#در_محضر_بزرگان
#نتیجه_رو_بسپر_به_خدا...
✅ آیت الله بهجت(ره) :
وظیفه ما همین است که در صورت امکان امر بـه معروف و نهی از منکر کنیم.
اما اینکه چه طور نتیجه بدهد مقدرات دست ما نیست.
🍀
🌺🍀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 #کلیپ
#استاد_علی_تقوی
🔵 امــر به معــروف را در مصادیق حساسیت زا انجام ندید!! 😳
#بی_تفاوت_نباشیم
#امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر
🍀
🌺
48.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 #کلیپ
#استاد_علی_تقوی
✳️ زنبور فهیمۍ ڪه میخواست حضرت ابراهیم(ع) رو از آتش نمرود نجات بده . . .
#بی_تفاوت_نباشیم
#امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر
🍀
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: ۳- كتاب سوم قصاص باب اول قصاص نفس فصل اول قتل عمد ماده ۲۰۴ قتل نفس بر سه نوع است عمد، شب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
فصل دوم اكراه در قتل
ماده ۲۱۱ اكراه در قتل و يا دستور به قتل ديگري مجوز قتل نيست بنابراين اگر كسي را وادار به قتل ديگري كنند يا دستور به قتل رساندن ديگري را بدهند مرتكب قصاص ميشود و اكراه كننده و آمر، به حبس ابد محكوم ميگردند.
تبصره ۱ اگر اكراه شونده طفل غيرمميز يا مجنون باشد فقط اكراه كننده محكوم به قصاص است
تبصره ۲ اگر اكراه شونده طفل مميز باشد نبايد قصاص شود بلكه بايد عاقله او ديه را بپردازد و اكراه كننده نيز به حبس ابد محكوم است
فصل سوم شركت در قتل
ماده ۲۱۲ هر گاه دو يا چند مرد مسلمان مشتركا مرد مسلماني را بكشند ولي دم ميتواند با اذن ولي امر همه آنها را قصاص كند و درصورتي كه قاتل دو نفر باشند بايد به هر كدام از آنها نصف ديه و اگر سه نفر باشند بايد به هر كدام از آنها دو ثلث ديه و اگر چهار نفر باشند بايد به هر كدام از آنها سه ربع ديه را بپردازد و به همين نسبت در افراد بيشتر.
تبصره ۱ ولي دم ميتواند برخي از شركاي در قتل را با پرداخت ديه مذكور در اين ماده قصاص نمايد و از بقيه شركا نسبت به سهم ديه اخذ نمايد.
تبصره ۲ در صورتي كه قاتلان و مقتول همگي از كفار ذمي باشند همين حكم جاري است
ماده ۲۱۳ در هر مورد كه بايد مقداري از ديه را به قاتل بدهند و قصاص كنند بايد پرداخت ديه قبل از قصاص باشد.
ماده ۲۱۴ هرگاه دو يا چند نفر جراحتي بر كسي وارد سازند كه
موجب قتل او شود چه در يك زمان و چه در زمانهاي متفاوت چنانچه قتل مستند به جنايت همگي باشد همه آنها قاتل محسوب ميشوند و كيفر آنان بايد طبق مواد ديگر اين قانون با رعايت شرايط تعيين شود.
ماده ۲۱۵ شركت در قتل زماني تحقق پيدا ميكند كه كسي در اثر ضرب و جرح عده اي كشته شود و مرگ او مستند به عمل همه آنها باشد، خواه عمل هر يك به تنهايي براي قتل كافي باشد خواه نباشد و خواه اثر كار آنها مساوي باشد خواه متفاوت
ماده ۲۱۶ هرگاه كسي جراحتي به شخصي وارد كند و بعد از آن ديگري او را به قتل برساند قاتل همان دومي است اگر چه جراحت سابق به تنهايي موجب مرگ ميگرديد و اولي فقط محكوم به قصاص طرف يا ديه جراحتي است كه وارد كرده مگر مواردي كه در قصاص جراحت خطر مرگ باشد كه در اين صورت فقط محكوم به ديه ميباشد.
ماده ۲۱۷ هرگاه جراحتي كه نفر اول وارد كرده مجروح را در حكم مرده قرار داده و تنها آخرين رمق حيات در او باقي بماند و در اين حال ديگري كاري را انجام دهد كه به حيات او پايان بخشد اولي قصاص ميشود و دومي تنها ديه جنايت بر مرده را ميپردازد.
ماده ۲۱۸ هرگاه ايراد جرح هم موجب نقص عضو شود و هم موجب قتل چنانچه با يك ضربت باشد قصاص قتل كافي است و نسبت به نقص عضو قصاص يا ديه نيست
#قوانین کیفری....
https://eitaa.com/zandahlm1357
@vekalats عقیم بودن مرد
◾در قانون به مسئله نازایی و ناباروری اشاره مستقیمی نشده #تنها به عنوان یکی از شرایط دوازده گانه در عقدنامه ذکر شده است
▫در صورتی که بعد از گذشت #پنج سال زن از همسرش به جهت عقیم بودن #یا عوارض جسمی دیگه صاحب فرزند نشه
#به_زن حق طلاق داده میشه
@vekalats ..
◾دادگاههای خانواده در این حالت
#پرونده را جهت تشخیص عقیم بودن و ناباروری مرد به پزشکی قانونی ارجاع میکنند و #پس از وصول نظریه پزشکی قانونی و #تایید عقیم بودن مرد #حکم طلاق صادر میشه
@vekalats عقیم بودن مرد
دلیلی برای فسخ نکاح نیست #اما
اگر دلیل عقیم بودن مرد
کوتاه بودن آلت تناسلی و #یا اخته بودن مرد باشه و مرد
#امکان برقراری رابطه جنسی به این دلایل و عیوب را نداشته باشه
مورد از موارد فسخ نکاح میشه و #میشه دادخواست فسخ نکاح رو مطرح کرد
▫با تشکر: حسن زارع
https://eitaa.com/zandahlm1357
@vekalats
▫نگاه کردن از پشت بام #یا بالکن و #یا سرک کشیدن بصورت مستمر به منزل دیگری #جرم_است و
قابل تعقیب میباشد
@vekalats ..
▫کسانیکه از روی بام و دیوار و امثال آنها به خانه دیگری #عمدا سرکشی و نگاه کنند #این عمل آنها جرم است
▫طبق بند 57
ماده 9 آیین نامه امور خلافی مصوب 1324
✋با ما هم💐راه باشید
https://eitaa.com/zandahlm1357
@vekalats ..
◾چند نکته درباره
سفته های #ضمانت حسن انجام کار
▫بسیاری از کارفرمایان هنگام عقد قرارداد استخدام نسبت به دریافت سفته #بابت عنوان مبهم
#حسن_انجام_کار اقدام می کنند #که بعضاً سؤالات و مشکلات فراوانی را برای کارجویان ایجاد کرده است
@vekalats ..
✋برای پیش گیری از این مشکلات و سوء استفاده های احتمالی #پیش از تحویل سفته به چند نکته توجه کنید
#حتماً در قرارداد پایه همکاری #شماره سفته و مشخصات آن را ذکر کنید
✋در قسمتی که می بایست نام گیرنده وجه درج شود #نام شخصی را که با آن قرارداد بسته اید بنویسید
اگر با شرکت قرارداد بسته اید نام شرکت و
اگر با شخص حقیقی #یک_فرد قصد همکاری دارید #نام وی درج شود
@vekalats #حتماً
در سفته علت صدور آن را ذکر نمایید #مثلاً بنویسید بابت حسن انجام کار بابت تضمین قرارداد و...
☝رعایت این نکات به ظاهر ساده #میتواند به جلوگیری از ایجاد اختلاف و طرح انواع دعاوی کمک شایانی کند
▫با تشکر: حسن زارع
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: شرح حال ابو هریره و مذمت آن داعی- دلائل بر مردودیت أبو هریره بسیار و اظهر من الشّمس است که
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
علی از حق و قرآن جدا نمی باشد
و حال آنکه علماء خودتان (علاوه بر اجماع علماء شیعه) از قبیل شیخ الاسلام حموینی در باب ۳۷ فرائد و خوارزمی در مناقب و طبرانی در اوسط و گنجی شافعی در کفایت الطالب و ابن قتیبه در ص ۶۸ جلد اول الامامة و السیاسة و امام احمد حنبل در مسند و سلیمان بلخی در ینابیع الموده و ابو یعلی در مسند و متّقی هندی در ص ۱۵۷ جلد ششم کنز العمّال و سعید بن منصور در سنن و خطیب بغداد در ص ۳۲۱ جلد ۱۴ تاریخ خود و حافظ ابن مردویه در مناقب و سمعانی در فضایل الصّحابه و امام فخر رازی در ص ۱۱۱ جلد اول تفسیر و ابو القاسم حسین بن محمد (راغب اصفهانی) در ص ۱۱۳ جلد دوم محاضرات الادباء و دیگران از همین ابی هریره و غیره نقل نموده اند که رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم فرمود علیّ مع الحق و الحق مع علیّ یدور معه کیف دار [۲] .
آنگاه علی علیه السّلام را بگذارد و اطراف معاویه بگردد مردود نیست!!
کسی که افعال شنیعه و ظلم و ستم معاویه را به بیند و ساکت بماند بعلاوه برای جلب منافع دنیا و پر کردن شکم و رسیدن بمقام. حاشیه نشین مجلس آن ملعون و کمک یار او باشد مردود نیست؟!
ابو هریره ای که خود نقل میکند بنابر آنچه اکابر علماء خودتان مانند حاکم
نیشابوری در ص ۱۲۴ جلد سوم مستدرک و امام احمد حنبل در مسند و طبرانی در اوسط و ابن مغازلی فقیه شافعی در مناقب و متّقی هندی در ص ۱۵۳ جلد ششم کنز العمّال و شیخ الاسلام حموینی در فرائد و ابن حجر مکّی در ص ۷۴ و ۷۵ صواعق و سلیمان بلخی حنفی در ینابیع الموده و جلال الدین سیوطی در ص ۱۱۶ تاریخ الخلفاء و امام ابو عبد الرحمن نسائی در خصائص العلوی و دیگران آورده اند که رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم فرمود علیّ مع القرآن و القرآن مع علی لن یفترقا حتی یردا علیّ الحوض-علیّ منّی و انا من علیّ من سبّه فقد سبّنی و من سبّنی فقد سبّ اللّه [۱] .
مع ذلک خود ناظر باشد که معاویه علیه الهاویه علنی و بر ملا حتی بالای منبر و خطبۀ نماز جمعه علی و حسن و حسین علیهم السلام را لعن نماید و نیز امر دهد در تمام منابر و مجالس آن حضرت را لعن نمایند آنگاه با چنین ملاعینی مباشر و بعمل آنها مسرور باشد مردود نیست؟!
علاوه بر معاشرت با آنها با جعل احادیث کمک یار آنها باشد و مردم را تهییج و وادار بلعن آن حضرت نماید؟!!
شیخ- آیا معقول است که ما این تهمتها را قبول نمائیم که صحابی پاک دل مردم را با جعل احادیث وادار بلعن و سبّ علی کرم اللّه وجهه بنماید آیا این نوع از تهمتها از ساختههای شیعیان نمی باشد.
داعی- قطعا معقول نیست که صحابی پاک دل چنین عملی را بنماید و اگر فردی از صحابه چنین عملی را نمود دلیل قطعی بر عدم پاکی دل او میباشد و حتما منافق و مردود و ملعون خواهد بود.
چه آنکه سبّ کنندۀ خدا و پیغمبر قطعا مردود و ملعون و اهل آتش است بنصّ اخبار بسیاری که علاوه بر اجماع علمای شیعه اکابر علماء خودتان نقل نموده اند که رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم فرمود هر کس علی را سبّ نماید مرا و خدای مرا سبّ نموده است.
و اما اینکه فرمودید این نوع از تهمتها از جعلیات شیعیان است اشتباه فرمودید و تصور نمودید روی سخن با بعض از علمای خودتان دارید که برای رسیدن بهدف و مقصود خود دروغها میسازند و تهمتها بشیعیان پاک دل میزنند و عوام بی خبر را گمراه میسازند و باکی از قیامت و محاکمۀ عند اللّه ندارند.
شیخ- البته وقتی جناب عالی باصحاب رسول اللّه صلّی اللّه علیه و سلّم تهمت جعل اخبار بدهید ما چگونه انتظار ببریم که نسبت بمفاخر اسلامیان جهابذۀ از علمای سنّت و جماعت نسبت بد ندهید شما شیعیان منتها درجه از هنرنمائیتان نسبت بد و تهمت و دشنام دادن بزرگان است.
داعی خیلی بی لطفی نمودید که چنین نسبتهائی بما دادید کتب تواریخ چهارده قرن اسلام (از سنّی و شیعه) شهادت بر خلاف گفتار شما میدهد.
----------
[۲]: ۲) علی با حق و حق با علی میگردد.
[۱]: ۱) علی با قرآن و قرآن با علی میباشد و هرگز از هم جدا نمی شوند تا در کنار حوض (کوثر) بر من وارد شوند. علی از من و من از علی هستم کسی که علی را سب و شتم نماید مرا شتم نموده و کسی که مرا سب و شتم نماید خدا را سب و شتم نموده.
:
#شبهای پیشاور....
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#انسان_شناسی ۱۸۷ #رهبری #استاد_شجاعی ➖ اگر قرار به بهشت رفتن بود، که چرا خداوند ما را از اول در
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
انسان شناسی ۱۸۸.mp3
11.55M
#انسان_شناسی ۱۸۸
#استاد_شجاعی
#استاد_میرباقری
#استاد_عالی
➖ قضا و قدر یعنی چه؟
اگر قضا و قدر تعیین کنندهی سرنوشت انسان است، پس جایگاه اختیار انسان چه میشود؟
➖ چگونه میتوان خود را در معرض جذب بهترین قضا و قدرها قرار داد؟
@shervamusiqiirani-6 - آواز دشتی.mp3
1.81M
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍂🌺🍂
🌺
نه هر کس لاف یارى زد به محنت یار من باشد
نه آن کو دل ز من برد آشنا دلدار من باشد
ز بس خونین دلم در گلشن هستى، از آن ترسم
که فرش سبزه در پاى تفرّج، خار من باشد
چو قایقرانِ دور از ساحلم، کز وحشت طوفان
نواخوانى و ره جویى، شبانگه کار من باشد
چو غم روى آورد بر من، سوى آیینه روى آرم
که جز در وى نبینم هیچ کس غمخوار من باشد
ز دست دیده کى نالم که گر شد آفت این دل
کنون هر شب، پرستار دل بیمار من باشد
بنازم در دل شب، چشمک گویاى اختر را
که گرم گفتوگو، با دیده بیدار من باشد
گهى زاهد کند منعم، گهى ناصح دهد پندم
چرا هر کس به نوعى در پى آزار من باشد؟
به قصرِ رفعت آیین امیرانم، چه مىخوانى؟
که آسایشگه من، سایه دیوار من باشد
گرت آب بقا بخشند بىنور صفا اى دل
بگو این موهبت کى در خور مقدار من باشد؟
ادیبا! شعرتر باشد حلاوت بخش کام دل
شکر شیرین بود، اما نه چون گفتار من باشد
#ادیب_برومند
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎥کلیپ «رفیق نیستیم»👤 حجت الاسلام دارستانی 🚗 ماشین خراب که میشه میفروشیمش، جای گوشت نون خشک تو کباب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹نقل روایت فـــوق الـــعاده استاد عالی از امام محمد باقر (ع) درباره ایران و ظهور امام زمان (ع)
♦️♦️♦️♦️
۳۰۱. باید تسلیم ظلمات آخر الزمان نشد، این را میگویند انتظار. برکات انتظار
۳۰۲. منتظر به کسی میگویند که آنچه را که هست، برایش مطلوب نیست و چیزی را میشناسد که بالاتر است از آنچه هست. برکات انتظار
https://eitaa.com/zandahlm1357
سلام لطفا
#اندڪی_تأمل🇮🇷👇
eitaa.com/joinchat/3717922818Ca7721d8525
کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🌺
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم