#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
میخواهم کمی راجع به «دیدن» و ارتباط آن با شخصیت صحبت کنیم. بحث دیدن بیشتر از یک سال است که ذهن من ر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ما اکنون بچه هایمان را به سمت دیده شدن می بریم. بچه ها مرکز توجه هستند و توجه گرفتن را تمرین می کنند نه توجه کردن را.
ما توجه لازم داریم چون جسم داریم، هویت داریم، فردیت داریم و شخصیت داریم. این عوامل باید دیده شوند و منظور اصلاً دیده نشدن نیست بلکه باید به گونه ای دیده شویم که به دیدن هدایت شویم نه به دیده شدن.
دیده شدن باید هماهنگ با دیدن باشد. دیده شدنی که منتهی شود به دیدن نه دیده شدنی که منتهی شود به نیاز به دیده شدن و نه منتهی شود به گدایی توجه از دیگران. باید به گونه ای به بچه ها توجه کنیم که بچه ها به سمت دیدن هدایت شوند
وقتی به دیدن هدایت می شویم به سمت بالا و معنویت و معصومیت می رویم. و وقتی دنبال دیده شدن (توجه،تعریف وتمجید دیگران) می رویم به سمت پایین که منیت است می آییم. منیت فقط این نیست که تکبر و زیبایی و مقام و برجستگی و غیره باشد، حقارت هم یک نوع منیت است. و این یک سرفصل بزرگ در روانشناسی است (ادامه دارد)
#شخصیت {قسمت23}
[مباحث کودک متعادل ]
خیلی وقت ها ما مریض می شویم که جلب توجه کنیم یا می نالیم که جلب توجه کنیم؛ خیلی از ما بیچاره می شویم که توجه بگیریم و این یکی از کارهایی است که خانم ها بسیار در آن تبحر دارند به خصوص در کسوت مادری. چون به توجه نیاز داریم و از کودکی به گونه ای پرورش پیدا کرده ایم که نیازمند توجه باشیم، و هرگز نتوانستیم از درون به چیزی توجه کنیم. همیشه نگران جلب توجه بودیم و هیچ وقت به فکر بذل توجه نبوده ایم.
دیده شدن بد نیست، مهم است ولی ارزش نیست. انسان تا وقتی زنده است، شخصیت و نفسانیت دارد و نیاز به توجه دارد و باید دریافت کند.
کودک در یک سال اول زندگی اش بیشترین نیاز را برای توجه دارد. در تاریخ دو بار این آزمایش تکرار شده که دوگروه از بچه های زیر یکسال را تحت نظر گرفتند، گروه اول در بهترین شرایط زیستی، تغذیه ی عالی و غیره اما توسط انسان های پوشیده ای که فقط چشم هایشان پیدا بود؛ این گروه بچه ها به علت دریافت نکردن توجه، در هر دوبار آزمایش همه شان مردند.
انسان بدون توجه پژمرده می شود. کودک بدون توجه می میرد ولی توجه در اندازه ی خودش و در جای خودش.
(ادامه دارد)
#شخصیت {قسمت24}
[مباحث کودک متعادل ]
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
《تعلیم و تربیت - محمود سلطانی》 - احساسات۵ - احساس امنیت #تعلیم_و_تربیت ۲۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5920537126759310805.mp3
18.74M
《تعلیم و تربیت - محمود سلطانی》
- پاسخ به سوال
- احساسات۶
- ارزش و اهمیت
#تعلیم_و_تربیت ۲۱
4_5933501738945355703.mp3
16.2M
《تعلیم و تربیت - محمود سلطانی》
- ارزش
- احساس امنیت
#تعلیم_و_تربیت ۲۲
#تربیتفرزند
شخصى مى گويد: از دست فرزندم نزد امام كاظم عليه السلام شكايت كردم. حضرت به من فرمودند:
🔹 لاتَضْـرِبْهُ وَاهْجُـرْهُ وَلاتـُطِلْ.
🔸 او را كتك نزن و با وى قهر كن، اما آن را طولانى نكن.
📜[بحارالانوار، ج 104، ص 99.
◼️◼️◼️
#تربیتفرزند
✔️ تنبیه های اشتباه
🔹اولین چیزی که در کنترل بد رفتاری کودکان به ذهن اکثر والدین میرسد تنبیه است نمونههای آن از این قرار است
🔹وقتی کودک دروغ میگوید او را کتک میزنند
🔹وقتی بادوستش دعوا میکند بااو قهر میکنند
🔹وقتی گریه و زاری راه میاندازد تا با مادر بیرون برود مادر می گوید اگر گریه کنی و آرام نشوی دیگر مامانت نیستم و دوستت ندارم
🔹وقتی اسباب بازی جدید و گران خود را می شکند او را تهدید می کنند که دیگر برایش اسباب بازی نمی خرند
✔️همانطور که قبلاً توضیح داده شد تنبیه عملی است که باید باعث کاهش بدرفتاری کودک شود اگر شما با کودک خود قهر کرده و او را تهدید میکنید که دیگر مادرش نخواهید بود با این عمل می خواهید که او گریه کردنش را قطع کند و با آرامش در منزل بماند و دنبال شما نیاید اما آنچه در عمل رخ میدهد افزایش گریه و اضطراب و بی قراری کودک است
✔️ اگر شما کودک خود را کتک می زنید تا دیگر با دوستش کتک کاری نکند ولی این عمل منجر به افزایش خشم و پرخاشگری کودک میشود و اتفاقاً بدرفتاری او با بچه های دیگر افزایش می یابد
کتاب
#باپرخاشگریکودکمچهکنم؟
نویسنده: مسلم داودی نژاد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چنانچه زندگی كودک پر از تنبیه و سرزنش باشد، او دیگر چیزی برای از دست دادن ندارد؛
در نتیجه تلاشی هم برای از بین بردن رفتارهای نامناسب خود نخواهد كرد و این خشونت را نسل به نسل منتقل خواهد کرد.
https://eitaa.com/zandahlm1357
🔰 اعجاز علمی در ذبح اسلامی حیوانات
لیلا شهرستانی محقق علوم اسلامی است که در امریکا زندگی میکند و در رشته میکرو بیولوژی تحصیل کرده است. میگوید:
سازمان گوشت امریکا برای تمیز نگه داشتن گوشت ۱۵ میلیون دلار خرج میکند تا اسپریی بسازد که به گوشت بزنند و مقاوم شود ولی اگر گوشت اسلامی باشد دیگر نیازے به آن همه هزینه نیست.
لاکتوفرین آهن را به خودش می گیرد و برای همین وقتی آهن نباشد باکتری ها نمیتوانند رشد کنند. وقتی گوشت را اسلامی سر می بریم اول شاه رگ زده میشود بدون اینکه نخاع قطع شود. وقتی شاه رگ قطع میشود از آنجایی که نخاع قطع نشده قلب هنوز در حال تپیدن است. وقتی قلب میزند همه خون از بدن خارج میشود و از آنجا که تمام آهن در گلبول قرمز است هنگامی که همه خون خارج میشود دیگر گوشت آهن ندارد و به خاطر همین نیازی به لاکتوفرین براے از بین بردن آهن نیست. و باکتری ها هم به علت نبود اهن در خون جذب نمی شوند و اگر بشوند با شستشو با آب ساده از بین میرود به دین اسلام که کاملترین دین جهانی است افتخار کنیم.
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍁🍂 تصاویری زیبا از پاییز رنگارنگ خوانسار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
طبیعت زیبا و دل انگیز کشور نروژ 🌸🌸
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: حکایت ۱۶- پیرمردی نقل کرد که: در سابق به اتفاق دو نفر از همدستان خود دزدی میکردیم. محل سک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
حکایت ۱۷-
مردی بنام حسن اسلامی - دوا فروش - گفت: مدتی به مرض نواسیر [۱] مبتلا و از جراحی آن هم سخت بیمناک بودم. با دلالت کسی به خدمت حاج شیخ حسنعلی اصفهانی رفته و از آن مرد بزرگ کمک خواستم. چند دانه انجیر به من مرحمت کردند و فرمودند: روزی یک دانه از آنها را بخور و مجددا بیا تا دوائی به تو بدهم، بسیاری از امراض را فراموشی مداوا میکند. القضه، یک دانه از انجیرها را خوردم و از خدمتش مرخص شدم. و در ظرف سه روز درد و بیماری خود را بکلی فراموش کردم، تا آنکه یک روز بمناسبتی متذکر کسالت خود شدم و متوجه گردیدم که دیگری نه اثری از دردی و نه زخمی در محل دارم و تا این زمان که هجده سال میگذرد، بیماری مزبور دیگر عود نکرده است.
----------
[۱]: ۱- نواسیر یا «نواصیر، بیماری و جراحتی است که در گوشه چشم، بن دندان و در نزدیک مقعد عارض میگردد.
حکایت ۱۸-
از پیرزنی شنیدم میگفت: گاوی داشتم که در ابتداء شیر بسیار میداد، اما رفته رفته شیرش رو به کاستی گذاشت. به خدمت حاج شیخ حسنعلی اصفهانی که در آن هنگام در جا غرق (از ییلاقات مشهد مقدس) مشغول ریاضت بودند، رفتم و ماجرای گاو را برای ایشان نقل کردم. فرمودند: فردا صبح پیش از آنکه گاو را بدوشی مرا خبر کن. روز دیگر بنا به وعده آمدند و ایستادند و دست مبارکشان را بر پشت گاو میکشیدند. من مشغول دوشیدن شیر شدم؛ آنقدر شیر آمد که دلو گاودوشی پر شد. آنگاه فرمودند: بس است؟ عرض کردم: آری و بعد از آن هم هر روز دلو خود را از شیر آن گاو پر میکردم.
حکایت ۱۹-
حاج ذبیح الله عراقی که یکی از نیکان است میگفت که: این حکایت به تواتر رسیده است که حاج شیخ محمد علی قاضی بازنهای عراقی، وقتی قصیده ای برای تولیت آستان قدس رضوی سروده بود که به امید صله ای در حضورش قرائت کند. کسی
به او تذکر میدهد که به جای این کار، برای حضرت رضا (علیه السلام) قصیده ای انشاء کن. بر اساس این توصیه، از قرائت شعر تولیت صرفنظر میکند و قصیده ای در جلالت قدر امام هشتم میسراید و در حرم مطهر قرائت میکند. شاعر گوید: پس از قرائت، کسی مبلغ ده تومان به من داد. به امام عرضه داشتم: این وجه کم است و دوباره اشعار را
خواندم، باز شخصی پیدا شد و ده تومان دیگر به من داد و خلاصه در آن شب، شش بار قصیده را در محضر امام تکرار کردم و در هر بار کسی میآمد و ده تومان میداد. بامداد روز بعد به خدمت حاج شیخ حسنعلی شرفیاب شدم. فرمودند: آقا شیخ محمد علی، دیشب با امام علیه السلام راز و نیازی داشتی، شعر خواندی و شصت تومان به تو دادند. اکنون آن پول را به من بده. من شصت تومان را به خدمتشان تقدیم کردم و ایشان مبلغ یکصد و بیست تومان به من مرحمت کردند و فرمودند: فردا صبح به بازار میروی و
مادیان ترکمنی سرخ رنگی که عرضه میشود، به مبلغ بیست تومان خریداری و با بیست تومان دیگر از آن پول، خرج سفر و سوغات خود را تأمین میکنی. چون به عراق رسیدی، مادیان را به مبلغ چهل تومان بفروش و به ضمیمه هشتاد تومان باقیمانده، گاو و گوسفندی بخر و به دام داری و زراعت بپرداز که معیشت تو از این راه حاصل خواهد شد و توفیق زیارت بیت الله الحرام، نصیب تو خواهد گردید و از آن پس دیگر از وجوهات مذهبی ارتزاق مکن، ولی در عین حال ترویج دین و احکام الهی را از یاد مبر.
#نشان از بی نشانها......
شیخ حسنعلی اصفهانی
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماجرای لاتی که نمازشب خوان شد...!
لاتی که به وسیله آیت الله قاضی ره نمازشب خوان شد و بجایی رسید که مردم نیم خورده غذایش را به عنوان تبرک برمی داشتند...
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📖🌸🍃📖🌸🍃📖🌸🍃📖 #لالایی_خدا ۲۷۴ #سوره_نساء آيات ۵۰ تا ۴۸ #محسن_عباسی_ولدی #نمایشنامه.......: 👇👇👇👇👇👇 قابل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
0275Nesa 51-55.mp3
14.94M
📖🌟📖🌟📖🌟📖🌟📖
#لالایی_خدا ۲۷۵
#سوره_نساء آيات ۵۵_۵۱
#محسن_عباسی_ولدی
#نمایشنامه
#قصه
👇👇👇👇👇👇
قابل توجه اعضاء محترم این مجموعه از فایلها تاریخشون به روز نیست
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: دعای توسل اللهم انی أسألک و اتوجه الیک بنبیک نبی الرحمة محمد صلّی اللّه علیه و آله یا ابا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
شهادت شهید اول بفتوای ابن جماعة
از جمله فجایع اعمال علماء شما نسبت بمفاخر علم و عمل شیعیان عمل عجیب و فتوای غریبی است که از دو قاضی بزرگ شام (برهان الدین مالکی) و (عباد بن الجماعة الشافعی) نسبت بیکی از فقهاء بزرگ شیعه صادر گردیده.
آن فقیه بزرگ که در زهد و ورع و تقوی و علم و فقاهت سرآمد اهل زمان بوده و در احاطه بر ابواب فقه چشم روزگار تالی او را ندیده و نمونه ای از احاطه فقهی او کتاب (لمعه) میباشد که در مدت هفت روز این
کتاب را (بدون اینکه کتب فقهی در نزد او موجود باشد غیر از مختصر نافع) تصنیف نموده علماء چهار مذهب حنفی- مالکی-شافعی-حنبلی-طوق اطاعت او را بر گردن گرفته و از محضر علمش بهره برداری مینمودند جناب ابو عبد الله محمد بن جمال الدین مکی عاملی رحمه اللّه بوده.
با آنکه در اثر فشار سنّیها جناب ایشان بسیار تقیّه مینموده و علنی اظهار تشیع نمی نموده مع ذلک قاضی بزرگ شام عباد بن الجماعة نسبت بآن عالم ربّانی حسادت ورزیده در نزد والی شام (بیدمر) از آن جناب سعایت نموده و بتهمت رفض و تشیّع چنین عالم فقیهی را گرفتار نمود بعد از یک سال که در زندان عذابش دادند در ۹ یا ۱۹ جمادی الاول سال ۷۸۶ هجری بفتوای آن دو قاضی بزرگ سنّی (ابن الجماعة) و (برهان الدین) اول آن جناب را بشمشیر کشتند بعد بدنش را بدار زدند پس از آن بتحریک آنها بنام اینکه رافضی مشرکی بالای دار است عوام مردم بدنش را در بالای دار سنگسار نمودند آنگاه بدنش را از دار فرود آورده آتش زده و خاکسترش را بر باد دادند [۱] .
----------
[۱]: ۱) از جمله وقایع قابل ذکر که بر داعی اثبات وقایع تاریخی را نموده پیش آمدی است که ذیلا بنحو اختصار نقل مینمایم. در ۱۹ جمادی الثانی سال ۱۳۷۱ هجری که از زیارت مسجد اقصی (بیت المقدس) مراجعت و عازم دمشق بودم اول شب جهة اداء فریضه بمسجد جامع عمان در شرق اردن (که بسیار مسجدی زیبا میباشد) وارد جامعه مسلمین اهل تسنن نماز مغرب را خاتمه داده بعضی خارج و بعضی*
#شبهای پیشاور....
https://eitaa.com/zandahlm1357