eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
34.9هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 ۲۱۰۰ شهید ایرانی در کوچه پس کوچه ها و بیابانهای و شدند، هزاران تن از مردم خود این کشورها فقط بخاطر کشوراشون کشته و آواره شدن، یک ، یک ، یک گر ازشون فیلم نساخت.. این صحنه این لحظات نفسگیر یک سوری که نشون میده چقدر شیرینه، چه نعمت بزرگیه، یه لحظه دوباره خانواده را دیدن، را دیدن، عجب معجزه بزرگیه تاحالا دهها فیلم جذاب ساخته برای توجیه سیاستهای منطقه ای کشورش، امریکا و اروپا صدها، حتی کره ساخته. اما سینما و .. همچنان در حال نمایی یا فیلمهای دوزاری. هیچکس شونو نساخت.. این و این را اگه داشتیم، و نداشتیم، به حرف و دویدن نداشتیم، نداشتیم.. دیگه کسی ماهواره های اجنبی را نگاه نمیکرد.. پای رسانه اجنبی نشستن ننگ میشد هر چه بلا سر ما میاد یکی از ها و هاست.. یکی از ........: @zandahlm1357
.......: پيام رهبر معظم انقلاب اسلامى به اجلاس سراسرى نماز پيام رهبر معظم انقلاب اسلامي به اجلاس سراسري نماز بسم اللَّه الرّحمن الرّحيم انسان كه از سويي گاه مظهر برترين و زيباترين حقايق هستي است، از سويي ديگر، گاه محلّ بُروز زشتيها و پستيهاي بي همانند نيز مي‌گردد. اگر در جايي و زماني او را مظهر آگاهي و محبت و فداكاري يا خردمندي و آفرينندگي و پيشرفت در عرصه‌هاي تعالي، يا آيت شوق و شور و اميد مي‌بينيم، در جايي و زماني ديگر او را دچار غفلت و كينه و خودخواهي، يا جهل و عادت و ركود، يا سستي و نوميدي و بدبيني مشاهده مي‌كنيم. اين عنصر با استعداد، مي‌تواند برترين موجود گيتي تا پست ترين پديده ي هستي گردد. او مجهّز به همه ي ابزارها و زمينه‌هاي تعالي و تكامل معنوي و مادي، آفريده شده است. سرشت او، نيك و راهِ نيكي به روي او باز است. خرد و قدرت بر تصميم گيري و انتخاب، دو بال تواناي اويند. و رسولان الهي راهنمايان و اميد دهندگان و كمك كنندگان به او. اما او با اين حال مي‌تواند تسليم ضعفها و هوسها و خودخواهيها يا جهلها و غفلتها و عادتهاي خود شود و خود را از همه ي آن بشارتها و اميدها و معراجها محروم سازد. اين همان است كه آن را بايد «فسادپذيري انسان» ناميد و همان است كه در عمر دراز بشريت و نيز در عمر هر يك از آحاد بشر، بزرگترين مصيبت او و خطرناكترين تهديد او بشمار رفته است و مي‌رود. براي پيشگيري و نيز درمان اين آفت بزرگ، دين خدا «ذِكر» را به انسان آموخته است. ذكر يعني حقيقت را به ياد آوردن، خود را در برابر خدا يافتن، به او گوش سپردن و به او دل دادن. يعني از دلمشغوليهايي كه آدمي را اسير وسوسه ي هوسها مي‌كند يا ميل به برتري جويي و كين ورزي و آزمندي او را ارضاء مي‌سازد، خود را رها ساختن، يعني او را از جهنمي كه براي خود فراهم كرده است، به بهشت صفا و انس و بهجت و امن بردن. و نماز با تركيب هماهنگ دل و زبان و حركت، نابترين و كاملترين نمونه و وسيله ي ذكر است. انسان در زندگي شخصي اش، گاه بر اثر محنتها و شدّتها و مصيبتها، و در زندگي جمعي اش گاه با حوادث تحول آفرين مانند حركت عمومي به سوي جهاد يا انفاق يا كمك به نيازمندان، به عامل ذكر نزديك مي‌شود، و گاه با سرگرميهاي هوس آلود و غرق شدن در سرخوشي و اشرافيگري و عيش بارگي، از آن دور مي‌افتد. عنصري كه مي‌تواند در همه ي اين احوال او را به بهشت «ذكر» نزديك يا نزديكتر كند، نماز است. نماز در حالات آمادگي روحي، به آدمي عروج و حال و حضور بيشتر مي‌بخشد و در حالات غفلت و ناآمادگي، در گوش او زنگ آماده باش مي‌نوازد و او را به آن وادي نوراني نزديك مي‌سازد. لذا نماز در هيچ حالي نبايد ترك شود. در عين شدت و محنت، در بحبوحه ي ميدان جهاد، در هنگام فراغ و آسايش، و حتي در ميان محيط لجن آلودي كه انسان با هوسها و كينه‌ها و شهوتها و خودخواهيها، پيرامون خود پديد آورده است، نماز يك شربت مقوّي و شفابخش است، بايد آن را با دل و جان خود نوشيد و از هر نقطه كه در آن واقع شده ايم، يك گام يا يك ميدان به بهشت رضوان نزديك شد. از اين روست كه نه حَيَّ علي الجهاد و نه حَيَّ علي الصوم و نه حَيَّ علي الإنفاق، نگفته اند، ولي در هر روز بارها سروده اند: حيّ علي الصلاة. در دوران انقلاب و جنگ تحميلي، نماز، ما را در حركتمان مصمّمتر و نيرومندتر مي‌كرد، و امروز كه خطر غفلت و عيش بارگي و آرزوهاي حقير و تنگ نظرانه و عادتها و روزمرّگيها ما را تهديد مي‌كند، نماز به ما مصونيّت مي‌بخشد و بن بستهاي پنداري را مي‌شكند و راه ما را روشن و افق را درخشان مي‌سازد. اين تنها برگي از كتاب مناقب نماز است، و همين براي به راه انداختن حركتي جدّي تر از گذشته، مي‌تواند انگيزه يي ژرف و كارآمد پديد آورد. همه بايد در اين حركت بزرگ كه شايسته است جهاد ناميده شود، خود را ملتزم و متعهد بدانند. علماي دين، روشنفكران، هنرمندان، جوانان، پدران و مادران و همسران، دارندگان منبرها و رسانه ها، نويسندگان، و بيش از همه مسئولان بخشهاي حكومتي مانند: وزارتهاي آموزش و پرورش، علوم و فن آوري، ارشاد، صدا و سيما، سازمانهاي تبليغاتي، مراكز توليد سينمايي، پژوهشگاهها، مديراني كه نيروي انساني كلاني در قبضه ي امر و نهي آنهايند، مانند: نيروهاي مسلّح، وزارتخانه ها، كارگاهها، دانشگاهها و مدارس، وسائل حمل و نقل و غيره و غيره. اينان هر يك به گونه يي مي‌توانند و مي‌بايد در اين حركت همگاني سهيم گردند و نقش ويژه ي خود را بگزارند. اين كار با سهل انگاري و كم همّتي به سرانجام خود نمي رسد. از برترين شيوه‌ها و فني ترين و هنري ترين ابزارها بايد بهره گرفته شود. نمايش نماز جماعت مهجوري با جمع معدودي آنهم از فرسودگان بي نشاط، ترويج نماز جماعت نيست، همچنانكه پخش صداي اذان از رسانه‌هاي صوت و تصوير، كافي نيست. جوانهاي ما هزاران صف جماعت پر شور و حال در سراسر كشور تشكيل مي‌دهند، مردم زيادي از آنان كه فيلمهاي سينمايي در گ
زارش واقع يتهاي زندگي آنان ساخته مي‌شود، اهل نماز و نياز و تهجّدند، حنجره‌هاي بسياري از روي ايمان و تعبّد در هنگام اذان، صدا به اين سرود معنوي بلند مي‌كنند، گروههاي انبوهي در هنگام نماز از كار روزانه دست كشيده به مسجد رو مي‌آورند، اينها مي‌تواند در ساختهاي هنري، چهره ي زيبا و ترغيب كننده ي اين فريضه ي نجات بخش را به همه نشان دهد. در دانشگاهها و ديگر مراكز انساني انبوه، مسجد مي‌تواند جايگاه امن و صفا باشد، و امام جماعت، غمگساري و راهنمايي و همدلي را در كنار اقامه ي نماز، در آن مهبط رحمت و هدايت الهي به نمازگزاران هديه كند. مجامع دانشجويي و دانش آموزي در آن صورت، جذابترين مركز تجمع خود را مسجد دانشگاه و مدرسه خواهند يافت و پايگاه تقوا، پايگاه فعاليت جوانان خواهد شد. به مديران آموزش و پرورش و علوم يادآوري مي‌كنم كه سهم مسجدسازي و مسجدپردازي بايد در اعتبارات فعاليتهاي فوق برنامه، در رديف اوّل و بيش از سهم ديگر بخشهاي اين سرفصل باشد. هجرت هفتگي روحانيون مستقر در مراكز نظامي و غيره، به روستاهاي همسايه ي اين مراكز از توصيه‌هاي پيشين من است كه بر آن تاكيد مي‌ورزم. همچنين فراهم ساختن فضاي مادي و معنوي براي اقامه ي نماز در بوستانها و گردشگاهها و نمايشگاهها و امثال آن. امامان محترم جماعت اگر خود بر اثر كهولت و غيره نمي توانند وظيفه ي رابطه و اُنس و راهنمايي را براي نمازگزاران بويژه جوانان فراهم كنند، در كنار خود فضلاي جوان و پرنشاط را به كار گيرند و آنان را در كار با خود شريك سازند. نمازهاي جمعه بايد پايگاه جذب و نصيحت و تعليم باشد. امامان محترم جمعه با كمك برگزار كنندگان مراسم نماز، همه ي سعي خود را در اين جهت مبذول دارند. خدا را سپاس كه محيط عمومي كشور، محيط ذكر و نماز و معنويت است، و خدا را سپاس كه خيل عظيمي از مردم ما بويژه جوانان با نماز و نياز، پيوندي روحي و عاطفي و عقلاني دارند. ليكن اين همه بايد گامهاي نهايي شمرده نشود و بيش از گذشته تلاش عالمانه و مدبرانه و نازك انديشانه در اين رويكرد به كار رود. لازم ميدانم از همه ي كساني كه اين راه را دلسوزانه گشوده و پيموده و براي آينده ي آن برنامه ريزي كرده اند صميمانه سپاسگزاري كنم، بويژه از روحاني پرهيزگار و پارسا و پرانگيزه جناب حجةالاسلام قرائتي كه حقاً در اين كار بر گردن همه ي ما حقي بزرگ دارند. رحمت خدا و توجه حضرت بقيةاللَّه (ارواحنافداه) را براي ايشان و همگان مسألت مي‌كنم. والسّلام عليكم و رحمةاللَّه - سيّدعلي خامنه اي - ۱۵/۰۶/۱۳۸۰ مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: ۶- اثر مخلوط شدن جنبه‌های سیاسی و ادبیات در سرگشتگی نویسندگان جوان امروز ادبیّات مستقیماً با جنبه‌های سیاسی مخلوط شده است. به همین خاطر، با ادبیات معاصر با بی مهری برخورد می‌شود و نتیجتاً نویسندگان نسل جوان دچار سرگشتگی شده اند. جنابعالی در این خصوص چه نظری دارید؟ این که می‌گویید ادبیات با سیاست آمیخته شده، من نمی دانم مقصود چیست. آیا به این معنی است که محتوای سیاسی دارد؟ مثلاً فرض کنید این گونه بگوییم: شاعری است که از لحاظ سیاسی، الان با منطق فعلی ما منفی است؛ امّا شاعر برجسته ای است. اگر این، شعرش به دانشگاه بیاید و مورد توجّه قرار گیرد، ممکن است مورد استفاده واقع شود. بنابراین نمی شود از آن استفاده کرد. البتّه من نمی دانم که در دانشگاهها، با شعر چگونه برخورد می‌شود. اگر واقعاً ما شاعری داشته باشیم که از لحاظ رتبه ی شعری، سطحش بالا باشد؛ به طوری که دانشجو بتواند از شعر او حقیقتاً استفاده کند؛ امّا طوری است که مثلاً ضدّ انقلاب است، من حرفی ندارم که شعر او به کلاس درس بیاید و مورد توجّه قرار گیرد. امّا صادقانه و حقیقتاً من الان این گونه شاعری نمی شناسم که بی بدیل باشد. شما از انفصال شعر کنونی و نثر کنونی با شعر دوره ی قبل از خود صحبت می‌کنید. ما در همان دوره ای که آن شاعرِ فرضاً برجسته این شعر را گفته، ممکن است ده نفر شاعر دیگر داشته باشیم که همان برجستگی را، یا بهتر از آن را داشته باشند. حالا آن شاعری که مورد نظر من بوده - که نمی خواستم اسمش را بیاورم و نمی آورم - شعرش در دانشگاه نیاید، امّا شعر اخوان بیاید. که فکر نمی کنم از لحاظ نشان دادن رتبه ی شعر دوره ی قبل، بالاتر از همه باشد. اخوان با من دوست بود. هم زمان ریاست جمهوری با من یک نوع ارتباط رقیق داشت و هم بعد از ریاست جمهوری - این آخری که از یک سفرِ ظاهراً یکساله به اروپا، برگشته بود - نامه ای به من نوشت و شعری گفت و بعد هم از دنیا رفت. بنابراین، «اخوان» اشکالی ندارد. واقعاً چه لزومی دارد که ما به سراغ این که کاملاً می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد، نرویم؟ یعنی این طور می‌خواهم بگویم که الان ضرورتی وجود ندارد؛ اگرچه من هیچ ایرادی نمی بینم که اگر حقیقتاً ما الان شاعر بزرگی داریم، شعرش مورد استفاده ی دانشجو قرار گیرد و از لحاظ علمی روی آن کار شود. من هیچ این را ممنوع نمی دانم؛ لااقل از نظر من ممنوع نیست. این که برنامه‌ها چگونه است، اطّلاعی ندارم؛ لیکن چنین شاعری به این شکل واقعاً من سراغ ندارم. این را هم شما بدانید که بعضیها اسمشان بزرگ است؛ در حالی که خودشان چندان عظمتی ندارند و شعرشان خیلی دارای اهمیّت نیست. اگر پای نقد به میان آید و بدون جنبه‌های شعاری، سره و ناسره در جزئیات مطرح شود، آن وقت معلوم می‌شود که بعضی فقط ادّعا دارند! من غالباً از این شعرهای معاصر بی اطّلاع نمی مانم. بعضی از حضراتِ شاعر، شعر می‌گویند و ادّعا می‌کنند که «ما چنین هستیم، ما چنان هستیم؛ ما در این کشور ریشه ی شعریم! » در حالی که ما می‌دانیم چنین چیزی نیست. آن زمان که وقتِ گُلِ کارِ آنها بوده، درجه ی دو بودند؛ بعضیهایشان درجه ی سه بودند؛ از اینها بهتر در این کشور خیلی بودند. شعر معاصر را باید کار کرد. شما در غزل، بهتر از رهی معیری در زمان خودش، هیچ کس دیگر را پیدا نمی کنید. رهی همان نسل متّصل به امروز است. مرحوم امیری فیروزکوهی هم همین طور. اینها همان شعرای برجسته اند. یا مرحوم غلامرضا قدسی، یا همین آقای قهرمان که الان در مشهد است و شاعر غزلسرای بسیار خوبی است. یا مثلاً آقای صاحبکار در مشهد که شاعر غیر مشهوری است، ولی غزلهایش خوب و ممتاز است. یا مثلاً در کرمانشاه آقای بهزاد. اینها برجستگان شعر این دوره اند. جوان شاعرِ امروز، شاعر بهتر از اینها واقعاً نمی تواند پیدا کند. ما شعرای برجسته ای داریم که متأسّفانه نسل جوان اینها را نمی شناسد. همه ی اینها هم مردمان خوبی هستند؛ آدمهایی هستند که در خطّ انقلاب و نظام و اسلامند؛ همین خطّی که امروز ملّت ایران دنبالش است. مخالفت و مباینتی وجود ندارد؛ می‌توانند از آنها کاملاً استفاده کنند؛ منتها جوانان ما در کار تحقیق و تدقیق و پیگیری، قدری تنبلی می‌کنند. اگر به جوانان جسارت نشود، باید این گونه بگوییم. در بعضی از کارهایشان، اگر یک خرده دنبال کنند و به طور جدّی بروند، می‌توانند سرچشمه‌های خوبی پیدا کنند. الان در دانشگاه خودمان در تهران هم شعرای برجسته و ممتازی داریم که کمتر به ایشان توجّه می‌شود. پرسشهای دانشجویان ✍مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
رحمت الله علیه : من به صراحت اعلام مى‏كنم كه جمهورى اسلامى ايران با تمام وجود براى احياى هويت اسلامى مسلمانان در سراسر جهان مى‏كند. و دليلى هم ندارد كه مسلمانان جهان را به پيروى از در جهان دعوت نكند و جلوى جاه طلبى و فزون طلبى صاحبان قدرت و پول و فريب را نگيرد. ما بايد براى پيشبرد اهداف و منافع ملت محروم ايران برنامه‏ريزى كنيم. ما بايد در ارتباط با مردم جهان و رسيدگى به مشكلات و مسائل مسلمانان و و گرسنگان و محرومان با تمام وجود تلاش نماييم. و اين را بايد از خود بدانيم. ما اعلام مى‏كنيم كه جمهورى اسلامى ايران براى هميشه حامى و پناهگاه مسلمانان آزاده جهان است. و كشور ايران به عنوان يك دژ نظامى و آسيب ناپذير نياز را تأمين و آنان را به و تربيتى اسلام و همچنين به اصول و روشهاى مبارزه عليه‏ نظامهاى كفر و شرك آشنا مى‏سازد. ج‏21 ص 91 @zandahlm1357
✨✨✨✨ ✨إِنَّ الْإِنْسَانَ لِرَبِّهِ لَكَنُودٌ ﴿۶﴾ 🌱قطعاً انسان نسبت به پروردگارش بسیار ناسپاس است، (۶) ✨وَإِنَّهُ عَلَى ذَلِكَ لَشَهِيدٌ ﴿۷﴾ 🌱و بی تردید خود او بر این ناسپاسی گواه است، (۷) ✨✨✨✨ ✨سوره عادیات 💎 آیات 6 و 7 ✨ https://eitaa.com/zandahlm1357
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
.......: شكر يزدان متن حديث اَفضَلُ العَقلِ معرفَةُ الاِنسانِ بِربّه ز خاطر مبر شكر يزدان پاك كه شكر نعَم نعمت افزون كند بهين دانش اى دوست، آن دانشى است كه ات رهبرى سوى بى چون كند خشنودى از حق متن حديث مَن رَضى َ باليَسيرِ مِنَ الحَلال خفّت مَؤونتهُ رضا باش بر داده كردگار كه خشنودى از حق بوَد بندگى اگر شاد گردى به اندك حلال سبك بگذرى از پل زندگى حقّ متن حديث المُؤمِنُ اِذا قَدرَ لَم يَأخُذُ اَكثَرَ مِن حَقّه نكته اى بشنو ز فرزند رسول آن كه مردم را امام و پيشواست گر كه قدرت دست مؤمن اوفتاد بيشتر از حقّ خود هرگز نخواست هدايت متن حديث لاتَطلُبوا الهُدى فى غَيرِ القُرآنِ فَتَضِلّوا بگفتا رضا، ماه برج ولايت هدايت مجوييد از غير قرآن بجز راه قرآن مپوييد راهى كه گمراهى آخر بوَد حاصل آن علامات مرد حق متن حديث مِن عَلامةِ ايمانِ المُؤمِنِ، كِتمانُ السِّر و الصَّبرُ فى البأساء و الضرّاء و مُداراة النّاس از علامات مرد حق باشد رازدارى و صبر بر سختى با مدارا به مردمان پويد راه آزادگى و خوشبختى امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: برترین میهمان خداوند حضرت موسی بن جعفر (علیه السلام) در حدیثی فرمود: چون روز قیامت شود چهار نفر از اولین و چهار نفر از آخرین بر عرش خداوند خواهند بود، چهار نفر از اولین عبارتند از: نوح و ابراهیم و موسی و عیسی (علیه السلام)، و اما چهار نفر از آخرین: محمد و علی و حسن و حسین (علیه السلام)، سپس حضرت در ادامه فرمود: زوار قبر ائمه (علیهم السلام) با ما خواهند بود، بدانید که برترین درجه را زوار قبر فرزندم (رضا (علیه السلام) ) خواهند داشت. و حضرت رضا (علیه السلام) فرمود: من مظلومانه باسم، کشته می‌شوم و در کنار هارون دفن می‌شوم، خداوند تربت مرا محل رفت و آمد شیعیان و دوستانم قرار می‌دهد، هرکه مرا در غربتم زیارت کند، لازم است که روز قیامت به زیارت او روم. سوگند به آن که محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) را به پیامبری گرامی داشت و او را بر همه مخلوقات انتخاب کرد، هیچ کس از شما نزد قبر من نماز نمی گزارد مگر این که هنگام ملاقات خداوند، شایسته آمرزش است. سوگند به آن که ما را بعد از پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) به امامت گرامی داشت و به وصیّت مخصوص گردانید، همانا زائران قبر من، برترین میهمانان خداوند عزّوجّل در قیامت هستند. 📚حکایت آفتاب نگاهی به زندگی امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 سلسله جلسات 2 💠 فصل اول : ( قسمت دوم ) 👈 وظایف مهم دانشجویان برای و شرکت فعال در 👈 دانشجوی انقلابی باید چگونه باشد؟ 🔗 دیدن کلیپ با کیفیتهای بالاتر در https://www.aparat.com/v/yi8HT 🎤 (مدرس مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ) 👌 انقلابی باید قوی شود
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 استاد ببخشید میشه خواهش کنم بگید چیکار کنیم خدا رو واقعا از ته دل باور کنیم و رابطمون با خدا و امام زمان خوب بشه؟ چون واقعا با این شبهه های قوی امروزی آدم بعضی اوقات احساس ضعف میکنه؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 ☝️🏻شبهه ها که اتفاقا قوی نیست، شبهه هایی که دشمن وارد می کند به قول قرآن «إِنَّ كَيْدَ الشَّيْطانِ كانَ ضَعِيفاً» به قول خودشان فکر می کنند شبهه یشان قوی است اما با چهارتا مطالعه ی ساده می شود شبهه اینها را جواب داد جدی می گویم خیلی شبهه هایشان آنچنان سنگین نیست. شما تا می توانید اصول عقایدتان را کامل کنید و این باور را داشته باشید که اسلام دین حق هست و قرآن کتاب کامل. 📃اگر شبهه ای دیدید از چندتا استاد پرسیدید بلد نبودن جواب بدهند دلیل بر این نیست که آن شبهه حق است آن اساتید بلد نبودن جواب بدهند، بروید از چهارتا استاد که بلدتر هستند جوابتان را بگیرید. با شبهه ها دلتان را نلرزانید. اصل بر حقانیت اسلام است که هست، اگر شبهه ای جواب داده نشده آن فرد بلد نبود جواب بدهد از چند نفر دیگر که بلد هستند سوال کنید. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
Part09_ققنوس فاتح.mp3
22.67M
📖کــتاب صــوتی « ققنوس فـــاتــــــــح » 🔵 زندگــینــــامـــه داستـــانی ســــردار شهـــید مــــحـــسـن وزوایــــی 🔷 قـــــســــمـــت 9 🍃🌸 🌸🍃🌸 🍃🌸🍃🌸 🌸🍃🌸🍃🌸