eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.5هزار دنبال‌کننده
49.1هزار عکس
35.8هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
- اسماعیلیة خالصه: این‌ها گروهی بودند که مرگ اسماعیل را در زمان حیات پدرش انکار کرده و معتقد بودند که او، پس از امام جعفر صادق (علیه السلام)، امام است و گمان می‌کردند که اسماعیل همان مهدی موعود و امام قائم است. [۱] ---------- [۱]: اشعری قمی، پیشین، ص ۸۰. - مبارکیه: گروه سوم بر این باور بودند که پس از امام جعفر صادق (علیه السلام)، نوة او محمد بن اسماعیل، امام است. اینان را به نام پیشوایشان «مبارک» که غلام اسماعیل بن جعفر بود، مبارکیه نامیدند. ✍نعمت الله صفری https://eitaa.com/zandahlm1357
AUD-20220311-WA0002.mp3
11.59M
👇👇👇👇👇👇 قابل توجه اعضاء محترم این مجموعه از فایلها تاریخشون به روز نیست @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
49.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 پویانمایی زیبای شهر موشکی 📼 قسمت ۷ : نبرد برای پیروزی 🇮🇷 @zandahlm1357
33.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مجموعه کلیپ های روایتگری 👌 هر روز روایتی از شهدا بشنوید❤️ شماره ۶ کاری از گروه راویان سردار شهید حاج عبد الحسین برونسی 🌹
صلوات الهی بر ملائکه خود قوله علیه السلام: [اللَّهُمَّ] وَ إِذَا صَلَّیْتَ عَلَی مَلاَئِکَتِکَ وَ رُسُلِکَ وَ بَلَّغْتَهُمْ صَلاَتَنَا عَلَیْهِمْ. صلوات اوّل که منسوب به حقّ است به معنی رحمت و برکت است، و صلوات ثانی که از ناحیه خلق است به معنی دعا است. و « اذا صلّیت »، کما قال تعالی: « إِنَّ اللَّهَ وَ مَلاَآئِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَی النَّبِیِّ یَآ أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلِیًما [۲] ». قوله علیه السلام: فَصَلِّ عَلَیْهِم [۱] بِمَا فَتَحْتَ لَنَا مِنْ حُسْنِ الْقَوْلِ فِیهِمْ [۲] . الفتح: له معان کثیرة، إمّا بمعنی الانفجار، یقال: فتحت القناة، أی فجّرتها یجری الماء منها ؛ و إمّا بمعنی خلاف غلق، کما فی الحدیث: « اذا دخل شهر رمضان فتحت أبواب السماء و غلقت أبواب جهنّم » [۳] . فتح ابواب سماء کنایه از نزول رحمت و برکات و ازاله موانع است از صعود اعمال صالحه عباد، و استحقاق دخول نفس مؤمنه موقّته فی الجنة ؛ لأنّ الجنة فی السماء، کما قال تعالی فی حق الکفرة الفجرة من باب تعلیق الأمر بالمحال: « لاَ تُفَتَّحُ لَهُمْ أَبْوَابُ السَّمَآءِ وَ لاَ یَدْخُلُونَ الْجَنَّةَ حَتَّی یَلِجَ الْجَمَلُ فِی سَمِّ الْخِیَاطِ [۴] »، یعنی مفتوح نمی شود ابواب سماء به نزول برکات، و داخل نمی شوند جنت را باقسامها، تا آن که داخل شود « جمل » [۵] نفس متکبّره در « سم الخیاط » قوانین شریعت و احکام طریقت، و مبتلا شود به عتبات بدنی و روحی اختیاراً، از قبیل مجاهدات و ریاضات نفسانیه در قلع و قمع شهوات دنیویه، و اجباراً در تحمّل امراض و اوجاع بدنیه که برای تصفیه ذات او عنفاً از جانب حق تعالی به او می‌رسد. حق یزول قهراً عن خاطره حبّ الدنیا و تعلّق ما سوی، و صار فی طریق الریاضات الشرعیة و نصبات البدنیة ذاته، و انانیة أدق من الشعر به مقتضایقوله علیه السلام: «فَتُوبُوآاْ إلَی بَارِئِکُمْ فَاقْتُلُوآا أَنْفُسَکُمْ [۶] »، بتبدّل جهات الظلمانیة بجهات النورانیة الأخرویة، فیقع فی الفناء و یدخل جنّته البقاء، قال تعالی: « فَلاَ أُقْسِمُ بِرَبِّ الْمَشَارِقِ وَ الْمَغَارِبِ إِنَّا لَقَادِرُونَ * عَلَی أَن نُّبَدِّلَ خَیْرًا مِّنْهُمْ وَ مَا نَحْنُ بِمَسْبُوقِینَ [۱] »، به تبدیل بدن دنیویه را به بدن اخرویه، که به جهات عدیده خیراً منهم است. «وَ مَا نَحْنُ بِمَسْبُوقِینَ »، ماحصل او این است که این تبدیل و تغییر ما اشخاص و افراد دنیویه آنها را به اخرویه، مرهون و مقدور و مقضی به اوقات معیّنه مقرّره است، که بدون انتهاء امد ممدود و اجل محدود، نیستیم ما سبقت دهنده، کما قال: « لاَ یَسْتَأْخِرُونَ سَاعَةً وَ لاَ یَسْتَقْدِمُونَ [۲] ». علی الجمله، از معانی « فتح » به معنی غلبه و نصرت است، یقال: فتح السلطان البلد، أی: غلب علیها ؛ و فتح اللّه علی رسوله. أی نصره. و نیز الفتحة فی الشی ء: الفرجة فیه، و نیز الفتح: بمعنی القضا، و الحکم الفتاحة: الحکومة. ---------- [۲]: ۳ - سوره مبارکه احزاب، آیه ۵۶. [۱]: ۴ - صحیفه: علینا. [۲]: ۵ - اصل: + انّک جواد کریم. [۳]: ۱ - فضائل الأشهر، ص ۱۴۲: « أبواب الرحمة ». [۴]: ۲ - سوره مبارکه اعراف، آیه ۴۰. [۵]: ۳ - جمل در اینجا به معنی شتر دانسته شده، حال آن که به معنی طناب است. [۶]: ۴ - سوره مبارکه بقرة، آیه ۵۴ (اصل: وَ اقْتُلُوآا أَنْفُسَکُمْ فَتُوبُوا إلَی بَارِئِکُمْ). [۱]: ۵ - سوره مبارکه معارج، آیات ۴۰ و ۴۱. [۲]: ۱ - سوره مبارکه اعراف، آیه ۳۴، سوره مبارکه نحل، آیه ۶۱. و کلام علی [۳] علیه السلام: « و « افْتَحْ بَیْنَنَا وَ بَیْنَ قَوْمِنَا بِالْحَقِّ [۴] » »، أی و احکم. و « فتحت » در فقره دعا به این معنی اخیر مناسب است، « بما فتحت لنا من حسن القول فیهم »، یعنی به توسّط انبیاء خود حکم و وصیت نموده[ای] به ما کلام حسن را دوباره [بر] آن ملائکه موکّله مدبره. ---------- [۳]: ۲ - کذا، عبارت دعایی، متن آیه قرآن است. [۴]: ۳ - سوره مبارکه اعراف، آیه ۸۹. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357