eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.2هزار عکس
35.1هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
.......: ۱۷- دلیل انتخاب منصوبین رهبری از جناح مخالف، علیرغم رأی مردم به اصلاح؟ با سلام و عرض خیرمقدّم. انتخاب جناب آقای خاتمی، در تعبیری کلّی، رأی به اصلاح بود و فرصتی طلایی برای تقویت نظام فراهم آورد و انقلاب اسلامی را برای سالها بیمه کرد. در این شرایط: ۱- علّت اینکه منصوبین جنابعالی - در کجا و کجا و کجا - از جناح مخالف این روند انتخاب میشوند، چیست؟ خُب، آن جمله ای که در مورد رأی به اصلاح، این برادر یا خواهرمان نوشتند، تحلیل ایشان است. تحلیل من از قضیه، این نیست. بالاخره بیست میلیون نفر به رئیس جمهور رأی دادند. شما از کجا میدانید همه ی این بیست میلیون نفر رأی به اصلاح دادند؟ مردم انگیزه‌های گوناگونی داشتند؛ با این انگیزه‌های گوناگون رأی دادند. آنچه مسلّم است، این است که این رئیس جمهور، منتخب بیست میلیون جمعیّت است - این چیز باارزشی است - امّا اینکه شما از این بیست میلیون یک رفراندومی کرده باشید، به شما گفته باشند ما رأی به اصلاح دادیم، نه، من نمیتوانم این را باور کنم و بپذیرم. البتّه همه اصلاح را میخواهند، هیچ کس نیست که اصلاح را نخواهد؛ هیچ کس هم نیست که معتقد باشد که در دوره ی قبل از این دولت، همه چیز در حدّ اعلای صلاح بوده؛ نخیر، مسلّماً اشکالات زیادی بوده. وقتی شما یک رئیس جمهور را انتخاب میکنید، انتخاب میکنید تا آن اشکالات را برطرف کند؛ در این هم شکّی نیست. همه همین جور فکر میکنند و مایلند که... ؛ اگر چنانچه در دوره ی آینده هم انتخاباتی انجام بگیرد، مسلّم باز همین خواهد بود؛ یک عدّه ای هستند که یک چیزهایی را قبول دارند، یک عدّه ای هم هستند که یک چیزهایی را قبول ندارند. اینکه منصوبین من در آن دستگاههای گوناگون، مخالف این روندند، نه، من این را هم قبول ندارم؛ نخیر، آنها هم طرفدار اصلاحند. همانهایی که اینجا اسم آوردند - که البتّه من اسم نمی آورم - افرادی هستند که اصلاح را دوست دارند؛ بسیاری شان دولت را دوست دارند؛ خود آقای خاتمی را دوست دارند؛ با ایشان همکاری میکنند. به نظر من اینجور قضاوتها یک قدری رجم به غیب است و صلاح نیست. پرسشهای دانشجویان ✍مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
کتاب صوتی " عبد صالح خدا" برش هایی از زندگی و سیره مبارزانی امام خمینی (ره) در کلام امام خامنه ای ناشر : مرکز صهبا تولید ایران صدا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕋إِنَّ ٱللَّهَ وَمَلَـٰئِكَتَهُۥ يُصَلُّونَ عَلَى ٱلنَّبِىِّ ۚ يَـٰأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ صَلُّواْ عَلَيْهِ وَسَلِّمُواْ تَسْلِيمًا 📖 آیه 56 سوره مبارکه احزاب 🌱با صدای زیبای ودیع الیمنی 🔸الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد🔸 ‌ ‌ ‌‌‌
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
.......: علم و كفر متن حديث العلم و الكفر إبراهيم بن أبى محمود قال: سألت أبا الحسن الرضا عليه السلام:... عن قول الله عزّوجلّ (ختم الله علي قلوبهم و علي سمعهم) قال: الختم هو الطبع علي قلوب الكفّار عقوبة [ لهم ] علي كفرهم كما قال عزّوجلّ (بل طبع الله عليها بكفرهم فلايؤمنون إلّا قليلاَ). علم و كفر ابراهيم بن محمود گويد: از ابوالحسن الرضا (ع) در باره اين آيه (خداوند بر دلها و گوش‌هاي ايشان مهر نهاد) سؤال كردم، فرمود: ختم، همان مهر نهادن بر دلهاي كافران به عقوبت كفرشان است. چنان كه [ خداوند ] عزّوجلّ فرمود: (بلكه خداوند بر دلهاي ايشان به خاطر كفرشان مهر نهاد پس جز اندكي ايمان نياورند) ۱. منبع حديث ۱- احتجاج ۴۱۳، آيه اول در سوره بقره /۷ و آيه دوم در سوره نساء https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سلسله کلیپهای 7 ✅ بررسی نقاط قوت و ضعف دولت و آسیب شناسی رفتار برخی انقلابی ها در نقدهای تخریب گونه و حمله به 🎬 جلسه هفتم 7️⃣ 👈 طرح یارانه ای دولت چه نکات مثبتی داشت ⁉️ 👈چرا علیرغم قولی که دادند، علاوه بر آن چند کالای یارانه ای ، قیمت دیگر کالاها هم افزایش داشت⁉️ 👈 کار مهمی که آقای در حال انجام است چه فرقی با اقدامات دیگر رئیس جمهورها دارد ⁉️ 🎤 🌀 دیدن همه کلیپهای با کیفیت های بالاتر در 👈 اینجا 🔰انقلابی باید قوی شود🔰
ادب ماه شعبان 2.mp3
4.39M
🔰 سلسله جلسات 14 💠 رعایت بیشتر 2 ✅ تدریس کتاب ادب حضور 👈 تفسیری شیرین از دلیل نام گذاری این ماه به 👌با ذکر و استغفار زیاد خود را به خدا نزدیک کنیم 👌 اگر بهتر از بقیه حرمت این ماه را حفظ کنیم ، ان شالله بهتر از بقیه حال شب قدر را درک خواهیم کرد 🎤 استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت 👌ماه شعبان امسال با ادب بیشتری در محضر خدا حضور پیدا کنیم. 🔰انقلابی باید قوی شود🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قسمت ۱۶ اورژانس صحرایی، چند خیابان عقب‌تر از کارون بود. وقتی به انتهای کانال می‌رسیدی، باید چند تا کوچه و خانه را رد می‌کردی، تا می‌رسیدی به‌اش. آن‌جاها که توی دید دیدبان‌های دشمن بود😊 دیوارها و اتاق‌ها را سوراخ کرده بودند و به هم راه داده بودند و باید از میان آن‌ها می‌گذشتی. زیرزمینِ بزرگ و درندشت یک خانه‌ را کرده بودند اور‌ژانس و تا دلت بخواهد، روی آن گونی خاک چیده بودند تا اگر خمپاره‌ای چیزی به‌اش خورد، آسیب نبیند😉. دو تاآمبولانسِ 🚑گل‌مالی شده، جلوی درِ اورژانس بود. رفتم تو و از پرستارِ زنی که قبلاً ندیده بودمش و انگار تازه آمده بود آن‌جا، سراغِ مامان را گرفتم. اول بازخواستم کرد و پرسید کی هستم و چه‌کارش دارم و از کجا آمده‌ام. تا گفتم پسرش هستم، نگاهی از سر تعجب به سر تا پایم انداخت و عمدی چشم‌هاش را کرد قد یک نعلبکی و گفت: «ماشا‌الله زری‌جان یک همچین پسری هم دارد و به ماها چیزی نگفته؟!»😄 خواستم بگویم شما دیر آمدی، وگرنه توی اورژانس مثل گاوِ پیشانی‌سفید هستم و همه من را می‌شناسند. دندان روی جگر گذاشتم و چیزی نگفتم. گفت مامان توی ساختمان بغلی، استراحتگاه خانم‌ها است. خواست بیاید زیرزمینِ استراحتگاه را نشانم بدهد که گفتم خودم بلدم.😌 از همان بیرون داد زدم: «مامی... مامی‌ ی ‌ی ‌ی‌.» توی جبهه، یک رسمی بود که همه، آن یکی را برادر صدا می‌زدند. مثلاً وقتی می‌خواستم در میانِ جمع، غلام شوش یا رسول سوتی را صدا بزنم ـ با این‌که آن‌قدر با هم رفیق بودیم ـ می‌گفتم برادر غلام، یا برادر رسول.😃 من یکی که دوست نداشتم اصلاً این‌طوری حرف بزنم. ‼️وقتی خبری را برای یکی از سنگرها می‌بردم، نمی‌گفتم برادر قاسم گفته. همیشه به‌اش می‌گفتم فرمانده. حتا مامان را هیچ‌وقت نتوانستم خواهر صدا بزنم. مثلاً بروم اورژانس، از یکی از خواهرها یا برادرها بپرسم: «خواهر زری تشریف دارند؟»‼️ طرف هم بپرسد: «شما با ایشان نسبتی دارید؟» ـ بله، من پسرش هستم! وقتی فکرش را می‌کردم، می‌دیدم بامزه‌ است مثلاً مامان زنگ بزند و بگوید: «برادر ناصر هستند؟» ـ شما؟ ـ من مادرش هستم! اگر من را می‌کشتی هم، نمی‌توانستی راضی کنی که در میانِ جمع، به مامان بگویم خواهر. اصلاً کیفش به این است که همه جا به‌اش بگویم مامی. مامان‌زری هم کیف می‌کرد که این‌جوری صدایش می‌زدم.😌 ـ مامی ی ی ی! مامان، تند از زیرزمین زد بیرون و پله‌ها را دو تا یکی کرد. طوری عجله داشت و هول بود که یک جا پایش پیچ خورد و نزدیک بود بخورد زمین.😩 ـ مامان، یواش نرسیده، آغوش باز کرد و رفتیم تو بغل هم. بوی مامان که به مشامم خورد، بی‌اختیار بغض کردم. ولم نکرد. توی گوشم گفت: «کجایی تو بچه‌ی سِرتق. با این شلوغ‌پلوغی امروز، نمی‌گویی مادرت نگران می‌شود⁉️ صورتش را نمی‌دیدم ولی با آن لرزشِ صدا، حتم داشتم که اشک گوشه‌ی چشم‌هاش جمع شده و به همین خاطر است که نمی‌خواهد از بغلش جدا شوم.😇 ـ مامان‌ن‌... این‌جوری نگو دیگه. من که مثل بچه‌ننه‌ها، همه‌اش این‌جا هستم. بالاخره راضی شد از بغلش جدا شوم. اما قبل از آن ـ با گوشه‌ی روسری ـ اشک‌هاش را پاک کرد. بعد بلافاصله خندید. به خدا، بهترین مامان دنیا را دارم من❤️ سه روز است، نیامدی این‌جا. صبح که دیدم آتش زیاد است، گفتم احوالی ازت بپرسم، نبودی. بعد انگار چیز عجیبی دیده باشد، یکهو خشکش زد. دو ورِ صورتم را گرفت و آرام گفت: «ببینم، لبت چی شده⁉️ آخ که چه سوتی وحشتناکی دادم. اصلاً حواسم نبود. گفتم: «هیچی بابا، خوردم زمین.» مگر می‌توانستم بگویم چی شده! اگر مامان می‌فهمید، یک‌راست می‌رفت خط و کله‌ی هر دوشان را از بیخ می‌کَند😠 بیا برویم تو اورژانس، پانسمان کنم. خودم را از دستش کشیدم بیرون و خنده خنده گفتم: «مگه چی شده حالا!»‼️ رفتیم تو زیرزمینِ استراحتگاه. مامان بود و آن سه تا خانم‌ها. استراحتگاه آن‌ها را که می‌دیدی، خجالت می‌کشیدی از این‌که فکرش را می‌کردی خودت توی چه جور جایی زندگی می‌کنی. همه جا از تمیزی برق می‌زد😇 نشسته بودیم و مامان از این جعبه و آن جعبه و این کمد و آن کمد، تند تند خوردنی بیرون می‌کشید و می‌گذاشت جلویم. مطمئن که شد شکمم را سیر کرده، شروع کرد به گیر دادن: ـ چرا لباس‌هات این‌قدر کثیف است؟ دفعه‌ی بعد که آمدی، لباس چرک‌هات را بیاور تا بشویم.😊 https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: حسن مصاحبت و سوء مفارقت با پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله قوله علیه السلام: اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ ارْزُقْنَا حُسْنَ مُصَاحَبَتِهِ، وَ اعْصِمْنَا مِنْ سُوءِ مُفَارَقَتِهِ [۳] . یعنی: خدایا أوّلاً: روزی و نصیب نما به ما حُسن مصاحبت پیغمبر خود را. و ثانیاً: حفظ فرما ما را از سوء مفارقت او، حسن مصاحبت پیغمبر صلی الله علیه و آله وسلم اتّصاف به صفات حسنه و تخلّق به اخلاق حمیده او است، به مقتضای « تخلّقوا بأخلاق اللّه » [۴]، و اتصفوا بصفات الروحانیین، کما قال: « بعثت لأتمّم مکارم الاخلاق » [۵] ؛ چنان که درباره او است « وَ إِنَّکَ لَعَلَی خُلُقٍ عَظِیمٍ [۶] ». و سوء مفارقت او تخلّق به اخلاق ذمیمه سوء و نبودن در تحت قانون کلیه و سنت سنیه او است که مکروه خدا است، چنان که متابعت او در اوصاف محبوب حق است به مفاد: « قُلْ إِنْ کُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللّه َ فَاتَّبِعُونِی یُحْبِبْکُمُ اللّه ُ [۱] ». چنان که از علی علیه السلام از اخلاق رسول صلی الله علیه و آله وسلم سؤال نمودند، فرمودند: اخلاق پیغمبر صلی الله علیه و آله وسلم قرآن است [۲]، یعنی آنچه قوانین حسنه در قرآن است بعینه اخلاق و اوصاف رسول است که از عالم وجود عینی به مقام وجود لفظی آمده، چه از برای حقیقت وجود در ترقیّات و تنزّلات چهار مرتبه است، از وجود عینی و ذهنی و لفظی و کتبی، که هر یک حاکی از مرتبه دیگر است، این است که حقّ تعالی می فرماید: « قُلْ هَذِهِ سَبِیلِی أَدْعُوا إِلَی اللَّهِ عَلَی بَصِیرَةٍ أَ نَا وَ مَنِ اتَّبَعَنِی [۳] »، یعنی: بگو ای محمّد که این قوانین قرآن طریقه من و طریقه کسی است که متابعت من می‌نماید در سلوک الی اللّه می‌خوانیم به خدا از روی بصیرت و یقین نه از روی ظنّ و تخمین، لذا وارد شده که کسی در آخرت به شفاعت پیغمبر نایل می‌شود که در دنیا نصایح او آن را شامل شده باشد، از اینجا است که در فقره دعا عرض می‌نماید: بِارْتِکَابِ جَرِیرَةٍ [۴] . یعنی ما را حفظ نما از مفارقت اخلاق و اوصاف او که عارض ما شود در دنیا، به سبب مرتکب شدن ما جریره ای را. الجریرة: الجنایة و الذنب، سمّیت بذلک لأ نّها تجرّ العقوبة إلی الجانی. قوله علیه السلام: أَوِ اقْتِرَافِ صَغِیرَةٍ أَوْ کَبِیرَةٍ. الاقتراف: الاکتساب. یعنی باز حفظ نما ما را از مفارقت اخلاق و اوصاف پیغمبر که از باب کسب و الصاق صغیره و کبیره از اعمال منهیه عارض ما می‌شود، به واسطه آن که چنان که اعمال حسنه موجب قرب به خدا و رسول می‌شود نیز افعال قبیحه منشأ بعد از آنها می‌گردد. بالجمله، بدان که بین علماء در تعیین ذنوب صغیره و کبیره اختلاف است، قال اللّه تعالی: « إِنْ تَجْتَنِبُوا کَبَآئِرَ مَا تُنْهَوْنَ عَنْهُ نُکَفِّرْ عَنکُمْ سَیِّئَاتِکُمْ وَ نُدْخِلْکُمْ مُدْخَلاً کَرِیمًا [۱] ». قالوا: المعاصی کلّها کبیرة ؛ لأنّ کلّها مخالفة الأوامر و النواهی، لکن بعضها أکبر من بعض. ---------- [۳]: ۲ - اصل: مفارقة. [۴]: ۳ - بحارالأنوار، ج ۵۸، ص ۱۲۹. [۵]: ۴ - مسند الرضا علیه السلام، ص ۱۳۱. [۶]: ۵ - سوره مبارکه قلم، آیه ۴. [۱]: ۶ - سوره مبارکه آل عمران، آیه ۳۱. [۲]: ۷ - بنگرید: المسند، ج ۶، ص ۹۱ و ۱۶۲ ؛ شرح نهج البلاغه، ج ۶، ص ۳۴: « کان خلقه القرآن »، این روایت از عایشه نقل شده. [۳]: ۱ - سوره مبارکه یوسف، آیه ۱۰۸. [۴]: ۲ - اصل: + أو اقتراف صغیرة أو کبیرة. [۱]: ۳ - سوره مبارکه نساء، آیه ۳۱. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357