eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.5هزار عکس
35.3هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
.......: جلوگيري از سنگ مثانه و... متن حديث و من أراد أن يأمن الحصاة و عسر البول فلايحبس المنى عند نزول الشهوة و لايطيل المكث علي النساء. جلوگيري از سنگ مثانه و عسر البول هر كس مي‌خواهد از ابتلا به سنگ (مثانه) و عسر البول ايمن بماند در هنگام انزال، مني خود را حبس نكند و مدت جماع را طول ندهد. جلوگيري از ناراحتي معده متن حديث و من أراد أن لاتؤذيه معدته فلايشرب علي طعامه ماء حتّي يفرغ منه و من فعل ذلك رطب بدنه و ضعف معدته و لم تأخذ العروق قوّة الطعام لأنّه يصير فى المعدة فجأ إذا صبّ الماء علي الطعام أوّلاً فأوّلاً. جلوگيري از ناراحتي معده هر كس مي‌خواهد كه ناراحتي معده نگيرد در بين غذا خوردن آب ننوشد و بعد از تمام شدن غذايش آب نخورد، چون آب خوردن در بين غذا رطوبت بدن را زياد مي‌كند و معده اش ضعيف مي‌گردد، و رگها نيرو (انرژي) غذا را جذب نمي كند، زيرا چنانچه در بين غذا خوردن پشت سر هم آب بنوشد غذا در معده اش تخمير مي‌شود. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
🟢 ✨ امام رضا (علیه‌السلام) در دعا براى حجة بن الحسن (صلوات اللّه علیه) می‌فرمایند : 🤲 خدایا! در کار او ما را از خستگی و تنبلی و سستی پناه ده و ما را از کسانی قرار ده که به واسطهٔ آنان دینت را یاری می‌کنی و یاری ولیت را محکم می‌گردانی و دیگران را جایگزین ما مکن ، به راستی که قرار دادن دیگران به جای ما بر تو آسان است و بر ما گران. 📗 بحارالأنوار ، ج ۹۲ ، ص ۳۳۲ 📗 جمال الأسبوع ، ج ۱ ، ص ۵۱۲ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🎤💭🎤💭🎤💭🎤 ✅پاسخ به شبهات وهابیت علیه مهدویت ⬅️قسمت 3⃣ از 2⃣3⃣ 💭شبهه ی شماره 3⃣ ❌شبهه ی سومی که مطرح می‌کنند این است که می گوید مهدی شیعه ابوبکر و عمر را از قبر بیرون می آورد و اینها را به صلیب می کشد😱 و دار می زند و جناب عایشه را شکنجه می ‌دهد، آدرس هم می‌د‌هد کتاب ″بحار، ج22، ص240″ اما می‌گوید مهدی اهل سنت عدالت را اقامه می‌کند و... ✅جواب این شبهه👇👇 1⃣-اولا این روایتی که می گوید بر جناب عایشه حد جاری می کند، در کتاب ″بحار، ج52، ص314″ است و آدرسی که داده اشتباه است.❌ 2⃣-دوما آیا این عقیده ی شیعه است⁉️ آیا شیعیان در کتب عقاید خودشان چنان چیزی نوشته اند که امام زمان وقتی بیاید عایشه را شکنجه می دهد ابوبکر و عمر را به صلیب می کشد⁉️ ⚠️اگر یک چیزی در کتاب حدیثی هست دلیل بر این نیست که این عقیده ی شیعه است⚠️ چه قدر مکاری می کنند!! در ضمن این روایت از لحاظ سندی ضعیف است، چرا⁉️ چون در سند روایت فردی به نام محمد بن سلیمان بن دیلمی وجود دارد که این راوی از نظر نجاشی از بزرگان علم رجال می گوید 👈جدا ضعیف است و در هیچ چیزی به او نمی توان استناد کرد. کتاب ″رجال نجاشی، ص365″ 3⃣-ثالثا شیعه جناب عایشه و دیگر زنان پیغمبر را از گناهانی همچون رابطه ی نامشروع و ... کاملا پاک می داند و هیچ وقت چنین تهمت هایی به زنان پیغمبر نمی‌زند.🚫 📜آن روایت هم که می گوید حضرت مهدی (ع) ابوبکر و عمر را از قبر هایشان بیرون می آورد و... ☝️اولا این روایت هم در منابع معتبر شیعی به 📚هیچ عنوان نیامده است. مرحوم مجلسی در ″ج53، بحار، ص12″ این روایت را می‌آورد اما می گوید این روایت از مؤلفات اصحاب یعنی بعضی از علما نقل کردم. بدون اینکه اصلا بگوید آن علما چه کسی است. و بعد آن قسمتی هم که در 🖋مختصر بصائرالدرجات آمده حدیث مختصری است که این یک قسمت هم در آن نیست. ✌️ثانیا سند این حدیث هم به هیچ عنوان مورد تأیید علمای علم رجال نیست❌ چرا که در سند این روایت حسین بن همدان است، که علمای علم رجال گفتند 👈مذهب او فاسد است، کذاب است، و ملعون است👉، (کتاب رجال نجاشی، ص63) بر فرض هم این حدیث معتبر باشد ″خبر واحد″ است و عقیده با خبر واحد اثبات نمی‌شود. 🎤استاد احسان عبادی 3
🔰 باز هم چنین عکسهایی در فضای مجازی در حال دست به دست شدن هست ، علیرغم اینکه بارها جواب اینطور بحث های احساسی و غیرعلمی را دادیم ، باز هم جواب دادیم ، صوت زیر را حتما با دقت تمام گوش دهید 👇👇👇
توضیحات درباره روایات وصل انقلاب به ظهور.mp3
6.53M
🔰 پاسخ به عکسی که منتشر شده و در آن با 5 روایت نتیجه گرفته که انقلاب اسلامی وصل به ظهور خواهد شد. 👌 ما هم تمام امیدمان به این است که این انقلاب وصل به ظهور شود ، اما... ❌❌ اما رهبری معظم فرمودند تطبیق دادن علامات و روایات غلط و انحراف است ❌❌ ✅ هر روایتی را هم نمی شود تطبیق داد ، برخی روایات هم اصلا ربطی به این نتیجه ندارند و کلی هستند. 🎤 احسان عبادی ( مدرس مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ ) 🔰انقلابی باید قوی شود🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
19.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 حاتمی‌کیا: در اولین دیدارم به حاج قاسم اعتراض کردم ابراهیم حاتمی‌کیا در «ملک سلیمان»: 🔹بعد از جنگ تا یک جایی حرف داشتم برای گفتن ولی بعد از مدتی نفسم بند آمد. 🔹حاج قاسم با مطرح کردن بحث منطقه و سوریه و لبنان نفس من را باز کرد. 🔹در اولین دیدارم با حاج قاسم خیلی صریح اعتراض کردم و گفتم من التماس می‌کنم به سوریه بروم.
.......: سرّ تفاوت مراتب وجود و قال فی موضع آخر: « وَ لَوْ شِئْنَا لاَآتَیْنَا کُلَّ نَفْسٍ هُدَاهَا وَ لَکِنْ حَقَّ الْقَوْلُ مِنِّی لاَءَمْلاَءَنَّ جَهَنَّمَ مِنَ الْجِنَّةِ وَ النَّاسِ أَجْمَعِینَ [۱] »، یعنی: به واسطه تعمیر دار طبیعت نباید مردم بر طبقه واحده باشند، چه علّت عدم اعطای هر نفسی از نفوس بشریه را هدایت و ارشاد - چنان که فرموده - مملوّ بودن دار طبیعت دنیویت که رقیقه جهنم است، لأ نّها اسفل السافلین از اصناف متفاوته و طبقات مختلفه من الجنة و الناس اجمعین است، أعنی من نفوس الصلحاء و السعداء الذین هم کثمرة الأوفی و اللبّ الأصفی لشجرة الوجود، و من نفوس الغلاظ الأشقیاء المباشرة لعمارة العالم و اصلاح معاش آدم ؛ چه لفظ « حقّ » در آیه مبارکه به معنای حکمت است. و «قول» امر تکوینی خدای تعالی کما قال علی علیه السلام: « إنّما یقول لما أراد [کونه[ کن، فیکون لا بصوت یقرع و لا بنداء یسمع و انما کلامه سبحانه فعل منه» [۲] ؛ آن ایجاد او است ؛ زیرا که هر یک از موجودات چون مشعر و مبرز مقام غیب الغیوب اند کلمه اند، چه کلمه مشعر ضمیر متکلّم است ؛ پس مفاد « لَقَدْ حَقَّ الْقَوْلُ مِنِّی [۳] »، یعنی: حکمت و مصلحت است فعل و ایجاد من، بر این که باید عالم مملوّ از مراتب متفاوته و اشخاص متباینه و درجات مختلفه باشد، که هر یک لیاقت و صلاحیت امری از امور را دارند. ---------- [۱]: ۴ - سوره مبارکه سجده، آیه ۱۳. [۲]: ۱ - نهج البلاغه، ص ۲۷۲ (خطبه ۱۸۶) ؛ بحارالأنوار، ج ۵۴، ص ۳۰. [۳]: ۲ - سوره مبارکه سجده، آیه ۱۳. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: قیل و قال آمده است که پیامبر مردم را از قیل و قال باز می‌داشت، زمخشری در فائق می‌گوید: یعنی رسول خدا مردم را از حرف زیاد و یاوه گویی باز می‌داشت. قیل و قال از قیل کذ و قال کذا، گرفته شده است و هر دو فعل هستند که حکایت از «چنین و چنان» می‌کنند و لذا اعراب اسم گرفته اند و خالی از ضمیر می‌باشند. مثلاً گفته شده است: انما الدنیا قیل و قال؛ و گاهی «ال» معرفه بر آنها وارد می‌شود. ابدال در کتاب نهایه از امام علی علیه السلام آمده است که فرمودند: ابدال در شام هستند. آنان از اولیاء و عابدان می‌باشند. آنان را از آن جهت ابدال خوانند که هر کدام بمیرد دیگری جایگزینش شود. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
🌴 🌹 و قال عليه‌السلام خِيَارُ خِصَالِ‌ النِّسَاءِ شِرَارُ خِصَالِ‌ الرِّجَالِ‌: الزَّهْوُ، وَ الْجُبْنُ‌، وَ الْبُخْلُ‌؛ فَإِذَا كَانَتِ‌ الْمَرْأَةُ‌ مَزْهُوَّةً‌ لَمْ‌ تُمَكِّنْ‌ مِنْ‌ نَفْسِهَا، وَ إِذَا كَانَتْ‌ بَخِيلَةً‌ حَفِظَتْ‌ مَالَهَا وَ مَالَ‌ بَعْلِهَا، وَ إِذَا كَانَتْ‌ جَبَانَةً‌ فَرِقَتْ‌ مِنْ‌ كُلِّ‌ شَيْ‌ءٍ يَعْرِضُ‌ لَهَا. امام عليه السلام فرمود: خصلت‌هاى نيك زنان، خصلت‌هاى بد مردان است (اين خصلت‌ها عبارتند از:) تكبر و ترس و بخل (زيرا) هنگامى كه زن متكبر باشد بيگانه را به خود راه نمى‌دهد و اگر بخيل باشد مال خود و همسرش را حفظ‍‌ مى‌كند و اگر ترسو باشد از هر چيزى كه ممكن است به آبرو و عفت او صدمه بزند مى‌ترسد (و از آن فاصله مى‌گيرد).
شرح و تفسير تفاوت صفات مردان و زنان امام عليه السلام در اين كلام پربار به نكاتى از تفاوت فضايل اخلاقى در زن و مرد اشاره كرده مى‌فرمايد:«خصلت‌هاى نيك زنان، خصلت‌هاى بد مردان است (اين خصلت‌ها عبارتند از:) تكبر و ترس و بخل (زيرا) هنگامى كه زن متكبر باشد بيگانه را به خود راه نمى‌دهد و اگر بخيل باشد مال خود و همسرش را حفظ‍‌ مى‌كند و اگر ترسو باشد از هر چيزى كه ممكن است به آبرو و عفت او صدمه بزند مى‌ترسد (و از آن فاصله مى‌گيرد)»؛ (خِيَارُ خِصَالِ‌ النِّسَاءِ شِرَارُ خِصَالِ‌ الرِّجَالِ‌: الزَّهْوُ، وَ الْجُبْنُ‌، وَ الْبُخْلُ‌؛ فَإِذَا كَانَتِ‌ الْمَرْأَةُ‌ مَزْهُوَّةً‌ ١ لَمْ‌ تُمَكِّنْ‌ مِنْ‌ نَفْسِهَا، وَ إِذَا كَانَتْ‌ بَخِيلَةً‌ حَفِظَتْ‌ مَالَهَا وَ مَالَ‌ بَعْلِهَا، وَ إِذَا كَانَتْ‌ جَبَانَةً‌ فَرِقَتْ‌ مِنْ‌ كُلِّ‌ شَيْ‌ءٍ يَعْرِضُ‌ لَهَا) . «خيار» به معناى بهترين‌ها و «شرار» به معناى بدترين‌هاست. «زَهْو» به معناى تكبر و «فَرِقَت» از ريشۀ «فَرَقَ‌» بر وزن «ورق» به معناى ترس است. آنچه امام عليه السلام در اين كلام نورانى فرموده امورى براى حفظ‍‌ عفت زن و دور نگه داشتن او از تعرض مردان آلوده و كثيف و حفظ‍‌ جايگاه او در خانواده است. روشن است اگر زن در برابر مردان بيگانه تواضع و فروتنى كند ممكن است در او طمع ورزند، همچنين اگر به اصطلاح نترس باشد و به جاهاى خطرناك و يا بيابان‌هاى دوردست و خالى از سكنه برود و يا در شب‌هاى تاريك تنهايى بيرون برود و يا دعوت افراد مشكوك را براى سوار شدن به اتومبيل و مجالس مختلف آنها بپذيرد، ممكن است در معرض خطرات ناموسى قرار گيرد. اين‌جاست كه ترس براى او فضيلت خواهد شد و پاسدار و نگاهبان عفت اوست. همچنين اگر زن نسبت به هزينه كردن اموال شوهر بخيل باشد مى‌تواند حافظ‍‌ و نگاهبان ثروت او گردد؛ اما به عكس اگر دست بذل و بخشش او گشاده گردد ممكن است اموال شوهر و حتى اموال خودش را در مدت كوتاهى بر باد دهد و همين امر سبب اختلاف او با همسرش گردد و منجر به حوادثى شود كه بسيار ناخوشايند است. اين صفاتِ‌ به ظاهر مذموم جبران ضعف‌هايى را مى‌كند كه در بسيارى از زنان هست؛ جاذبۀ جنسى در برابر نامحرمان نقطۀ ضعفى براى او محسوب مى‌شود كه تكبر آن را جبران مى‌كند و ضعف جسمانى در برابر مهاجماين بيگانه نقطۀ ضعفى است كه ترس جبران كنندۀ آن است و موقعيت آسيب‌پذير او در امانت‌دارى خانه چيزى است كه بخل آن را جبران مى‌كند. بديهى است آنچه را امام عليه السلام در اين كلام نورانى بيان فرموده به صورت مطلق و فراگير نيست، به بيان ديگر منظور امام عليه السلام اين نيست كه در همه جا متكبر، يا ترسو و يا بخيل باشد، بلكه منظور مواردى است كه در صورت نداشتن اين صفات به عفت يا امانت او لطمه مى‌زند وگرنه زنان نبايد به بستگان، محرمان و دوستان زن خود تكبر ورزند يا از همه چيز حتى سايۀ خود بترسند يا در بخشش از اموال خود بخل به خرج دهند. در حالات فاطمۀ زهرا عليها السلام مى‌خوانيم كه او در پايان جنگ احد به ميدان آمد و پيشانى و دهان پدر بزرگوارش را از خون شست و يا در شب زفاف پيراهن عروسى خود را به سائل بخشيد و همچنين دختر شجاعش زينب كبرى در كوفه و شام خطبه‌هايى خواند كه پشت دشمنان را به لرزه درآورد و پايه‌هاى كاخ آنها را متزلزل ساخت. نيز روشن است كه آنچه امام عليه السلام فرموده شامل تمام صفات فضيلت نمى‌شود؛ بسيارى از صفات برجسته است كه در زن و مرد هر دو يكسان است؛ مانند تقوا و پرهيزگارى و عبادات و اطاعات و امر به معروف و نهى از منكر، عشق و علاقه به علم، محبت به زيردستان و امثال آنها. اين نكته نيز قابل توجه است كه ممكن است اين صفات در زن وجود نداشته باشد كه بايد به صورتى كه در بالا آمد براى خود فراهم سازد و در پناه آنها عفت خويش را حفظ‍‌ كند و از شر مردان هوس‌باز در امان بماند و نيز حافظ‍‌ اموال خود و همسرش باشد. مرحوم كمره‌اى مطابق معمول اين كلام نورانى را به نظم ترجمه كرده است: آنچه در زن بود خجسته خصال بر شمر بدترين صفات رجال زنِ‌ با كبر «خودنگه‌دار» است ندهد بر مراد غير مجال چون كه باشد بخيل حفظ‍‌ كند مال خود را و شوى در هر حال گر بترسد، به خانه پا بند است چون هراسد ز سوى استقبال
📸بهترین گیاهان آپارتمانی برای تصفیه هوای خانه این روزها گیاهان آپارتمانی در دکوراسیون‌ خانه ها جایگاه ویژه ای پیدا کرده اند اما موضوعی که بیشتر از زیبایی و  سرسبزی محیط خانه اهمیت دارد  نقش این گیاهان در تصفیه هوایی است که در ان تنفس می‌کنید.
✅6 دلیل اصلی توقف رشد گیاهان: 1⃣ استفاده از خاک نامرغوب 2⃣ عدم دریافت نور مناسب 3⃣ عدم کوددهی 4⃣ حمله آفات و بیماری ها 5⃣ عدم تهویه مناسب 6⃣ عدم استفاده از گلدون مناسب
☘☘☘☘ ☘☘دوستان یه نکته ای هست بهتون بگم با توجه به این عکسی که میبینین . برای گلهایی که به وسیله ی جزیره همراه با سنگ ریزه رطوبت واسشون درست میکنین سعی کنین هر چند وقتی زیر گلدونیها رو چک کنین که این حالت قارچ گرفتگی پیدا نشه ،این مشکل وقتی به وجود میاد برای گلدانهایی که کفشون صاف هست و تهویه ی خوبی بین کف گلدون و سنگ ریزه نداره و رطوبت زیاد بین آنها بعد از ابیاری و جزیره و هم چنین اگه نور خوبی دریافت کنه باعث تعریق بین آنها میشه و به مرور باعث قارچ گرفتگی میشه . برای رفع این مشکل هر چند وقتی زیر گلدونیها و سنگها رو شست و شو بدین و بین زهکش گلدون و سنگ ریزه ها حتما تهویه داشته باشه که آب اضافی ازش خارج بشه و قارچی نشه . و با سم یا قارچ کش حتما آبیاری کنین و زیر گلدون هم حتما اسپری بزنین که ضدعفونی بشه ، خاکش هم چک بشه بهتره اگه ته گلدون و ریشه ها قارچی شدن حتما خاک رو عوض کنین که دوباره تکرار نشه.