14.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
از خانم ها می پرسه "چرا حجاب دارید؟"
جواب هاشون جالبه👌
#چراحجاب
#حجاب_فرهنگ_دانایی
https://eitaa.com/zandahlm1357
✾ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
9.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 آیا حجاب ساخته جمهوری اسلامی است؟🤔
دکتر فهیمه فرهمند پور: وقتی نگاه و آرمان نوجوان ایرانی مهاجرت به جهان غرب باشد، خودش را برای آن آرمان آماده می کند، آرمانی که به دور از #حجاب ، پوشش و حیا وحریم است.
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فصل چهارم: راه كارهاى گسترش حجاب اشاره فريضه امر به معروف و نهى از منكر، فقط بر عهده عده اى خاص ني
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
گفتار اول: وظايف روحانيان و زائران براى مقابله با بى توجهى به حجاب
اشاره
پديده نازيباى بدحجابى كه چند سالى است ميان كاروان هاى زيارتى، به ويژه در حرمين شريفين ديده مى شود و چهره معنوى زيارت را تهديد
مى كند، اتفاقى نيست كه بتوان از كنار آن به سادگى گذشت؛ بلكه بايد براى ريشه كن كردن آن كارى اساسى و برنامه ريزى دقيق انجام داد. ازاين رو براى روحانيان كاروانها و زائرانى كه از بدحجابى ديگر زائران رنج مى برند، و به حل اين مشكل علاقه مند هستند، راه كارهايى پيشنهاد مى شود.
پيش از طرح اين راه كارها، لازم است يادآور شويم كه ممكن است گفته شود مبارزه با بدحجابى و روبه رو شدن با كسانى كه به آن اهميت نمى دهند، صبر و حوصله بسيارى مى خواهد و دردسر و مشكلات فراوانى خواهد داشت. افزون بر اين، تذكر دادن به اين افراد اغلب، بى فايده است و آنها حرف كسى را نمى پذيرند. در پاسخ بايد گفت اگر از راه درست وارد شويم، هيچ مشكلى به وجود نمى آيد و زودتر به مقصد مى رسيم. همچنين اگر بخواهيم جامعه اى سالم داشته باشيم و به وظيفه شرعى خود در قبال ناهنجارىها عمل كنيم، بايد دردسرها و مشكلات را تحمل كنيم. هيچ كس دوست ندارد در كار ديگران دخالت كند و آنها را از خود برنجاند يا مورد اهانت يا حمله افراد واقع شود. ولى وقتى امر به معروف و نهى از منكر از واجبات مسلم اسلام و از نخستين وظايف هر مسلمان
است، عذرى براى بى توجهى ما باقى نمى ماند. نكته ديگر آن است كه بسيارى از اوقات ما دچار توهم مشكل مى شويم نه خود مشكل؛ يعنى فكر مى كنيم اگر به كسى براى رعايت كردن حجاب تذكر دهيم، براى خود مشكل درست كرده ايم. درحالى كه ترس ما بى مورد است. اغلب افراد، به ويژه زائران عزيز، افرادى منطقى هستند و از تذكر
مؤدبانه و منصفانه ما ناراحت نمى شوند و برخورد ناپسندى نخواهند داشت. بى شك، اگر همه زائران به افراد بدحجاب، تذكرى منصفانه، منطقى و مؤدبانه بدهند، مؤثر خواهد بود.
#راهکار_تقویت_فرهنگ_حجاب
https://eitaa.com/zandahlm1357
7.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بیانات صریح امام خمینی رضوان الله تعالی علیه درباره آزادی و حجاب
شما فساد اخلاق را آزادی می دانید......
#آزادی
#آگاهی
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
اقتدا به امام رضا عليه السلام) در يكى از سفرها يكى از زائران، مرحوم آية اللّه مقدّس اردبيلى را نمى
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چرا اين حيوان را مى كشيد؟
از قول حاج شيخ عبدالحسين لاهيجى آورده شده:
يك شب تابستان آية اللّه على اكبر الهيان با عدّه اى از ارادتمندان در منزل ما بودند. آن شب در اطاق، كك زياد بود به حدّى كه همه ما را ناراحت مى كرد.
يكى از دوستان ككى را با دست كشت.
مرحوم الهيان متغيّر شد و فرمود:
چرا اين حيوان را مى كشيد؟ بگوييد برود!
لحظاتى نگذشت كه تمام ككها از اطاق خارج شدند و مدّتها در آن اطاق كك مشاهده نگرديد. (۵۸)
ناله اى از يك جنازه
مرحوم محدّث قمى صاحب تاءليفات نافعه مانند: سفينة البحار كه در ورع و تقوى و صدق ايشان بين قاطبه اهل علم ايرادى نبوده است، افراد موثّقى از خود او بدون واسطه نقل كردند كه او مى گفت:
روزى در وادى السّلام نجف براى زيارت اهل قبور و ارواح مؤ منين رفته بودم.
در اين ميان از ناحيه دور ناگهان صداى شترى كه مى خواهند او را داغ كنند بلند شد و صيحه مى كشيد و ناله مى كرد. بطورى كه گويى تمام زمين وادى السّلام از صداى نعره او متزلزل و مرتعش بود.
من با سرعت براى استخلاص آن شتر به آن سمت رفتم.
چون نزديك شدم ديدم شتر نيست بلكه جنازه اى را براى دفن آورده اند و اين نعره از اين جنازه بلند است و آن افرادى كه متصدّى دفن او بودند ابداً اطّلاعى نداشته و با كمال خونسردى و آرامش مشغول كار خود بودند.
مسلّماً اين جنازه متعلّق به مرد ظالمى بوده كه در اوّلين وهله از ارتحال به چنين عقوبتى دچار
شده است. يعنى قبل از دفن و عذاب قبر از ديدن صور برزخيّه وحشتناك گرديده و فرياد برآورده است. (۵۹)
📚##داستانهایی_از_علماء
✍محمدتقی صرفی پور
https://eitaa.com/zandahlm1357
♦️آیتالله میلانی (رضواناللهتعالیٰعلیه):
«هر روز بنشینید یک مقدار با امام زمان درد و دل کنید. خوب نیست شیعه روزش شب شود و شَبش روز شود و اصلاً به یاد او نباشد. بنشینید چند دقیقه ولو آدم حال هم نداشته باشد، مثلاً از مفاتیح دعایی بخواند، با همین زبانِ خودمان سلام و علیکی با آقا کند. با حضرت درد و دلی کند.
در زمان حضرت امام هادی(ع) شخصی از یکی از شهرهای دور نامهای نوشت که آقا من دور از شما هستم، گاهی حاجاتی دارم، مشکلاتی دارم؛ به هر حال چه کنم؟
حضرت در جواب ایشان نوشتند: "إِنْ کَانَتْ لَکَ حَاجَةٌ فَحَرِّکْ شَفَتَیْک" لبت را حرکت بده، حرف بزن، بگو. ما از شما دور نیستیم.»
#مهدویت
#منش
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
خبر سوید بن غفله و نیز شیخ در ینابیع الموده و محمّد بن طلحه شافعی در مطالب السئول و خطیب خوارزمی در
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حلوا نخوردن علی علیه السّلام
موفق بن احمد خوارزمی و ابن مغازلی فقیه شافعی در مناقب خود نقل مینمایند که روزی در دوره خلافت ظاهری برای علی علیه السّلام حلوای شیرینی آوردند با انگشت مبارک قدری از آن حلوا برداشت و بو نمود فرمود چه رنگ زیبا و چه بوی خوبی دارد ولی علی از طعم او خبر ندارد (کنایه از آنکه تا بحال حلوا نخورده ام) عرض کردند یا علی مگر حلوا بر شما حرام است فرمودند حلال خدا حرام نمی شود ولی چگونه راضی شوم که شکم خود را سیر نمایم در حالتی که اطراف مملکت شکمهای گرسنه باشند.
أتیت بطنانا و حول الحجاز بطون غرثی و اکباد حرّاء و کیف ارضی بانّ اسمی امیر المؤمنین و لا اشارکهم فی خشونة العسر و شدائد الضرّ و
البلوی [۱] .
و نیز خوارزمی از عدیّ بن ثابت نقل میکند که روزی جهت آن حضرت فالوده آوردند جلو نفس را گرفت و میل نفرمود.
اینها نمونه ای از طرز خوراک آن حضرت بود گاهی سرکه و گاهی نمک و گاهی قدری سبزی و گاهی شیر با نان جو خشکیده میل مینمود و هیچ گاه دو نوع خورشت در یک سفره نمی گذارد!.
در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان سال چهلم هجری که بدست عبد الرّحمن بن ملجم مرادی ضربت شهادت خورد افطار را میهمان دخترشام کلثوم بود در سر سفره برای آن حضرت نان و شیر و نمک گذارده بودند با کمال علاقه ای که بدخترشام کلثوم داشت متغیر شد فرمود ندیده بودم دختری بپدرش جفا کند مانند تو.ام کلثوم عرض کرد بابا چه جفائی کرده ام؟ فرمود کدام وقت دیده ای که بابای تو در یک سفره دو نوع خورشت بگذارد امر فرمود شیر را که لذیذتر بود برداشتند چند لقمه نان با نمک میل نمود آنگاه فرمود فی حلال الدنیا حساب و فی حرامها عذاب و عقاب [۲] .
----------
[۱]: ۱) من با شکم سیر بخوابم و حال آنکه در اطراف حجاز شکمهای گرسنه و جگرهای گداخته باشد چگونه من راضی باشم که اسم من امیر المؤمنین باشد ولی در بلایا و شدائد و سختیها شریک مؤمنین نباشم.
[۲]: ۲) در حلال دنیا حساب و در حرام آن عذاب و عقاب میباشد.
#شبهای پیشاور....
https://eitaa.com/zandahlm1357