eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.3هزار عکس
35.1هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
استدلال امام درباره نبوت عيسي (ع) مأمون امام را کنار خود نشاند، مدّتي با او گرم صحبت شد و سپس به جاثليق گفت: « اي جاثليق! ايشان پسر عموي من، علي بن موسي الرضا، از فرزندان فاطمه، دختر پيامبراسلام، و علي بن ابيطالب است. دوست دارم با او بحث کني اما انصاف را هم رعايت نمايي. » جاثليق گفت: « اي اميرمؤمنان! چگونه بحث کنم با مردي که مي‌خواهد با من از کتابي سخن گويد که من آنرا قبول ندارم و از سخنان پيامبري براي من دليل بياورد که به او ايمان ندارم؟! » حضرت رضا عليه السلام در کمال آرامش فرمود: « اي نصراني! اگر من با انجيلي که تو قبول داري، با تو بحث کنم، آيا مي‌پذيري؟ » جاثليق گفت: « مگر من مي‌توانم آنچه را انجيل بگويد، رد کنم؟ بله ؛ به خدا قسم، حتي اگر خوشايندم نباشد و به ضررم تمام شود، هر چه انجيل بگويد قبول دارم. » امام فرمود: « اينک هر چه مي‌خواهي بپرس! » جاثليق گفت: « درباره ي نبوّت حضرت عيسي چه مي‌گويي؟ » امام فرمود: « به نبوت حضرت عيسي و کتابش اعتقاد دارم ولي به عيسايي که نبوّت حضرت محمد صلي الله عليه و آله و سلم را انکار کند، ايمان ندارم. » جاثليق پرسيد: « آيا شاهدي وجود دارد که حضرت عيسي به آمدن محمد مژده داده است؟ » امام فرمود: « آيا يوحناي ديلمي را قبول داري؟ » جاثليق گفت: « به به! نزديکترين دوست مسيح! » امام فرمود: « آيا يوحنا نگفت عيسي مرا به دين محمد صلي الله عليه و آله وسلم مژده داد و خبر داد که بعد از او ظهور خواهد کرد؟ و آيا يوحنا اين مژده را به ياران خود نگفت؟ و آيا آنها به محمد ايمان نياوردند؟! » جاثليق گفت: « بله، ولي ما پيامبر عرب نمي شناسيم. » امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
طرح مطالعاتی شهید مطهری 29.mp3
5.26M
🔰 سلسله جلسات 29 ❇️ تدریس کتاب ❇️ جلسه 29( جلسه 3 کتاب حجاب) 🎤 با توضیحات استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ 👌 کتب شهید مطهری، راهی عالی برای قوی شدن
♨️شبهه یعنی واقعا بخاطر یکی دو گناه (مثلا چندتا تار مو بیرون بودن)خداوند من را داخل جهنم می برد و منم همیشه باید داخل جهنم بمانم❓❓ ✅جواب بخش دوم 👈✅اگر ما یکی دو روز ورزش کنیم هیچ کسی به ما ورزشکار نمیگوید ولی به آقای حسین رضا زاده و حسن یزدانی همه ورزشکار میگویند چون آنقدر این عمل ورزش کردن را تکرار کرده تا عنوان ورزشکار بر او صدق میکند. 👌👏💯انسان باید کاری بکند که با نماز خواندش روزه گرفتنش و... عنوان بر او صدق کند اگر صدق نکند به دردش نمیخورد 💯همینطور انسان با یک گناه یا چند گناه که داخل جهنم نمی رورد باید آنقدر این عمل گناه را تکرار کند تا عنوان بر او صدق کند تا جهنم برود. 👌💯✅👈البته این به این معنا نیست که برود گناه کند چون مجرم بودن از همین گناهان کوچک شروع می‌شود. ✅✅شما کافی است کلمه مجرم را در قرآن جستجو بفرمائید، هر قومی که عنوان مجرم بر او صدق کرد حتما خداوند آن قوم را عذاب کرد و کلکش کَنده شد☺️ به عنوان مثال👇👇 💢التوبة : 66 لا تَعْتَذِرُوا قَدْ كَفَرْتُمْ بَعْدَ إيمانِكُمْ إِنْ نَعْفُ عَنْ طائِفَةٍ مِنْكُمْ نُعَذِّبْ طائِفَةً بِأَنَّهُمْ كانُوا 💢 💢الأعراف : 84 وَ أَمْطَرْنا عَلَيْهِمْ مَطَراً فَانْظُرْ كَيْفَ كانَ عاقِبَةُ 💢 سوره اعراف ۴۰:إِنَّ الَّذِينَ كَذَّبُوا بِآيَاتِنَا وَاسْتَكْبَرُوا عَنْهَا لَا تُفَتَّحُ لَهُمْ أَبْوَابُ السَّمَاءِ وَلَا يَدْخُلُونَ الْجَنَّةَ حَتَّىَ يَلِجَ الْجَمَلُ فِي سَمِّ الْخِيَاطِ وَكَذَلِكَ نَجْزِي الْمُجْرِمِينَ کسانی که آیات ما را تکذیب کردند، و در برابر آن تکبّر ورزیدند، (هرگز) درهای آسمان به رویشان گشوده نمی‌شود؛ و (هیچ گاه) داخل بهشت نخواهند شد مگر اینکه شتر از سوراخ سوزن بگذرد! این گونه، گنهکاران را جزا می‌دهیم. و... @zandahlm1357
قاعده امکان أخس و باز از آنجا نور وجود در قوس صعود و عروج الی اللّه به مقتضای: « أَلاَ إِلَی اللَّهِ تَصِیرُ الاْءُمُورُ [۱] » و ترقّی به مبدأ المبادی است به طریق امکان اخسّ، یعنی تا مرتبه اخسّ از اخسّ استیفا[ی] وجود از مبدأ جود ننماید نوبت وجود به اشرف تر از او نرسد، چنان که حقّ تعالی در ترقّی و عروج انسان درجة بعد درجةٍ فرماید: « هُوَ الَّذِی خَلَقَکُمْ مِنْ تُرَابٍ ثُمَّ مِنْ نُطْفَةٍ [۲] »، چه تراب در ترقّی، ترکیب شده مقام جمادیت و معدنیت پیدا نماید، یعنی: أوّلاً: اغذیه نباتیه حیوانیه است و از او تکوّن مادّه نطفه حاصل شود، به همین اطوار از علقه و مضغه و جنین و طفل و مراهق و شاب و کهل و شیخوخیت، تا در انتها چنان که فرماید: « لَعَلَّکُمْ تَعْقِلُونَ [۳] »، فایز شود به مقام عقل قدسی و نفس مطمئنه که ابتداء اصل خلقت اند. [چهارم پاکی قلب است از غیر ]و آنجا منتهی می‌گرددش سیر و چون تمام قوس نزول و صعود منتهی در وجود انسان کامل محمّدی است که او غایة الغایات و لبّ اصفا و ثمره شجره وجود، بلکه آن حقیقت کلیه از حیث روح و بدن عالم وجود است بتمامها، یعنی او است انسان کبیر که عقلش عقل کلّ، و نفسش نفس کلّ، و جسمش جسم کلّ [است] به مقتضای: « مَا خَلْقُکُمْ وَ لاَ بَعْثُکُمْ إِلاَّ کَنَفْسٍ وَاحِدَةٍ [۴] ». و او است حاوی بر مراتب قوس نزول و قوس صعود بکماله، و او است خلیفه واحده برای مستخلف واحد من جمیع الوجوه، و باقی مراتب عالم از عقول و نفوس و ملائکه و افلاک و کواکب به منزله اعضاء و اجزاء او، به تبع و شفاعت و همراهی او محشور الی اللّه، او است مظهر حق و جان عالم، کما قیل: حقّ جان جهان است و جهان جمله بدن اصناف ملائکه قوای این تن افلاک و عناصر و موالید اعضا توحید همین است دگرها همه فن [۱] ---------- [۱]: ۳ - سوره مبارکه شوری، آیه ۵۳. [۲]: ۱ - سوره مبارکه غافر، آیه ۶۷. [۳]: ۲ - همان. [۴]: ۳ - سوره مبارکه لقمان، آیه ۲۸. [۱]: ۴ - دیوان، رباعی ها، بابا افضل کاشانی. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
توحید ابومحمد، حسن بن ابوالحسن دیلمی در کتاب اعلام الدین از مقداد بن شریح برهانی از پدرش روایت کرده که: در روز جمل، عربی برخاست و به امیرالمؤمنین گفت: شما می‌گویید خدا یکی است؟ اصحاب از پرسش وی بوی اعتراض استشمام کردند و خواستند مانع وی شوند. امام علی علیه السلام فرمود: رهایش کنید، آنچه او می‌خواهد، ما همان را از مردم انتظار داریم. امام فرمود: ای مرد اینکه گفته شود خدا یکی است چهار قسم است. دو وجه نسبت به خدا صحیح نیست و دو وجه صحیح است. دو وجهی که شایسته خدا نیست عبارت است از: اگر کسی بگوید خدا یکی است و مراد او یکی در عدد باشد صحیح نیست چون خدا دومی ندارد. قرآن کسی را که خدا را ثالث ثلاثه گفته کافر دانسته است. اگر کسی مرادش از واحد، نوعی از جنس باشد، صحیح نیست چه اینکه در این قول تشبیه نهفته است. اما دو وجهی که صحیح است عبارت است از: اول آنکه: بگوید خدا یکی است یعنی یکتا است و همتا ندارد. و دوم آنکه بگوید: خدا یکی است یعنی خدا در وجود و عقل و وهم مجسم نمی شود. این صحیح است. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
🌴 🌹 و قال عليه‌السلام أَفْضَلُ‌ الْأَعْمَالِ‌ مَا أَكْرَهْتَ‌ نَفْسَكَ‌ عَلَيْهِ‌. امام عليه السلام فرمود: برترين اعمال آن است كه خود را (به زحمت) بر آن وادار كنى.
شرح و تفسير امام عليه السلام در اين كلام حكيمانه به برترين اعمال اشاره كرده مى‌فرمايد:«برترين اعمال آن است كه خود را (به زحمت) بر آن وادار كنى»؛ (أَفْضَلُ‌ الْأَعْمَالِ‌ مَا أَكْرَهْتَ‌ نَفْسَكَ‌ عَلَيْهِ‌) . اشاره به اين‌كه، كارى است برخلاف خواستۀ نفس؛ مثل اين‌كه مى‌خواهد مالى ببخشد و نفس او به سبب علاقۀ به مال با آن موافق نيست، يا از ارتباط‍‌ نامشروعى بپرهيزد كه نفس تمايل به آن دارد و يا قدرت بر انتقام پيدا كرده و نفس تمايل به آن دارد و او از انتقام‌جويى بپرهيزد. در تمام اين موارد كه نفس انسان تمايل به فعل معروف يا ترك منكر ندارد هنگامى كه افراد با ايمان در برابر خواستۀ نفس مقاومت كنند و آن معروف را به جا آورند و آن منكر را ترك كنند، عملى بسيار پرفضيلت انجام داده‌اند، چراكه هم كار خير انجام شده و هم نفس سركش تحت رياضت قرار گرفته و از طغيان آن پيشگيرى شده است. اكثر شارحان نهج البلاغه در اين‌جا تصريح كرده‌اند كه اين گفتار حكيمانه شبيه حديث معروف پيغمبر اكرم صلى الله عليه و آله است كه در بسيارى از منابع آمده است؛ آن حضرت صلى الله عليه و آله فرمود: «أفْضَلُ‌ الْأَعْمالُ‌ أحْمَزُها ١؛ بهترين اعمال عملى است كه سخت‌تر و قوى‌تر و پرمشقت‌تر باشد». ٢ منتها امام عليه السلام شاخۀ خاصى از آن حديث نبوى را بيان كرده، زيرا مشقت‌بار بودن يك عمل گاه به واسطۀ انجام دادن كارهاى بدنى سنگين است و گاه به سبب طول مدت و گاه به علّت فراهم نبودن مقدمات و نيز گاهى به‌واسطۀ مخالفت نفس با آن است كه امام عليه السلام روى همين نكته تكيه فرموده است. دليل آن هم روشن است؛ پاداش‌هاى مادى در عرفِ‌ عقلا همواره متناسب با مقدار زحمتى است كه براى كارى كشيده مى‌شود و به همين دليل كار پرزحمت‌تر پاداش و مزد و اجرت بيشترى دارد. پاداش‌هاى الهى نيز همين‌گونه است؛ هرقدر عمل سخت‌تر و پرمشقت‌تر باشد، پاداشش نزد خداوند بيشتر است و اين‌گونه احاديث به هنگامى كه انسان در انجام وظايف خود يا ترك گناه گرفتار زحمت و مشقت شديدى مى‌شود اسباب آرامش روح است، زيرا مى‌داند هرچه زحمتش بيشتر باشد لطف و كرامت و عنايت حق به او بيشتر است. بعضى از بزرگان مانند علامۀ مجلسى رحمه الله در بحار الانوار در اين‌جا به اشكالى اشاره كرده‌اند و آن اين‌كه اين كلام حكيمانه در بدو نظر با رواياتى كه مى‌گويد: «نِيَّةُ‌ الْمُؤمِنُ‌ خَيْرٌ مِنْ‌ عَمَلِهِ‌» منافات دارد، زيرا «نيت» به تنهايى كار آسانى است و عمل است كه غالباً داراى مشكلاتى است. سپس پاسخ سيد مرتضى رحمه الله را دربارۀ حل اين اشكال پذيرفته كه مى‌فرمايد:«خير»(در حديث نِيَّةُ‌ الْمُؤْمِنِ‌ خَيْرٌ مِنْ‌ عَمَلِهِ‌) به معناى افعل تفضيل نيست بلكه اشاره به اين است كه نيت مؤمن همواره خير خوب است. ولى هرگاه به تفسيرى كه از امام باقر عليه السلام در بحارالانوار نقل شده مراجعه مى‌شود اشكال بدون تكلف حل مى‌گردد آن‌جا كه مى‌فرمايد: «نِيَّةُ‌ الْمُؤْمِنِ‌ أَفْضَلُ‌ مِنْ‌ عَمَلِهِ‌ وَ ذَلِكَ‌ لِأَنَّهُ‌ يَنْوِي مِنَ‌ الْخَيْرِ مَا لَا يُدْرِكُهُ‌ وَ نِيَّةُ‌ الْكَافِرِ شَرٌّ مِنْ‌ عَمَلِهِ‌ وَ ذَلِكَ‌ لِأَنَّ‌ الْكَافِرَ يَنْوِي الشَّرَّ وَ يَأْمُلُ‌ مِنَ‌ الشَّرِّ مَا لا يُدْرِكُهُ‌؛ نيت مؤمن از عمل او بهتر است، زيرا همواره قصد كارهاى (مهمى) را دارد كه به آن نمى‌رسد و نيت كافر از عمل او بدتر است، زيرا قصد كارهاى بدترى را دارد كه به آن دسترسى پيدا نمى‌كند» ١،بنابراين بهتر بودن نه از نظر فضيلت است، بلكه از نظر همت و قصد والاست.
💐گل سنبل یکی از مشهورترین گل های مناسب فصل بهار سنبل است. این گیاه در فرهنگ ایرانی ریشه زیادی دارد و یکی از سین‌های فرعی در هفت سین نوروزی به‌شمار می‌رود. سنبل رنگ‌های زیادی دارد و جالب است بدانید که هر رنگ آن بوی مخصوص خودش را دارد. در ایران همه رنگ‌های این گل نمادی از شروع بهار و آغازی تازه است، اما در جهان رنگ صورتی آن نمادی از خوشی و لذت است. 🌸@zandahlm1357
گیاه :محیط گرم و مرطوب را دوست دارد آب وارم وشب مانده بدین که کلرآب گرفته بشه 🧕این اب شب مانده رابه همه گیاهان به این شکل بدین👏✅ @zandahlm1357 ༅࿐ྀུ༅࿇🌺🍃🌸࿇༅࿐
معرفی گیاهان🪵🎍 نخل مرداب 🧕اونهایی که دارن بایدهمیشه گِل این گیاه خیس باشه زیرگلدونی هم پرازآب @zandahlm1357 ༅࿐ྀུ༅࿇🌺🍃🌸࿇༅࿐