eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.4هزار عکس
35.2هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
خدا وقتی می‌خواهد مورچه را آواره کند به او بال می‌دهد. امام کاظم (علیه السلام): إِذَا أَرَادَ اللَّهُ بِالذَّرَّةِ شَرّاً أَنْبَتَ لَهَا جَنَاحَيْنِ فَطَارَتْ فَأَكَلَهَا الطَّيْرُ؛ اگر خداوند بخواهد بلایی بر سر مورچه ای بیاورد به آن‌ها دو بال می‌دهد تا پرواز کنند و طعمه پرندگان شوند. [۲] گاهی اوقات آدمی زاد از نداشتن امکانات به خداوند یکتا شکایت و گلایه می‌کند که چرا من ندارم؟ درحالی که غافل است ازاینکه خیر و برکت و آرامش او در همین قناعت و راضی بودن است. ولکن اگر این آدمی زاد به هر طریقی به پست و مقام و ثروت... دست یافت در کنار آن‌ها نیز حرص، حسادت، بخل،... نیز به آرامی رشد می‌کند. مورچه ای که به زندگی خود راضی است دشمن ندارد ولی اگر پَر پرواز در آورد دشمنان در کمین او نشسته اند تا او را طعمه خود گردانند. ---------- [۲]: . تُحَفُ العُقُول، ص۴۰۳. https://eitaa.com/zandahlm1357
🌴 🌹 و قال عليه‌السلام تَرْكُ‌ الذَّنْبِ‌ أَهْوَنُ‌ مِنْ‌ طَلَبِ‌ التَّوبةِ‌. امام عليه السلام فرمود: ترك گناه آسان‌تر از تقاضاى توبه است.
شرح و تفسير راه نزديكتر! امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه به نكتۀ مهمى در مورد ترك گناه و مقايسۀ آن با توبه از گناه اشاره كرده مى‌فرمايد:«ترك گناه آسان‌تر از تقاضاى توبه است»؛ (تَرْكُ‌ الذَّنْبِ‌ أَهْوَنُ‌ مِنْ‌ طَلَبِ‌ التَّوبةِ‌ ١). امام عليه السلام فرمود ترك گناه از تقاضاى توبه آسان‌تر است اين نكته دلايل زيادى دارد، زيرا از يك سو ممكن است انسان پس از ارتكاب گناه توفيق توبه نيابد و از دنيا برود به خصوص اگر توبه را به تأخير بيندازد آن‌گونه كه سيرۀ بسيارى از غافلان است. از سوى ديگر توبه شرايط‍‌ زيادى دارد پشيمانى قطعى از گناه و تصميم بر ترك در آينده و پرداخت حق الناس و قضاى عبادات و پرداختن كفاره اگر عملى است كه داراى قضا و كفاره بوده مانند ترك روزۀ واجب و جبران كردن خطاهاى گذشته با اعمال صالح آينده، زيرا در قرآن مجيد كرارا بعد از جملۀ «تابُوا» واژۀ «اَصْلَحُوا» ذكر شده است. ٢ از همۀ اينها گذشته گناه رسوباتى در روح انسان از خود بجاى مى‌گذارد كه برطرف ساختن آن بسيار مشكل است و درست به اين مى‌ماند كه به كسى بگويند مراقب باش بدنت مجروح نشود و دست و پايت نشكند. او بگويد مهم نيست اگر مجروح شد مداوا مى‌كنم و اگر شكست به شكسته‌بند مراجعه مى‌نمايم در حالى كه بعد از مداواى جراحات و جبران استخوان‌هاى شكسته آثارى از آن در ظاهر يا در باطن باقى مى‌ماند كه گاه تا آخر عمر همراه انسان است. مرحوم علامۀ مجلسى در روضۀ بحار الانوار در حديث معروف «هشام بن حكم» از امام موسى بن جعفر عليه السلام جمله‌اى از حضرت مسيح نقل مى‌كند و آن جمله اين است: «بِحَقِّ‌ أقُولُ‌ لَكُمْ‌ إنَّ‌ مَنْ‌ لَيْسَ‌ عَلَيْهِ‌ دَيْنٌ‌ مِنَ‌ النّاسِ‌ أرْوَحُ‌ وَ أقَلُّ‌ هَمّاً مِمَّنْ‌ عَلَيْهِ‌ دَيْنٌ‌ وَ إنْ‌ أحْسَنَ‌ الْقَضاءَ وَ كَذلِكَ‌ مَنْ‌ لَمْ‌ يَعْمَلِ‌ الْخَطيئَةِ‌ أرْوَحُ‌ هَمّاً (مِمَّنْ‌) عَمِلَ‌ الْخَطيئَةَ‌ وَ إنْ‌ أخْلَصَ‌ التَّوْبَةَ‌ وَ أنابَ‌ ؛به حق براى شما مى‌گويم. كسى كه بدهى به مردم ندارد راحت‌تر و كم‌غصه‌تر است از كسى كه دينى بر ذمۀ اوست، هر چند مى‌تواند به خوبى آن را ادا كند. همين گونه كسى كه گناهى نكرده راحت‌تر و كم‌اندوه‌تر است از كسى كه مرتكب گناهى شده، هر چند توبۀ خالصانه‌اى بعد از آن كند و به خدا باز گردد». ١ مرحوم كلينى در كافى و مرحوم علامۀ مجلسى در بحار الانوار داستان جالبى از عابدى از بنى‌اسرائيل نقل مى‌كند كه ذكر آن در اينجا بسيار مناسب است. در اين حديث امام صادق عليه السلام مى‌فرمايد:«مرد عابدى در بنى‌اسرائيل بود كه هرگز مرتكب خلافى در امور دنيا نشده بود (و گناهى نكرده بود) به گونه‌اى كه ابليس از دست او ناراحت شد و فرياد كشيد و لشكرش نزد او حاضر شدند. ابليس گفت: چه كسى مى‌تواند براى من اين عابد را گمراه سازد؟ يكى از آنها گفت: من آماده‌ام. ابليس گفت: از كدام راه به سراغ او مى‌روى‌؟ گفت: از ناحيۀ زنان (و شهوت جنسى كه بسيار نيرومند است). ابليس گفت: كار تو نيست اين عابد مسائل مربوط‍‌ به زنان را تجربه نكرده است. ديگرى از شياطين گفت: من آمادگى داردم. ابليس گفت: از كجا به سراغ او مى‌روى‌؟ گفت: به وسيلۀ شراب و لذات. ابليس گفت: كار تو نيست او علاقه‌اى به اين امور ندارد. سومى گفت: من آماده‌ام (كه او را گمراه سازم). ابليس گفت: از چه راه به سراغ او مى‌روى‌؟ گفت: از طريق كارهاى نيك (و عبادت!) ابليس پسنديد گفت: برو، اين كار از تو ساخته است. او به صومعۀ عابد رفت و در برابر او ايستاد و مشغول نماز شد. عابد از عبادت خسته مى‌شد و مى‌خوابيد و آن شيطان چشمش به خواب فرو نمى‌رفت، عابد استراحت مى‌كرد ولى شيطان استراحت نمى‌كرد. عابد در حالى كه خود را در برابر او قاصر و عمل خود را كوچك مى‌ديد گفت: اى بندۀ خدا از چه راه اين همه قدرت و قوت بر نماز و عبادت پيدا كردى‌؟ شيطان جوابش را نداد. بار دوم و بار سوم تكرار كرد. شيطان در جواب او گفت: اى بندۀ خدا! گناهى از من سر زده و من از آن توبه كردم هر زمان كه گناه به خاطرم مى‌آيد قوتى بر نماز پيدا مى‌كنم. عابد گفت: اگر چنين است گناهت را به من بگو تا من هم انجام دهم و توبه كنم و هر گاه چنين كردم (و گناه به خاطرم آمد) قوت بر نماز پيدا كنم. شيطان به او گفت: به شهر مى‌روى (در محلۀ بد نام) و سراغ فلان زن آلوده را مى‌گيرى دو درهم به او بده و مرتكب گناه شو. عابد گفت: من دو درهم ندارم اصلاً نمى‌دانم دو درهم چيست. شيطان دو درهم از زير پاى خود در آورد و به او داد. مرد عابد (ساده لوح) با همان لباس عبادت وارد شهر شد و سراغ منزل آن زن آلوده را گرفت. مردم او را راهنمايى كردند و تصورشان اين بود كه آمده است او را موعظه كند تا دست از كار زشت بر دارد. فرد عابد هنگامى كه به سراغ آن زن آمد دو درهم را نزد او افكند و گفت: برخيز! برخاست و به داخل منزلش شد و به عابد گفت: داخل شو. آن‌گاه زن آلوده گفت: تو با وضع و هيئتى به سراغ من
آمده‌اى كه هيچ كس به اين صورت به سراغ من نمى‌آيد.(با لباس عابدان و پارسايان آمده‌اى) بگو ببينم چه خبر است. عابد جريان را به طور كامل براى آن زن تعريف كرد. آن زن گفت: «إنَّ‌ تَرْكَ‌ الذَّنْبِ‌ أهْوَنُ‌ مِنْ‌ طَلَبِ‌ التَّوْبَةِ‌ وَ لَيْسَ‌ كُلُّ‌ مَنْ‌ طَلَبَ‌ التَّوْبَةَ‌ وَجَدَها ؛ترك گناه آسان‌تر از تقاضاى توبه است و تمام كسانى كه تقاضاى توبه مى‌كنند ممكن است موفق به توبه نشوند». سپس افزود: تصور مى‌كنم فردى كه اين دستور را به تو داده شيطانى بوده كه در برابر تو به صورت عابدى ظاهر شده است. برگرد كه من هرگز تسليم خواستۀ تو نخواهم شد. مرد عابد (از خواب غفلت بيدار شد و) بازگشت (و اثرى از آن شيطان نديد) اتفاقاً آن زن بدكاره آن شب از دنيا رفت و مردم ديدند بر در خانۀ او نوشته شده است به تشييع جنازۀ اين زن حاضر شويد كه از اهل بهشت است. مردم به شك افتادند سه روز دست نگه داشته و او را دفن نكردند، چون در كار او حيران بودند. خداوند به پيامبر آن زمان يعنى «موسى بن عمران» وحى فرستاد كه به سراغ فلان زن برو نماز بر او بخوان و به مردم بگو كه در نماز بر او شركت كنند كه من او را بخشيدم و بهشت را بر او واجب كردم، زيرا فلان بندۀ عابد مرا از گناه باز داشت.
آموزش نگهداری گل آپارتمانی و کاکتوس: حرارت دومین پارامتری است که مورد توجه قرار می‌گیرد و در این خصوص باید دمای گلخانه را طوری تنظیم کرد تا گیاهانی که در گلخانه قرار می‌گیرند از نظر دما در یک سطح باشند، زیرا دمای یک گیاه با گیاه دیگر متفاوت است و برخی گیاهان به حرارت پایین نیاز دارند و برخی دیگر به حرارت بالا نیاز دارند. حداقل دمای مورد نیاز گیاه آپارتمانی، پنج درجه سانتی گراد و حداکثر 45 درجه سانتی گراد است، اما مناسب‌ترین دما برای گیاه آپارتمانی بین 10 تا 40 درجه است. گیاه آپارتمانی که تحمل دمای پنج درجه را دارد، یوکا است حتی این گیاه تحمل دمای 45 درجه را نیز دارد و می‌تواند درهرخونه ای دووم بیاره چرا که در هر دمایی می‌تواند به زندگی خود ادامه دهد. دمای مناسب برای بیشتر گیاهان آپارتمانی 10 تا 40 درجه سانتی گراد است که کاج مطبق، سانسی ویریا کاکتوس و آلوئه ورا نیز از این دسته‌اند. رطوبت سومین پارامتری است که در نگهداری مطلوب گیاهان آپارتمانی مورد اهمیت است. تأمین نیاز آبی گیاه به دو صورت است، مه پاشی و آبیاری؛ مه پاشی موضوعی است که حتماً خانواده‌ها باید مد نظر داشته باشند، این عمل یعنی اسپری کردن روی برگ گیاهان. مه پاشی گیاهان باید یک روز در میان صورت گیرد و خاصیتی که مه پاشی دارد، این است که برگ به صورت سبز خوشرنگ و براق در می‌آید. در هنگام مه پاشی اگر مقدار کمی پارافین مایع خوراکی در آب پاش ریخته شود مناسب‌تر است، زیرا پارافین مایع براق کننده برگ است. آبیاری گیاه هفته‌ای یک بار صورت گیرد، اما بهتر است خاک گیاه آپارتمانی از بستر کاشت‌های موجود که عبارتند از: پیت موس، کوکوپیت و کوکوموس پر شده باشد زیرا اگر خاک گلدان محتوای کوکوپیت باشد، بستر کاشت کوکوپیت به رنگ قهوه‌ای روشن در آمده که هنگام آبیاری گیاه مفید است. گیاهانی مثل پامچال و بنفشه آفریقائی همیشه باید خاکشان مرطوب باشد. پس باید نیاز آبی گیاه آپارتمانی را همانطور که مطلوب آن گیاه است، تأمین کرد و برای این منظور پیش از هر چیز به نوع گیاه آپارتمانی خود پی برد. 🆔 https://eitaa.com/zandahlm1357
فصل يازدهم : در آداب معاشرت با كافران و مخالفان در حديث صحيح از حضرت صادق عليه السّلام منقول است كه : سزاوار نيست ، مؤ من را با كافران اهل ذمه شراكت يا امانتى بايشان بدهد، كه برايش چيزى بخرند يا چيزى بايشان بسپارد يا دوستى با ايشان بكند. در حديث صحيح ديگر از حضرت امام موسى عليه السّلام منقول است كه : مسلمان نبايد كه با گبر دريك كاسه چيزى بخورد، يا با او دريك فرش بنشيند، يا با او مصاحبت كند. در حديث صحيح ديگر فرمود كه اگر محتاج شوى به طبيب ترسا باكى نيست ، كه بر او سلام كنى و او را دعا كنى كه دعاى تو نفعى باو نميرساند. از حضرت رسول صلّى اللّه عليه وآله وسلّم منقول است كه : ابتدا مكنيد اهل كتاب را بسلام و چون ايشان بر شما سلام كنند عليكم بگوئيد و در جواب ايشان با ايشان مصافحه مكنيد و ايشان را بكنيت نام مبريد، مگر آنكه باينها مضطر شويد. در حديث ديگر منقول است كه : شخصى بحضرت صادق عرض كرد كه من ببلاد كافران ميروم ، مردم ميگويند، كه اگر آنجا بميرى با آنها محشور خواهى شد، حضرت فرمود كه اگر آنجا بميرى تنها محشور خواهى شد ونور تو در قيامت در پيش روى تو خواهد بود. در حديث ديگر از آنحضرت پرسيدند كه دعا از براى جهودان و ترسايان چگونه بكنيم ؟ فرمود كه بگوئيد (بارك اللّه فى دنياك ) يعنى بركت دهد خدا از براى تو در دنياى تو. در حديث ديگر فرمود كه اگر با ايشان مصافحه كنى از زيرجامه مصافحه كن ، و اگر دست بدست او برسد دست را بشوى . در حديث ديگرفرمود كه اگر با اهل ذمه يعنى جهودان يا ترسايان و گبران مصافحه كنى دست را بخاك يا بديوار بمال ، و اگر با دشمن اهل بيت مصافحه كنى دست را بشوى ، مشهور ميان علماءِ آنستكه دست بخاك يا بديوار ماليدن در صورتيست كه دست مسلمان و ايشان هيچيك تر نباشند. در حديث معتبر ديگر از حضرت رسول صلّى اللّه عليه وآله وسلّم منقول است كه : هر كه جهود يا ترسا يا گبرى را ببيند بگويد، اَلْحَدُلِلّهِ الَّذى فَضَّلَنى عَلَيْكَ بِاُلاِسْلامِ دينا وَ بِالْقُرْآنِ كِتابا وَ بِمُحَمَّدٍ نَبيّا وَ بعَلِىّ اِماما وَ بِالْمُؤْمِنينَ اِخْوانا وَ بِالْكَعْبَةِ قِبْلَةً خدا ميان او وآن كافر در جهنم جمع نكند. در حديث صحيح از حضرت صادق عليه السّلام منقول است كه : تقيه سپر ايمان است و ايمان ندارد كسى كه تقيه نميكند، فرمود كه نه عشر دين در تقيه است . از حضرت اميرالمؤ منين عليه السّلام منقول است كه تقيه در بلاد مخالفان كردن واجب است ، و كسيكه از روى تقيه قسم بخورد براى آنكه دفع ضررى از خود بكند، براى او گناه و كفاره نيست . حضرت امام موسى عليه السّلام فرمود كه گرامى ترين شما نزد خدا كسى است ، كه تقيه بيشتر كند. از حضرت صادق عليه السّلام منقول است كه : دين را حفظ كنيد و پنهان داريد بتقيه كردن از مخالفان ، بدرستيكه شما در ميان سنيان از بابت مگس عسليد در ميان پرندگان ، اگر مرغان بدانند كه عسل در شكم آنها هست هر آينه يكى را زنده نمى گذارند، اگر سنيان بدانند كه محبت ما در سينه شما هست هر آينه شمارا هلاك كنند. حضرت امام رضا عليه السّلام فرمود، كسيكه تقيه را ترك كند چنان است كه نماز را ترك كند، بدانكه تقيه در بلاد مخالفان و سنيان واجب است ، هرگاه بيم ضررى باشد بآنكه اظهار دين خود نكنند، بلكه دين ايشان را اظهار كنند، در وقتيكه ايشان مطلع باشند و مخفى واقع نتوان ساخت وضو ونماز و ساير عبادات را، بطريقه ايشان بعمل آورند و آدمى خود بهتر ميداند، كه در چه وقت خوف و ضرر هست و تقيه لازم است وتقيه در بلاد شيعه و سنى در هر امرى كه آدمى ظن ضرر داشته باشد لازم است مگر درخون كه درآن تقيه نميبايد كرد مثل آنكه گويند كه كسى را بكش و اگر نه تو راميكشيم بايد كه خود كشته شود و او را نكشد. حلیة_المتقین #https://eitaa.com/zandahlm1357
سلام، پدرومادر شوهرم هرکاری دارن به همسرم میگن بقیه برادرشوهر من که 4 تا هستند نمیان شوهرم صبح کارخانه میره بعدظهر کارکشاورزی می‌کن هرچی بهشون میگیم به اونام بگید یابرادرشوهرم نمیان یا مادرشوهرم بهشون نمیگه تا می‌فهمن شوهرم میاد به اونا نمیگن من خیلی وابستگی شدید به همسرم دارم هرجا میره باید دنبالش برم بچه هام همینجوری دوتادخترم به شدت اذیت می‌کن وقتی شوهرم میاد دلم میخواد گیشمون باشه ولی هرروز استرس وفکر خیال که آلن زنگ میزن به همسرم بیا اینکارانجام بده پدرشوهرم کشاورزی داره به همه مساوی گوشت وغیره میدن ولی بچه هاشون نمیان شوهرمن نمیتونه نه بگه ولی گناه ماچی 🌸 پاسخ استاد پوراحمد
سلام خسته نباشین من 15سالمه با اقا پسری 20 ساله چهار ساله رابطه داریم تازه یک ساله ک خیلی روم حساس شده طوری ک اصلا جاهایی ک پسره مجرد هست با مادرم یا پدرم مهمونی یا خیابون و... نمیزاره برم و میگه تو میری خواستگار پیدا میشه خیلی زود از کوره در میره خیییییلی زود اگه ب حرفاش بگم چشم باهام خیلی خوبه اگه حرف خودمو بزنم لج میکنه اعصبانی میشه یا شیشه دستش میگیره یا چیزی تو سرش میزنه الان یک جلسه مشاوره رفته 50درصد تغییر کرده خیلی خیلی بهتر شده میخواستم ببینم ک ما ماهه بعد میخواییم محرم بشیم مشکلی پیش نمیاد اصلا ب درد هم میخوریم؟ 🌸 پاسخ استاد پوراحمد
سلام عرض خسته نباشید خدمت استاد بزرگوار ‌ من فرزند دو سال و نیمه ای دارم پسر هم میباشد نسبت به جمع کردن اسباب بازی هاش بی توجه است وقتایی هم که تذکر میدم میگه خودت جمع کن چند سری هم شده اسباب بازی هاشو جمع کردم و گفتم به خاطر اینکه جمع نکردی دادم به کس دیگه حتی نسبت به اون هم بی تفاوته خواستم به نظر شما چکار کنم ممنون 🌸 پاسخ استاد پوراحمد
📖 رمان «جان شیعه، اهل سنت... عاشقانه ای برای مسلمانان» 🖋 قسمت صد و نود و یکم گوشی را از این دست به آن دستم دادم و در پاسخ بی‌قراری‌های مجید برای دیدارم، بهانه آوردم: «مجید جان! اگه بیای اینجا و بابا تو رو ببینه، دوباره آشوب به پا می‌کنه!» و این همه ماجرا نبود که هنوز به مجید نگفته بودم پدر همه درها را به رویم قفل کرده و نمی‌خواستم به درِ خانه بیاید و ببیند که خانه کودکی و جوانی‌ام، زندان امروزم شده و در این چند روز هر بار به بهانه‌ای از ملاقاتش طفره رفته بودم و او از روی دلتنگی باز اصرار می‌کرد: «حواسم هست. یه جوری میام که اصلاً بابا نفهمه. فقط یه لحظه تو رو ببینم، برام کافیه!» سپس شبنم بغض روی گلبرگ صدایش نم زد و با دل شکستگی ادامه داد: «الهه! بخدا دلم برات خیلی تنگ شده! الان یه هفته‌اس که ندیدمت!» در برابر بارش احساس عاشقانه‌اش، داغ دلتنگی من هم تازه شد که آهی کشیدم و گفتم: «منم همینطور، ولی فعلاً باید یخورده صبر کنیم تا بابا یه کم آروم شه.» به روی خودم نمی‌آوردم که پدر همین چند روز هم که دیگر با هجوم داد و بیدادهایش بر سر من خراب نمی‌شود، دلش به تقاضای طلاقم خوش شده و به هیچ عنوان سرِ آشتی با مجید و خیال بازگشت او به این خانه را ندارد. من هم به همین تلفن‌های پنهانی دل بسته بودم بلکه بتوانم مجید را متقاعد کنم که به خاطر من هم که شده، قدمی به سمت مذهب اهل تسنن بردارد و مجید اصلاً به این چیزها فکر نمی‌کرد که با لحنی مهربان پاسخ داد: «راستش من می‌خوام بیام با بابا صحبت کنم. گفتم اگه موافق باشی، همین فردا بیام باهاش صحبت کنم که اجازه بده تو بیای یه جای دیگه با من زندگی کنی، ولی با خونواده‌ات هم رفت و آمد داشته باشیم. اینجوری هم دل نوریه خنک میشه که ما تو اون خونه نیستیم، هم تو با خونواده‌ات ارتباط داری!» از تصور اینکه مجید با پدر روبرو شود و بفهمد که من تقاضای طلاق داده‌ام، بند دلم پاره شد که دستپاچه جواب دادم: «نه! اصلاً این کار رو نکن! بابا هنوز خیلی عصبانیه! اگه بیای اینجا دوباره باهات درگیر میشه! تو رو خدا این کارو نکن!» و خدا شاهد بود که اگر ماجرای تقاضای طلاق هم در میان نبود، باز هم نمی‌خواستم مجید با پدر ملاقاتی داشته باشد که پدر حتی از شنیدن نام مجید، یک پارچه آتش غیظ و غضب می‌شد و اطمینان داشتم حداقل تا زمانی که مجید سُنی نشده باشد، پاسخ او را جز با فحاشی و هتاکی نخواهد داد که با ناراحتی ادامه دادم: «تازه مگه نشنیدی اونشب بابای نوریه چی گفت؟ گفت اگه من با تو زندگی کنم، بابا حتی باید اسم من رو از تو شناسنامه‌اش پاک کنه! برای بابا هم که حکم نوریه و خونواده‌اش، حکم خداست!» که از اینهمه بردگی پدر، گُر گرفت و با عصبانیت به میان حرفم آمد: «الهه! من اگه تا الانم کوتاه اومدم و هیچ کاری نکردم، فقط به خاطر تو و حوریه بوده! به خداوندیِ خدا اگه قرار باشه اینجوری برام تعیین تکلیف کنن، با مأمور میام در خونه! من هنوز مستأجر اون خونه هستم، تو هم زن منی! احدی هم نمی‌تونه برای زن و زندگی‌ام تصمیم بگیره!» در برابر موج خروشان خشمش، سکوت کردم تا خودش با لحنی نرم تر ادامه دهد: «الهه جان! من تا اونجایی که بتونم یه کاری می‌کنم که آب تو دل تو تکون نخوره! الانم می‌خوام این ماجرا یه جوری حل شه که تو اذیت نشی! به خدا هر شب تا صبح خوابم نمی‌بره و فقط دنبال یه راهی می‌گردم که تو راضی باشی! به جون خودت که از همه دنیا برام عزیزتره، من حاضرم هر کاری بکنم که تو راحت باشی! وگرنه یه شب هم این وضع رو تحمل نمی‌کردم. همون شب اول می‌رفتم شکایت می‌کردم که این آقا اجازه نمیده من برم تو خونه‌ام و پیش زنم باشم. فردا صبحش هم دستت رو می‌گرفتم و می‌رفتیم یه جای دیگه رو اجاره می‌کردیم. این کارها خیلی راحته، ولی برای من آرامش تو از همه چی مهمتره! به خدا منم دلم نمی‌خواد تو رو از خونواده‌ات جدا کنم. حالا هم تا هر وقت که تو بخوای صبر می‌کنم تا بابا آروم شه و بلاخره یه راهی جلوی پام بذاره که تو دوست داشته باشی.» و نمی‌دانست که پدر جز به صدور حکم طلاق ما راضی نمی‌شود و چقدر دلم می‌سوخت که اینطور بی‌خبر از همه جا، منتظر به رحم آمدن دل پدر مانده است که با پرنده آرزویم به آسمان احساسش پرواز کردم: «مجید! تو که حاضری به خاطر من هر کاری بکنی، چرا یه کاری نمی‌کنی که دلم شاد شه؟ تو که می‌دونی من دلم چی می‌خواد، چرا خودت رو می‌زنی به اون راه؟!!!» با ما همراه باشید🌹 https://eitaa.com/zandahlm1357
جهاد با نفس 7.MP3
2.95M
🔰 سلسله جلسات 7 👌 جلساتی برای خودسازی معنوی جهت سربازی حضرت 👈 تدریس کتاب جهاد با نفس ، کتاب مورد توصیه آیت الله بهجت جهت رشد معنوی و ترک گناه ❇️ جلسه 7️⃣ 🎤 با تدریس از اساتید مهدویت 👈 در نشر این فایلها کوشا باشید حتی با لینک خودتان https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@shervamusiqiirani-6 - ساز و آواز دشتی.mp3
6.58M
‌✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 خداوندا دلی دریا به من ده در او عشقی نهنگ آسا به من ده حریفان را بس آمد قطره ای چند بگردان جام و آن دریا به من ده نگارا نقشی دیگر باید آراست یکی آن کلک نقش آرا به من ده ز مجنونان دشت آشنایی منم امروز، آن لیلا به من ده به چشم آهوان دشت غربت که سوز سینه ی نی ها به من ده تن آسایان بلایش بر نتابند بلی من گفتم، آن بالا به من ده چو بادریادلان افتی، قدح چیست به جام آسمان دریا به من ده گدایان همت شاهانه دارند تو آن بی زیور زیبا به من ده غم دنیا چه سنجد با دل من از آن غم های بی دنیا به من ده چه دل تنگ اند این آیینه رویان دلی در سینه بی سیما به من ده به جان سایه و دیدار خورشید که صبری در شب یلدا به من ده 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🆔 https://eitaa.com/zandahlm1357
کتاب صوتی "مطلع عشق " "گزیده رهنمودهای رهبر انقلاب حضرت به زوج های جوان" تالیف: حجت الاسلام تهیه شده در ایران صدا گوینده : یاسر دعاگو
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا