eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.3هزار عکس
34.3هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
.......: راضی کردن پدر و مادر و... هم مشکل است. شاید بهتر باشد مدتی تسویه کنم و دوباره اعزام بزنم و به جبهه بیایم. هستند رزمندگانی که بیایند و جای مرا پر کنند. مشکلات خانواده هم زیاد است و باید برای کمک بروم. مادر هم خیلی ناراحت است ممکن است بلائی سرش بیاید... » آهای، چه خبر است؟ شیطان به سراغ تو آمده. مواظب باش. از روی شعور تصمیم بگیر. برای ماندن در اینجا، نیاز به دلیل نیست ولی نیاز به شناخت هست. حتی در ماندن نباید فریب وسوسه‌های شیطانی را بخوری. هیچ کارگردانی هم نمی تواند این واقعیتها را به تصویر بکشد. خوب فکر کن. رفتن و ماندن تو باید با ادراک و شناخت باشد. فرم تسویه در دست تو است. می‌توانی پر کنی و بروی و می‌توانی پر نکنی و بمانی. اما هر کاری می‌کنی خوب تصمیم بگیر. جنگ با احساسات مغایر است. جنگ ادامه دارد و با یکی دو عملیات پایان نمی پذیرد. ما مدعیان جبهه اسلام هستیم. برای باز شدن راه کربلا می‌جنگیم. راه کربلا نه به آن معنی است که یک جاده آسفالته ای را باز کنیم، این می‌تواند یک تمثیل باشد. ما راه حسین را می‌خواهیم. ما با یزیدیان مخالف و با عزت و سعادت موافقیم. این ادعا نیاز به عشق و صبر دارد. نیاز به ذکر و توسل دارد. نیاز به جنگ و جهاد دارد. نمی توان در تهران نشست و از خدا خواست راه باز شود. حتی راه آسفالته هم این گونه باز نمی شود. چه برسد به خط والای امامت و نبوت. پس باید به جبهه آمد و در آن ماند. هم برای سیر و سلوک شخصی و ثبت نام در این دانشگاه بزرگ و هم به دست آوردن سعادت بشری. در اینجا و در همه جا. کسی نمی تواند بگوید من به اندازه ی خودم در جبهه بوده ام. با این حرف رفع تکلیف نمی شود. اگر دیگران نمی آیند تا وظیفه شان را انجام دهند، خودشان باید جوابگو باشند. کسانی که به هر دلیل به جبهه نیامده اند به طور حتم باید جواب کافی و وافی داشته باشند. همه مسئولیم. اگر در این جنگ شکست بخوریم، اسلام در خطر می‌افتد. اگر اسلام در خطر افتاد، انقلاب از بین می‌رود و خط ولایت فقیه و روحانیت آسیب می‌بیند. بسیاری از کسانی که آن عقب نشسته و [صفحه ۱۰۱] برای خود توجیه می‌آورند، خودشان را گول می‌زنند. باید به جبهه آمد، اینجا میدان عمل است. کار و میز و پست و پول و زن و بچه و... دلیل کافی نیست. هر کس نمی تواند به جبهه بیاید، بماند و کارهای پشت جبهه در دست بگیرد. امروز کسی نمی تواند از زیر بار مسئولیت، شانه خالی کند. اگر قرار است افرادی نیایند باید بگویند با اذن مستقیم و یا غیر مستقیم ولایت فقیه است. هنوز ماندن در جنگ واجب عینی است و فرماندهان، نیروهای موجود را کافی نمی دانند. پس باید در کنار سایر رزمندگان ماند و برای تعالی روح و خشنودی امام و امت به مبارزه ادامه داد.... دفاع مقدس سینای شلمچه https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ به کراچی رسید 🔻اجرای سرود سلام فرمانده با حضور با شکوه مردم پاکستان در کراچی اجرا شد.
Part12_گلستان سعدی.mp3
10.78M
📗کتاب صوتی با روایت دکتر اسماعیل آذر قسمت 2⃣1⃣
هنگام انزوا و مشغول بودن دائمی به حدیث نفس در قم و در جوار مرقد مطهر فاطمه معصومه سلام اللّٰه علیها. در خلوت اگر با خودم اندر گفتار عیبم بجنون مکن که دارم من زار صد گونه حکایت طربناک اینجا با هر ذره ز خاک کوی دلدار پارسایی دانشمند از سخنان یکی از بزرگان است که: اگر عالم، زاهد زمانه اش نباشد عفریت اهل زمان خود است. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: ۱۶- تسلیم، بزرگترین فلسفه تکلیف پرتوی از اسرار نماز » تسلیم، بزرگترین فلسفه تکلیف بدون شک، دستورهای خدا و احکام شرع، دارای فلسفه و دلیل است، ولی لازم نیست در تمام احکام و فرمان‌های الهی، در پی یافتن دلیل اقتصادی، بهداشتی و علمی آن باشیم. مسلمان، باید در برابر فرمانِ وحی، تسلیم باشد و این روحیه تسلیم و پذیرش، کمال آدمی است و برخی از دستورها برای آزمودن روح تسلیم و بندگی است. فرمان خداوند به ابراهیم، برای قربانی کردن اسماعیل، نمونه ای از آنست و نشانه کمال بندگی است. آنگونه که همیشه در راه رفتن، مقصود ما رسیدن به جایی نیست، گاهی خودِ «راه رفتن» هدف است، مثل راه پیمایی یا پیاده روی برای ورزش یا دویدن در مسابقه که هدف، دویدن است نه رسیدن به جایی. که بحث آن در این محدوده نمی گنجد. ولی در مجموع، یک نکته مهّم را ثابت می‌کند و آن اینکه احکام اسلامی همه بر مبنای حکمت‌ها و فلسفه‌های حساب شده ای استوار است، چه ما به کمک عقل و علم، آنها را بدانیم، یا هنوز به اسرار نهفته آن پی نبرده باشیم به هر حال، روحیه تعبّد ایجاب می‌کند وقتی دانستیم چیزی از «احکام اللّه» است، آنرا پذیرفته و عمل کنیم. در دستورهای عبادی و احکام الهی هم، گاهی هدف، تسلیم و پذیرش دستور و تمرین برای جلب رضایت معبود و اطاعت محض از آفریدگار است. هدف عبادات، پرورش روح انسان است، آنگونه که حرکات ورزشی برای تربیت جسم است. امام سجّادعلیه السلام وامام علی علیه السلام می‌گویند: «کفی بی فخراً اَنْ اَکُون لَکَ عَبداً» خدایا افتخارم همین بس که بنده تو هستم. در مناجات شعبانیه می‌خوانیم: «لَئِنْ اَدْخَلْتَنِی النّارَ اَعْلَنتُ اَهْلَها اَنّی اُحِبُکَّ» خدایا اگر مرا به دوزخ افکنی، به دوزخیان اعلام خواهم کرد که من تورا دوست دارم...! «علی علیه السلام اعلام می‌دارد که خدایا، عبادت من، نه از روی طمع به بهشت یا ترس از دوزخ است، بلکه تو را شایسته عبادت یافته‌ام و می‌پرستم». اولیاء خدا از عبادت او لذّت می‌برند و گناهکاران از شیرینی عبادت و یاد خدا محرومند. گاهی کسی علاقه دارد خدمتگزاری کسی را بکند. بدون آنکه چشمداشتِ مالی و هدف اقتصادی داشته باشد. خود خدمت به آن شخصیّت والا، برایش هدف و ارزشمند است، و نه حتّی کسب دانش یا کسب وجهه و رسیدن به موقعیّت اجتماعی. بسیارند کسانی که از نشستن در کنار یک شخصیّت یا داشتن عکس با او، خوشحال می‌شوند، هر چند نفعی برایشان نداشته باشد. خود این نزدیکی برایشان محبوب است. وقتی برای انسان‌ها در این دنیا، اینگونه امور، گرانبهاست، بندگی خدا و در محضر الهی بودن مایه افتخار نیست؟ از نماز ✍محسن قرائتی https://eitaa.com/zandahlm1357
26.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠راه‌های ایجاد انس و علاقه به نماز در فرزندان – قسمت اول 🔸️ 🔸️
.......: وصل : عن مصباح الشّریعۀ، قال الصاد ق علیه السلام : ازینُ اللِّبـاسِ للْمـؤمنینَ لبـاس التَّقْـوى ؛ و انْعمـه الایمانُ. قالَ اللَّه عزَّ و جلَّ : و لباس التَّقْوى ذلک خَیرٌ . و اما اللِّباس الظّاهرُ، فَنعمۀٌ منَ اللَّه؛ یـستُرُ عورات بنى آدم . و هى کَرامۀٌ اکْرَم اللَّه بِها عباده ذُریۀَ آدم ( ع( لَم یکْرِم غَیرَهم . و هى للْمـؤمنینَ آلَۀٌ لاداء ما افْتَرَض اللَّه علَیهِم . و خَیر لباسک ما لا یشْغَلُک عنِ اللَّه عزَّ و جـلَّ، بـلْ یقَرَّبـکمـنْ شُکْرِه وذکْرِه و طاعته،و لا یحملُک فیها الى العجبِ و الرِّئاءو التَّزَینِ و المفاخَرَ و الخُیلاء؛ فَانَّهـا منْ آفات الدینِ، ومورِثَۀُ القَسوةِ فى الْقلْبِ . فَاذا لَبِـست ثَوبـک ،فَـاذْکُرْ سـتْرَ اللَّـه تعـالى علَیـک ذُنوبک بِرَحمته . و البِس ب اطنَک بِالصدقِ، کما الْبست ظاهرَك بِثَوبِک. و لْیکُنْ باطنَـک فـى سـتْرِ الرَّهبۀِ و ظاهرُك فى ستْر الطّاعۀِ . و اعتَبِرْ بِفَضْلِ اللَّه عزّ و جلّ حیثُ خَلَقَ اسباب اللّبـاسِ لتَـستُرِ العورات الظّاهرَةَ، و فَتَح ابواب ال تْوبه و الْانابۀِ لتَستُرَ بِها عورات الباطنِ من الذُنوبِ و اخْلاقِ الـسوء. و لا تَفْضَحاحداً حیثُ ستَرَ اللَّه علَیک اعظَم منْه . و اشْتَغلْ بِعیب نَفْسک ،و اصفَح عما لا یعینُـک حالُه و امرُه . و احذَر انْ تُفْ نى عمرَك لعملِ غَیرِك ،و یتَّجِرَ بِرَأْسِ مالک غَیرُك و تُهلـک نَفْـسک . فَانَّ نسیانَ الذُّنُوبِ منْ اعظَمِ عقوبۀِ اللَّه تعالى فى الْعاجِلِ، و اوفَرِ اسبابِ الْعقُوبۀِ فى الآجِـلِ و مـا دام الْعبد مشْتَغلًا بِطاعۀِ اللَّه تعالى و معرِفَۀِ عیوبِ نَفْسه و تَرْك مـا یـشینُ فـى دیـنِ اللَّـه، فَهـو بِمعزِلٍ عنِ الآفات خائض فى بحرِ رحمۀِ اللَّه عزَّ و جلَّ، یفوز بِجواهرِ الفَوائد منَ الحکْمۀِ و الْبیـانِ . و ما دام ناسیاً لذُنُوِبِه جاهلًا لعیوبِ ه راجِعاً الى حوله و قُوتـه ،لا یفْلَـح اذاً ابـداً (160 .(اگـر چـه از مراجعه به بیانات سابقه تا اندازه اى مقاصد حدیث شـریف روشـن گـردد، ولـى بـه عنـوان شـبه ترجمه اشارت به بعضى اشارات آن نمودن موجب صفاى قلوب است. مىفرماید : مزینترین لباسها براى مؤمنی ن لباس تقوى است؛ و نرمترین لباس براى آنها لباس ایمان اسـت؛ چنانچه خداى تعالى فرماید: لباس تقوى ( بهترین لباس است 161 بخواهد در مملکتش اجرا مى کند: یا به عدالت با تو رفتار مى کند و مناقشه در حساب فرمایـد و مطالبه صدق و اخلاص نماید، محجوب درگاه شوى و طاعاتت هر چه بسیار باشد رد شود؛ و اگر عطف توجهى فرماید به فضل و رحمتش، طاعت ناچیز بـى قیمـت تـو را قبـول فرمایـد و ثـواب بزرگ مرحمت کند . پس، اکنون که عظمت موقف را د انستى، اعتراف کن بـه عجـز و تقـصیر و فقر خویش . و اکنون که متوجه عبادت او شدى و خیـال مؤانـست بـا او دارى، قلـب خـود را از اشتغال به غیر که تو را از جمال جمیل محجوب مى کند فارغ کـن، کـه ایـن اشـتغال بـه غیـر قذارت و شرك است و حق تعالى قبول نفرماید مگر قلب پاکیزه خالص را . و اگر در خود یـافتى حلاوت مناجات حق را و شیرینى ذکر خدا را چشیدى و از جام رحمت و کرامـاتش نوشـیدى و حسن اقبال و اجابتش را در خود دیدى، بدان که سزاوار خدمت مقدسش شدى؛ پس داخل شو که مأذونى و در امانى . و اگر در خود ایـن حـالات را ندیـدى، بـه درگـاه رحمـتش وقـوف کـن همچون مضطرّى که تمام چاره ها از او منقطع است و از آرزوها دور و به اجـل نزدیـک اسـت و . چون عرض ذلت و مسکنت خود را کردى و به باب او التجاء پیدا نمودى و از تـو صـدق و صـفا دید، به چشم رحمت و رأفت به تو نظر کند و از تو دستگیرى فرماید و تو را موفّق بـه تحـصیل رضاى خویش فرماید؛ زیرا که آن ذات مقدس کریم اسـت و کرامـت را بـه بنـدگان بیچـاره اش دوست دارد؛ چنانچه فرماید: امنْ یجیب الْمضْطَرَّ اذا دعاه و یکْشف السوء(170 الصلاة امام خمینى رضوان االله تعالی علیه https://eitaa.com/zandahlm1357
حکم شرعی در اینجا سوالات فقهی و شرعی مطرح است که کاربران و مقلدان نیازمند پاسخ شرعی هستند تا بتوانند تکلیف خود را درباره این موضوع مهم اقتصادی بدانند و به آن عمل کنند. استخراج و خرید و فروش ارز دیجیتال یا همان بیت کوین چه حکمی دارد؟ آیا از نطر فقهی تولید آنها شرعی است؟ آیا معامله و خرید و فروش و سود حاصله از ارز دیجیتال جایز و حلال است؟در اینجا پاسخ برخی از مراجع عظام تقلید را بیان می کنیم. البته عمده جواب های ارائه شده از سایت اسلام کوئست استخراج شده است. استفتا از دفاتر آیات عظام: خامنه ای، سیستانی، شبیری زنجانی، صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی و نوری همدانی (مد ظلهم العالی) به شرح ذیل است: حضرت آیت الله خامنه‌ای سوال: حکم معاملات بیت کوین (ارز دیجیتال) چیست؟ جواب: از مقام معظم رهبری پاسخی در این زمینه به دست ما نرسیده است. توجه به اینکه مقام معظم رهبری در این زمینه فتوا نداده اند، این به این معنا نیست که استفاده از این پول اشکال ندارد، بلکه نفیا و اثباتا نظری داده نشده است. در واقع نه حکم به حرمت می دهند و نه اجازه فعالیت را می دهند؛ لذا وظیفه مقلدین معظم له، از آنجا که مرجع تقلید نظر نداده، وظیفه عمل به احتیاط است. مقلدین ایشان باید با رعایت قانون فقهی «الاعلم فالاعلم» به مرجع دیگر در این مسئله رجوع کنند. لازم به ذکر است مطابق نظر معظم له رعایت قوانین رسمی کشور در این زمینه لازم الاجراست. حضرت آیت الله مکارم شیرازی سوال: خرید و فروش بیت کوین چه حکمی دارد؟ با توجه به ابهامات زیادی که بیت کوین دارد از جمله اینکه: منشاء استخراج این ارز روشن نیست و نیز غالبا اعتبار آن از سوی دولت ها پذیرفته نشده است و همچنین منشاء سوء استفاده های زیادی شده است، بنابراین معامله آن جایز نیست. جواب: با توجه به ابهامات زیادی که بیت کوین دارد معامله آن اشکال دارد. حضرت آیت الله صافی گلپایگانی سوال: حکم معاملات بیت کوین (ارز دیجیتال) چیست؟ جواب: حرام و اکل مال به باطل است. والله العالم. حضرت آیت الله نوری همدانی سوال: حکم معاملات بیت کوین (ارز دیجیتال) چیست؟ جواب: ورود در این معاملات اشکال دارد. حضرت آیت‌الله سید‌علی سیستانی سوال: حکم خرید و فروش بیت کوین چیست؟  جواب: خرید و فروش آن دارای اشکال و حرام است. حضرت آیت الله وحید خراسانی سوال: حکم معاملات بیت کوین (ارز دیجیتال) چیست؟ جواب: خرید و فروش آن باطل است. حضرت آیت الله شبیری زنجانی سوال: معاملات بیت کوین (ارز دیجیتال) چه حکمی دارد؟ جواب: چنانچه استفاده از این گونه ارزها نوعاً مفسده اقتصادی داشته یا خلاف قانون باشد، خرید و فروش آن اشکال دارد. نظرات فقهی و شرعی آیات عظام و مراجع سیستانی، شبیری زنجانی، صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی و نوری همدانی (مد ظلهم العالی) برگرفته از سایت اسلام کوئست و نظر حضرت آیت الله خامنه ای، از سایت لیدر گرفته شده است.
نتیجه آراء فقهی بیت کوین همانند موضوعات دیگر دارای آثار مثبت و منفی و زیانباری به همراه دارد. یکی از مواردی کهبیت کوین به آن شهرت دارد، نوسانات قیمت آن است. وجود افزایش های بزرگ و سریع و همچنین کاهش های چشمگیر در قیمت آن عجیب و غریب نیست. در هر حال برای بررسی بیشتر بیت کوین از منظر فقه، باید دو سطح شخصی و حکومتی را مدنظر قرار داد؛ سطح فقه شخصی که به مسائل نگاه شخصی دارد و سطح فقه حکومتی که با نگاه کلان و سیستماتیک به موضوعات و نهادها می پردازد. بیت کوین از جمله پدیده­ هایی است که مراکز فقهی هنوز به طور جدی در بحث موضوع ­شناسی آن ورود نکرده ­اند و به همین دلیل احکام فقهی و شرعی متناسب با آن شکل نگرفته است. بر اساس استفتائات که از مراجع تقلید درباره حکم شرعی معاملات بیت کوین شده است. به جز مقام معظم رهبری و آیت الله شبیری زنجانی، سایر مراجع تقلید حکم به بطلان آن داده و چنین معاملاتی را جایز نمی دانند. مقام معظم رهبری در این باره تاکنون چون فتوایی نداده اند، مقلدین ایشان در این زمینه یا باید احتیاط کرده و از چنین معاملاتی احتیاط کنند و یا در این موضوع از مرجع تقلید دیگری تقلید نمایند. اما آیت الله شبیری زنجانی آن را در صورتی جایز نمی دانند که موجب مفسدۀ اقتصادی مانند پولشویی یا فرار مالیاتی و…باشد. 🔶 منبع : سایت صدای حوزه (اسفند ۱۳۹۹) 📝📝📝
جوانمرد: 0⃣1⃣1️⃣ 🔆 حتما و فقط بخودتان دهید ❓ سوال مهم 🔻تکلیف یک ولایتمدارِ انقلابی چیست؟! 🔰 اگر در موضوعی بین قول و عمل امیرالمومنین علی علیه السلام و زبیر بن عوام اختلافی صورت بگیرید: 🔹 شیعه کدام قول و عمل را انتخاب میکند؟! علی علیه السلام یا زبیر؟!!! 🔹 اگر افرادی در این اختلاف نظر، نظر زبیر را انتخاب کردند، آیا شیعه و ولایتمدار هستند؟!!🤔 🔰 حال اینگونه میپرسم؛ اگر بین قول و عمل امام جامعه ( ولایت فقیه ) و قول و عمل شخصیتهایی مانند آقای رئیسی، قالیباف، روحانی، لاریجانی، طالب زاده، پناهیان، عباسی، رائفی پور و ... اختلاف نظری پیش آمد: 🔸 یک انقلابیِ ولایتمدار باید از کدام نظر تبعیت کند؟! امام جامعه یا شخصیت؟! 🔸 آیا به افرادی که نظر امام جامعه را زمین بگذارند و اطراف آن شخصیت حلقه زنند و نظر او را بپذیرند، میتوان انقلابیِ ولایتمدار گفت؟!! ◀️ بگذارید سوالم را شفاف تر و صریح تر با مثالهای واضح تر بپرسم: ▪️ در خصوص کرونا و واکسن، امام جامعه اعلام مواضعی رسمی داشته باشند و آقای طالب زاده نظراتشان در این موضوع، نظراتی مخالف و متضاد باشد ▪️ یا در خصوص دریافت واکسن، امام جامعه در قول و عمل نظرشان مثبت است اما آقای پناهیان، نظرشان مخالف و متضاد با ایشان باشد ▪️ یا در خصوص نحوه مواجه با ملزومات غرب، نظر امام جامعه بر مبنای غرب گزینی باشد و نظرات آیت الله میرباقری بر رد کلیت آن باشد 🔹 خب؛ حال؛ تکلیف یک ولایتمدارِ انقلابی چیست؟!!! باید از قول و عمل امام جامعه تبعیت کند یا نگاهش به شخصیتِ با نظر مخالف و متضاد با امام جامعه باشد؟!!!! 🔹 سوال خیلی ساده هست، اما جوابش پر از انقلت و اما و اگر و هیاهوست!!! چرا؟! ✅ در زمان جنگ جمل هستیم؛ در دو سوی میدان شخصیت های موجه جهان اسلام قرار گرفته اند 🔹 در یک سو امیرالمومنین علی علیه السلام، مالک، عمار و .... هستند 🔹 در یک سو طلحه الخیر و زبیر (سیف الاسلام) و همسر پیامبر 🔸 تکلیف مای مدعی ولایتمداری چیست؟؟!! 🔸 کدام سمت میدان را انتخاب کنیم؟!! 🔸 نظر کدام سوی میدان برای ما حجت است؟!! ◀️ آیا فکر میکنید، تاریخ تکرار نمیشود؟! میدان تقابل تکرار نمیشود؟! ◀️ اگر در یکسوی میدان حضرت آقا بود و در سوی دیگر یک یا چند شخصیت محبوب ما، مورد قبول ما، استاد ما و ... بود، ما کدام سوی میدان را انتخاب میکنیم؟ نظر کدام یک را قبول میکنیم؟!!!! ❇️ چرا در حوزه های مختلف در طول سالهای اخیر، بخشی از افراد ولایتمدار و انقلابی، انتخابشان سمت مقابل ولایت بوده است؟!! آیا نباید این موضوع مورد آسیب شناسی و واکاوی قرار بگیرد که چرا این افراد چنین انتخابی کرده اند؟! 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است.
📌شماره شبهه: ۴۶۵۰ 🔆 متن شبهه: آیا می دانید از بین 12 امام ، 9 تا از آنها با آب انگور سمی کشته شده اند؟ البته توجه داشته باشید که این آب انگوره ها اصلا حاوی الکل نبوده اند !!! ✅ یک ضرب المثل هست که میگه: آدم عاقل از یک سوراخ دو بار نیش نمی خوره! یک امام اینطوری کشته میشه. دوتا امام اینطوری کشته میشن. دیگه حداقل از نفر سوم انتظار داریم یه ذره سنجیده تر عمل کنن !!! ✅ آیا امام هشتم وقتی خلیفه عباسی میخواست بهش آب انگور سمی بده ، خبر داشت که آب انگور سمی هستش ؟ اگه خبر داشته ، پس یعنی خود کشی کرده ! اگه خبر نداشته پس جریان علم لدنی ائمه و ارتباط با ملائکه و جنیان و عالم غیب چی میشه؟!! ✅ اگر میگید این خواست خدا بوده ، پس دیگه خلیفه عباسی رو چرا بهش می گید قاتل؟ اگر خواست خدا بوده پس به این معنی هستش که از نظر خدا زنده نبودن امام هشتم از زنده بودنش مفید تر بوده! غیر از اینه؟؟؟! ........ امداد غیبی چی میشه ؟ چرا اثر سم خنثی نشد ، مگه نمی گید خدا آتش رو برای ابراهیم تبدیل به گلستان کرد ؟ این جا آب قطع بود ؟ ⛔️ در ضمن آب انگور شیرینه و سم تلخ. اگر سم رو داخل آب انگور بریزن به محض خوردن مشخص میشه که سم داره و مزه غیر طبیعی داره. پس نتیجه اینکه برای در دام انداختن قربانی ، سم رو داخل شراب میریزن که خودش تلخه تا طرف متوجه نشه. گرفتید نکته رو ؟! 🔆 پاسخ شبهه: 1️⃣ اینکه از ۱۲ امام ۹ تا با آب انگور کشته شدند را کی گفته و کجا آمده؟ گوینده برای خودش بریده و دوخته. مثلاً امام باقر علیه‌السلام در اثر زهری که به زین اسب ایشان مالیده شده بود، به شهادت رسیدند. حتی امام رضا علیه‌السلام هم نه با آب انگور بلکه با خود انگور مسموم شدند. 2️⃣ اما در مورد علم امام قبلاً جواب دادیم. در امور روزمره امام علیه‌السلام بنا نیست از علم غیب خودش استفاده کند، بلکه مامور است بر اساس ظاهر عمل کند. 3️⃣ به همین دلیل امامان وقتی براساس شواهد و قرائن ظاهری احتمال مسموم بودن غذا یا آب خود را می‌دادند، از تناول آن اجتناب می‌کردند. ( مناقب آل ابی‌طالب ج ۴ ص ۳۸۴ و همچنین جلاءالعیون، علامه مجلسی). همچنین گاهی خلفا امامان را مجبور به خوردن غذا یا نوشیدنی مسموم می‌کردند. (همان) 4️⃣ خلاصه امامان مانند خود پیامبر زندگی عادی و ظاهری داشتند مگر جایی که اثبات حق در گرو یک معجزه یا کرامت باشد زیرا اگر بنا باشد همه چیز با علم غیب و معجزه پیش برود، هدف خلقت انسان که مبتنی بر اختیار و عقل است زیر سوال می‌رود. 5️⃣ نکته آخر اینکه وقتی کسی می‌خواهد ترور بیولوژیک (مسموم کردن) انجام دهد، اینقدر عقل دارد که برای پنهان کردن تلخی سم هم چاره اندیشی کند. ✍️ حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است.