🌴#کلمات_قصار_نهج_البلاغه
🌹#حکمت_شماره_188
و قال عليهالسلام
مَنْ أَبْدَى صَفْحَتَهُ لِلْحَقِّ هَلَكَ.
امام عليه السلام فرمود:
آن كس كه در برابر حق قد علم كند (و به مبارزه برخيزد) هلاك خواهد شد.
شرح و تفسير
سرانجام مبارزه با حق
امام عليه السلام در اين كلام نورانى از كسانى سخن مىگويد كه به مقابلۀ با حق بر مىخيزند. مىفرمايد:«آن كس كه در برابر حق قد علم كند (و به مبارزه برخيزد) هلاك خواهد شد»؛ (مَنْ أَبْدَى صَفْحَتَهُ لِلْحَقِّ هَلَكَ) .
اين كلام حكمتآميز با همين عبارت در لا به لاى خطبۀ شانزدهم نهج البلاغه آمده است كه شرح آن را در جلد اول در ذيل همان خطبه (صفحۀ ٦٥١) بيان كرديم و حاصل آن اين است كه هرگز به مخالفت و مقابلۀ با حق برنخيزيد، زيرا حق قدرتى دارد كه انسان را بر زمين مىكوبد؛ اگر در كوتاه مدت انجام نشود در دراز مدت انجام خواهد شد و تاريخ، به ويژه تاريخ اسلام، نشان مىدهد آنها كه به مقابلۀ با حق برخاستند چگونه طومار زندگانىشان در هم پيچيده شد.
نيز با توجّه به اينكه حق به معناى واقعيتهاى ثابت است و واقعيتها آثارى دارد و هر چه با آثارش به مخالفت برخيزند از ميان نمىرود، از اين رو سرانجام بر انسان غلبه مىكند و او را در هم مىشكند. درست مانند اينكه انسان بداند فلان راه، مستقيم و راه ديگر بيراهه است، اگر به مخالفت با راه مستقيم برخيزد و به بيراهه رود هرقدر تلاش و كوشش كند به مقصد نمىرسد و سرانجامش هلاكت است.
بعضى از شارحان نهج البلاغه تفسير ديگرى براى اين جمله برگزيدهاند و آن اينكه هرگاه كسى در ميان مردم نادان به دفاع از حق برخيزد جان خود را به خطر انداخته چرا كه افراد جاهل و متعصب و لجوج با اينگونه افراد مخالفند و مفهوم آن اين مىشود كه هر كس دفاع از حق كند بايد هزينههاى اين دفاع را در برابر مردم نادان بپردازد.
ولى اين تفسير به هيچ وجه مناسب چنين گفتار حكيمانهاى نيست، زيرا اولاً در بعضى از متون لغت صريحا آمده است كه جملۀ
«أبْدى صَفْحَتَهُ لَهُ» به معناى به مخالفت برخاستن است و مرحوم علامۀ شوشترى موارد فراوانى از كلمات عرب نقل كرده كه جملۀ «مَنْ أبْدى صَفْحَتَهُ لَهُ» به معناى به مخالفت برخاستن است. ١
ثانياً در خطبۀ شانزدهم، پيش و پس از آن جملههايى آمده است كه به خوبى نشان مىدهد امام عليه السلام در اين جمله از بدكاران سخن مىگويد كه به مخالفت با حق برمىخيزند.
در شرح نهج البلاغۀ محمد عبده احتمال ديگرى نيز در تفسير اين جمله ذكر شده و آن اينكه منظور از «أبْدى صَفْحَتَهُ لِلْحَقِّ» به معناى روى گردانيدن از حق است كه آن هم سبب هلاكت انسان مىشود؛ ولى با توجه به اينكه كلمۀ «أبْدى» به معناى آشكار كردن است اين تفسير نيز بعيد به نظر مىرسد. ٢
به هر حال مفهوم اين جمله اين است كه امام عليه السلام به همۀ كسانى كه به مخالفت با حق برمىخيزند هشدار مىدهد كه به عاقبت سوء كار خود بينديشند و از اين راه باز گردند. همانگونه كه پيش از اين اشاره شد اين جمله در كتاب شريف كافى نيز به عنوان بخشى از يك روايت آمده و مرحوم ملا صالح مازندرانى در شرح آن مىگويد: مفهوم جمله اين است كسى كه آشكارا در برابر حق به خصومت برخيزد هلاك خواهد شد.
مشابه همين معنا در گفتار حكيمانۀ ٤٠٨ نيز آمده است آنجا كه مىفرمايد:
«مَنْ صارَعَ الْحَقَّ صَرَعَهُ ؛آن كس كه با حق بجنگد حق او را بر زمين خواهد كوبيد». ١
قرآن مجيد نيز دربارۀ حق و باطل چنين مىگويد: «بَلْ نَقْذِفُ بِالْحَقِّ عَلَى الْباطِلِ فَيَدْمَغُهُ فَإِذا هُوَ زاهِقٌ» ؛بلكه ما حق را بر باطل مىكوبيم و آن را هلاك مىسازد و اينگونه باطل محو و نابود مىشود». ٢
منظور از «حق» در كلام نورانى بالا اصل خداشناسى و آيين اسلام و فروع دين و حقوق الله و حقوق الناس به طور عام است، زيرا حق در اصل به معناى مطابقت و هماهنگى با واقع و نقطۀ مقابل آن «باطل» است. به همين دليل به ذات پاك خداوند، به طور مطلق «حق» اطلاق مىشود چون واقعيتى است انكارناپذير.
در كتاب «وجوه القرآن» براى كلمۀ حق موارد استعمال دوازدهگانهاى در قرآن مجيد ذكر شده است: حق به معناى ذات پاك خداوند و به معناى قرآن، اسلام، توحيد، عدل، صدق، طرز صحيح، علانيه، شايستگى، واجب شدن، وام و بهره و براى هر كدام از اينها آيهاى از آيات قرآن مجيد را شاهد آورده است.
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صفحه
گلدان من🌳🌳🌳🌳
با ما همراه باشید👇👇👇
.......:
@zandahlm1357
#تراریوم_نگهداری
عموما تراریوم ها نیاز های یکسانی دارند برخی نیاز ها در بعضی مدل ها بیشتر و در بعضی کمتر می باشد . بهترین روش نگهداری تراریوم ، رسیدگی به نیازهای تراریوم است. نیازهای تراریوم به 3 بخش تقسیم می شود : نور ، رطوبت و تهویه . اگر این سه مورد رعایت شود تراریوم شما سالها زنده و شاداب خواهد ماند .
🆔 https://eitaa.com/zandahlm1357
#تراریوم_نگهداری
نور :
گیاهان برای عمل فتوسنتز به نور نیاز دارند به همین خاطر در تراریوم از گیاهانی استفاده می شود که به کمترین میزان نور برای فتوسنتز نیاز دارند . اما باز هم بدون نور امکان رشد نیست به همین خاطر می توان از نور های مصنوعی که کار نور خورشید را برای گیاهان انجام می دهند استفاده می کنیم
با این کار شما می توانید تراریوم را در محیطی مانند انباری ، زیرزمین یا حتی ایستگاه مترو که کمترین میزان نور را هم ندارند نگاهداری کنید .
مقدار زمان کافی برای نوردهی تراریوم 12 ساعت در روز می باشد . روشنایی بیشتر مشکلی در گیاهان ایجاد نمی کند اما بهتر است زمان استاندارد را رعایت کرد
🆔 https://eitaa.com/zandahlm1357
#تراریوم_نگهداری
آبیاری :
آبیاری تراریوم معمولا ماهی یکبار در فصول سرد و ماهی دو بار در فصول گرم می باشد. اما این در مورد همه مکان ها یکسان نیست . ممکن است خانه ای در زمستان دمای متعادلی داشته باشد و خانه ای دمای بسیار گرمتری . به همین خاطر زمان و مقدار دقیق آبیاری توسط خودتان در محیط مربوطه تشخیص داده می شود .
آب باید به مقداری پای ریشه ها داده شود که در کف تراریوم ( لایه لیکا)نیم سانتیمتر آب دیده شود به این ترتیب هم به راحتی موقع آبیاری تشخیص داده می شود و هم آب موجود در لایه زیرین رطوبت داخلی را تامین می کند
🆔 https://eitaa.com/zandahlm1357
#تراریوم_نگهداری
تهویه :
همانطور که ما نیازمند هوای تازه و اکسیژن برای زنده ماندن هستیم گیاهان نیز این نیاز را دارند . حال شما می توانید تهویه را به صورت دستی روزانه با باز کردن درب تراریوم به مدت چند دقیقه انجام دهید و یا از قانون هشت شانزده پیروی کنید .
به این صورت که صبح تا ظهر 8 ساعت درب تراریوم را نیمه باز و شانزده ساعت آنرا ببندید
🆔
https://eitaa.com/zandahlm1357
#تراریوم_نگهداری
مراقبت های ویژه :
– تراریوم را مرتب کنترل نمایید . اگر مقدار قطرات آب روی دیواره تراریوم بیش از حد زیاد شده است درب تراریوم را باز کنید تا علاوه بر کاهش میزان رطوبت ، هوای داخل آن نیز تهویه شود .
– یک تراریوم در بسته هفته یا ماهی یکبار به آبیاری نیاز دارد ، آن هم زمانی که هیچ آبی روی دیواره تراریوم مشاهده نشود.
– توجه داشته باشید که تراریوم هیچ محلی برای زهکش آب اضافی ندارد لذا از آبیاری بیش از حد پرهیز ککنید . آب اضافی باعث رشد کپک ها و قارچ ها می شود.
🆔https://eitaa.com/zandahlm1357
فصل چهارم: ادعیه و آداب سواری
از حضرت رسول صلی الله علیه وآله وسلم منقول است: چون کسی بر چهارپایی سوار شود و "بسم اللَّه" بگوید، ملکی ردیف او میشود و او را نگاه میدارد تا فرود آید و اگر در وقت سوار شدن "بسم اللَّه" نگوید، شیطان ردیف او میشود و به او میگوید: خوانندگی بکن و اگر نتواند خوانندگی کرد، به او میگوید که آرزوهای باطل محال بکن، پس او پیوسته در آرزو است تا پایین آید. و فرمود: هرکه در وقت سواری بگوید: «بِسْمِ اللَّهِ لا حَوْلَ وَلا قُوَّةَ اِلّا بِاللَّهِ، اَلحَمْدُ للَّهِ ِ الَّذِی هَدانا لِهذا وَما کُنّا لِنَهْتَدِیَ لَوْلا اَنْ هَدانَا اللَّهُ، سُبْحانَ الَّذِی سَخَّرَ لَنا هذا وَما کُنّا لَهُ مُقْرِنِینَ» البته، محفوظ باشد خود و چهار پایش تا فرود آید.
از حضرت رسول صلی الله علیه وآله وسلم منقول است: هرکه سوار شود و آیة الکرسی بخواند، پس بگوید: «اَسْتَغْفِرُ اللَّهَ الَّذِی لا اِلهَ اِلّا هُو الحَیُّ القَیُّومُ وَاَتُوبُ اِلَیْهِ، اَللَّهُمَّ اغْفِرْ لِی ذُنُوبِی فَاِنَّهُ لا یَغْفِرُ الذُّنُوبَ اِلّا
اَنْتَ»، حق تعالی به ملائکه خطاب فرماید: بنده من میداند که گناهان را غیر از من کسی نمی آمرزد، پس گواه باشید که گناهان او را آمرزیدم.
از امیرالمؤمنین علیه السلام منقول است: چون سوار شوید بر چهارپایان، خدا را یاد کنید و بگویید: «سُبْحانَ الَّذِی سَخَّرَ لَنا هذا وَما کُنّا لَهُ مُقْرِنِینَ وَاِنّا اِلی رَبِّنا لَمُنْقَلِبُونَ» [زخرف/آیه ۱۴ - ۱۳].
از علی بن ربیعه منقول است: امیر المؤمنین علیه السلام چون پا در رکاب گذاشتند گفتند: «بِسْمِ اللَّهِ»، پس چون درست سوار شدند، این دعا را خواندند: «اَلحَمْدُ للَّهِ ِ الَّذِی کَرَّمَنا وَحَمَلَنا فِی البَرِّ وَرَزَقَنا مِنَ الطَّیِّباتِ، وَفَضَّلَنا عَلی کَثِیرٍ مِمَّنْ خَلَقَ تَفْضِیلاً، سُبْحانَ الَّذِی سَخَّرَ لَنا هذا وَما کُنّا لَهُ مُقْرِنِینَ»، پس سه مرتبه «سُبْحانَ اللَّهِ»، و سه مرتبه «اَلحَمْدُ للَّهِ ِ»، و سه مرتبه «اَللَّهُ اَکْبَرُ» فرمودند. پس این دعا خواندند: «رَبِّ اغْفِرْ لِی فَاِنَّهُ لا یَغْفِرُ الذُّنُوبَ اِلّا اَنْتَ».
در روایت دیگر منقول است: چون حضرت صادق علیه السلام پا در رکاب میگذاشتند، میفرمودند: «سُبْحانَ الَّذِی سَخَّرَ لَنا هذا وَما کُنّا لَهُ مُقْرِنِینَ»، و هفت مرتبه «اَلْحَمْدُ للَّهِ ِ»، و هفت مرتبه «لا اِلهَ اِلَّا اللَّهُ» میگفتند.
و در روایت دیگر منقول است: چون آن حضرت سوار شتر میشدند، این دعا میخواندند: «بِسْمِ اللَّهِ وَلا حَوْلَ وَلا قُوَّةَ اِلّا بِاللَّهِ سُبْحانَ الَّذِی سَخَّرَ لَنا هذا وَما کُنّا لَهُ مُقْرِنِینَ وَاِنّا اِلی رَبِّنا لَمُنْقَلِبُونَ».
از حضرت رسول صلی الله علیه وآله وسلم منقول است: بر کوهان هر شتری شیطانی هست، چون سوار آن شوید چنانچه خدا فرموده است بگویید: «سُبْحانَ الَّذِی سَخَّرَ لَنا هذا وَما کُنّا لَهُ مُقْرِنِینَ».
در حدیث معتبر منقول است: چون چهار پای حضرت رسول صلی الله علیه وآله وسلم به سر در میآمد یا پایش میلغزید، این دعا میخواندند: «اَللَّهُمَّ اِنِّی اَعُوذُ بِکَ مِنْ زَوالِ نِعْمَتِکَ وَمِنْ تَحْوِیلِ عافِیَتِکَ وَمِنْ فُجْأَةِ نَقِمَتِکَ».
در حدیث دیگر منقول است: شخصی به خدمت حضرت صادق علیه السلام شکایت کرد که دابه من گهگیر است و در هنگام رفتار یک دفعه میایستد. حضرت فرمود: این آیه در گوشش بخوان: «اَ وَلَمْ یَرَوْا اَنّا خَلَقْنا لَهُمْ مِمّا عَمِلَتْ اَیْدِینا اَنْعاماً فَهُمْ لَها مالِکُونَ وَذَلَّلْناها لَهُمْ فَمِنْها رَکُوبُهُم وَمِنْها یَأْکُلُونَ» [یس / آیه ۷۲ - ۷۱].حلیة_المتقین
#https://eitaa.com/zandahlm1357
#ازدواج_با_مرد_مطلقه
سلام اقای پوراحمد ممنون از اینکه وقتتون رو در اختیارم گذاشتید
من دختری هستم ۲۳ساله.خواستگارانی که راه میدم به سطح خونوادگیمون میخورن
خب خدارو شکر خواستگار مدام زنگ میزنن خونمون..
اما چند وقت پیش یکی از فامیلامون یکی رو معرفی کردن و من هم قبول کردم بیان
با توجه به این که یه بار ازدواج کرده،اما یه هفته بیشتر باهم نبودن وهیچ ارتباطی نداشتن.
ما با ایشون ۳جلسه صحبت کردیم و در انتها با توجه به اینکه دو خونواده خبر داشتن
با هم تلگرامی یه سری سوالات رد و بدل کردیم که خیلی از اشتباهات و سوء تفاهماتمون برطرف شد
از نظر من نسبتا همه چی خوبه و شرایط طرف همونی هست که میخوام
ولی تنها مشکلم ازدواجشه که خونوادمم باهاش کمی مشکل دارن
حتی خیلی خواستگارا رو به این دلیل رد میکردیم که محل کارشون تهرانه ولی من با ایشون مشکل ندارم
چون اخر هفته ها میاد ارون چون ارونی هست و این به علت وابستگی عاطفیش به خونوادشه و من کاشونی هستم.
حالا من موندم بین منگنه
خونواده خواستگارمم مهربون و با شخصیتن
ناگفته نمونه طلاقی که گرفته علتش خونواده دختر بودن و اونا نمیخواستن
و از اولشم به زور ازدواج کرده با خواستگارم
من برای اینکه وابستش نشم بهشون گفتم که این ارتباطات تلگرامی بهتره نباشه چون سوالات مبهم روشن شده ،
تا جلسه مشاور که انشاءالله هفته دیگس و ایشون قبول کرده
پدرم برای اینکه بتونم عاقلانه و به دور از هر وابستگی و جو زدگی تصمیم بگیرم پیشنهاد کردن بریم تهران که الان هم تهران هستیم ما از روحیات حساسی برخورداریم به خصوص خودم و دوست ندارم مشکلات و مسائل زندگیم رو کسی بدونه
اگر اومد و بعد ازدواج حرف از ازدواج قبلش شد من دوست ندارم و ممکنه هر نگاهی رو ترحم امیز یا ….
تلقی کنم و یا مدام رفتارای من جنبه مقایسه ای پیدا میکنه..و این موجب ازارم میشه
خواهشا کمکم کنید خییییییلی میترسم میترسم الان به عواقبش نگاه نکنم و تصمیم بگیرم.
ایا دلخوش به این ازدواج باشم یا نه؟
#ازدواج_با_مرد_مطلقه
🌸 پاسخ استاد پوراحمد
#روانشناسی_اسلامی_خانواده
i51.mp3
1.94M
#ازدواج_با_مرد_مطلقه
🌸 پاسخ استاد پوراحمد
#روانشناسی_اسلامی_خانواده
#ازدواج_با_خواستگار_سید
سلام استاد خداقوت یه سوالی داشتم از خدمتتون
من یه دختر ۲۰ ساله مذهبی هستم که تا الان خواستگاران زیادی هم داشتم
ولی بنده به شدت علاقه قلبی دارم که با یه فرد مناسب که سادات باشن ازدواج کنم و یه جورایی برام تبدیل شده به آرزو …
ولی خب تا الان فقط یه خواستگار سید داشتم که اونم خانواده به خاطر شرایطش موافقت نکردن ..
من الان دارم سعی میکنم که خیلی روی این مورد حساس نباشم ولی بازم ته دلم یه چیز دیگه است ..
من چه کار کنم؟
🌸 پاسخ استاد پوراحمد
#روانشناسی_اسلامی_خانواده
311.mp3
3.93M
#ازدواج_با_خواستگار_سید
🌸 پاسخ استاد پوراحمد
#روانشناسی_اسلامی_خانواده
#رفت_و_آمد_با_خانواده
سلام خسته نباشید استاد من دوتا مشکل دارم اول این که خانواده بنده هر موقع ای که می رم بهشون سر بزنم از همسر من و خانواده اش بد گویی میکنن .مخصوصا مادرم .
و مشکل دومم هم اینه که همسر بنده دوست داره من هر شب به خانه مادرشان برویم .و من واقعا ازیت میشم چون مادر همسرم گله و شکایت میکنه و من هم نمیتونه به همسر بگم چون بالاخره مادرشون هستند و ناراحت میشن
🌸 پاسخ استاد پوراحمد
#روانشناسی_اسلامی_خانواده
1_5658797752407031819.mp3
4.61M
#رفت_و_آمد_با_خانواده
🌸 پاسخ استاد پوراحمد
#روانشناسی_اسلامی_خانواده
CQACAgQAAxkDAAFU3_Rh4suiILqc0i2gq6vmmBka0iGeMgACBwgAAu0XgFC_REiMvL7j9yME.mp3
10.35M
🔳 #وفات_حضرت_ام_البنین(س)
🍃آه مِن بعد با غصه همنشینم
🍃آه من ام البنین بی بنینم
🎤 #مهدی_رسولی
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📖 رمان «جان شیعه، اهل سنت... عاشقانه ای برای مسلمانان» 🖋 قسمت سیصد و پانزدهم مدتی طول کشید تا سران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 رمان «جان شیعه، اهل سنت... عاشقانه ای برای مسلمانان»
🖋 قسمت سیصد و شانزدهم
موکبهای پذیرایی از زائران، در تمام کوچه خیابانهای شهر نجف مستقر شده و هر یک به وسیلهای به رهگذران خدمت میکردند. در مقابل اکثر موکبها هم صندلیهایی برای استراحت مردم تعبیه شده بود و حسابی ضعف کرده بودیم که در کنار یکی از موکبها نشستیم و هنوز لحظاتی نگذشته بود که خادمان موکب با استکانهایی از شیر داغ و ظرفی پُر از نان شیرین به سمتمان آمدند. ظرف نان را با احترام تعارفمان میکردند و با چه مِهر و محبتی استکانهای شیر را به دستمان میدادند که انگار از نور چشم خود پذیرایی میکردند و در خنکای یک صبح پاییزی، شیر داغ و نان شیرین چه حلاوتی را در مذاقمان ته نشین میکرد که جانی تازه گرفته و دوباره به راه افتادیم.
ساعتی تا اذان ظهر مانده و ما همچنان در جاده نجف به کربلا با پای پیاده پیش میرفتیم و نه اینکه خودمان برویم که یقیناً جذبهای آسمانی ما را از آن سوی جاده به سمت خودش میکشید که طول مسیر را حس نمیکردیم و با چشمه عشقی که هر لحظه بیشتر در جانمان میجوشید، به سمت کربلا قدم میزدیم. سطح مسیر پُر از جمعیت بود و گاهی به حدی شلوغ میشد که حتی بین خودمان هم فاصله میافتاد و به زحمت به همدیگر میرسیدیم. نیروهای امنیتی عراقی از ارتشی و داوطلبین مردمی، به طور گسترده در سرتاسر مسیر حضور داشتند و خودروهای زرهی ارتش مرتب تردد میکردند تا حتی خیال حرکتی هم به ذهن تروریستهای تکفیری نرسد و با چشم خودم میدیدم با همه فتنهانگیزیهای داعش در عراق، مسیر نجف تا کربلا به حرمت اولیای الهی و به همت نیروهای نظامی، از چه امنیت بالایی برخوردار است. مسیر جاده، منطقه ای نسبتاً خشک و صحرایی بود که نخلها و درختهایی به صورت پراکنده روئیده و کمی دورتر از جاده، نخلستانهای محدودی قد کشیده بودند که زیبایی منطقه را دو چندان میکرد. دو طرف جاده پوشیده از موکبهایی بود که غرق پرچمهای سرخ و سبز و سیاه و در میان نوای نوحه و مداحی، برای خدمت به میهمانان امام حسین (علیهالسلام) از جان خود هزینه میکردند؛ از مادرانی که کودکان خُردسالشان را در حاشیه جاده گمارده بودند تا به زائران لیوانی آب مرحمت کرده یا دستمال کاغذی به دستشان بدهند تا پیرمردانی که قهوه مخصوص عراقی را در فنجانی کوچک به زائران تعارف میکردند و جوانانی که بدن خسته مردان را مشت و مال میدادند و حتی نیروهای نظامی و امنیتی که خم شده و قدمهای زائران را نوازش میدادند و چه میکردند این شیعیان عراقی در اکرام عزاداران اربعین حسینی که گویی به عشق امام حسین (علیهالسلام) مست شده و در آیینه چشمان خمارشان جز صورت سید الشهدا (علیهالسلام) چیزی نمیدیدند که هر یک به هر بضاعتی خدمتی میکردند و هر کدام به زبانی اعلام میکردند که خدمت به میهمانان پسر پیامبر (صلیاللهعلیهوآله) افتخار دنیا و آخرتشان خواهد بود. آسید احمد گاهی مجید را رها میکرد و همراه همسر و دخترش میشد تا من و مجید کمی در خلوت خودمان در این جاده شورانگیز قدم بزنیم و ما دیگر چشممان جز عظمت این میهمانی پُر برکت چیزی نمیدید. نمیتوانستم بفهمم امام حسین (علیهالسلام) با دل اینها چه کرده که اینچنین برایش هزینه میکنند و میخواهند به هر وسیلهای از میهمانانش پذیرایی کنند که آهسته با مجید نجوا کردم: «مجید! اینا چرا اینهمه به خودشون زحمت میدن تا از ما پذیرایی کنن؟»
با ما همراه باشید🌹💍https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#تلنگری #استاد_شجاعی 🎤 ✖️ رفیقم، همکارم، همکلاسیام ... امروز یه چیزی گفت؛ داغونم کرد! ✖️ مادرشوه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5985487091088231042.mp3
6.8M
#تلنگری
#استاد_شجاعی
#استاد_رائفی_پور
➕ بعضی مقامها، آنقدر بلندند که ترس همهی وجودت را دربرمیگیرد!
آیا من بعنوان یک انسان عادی، قابلیت ادراک چنین مراتبی را دارم، یا این عاشقیها تنها اختصاص به معصومین و امامزادگان دارد؟
➖ و بانوی کرامت، حضرت امالبنین سلامالله علیها به این سوال ما پاسخی عینی میدهد!
▪️ویژهی وفات حضرت #ام_البنین سلاماللهعلیها
ڪسے ڪه چهار پسر داشٺ نور چشم ترَش
بدونِ ماه چہ شبها ڪه صبح شد سحرش
اگر چہ صورٺ او را ڪسے ڪبود ندید
بہ وقٺ دادنِ جان یڪ نفر نمانده برَش
#وفات_حضرت_ام_البنین(س)🥀
#تسلیٺ_باد🥀
🎧
CQACAgQAAxkDAAFU3_Jh4sui5oQ_nAABmqbK3pjTAzSgUeYAApEHAALSSvBR4PGvd5ISShgjBA.mp3
4.44M
🔳 #وفات_حضرت_ام_البنین(س)
🌴بنال ای دل دل عالم غمین است
🌴شب جان دادن ام البنین است
🎤#نادر_جوادی
۱۴. سوگند به خداوندی که مرا به حق برانگیخت، آنان که در عهد غیبت بر ایمان و اعتقاد به او ثابت میمانند، از کبریت احمر کمتر خواهند بود. اعلام الوری
۱۵. پدر و مادرم فدای او (حضرت مهدی علیه السلام) باد، او همنام من و شبیه من است. صحیفه مهدیه
۱۶. یاران حضرت مهدی (عجّل اللَّه فرجه الشریف) با آیات قرآن
چشمشان روشن میشود؛ و تفاسیر آیات را با گوش جان میشنوند، و هر روزه جام حکمت را مینوشند. ینابیع الموده