eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.5هزار عکس
35.3هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
.......: پيشگيري از بواسير متن حديث و من أراد أن يأمن وجع السفل و لايضرّه شى ء من أرياح البواسير فليأكل سبع تمرات هيرون بسمن بقر و يدهن أنثييه بزئبق خالص. پيشگيري از بواسير هر كس مي‌خواهد كه از ابتلا به درد مقعد مصون بماند و بواسير نگيرد هفت دانه خرماي برنيك با روغن گاو تناول كند، و بيضه‌هاي خود را با سيماب خالص چرب نمايد. پيشگيري از درد گوش متن حديث و من أراد أن لايشتكى أذنه فليجعل فيها عند النوم قطنة. پيشگيري از درد گوش هر كس مي‌خواهد كه به گوش درد دچار نشود هنگام خواب قدري پنبه در گوش خود بگذارد. پيشگيري از درد مثانه متن حديث و من أراد أن لايشتكى مثانته فلايحبس البول و لو علي ظهر دابته. پيشگيري از درد مثانه هر كس مي‌خواهد كه درد مثانه نگيرد، ادرارش را حبس نكند، حتي اگر سوار بر مركب خود است. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: ارزش والای تحمل سختی در راه زیارت حضرت جواد (علیه السلام) فرمود: هیچ کس نیست که پدرم را زیارت کند، متحمل سختی شود مثل باران یا سرما یا گرما، مگر آن که خداوند بدن او را بر آتش حرام خواهد نمود. حضرت هادی (علیه السلام) فرمود: اهل قم و اهل آبه آمرزیده اند، زیرا قبر جدم علی بن موسی الرضا (علیه السلام) را در طوس زیارت می‌کنند، بدانید هرکه او را زیارت کند و در راه زیارت او قطره بارانی (کوچک ترین سختی) به او برسد، خداوند بدنش را بر آتش حرام خواهد کرد. حضرت رضا (علیه السلام) نیز فرمود: هیچ مؤمنی نیست که مرا زیارت کند. و قطره ای باران به صورتش برخورد کند مگر این که خداوند، بدن او را بر آتش حرام خواهد نمود. [۱] ---------- [۱]: احادیث مربوط به فضیلت حضرت رضا (علیه السلام) همگی از کتاب شریف وسائل الشیعه، ج ۱۰، باب ۸۲ تا باب ۸۸ ابواب المزار نقل شدهاست. 📚حکایت آفتاب نگاهی به زندگی امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
13.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 سلسله جلسات 5 💠 فصل اول : ( قسمت پنجم و آخر ) 👈 وظایف مهم دانشجویان برای و شرکت فعال در 👈 دانشجوی انقلابی باید چگونه باشد؟ 🔗 دیدن کلیپ با کیفیتهای بالاتر در https://www.aparat.com/v/HgYdE 🎤 (مدرس مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ) 👌 انقلابی باید قوی شود
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 اینکه می گویند امام حسن عسکری علیه السلام اقدامشون برای آماده کردن مردم با غیبت این بود که از پشت پرده با مردم سخن می گفتند، یا اینکه زیاد در اجتماع حاضر نمیشدند، ایا این قضیه صحت دارد؟ و از طرف دیگر برخی می گویند امام حسن عسکری توسط طاغوت در محاصره و حبس خانگی بود، ایا این قضیه صحت دارد؟ اگر صحت دارد جمع این دو بحث چگونه است؟ و از طرفی اگر حضرت در محاصره و تحت نظر بود چگونه برخی از بزرگان دینی تشرف داشتند خدمت امام حسن عسکری و موفق به دیدن امام زمان (عج) می شدند؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 ♦️کتاب الغیبه شیخ طوسی مطالب متعددی را در اینبار آورده مثلا یک مورد که بعضی ها می گویند این نائبان خاص امام زمان مردم چطور اینها را شناختند؟ طرف همین طوری آمد گفت من نائب امام زمانم مردم شناختند؟ مردم اعتماد کردند؟ نه، مثلا نائب اول عثمان بن سعید را در الغیبه شیخ طوسی روایتش هست که در دوره های محامین در آن جلسات اولیه سندش را گفتم، الان حضور ذهن ندارم ولی آنجا گفتم، ↩️که امام عسکری 40 نفر از بزرگان شیعه را جمع می کند در منزلش بعد عثمان بن سعید را می آورد می گوید نگاه کنید این نائب من است، نائب پسر من مهدی هم است. متوجه اید، بعد اینطوری بود که امام مثلا نائبان را معرفی می کردند آقا بعد از من این نائب پسر من مهدی هم هست حواستان باشد. پس این دستگیری، این محاصره، این به قول شما حبس خانگی و امثال اینها.. اینها مراحل دارد ابتدای کار اینطوری نبود در بعضی مراحل فشار کمتر، در بعضی مراحل فشار بیشتر و اینها مانع از دیدار نمی شد. ☝️🏻بعد نکته بعدی اینکه اینها بیشتر سعی یشان بر این بود که امام از آن منطقه ی سامرا و اینها خارج نشود به همین خاطر در محله عسکر تحت نظر بود نه اینکه امام کلا حبس خانگی باشد، خیلی تعبیر درستی نیست من هم جایی ندیدم حبس خانگی بکنند امام را‌ یا اینطور حرف ها.. اینطوری نبوده ولی این مرحله به مرحله هست. مثلا امام کاظم، آیا امام کاظم همیشه زندانی هارون بود نه بعضی موقع ها آزاد بود، امام عسکری هم همین است. ↩️در همین مراحل امام کار خودش را می‌کرد و ارتباطاتی که با مردم و مخصوصا با بزرگان شیعه، حالا با مردم شاید زیاد امام ارتباط نمی گرفت به خاطر شرایط سختی که داشت اما با بزرگان شیعه که مردم آن بزرگان را می شناختند و اعتماد داشتند امام ارتباط می گرفت و براساس همان ارتباطات نائبان خاص را معرفی کرد چون نائب اول و دوم را خود امام عسکری معرفی کرد اصلا! که عثمان بن سعید و پسرش، پسرش محمدبن عثمان نائب دوم. اینها را معرفی می کردند و مردم را اینطوری آماده می کردند برای بحث ظهور. 🔸پس این چیزی که شما می گویید هر دو‌ مرحله اش بوده هم بحث ارتباط با بزرگان و هم بحث سختگیری، هیچ اشکال خاصی ندارد از این بابت، ولی حبس خانگی و اینها خیلی واژه درستی نیست و من هم جایی ندیدم که حبس خانگی باشند و فلان.. در الغیبه شیخ طوسی متعدد ملاقات های امام عسکری (ع) با بزرگان شیعه را آورده. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥فیلم مربوط به لحظاتی از حضور سلیمانی در مجلس عزای حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در کرمان ........: @zandahlm1357
.......: نمی ترسید اسیر بشین؟ عراقی‌ها تا کوی طالقانی خرمشهر رسیده بودند؛سر کوچه سنگربندی بود؛توی کوچه‌ها دولا دولا می‌رفتیم؛ هر کس پشت و بالای سر نفر جلویی رگبار می‌بست تا عراقی‌ها نتوانند او را بزنند؛ همین طور کوچه به کوچه و سنگر به سنگر می‌رفتیم، توی یکی از کوچه‌ها یکی از مسئولین کشور را دیدم. اول با دیدنش خوشحال شدم اما او تا چشمش به من افتاد، داد زد: «در این جا چه می‌خواهی؟ برای چه این جا اومدی؟ برگرد عقب». گفتم: «برای همون هدفی اومدم که شما اومدین» گفت: «لازم نکرده مگر نمی بینی عراقی‌ها تا کجا اومدن؟ » گفتم: «خوب، اومدم که جلوی اونا رو بگیرم، در ضمن سرخود که نیومدم. ب-ا گروه ابوذر اومدم با همونا هم بر می‌گردم. » سراغ بچّه‌های گروه ابوذر رفت و سرشان داد زد: «چرا این خواهرها رو با خودتون آوردین؟ نمی ترسین اسیر بشن؟ » [۱] ---------- [۱]: راوی: مریم امجدی 📚خاطراتی از حضور زنان در دفاع مقدس https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: کفران نعمت و مقارنت آن با شرک پس چون حقیقت حمد و شکر نه فقط لقلقه لسان است، بلکه توحید خدا و خارج نمودن ماسوی در تأثیر است، لهذا خود، کفران نعمت خود را شرک قرار داده، چنان که می‌فرماید: « وَ مَا بِکُم مِنْ نِعْمَةٍ فَمِنَ اللَّهِ ثُمَّ إِذَا مَسَّکُمُ الضُّرُّ فَإِلَیْهِ تَجْئَرُونَ * ثُمَّ إِذَا کَشَفَ الضُّرَّ عَنکُمْ إِذَا فَرِیقٌ مِّنکُم بِرَبِّهِمْ یُشْرِکُونَ [۳] » یعنی: آنچه در شما است از نعمت از خدا است، و بعد از نعمت اگر به مجازات و مکافات اعمال شما را نائل شد ضرر که نقصان اموال و اولاد و زراعات باشد لابد بالفطرة « إلیه تجارون »، یعنی به او پناه برده و استغاثه رفع او را می‌نمائید، بعد زمانی که برطرف شد ضرر، فرقه[ای] از شما « بِرَبِّهِمْ یُشْرِکُونَ » مشرک شوند، یعنی: در حال رفاهیت از تحت اوامر و نواهی ما به عصیان خارج شوند. ---------- [۳]: ۱ - سوره مبارکه نحل، آیه ۵۳ و ۵۴. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: رد درخواست کسی نامه ای به دوستش نوشت و از او تقاضای چیزی کرد، رفیقش نوشت: دستم تهی است تا جایی که یک پیمانه گندم هم ندارم. رفیقش در پشت همان نامه نوشت: اگر راست گفتی خدا تو را تکذیب کند (یعنی ثروتمند کند) و اگر دروغ گفتی، خدا تو را تصدیق کند (یعنی تو را فقیر کند). مولوی گر ترا از غیب چشمی باز شد با تو ذرات جهان همراز شد نطق خاک و نطق آب و نطق گل هست محسوس هواس اهل دل هر جمادی با تو می‌گوید سخن کو ترا آن گوش و چشم ای بوالحسن گر نبودی واقف از حق جان باد فرق کی کردی میان قوم عاد جمله ی ذرات در عالم نهان با تو می‌گویند روزان و شبان ما سمیعیم و بصیر و باهشیم با شما نامحرمان ما خامشیم از جمادی سوی جان جان شوید غلغل اجزای عالم بشنوید فاش تسبیح جمادات آیدت وسوسه ی تأویلها بزدایدت چون ندارد جان تو قندیلها بهر بینش کرده ای تأویلها سعدی برو دامن از گرد عصیان بشوی که ناگه ز بالا ببندند جوی گر آیینه از آه گردد سیاه شود روشن آیینه دل ز آه هنوز از سر صلح داری چه بیم در عذر خواهان نبندد کریم خسرو آه که فرصت همه بر باد رفت عمر نه بر قاعده داد رفت باغ جهان بوی وفایی نداشت سبزه او مهر گیاهی نداشت چرخ ستمگر ز ستم بس نکرد عمر چنان رفت که رو پس نکرد ولی دشت بیاضی از یار دلا بسی ستم خواهی دید خواری بسیار و لطف کم خواهی دید هر کس که رخش بدید جز خون نگریست چشمی داری ولی تو هم خواهی دید شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: ۷- یکی بودن ظاهر و باطن انسان ممکن است در شرایطی یا نزد کسانی، نوعی تظاهر نشان دهد و کارهایی کند که مخالفِ وضع درونی و شخصی اش باشد. یا اگر تنها باشد و در خلوت، به گونه ای باشد که در حضور دیگران از آن پرهیز می‌کند. این نوعی ریا می‌باشد. البته رعایت ادب، مسئله دیگری است. علی علیه السلام می‌فرماید: «مَنْ لَمْ یَخْتَلِف سِرُّهُ وَ عَلانیّتهُ وَ فِعلُه و مقالَتُه فَقَدْ اَدّی الامانَةَ وَ اَخْلَصَ العِبادةَ» (۲۸۰) کسی که ظاهر و باطنش یکسان و گفته و عملش هماهنگ باشد، امانت الهی را ادا کرده و عبادت را خالص انجام داده است. انسان با اخلاص، بدون در نظر گرفتن پسند و رضایت این و آن، به وظیفه عمل می‌کند و در راه خدا، از هیچ ملامتی هم نمی ترسد: «یُجَهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَلَا یَخَافُونَ لَوْمَةَ لَا ئِمٍ» (۲۸۱) ۸ - نداشتن تعصّب گروهی اخلاص، انسان را به تلاش همیشگی و همه جایی و خستگی ناپذیر وامی دارد. ولی بدون اخلاص، گاهی گرایش‌های باندی و گروهی در کار است. اگر آن وابستگی و عضویّت در یک گروه باشد، فعّال و با نشاط است و اگر از آن مدار خارج شد، نشاط قبلی را از دست می‌دهد، حتی ممکن است منزوی و گوشه گیر یا حتّی مخالف شود و کار شکنی کند. انسان با اخلاص، در انحصار باند و تشکیلات خاصّ نیست و تعصّب گروهی نمی ورزد و اگر گروهی را باطل تشخیص داد، از آنان کناره می‌گیرد و از گروه پرستی و تعصّبات شرک آمیز قومی، قبیلگی و منطقه ای و حزبی (که با ورح اخلاص ناسازگار است) دور می‌شود. قرآن می‌فرماید: وَقَالَتِ الْیَهُودُ لَیْسَتِ النَّصَرَی عَلَی شَی ءٍ وقَالَتِ النَّصَرَی لَیْسَتِ الْیَهُودُ عَلَی شَی ءٍ (۲۸۲) یهود نژاد پرست، نصارا را بی ارزش می‌دانست و نصارای متعصّب، یهود را پوچ می‌دانست. البته اگر حزب یا گروه و تشکیلاتی حق بود، باید از آن حمایت کرد. منظور این است که نباید باطل خود را حق دید و حق دیگران را باطل پنداشت. ۹- استقبال از کارهای انجام نشده اگر اخلاص و دلسوزی در کار باشد، انسان دنبال کارهای لازم و زمین مانده می‌رود که خلاء آن محسوس است و کسی نیست که انجامش دهد، چون نام و نانی ندارد یا مهمّ به حساب نمی آید. برای ساختمان، شیشه و قفسه و پرده هم لازم است، حمام و دستشویی هم. در یک سفره، هم غذا و گوشت و... لازم است، هم نمک. افراد با اخلاص، از انجام کارهای زمین مانده ابایی ندارند و به کوچکی و بزرگی آن هم نمی نگرند و معتقدند گاهی خداوند، به کارهای خوب کوچک، برکت و آثار بزرگی می‌بخشد. علامه طباطبایی (ره) وقتی از حوزه علمیه نجف به قم آمد، دید که درس فقه و اصول بسیار است ولی درس تفسیر و فلسفه گفته نمی شود. شروع به تدریس این دو علم کرد. هر چند عدّه ای از روی خیرخواهی، اعتراض می‌کردند که این کار، با شأن مرجعیّت آینده سازگار نیست ولی او، بنا به تشخیص نیاز و مصلحت حوزه، به تفسیر و فلسفه پرداخت و «المیزان» را تألیف کرد. آری... لطف خداوند، به اخلاص افراد است، نه عنوان. از نماز ✍محسن قرائتی https://eitaa.com/zandahlm1357
نافله بخوانیم یا نماز قضا؟.mp3
2.12M
کاربران 🔰دوست داریم طبق توصیه امام زمان ، نماز نافله بخوانیم ، اما نماز قضا داریم، باید چه کنیم؟ 🎤 عبادی 🔰سیاست همراه دیانت🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حجةالاسلام والمسلمین محمدی؛ پسرم نماز نمی خواند، می خواهم به او بگویم منزل ما نیایید، آیا درست است یا نه؟
امیرحسین دریایی.mp3
16.91M
⚠️نماز صبحم قضا میشه !!! 🖇️چیکار باید کنم❓ 🌟راز های خواندن نماز صبح رو در این صوت بهتون هدیه دادیم. 🎤حجة الاسلام امیرحسین دریایی
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا