eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
٢. شتاب زدگى و عصبانيت در تذكردادن به حجاب، ممنوع اشاره در سفرى كه با دانشجويان و خانواده هايشان به عمره مشرف شده بوديم، روزى به زيارت منا و عرفات رفتيم كه سفرى جذاب، ولى در عين حال خسته كننده است. يكى از دانشجويان كه در اين سفر با همسرش همراه ما بود، درحالى كه خيلى ناراحت و گرفته به نظر مى رسيد، خود را به من رساند و گفت: «امروز اتفاقى براى من افتاده كه مرا بسيار ناراحت كرده است. خواستم براى شما بگويم تا كمى از ناراحتى‌ام كم شود». من با خوش رويى به او گفتم: «بفرماييد، گوش مى دهم». او گفت: «امروز كه به زيارت منا و عرفات آمديم، چون خيلى راه رفتيم، همسرم حالش بد شد و از من كمك خواست. من براى كمك به او، دستش را گرفتم، درحالى كه او به سختى دنبال من مى آمد. فردى كه در ظاهر بسيار مؤمن به نظر مى رسيد، خود را به ما رساند و با عجله و ناراحتى، در اعتراض به اينكه چرا من دست همسرم را گرفته ام، به من گفت: همين شماها هستيد كه با اين كارها، آبروى جمهورى اسلامى را مى بريد. خجالت نمى كشيد جلوى چشم ديگران دست همسرتان را گرفته ايد؟ من تا به خودم آمدم كه اين فرد كه بود و چرا اين اعتراض را كرد، او به سرعت از ما دور شد. هر چه او را صدا زدم تا به او بگويم، همسرم بدحال شده و من براى كمك، دستش را گرفته ام، پاسخى نداد و رفت. براى من اين برخورد، آن هم از فردى كه توقع اين رفتار را از او نداشتم، خيلى سنگين آمد و حسابى حال مرا گرفت. حالا آمده‌ام تا با شما درد دل كنم تا كمى از ناراحتى‌ام كم شود». من نخست كوشيدم او را دلدارى دهم. سپس به او گفتم: «آن فرد قصد آزار شما را نداشته و خيال كرده شما هم مثل برخى افراد هستيد كه وقتى با همسرشان در خيابان راه مى روند، دست همديگر را مى گيرند و رفتارى كه در فضاى عمومى پسنديده نيست و دور از شأن يك مسلمان است، از خود نشان مى دهند». وقتى اين مطلب را به او مى گفتم، صرفاً براى آرام كردن او بود؛ چون واقعاً كار آن فرد قابل دفاع نبود؛ زيرا همسر ايشان فردى كاملاً محجبه و چادرى بود و اين گونه سخن گفتن و برخورد تند كردن، شايسته او نبود. اشتباه ديگرى كه اين شخص مرتكب شده بود، رفتار شتاب زده و تند او بود. به فرض كه اين زن و شوهر رفتار سبكى داشته باشند، ما نبايد با آنها برخورد تند داشته باشيم. بلكه هميشه بايد فكر كنيم از چه راهى مى شود رفتار يك فرد را اصلاح كرد. در اينجا به دو نمونه زيبا از برخورد با اين گونه افراد اشاره مى كنيم: https://eitaa.com/zandahlm1357
جهانى بنشسته در گوشه اى يكى از شاگردان علاّمه طباطبايى درباره شخصيّت ايشان گفته است: استاد جهانى از فلسفه و علوم اخلاق و تفسير بودند و در همه زمينه‌ها انقلابى را در حوزه هاى علميّه بوجود آوردند. امّا در خانه محقّرى با دو اتاق زندگى مى كردند و منزلشان به حدّى كوچك بود كه امكان پذيرايى از دوستان و ارادتمندان را در آن نداشتند. اوايل آشنايى با استاد كه از كمى وسعت منزل مسكونى ايشان آگاه نبودم از رفتارشان خيلى تعجّب مى كردم. چون گاهى كه مجبور مى شدم براى جواب گرفتن درباره سؤ الاتى كه پيش مى آمد به منزل ايشان بروم، استاد به درِ منزل آمده و در حالى كه دو دست خود را بر دو طرف در گذاشته و سرشان را بيرون مى آوردند به سؤ ال من گوش مى داده و پاسخ مى گفتند. از اين رفتار متعجّب مى شدم و اين سؤ ال برايم پيش مى آمد كه: چرا استاد مرا به داخل منزلشان تعارف نمى كنند؟! بعدها كه آشنايى من با آن بزرگوار بيشتر شد دريافتم كه خانه ايشان ظرفيّت پذيرش مهمان ندارد. علاوه بر اين سالها مبلغ هنگفتى مقروض بودند و نزديكان ايشان حتى دامادشان مرحوم شهيد آية اللّه قدّوسى از اين موضوع اطّلاع نداشتند. (۶۴) از علماء ✍محمدتقی صرفی پور https://eitaa.com/zandahlm1357
بیان ابن صباغ مالکی در فضائل و علوم علی علیه السّلام و نصب نمودن پیغمبر آن حضرت را بمقام قضاوت فصل فی ذکر شیء من علومه فمنها علم الفقه الذی هو مرجع الانام و منبع الحلال و الحرام فقد کان علی مطلعا علی غوامض احکامه منقادا له جامحة بزمامه مشهودا له فیه بعلوّ محلّه و مقامه و لهذا خصه رسول اللّه صلّی اللّه علیه و سلم بعلم القضاء کما نقله الامام ابو محمد الحسین بن مسعود البغوی رحمة اللّه علیه فی کتابه المصابیح مرو یا عن انس بن مالک انّ رسول اللّه لما خصّص جماعة من الصحابة کل واحد بفضیلة خصّص علیا بعلم القضاء فقال صلّی اللّه علیه و سلم و اقضاکم علیّ علیه السّلام [۱] . و نیز همین حدیث علیّ اقضاکم را محمّد بن طلحه شافعی در ص ۲۲ مطالب السئول فی مناقب آل الرسول از قاضی بغوی نقل نموده آنگاه گوید و قد صدع الحدیث بمنطوقة و صرّح بمفهومه انّ انواع العلم و اقسامه قد جمعها رسول اللّه لعلیّ دون غیره یعنی منطوق و مفهوم این حدیث صراحت دارد بر اینکه رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم انواع و اقسام علم را جمع نموده اختصاصا برای علی علیه السّلام جهت آنکه حق قضاوت برای کسیست که احاطه بر جمیع علوم داشته باشد بعلاوه کمال عقل و زیادتی تمیز و فطانت و ذکاوت و دور بودن از سهو و غفلت-و صیغه افعل التفضیل (در حدیث) بتمام معنی اثبات این مرام می‌نماید و بعد از آن با دلائل بسیاری مشروحا بیان نموده که علی علیه السّلام اعلم و افضل از جمیع امت بوده است انتهی. پس آقایان محترم بعد از دقت در احادیث وارده و مطابقه نمودن با بیانات محققین از اکابر علماء خودتان و گفتار غلط این معلم بی علم تصدیق خواهید نمود که او ادعای بی جائی نموده. زیرا مقام مقدس علی علیه السّلام بالاتر از آنست که محل قیاس با احدی از صحابه قرار گیرد این آقای معلم کاسه از آش گرم تر است زیرا خود خلیفه عمر که در مقابل علی علیه السّلام ---------- [۱]: ۱) ما حصل کلام این عالم منصف آنست که در این فصل اشاره بعلوم علی علیه السّلام نموده و می‌گوید از جمله علومی که اختصاص بعلی علیه السّلام داشته علم فقه بوده که محل رجوع بشر و سرچشمه حلال و حرام است پس بتحقیق علی علیه السّلام مطلع بر غوامض احکام و آگاه بر حقایق اشیاء بوده و هر حکمی را در محل و مقام خود مشهودا می‌دانست بهمین جهة رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله در میان همه امت اختصاص داد علی را بعلم قضاوت هم چنانکه روایت نموده امام ابو محمد حسین بن مسعود بغوی در کتاب مصابیح از انس که رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله در موقعی که هر یک از اصحاب را مخصوص بکاری که شایسته او بود تعیین می‌نمود علی علیه السّلام را اختصاص داد بقضاوت و فرمود علی از همه شما (صحابه و امت) بقضاوت اولی می‌باشد. یعنی افقه از همه و احاطه او از همه بیشتر است چون در قضاوت احاطه بر تمام مسائل فقهیه لازم است بعلاوه شرائط دیگر که فقهاء در کتاب قضاء نوشته اند و تمامی آنها باتفاق موافق و مخالف در علی علیه السّلام موجود بوده لذا پیغمبر فرمود اقضاکم علی. اظهار عجز نموده و در دورۀ خلافتش هفتاد مرتبه (چنانچه اکابر علماء خودتان با ذکر مواضع و وقایع نقل نموده اند) گفته است لو لا علیّ لهلک عمر هرگز راضی نبوده و نیست که چنین نسبتی را باو بدهند واقعا این نوع از تمجیدها تعریف بما لا یرضی صاحبه می‌باشد. (مراجعه شود به صفحات ۴۰۸ تا ۴۱۰ همین کتاب). بر خلاف گفتۀ این معلم بی علم متعصّب افراطی امام احمد بن حنبل (امام الحنابله) در مسند و امام الحرم احمد مکی شافعی در ذخایر العقبی بنا بر آنچه شیخ سلیمان بلخی در باب ۵۶ ینابیع الموده و محب الدین طبری در ص ۱۹۵ جلد دوم ریاض النضرة از قول معاویه نقل نموده اند که می‌گفت انّ عمر بن الخطاب اذا اشکل علیه شیء اخذ من علیّ علیه السّلام [۱] حتی ابو الحجاج بلوی در ص ۲۲۲ جلد اول کتاب خود (الف باء) نقل می‌نماید که وقتی خبر شهادت علی علیه السّلام بمعاویه رسید گفت لقد ذهب الفقه و العلم بموت ابن أبی طالب یعنی فقه و علم بمردن علی علیه السّلام از میان رفت. و نیز از سعید بن مسیب نقل می‌نماید که می‌گفت کان عمر رضی اللّه عنه یتعوّذ من معضلة لیس لها ابو الحسن [۲] . و ابو عبد اللّه محمّد بن علی الحکیم الترمذی در شرح رساله (فتح المبین) گوید کانت الصحابة رضی اللّه عنهم یرجعون الیه فی احکام الکتاب و یأخذون عنه الفتاوی کما قال عمر بن الخطاب رضی اللّه عنه فی عدة مواطن لو لا علیّ لهلک عمر و قال صلّی اللّه علیه و سلّم اعلم امّتی علیّ بن أبی طالب [۳] . آنچه از سیر در کتب اخبار و تواریخ بدست می‌آید معلوم می‌گردد که خلیفه عمر بقدری در مراتب علمی و مسائل فقهی ساده بوده که غالبا در احکام و مسائل ما به الاحتیاج عمومی چنان اشتباه واضحی می‌کرده که هر یک از صحابۀ حاضر بودند او را متنبه و
متوجه باشتباه می‌ساختند. شیخ- خیلی بی لطفی می‌فرمائید که چنین نسبتی بخلیفه می‌دهید آیا ممکنست که خلیفه رضی اللّه عنه در أحکام و مسائل دین اشتباه نموده باشد. داعی- این بی لطفی را داعی ننمودم بلکه اکابر علماء خودتان کشف حقیقت نموده و در کتب معتبرۀ خود ثبت و منتشر ساختند. شیخ- ممکن است از آن اشتباهات با ذکر اسناد بیان فرمائید تا صدق و کذب معلوم و مفتری رسوا گردد. داعی- اشتباهات ایشان بسیار و قریب صد اشتباه ثبت نموده اند ولی از آنچه الحال در نظر دارم باقتضای وقت مجلس بیکی از آنها اشاره می‌نمایم. ---------- [۱]: ۱) هر زمانی که امری بر عمر بن الخطاب مشکل می‌شد مراجعه می‌نمود بعلی علیه السّلام و از او اخذ می‌کرد و حل مشکل می‌نمود. [۲]: ۲) پیوسته عمر پناه می‌برد بخدا از امر پیچیده ای که علی علیه السّلام در او نباشد. [۳]: ۳) صحابه پیغمبر در احکام قرآن مراجعه بعلی علیه السّلام می‌نمودند و فتاوی از او می‌گرفتند کما آنکه عمر در مواطن متعدده گفت اگر علی نبود عمر هلاک شده بود و رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلم فرمود داناترین امت من علی بن أبی طالب می‌باشد. پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@shervamosigiirani-6 - ساز و آواز.mp3
1.37M
6 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 جانا مرا چه سوزی چون بال و پر ندارم خون دلم چه ریزی چون دل دگر ندارم در زاری و نزاری چون زیر چنگ زارم زاری مرا تمام است چون زور و زر ندارم روزی گرم بخوانی از بس که شاد گردم گر ره بود بر آتش بیم خطر ندارم گر پرده‌های عالم در پیش چشم داری گر چشم دارم آخر چشم از تو بر ندارم در پیش بارگاهت از دور بازماندم کز بیم دور باشت روی گذر ندارم نه نه تو شمع جانی پروانهٔ توام من زان با تو پر زنم من کز تو خبر ندارم عالم پر است از تو غایب منم ز غفلت تو حاضری ولیکن من آن نظر ندارم عطار در هوایت پر سوخت از غم تو پرواز چون نمایم چون هیچ پر ندارم 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🆔@zandahlm1357
تنبلی و بی حوصلگی 37.mp3
16.16M
۳۷ 🎤 ✨دوری از گناه و رعایت تقوا ، روزی را زیاد میکند؛ اما تلاش و سخت‌کوشی شما را برای کسب روزی نفی نمی‌کند!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 «مشکلات دورۀ غیبت» 👤 حجت‌الاسلام کاشانی ❓ روزی، سالی... چندبار به این فکر می‌کنی که عج نیست؟ أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج @zandahlm1357
44.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 حقوق زن در اسلام قسمت دوم ⬅️ کارکِردهای‌ خانه در اسلام ⬅️ علت کاهش کارکِردهای خانه در جهان متمدن ⬅️ قالب‌های ازدواج در فرانسه برای جابجایی حق و تکلیف حقوق_زن 🔻اگه بنظرت برای دیگران هم مفیده، براشون بفرست🔻 @zandahlm1357
سخنرانی.mp3
51.92M
♨️ از و جنایت جنگی در غزه ♨️ تا و نبرد شناختی در ایران ♨️از کشتار کودکان فلسطینی ♨️تا القای ایرانی 🎙 به روایت محمد جوانی @zandahlm1357
نظري اجمالي بر محتواي كتاب فيچيكيا در تبيين ساختار تشكيلات جهاني بهائيت بيان مي‌كند كه اين تشكيلات كاملاً سخت گير و پيچيده است. از نظر او تعاليم و اعتقادات بهائي صرفاً در خدمت پذيرفتن و اجراي فرامين تشكيلات است. ساختار اين تشكيلات در اطاعت بي چون چرا و تأكيد اكيد بر اطاعت و تبعيت كوركورانه بنا شده است و در اين تشكيلات هركس كه از اين قاعده اصلي تخطي كند طرد مي‌شود. فيچيكيا در اثر خود به طور مكرر به ماهيت استبدادي و مقاصد و افكار افراطي تشكيلات بهائيت تأكيد مي‌ورزد. او اهداف سياسي تشكيلات جهاني بهائيت را ديكتاتور مآبانه، ضد مردمي و شديداً معارض با آزادي مي‌داند. وي معتقد است كه عقايد سياسي افراطي رهبريت تشكيلات جهاني بهائيت متأثر از گرايشات فاشيستي است. [۱]. فيچيكيا در تبيين اهداف تبليغاتي تعاليم بهائي اشاره مي‌كند كه تشكيلات بهائيت در پي آن است كه بهائيت را به عنوان نوعي «ابر ديانت» اجتماعي و اخلاقي معرفي كند و اين در حالي است كه از ارائه اطلاعات مربوط به احكام و تعاليم بهائي امتناع مي‌شود. وي حتي حضور جامعه بين المللي بهائي را در سازمان ملل به منزله يك مؤسسه غيردولتي و ايجاد ارتباط با سازمان‌هاي جهاني را از اهداف تبليغاتي تشكيلات جهاني بهائيت مي‌داند. از نظر فيچيكيا فعاليت‌هاي ميسيونري و سرمايه گذاري‌هاي گسترده تشكيلات جهاني بهائيت در مقام مقايسه با فعاليت اسلام كه بدون سرمايه گذاري مالي عمده صورت مي‌گيرد موفقيت آميز نبوده است. او معتقد است كه امروزه تعاليم بهائي توسط تشكيلات بهائيت به شكل يك كالا در آمده كه در همه قاره‌ها توزيع و عرضه مي‌شود. [۲]. از نظر فيچيكيا با انتقال مرجعيت عقيدتي به بيت العدل اعظم در سال ۱۹۶۳ از آن زمان به بعد تشكيلات بهائيت مانند كليساي كاتوليك به عنصري از قدرت حقوقي و تنها سازمان عقيدتي در جامعه بهائي تبديل شده و فيچيكيا از آن به عنوان «كليسايي كردن جامعه بهائي»ياد مي‌كند و به اعتقاد فيچيكيا در تشكيلات بهائيت اعضا آن در برابر هرگونه تفكر انتقادي، نوآوري‌هاي فردي، آزادي بيان، انتقاد از مقررات سخت، سانسور و منعِ مطالعه آثار مخالفان با طرد فوري از سوي تشكيلات بهائيت روبرو مي‌شوند. به طوري كه او معتقد است كه تعاليم بهائي در جهت اهداف تشكيلات جهاني بهائيت به تعاليم ايدئولوژيك بدل شده است كه جانشين فكر مستقل است و او با استناد به بندهاي ۱۲۲ و ۱۲۵ كتاب اقدس كه در آنها آزادي‌هاي اجتماعي ناديده گرفته شده، بهائيت را در تقابل با دموكراسي مي‌داند. همچنين فيچيكيا معتقد است از آنجايي كه در ساختار تشكيلات جهاني بهائيت اصل تفكيك قوا لحاظ نگرديده، آن تشكيلات تمركزگرا و ضد دمكراتيك مي‌باشد. [۳]. فيچيكيا به نقد و بررسي اسنادي دو جايگاه مهم بهائيت مي‌پردازد: مؤسسه ولايت امر و بيت العدل اعظم. او معتقد است كه از مؤسسه ولايت امر در كتاب اقدس بهاءالله، نامي برده نشده و آنچه كه در الواح وصاياي عبدالبهاء آورده شده جعلي است و اين مقام را شوقي افندي غصب كرده است. ✍ پژوهشگر سوئیسی @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️ تصورش رو میکردید؟ 🔘 دختران انگلیسی برای تامین هزینه های قبوض برق و گاز تن فروشی میکنند، اونم برای اولین بار در زندگیشون... نه اینکه شغلشون باشه... بخاطر تورم و بالا رفتن هزینه های زندگی ⛔️قبل از فحش دادن، لینک رو باز کنید، گوگل ترنسلیت بزنید بخونید: 🌐news.sky.com/story/amp/cost-of-living-crisis-pushing-more-women-into-sex-work-and-unable-to-refuse-dangerous-clients-12675932 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
داستان‌های واقعی از نجات جون آدم‌ها 😳 بعضی کارها هستن که مستقیم به جون آدما ربط دارن ولی ماها کمتر کسایی رو که تو اینجور کارها هستن، از نزدیک میشناسیم تو سومین قسمت مجموعه «آنباکس» رفتیم سراغ آدمایی که احتمالا خیلی وقتا دیدیمشون و راحت از کنارشون رد شدیم ولی بهشون مدیونیم!