نقل كند كه فرمود: پيامبرخدا (ص) فرمود: هر كه دوست دارد به دين من تمسّك جسته، پس از من به كشتي نجات سوار شود، به علي بن ابي طالب اقتدا كند، و دشمن او را دشمن و دوست او رادوست دارد كه او وصيّ و جانشين من در ميان امّتم به گاه حياتم و پس از مرگم است، او امام هر مسلم و امير هر مؤمني پس از من است، سخن او سخن من، فرمان او فرمان من، نهي او نهي من ، پيرو او پيرو من، يار او يار من و تنها گذارنده او، تنها گذارنده من است. آن گاه فرمود: هر كه پس از من از علي دوري گزيند در روز رستاخيز نه او مرا خواهد ديد و نه من او را و هر كه با علي به مخالفت برخيزد، خداوند بهشت را بر او حرام گرداند و جايگاهش را دوزخ قرار دهد [ و چه بد جايگاهي است ] و هر كه علي را تنها گذارد خداوند او را در روز عرضه اعمال تنها گذارد، و هر كه علي را ياري كند خدايش در روز ديدار ياري اش رساند و حجّت او را به گاه سؤال تلقينش كند، آن گاه فرمود: حسن و حسين دو امام امّت من پس از پدر خويش اند، و دو سرور جوانان اهل بهشت، و مادرشان سرور زنان هر دو جهان، و پدرشان سيّد اوصيا، و از فرزندان حسين نه امام آيندكه نهمين ايشان قائم فرزندان من است، فرمانبري ايشان، فرمانبري من و نافرماني از ايشان، نافرماني از من است، به خدا از منكران فضل ايشان و ضايع كنندگان حرمت شان پس از خود شكوه برم، و خدا
به عنوان وليّ و يار عترت من و امامان امّتم و انتقام گيرنده از ناديده گيرندگان حقّ ايشان كافي است، و ستمگران خواهند دانست به چه جايگاهي باز خواهند گشت ۱. ۲- صدوق از حسن بن محمد بن سعيد هاشمي كوفي گويد: فرات بن ابراهيم بن فرات كوفي ما را چنين حديث كرد كه محمد بن ظهير براي ما چنين حديث كرد كه ابوالحسن محمد بن حسين پسر برادرم، يونس بغدادي در بغداد گفت: محمد بن يعقوب نهشلي گفته است: علي بن موسي الرضا، از پدرش موسي بن جعفر، از پدرش جعفر بن محمد، از پدرش محمد بن علي، از پدرش علي بن حسين، از پدرش حسين بن علي، از پدرش علي بن ابي طالب (ع) از پيامبر (ص) از جبرئيل، از ميكائيل، از اسرافيل (ع) از خداي جلّ جلاله نقل كند كه فرمود: من خدايم هيچ معبودي جز من نيست، به قدرت خود خلق را آفريدم و از ميان ايشان پيامبران را، و از همه ايشان محمد (ص) را حبيب، خليل و صفي ّ خود برگزيدم پس او را به پيامبري به سوي خلق خويش برانگيختم، و علي را براي او گزيدم و او را برادر، وصيّ، وزير و پيام رسان بيان نموده تا به حكم من در ميان آنان حركت كند، و او را نشانه اي هدايتگر، و بازشناس از گمراهي، و باب خود كه از آن درآيند، و خانه خود كه هر كه وارد آن شود از آتش من ايمني يابد، و دژ خود كه هر كه به آن پناه آورد از ناهمواري دنيا و آخرت نگاهبانش باشد قرار دادم. و وجه خويش كه هر كه به او روي كند، روي از او نتابم و حجّت خود در آسمانها و زمينها و همه آنان از خلق خود كه در آنهايند، كار هيچ كننده اي را جز با اقرار به ولايت او در كنار پيامبري احمد، فرستاده ام، نپذيرم، او دست گشاده من به سوي بندگانم و نعمتي است كه آن را ارزاني داشته‌ام به هر كه از ميان بندگان دوستش دارم، و هر كه او را دوست دارم و ولايتش را بپذيرم، ولايت و معرفت او را به وي شناسم و هر كه را مبغوض دارم به روي گرداني اش از معرفت و ولايت او مبغوض داشته ام، به عزّت و جلال خود سوگند كه هيچ يك از بندگانم ولايت علي را نپذيرد مگر آن كه از آتش دورش داشته و به بهشت واردش كنم و بنده اي از بندگانم او را مورد بغض نداشته و از ولايتش روي نگرداند مگر آن كه او را به بغض دارم و به آتش اندازم و چه بد جايگاهي است۲. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357