eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.7هزار عکس
35.5هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
.......: پيام به نخستين اجلاس پژوهشى امر به معروف و نهى از منكر پيام به نخستين اجلاس پژوهشي امر به معروف و نهي از منكر هر چند فريضه ي امر به معروف و نهي از منكر يكي از بزرگترين واجبات اسلامي است و توصيه به آن در قرآن و گفتارهاي پيامبر خدا (صلّي اللَّه عليه وآله وسلّم) و امير مؤمنان و ديگر امامان: داراي لحني كم نظير و تكان دهنده است، ولي اگر كسي از اين همه چشم پوشي كند و تنها به نداي خرد انساني گوش بسپرد، باز هم بيشك اين عمل سازنده را فريضه و تكليف خواهد شمرد. به نيكي خواندن و از بدي برحذر داشتن را كدام خِرَدِ سالم، ستايش نميكند؟ و كدام انسان خيرخواه و حسّاس، از آن روي ميگرداند؟ هنگامي كه به اين وظيفه عمل شود، به تعداد آمران و ناهيان، دعوت به خير در ميان مردم صورت ميگيرد، و بيگمان لبيك گويانِ به اين دعوت نيز كم نخواهند بود. اين فراخواني، بگمان زياد بر خود داعيان نيز نشانه ي نيك برجاي ميگذارد و از دو سو راه صلاح را هموار ميسازد. كار نيكي كه مخاطب خود را به آن امر ميكنيم و رفتار زشتي كه وي را از آن برحذر ميداريم، هر چه بزرگتر و تأثير اجتماعي يا فردي آن ژرفتر و ماندگارتر باشد، امر به معروف و نهي از منكر ما ارزشمندتر است و چنين است كه عمل به اين وظيفه، تضمين كننده ي دوام و استحكام حكومت صالحان است، و رهاكردن و به فراموشي سپردن آن، زمينه سازِ سلطه ي اشرار و نابكاران. شما دوستان ارجمند كه اكنون همت به ترويج اين فريضه گماشته ايد، كار بزرگِ خود را چنانكه شايسته ي اين فريضه است، پاس بداريد و با همه جانبه نگري در اين كار، زبان بدگويان و ذهنِ بي خبران را از فرو افتادن در ورطه ي ناسپاسي از اين عملِ اصلاحي بزرگ، نجات بخشيد. از خداوند متعال توفيق روزافزون شما را مسئلت ميكنم. سيدعلي خامنه ئي - ۲۳/۰۸/۱۳۷۹ مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: ۶-۳-۶-۴- عاملی برای حفظ عفاف زن هر حرکتی که برای دفاع از زنان انجام می‌گیرد، باید رکن اصلی آن رعایت عفاف زن باشد. همان طور که عرض کردم، در غرب به خاطر این که به این نکته توجّه نشد - یعنی مسأله ی عفّت زنان مورد اهتمام قرار نگرفت و به آن اعتنایی نکردند - کار به این بی بندوباری‌ها کشید. نباید بگذارند عفّت زن - که مهم ترین عنصر برای شخصیت زن است - مورد بی اعتنایی قرار گیرد. عفّت در زن، وسیله ای برای تعالی و تکریم شخصیت زن در چشم دیگران، حتّی در چشم خودِ مردان شهوتران و بی بندوبار است. عفّت زن، مایه ی احترام و شخصیت اوست. این مسأله ی حجاب و مَحرم و نامَحرم و نگاه کردن و نگاه نکردن، همه به خاطر این است که قضیّه ی عفاف در این بین سالم نگه داشته شود. اسلام به مسأله ی عفاف زن اهمیّت می‌دهد. البته عفاف مرد هم مهمّ است. عفاف مخصوص زنان نیست؛ مردان هم باید عفیف باشند. منتها چون در جامعه، مرد به خاطر قدرت جسمانی و برتری جسمانی، می‌تواند به زن ظلم کند و برخلاف تمایل زن رفتار نماید، روی عفّت زن بیش تر تکیه و احتیاط شده است. [۱] ۷-۳-۶-۴- حجاب؛ موجب آسایش ولباس مشارکت اجتماعی زنان دید اسلامی در زمینه ی مسائل حجاب، بسیار دید خوب و روشنی است. چه تعبیر خوبی شما دارید! می‌گویید: «ما با این حجاب، احساس آسایش می‌کنیم و این لباسِ مشارکت ماست»! بله؛ کاملاً تعبیر درست و خوبی است. این، دیدگاهِ کاملاً صحیحی است. این را هرچه بیش تر بیان کنید و بگویید، بهتر است. [۲] ۸-۳-۶-۴- جلوگیری از پیاده شدن فرهنگ منحوس غرب در جامعه شما خیال کرده اید که اگر ما چادر را کنار گذاشتیم، فرضاً آن مقنعه ی کذایی و آن لباس‌های «و لیضربن بخمرهنّ علی جیوبهنّ» و همان‌هایی را که در قرآن هست، درست کردیم، دست از سر ما بر می‌دارند؟ نه، آن‌ها به این چیزها قانع نیستند؛ آن‌ها می‌خواهند همان فرهنگ منحوس خودشان عیناً این جا عمل بشود؛ مثل زمان شاه که عمل می‌شد. در آن زمان، زن اصلاً پوشش و حجابی نداشت؛ حتّی در این جاها وقتی نوبت به این کارها می‌رسد، بی بندوباری خیلی بیش تر هم می‌شود؛ کما این که در زمان شاه، بی بندوباری یی که در همین شهر تهران و بعضی دیگر از شهرهای کشور ما بود، از معمول شهرهای اروپا بیش تر بود! زن معمولی در اروپا، لباس و پوشش خودش را داشت؛ امّا در این جا آن طوری نبود. آن طور که دیده بودیم و شنیده بودیم و می‌دانستیم و مناظری که از آن وقت الان جلوی نظر من هست، انسان واقعاً حیرت می‌کند که چرا بایستی این گونه بشود؛ کمااین که در خیلی از کشورهای متأسّفانه عقب مانده ی مسلمان و غیرمسلمان هم همین طور است. بنابراین، باید به دقت و با نهایت کنجکاوی و بدون اغماض، مسائل ارزشی را رعایت کرد. [۱] ۹-۳-۶-۴- مهربان و وفادار ماندن زوجین این محرم و نامحرم ها، این حجاب و حفظ زن، این «قُل لِلْمؤمنین یَغُضُّوا مِن أبصارِهم وَ یَحفَظُوا فُرُوجَهُم... وَ قُلْ لِلْمُؤمِناتِ یَغضُضنَ مِن أبصارِهِنَّ وَ یَحفَظنَ فُروجَهُنَّ» [۲]، چشم هایتان را به هر منظره ای باز نکنید، به هر چیزی نگاه نکنید تا به هر طرفی کشانده نشوید. این برای چیست؟ این برای این است که این زن وشوهر به هم مهربان و وفادار بمانند. [۳] ۱۰-۳-۶-۴- استحکام وحفظ کانون خانواده به خاطر وفاداری و در موضع حسادت قرار نگرفتن زوجین این که شما می‌بینید در اسلام مَحرم و نامحرم و جدایی زن و مرد و این‌ها مطرح است، این‌ها مسایل ارتجاعی نیست. این‌ها جزو دقیق ترین مسأله انسانی و بشری است. یکی از مهم ترینِ آن، این است که بنیان خانواده مستحکم می‌ماند. چون زن و شوهر به هم احساس وفاداری می‌کنند، در موضِع حسادت قرار نمی گیرند، این خیلی مسأله ی مهمی است. [۴] ---------- [۱]: . بیانات در همایش بزرگ بانوان در ورزشگاه آزادی به مناسبت جشن میلاد کوثر۳۰-۰۷-۱۳۷۶. [۲]: . گفت و شنود به مناسبت میلاد حضرت فاطمه ی زهرا (س) ۱۸-۰۷-۱۳۷۷. [۱]: . بیانات در دیدار با اعضای شورای فرهنگی، اجتماعی زنان، جمعی از بانوان پزشک متخصص و مسئولان کنگره حجاب اسلامی به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) ۴-۱۰-۱۳۷۰. [۲]: . سوره ی نور، آیه ی ۳۱. [۳]: . خطبه ی عقد مورخه ی ۱۲-۹-۱۳۷۷. [۴]: . خطبه ی عقد مورخه ی ۱۵-۱۰-۱۳۷۹. اسلام که راجع به حجاب حرف می‌زند، آیات قرآن که راجع به حجاب حرف می‌زند، راجع به حدود زن و مرد با یکدیگر دستور دارد، این به خاطر خود مردم است، به خاطر همین خانواده هاست. همین دخترهای جوان که شوهرشان را می‌خواهند از دست ندهند، این پسرهای جوان که زن محبوبشان را می‌خواهند از دست ندهند، این بدون حجاب و بدون رعایت نمی شود، آیاتِ قرآن این طور حکمت آمیز و عمیق است. و باز یابی هویت حقیقی ✍مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
امام خمینی | شغل تربیت فرزند، از همه شغلها بالاتر است/تأثیر «مادر» بیشتر از پدر، معلم و استاد شما خانمها به طوری که حالا خودتان می‌گویید معلم هستید؛ دو شغل شریف دارید. شما خانمها دو تا شغل بسیار شریف دارید. یکی شغل تربیت فرزند، که این از همه شغلها بالاتر است. یک فرزند خوب شما اگر به جامعه تحویل بدهید، برای شما بهتر است از همه عالَم. اگر یک انسان شما تربیت کنید، برای شما به قدری شرافت دارد که من نمی توانم بیان کنم. پس شما یک شغلتان این است که بچه‌های خوب تربیت کنید. دامن مادرها دامنی است که «انسان» از آن باید درست بشود. یعنی اول مرتبه تربیت، تربیت بچه است در دامن مادر؛ و برای اینکه علاقه بچه به مادر بیشتر از همه علایق هست و هیچ علاقه‌ای بالاتر از علاقه مادری و فرزندی نیست. بچه‌ها از مادر بهتر [مسائل‌] را اخذ می‌کنند. آنقدری که تحت تأثیر مادر هستند، تحت تأثیر پدر نیستند، تحت تأثیر معلم نیستند، تحت تأثیر استاد نیستند. از این جهت بچه هایتان [را] در دامنتان تربیت اسلامی، تربیت انسانی بکنید تا وقتی تحویل می‌دهید شما این بچه را به دبستان، یک بچه صحیح، اخلاق خوب، آداب خوب؛ آنطور تحویل بدهید. (صحیفه امام، ج‌8، ص: 90 |در جمع بانوان فرهنگی و معلم| 21 خرداد 1358)
الزلزلة وَمَن يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرًّا يَرَهُ ﻭ ﻫﺮﻛﻪ ﻫﻢ ﺑﻪ‌ﺍﻧﺪﺍﺯﮤ ﺫﺭﻩ‌ﺍی ﺑﺪی ﻛﺮﺩﻩ ﺑﺎﺷﺪ، ﺁﻥ ﺭﺍ ﻣﻲ‌ﺑﻴﻨﺪ!(٨) https://eitaa.com/zandahlm1357
8.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سورة الرحمن با صوت بسیار زیبای شیخ هزاع البلوشي
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
.......: ضرورت امام گزيني متن حديث ضرورة الائتمام بالإمام ۱- الصدوق عن محمّد بن موسي بن المتوكّل رضى الله عنه قال: حدّثنا عبدالله بن جعفر الحميرى قال: حدّثنا الحسن بن ظريف عن صالح بن أبى حمّاد عن محمّد بن إسماعيل عن أبى الحسن الرضا عليه السلام قال: من مات و ليس له إمام، مات ميتة جاهلية فقلت له: كلّ من مات و ليس له إمام مات ميتة جاهلية؟ قال: نعم، و الواقف كافر و الناصب مشرك. ۲- الصدوق عن أبى الحسن محمّد بن علىّ بن الشاه قال: حدّثنا أبوبكر بن محمّد بن عبدالله النيسابورى قال: حدّثنا أبوالقاسم عبدالله بن أحمد بن عامر الطائى بالبصرة قال: حدّثنا أبى فى سنة ستّين و مائتين قال: حدّثنى علىّ بن موسي الرضا عليه السلام سنة أربع و تسعين و مائة عن أبيه عن آبائه: قال: قال رسول الله صلّي الله عليه و آله: مثل أهل بيتى فيكم كمثل سفينة نوح من ركبها نجا و من تخلّف عنها زجّ به فى النار. ۳- الصدوق عن محمّد بن أحمد بن الحسين بن يوسف البغدادى قال: حدّثنى الحسين بن أحمد بن الفضل قال: حدّثنا بكر بن أحمد بن محمّد بن إبراهيم القصرى غلام الخليل المحلمى قال: حدّثنا الحسن بن علىّ بن محمّد بن علىّ بن موسي، عن علىّ بن موسي، عن أبيه موسي بن جعفر، عن أبيه جعفر بن محمّد، عن أبيه محمّد بن علىّ قال: أوصي النبىّ صلّي الله عليه و آله إلي علي و الحسن و الحسين عليهم السلام ثمّ قال: فى قول الله عزّوجلّ (يا أيّها الّذين آمنوا أطيعوا الله و أطيعوا الرسول و أولى الأمر منكم) قال: الأئمة من ولد عليّ و فاطمة إلي أن تقوم الساعة. ضرورت امام گزيني ۱- صدوق از محمد بن موسي بن متوكّل (رض) كه گفت: عبدالله بن جعفر حميري ما را به حديث گفت: حسن بن ظريف از صالح بن ابي حماد از محمد بن اسماعيل از ابوالحسن الرضا (ع) روايت نمود كه آن حضرت فرمود: هر كه بي امامي بميرد به مرگ جاهليت مرده است، به ايشان گفتم: هر كس بميرد و امامي نداشته باشد به مرگ جاهليت مرده است؟ فرمود: آري و آن كه [ بر امامي ] توقف كند كافر است و آن كه عَلَم مخالفت بر افرازد، مشرك۱. ۲- صدوق از ابوالحسن محمد بن علي بن شاه روايت كند كه ابوبكر بن محمد بن عبدالله نيشابوري ما را چنين حديث كرد كه ابوالقاسم عبدالله بن احمد بن عامر طائي در بصره ما را به حديث گفت: پدرم در سال ۲۶۰ ما را حديث كرد و گفت: علي بن موسي الرضا (ع) در سال ۱۹۴ از پدرش از پدرانش مرا چنين حديث كرد كه رسول خدا (ص) فرمود: مثل اهل بيت من در ميان شما چون كشتي نوح است، هر كه آن را سوار شود نجات يابد، و هر كه از آن باز ماند در آتش افتد۲. ۳- صدوق از محمد بن احمد بن حسين بن يوسف بغدادي كه گفت: حسين بن احمد بن فضل مرا به حديث گفت: بكر بن احمد بن محمد بن ابراهيم قصري غلام خليل محلمي ما را چنين حديث كرد كه حسن بن علي بن محمد بن علي بن موسي، از علي بن موسي، از پدرش موسي بن جعفر، از پدرش جعفر بن محمد از پدرش محمد بن علي روايت كند كه فرمود: پيامبر (ص) به علي، حسن و حسين (ع) وصيت كرد ... آن گاه درباره اين سخن خداي عزّوجلّ كه (اي كساني كه ايمان آورده ايد از خدا اطاعت كنيد و از پيامبر و صاحبان امر اطاعت كنيد) ۳ فرمود: امامان، از فرزندان علي و فاطمه اند تا آن هنگام كه قيامت بر پا شود۴. منبع حديث ۱- كمال الدين ۶۶۸. ۲- عيون أخبار الرضا ۲/ ۲۷. ۳- نساء / ۵۹. ۴- عيون أخبار الرضا ۲/ ۱۳۱. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357