eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.2هزار عکس
35.9هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
(بیست پنجم) 🔹آسیب10-به خطر افتادن زندگی آینده دختران و پسران، تا حدی می‌توانند تشخیص دهند که همسرشان با جنس مخالف ارتباط داشته است یا نه؟ دختران و پسرانی که با گروه مخالف ارتباطی نداشته‌اند، یک حس خوبی دارند که زندگی مشترک را لذت‌بخش‌تر و شیرین‌تر می‌کند؛ اما این حس خوب زنانه و یا مردانه، با روابط دوستی ، عاطفی و غریزی، کشته می‌شود و آن حس پاک، از بین می‌رود و شریک زندگی، برای او تازگی ندارد و آن لذتی را که دو همسر پاک از هم می‌برند، این دو از هم نمی‌برند و این نکته تا حدی برای آن دو قابل درک است. شخصی می‌گفت: با زنی ازدواج کردم و پس از دو سال می‌خواهم از او جدا شوم؛ چون احساس می‌کنم که من برای زنم هیچ جاذبه ای ندارم و پس از جست‌وجو فهمیدم که روابط بی‌حد و مرزش با پسران - قبل از ازدواج - موجب این بی‌میلی است و موجب شده که من برای او جاذبه‌ای نداشته باشم. 🔹آسیب11-حساس گناه شکی نیست که ما در جامعه‌ای دینی زندگی می‌کنیم که اکثریت مردم از آموزه‌های دینی و اخلاقی متأثر هستند و به آنها احترام می‌گذارند. گرچه ممکن است هر فردی سال‌های اول زندگی و نسبت به برخی از دستورات دینی، اطلاع دقیقی نداشته باشد، ولی به طور ناخودآگاه و به تدریج، به بسیاری از هنجارهای اخلاقی و اجتماعی جامعه دینی، آگاهی پیدا می‌کند. اظهار محبت و طرح رابطه دوستی با جنس مخالف، از رفتارهایی است که جامعه دینی و ارزشی، آن را نمی‌پسندد و به آن خرده می‌گیرد و اگر اندک دقتی در متون دینی و سخنان رهبران دینی صورت گیرد، روشن می‌شود که ارتباط با جنس مخالف، از چارچوب و قوانینی خاص برخوردار است و آزاد و بدون محدودیت - آن گونه که در جوامع غیردینی شیوع دارد و به عنوان یک ارزش تلقی می‌شود نیست؛ بلکه نگاه اسلام به این گونه ارتباط‌ها، منفی است و همه به ویژه جوانانی را که در اوج غریزه جنسی هستند، از ایجاد ارتباط عاطفی و احساسی با جنس مخالف، نهی کرده است. حال اگر به علت عدم آگاهی، غفلت و یا تغافل، در دوره جوانی، فردی مرتکب چنین رفتاری شد، مدت زمان زیادی نمی‌گذرد که جوان به خود می‌آید و به گذشته خود می‌اندیشد و رفتارهای خود را با ملاک‌ها و معیارهای اخلاقی و شرعی مقایسه کرده و آنها را محک می‌زند و یا با قرار گرفتن در موقعیت‌ها و شرایط زمانی و مکانی معنوی که بسیار هم پیش می‌آید - دچار پشیمانی شده و اگر نتواند به درستی از این فضای روانی خارج شود، احساس گناه می‌کند و این احساس گناه، منشأ بسیاری از ناگواری‌های روحی و روانی می‌شود. (البته پشیمانی از گذشته تلاش بر ترک آن خوب است . بحث ما بر سر آن احساس گناه و اثرات روحی و روانی آن است) https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: (بیست و ششم) 🔶راهکارهای جلوگیری از دوستی های دختر و پسر 1-خودآرايي و خودنمايي يكي ديگر از علل گرايش جوانان به جنس مخالف، خودآرايي و خودنمايي است. خودآرايي ناپسند نيست بلكه خودآرايي به قصد خودنمايي در برابر نامحرم ناپسند است زيرا زمينه فساد جوانان است. جوان در اين سن، در برابر هزارها محرك كه قبلا آنها را حس نمي كرد، حساس مي گردد. بعضي از صداها اين حساسيت را بر مي انگيزد... بعضي از حركات اين حساسيت را نيرو مي دهد، بعضي از مناظر در جلب آن بيش از همه مؤثر است، رنگها در فصل عشق، غوغايي برپا مي كند اگر جوان در معرض اين همه محرك هاي قوي قرار بگيرد، درياي شهوت او طوفاني مي شود و "غريزه جنسي، مخصوصا در پسران، تا سر حد وجدان نفوذ كرده و تحريكات شهواني همچون تصادم امواج به ساحل، شروع به مبارزه مي نمايد." قرآن كريم براي برچيدن اين زمينه فساد به زنان مؤمن دستور مي دهد 🔸زن ها مانند زنان جاهليت نخست، خودنمايي نكنند. (احزاب. 33) 🔸 زينت و آرايش خود را جز آنچه قهرا ظاهر مي شود بر بيگانه آشكار نسازند و بايد سينه و دوش خود را با مقنعه بپوشانند. (نور. 31) 🔸 زنان مؤمن نبايد پاي خويش را به زمين بكوبند تا آنچه از زينتشان كه پنهان است ظاهر شود. (نور. 31) طبيعي است كه جوان جذب مي شود. جواني از انصار رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم) در كوچه هاي مدينه زني را ديد در آن زمان، زنان مقنعه را پشت گوش مي انداختند - وقتي زن از او گذشت، او را تعقيب كرد و از پشت او را مي نگريست تا داخل كوچه تنگي شد و در آنجا استخوان يا شيشه اي كه در ديوار بود، به صورت مرد برخورد كرده آن را شكافت، همين كه زن از نظرش غايب شد تازه متوجه گرديد كه خون به سينه و لباسش مي ريزد، با خود گفت: نزد رسول خدا مي روم و جريان را به او خبر مي دهم. رسول خدا از او پرسيد چه شده است؟ جوان جريان را عرض كرد. سپس جبرئيل نازل شد و حفظ حجاب و زينت را بر زنان مسلمان واجب نمود تا مردان مسلمان حفظ شوند(كافي، ج 5، ص 521، حديث. 5 ) https://eitaa.com/zandahlm1357
ensan-va-iman-2.pdf
484.3K
فایل pdf کتاب " انسان و ایمان " اولین کتاب در مباحث شهید مطهری
بیست گفتار_7.Mp3
11.47M
کتاب صوتی بیست گفتار اثرمتفکر شهید مرتضی مطهری بخش هفتم
بیست گفتار_8.Mp3
11.31M
کتاب صوتی بیست گفتار اثرمتفکر شهید مرتضی مطهری بخش هشتم
زندگی به رنگ کوه های آلپ. قسمت ۲: نویسنده مهمان: مهرداد فرخ نژاد - دانشجوی دکترای کامپیوتر - شهر گرونوبل فرانسه   یادمه وقتی ایران بودم شهردارمون تصمیم گرفت که به شهر یک تنوعی بده و شروع کرد به این که ایستگاه های اتوبوس قدیمی و یک دست رو تغییر بده و برای هر ایستگاه یه ایده ای رو پیدا کنه. مثلا ظاهر ایستگاه رو شبیه رادیو درست کرده بود و وقتی تو ایستگاه بودی رادیو از طریق باندها پخش میشد. یا این که یه ایستگاه رو با شیشه های رنگی که تو خونه های قدیمی ایران پیدا میشه تزیین کرده بود. یا این که نماد یک دوچرخه بزرگ رو در یکی از میدون های شهر قرار داده بود‌.   دو هفته نگذشته بود که آقا دزده باند های ایستگاه اتوبوس رو نیاز داشت و کند و برد، شیشه های رنگارنگ یکی دیگه از ایستگاه ها هم شکسته شد. بعضی ها هم به دوچرخه رحم نکردن و سیم پرهای چرخشو یکی یکی میبردن.   وقتی این چیزا رو میدیدم خیلی ناراحت میشدم و میگفتم پس کی میخوایم فرهنگمون بالاااا بره؟!! تو ذهنم میگفتم، الان اگر خارج بوداا کسی به این چیزا نگاه نمیکرد که و این قدر فرهنگشون بالاست ...   تا این که اومدیم فرانسه. سیستم حمل و نقل عمومیش چشمم رو گرفته بود. این جا اتوبوس و مترو و قطار شهری حرف اول رو در حمل و نقل میزنه‌. عموم مردم از اتوبوس استفاده میکنند چون که هر محله ای که باشی یه ایستگاه اتوبوس تو چند قدمیت پیدا میکنی. مثل ایران نیست که فقط خیابون اصلی رو ساپورت کنند، نه! کوچه و پس کوچه ها هم اتوبوس میره. نکته دیگه هم این که اینجا هر شهری برای سیستم حمل و نقلش یک برنامه موبایل داره که باهاش میتونی زمان اومدن فلان اتوبوس تو فلان ایستگاه رو دقیق چک کنی.   علاوه بر این خود ایستگاه اتوبوس هم یک تابلو اعلان داره که زمان اومدن اتوبوس بعدی رو نشون میده(مثلا ۵ دقیقه دیگه). خوبی این کار اینه که قبل از این که از خونه در بیای چک میکنی چه زمانی اتوبوس میاد و خودت رو با اون تنظیم میکنی که وقتی رسیدی ایستگاه دیگه منتظر نمونی و میدونی دقیقا چه زمانی به مقصد میرسی. برخلاف ایران که آدم باید چشم بسته تو یه ایستگاهی بره و همین طور منتظر اتوبوس باشه. علاوه بر این خود اتوبوس ها هم یک نمایشگر دارن که ایستگاه فعلی و آینده و مسیر رو نشون میده و اعلان میکنه (چیزی که ما تو بی ار تی های تهران نیازش داریم).   اینجا من تا الان تاکسی زرد عمومی ندیدم😁 چون قیمت سوخت بالاست، کرایه های تاکسی بسیار نجومیه. برای همین به ندرت چشمت به تاکسی تلفنی میفته‌.( تو این مدتی که هستم، هنوز تاکسی سوار نشدم).   برگردیم به فرهنگ!!! جوونای فرانسوی به شیشه شکستن علاقه خاصی دارند😁 برای همین صبح ها وقتی میخوای بری سر کار کلی شیشه شکسته تو خیابون میبینی. شیشه های ایستگاه اتوبوس هم یه چیز دیگست براشون. باز دم ما گرم که شیشه های ساده رو کاری نداریم. میتونم بگم هر هفته چند ایستگاه رو میبینم که شیشه هاشون شکسته شده یا تابلو اعلان ایستگاه رو میشکونن.   متوجه شدم فرهنگ مثل انسان زندگی کردن، ربطی به داخل و خارج کشور نداره. به نظرم فرهنگ هزینه داره و هر کشوری برای داشتنش باید هزینه کنه. فرهنگ خوب رو میشه در خانواده و دوستان خوب یافت و فرهنگ بد رو در همه جا...   فرق ما و اونا اینه که شهرداری اونا هر روز تمام ایستگاه ها رو چک میکنه و در صورت نیاز  شیشه جدید میزاره...شهرداری های ما هم که فقط نگاه میکنن و اون ایستگاه رو به حال خودش رها میکنند.  https://eitaa.com/zandahlm1357 @
.......: صفر تا صد سرود بخش اول سرود چیست؟   🔹بسياري از جوانان، نوجوانان، كودكان و حتي سال‌خوردگان اين مرز و بوم ممكن است در دوران تحصيلات خود از ابتدايي تا متوسطه و در مسجد و تكيه و غيره در يك جمع كوچك يا بزرگ حداقل يكي دو سرود اجرا كرده‌اند. بسياري ديگر از مردم، اگر در گروه سرود نبوده‌اند، به‌حتم و يقين اجراهاي سرود بسياري را ديده‌اند. گروه سرود آباده در سال‌های ۱۳۶۶ و ۱۳۶۷ اجراهاي تأثيرگذار و تاريخي از خود ارائه كردند. خاطرة آن سرودها هنوز در ذهن بسياري از مردم زنده است. وزارت آموزش و پرورش طي ساليان متمادي جشنواره‌هاي پُربار و موفق بسيار زيادي در عرصة سرود برگزار كرد و از دل آن گروه‌ها نوازندگان و آهنگسازان و مربيان بسياري به جامعه تحويل داد كه تعدادي از آن‌ها هنوز در همين عرصه فعاليت مي‌كنند.  گروه‌ها‌ي سرود كوچك و بزرگ تا امروز به فعاليت خود ادامه مي‌دهند و سرودهاي فراواني مي‌سازند و براي مردم اجرا مي‌كنند. در دوران انقلاب و قبل و بعد از آن نيز سرودهاي بسياري ساخته شد. بسياري از آهنگسازان جوان، نوجوان، ميان‌سال و حتي سال‌خورده برحسب ذوق و سليقة خود در اين قالب هنري آثاري ساختند و تمرين كردند و به اجراي عمومي بردند. اگر از شما خوانندة محترم بپرسيم كه با كمي تأمل،‌ چند سرود را مي‌توانيد به ياد آوريد؟ مي‌توانم تصور كنم كه حداقل دو الي سه سرود را به ياد خواهي آورد كه چه بسا با بعضي از آن‌ها خاطرات زيبايي هم داشته‌ايد. مثل سرود ايران، اي سراي اميد، خميني اي امام، بوي گل سوسن و ياسمن آمد، ايران، رگبار مسلسل‌ها، بهاران خجسته باد، والا پيامبر، محمد (ص)، خلبانان، اي ساربان، اي ايران اي مرز پرگُهر، شهيدان خدايي و...  بعضي از اين سرودها از ابتدا فقط توسط گروه هم‌سرايان و بدون همراهي سازهاي موسيقي اجرا شده‌اند مثل بسياري از سرودهاي حميد شاهنگيان و از جمله سرود «برخيزيد اي شهيدان راه خدا» كه در روز ورود حضرت امام (ره) در بهشت زهرا اجرا شد. بعضي از اين سرودها با همراهي سازهاي كوبه‌اي مثل طبل ريز، سنج و طبل بزرگ اجرا مي‌شد. مثل سرود معروف «ايران، رگبار مسلسل‌ها» اثر جاودانة رضا رويگري كه تك‌خوان نقش اصلي را در كنار گروه هم‌سرايان داشت. يا سرود «والا پيامبر (ص)» اثر جاودانة مرحوم فرهاد مهراد كه هنوز هم يكي از گيراترين ساخته‌هاي دوران انقلاب اسلامي است كه گروه هم‌سرايان، اركستر و تك‌خوان در يك تركيب عالي، مضامين والايي از شعر و حديث را روايت مي‌كنند. بسياري از سرودها نيز توسط سازمان صدا و سيما توليد مي‌شد كه اركستر نقش گسترده‌تري داشت و در بعضي از اين آثار چه بسا خبري از گروه هم‌سرايان نيز نبود. بسياري از سرودها، چه در دوران انقلاب و چه بعد از آن براي اركسترهاي سنتي و گروه هم‌سرايان و تك‌خوان ساخته و تنظيم مي‌شد. سرود «ايران اي سراي اميد» از ساخته‌هاي محمدرضا لطفي، سرود «شهيد» از حسين علي‌زاده و بسياري سرودهاي گروه‌هاي عارف و شيدا كه در مجموعة ده‌تايي چاووش عرضه شده سرودهاي بسيار ارزنده‌اي به جامعه تقديم كرده است. اركسترهاي سنتي بسيار زيادي در مراكز استان‌ها و در شهرستان‌ها و حتي بعضي روستاها، در حد و توانايي خود سرودهاي زيبايي را به مردم محل خود عرضه كرده‌اند. الان در بسياري از دبستان‌ها و حتي مهدكودك‌ها، گروه‌هاي سرودي وجود دارند كه به مناسبت‌هاي مختلف سرود مي‌سازند، تمرين مي‌كنند و به اجرا مي‌گذارند. ولي اگر مورد سؤال قرار بگيريم كه معني سرود چيست و چه فرقي بين سرود و تصنيف و نوحه و تواشيح و تراز است چه مي‌توانيم بگوييم؟ بديهي است كه عموم مردم ملزم به جواب‌گويي نيستند ولي اگر در يكي از كلاس‌هاي موسيقي دانشگاهي يا غير دانشگاهي يك دانشجو از استاد فُرم يا بالعكس استاد از شاگرد سؤال كند كه سرود چيست؟ چه جوابي عرضه خواهد شد؟ فردا و در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد. https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: صفر تا صد سرود بخش دوم 🔹 از لحاظ ساختار و قالب و فرم به چه نوع اثري «سرود» مي‌گوييم؟  سرود بايد چه خصوصيات و مختصاتي داشته باشد؟ چه تفاوتي بين سرود و نوحه كه توسط جمع خوانده مي‌شود هست؟ آيا مي‌توان يك گروه تواشيح را يك گروه سرود به حساب آورد؟ براي مطالعة اين واژه به سراغ لغتنامه رفتم، در آن‌ها در نهايت به يك ترجمة لغوي برمي‌خوريم. لغتنامه دهخدا به عنوان يكي از جامع‌ترين لغتنامه‌هاي فارسي اين واژه را واژه‌اي پهلوي مي‌داند كه به شكل «سروت» خوانده مي‌شد. در زبان بلوچي به صورت «سروده»، در زبان افغاني «سرور»، در زبان اوستايي «سراونه» و در فرهنگ‌هاي لغات ديگر نيز، معاني متفاوت و گوناگوني ذكر شده است از جمله: در آنندراج به معني سخن سرودن و سرائيدن، همچنين نغمه و آواز. در لغتنامة جهانگيري و غياث‌اللغات به معني نغمه، در كتاب «دهار» و «السامي» معني غناء، در لغتنامه رشيدي به معني گويندگي و خوانندگي و در برهان قاطع به معني خوانندگي و گويندگي مرغان. پس در تعريف لغوي اين كلمه از صداي مرغان و پرندگان تا صوت و نغمه و آواز و گويندگي همه را دربر‌مي‌گيرد و نمي‌توان به يك برداشت فني موسيقايي از قالب سرود دست يافت. لغتنامه‌هاي موسيقايي مثل «فرهنگ تفسيري موسيقي» ترجمه و گردآوري بهروز وجداني، 1371، چند واژة انگليسي و ايتاليايي را ترجمه كرده است. واژه‌هايي مثل coro، coralo، Hymn و Hymnvesper كه به گروه هم‌سرايان و آواز چندصدايي اشاره مي‌كرد. در كتاب اصطلاحات جهاني و لغات رايج ايتاليايي در موسيقي اثر رافايل كودكان ترجمة مرحوم فريدون ناصري كه متعاقب اين كتاب اصطلاحات جهاني و لغات رايج موسيقي از چند كشور اروپايي ديگر را به جامعة هنري تقديم كرد نيز به تعريف لغوي مي‌رسيم. و اما جمع بندی: سرود «نوعي آواز جمعي با يا بدون تك‌خوان و همراهي ساز موسيقي است.» كه اين جمله سرآغاز يك تلاش فكري است براي روشن كردن واژه‌ها و استفادة صحيح و دقيق از هر واژه آنچه كه در خاتمه لازم است بگويم اين است كه همان‌طور كه در ميزگردها و جلسات مختلفي كه در زمينه‌هاي مختلف هنر موسيقي برگزار مي‌كرد اگر نتايج چندان حاصل نمي‌گردد يكي به اين علت است كه زبان علمي مشترك و واحدي وجود ندارد و تا اين زبان شكل نگيرد بسياري از زحمات و تلاش‌ها و سياست‌گذاري‌ها و برنامه‌ريزي‌ها بي‌سرانجام خواهد شد.. مدت‌ها پيش يك نشست هنري براي بررسي موسيقي پاپ در تهران برگزار شد ولي جالب بود كه تمام موسيقي‌دانان محترم آن ميزگرد از دادن يك تعريف از موسيقي پاپ ناتوان بودند و بعضي از آن دوستان كه صداقت بيشتري داشتند به صراحت اين را اعلام كردند كه تعريف مشخص و واضحي از اين نوع موسيقي ندارند. همان موقع شروع به مطالعه منابع اينترنتي كردم و در زمان كوتاهي به تعريف واضح و روشني از موسيقي پاپ رسيدم و به تمام دوستان و علاقه‌مندان گفتم:  «موسيقي پاپ موسيقي‌اي است كه براي فروش توليد مي‌شود و بالطبع معيار موفقيت اين نوع موسيقي فروش بالاي آن است. زمينه‌ها و منابع اين موسيقي به وسعت تمام موسيقي‌هاي دنياست و مي‌تواند از هر زمينه‌اي بهره‌برداري نمايد. اين زمينه مي‌تواند موسيقي محلي، موسيقي سنتي، موسيقي نظامي،‌ موسيقي مذهبي و موسيقي سياهان، سرخپوستان، اقليت‌هاي مذهبي و... باشد. آنچه كه مهم است ”فروش“ است. لذا در تمام نمودارها و اعلام نظرها به ميزان فروش توجه مي‌كنند و موسيقي پاپ موفق آن موسيقي است كه ”حد“ فروش را بشكند.» چرا توانستم به اين سرعت به تعريف موسيقي پاپ برسم؟ چون اين موسيقي توسط به‌وجودآورندگانش تعريف شده است. چون آن‌ها مجبورند تعريف كنند. تا تداخل و تزاحم و تقابل و تهاجم و... پيش نيايد. تا هركس بتواند در «حد» و اندازة خودش رشد كند و به بهره‌و‌َري برسد. مطمئنم، ما هم زماني به تعريف‌هاي دقيق و صحيح و روشن از مقولات موسيقايي مي‌رسيم كه بخواهيم رشد كنيم. بخواهيم در «حد» و «حدود» خودمان حركت كنيم. بخواهيم از خود دفاع كنيم، بخواهيم مانع مزاحمت ديگران و خودمان بشويم. نویسنده :مصطفی میرزایی فردا و در ادامه به مراحل تولید صدا خواهیم پرداخت. https://eitaa.com/zandahlm1357