eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰ادامه جلسه سوم 3 ✅ بررسی روایت سوم از جنبه علم رجال و درایه و فقه الحدیث 👌 با اصول بررسی روایت آشنا شویم 🔰انقلابی باید قوی شود🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥هستیم همه سرباز جان بر کف روح الله تا آخر عمر خود سینه زنِ ثارالله چون اهالی جبهه، ما گذشته از جانیم با رهبر فرزانه، مانده ایم و می مانیم ........: https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......: سبب پیدایش کائنات جوی سبب طبیعی در نزول باران و صعود او أولاً به جانب علو برخلاف میل طبیعی او و انعقاد سحاب و حصول باران و برف و تگرگ به حسب اسباب طبیعی آن است که أوّلاً به اذن قادر متعال چون شمس تابش برنماید از اثر حرارات حادثه از او بخار حاصل شود، که عبارت است از اجزاء رشیه مائیه که به واسطه حرارت خفّت پیدا نموده، و به تبع حرارت که مایل به علو است صعود نماید، و اغلب صعود و وقوع او در فصل بهار است ؛ که درجه حرارت شمس در حد اعتدال است، چه در زمستان کمتر است به واسطه غلبه برودت، و در تابستان کمتر است به جهت شدّت حرارت، که ابخره هنوز به محلّ انعقاد نرسیده تجفیفش نماید. بالجمله، بعد از صعود چون به نقطه[ای] از هوا واصل شود که اثر انعکاس اشعّه شمسیه به آن نقطه نمی رسد، لهذا از غلبه برودت در آن نقطه اجزاء مائیه منجمد شده که اسمش سحاب است بعد از انعقاد و نفاد حرارت مائیه که به قسر قاسر به علوّ رفته، به میل طبیعی خود به مرکز[ی] از منافذ سحاب معاودت نموده، کما قال تعالی: « فَتَرَی الْوَدْقَ یَخْرُجُ مِنْ خِلاَلِهِ [۱] »، بعد از خروج اجزاء رشیه مائیه از خلل و فرج سحاب اجزاء ماء به هم متصل شده به حال کرویت، که اقتضای طبیعت او است. اگر در نزول برودت هوا قطرات آب را منجمد نکرده، هبوط کرد « باران » است، و اگر در حین انضمام و اجتماع اجزاء رشیه مائیه برودت او را منعقد نموده نازل شد اسمش « تگرگ » است، چنانکه اگر هنوز اجزاء ما[ء] در بین هوا به هم ملصق نشده برودت بر او غلبه نمود « برف » است. کما این که سبب طبیعی رعد یا به واسطه اصطکاکات [۲] قطعات سحاب است به هم، به واسطه ریاح شدید که صدا حادث می‌شود، یا به علّت اَبخره متصاعده است که چون مایل به علو است، و سحاب فوق او مانع از او است ؛ لهذا در حین غلبه اجزای سحاب را به عُنف خرق نماید از شدت خرق او ناری ظاهر شود که اسمش « برق » است و صدائی حادث گردد که اسمش « رعد » است، و این اسباب طبیعیه منافاتی ندارد در انتساب کلیه أمور بالحقیقه به صانع عالم که مسبّب الاسباب است. ---------- [۱]: ۱ - سوره مبارکه نور، آیه ۴۳. [۲]: ۲ - اصل: استکاکات. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: اقسام لام صفدی گوید: کتابی از ابوالقاسم جرجانی دیده‌ام که اقسام لام را در سی و یک قسم تفصیل داده است و برای هر قسم شواهدی آورده است. باکی نیست که اقسام بدون ذکر مثال اینجا بیاید: لام تعریف، ملک، استحقاق، کی، جحود، ان، ابتداء، تعجب، وارد شده بر مقسم به، جواب قسم، مستغاث به، مستغاث من اجله، امر، مضمر، داخل شده بر نفی بین مضاف و مضاف الیه، وارد شده بر فعل مستقیل، ملازم قسم، ملازم ان مکسوره وقتی مخفف از مثقله باشد، عاقبت یا به تعبیر کوفیان لام صیرورت، تبیین، لولا، تکسیر، زائده در عندک و مثل آن، زائده در لعل، توضیح دهنده مفعول لاجله، تعقیب کننده حروف، به معنای الی، شرط و لامی که افعال را به دو مفعول وصل می‌کند. .......: شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ShahadatImamHadi1400[03].mp3
6.87M
▪️خواست تا بر من مظلوم دهد جام شراب (روضه) 🎙 بانوای: حاج میثم مطیعی 🏴 ویژه شهادت (ع) https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: زيبايي هويتي دو قطبي (عيني ذهني) است! تخيلِ انسان درگير آن زيبايي است که در دسترس او قرار نگرفته باشد: چو شو گيرم خيالت را در آغوش سحر از بسترم بوي گل آيو ويل دورانت مي‌گويد: دامن‌هاي كوتاه براي همه ي جهانيان به جز خياطان نعمتي است، و تنها عيب شان اين است كه قدرت تخيل مردان را ضعيف تر مي‌كند! شايد اگر مردان قوه ي تخيل نداشته باشند زنان نيز چندان زيبا نباشند! دختر امروزي مي‌خواهد روح و جسم خود را بيش از پيش نمايان سازد ؛ اين كار حواس را موقتا به خود جلب مي‌كند اما به سختي ممكن است روح و روان مرد را نيز جلب كند! مردِ پخته، امتناع و خود داري ظريفانه ي زن را دوست مي‌دارد! وصالِ هر چيز از زيبايي آن مي‌کاهد ؛ چرا که تخيل انسان را از درگيري در مي‌آورد! هر آن چه به سادگي در دسترس انسان قرار گرفت از شوق و ميل انسان مي‌کاهد! الامام علي (ع): اذا كثرت المقدره قلت الشهوه! افلاطون مي‌گويد: وصال مدفن عشق است! روانشناسان مي گويند: وصال به عشق پايان مي‌دهد! سعدي مي‌گويد: شوق است در جدايي و جور است در نظر! پوشش زن موجب مي‌شود زن هميشه يك وجود سر به مهر و معمايي باشد و تخيل مرد پيوسته درگير زيبايي زن خواهد بود! در اين صورت زن هميشه براي مرد جذاب خواهد بود و مرد براي کشف او در تکاپوست تا اين که با پيوندي محکم و استوار (ازدواج) به وصال او مي‌رسد و از اين رهگذر خانواده که واحد اجتماع است پديد مي‌آيد! آلفرد هيچکاک کارگردان مشهور سينما مي‌گويد: من معتقدم زن بايد مثل فيلمي پرهيجان و پرآنتريك باشد، يعني ماهيت خود را كم تر آشکار کند و براي كشف خود مرد را به نيروي تخيل و تصور زيادتري وادارد ؛ زنان شرقي تا چند سال پيش به خاطر پوشش جذاب مي‌نمودند و همين مسأله جاذبه نيرومندي به آن‌ها مي‌داد ؛ اما به تدريج با تلاشي كه زنان اين كشورها براي برابري با زنان غربي از خود نشان مي‌دهند، از پوشش آنان کاسته مي‌گردد و به همين نسبت از جاذبه شان نيز كاسته مي‌شود! هجر مايه مشتاقي است! امروز خلأ عشق‌هاي پايدار و ژرف در دنياي اروپا و امريكا نمايان است! امروز در دنياي غرب از عشق‌هاي رومانتيك و رؤيايي مانند: « رومئو و ژوليت » خبري نيست! اولين قرباني آزادي و بي بندوباري، عشق، شور، احساسات و نهاد خانواده است! در جهان امروز هرگز عشق‌هايي از نوع عشق هاي شرقي از قبيل: ليلي و مجنون، خسرو و شيرين رشد و نمو نمي كند! اين قصه‌ها بيان گر واقعيات جامعه شرقي آن روز است! از اين داستان‌ها مي‌توان فهميد كه زن بر اثر دور نگه داشتن خود از دسترس آسان مرد تا كجا پايه خود را بالا برده است و تا چه حد سر نياز مرد را به آستان خود فرود آورده است؟! درك زن از اين حقيقت تمايل او را به پوشش بدن خود و مخفي كردن خود به صورت يك راز افزايش داده است! ويل دورانت مي‌گويد: زنان دريافته اند كه دست و دل بازي مايه ي طعن و تحقير آنهاست! خودداري از انبساط و امساك در بذل و بخشش بهترين سلاح براي شكار مردان است! اگر اعضاي نهاني انسان را در معرض عام تشريح مي‌كردند توجه ما به آن جلب مي‌شد، ولي رغبت و قصد به ندرت تحريك مي‌گرديد! مرد جوان به دنبال چشمان پر از حياء است و بي آن كه بداند حس مي‌كند كه اين خودداري ظريفانه از يك لطف و رقت عالي خبر مي‌دهد! مولوي عارف نازك انديش و دوربين در تأثير حريم و حائل ميان زن و مرد در افزايش قدرت و محبوبيت زن و در بالا بردن مقام او و گداختن مرد در آتش عشق و سوز مثالي لطيف آورده است: مرد و زن را به آب و آتش تشبيه كرده و مي‌گويد: مرد چون آب و زن مانند آتش است اگر حائل از ميان آب و آتش برداشته شود آب بر آتش غلبه مي‌كند و آن را خاموش مي‌سازد اما اگر حائل و حاجبي ميان آن دو باشد، مانند اين كه آب را در ديگي قرار دهند و آتش در زير آن ديگ روشن كنند، آن وقت است كه آتش آب را تحت تأثير خود قرار مي‌دهد، اندك اندك او را گرم مي‌كند و جوشش در او به وجود مي‌آورد تا آن جا كه سراسر وجود او را تبديل به بخار مي‌سازد! مرد بر خلاف آن چه تصور مي‌رود در عمق روح خويش از ابتذال زن و از تسليم و رايگاني او متنفر است! مرد هميشه عزت و استغناء و بي اعتنائي زن را نسبت به خود ستوده است! به طور كلي رابطه اي است ميان عدم دسترسي آسان و فراق از يك سو، و عشق و سوز و گران بهايي از سويي ديگر! همچنان كه رابطه اي است ميان عشق و سوز از يك سو و هنر و زيبايي از سويي ديگر! يعني عشق با فراق و عدم دسترسي آسان شكوفا مي‌شود و هنر و زيبايي نيز در عشق رشد و نمو مي‌يابد! برتراند راسل مي‌گويد: از منظر هنر مايه تأسف است كه به آساني به زنان بتوان دست يافت و بهتر آن است كه وصال زنان دشوار باشد بدون آن كه غير ممكن گردد! ويل دورانت در لذات فلسفه مي‌گويد: آن چه بجوييم و نيابيم عزيز و گران بها مي‌گردد! زيبائي به قدرت ميل بستگي دارد و ميل با اقناع و ارضاء ضعيف شده و با منع و جلوگيري قوي مي‌گردد ! .
.. وَ لا مُتَّخِذي أَخْدانٍ وَ مَنْ يَكْفُرْ بِالْإيمانِ فَقَدْ حَبِطَ عَمَلُهُ وَ هُوَ فِي الْآخِرَةِ مِنَ الْخاسِرينَ! ... و نه آن كه در پنهاني دوست گيريد. و هر كس به ايمان كفر ورزد قطعاً عملش تباه و بي اثر مي‌شود، و در آخرت از زيانكاران است! مائده/۵ خانواده سبز ✍مهدی واعظ موسوی https://eitaa.com/zandahlm1357
1400-11-06(tarashion).mp3
13.11M
🔊 فایل صوتی برنامه سمت خدا 👤 📚 موضوع: ( تلاش در جهت بهبود روابط خانواده ) 🔹 قسمت چهل و چهارم
30.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌸سیاست_زندگی کلاس جلسه چهاردهم 🌹ارسال فایل بخاطر مهربانی به دیگران مجاز است ┈••✾•🌿🌸🌿•✾••┈