eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
.......: ۱- مروری بر سبک پاسخگویی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای به پرسشهای دانشجویان (مقدمه) [۱] یکی از ویژگیهای رفتاری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای که از سالهای دور و پیش از پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شده و در طول تمام سالیان مبارزه و خدمت در سنگرهای مختلف همچنان ادامه یافته، ارتباط با مردم و بویژه نسل جوان و مخصوصاً دانشجویان و طلّاب است؛ که برای هر دوره نمونه‌های متعدّدی قابل اشاره است ازجمله؛ • در دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی: - روش انتقادی در بحث معارفی و تفسیر قرآن خصوصاً برای دانشجویان - جلسات مکرّر با گروههای مختلف جوانان • پس از پیروزی انقلاب اسلامی: - جلسات پرسش و پاسخ در مساجد تهران در ماههای آغازین پس از پیروزی انقلاب اسلامی - حضور در دانشگاهها و در جمع دانشجویان پس از اشاره ی حضرت امام (ره) و برقراری ارتباط صمیمی و پرسش و پاسخ با وجود مسئولیتهای فراوان در شورای انقلاب، وزارت دفاع، مجلس شورای اسلامی و... • پس از انتخاب از سوی مردم به عنوان رئیس جمهور: - ادامه ی ارتباط با دانشجویان با وجود مسئولیتهای سنگین اجرایی کشور - تقویت ارتباط با دانشجویان و برگزاری جلسات پرسش و پاسخ از طریق حضور در دانشگاهها معظّمٌ له در یکی از دیدارهای دانشجویان فرموده اند: «البتّه من سالهاست که با دانشگاهها ارتباط دارم و به همه ی دانشگاهها هم رفته ام؛ به دانشگاه شما هم چند بار آمده ام؛ البتّه آن زمانی که شما هنوز دانشجوی این دانشگاه نبودید. بالاخره با دوستانی که با دانشگاهها ارتباط دارند، مشورت میکنیم و به هر دانشگاهی که نرفته باشیم، میرویم... من همچنان از دوره ی جوانی با قشر دانشجو ارتباط داشته ام؛ نه فقط ارتباط صوری، واقعاً ارتباط گیری داشته ام؛ حرف میزدم، حرف میشنفتم، مباحثه میکردم، تعلیم میدادم، یاد میگرفتم؛ که تا الان هم ادامه دارد. امیدوارم تا هر وقتی که من زنده هستم، رابطه ی من با جماعت جوان و دانشجو قطع نشود؛ من این رابطه را دوست میدارم. » [۱] دقّت در این شیوه بخوبی نشان دهنده ی اعتقاد معظّمٌ له به کارایی، تأثیر و ضرورت این نوع حضور، ارتباط و پاسخگویی به پرسشهای جوانان - که آینده سازان این کشور و پرچمداران آینده ی این انقلاب اسلامی اند - میباشد. «من مایل بودم جلسه را با سؤالهای دانشجویان عزیز شروع کنیم. چون یکی از شیرین ترین رخدادها برای انسان این است که جوانانی که مظهر معرفت جویی و استفهام و طالبِ دانستن و آگاهی هستند، یک چیزی را از انسان بپرسند که انسان می‌تواند در محدوده ی اطّلاعاتش به آن جواب بدهد و انسان به همین اندازه بتواند در رفع سؤال و ابهام در ذهن جوان که مظهر شادابی و نشاط و میل به پیشرفت است کمک کند بخصوص با توجّه به این که ابهام آفرینی یکی از سیاستهای اصلی کانونهای معارض با جمهوری اسلامی است؛ این خودش یک سیاستی است؛ ابهام آفرینی؛ نقطه ی کور برای ذهنها درست کردن. لذا من وقت عمده را باز هم صرف به همین پاسخ به سؤالات ان شاءالله خواهم کرد. » [۱] ---------- [۱]: . ر. ک: دیدار با دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی. ر. ک ص ۴۰۶ همین کتاب. [۱]: . ر. ک: دیدار با دانشجویان دانشگاه امیرکبیر. ر. ک ص ۳۷۷ همین کتاب. براساس همین اعتقاد و باور است که ایشان بارها مسئولین قوای سه گانه و دیگر نهادها و دستگاههای کشور را به حضور در این نوع محافل مخصوصاً دانشگاهها و شنیدن نظرات دانشجویان و پاسخگویی به سؤالات و توضیح عملکرد و مشکلات امور به آنان تشویق و حتّی تکلیف کرده اند زیرا از نظر ایشان جوانان متعهّد پاکدل و مؤمن این کشور در صورت شنیدن توضیحات دست اندرکاران علاوه بر مصون ماندن از تبلیغات سوء دستگاههای تبلیغاتی استکبار که سعی در تضعیف باور مردم به مسئولان کشور دارند، نسبت به مسئولان کشور همدلی بیشتر پیدا کرده و نقش خود را در پشتیبانی از انقلاب و مسئولان کشور بخوبی ایفا خواهند کرد. بعنوان نمونه معظّمٌ له در تاریخ ۲/۶/۱۳۹۰ خطاب به مسئولان میفرمایند: «لازم است جلسات نقد و پرسش و پاسخ میان مسئولین و دانشگاهیان تشکیل شود. بنده از سالها پیش همیشه به مسئولین و به رؤسای جمهوری که در این مدّت بودند، سفارش میکردم که بروید دانشگاه، بروید با دانشجوها حرف بزنید. خود من که همیشه میرفتم. بنده از اول انقلاب و از پیش از انقلاب با دانشجوها ارتباط داشتم و سفارش هم میکردم. » [۲] ---------- [۲]: . بیانات در دیدار جمعی از اساتید دانشگاهها پرسشهای دانشجویان معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 پاسخ قاطع امام به تروریست‌هایی که می‌گفتند کار خودشان است! 🔹 آزادی به آن معنا که این‌ها بخواهند، خرابکاری بکنند این آزادی داده نخواهد شد. اسلام اجازه نمی‌دهد که ما آزاد بگذاریم که هر کس هر غلطی بخواهد بکند؛ هر کاری می‌خواهد بکند که بکشد به خاک و خون. 🔹 حالا چند ماه است که نصیحت شده است، توصیه شده است، التماس شده است؛ اینها اهل این نیستند که با نصیحت دست از کار خودشان بردارند. 🔹 حالا هم اعتراض کرده‌اند که خود شماها دارید این کارها را می‌کنید. نظیر آنها که در پریروز و در چند روز پیش از این خرابکاری کردند، بعد گفتند که خود مردم این کارها را کردند! خودشان ایجاد غائله می‌کنند، بعد گردن این‌ها می‌گذارند. 🔹 می‌گویند خود شما، خود پاسدارها، مردم را کشتند. در صورتی که سر پاسدارها را بریدند! سر مردم را بریدند. 🔹 با این‌ها نمی‌شود با آشتی و با مصالحه رفتار کرد، با این‌ها باید با شدت رفتار کرد، و با شدت رفتار می‌کنیم ان‌شاالله. ( ۲۷ مرداد ۱۳۵۸، در واکنش به جنایات گروهک‌های تجزیه‌طلب در پاوه)
✨انواری ازقرآن✨ 🌹سوره نور بخشی( از آیه ۳۵) ❣يَهْدِي اللَّهُ لِنُورِهِ مَنْ يَشَآءُ 🌱خداوند هر کس را بخواهد به نور خود هدایت میکند •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
.......: متن حديث قال الامام علىّ بن موسى الرّضا (عليه السلام): مَنْ زارَ قَبْرَ الْحُسَيْنِ عليه السلام بِشَطِّ الْفُراتِ، كانَ كَمَنْ زارَ اللهَ فَوْقَ عَرْشِهِ. ([ ۱ ]) حضرت امام رضا (عليه السلام) فرمود: هر مؤمنى كه قبر امام حسين عليه السلام را كنار شطّ فرات) در كربلا (زيارت كند همانند كسى است كه خداوند متعال را بر فراز عرش زيارت كرده باشد. زيارت امام رضا متن حديث كَتَبَ (عليه السلام): أبْلِغْ شيعَتى: إنَّ زِيارَتى تَعْدِلُ عِنْدَاللهِ عَزَّ وَ جَلَّ ألْفَ حَجَّة، فَقُلْتُ لاِبى جَعْفَر (عليه السلام): ألْفُ حَجَّة؟! قالَ: إى وَاللهُ، وَ ألْفُ ألْفِ حَجَّة، لِمَنْ زارَهُ عارِفاً بِحَقِّهِ حضرت به يكى از دوستانش نوشت: به ديگر دوستان و علاقمندان ما بگو: ثواب زيارت قبر من معادل است با يك هزار حجّ. راوى گويد: به امام جواد (عليه السلام) عرض كردم: هزار حجّ براى ثواب زيارت پدرت مى باشد؟! فرمود: بلى، هر كه پدرم را با معرفت در حقّش زيارت نمايد، هزار هزار يعنى يك ميليون حجّ ثواب زيارتش مى باشد. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: احاطه علمی خداوند بر موجودات چنان که جائی دیگر از قرآن مجید استدلال بر وجود و بر احاطه علم خود به موجودات می‌نماید: « اللَّهُ الَّذِی خَلَقَ سَبْعَ سَماواتٍ وَ مِنَ الاْءَرْضِ مِثْلَهُنَّ یَتَنَزَّلُ الاْءَمْرُ بَیْنَهُنَّ [۳] »، یعنی: خدائی که خلق نموده سماوات سبعه را، « وَ مِنَ الاْءَرْضِ مِثْلَهُنَّ »یعنی: و از ارض ایجاد نموده طبقات سبعه را به اعتبار اقالیم سبعه آناً فآناً نازل می‌نماید بین طبقات ارض برای هر نفسی از خیر و شرّ به مقتضای لزوم: « لِتَعْلَمُوآا أَنَّ اللَّهَ عَلَی کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ، وَ أَنَّ اللَّهَ قَدْ أَحَاطَ بِکُلِّ شَیْ ءٍ عِلْمًا [۱] »، یعنی: نازل کردن امر و فرمان برای هر فردی از نفوس بر حسب استحقاق و لزوم به علت آن است، بدانید که خدا بر هر شیئی قادر و حکم کننده است، و بدانید به تحقیق که احاطه دارد به هر شی ء، علم او « مَا رَبُّکَ بِغَافِلٍ عَمَّا یَعْمَلُونَ [۲] ---------- [۳]: ۲ - سوره مبارکه طلاق، آیه ۱۲. [۱]: ۳ - همان. [۲]: ۴ - سوره مبارکه هود، آیه ۱۲۳. وجوب شکر عباد در حال ابتلاء لذا باید در همه حال ابلا و ابتلا شاکر باشند، زیرا که ربِّ عباد، ما أراد بعباده إلاّ خیراً لذا ورد فی الدعاء: « نحمدک علی ما کان و نستعینک علی ما یکون » [۳] . اعنی: حمد می‌نمائیم تو را بر آنچه بر ما در ماضی از ایام واقع شده، و طلب اعانت می‌نمائیم در آنچه بر ما مستقبل از زمان واقع می‌شود. ---------- [۳]: ۱ - در مصادر معتبر یافت نشد. 📚حکایت آفتاب نگاهی به زندگی امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
صحیفه امام 30.mp3
5.38M
💠 سلسله جلسات 30 🔰 با موضوع بازخوانی (جلسه 30) ❌ پایان تدریس جلد هجدهم ❌ 👈 در صورت خرابی فایل ، از لینک https://uupload.ir/view/صحیفه_امام_30_acs0.mp3 دانلود نمائید . 🎤 با توضیحات ✅ انقلابی باید مبانی امام و رهبری را بداند تا هم بصیرتش بیشتر شود هم تحلیلهایش مبنایی شود ✅ 🔰سیاست همراه دیانت🔰
35.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️گردهمایی ملی روایت عهد با محوریت جهاد تبیین 🔰سخنرانی حاج حسین یکتا در جمع مسئولین جبهه مردمی فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی 🔰نسبت به وقایع اخیر باید آرایش عملیاتی جدیدی گرفت 🔰ماموریت خدا روی زمین نمی ماند می ترسم از جریان انقلاب جا بمانیم 🔰امروز ما را به توحید و اخلاص و توکلِ مان امتحان می کنند 🔺قسمت سوم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
Part01_ققنوس فاتح.mp3
25.95M
📖کــتاب صــوتی « ققنوس فـــاتــــــــح » 🔵 زندگــینــــامـــه داستـــانی ســــردار شهـــید مــــحـــسـن وزوایــــی 🔷 قـــــســــمـــت 1 🎧🎧 🍃🌸 🌸🍃🌸 🍃🌸🍃🌸 🌸🍃🌸🍃🌸
.......: اسارت فاطمه ناهیدی آن روزها دختری بیست و چهار ساله بود که پس از فارغ التحصیلی در رشته مامایی، با سفر به مناطق محروم، می‌کوشید تا در این عرصه آن چه می‌تواند، انجام دهد. در یکی از همین سفرها، در شهر بم، خبر جنگ را شنید و عازم جبهه شد. خیلی زود نام او در سیاهه اولین کسان و اولین زنانی که به اسارت عراق درآمدند، ثبت شد. او و هم بندانش، معصومه آبادی ۱۷ ساله، مریم بهرامی و حلیمه آزموده، ۴۰ ماه در اسارت به سر بردند. در دوران اسارت ۱۷ روز تمام اعتصاب غذا کردند تا آنان را از زندان سیاسی الرشید به اردوگاه‌های مخصوص اسرا ببرند. برادران اسیر هم باورشان نمی شد که آنان بتوانند تحمل کنند. آنها سرمشق اسرا بودند؛ با حجابشان، کلامشان و استقامتشان. [۱] ---------- [۱]: کتاب دوره درهای بسته ص ۱۴ 📚خاطراتی از حضور زنان در دفاع مقدس https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: سرّ امهال عباد در عدم عذاب قوله علیه السلام: فَخَالَفْنَا عَنْ طَرِیقِ أَمْرِهِ، وَ رَکِبْنَا مُتُونَ زَجْرِهِ، فَلَمْ یَبْتَدِرْنَا بِعُقُوبَتِهِ، وَ لَمْ یُعَاجِلْنَا بِنِقْمَتِهِ، [بَلْ] تَأَنَّانَا بِرَحْمَتِهِ تَکَرُّماً، وَ انْتَظَرَ مُرَاجَعَتَنَا بِرَأْفَتِهِ حِلْماً. المتن و المتون: بمعنی الشدّة و الغلظة و الصلابة. الزجر: بمعنی المنع. و بدر: بمعنی المسابقة و المسارعة، و المبادرة الی الشی ء. والقمة: بمعنی الکراهة و الاخذ بالعقوبة. الانتظار: التأخیر، و النظر: هو التأمّل فی الشی ء. المراجعة: المعاودة الی الشی ء المعهود. الرأفة: العطوفة والرحمة. الحلیم: الذی لایهیجه الغضب. بالجمله، پس از تشریح و توضیح لغات مفرده فقره دعاء، ما حصل او این است که: خداوند تعالی ما را چنان که گذشت مأمور نموده به اموراتی از اوامر فرضیه، و نهی نموده از اعمالی قبیحه. پس، ما نوع بشر از باب استیلای شیطان نفس که بالفطره أمر به سؤال است مخالفت نمودیم از طریق امر او، و مرتکب شدیم شدید و غلیظ از زواجر و ممنوعات او را از کبائر منهیّه، مع ذلک مبادرت نفرموده ما را به عقوبات خود، و عجله نکرده به عذاب ما به سبب کراهت خود از ما، بلکه تأخیر و تأ نّی نموده بر ما به سبب رحمت و مهربانی خود از روی تکرّم ؛ چه معنای کرم که در حقّ است آن افاده و اجاده و عطای به مستفید و مستجاد است، لا لعوضٍ و لا لغرضٍ ؛ چه اگر لعوضٍ باشد مستعیض و معامل خواهد بود، و اگر لِغرضٍ باشد مستکمل به غیر خواهد بود، و هر دو بر حق تعالی محال است. باری، و انتظار کشید از ما مراجعت و معاودت ما را از معصیت به طاعت خود به واسطه اقتضای صفت کرم و حلم، کما فی الدعاء: « فإنّه غیر منقوص ما أعطیت، فزدنی من فضلک یا کریم » [۱] . ---------- [۱]: ۱ - بحارالأنوار، ج ۹۵، ص ۳۹۰: « وزدنی ». .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357