eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
تعامل امام رضا (علیه السلام) با فرقة واقفیه اشاره واقفه یا واقفیه در اصطلاح عام به تمام فرقه‌هایی گفته می‌شود که بر امامی از ائمه معصومین:، قبل از امام دوازدهم (عج) توقف کرده و او را آخرین امام دانسته و امامت امامان بعدی را نپذیرفتند و امّا این واژه در معنای خاص خود، به گروهی گفته می‌شود که بر امام موسی بن جعفر (علیه السلام) توقف کرده و او را آخرین امام دانسته و امامت امامان بعدی شیعه را نپذیرفتند و خود به گروه‌هایی تقسیم شدند که این گروه ها، گرچه در کیفیت وفات و حیات و غیبت و رجعت او۷ با یکدیگر اختلاف داشتند، ولی همگی بر این عقیده بودند که امام هفتم (علیه السلام)، همان مهدی موعود بوده و پس از او، امام دیگری وجود ندارد. این فرقه که پس از شهادت امام موسی کاظم (علیه السلام) در سال ۱۸۳ هجری به وجود آمد، ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی داشت که همین ویژگی‌ها هم باعث رواج سریع و دوام بیشتر آن، نسبت به دیگر فرقه‌های واقفیه در زمان دیگر امامان: شد، و نیز همین ویژگی‌ها باعث برخورد و مبارزة سخت تر و جدی تر امام رضا (علیه السلام) و پیروان فداکارش با این فرقه گردید. در ادامه، پس از بررسی این ویژگی‌های خاص، به رابطه و تعامل امام هشتم (علیه السلام) با این فرقه پرداخته می‌شود. ✍نعمت الله صفری https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️خطبه مهم حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها، در مورد اینکه چگونه انقلابیون وا می‌دهند❗️ ⬅️ گریه حضرت‌علی علیه‌السلام به حال زبیر و برخورد جالب ایشان با وی وقتی از رویارویی با امام خودداری کرد... @zandahlm1357
چشم به راه - قسمت سی و سوم.mp3
11.59M
🎬قسمت: سی و سوم 👇👇👇👇👇👇 قابل توجه اعضاء محترم این مجموعه از فایلها تاریخشون به روز نیست @zandahlm1357
حاج قاسم دل ها، لطافت و اقتدار علوی را عملی کرد جانبازان هرمزگانی‌ها اما خاص تر از مردی نوشتند که برای خواب و آرامش ما لحظه ای چشم برهم نگذاشت اما چه بی رحمانه زمانی که همه ما چشم روی هم گذاشته و در خواب آرام بودیم اشقیا او را از ما گرفتند. "علیرضا درویش نژاد از جانبازان و غواصان دوران دفاع مقدس هرمزگان" با گذاشتن تصویری از شهیدان "حسین تاجیک و اسماعیل فرخی نژاد" دو شهید دوران دفاع مقدس در کنار شهید سردار سلیمانی در فضای اینستاگرام نوشت: "من تو را همان حاج قاسم دل‌ها در لشکر ثارالله می‌دانم، تو قطعه ای از ملکوت در زمین بودی و نمادی از عشق قدسی برای بشریت، نعمت بزرگی برای جهان اسلام، عشقت ماندگار سردار زیبایی‌های خلقت... وی در متن دیگری ارادات خود را به فرمانده اش این چنین روایت کرد: سردار، عشق ناب الهی مصداق بارز کمال انقطاع الی الله بود، نماد شفاف فانی فی الله، او آینه تمام نمای بصیرت قدسی ولایت بود، حاج قاسم دل ها، لطافت و اقتدار علوی را عملی کرد، او مایه غبطه فرشتگان است که ولایتمداری و مفهوم ولایت را کاربردی کرد، او پرتو روشن فطرت الهی بود... شهادتت مبارک فرمانده عزیزم شهادتت مبارک رفیق شهیدم... شهادتت مبارک فرمانده https://eitaa.com/zandahlm1357
نزول آیه و آگاهی پیامبر (صلی الله علیه و آله) به دنبال تصمیم قریش بر قتل پیامبر (صلی الله علیه و آله)، جبرئیل بر حضرت نازل شد و او را از نقشه سران قریش آگاه ساخت و دستور خداوند را ابلاغ کرد، چنانچه در سوره انفال آمده است: (وَاِذ یَمکُرُ بِکَ اَلَّذینَ کَفرُوا لِیُثبِتُوکَ اَو یَقتُلوکَ اَو یُخرِجوکَ و یَمکُرونَ و یَمکُرُ اللهُ و اللهُ خَیرُ الماکِرین) [۲] ؛ «به یاد آور هنگامی که کافران از درِ مکر وارد شده و تصمیم گرفتند که تو را زندانی کنند یا بکشند یا تبعید نمایند، آنان مکر می‌ورزند خدا نیز مکر آنان را خنثی می‌سازد خداوند از همه چاره جوتر است. » که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) تصمیم گرفت قبل از آمدن آن ها، خانه خود را به طرف یثرب ترک کند. [۱] حضرت هنگام خروج برای اینکه از دید مشرکان مخفی بماند، آیه: (وجَعَلنا مِن بَینِ اَیدیهِم سَداً و مِن خَلفِهِم سَداً فَاَغشَیناهُم فَهُم لا یُبصِرون) [۲] ؛ ---------- [۲]: . سوره الانفال ۳۰. [۱]: . منهاج البراعه الخوئی ۱۵/۱۴۰؛ شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید ۱۳/۲۶۲؛ تفسیر العیاشی ۲/۵۳. [۲]: . سورة یس ۹. «و ]ما[ فراروی آن‌ها سدی و پشت سرشان سدی نهاده و پرده ای بر ]چشمان[ آنان فرو گسترده ایم در نتیجه نمی توانند ببینند. » را تلاوت نمود. https://eitaa.com/zandahlm1357
سیاست و خدا احنف بن قیس گوید: سحری از خواب برخاستم و در فکر بیان سخنی بودم که به وسیله آن رضایت سلطان را برآورده سازم، و از خشم خدا جلوگیری کنم، به فکرم نرسید. دنیا و آخرت حکیمی گوید: خدا دنیا و آخرت را در یک جا جمع نکرد، بلکه روی زمین پخش نمود. کسی که منزل او کوی یار خواهد بود بجز سفر به جهانش چه کار خواهد بود فقر، سفر پدرم به من نوشت: بینوایی را سبک ساز و در پی ثروت شو، چرا که بسیاری از کمرها از فقر شکسته شد، در هر زمین لختی شترت را بخوابان، اگر بر وفق مراد تو نبود، به جای دگر سفر کن چون زمین منحصر به هرات و روزی تو متوقف به آنجا نیست. خف الفقر ملتمساً للغنی فبالفقر کم من فقار کسر و فی کل ارض انخ برهة فان وافقتک والا فسر فما الارض محصورة فی الهراة و لا الرزق فی وقفها منحصر شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
یک آیه یک قصه (5).mp3
2.92M
قسمت 5️⃣ 📜سوره مبارکه طه آیه ۱۱۴ 🔹...وَ قُلْ رَبِّ زِدْنِي عِلْماً 🔹
۱۷۷- چرا سوره دهر را دهر گويند؟ دهر به معناي روزگار است كه در اولين آيه اين سوره به آناشاره شده و لذا اين سوره را دهر گويند. ۱۷۸- نامهاي ديگر سوره دهر چيست؟ نام‌هاي ديگر سوره دهر، انسان و هل اتي است. ۱۷۹- محتواي سوره دهر چيست؟ اشاره به خلقت انسان، شكر و كفران، نعمتهاي خداوند برا ياهل بهشت و فرمان صبر و مقاومت از مواردي است كه در سوره دهر به آن شاره شده است. ۱۸۰- چرا سوره مرسالت را مرسلات گويند؟ مرسلات به معناي فرستاده شده‌ها كه در اولين آيه اين سوره به آن اشاره شده و لذا اين سوره را مرسلات گويند. ۱۸۱- محتواي سوره مرسلات چيست؟ ياد فرشتگان، تاكيد بر قيامت و بيم دادن تكذيب كنندگان و صحنه‌هايي از دنيا و آخرت از موضوعاتي است كه در سوره مرسلات به آن اشاره شده است. ۱۸۲- چرا سوره نبا را نبا گويند؟ نباء به معني خبر است و در اوايل اين سوره به آن اشاره شده و لذا اين سوره را نباء گويند. ۱۸۳- محتواي سوره نبا چيست؟ ضرورت قيامت و توصيف آن، بيان نظامهاي طبيعت و ساير موارد از موضوعاتي است كه در سوره نباء به آن اشاره شده است. ۱۸۴- نامهاي ديگر سوره نبا چيست؟ نام‌هاي ديگر سوره نباء عبارتند از: عم، تساول و معصر. ۱۸۵- چرا سوره نازعات را نازعات گويند؟ نازعات به معناي آنهايي است كه از روي قوت جان مي‌گيرند ومنظور فرشتگان هستند كه در اوايل اين سوره به آن اشاره شده و لذا اين سوره را نازعات گويند. https://eitaa.com/zandahlm1357
🍃🌸۰۰۰﷽۰۰۰🍃🌸 کلمه 👈الاَخْذ حيازت کردن و تحصیل نمودن چیزی است۰ 🔻و این تحصیل نمودن یا با گرفتن چیزی است ۰ 👇مانند آیه شریفه : ☘ مَعَاذَ أَللّهِ أَن نَأْخُذَ إِلّا مَن وَجَدْنا مَتاعَنَا عِندَهُ یوسف گفت :معاذالله که ما جز آنکه متاع را نزد اویافته ایم ،بگیریم ۰ (یوسف /۷۹) ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔻یا با قهر و غلبه است 👇مثل قول خداوند چه فرمود: ☘ لا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لا نَوْمٌ (بقره /۲۵۵) و گفته می شود: أَخَذَتْهُ الحُمى او را تب فرا گرفت وخداوند می فرماید: ☘ وَ أَخَذَ الَّذِينَ ظَلَمواالصَّیْحَةُ صیحه ستمگران را فرا گرفت ۰ (هود/۶۷) ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ☘ فَأَخَذَهُ اللهُ نَكَالَ الآخِرَةِ وَ أَلأُولَی خدا هم در اثر این غرور وسرکشی اورا(فرعون ) به عِقاب دنیا وآخرت گرفتار کرد۰ (نازعات/۲۵) ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ☘وَ كَذٰلِكَ أَخَذُ رَبِّكَ إِذَا أَخَذَ الْقُرَىٰ ( هود/۱۰۲) اینچنین است سختگیری پروردگارت ، هرگاه بخواهددیار ستمکاران را ویران کند ۰ ❌ و از اسیر به وَ تعبیر می شود. 📚مفردات راغب اصفهانی 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
اعتراض مفضل بر ابن ابى العوجاء مفضل: چون اين سخنان واهى را از آن ملعون شنيدم، از غايت خشم و غيظ ضبط خود را نتوانستم كرد (خطاب به او) گفتم: اى دشمن خدا! ملحد شدى در دين خدا و انكار كردى پروردگارى را كه تو را آفريده است. در نيكوترين تركيبى و صورت بخشيده است تو را به تمام ترين صورتى و تو را در احوال مختلفه گردانيده است تا به اين حد رسانيده. اگر تفكر نمائى در نفس خود و رجوع نمايى به حس خود، هر آينه خواهى يافت كه دلايل پروردگارى و آثار صنعت بارى تعالى شاءنه در تو قائم است و شواهد وجود و قدرت و براهين علم و حكمتش در تو واضح و لايح است.)) ابن ابى العوجاء گفت: اى مرد! اگر تو از متكلمانى با تو به آن طور سخن بگويم، اگر بر ما حجتى تمام كنى ما پيروى تو بكنيم و اگر از ايشان نيستى با تو سخن گفتن سودى ندارد و اگر از اصحاب جعفر بن محمد صادقى او خود با ما چنين مخاطبه نمى كند و به اين نوع دليل با ما مجادله نمى كند و از سخنان ما زياده از آن چه تو شنيدى مكرر شنيده است و دشنام نداده، در خطاب ما و او از اندازه سخن به در نرفته و در جواب ما! و او صاحب حلم و رزانت و خداوند عقل و متانت است. او را طيش و سفاهت و غضب از جا به در نمى آورد گوش مى دهد سخنان ما را و مى شنود حجت هاى ما را تا آن كه ما آنچه در خاطر داريم مى گوييم و گمان مى كنيم كه حجت خود را بر او تمام كرديم، آنگاه باطل مى كند حجت هاى ما را به اندك سخنى و حجت بر ما تمام مى كند به مختصرترين كلامى و نمى توانيم سخنان معجز نشان او در مقام جواب برآئيم، اگر تو از اصحاب اويى به طور شايسته او با ما سخن بگو.)) مفضل گفت: از مسجد بيرون آمدم اندوهناك و متفكر در آنچه مبتلا شده اند به آن اسلام و مسلمانان از كفر اين گروه ملحد بى دين و شبهات ايشان در انكار صانع آسمان و زمين، پس رفتم به خدمت مولاى خود امام جعفر صادق - صلوات الله عليه ، چون مرا شكسته خاطر يافت، پرسيد كه چيست تو را؟ چون سخن آن ملحدان و دهريان را به خدمتش عرض كردم فرمود كه: بيان خواهم كرد براى تو از حكمت حضرت صانع جل و علا در خلق عالم و درندگان و حيوانات و مرغان و حشرات و هر صاحب روحى از چهارپايان و گياه ها و درختان ميوه دار و غير ميوه دار و سبزى هاى ماءكول و غير ماءكول آنچه عبرت گيرند از آن عبرت گيرندگان و زياده گردد به سبب آن معرفت مؤ منان و متحير گردند در آن ملحدان و كافران، فردا بامداد نيز به نزد ما بيا. مفضل گفت: از اين مژده عديم المثال شاد و خوش حال به منزل خود مراجعت نمودم و براى آن وعده دلنواز شب بر من دراز گشت. https://eitaa.com/zandahlm1357