eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| چرا تو سوریه جنگیدیم؟ ‌ 🔸احتمالا شما هم با این سوال رو به رو شدید که چرا ایران باید بره تو کشورهای دیگه مثل سوریه مبارزه کنه؛ یه پرسش قدیمی که اینجا به ساده‌ترین شکل بهش جواب دادیم. .......: @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥سورپرایز روز تولد خانم کم حجاب در میدان هفت تیر 🔸دل نوشته پس از کامل: در روز تولدم در موکب حضرت زهرا (س) متحول شدم .......: @zandahlm1357
37.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥سخنان کمتر شنیده شده شهید بهشتی در مورد عفاف و 🇮🇷 .......: @zandahlm1357
28.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥ایران جای زنان بدکاره نیست...!👤 استاد حسن عباسی .......: @zandahlm1357
.......: مردان و حفظ حجاب زنان حجاب به معناى پوشش، اگرچه در اصل براى زنان تشريع شده و خطاب مستقيم آيات حجاب به زنان است، ولى براى مردان نيز در حفظ حجاب زنان وظايفى را واجب دانست. اين حقيقت را افزون بر اينكه از چند روايت گذشته كه برخى وظايف مردان در برابر زنان نامحرم را بيان مى كند و نيز از ديگر سخنان اهل بيت (عليهم السلام) مى توان دريافت، در آيات مربوط به حجاب نيز به روشنى مى توان ديد. در سوره مباركه نور، پيش از آنكه خداوند به زنان دستور حجاب بدهد، مردان را به حفظ كردن چشم و خوددارى از نگاه به زنان امر مى كند. [۲] بنابراين رعايت حجاب فقط وظيفه زنان نيست؛ به ويژه اگر حجاب را رفتارى عفيفانه ميان زن و مرد معنا كنيم، از ديدگاه اسلام تفاوتى در رعايت آن براى زن و مرد وجود ندارد. نكته مهمى كه بايد به آن توجه داشت، اين است كه حجاب زنان بسيار به حجاب مردان بستگى دارد. ازاين رو اگر بخواهيم زنان مسلمان به حجاب خود توجه كامل داشته باشند، بايد فضاى حاكم بر جامعه مسلمانان فضاى سالم باشد؛ زيرا به تجربه ثابت شده حفظ حريم حجاب و عفاف، فقط بر عهده زنان نيست و نمى توان اين وظيفه مهم را فقط به آنان سپرد. بلكه مردان نيز بايد با رفتارهاى مناسب خود، در برپايى اين فضا شركت فعال داشته باشند. مردى كه در برخورد با زنان نامحرم، چشم خود را مى بندد و رفتارى سنگين و باوقار دارد، نه تنها به وظيفه شخصى خود كه آلوده نشدن به گناه است، عمل كرده، بلكه براى تقويت حجاب و عفاف زنان جامعه قدمى برداشته است. در مقابل، كسانى كه در برخورد با زنان، به ويژه زنانى كه به حجاب خود اهميت نمى دهند، به گونه اى رفتار مى كنند كه آنان را به بدحجابى تشويق مى كنند، به يقين، زمينه دور شدن آنها از حجاب را فراهم كرده اند. بنابراين گسترش فرهنگ حجاب، مانند مشاركت در حمل بارى سنگين است كه يك طرف آن را زنان بلند كنند و طرف ديگر را مردان بر دوش خود بگذارند. در اينجا براى روشن تر شدن نقش مردان در ايجاد عفاف و پاكى در جامعه، چند سخن نورانى از امامان معصوم (عليهم السلام) نقل مى كنيم: امام على (عليه السلام) مى فرمايد: اِنّما المَرْأَةُ لُعْبَةٌ فَمَنِ اتَّخَذَها فَلْيُغَطِّها. [۱] به راستى كه زن، شادى بخش زندگى است. هر كس او را به همسرى گرفت، بايد بپوشاندش. ---------- [۲]: ر. ك: نور: ٣٠. [۱]: غرر الحكم و دررالكلم، ج١، ص٢٩٨. در اين حديث، امام على (عليه السلام) مردان را مأمور حفاظت از حجاب زنان قرار داده است. رسول خدا (صلى الله عليه و آله) نيز مى فرمايد: مَنْ كانَ يُؤْمِنُ بِاللهِ وَ الْيَومِ الآخِرِ فَلا يَبِتْ فى مَوضِعٍ يَسمَعُ نَفَسَ امْرَأَةٍ لَيْسَتْ لَهُ بمَحْرَمٍ. [۲] هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، شب را در جايى به صبح نمى رساند كه صداى تنفس زن نامحرم به گوشش برسد. رسول خدا (صلى الله عليه و آله) در سخنى ديگر به مردان مى فرمايد: اِيّاكُم وَ مُحادَثَةَ النِّساءِ فَاِنَّهُ لا يَخْلُو رَجُلٌ بِامْرَأَةٍ لَيْسَ لَها مَحْرَمٌ اِلّا هَمَّ بِها. [۳] از گفت وگو و خنديدن با زنان بپرهيزيد كه هرگاه مردى بيگانه با زنى خلوت كند، قصد [سوء استفاده از] او را مى كند. رسول خدا (صلى الله عليه و آله) در سخن ديگرى به امير مؤمنان على (عليه السلام) فرمود: يا عليُّ مَنْ اَطاعَ امْرَأَتَهُ اَكَبَّهُ اللهُ عَلى وَجْهِهِ فِى النّارِ. فقال علي (عليه السلام): وَماتِلْكَ الطّاعَةُ؟ قال: يَأذَنُ له فِى الذّهابِ اِلى الحمّاماتِ وَ الْعُرُساتِ والنّائِحاتِ وَلُبْسِ ثيابِ الرِّقاق. [۱] اى على! هر مردى از زنش اطاعت كند، خداوند او را به صورت، به دوزخ مى اندازد. امام على (عليه السلام) عرض كرد: «در چه چيزى از زنش اطاعت كند؟ » فرمود: «به او اجازه دهد به جاهاى نامناسب [كه سبب كم رنگ شدن حجاب او مى شود، ] مانند حمام هاى بيرون از خانه و مجالس عروسى و سوگوارى برود يا اجازه دهد [در حضور نامحرمان] لباس هاى نازك و بدن نما بپوشد». با توجه به احاديث بيان شده، عفاف و حجاب زن به عفاف و حجاب مرد بستگى دارد و اين مرد است كه با رفتارش مى تواند زنان را به حجاب يا بى حجابى و بى عفتى تشويق كند. ---------- [۲]: وسائل الشيعه، ج٢٠، ص١٨۵. [۳]: نهج الفصاحه، ابوالقاسم پاينده، ص٢٠٢. [۱]: بحارالانوار، ج١٠٠، ص٢۴٩. تقویت فرهنگ حجاب https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: شيطان در كمين است يكى از شاگردان مرحوم شيخ انصارى چنين مى گويد: در زمانى كه در نجف در محضر شيخ به تحصيل علوم اسلامى اشتغال داشتم يك شب شيطان را در خواب ديدم كه بندها و طنابهاى متعدّدى در دست داشت. از شيطان پرسيدم: اين بندها براى چيست؟ پاسخ داد: اينها را به گردن مردم مى افكنم و آنها را به سوى خويش مى كشانم و به دام مى اندازم. روز گذشته يكى از اين طنابهاى محكم را به گردن شيخ مرتضى انصارى انداختم و او را از اتاقش تا اواسط كوچه اى كه منزل شيخ در آنجا قرار دارد كشيدم ولى افسوس كه عليرغم تلاشهاى زيادم شيخ از قيد رها شد و رفت. وقتى از خواب بيدار شدم در تعبير آن به فكر فرو رفتم. پيش خود گفتم: خوب است تعبير اين رؤ يا را از خود شيخ بپرسم. از اين رو به حضور معظم له مشرّف شده و ماجراى خواب خود را تعريف كردم. شيخ فرمود: آن ملعون (شيطان) ديروز مى خواست مرا فريب دهد ولى به لطف پروردگار از دامش گريختم. ين قرار بود كه ديروز من پولى نداشتم و اتّفاقاً چيزى در منزل لازم شد كه بايد آنرا تهيّه مى كردم. با خود گفتم: يك ريال از مال امام زمان (عج) در نزدم موجود است و هنوز وقت مصرفش فرا نرسيده است. آنرا به عنوان قرض برمى دارم و انشاءاللّه بعداً ادا مى كنم. يك ريال را برداشتم و از منزل خارج شدم. همين كه خواستم جنس مورد احتياج را خريدارى كنم با خود گفتم: از كجا معلوم كه من بتوانم اين قرض را بعداً ادا كنم؟ در همين انديشه و ترديد بودم كه ناگهان تصميم قطعى گرفته و از خريد آن جنس صرف نظر نمودم و به منزل بازگشتم و آن يك ريال را سرجاى خود گذاشتم. (۲) 📚 از علماء ✍محمدتقی صرفی پور https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: تهمتهای ابن حزم یکی از اکابر علمای شما ابو محمّد علی بن احمد بن سعید بن حزم اندلسی متوفی سال ۴۵۶ قمری در بادیه لبله می‌باشد که در کتاب معروف خود (الفصل فی الملل و النحل) جسارتهای بسیار توأم با دروغها و تهمتهای عجیب بشیعیان زده است مخصوصا جلد اول آن کتاب را مطالعه کنید ببینید چه هزلیاتی گفته از جمله صریحا گوید شیعیان مسلمان نیستند بلکه کفّار و دروغ گویانی هستند که سرچشمه از یهود و نصاری گرفته اند؟!. و در ص ۱۸۲ جلد چهارم گوید شیعیان نکاح نه زن را جائز می‌دانند؟!. بزرگتر دلیل بر کذب گفتار و تهمت عجیب این مرد کذّاب کتب فقهیّۀ استدلالیّه و رسائل عملیۀ قرون متمادیه شیعیان است که در همه جا دستور است بیش از چهار زن ۱) *داشتید ما از همه زوارهای دهاتی و شهری سؤال کردیم عموما گفتند اللّه اکبر می‌گوئیم حتی ما سؤال از کلمۀ خان الامین کردیم گفتند ما هم چه کلمه ای را نمی شناسیم-شیخ گفت منهم در کتابها خوانده‌ام که شیعه‌ها این طور می‌گویند. جوانها چون تحصیل کرده بودند بنا کردند شیخ را تقبیح نمودن که انسان عالم تا چیزی را تحقیق ننماید نباید بگوید-این عملیات نمونه ای از تهمتهائی است که بعض از علمای سنی بشیعیان می‌زنند تا جامعۀ برادران اهل تسنن را بما بدبین نمایند؟!. بنکاح دائم حرام است که گذشته از فقهاء و دانشمندان اهل عرفان تمام شیعیان جاهل بیابانی هم می‌دانند که چنین دستوری ابدا وجود خارجی نداشته. و اگر شما جزوات آن کتاب را ببینید از نقل اقوال دروغ و تهمتها و فحشها و نسبتهای بدی که بشیعیان می‌دهد واقعا خجالت می‌کشید برای نمونه بهمین مقدار کفایت است. : پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@shervamusiqiirani - چراغ دل - محمد گلریز.mp3
11.68M
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 باز مستان نوید آوردند عطر یاس سفید آوردند سینه در سینه داغ دلداری بس شقایق به باغ دلداری شهر را کو به کو بیارایید خانه را سو به سو بیارایید از سفر کردگان بی برگشت کاروانی به خانه آمده است کاروان شهید آورده اند باز مستان نوید آوردند عطر یاس سفید آوردند یک چمن لاله ارمغان وطن از دیاری بعید آوردند سینه بر سینه داغ دل داریم از شقایق به باغ دل داریم آتش عشق تا نگردد سرد سوز جان در عیاق دل داریم تا خط عاشقی نگردد تار از شهادت چراغ دل داریم شهر را کو به کو بیارایید خانه را سو به سو بیارایید سر هر رهگذر به یاد شهید حجله ی آرزو بیارایید کاروان شهید آوردند سربداران امید آوردند زورقی بر کرانه آمده است شور و حالی به خانه آمده است هم قناری رها ز رنج قفس جانب آشیانه آمده است هم پرستو ز دامگه رسته فارغ از آب و دانه آمده است از سفر کردگان بی برگشت کاروانی به خانه آمده است 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🆔 https://eitaa.com/zandahlm1357
انسان شناسی ۱۹٠.mp3
11.41M
۱۹۰ دو برادر / دو خواهر دو همکلاسی / دو همکار دو رفیق / دو شریک چطور می‌شود دو نفر در شرایط یکسان، به دو قدرت کاملاً متفاوت روحی می‌رسند! ✔ یکی می‌شود از رفقای الهی که آرامش و امنیت و نشاطش برای دیگران، قابل لمس است ! ✘ یکی می‌شود وجودی پر از اضطراب و بدخواهی و تنگی ...که انقباض و ناامنی‌اش را همه می‌فهمند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥عجایبِ بعد از ظهور (عج) ♦️♦️♦️♦️♦️♦️ ۳۰۷. آنان (یاوران حضرت مهدی علیه السلام)، حرم دلهایشان به بت‌های نفس، ثروت و مقام نیالوده و در آن حرم امن، جز خداوند حضور ندارد. مهدی یاوران ۳۰۸. آنان (یاوران حضرت مهدی علیه السلام)، در طریق عبودیت، اهل جدیت و تلاشند. مهدی یاوران https://eitaa.com/zandahlm1357
سلام لطفا 🇮🇷👇 eitaa.com/joinchat/3717922818Ca7721d8525 کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا