eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
.......: دیده بان سرکار خانم فاطمه نواب صفوی، نوه شهید نواب صفوی، به عنوان دیده بان به طرف خط بهمن شیر رفته بود. او با اطلاعات مؤثر و مفیدی که از موقعیت دشمن می‌داد، در موفقیت عملیات نقش تعیین کننده ای را ایفا کرد. در آخرین دیدار او را در حالی دیدم که پیکر شهیدی را با خود حمل می‌کرد. معلوم شد که از یک عملیات موفق چریکی بازمی گردد. نگهبانی کوکتل مولوتوف درست می‌کردیم. گونی‌ها را پر از شن می‌کردیم و در نقاط حساس خرمشهر می‌چیدیم. بیشتر شب‌ها هم روی پشت بام مسجد جامع خرمشهر با اسلحه‌ام - یک نگهبانی می‌دادیم و هر چند ساعت یکبار پست خودمان را عوض می‌کردیم. [۱] ---------- [۱]: راوی: نوشین نجار عکاسی اوایل انقلاب ویزیتور روزنامه اطلاعات بودم. بعد از مدتی خبرنگار شدم. اواخر شهریور ۵۹، وقتی عراق به زادگاهم کرمانشاه حمله هوایی کرد، جهت تهیه عکس و گزارش به سمت کرمانشاه رفتم... هواپیماهای دشمن مدرسه پسرانه ای را با بمب، به خاک و خون کشیدند و من کار عکاسی‌ام را برای جنگ از همان جا شروع کردم. [۲] ---------- [۲]: راوی: سرکار خانم خدا مرادی 📚خاطراتی از حضور زنان در دفاع مقدس https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: در علّت وصول خیر و شر به عباد این وصول خیرات و شرور برای آن است بدانند عباد که به کلّی غافل اند غیر مغفول عنه اند، بلکه چون مربوب اند، لهذا واقع در تحت قاهریت و تربیت ربی اند که « هُوَ الْقَاهِرُ فَوْقَ عِبَادِهِ [۱] »، چنان که خود در کلام مجید علت ارائه آیات آفاقی و انفسی خود را اعمّ از خیرات و شرور علم به وجود خود قرار داده است ؛ حیث قال: « سَنُرِیهِمْ آیَاتِنَا فِی الاْآفَاقِ وَ فِی أَنفُسِهِمْ حَتَّی یَتَبَیَّنَ لَهُمْ أَ نَّهُ الْحَقُّ [۲] » چه سین « سنریهم » علامت استقبال نیست که بعدها ارائه بدهیم، بلکه به معنای دوام و استمرار است، یعنی مستمراً و دائماً ارائه می‌دهیم ما آیات خود را با آنها در آفاق، یعنی در جوانب عالم از خسف و زلزله و قحط و غلا و طاعون و وبا [و[ هلاکت ثمرات و فساد زراعات و غیره. « وَ فِی أَنْفُسِهِمْ » یعنی: و ما ارائه می‌دهیم آیات خود را بر آنها در نفوس آنها، گاهی به مرض و گاهی به صحّت، گاهی به رفاهیت و رخا، گاهی به عسرت و عنا، گاهی به استیلای خوف، و زمانی با منیّت، گاهی به سرور و فرح، گاهی به حزن و اندوه. این آیات انفسی و آفاقی را برای چه به آنها ارائه می‌دهیم « حَتَّی یَتَبَیَّنَ لَهُمْ أَ نَّهُ الْحَقُّ »یعنی: تا ظاهر و منکشف و بیّن شود از برای آنها که ربّ آنها حق است. یعنی واجب الوجود، و وجودش ثابت و محقّق است. ---------- [۱]: ۴ - سوره مبارکه انعام، آیه ۱۸. [۲]: ۱ - سوره مبارکه فصلت، آیه ۵۳. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: آفرینش آسمان و زمین در روضه کافی روایت صحیحه ای از محمد بن مسلم، از امام باقر علیه السلام نقل شده که امام فرمود: نخستین مخلوق آب بود، که خدا عرش خود را بر فراز آن قرار داد، سپس آب به فرمان خدا به شکل آتش درآمد، پس از آن آتش خاموش شد و از آن دودی در فضا پراکنده شد و خدا آسمانها را از آن دود آفرید و زمین را از خاکستر خلق کرد. ممنوعیت از تصرف مال ثروتمندی از اهالی بصره به ساختن عمارت پرداخت. در همسایگی وی پیرزالی بود که خانه اش بیست دینار بیشتر ارزش نداشت. ثروتمند برای اینکه ابعاد خانه اش مربع باشد حاضر شد آن منزل را از پیر به دویست دینار بخرد ولی او نمی پذیرفت. ثروتمند ناراحت شد و گفت: پیداست که سفیه هستی و لازم است قاضی تو را از دسترسی به اموالت به خاطر سفاهت ممنوع نماید. پیرزال به قاضی گفت: قاضی باید آنکه خانه بیست دیناری را به دویست دینار می‌خرد سفیه بداند و از تصرف در اموال ممنوع نماید. قاضی و حاضران ساکت ماندند و آن پیر تا از دنیا رفت خانه را از دست نداد. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
سوره‌ها از نگاه حروف و حرکات ۱. کدام سوره است که به غير از ميم بسم الله در آن حرف ميم وجود ندارد؟ سوره اي که در آن حرف ميم نيست؛ سوره کوثر است ۲. کدام سوره از قرآن است که به غير از کسره‌هاي بسم الله فقط يک بار اعراب کسره آمده است؟ سوره اي که فقط يک بار اعراب کسره در آن آمده است؛ سورهاخلاص است. ۳. کدام سوره است که حرف فاء در آن نيست؟ سوره اي که در آن حرف فاء نيست سوره حمد است. ۴. کدام سوره است که حرف آخر تمامي آياتش (به غير از بسم الله) حرف (سين) است؟ سوره ناس تمامي آياتش به سين ختم مي‌شود. ۵. کدام سوره است که حرف آخر تمامي آياتش (به غير از بسم الله) حرف (دال) مي‌باشد؟ سوره توحيد تمامي آياتش به دال ختم مي‌شود.
﷽ ✝️نظر كشيش مسيحي كريستوفر كلوهيسي درباره حضرت زینب سلام الله علیها↯ These are the days of Zaynab, when she reduced Ziyad to silence with words of courage and chastened Yazid with words of truth. The days after Ashura are Zaynabian days.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🐛نوعی کرم ابریشم جدید که به "مهندس کوچک" معروف شده برگ را با دندانهایش به گونه ای برش می دهد که ابتدا سقفی بالای سرش درست می کند و درنهایت به خوردن برگ مشغول می شود. ♻️« قَالَ رَبُّنَا ٱلَّذِیۤ أَعۡطَىٰ كُلَّ شَیۡءٍ خَلۡقَهُۥ ثُمَّ هَدَىٰ » (طه - 50) 🍃 (ع) گفت: « ما همان کسی است که به هر را او بوده داده؛ سپس کرده است!» (طه - 50 )
.......: فلسفى او را بى ارزش بداند. انتقاد نه تنها جايز است؛ بلكه براى يك اجتماع يا يك رشته علمى و فكرى زنده، لازم و ضرورى است؛ امّا كدام انتقاد؟ انتقاد از طرف كسانى كه صلاحيّت علمى براى انتقاد دارند؛ يعنى، در آن رشته، صاحب نظر و صاحب تخصّصند؛ نه از افرادى كه الفباى آن فن را هم نمى دانند. وانگهى، انتقاد را نبايد هرگز به معنى توهين، تحقير، هتّاكى، حق كشى، و يا مانند اينها تفسر كرد؛ اين طرز فكر بسيار نادرست است. عجيب است در كشورى كه براى بوعلى سينا جشن هزاره مى گيرند و صدها تن از دانشمندان و شخصيّت هاى بنام جهان در آن مراسم شركت مى كنند و سخنرانى هاى پردامنه از طرف آنها در شخصيّت «ابن سينا» ايراد مى گردد و دهها مؤسّسه بزرگ به نام او ناميده مى شود و در غرب بيش از شرق براى او احترام قائلند، كسى پيدا شود كه حملات تند و بى منطق و دور از ادب به چنين شخصيّتى را به گمان خود، وسيله اى براى شهرت طلبى خود قرار دهد و عباراتى كه هر كس به آن مى خندد، بگويد؛ مثلًا، بگويد: «ابن سينا اصلًا ارتباط با ارواح، ص: ۱۷۶ فيلسوف به معنى واقعى اين كلمه نبود و مكتب خاصّ منظم نداشت... آنچه به نام فلسفه ابن سينا شهرت يافته، جز يك آش شله قلمكار نيست! » (اطّلاعات هفتگى، شماره ۱۴۹۸، مقاله اسرار زندگى و مرگ) خوب، آقاى نويسنده! اگر ابن سينا كه غربيها او را فيلسوف عرب (اسلام) نام نهاده اند، فيلسوف نباشد، پس چه كسى فيلسوف است؟ شما كه به گفته خودتان چهل سال است با آثار او وداع گفته ايد و معلوم نيست اصولًا آثار او را خوانده ايد يا نه، چگونه با نهايت جسارت مى خواهيد يك قلم سرخ روى فلسفه ابن سينا بكشيد؟! آيا اين طرز تفكّر، با هيچ منطقى سازگار مى باشد؟! ارتباط با ارواح آیت الله شیرازی https://eitaa.com/zandahlm1357