eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.2هزار عکس
35.8هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
طرح مطالعاتی شهید مطهری 67.mp3
9.41M
❇️ تدریس کتاب ❇️ ( جلسه 4 کتاب جاذبه و دافعه علی) ❌ پایان تدریس کتاب جاذبه و دافعه علی ❌ 🎤 با توضیحات استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ 👌 کتب شهید مطهری، راهی عالی برای قوی شدن
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 استاد با توجه به ایثار ایرانی ها و فدای جانشان در راه اهل بیت چه در جنگ تحمیلی، چه الان مدافعان حرم، آیا این یک پیغام به امام زمان نیست که آقا ما تا پای جان آماده جانبازی در راه شما هستید و حمایت ما جدی هست؟ دیگر چطور به امام زمان باید ثابت شود؟ چون قبلا امامان علت عدم قیام خود را نبودند شیعیان به اصطلاح تنوری میخواندند. شیعیانی که تا پای جان بیاستند آیا این مدافعان حرم این پیغام را با خون خود به حضرت نرساندند که آقا بیا؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 💭اینکه می گویید ایرانی ها آماده اند پس چرا ظهور نمی شود؛ ☝️🏻اولا یقینا مردم ایران زمینه ساز اصلی ظهور هستند و دارند کار می کنند، شکی در آن نیست. 🔰ولی ظهور فقط برای مردم ایران که نیست، برای کل بشریت هست. شما فرض کنید الان حضرت مهدی (عج) تشریف بیاورند بخواهند بروند در یکی از کشورهای اروپایی عدالت را برقرار بکنند، بعد آن کشور حضرت را نخواهند، حضرت چه کار باید بکند؟ به زور برود و عدالت را برقرار کند؟ اینکه نمی شود. 🔰یکی از شرط های ظهور پذیرش عمومی است، یعنی عموم مردم جهان حالا نمیگوییم صددرصد ولی عمومشان به این عقیده برسند که یک منجی باید بیاید و هدایت بشر را انجام بدهد و وقتی امام تشریف آورد اگر یار حضرت نباشند دشمن حضرت هم نباشند و به حضرت اجازه بدهند که عدالت را برقرار بکند. فقط آمادگی مردم ایران شرط ظهور نیست پذیرش عمومی هم در سطح بین المللی باید رخ بدهد. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
ایمان و اقسام آن قوله علیه السلام: آمَنْتُ بِکَ، وَ صَدَّقْتُ رُسُلَکَ، وَ قَبِلْتُ کِتَابَکَ. اوّلاً بدان که: ایمان، اقرارِ به لسان و تصدیقِ به جنان و عمل به ارکان است. [۱] و حقیقت ایمان به معنی ایقان، و آن نیست [۲] به مجرّد لقلقه لسان، بلکه یقین امری است که در قلب حاصل می‌شود از طریقه برهان، که مصدر آن علم و برهان منتهی به انبیاء است، از این است که مرادف فرموده است داعی علیه السلام، ایمان و یقین به خدا را به یقین به قاطبه انبیاء علیهم السلام و رسل، چنان که باز ایمان به آنها موقوف است به قبول نمودن جمیع کتب سماویه که به توسّط انبیاء بر خلق نازل شده، کما قال تعالی: « الْمُؤْمِنُونَ کُلٌّ آمَنَ بِاللَّهِ وَ مَلاَآئِکَتِهِ وَ کُتُبِهِ وَ رُسُلِهِ [۳] » و الیوم الآخر. و ایمان به خدا کما هو حقّه حاصل نمی شود مگر وقتی که از طریقه برهان علمی که سلسله او منتهی به وحی و الهام است یقین حاصل نمائی بر مبدأی واجب الوجود، غنیّ بالذات، و بعد به اسماء حسنی و صفات علیای او که او ذاتی است مستجمع این صفات، و این اسماء مشتقّ از اوصاف قدیمه است در او، نه اسم علم، یعنی ذات حقیقت این صفات است، أی أ نّه نفس العلم و القدرة والإرادة والحیاة. و هم چنین ایمان به او وقتی است که به مراتب توحید ذاتی و صفاتی و افعالی او - چنان که ذکر شد - موقن باشد، چنان که ایمان به رسل او بعد از آن است که ایقان حاصل شود به یکصد و بیست و چهار هزار نفر انبیا که قلیلی از آنها رسولند، یعنی صاحب کتاب و مأمور به تبلیغ احکام، و پنج نفر از آن جمله اولواالعزم اند، یعنی صاحبان رأی و عزم و احکام، که احکامِ هر یک ناسخ حکم رسول قبل از او است، و یک نفر از آن خمسه از باب جامعیت او اوصاف و کمالات تمام را خاتم، چه به او ختم باب نبوّت شده، چون وجود محمّد بن عبداللّه، منادی بقول: « لا نبی بعدی » [۱] . ---------- [۱]: ۴ - بنگرید به: الأمالی، صدوق، ص ۲۶۸ ؛ الخصال، ص ۱۷۹. «الایمان اقرار باللسان و معرفة القلب... » [۲]: ۵ - اصل: آن این است. [۳]: ۶ - سوره مبارکه بقره، آیه ۲۸. [۱]: ۱ - الکافی، ج ۸، ص ۲۵ ؛ الأمالی، صدوق، ص ۴۶ ؛ کشف الغمة، ج ۱، ص ۳۳۷. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357