Part02_ققنوس فاتح.mp3
21.99M
📖کــتاب صــوتی
« ققنوس فـــاتــــــــح »
🔵 زندگــینــــامـــه داستـــانی ســــردار شهـــید مــــحـــسـن وزوایــــی
🔷 قـــــســــمـــت 2
🍃🌸
🌸🍃🌸
🍃🌸🍃🌸
🌸🍃🌸🍃🌸
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: اسارت فاطمه ناهیدی آن روزها دختری بیست و چهار ساله بود که پس از فارغ التحصیلی در رشته ماما
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
دو شهناز
«شهناز حاجی شاه» و « شهناز محمدزاده » نمونههایی از زنانی هستند که مانند کوهی استوار در درگیریهای مسلحانه با دشمن جام شهادت را نوشیدند و به آرام گاه ابدی شتافتند.
یکبار « حاجی شاه » به دوستش « محمدزاده » گفت: «دیشب خواب دیدم هر دومون لباس سفید پوشیدیم. »
«محمدزاده» به او گفت: «یعنی هر دو باهم شهید میشویم. »
... و فردا هردوشان با هم در حالی که ترکش خمپاره به قلب و دست هایشان اصابت کرده بود، کنار فلکه گلفروش در خرمشهر، به شهادت رسیدند.
📚خاطراتی از حضور زنان در دفاع مقدس
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: سرّ امهال عباد در عدم عذاب قوله علیه السلام: فَخَالَفْنَا عَنْ طَرِیقِ أَمْرِهِ، وَ رَکِبْ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
توبه و باب مفتوح آن
قوله علیه السلام: وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی دَلَّنَا عَلَی التَّوْبَةِ الَّتِی لَمْ نُفِدْهَا إِلَّا مِنْ فَضْلِهِ.
اعنی: حمد خاصّ خدائی است که دلالت نموده ما را بر توبه آن چنان که ما فائده از او نمی بریم الاّ از باب فضل و احسان او که ما را موفّق به او نماید.
امّا دلالت نمودن به توبه آن تحریص و ترغیب او است تعالی در کلام مجید، حیث قال: « کَتَبَ رَبُّکُمْ عَلَی نَفْسِهِ الرَّحْمَةَ أَنَّهُ مَنْ عَمِلَ مِنکُمْ سُوآءًا بِجَهَالَةٍ ثُمَّ تَابَ مِن بَعْدِهِ وَ أَصْلَحَ فَأَ نَّهُ غَفُورٌ رَّحِیمٌ [۱] ». و معنی توبه رجوع است.
و آن از خدا نسبت به عباد القا و الهام در قلوب عباد است حالت رجوع و عقاب است از آنها به واسطه او.
و از عباد نسبت به خدا دعوت آنها است از معصیت به طاعت، و از اعراض به اقبال و ندامت بر ذنب لکونه ذنبا ؛ چنان که مفاد کلام علی علیه السلام هست در باب حقیقت توبه: « من الذنب الندامة، و للفرایض الإعادة و ردّ المظالم و استحلال الخصوم، و العزم علی أن لاتعد و ذوب الجسم فی الطاعة کما ربّیتها فی المعصیة، و إذاقة النفس مرارة الطاعة کما أذقتها حلاوة المعصیة » [۲] .
بعد، بدان که: هر یک از عبادات به خصوص توبه و صلات که موجب قرب و معراج مؤمن است به منزله ابوابی از حقّ تعالی به روی عباد مطیعین است، ولی
عموماً این ابواب گاهی مفتوح و گاهی مسدود است الاّ باب توبه که دائماً مفتوح است الی انقضاء المدة، کما فی الحدیث: « لایغلق باب التوبة علی العباد حتی تطلع الشمس مغربها » [۳]، که مسدودی او را تعلیق بر محال کرده که طلوع شمس از مغرب باشد و تعلیق بر محال محال است، قال المولوی قدس سره:
آن همه گه بسته باشد، گه فراز جز در توبه که نبود جز که باز [۴]
----------
[۱]: ۲ - سوره مبارکه انعام، آیه ۵۴.
[۲]: ۳ - بدین الفاظ در مصادر یافت نشد، لکن بنگرید به: نهج البلاغه، ج ۴، ص ۹۸.
[۳]: ۱ - بسنجید: تفسیر الإمام العسکری علیه السلام، ص ۴۷۷ ؛ بحارالأنوار، ج ۶، ص ۳۴: « أخبرنی عن التوبة إلی متی تقبل؟، فقال رسول اللّه صلی الله علیه و آله: یا أخا العرب إن بابها مفتوح لابن آدم لا یسدّ حتی تطلع... ».
[۴]: ۲ - مثنوی معنوی، مولوی، د ۴، ۹۷۶، « بیان آن که در توبه باز است » (با اختلاف در ضبط).
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: پارسایی و دنیا زاهدی بغدادی بنام رویم، قاضی شهر شد. جنید مطلع شد و در ملاقات با او گفت: هر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
تلاوت قرآن
حسن بصری از امام صادق علیه السلام نقل کرده که: قرآن با حزن نازل شد، شما نیز با حزن بخوانید.
همچنین از امام صادق علیه السلام نقل شده که پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند: قرآن را با لحن و صدای عربی بخوانید و از صدای فاسقان بپرهیزید، بزودی مردمی میآیند که قرآن را با غنا میخوانند، صدای قرآن از گودی گلویشان تجاوز نمی کند، دلهای آنها و هرکه از صدای آنها
به شگفت آید، مقلوب است.
سوره یس
سعید بن یسار گفته است: به امام صادق علیه السلام گفتم: غلام شما سلیم میگوید: از قرآن جز سوره یس را نمی داند، همان را بخواند یا بقیه را فراگیرد، فرمود: همان را بخواند مانعی ندارد.
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
صفحه
من نهج البلاغه میخوانم
https://eitaa.com/zandahlm1357
🌴#کلمات_قصار_نهج_البلاغه
🌹#حکمت_شماره_231
و قال عليهالسلام
فِي قَوْلِهِ تَعَالَى:
«إِنَّ اللّهَ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَ الْإِحْسانِ» الْعَدْلُ: الْإِنْصَافُ، وَ الْإِحْسَانُ: التَّفَضُّلُ.
امام عليه السلام در تفسير آيۀ شريفه «إِنَّ اللّهَ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَ الْإِحْسانِ» فرمود:
عدالت همان رعايت انصاف (و پرداختن حق مردم) و احسان به معناى نيكى بيشتر (از حد انصاف) است.
شرح و تفسير
تفاوت ميان عدالت و احسان
امام عليه السلام در اين گفتار پربارش به تفسير آيۀ ٩٠ سورۀ «نحل»: «إِنَّ اللّهَ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَ الْإِحْسانِ» اشاره كرده مىفرمايد:«عدالت همان رعايت انصاف (و پرداختن حق مردم) و احسان به معناى نيكى بيشتر (از حد انصاف) است»؛ (فِي قَوْلِهِ تَعَالَى: «إِنَّ اللّهَ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَ الْإِحْسانِ» الْعَدْلُ الْإِنْصَافُ، وَ الْإِحْسَانُ التَّفَضُّلُ) .
خداوند در اين آيۀ شريفه به سه چيز امر و از سه چيز نهى كرده است، مىفرمايد:«خداوند به عدل و احسان و كمك به خويشاوندان فرمان و از فحشا و منكر و ستم نهى مىكند» و در پايان آيه مىافزايد:«خداوند به شما اندرز مىدهد تا متذكر شويد»؛ «إِنَّ اللّهَ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَ الْإِحْسانِ وَ إِيتاءِ ذِي الْقُرْبى وَ يَنْهى عَنِ الْفَحْشاءِ وَ الْمُنْكَرِ وَ الْبَغْيِ يَعِظُكُمْ لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُونَ». ١
اين آيه دربرگيرندۀ يكى از جامعترين برنامههاى اجتماعى بشر است كه هر گاه جامۀ عمل به خود بپوشد، امنيت و آرامش بر او حكمفرما مىشود. در اينكه ميان عدل و احسان چه تفاوتى است مفسران احتمالات فراوانى ذكر كرده بعضى گفتهاند: عدل اداى واجبات و احسان انجام مستحبات است برخى ديگر عدل را توحيد و احسان را اداى واجبات مىدانند و عدّهاى عدالت را به معناى هماهنگى ظاهر و باطن و احسان را به معناى برترى باطن نسبت به ظاهر دانستهاند. اين تفسير نيز از سوى گروهى عنوان شده كه عدالت مربوط به جنبههاى عملى و احسان مربوط به جنبههاى گفتارى است.
ولى از همۀ اين تفسيرها بهتر همان است كه در كلام امام عليه السلام آمده كه عدل را به معناى انصاف تفسير فرموده، زيرا رعايت انصاف آن است كه حق كسى را به او بپردازند (و به نظر مىرسد كه اين واژه از مادۀ «نصف» گرفته شده زيرا هرگاه انسان در حقوق مشترك آن را تنصيف كند رعايت عدالت را به طور كامل كرده است). سپس اين واژه به معناى هرگونه عدالت آمده است.
«احسان» همان گونه كه از مفهوم آن استفاده مىشود، نيكى كردن به ديگران است و اين نيكى همان تفضل است كه امام عليه السلام در كلام بالا فرموده است.
بدون شك برقرار شدن نظم جامعۀ انسانى بدون عدل و انصاف و احسان و تفضل امكانپذير نيست، زيرا ترك عدالت و انصاف سبب خشم كسانى مىشود كه حقوقشان پايمال شده و طبعا برمىخيزند و نظم جامعه را به هم مىريزند و اى بسا منجر به خونريزىهاى وسيعى گردد.
در مورد «احسان» بسيار مىشود كه تنها با استفاده از اصل عدالت و انصاف مشكلات جامعه حل نمىگردد؛ مثلاً سيل عظيمى آمده و خانههاى فراوانى را ويران كرده و يا زلزلۀ شديدى رخ داده و منجر به ويرانىهاى وسيعى شده است در اينجا نمىتوان تنها با استفاده از حقوق واجب و حتى مالياتهاى معمولى مشكلات را حل كرد. اينجاست كه اصل احسان و تفضل بايد به ميدان آيد و نيكوكاران دامن همت به كمر بزنند، ويرانىها را آباد و ضايعات را جبران و مشكلات ناشى از حوادث را حل كنند.
گاه در يك خانواده نيز مشكلاتى به وجود مىآيد مثلاً شوهر در حادثهاى از دنيا مىرود و اطفال صغير او باقى مىمانند. اينجاست كه بايد افراد فاميل صرف نظر از اصل عدالت به سراغ احسان و تفضل بروند و ايتام را تحت حمايت خود قرار دهند و مشكلات آن خانواده را حل كنند؛ خواه يك نفر اقدام به اين كار كند يا همۀ فاميل دست به دست هم دهند.
در معانى الاخبار كه اين حديث را قبل از سيد رضى نقل كرده مىخوانيم:
اميرمؤمنان بر اصحاب وارد شد در حالى كه آنها دربارۀ مروت بحث مىكردند فرمود: چرا در اين باره به سراغ قرآن نمىرويد: عرض كردند: كجاى قرآن دربارۀ مروت بحث كرده؟ فرمود: اين آيۀ شريفه كه مىفرمايد: «إِنَّ اللّهَ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَ الْإِحْسانِ» عدل همان انصاف است و احسان همان تفضل. ١
در حديثى كه مرحوم طبرسى آن را در مجمع البيان ذيل آيۀ مورد بحث نقل كرده مىخوانيم:«عثمان بن مظعون» كه از صحابۀ معروف پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله است مىگويد: من در آغاز اسلام را بهطور ظاهرى پذيرفته بودم نه با قلب و جان و اين وضع ادامه داشت تا آنكه روزى خدمت آن حضرت بودم ديدم در فكر فرو رفته ناگهان چشم خود را به طرف آسمان دوخت گويا پيامى را دريافت مىدارد. وقتى كه به حال عادى برگشت از ماجرا پرسيدم فرمود: هنگامى كه با تو سخن مىگفتم ناگهان جبرئيل را مشاهده كردم كه اين آيه را براى من آورد: «إِنَّ اللّهَ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَ الْإِحْسانِ ...» عثمان مىگويد چنان محتواى آيه در قلب من اثر گذاشت كه اسلام همان لحظه در جان و روح من جاى گرفت.
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صفحه
گلدان من🌳🌳🌳🌳
با ما همراه باشید👇👇👇
.......:
@zandahlm1357
✅👏👏👏میدونم همتون دوست دارید گیاهایی که میخرید و به خونه میارید خشک نشه و سال ها شاهد رشدشون باشید
✅پس موارد زیررو به خاطر بسپرید تا همیشه گیاهان سالمی داشته باشید:
✅بیشتر گل های آپارتمانی در اثر دفعات آبیاری زیاد میمیرند، آبیاری گل ها بسته به محیط زندگی و حجم خاک گلدان فرق داره، پس دست بزنید خاکشون خشک بود سیرابشون کنید و آب زیرگلدونی رو خالی کنید.
✅نور یکی از مهم ترین علل زنده بودن گل هاس، حتما نیاز نوری هر گیاه رو بدونیم، جای ثابتی تو خونه براش فراهم کنیم و دیگه جاشو عوض نکنیم تا بقول معروف جابیوفته ورشد کنه
✅حتما از خاک مناسب برای گل ها استفاده بشه
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: توصيه ۷۶) خوشا به حال كسيكه در نظر خود خوار است و كسب و كارش پاكيزه و نيت و درونش پاك و خو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
پيامبر خدا (عليه السلام) ميفرمايند:
و اي بر بازرگانان (و كسبه) امت من، از آري به خدا و نه بخدا گفتنهايشان،
و واي بر صنعتگران (و پيشه وران) امت من، از امروز و فردا كردنهايشان (خوش قول بودن بازرگانان و پيشه وران و كسبه بازار مسلمين را گرم و پرتلاش و پردرآمد ميكند و بعكس بدقولي ركود و كساد و بي اعتمادي به ارمغان خواهد آورد).
تهيه جنس خوب و درآمد كم باعث رونق كسب و كار خواهد شد.
توصيه ۸۱)
توصيه ۸۱)
نقل است كه حواريان عيسي (عليه السلام) هر گاه گرسنه ميشدند ميگفتند يا روح ا… گرسنه ايم پس عيسي (عليه السلام) با دست خود بزمين چه دشت بود و چه كوه، ميزد و براي هر يك از حواريان دو گرده نان بيرون ميآمد و هر گاه تشنه ميشدند ميگفتند تشنه ايم حضرت با دستش بزمي
توصيه ۸۲)
حضرت داود (عليه السلام) بر كفشگري گذشت و به او فرمود: كار كن و بخور زيرا خداوند، كسي را كه بخورد و كار (مشروع و حلال) نكند، دوست نمي دارد.
توصيه ۸۳)
پيامبر ما حضرت محمد (ص) فرمودند به بيشترين چيزي كه بعد از مرگم، از آن بر امتم ميترسم، اين كسبها و درآمدهاي حرام است و شهوت ناپيدا و رباخواري است.
توصيه ۸۴)
بفرمايش حضرت علي (عليه السلام) بزرگترين گناه ترس است (مگر ترس از گناه) (حتي خداوند متعال هم ترس ندارد زيرا از هفتاد پدر و مادر مهربان مهربانتر است)
از كار مشروع نبايد ترسيد و با كمي دقت و علاقمند به كار و اسلام شغل مورد نظرش را استاد خواهد شد.
توصيه ۸۵)
بعضي از حرفهها (سرگرمي و گناه) مانند دزدي و قاچاق يا كلاهبرداري از ابتداي شروع به تشويش و نگراني و اضطراب توأم است و حتي در خانه و خانواده خود آرامش ندارد و هر كسي آنان را بشناسد همچنان كه از حيوان درنده اي فرار ميكند از ايشان دوري ميكند كه متأسفانه هم براي مجرمان هم براي مصرف كنندگان و خانوادهها ايجاد فساد و ناايمني خواهد كرد و هيچ مكتب آسماني اين حرفهها را تائيد نمي كند.
خلاصه المکاسب📚
نويسنده: عباسعلي حقيقي زاده✍
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
نوشتار تربیتی"خانواده و زوجین" ⚛️ دور دوم / قسمت ۳۰ 📝 محور بحث: #آرامش_کلامی 💠 قسمت سیزدهم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نوشتار تربیتی"خانواده و زوجین"
⚛️ دور دوم / قسمت ۳۱
📝 محور بحث: #آرامش_کلامی
💠 قسمت چهاردهم
⚜ وقتی در کلام اهل بیت علیه السلام دقت کنیم کلید واژه هایی را زیاد می بینیم از جمله حُسن معاشرت، خُلق نیکو، محبت گری ، دلسوز بود و... که درهمین کلید واژه ها نقطه مشترکی وجود دارد و آن کلام است و نتیجه این می شود که کلام یکی از پایه های زندگی است.
🔸 در نقد باید به این توجه کرد که تاثیر گذار باشد و نقد منصفانه، به نقدی گفته می شود که در پس آن دعوا رخ ندهد، نه به این که نقد به حق باشد.
🔻 بعضی ها می گویند: «من رُک ام!» و انتقاد منصفانه را رک بودن میدانند که در آن، عدم رعایت قاعده های مناسب مربوط با انتقاد کردن و فقط با گفتن حرف حق و با هر لحن یا لفظی نامناسب، می دانند، این انتقاد منصفانه نیست یک بیماری و مریضی است و درحالی که باید در انتقاد تلطیف کلام داشت.
🔹 به عنوان مثال می توان از فرمول های انتقاد منصفانه به روش های زیر اشاره کرد:
1⃣ بیان کار خوب + نقد + کارخوب
مثلا خانم آب گوشت درست کرده و چون روزه بوده نمی توانسته بچشه و شور شده. آقا میتواند سه بازخورد داشته باشد:
➖ اول: توام که آشپزیت به تیر و طایفت رفته، به درد خودتون می خوره!
این باز خورد ایجاد کننده دعوا است.
➖ دوم: خانم غذات رو شور درست کردی!
نتیجه می شود ناراحت شدن خانم، درسته حرف حق است ولی این رک بودن است و نادرست.
➖ سوم: به به خانم، عجب سفره ای انداختی، اتفاقا حوس آب گوشت ام کرده بودم ولی یکم خوش نمک شده، راستی خانم این سبزی خوردن رو کی خریدی؟ خیلی تازه ست.
♦️ یعنی انتقادمان را بین دو کار خوب بیان کردیم و همین سبب می شود که خانم درصدد جبران باشد؛ این نقد تاثیر گذار است.
🔮با ما همراه باشید.
#نوشتار_تربیتی
#خانواده_زوجین
#روابط_زوجین
#کلام
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#پارت7 پک فوق العاده از حال بد به حال خوب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
track-08-تعاملات کاربران-تصمیم گیری-دکتر داودی نژاد.mp3
12.39M
#پارت8
پک فوق العاده از حال بد به حال خوب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
می دونی پرخاشگری خانم ها با آقایان چقدر باهم فرق دارد ؟
این کلیپ را ببین و به دیگران هدیه بدهید
این کلیپ میتونه براتون خیلی مفید باشه
#دکترمسلم_داودی_نژاد
#باشگاه_همسران_موفق
آکادمی بین المللی دکترمسلم داودی نژاد
1_5647827246291877889.mp3
4.05M
#زودرنج_بودن_همسر
🌸 پاسخ استاد پوراحمد
دوستواقعیخداست...:
#زودرنج_بودن_همسر
سلام استاد
شوهرم فردحساس وزودرنج هست و انتظارش از من زیاد هست من 17سال وهمسرم 22سال دارد.
خیلی دمدمی هست و زمانی که ناراحت بشه یا عصبانی بشه یا اون چیزی که میخوادیاانتظارداره نشه،اصلا قابل پیش بینی نیست که چیکار میکنه از داد و قهر گرفته تا زدن حرفهاویا کوباندن در و دیوار یا ..که بسیارباعث ناراحتی من واطرافیانم میشه
نمیدونم چیکار کنم؟ ما دوران عقدیم آخرین بار کاری کرد که دیگه آبروی خودش رو در خانواده ام برده
میخوام جداشم،کم آوردم
ازلحاظ مذهبی هم او خانواده اش سطح عام هستن وما سطح خیلی بالاتری داریم.
🌸 پاسخ استاد