eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺رئیسی و نمایندگان فردا جلسه غیرعلنی دارند 🔹نمایندگان مجلس فردا در یک جلسه غیرعلنی میزبان رئیس‌جمهور و برخی از اعضای هیات دولت خواهند بود. 🔹این سومین نشست مشترک دولت و مجلس پس از آغاز به کار دولت سیزدهم و مجلس یازدهم است که به مناسبت روز مجلس برگزار می‌شود.
.......: پيام به سمينار نماز پيام به سمينار نماز در ميان خصلتهاي نكوهيده كه سلامتِ جان و راحتِ زندگي را با خطر و مانع مواجه مي‌سازند، تكبّر از پُرآفت ترين آنها است. خود برتربيني و سركشي برخاسته از آن، چه بسيار حقيقتها را ناشناخته، و چه راههاي فضيلت را ناپيموده مي‌گذارد، و چه كينه‌ها و خصومتهاي نابحق و چه زشتيها و ناهنجاريها كه پديد مي‌آورد. آري تكبّر، حجاب حقيقت، و خار راه فضيلت، و دشمن صفا و صداقت، و انگيزه ي دشمني و شرارت است. آحاد و جامعه‌هاي بشري از آغازِ عمر خود تا كنون، ضايعات بي شماري را از كبر و خودپسنديِ اقوام و افراد، و سركشي‌ها و تعصّبات ناشي از آن، تحمل كرده اند و مي‌كنند. عبادات اسلامي و بيش از همه نماز، براي زدودن اين آفت از جانِ آدميان، از جمله درمانهاي مؤثر و كارآمد مي‌باشند. نماز، آنگاه كه با حال و حضور و آداب، گزارده شود روح آدمي را به نيازمندي ذاتي وي آشنا مي‌سازد، و ريشه ي كبر و تفاخر و جبروتِ موهوم را در درونِ او مي‌سوزاند. خشوع در برابر پروردگار، نور بصيرت را بر دلِ او مي‌تاباند و سايه ي وَهْم آلودِ خود بزرگ بيني را از آن مي‌زدايد: «فرض اللَّه الايمان تطهيراً من الشرك والصلاة تنزيهاً من الكبر». چه نيكو است به سخن پيشواي پرهيزكاران و امير مؤمنان عليه السلام گوش فرا دهيم و ستايش نماز را در سالي كه مزيّن به نام والاي اوست، از بيانِ ستوده ي او بشنويم. در نهج البلاغه چنين آمده است. «و عن ذلك ما حرس اللَّه عباده المؤمنين بالصلوات والزكوات و مجاهدةالصيام في الايام المفروضات، تسكيناً لاَطرافهم و تخشيعاً لابصارهم و تذليلاً لنفوسهم و تخفيضاً لقلوبهم و اذهاباً للخُيلاء عنهم». يعني: خداوند بندگانِ مؤمن را بانمازها و زكاتها و روزه‌هاي دشوار از كبر و خودبيني محافظت و حراست مي‌كند: به پيكر آنان آرامش مي‌بخشد، به ديدگان آنان فروتني مي‌دهد، نَفْس آنان را رام مي‌سازد، دلهاي آنان را افتادگي مي‌آموزد، و خودپسندي را از آنان دور مي‌كند. در كشور اسلاميِ ما همه ي آحاد مردم، بويژه بلندپايگان علمي و اجتماعي و مالي، به اين خصوصيات نيازمندند. بلاي طغيان، و تجاوز، و زورگوئي، و زياده طلبي، و تحقير ديگران، و ناديده گرفتن حقِ صاحبانِ حق، امروزه بزرگترين آفت جوامعِ بشري و جامعه ي جهاني است و علاج اين همه، در اين بيان والاي علوي عليه السلام است. توجّه به اين واقعيّتها، نقش برجسته ي نماز و نيايش را در چشم اهل بصيرت و انصاف آشكار مي‌سازد و اهتمام به ترويج و تعريف اين فريضه ي پر راز و رمز را، بر دوش آگاهان جامعه مي‌نهد. اينجانب ضمن سپاسگزاري از شما كه به كار نماز و معرفي و اقامه ي آن پرداخته ايد، بار ديگر بر توصيه هائي كه در پيامهاي گذشته كرده‌ام تاكيد مي‌ورزم، نسل جوان و نيك نهاد كشور را به قدرداني از فرصت نماز كه فرصت شكفتگي معنوي و پالايش روحي است فرا مي‌خوانم، به مسئولان فرهنگي و رسانه يي و همه مبلغان ديني اهميت ترويج اين فريضه و نقش بي همتاي آن در پرورش فضيلتها و زدودن فسادها را يادآور مي‌شوم، و از همه ي خدمتگزاران اين راه، و دلسوزان امر نماز كه با قلم و بيان و مال و آبرو و حضور خود، به اقامه ي نماز كمك مي‌كنند صميمانه تشكر مي‌كنم. اميد است همگي مشمول رحمت الهي و دعاي حضرت بقيةاللَّه (ارواحنافداه) باشيد. والسّلام عليكم و رحمةاللَّه - سيد علي خامنه يي - ۱۹/۶/۱۳۷۹ مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: ۹-۲-۳-۴- پرورش زنان فرزانه وصاحب اندیشه و رأی ونظر که نظام جمهوری اسلامی توانسته است به یک قله ای دست پیدا کند که عبارت است از پرورش زنان فرزانه و صاحب اندیشه و صاحب رأی و نظر در ظریف ترین و حساس ترین مسائل یک جامعه. [۲] فصل چهارم: تعامل زنان با مردان ۱-۴-۴- مبانی ۱-۱-۴-۴- عدم اختلاط زن ومرد فرهنگ اسلامی، فرهنگ عدم اختلاط زن و مرد است. چنین زندگی ای با خوشبختی ادامه می‌یابد و می‌تواند به درستی و با رعایت موازین عقلی بچرخد و حرکت کند و به پیش برود. در این جا اسلام سختگیری کرده است. اگر آن حدّ و مرزی که در جامعه قرار داده شده است، چه از طرف زن و چه از طرف مرد بشکند، اسلام در مقابل آن سختگیری می‌کند؛ درست نقطه ی مقابل آن چه که شهوترانان عالم می‌خواسته اند و عمل می‌کرده اند. [۱] ۲-۱-۴-۴- رعایت عفاف این مسأله ی حجاب و مَحرم و نامَحرم و نگاه کردن و نگاه نکردن، همه به خاطر این است که قضیّه ی عفاف در این بین سالم نگه داشته شود. اسلام به مسأله ی عفاف زن اهمیّت می‌دهد. البته عفاف مرد هم مهمّ است. عفاف مخصوص زنان نیست؛ مردان هم باید عفیف باشند. منتها چون در جامعه، مرد به خاطر قدرت ---------- [۲]: . بیانات در دیدار جمعی از بانوان نخبه۱-۳-۱۳۹۰. [۱]: . بیانات در دیدارگروهی ازپرستاران: ۲۰-۰۷-۱۳۷۳. جسمانی و برتری جسمانی، می‌تواند به زن ظلم کند و برخلاف تمایل زن رفتار نماید، روی عفّت زن بیش تر تکیه و احتیاط شده است. [۱] ۳-۱-۴-۴- اهمیّت دادن به حجاب و روابط اسلامی میان زن ومرد مسأله ی ارتباط زن و مرد هم مسأله ی مهمّی است. بین زن و مرد یک حجاب گذاشته شده است: با هم حرف می‌زنند، معامله می‌کنند، دعوا می‌کنند، دوستی می‌کنند؛ امّا با یک حجاب و حفاظ. این در اسلام هست و بایستی رعایت شود. ارتباط زن و مرد را در این مکالمات و محاورات بایستی رعایت کرد. [۲] ۲-۴-۴- هشدارها در زمینه تعامل غیر صحیح زن با مرد ۱-۲-۴-۴- ترویج شهوت وآمیزش بی رویه ی زن ومرد موجب اشاعه ی بنیادین فرهنگ فاسد غرب وعامل نابود کننده ی یک ملت بنده بارها گفته بودم که دشمنان ملّت ایران بیش از آن چه به توپ و تفنگ و این چیزها احتیاج داشته باشند، به اشاعه ی بنیان‌های فرهنگی فاسدساز نیاز دارند. در خبرها خواندم که یکی از مسؤولان یک مرکز مهمّ سیاسی در امریکا گفته به جای انداختن بمب، دامن‌های کوتاه برایشان بفرستید! راست می‌گوید؛ اگر برای کشوری شهوات جنسی و آمیزش بی رویه ی زن و مرد و دختر و پسر را ترویج کردند و جوان را به راه‌هایی کشاندند که غریزه ی او هم به طور طبیعی متمایل به آن است، دیگر احتیاج به استفاده ی از توپ و تفنگ علیه یک ملّت نیست. فساد، یک ملّت را به خودی خود ضایع و باطل می‌کند و آینده ی او را تباه می‌سازد. [۳] ۲-۲-۴-۴- از بین برنده ی دلبستگی همسران ومتزلزل ساختن بنیان خانواده آن آقایی که با زنان نامحرم سر و کار دارد، دو جا برای او امکان اشباع غرایزش در سطوح مختلف وجود دارد، این دیگر به زن خودش آن جور پای بند نیست. مثل مردی که به هیچ زنی نگاه نمی کند، نیست... این که می‌گویند زن باید خودش را در محیط‌های اجتماعی با نامحرم مخلوط نکند، برای این است که این زن، دلبستگی اش به مرد خودش باشد والاّ اگر زن کارش به جایی رسید که مرد خودش برایش عادّی شد، مثل وضعیّتی که الآن در جوامع غربی می‌بینید که اصلاً این مرد برای زن اهمیّتی ندارد، می‌گوید حالا شد، شد، نشد هم نشد. می‌گوید طلاق می‌گیریم، تمام می‌کنیم تو برو دنبال کارت، من هم می‌روم دنبال کارم. این بد است. بعضی از خانم‌ها امروز تلاش می‌کنند که وضع زنان را این جوری کنند. این به ضرر زن هاست به نفع زن‌ها نیست؛ چون این، بنیان خانواده را متلاشی می‌کند. [۱] ۳-۲-۴-۴- کثرت کودکان خیابان خواب و رشد جنایت آن ها اگر برای کشوری شهوات جنسی و آمیزش بی رویه ی زن و مرد و دختر و پسر را ترویج کردند و جوان را به راه‌هایی کشاندند که غریزه ی او هم به طور طبیعی متمایل به آن است، دیگر احتیاج به استفاده ی از توپ و تفنگ علیه یک ملّت نیست. فساد، یک ملّت را به خودی خود ضایع و باطل می‌کند و آینده ی او را تباه می‌سازد. امروز خود امریکایی‌ها از آینده ی خودشان دارند می‌ترسند؛ من این را در بعضی از مقالات روشن بینانشان می‌بینم؛ مربوط به الان هم نیست؛ شاید ده پانزده سال است که این پدیده در امریکا پیدا شده. کسانی از صاحب نظرهای این‌ها نسل امروز امریکا و رشد فساد در آن را می‌بینند؛ رواج همجنس بازی، نابودی خانواده، کثرت کودکان خیابان خواب و رشد جنایت کودکان و نوجوانان را مشاهده می‌کنند؛ می‌دانند که این وضعیت حتی کشوری با تمدّن امریکایی را، با این همه پیشرفت علمی و فناوری، در آینده ای نه چندان دور به زمین خواهد زد؛ لذا دارند هشدار می‌دهند. [۲] ---------- [۱]: . بیانات در همایش بزرگ بانوان در ورزشگاه آزادی به مناسبت جشن میلاد کوثر۳۰-۰۷-۱۳۷۶. [۲]: . ب
یانات در دیدار مدیران صدا و سیما ۱۵-۱۱-۱۳۸۱. [۳]: . بیانات در دیدار وزیر علوم و رؤسای دانشگاه‌ها ۱۷-۱۰-۱۳۸۳. [۱]: . خطبه ی عقد مورخه ی ۱۹-۱-۱۳۷۷. [۲]: . بیانات در دیدار وزیر علوم و رؤسای دانشگاه‌ها ۱۷-۱۰-۱۳۸۳. و باز یابی هویت حقیقی ✍مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
🔴 برای یک لحظه هم پشیمان نیستیم. ♦️ امام خمینی (ره): چه کوته نظرند آن هایی که خیال می کنند چون ما در جبهه به آرمان نهایی نرسیده ایم، پس شهادت و رشادت و ایثار و از خود گذشتگی و صلابت بی فایده است! در حالی که صدای اسلام خواهی آفریقا از جنگ هشت ساله ماست، علاقه به اسلام شناسی مردم در آمریکا و اروپا و آسیا و آفریقا یعنی در کل جهان از جنگ هشت ساله ماست. ♦️من در این جا از مادران و پدران و خواهران و برادران و همسران و فرزندان شهدا و جانبازان به خاطر تحلیل های غلط این روزها رسماً معذرت میخواهم و از خداوند می خواهم مرا در کنار شهدای جنگ تحمیلی بپذیرد. ما در جنگ برای یک لحظه هم نادم و پشیمان از عملکرد خود نیستیم. راستی مگر فراموش کرده ایم که ما برای ادای تکلیف جنگیده ایم و نتیجه فرع آن بوده است. 📚صحیفه نور جلد ۲۱ صفحه ۹۴ https://eitaa.com/zandahlm1357
إبراهيم وَآتَاكُم مِّن كُلِّ مَا سَأَلْتُمُوهُ وَإِن تَعُدُّوا نِعْمَتَ اللَّهِ لَا تُحْصُوهَا إِنَّ الْإِنسَانَ لَظَلُومٌ كَفَّارٌ ﺧﺪﺍ ﻫﺮﭼﻪ ﻣﻌﻤﻮﻟﺎً ﻟﺎﺯم ﺩﺍﺭﻳﺪ، ﺩﺭ ﺍﺧﺘﻴﺎﺭﺗﺎﻥ ﮔﺬﺍﺷﺘﻪ ﺍﺳﺖ. ﺍﮔﺮ ﺑﺨﻮﺍﻫﻴﺪ ﻧﻌﻤﺖ‌ﻫﺎی ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺑﺸﻤﺎﺭﻳﺪ، ﻧﻤﻲ‌ﺗﻮﺍﻧﻴﺪ ﻳﻜﻲ‌ﻳﻜﻲ‌ﺷﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺸﻤﺎﺭﻳﺪ! ﺑﺎﺍﻳﻦ‌ﺣﺎﻝ، ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻧﻮﻋﺎً ﺧﻴﻠﻲ ﺑﺪﻛﺎﺭ ﻭ ﻧﺎﺷﻜﺮ ﺍﺳﺖ! (٣٤) https://eitaa.com/zandahlm1357
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
.......: ارزاق انسان‌ها متن حديث قالَ (عليه السلام): الْمَلائِكَةُ تُقَسِّمُ أرْزاقَ بَنى آدَمِ ما بَيْنَ طُلُوعِ الْفَجْرِ إلى طُلُوعِ الشَّمْسِ، فَمَنْ نامَ فيما بَيْنَهُما نامَ عَنْ رِزْقِهِ فرمود: ما بين طلوع سپيده صبح تا طلوع خورشيد ملائكه الهى ارزاق انسان‌ها را سهميه بندى مى نمايند، هركس در اين زمان بخوابد غافل و محروم خواهد شد. امامت چه زماني امام مي‌داند امام است متن حديث متي يعلم الإمام أنّه إمام الكلينى عن محمّد بن يحيي عن محمّد بن الحسين عن صفوان قال: قلت الرضا عليه السلام: أخبرنى عن الإمام متي يعلم أنّه إمام؟ حين يبلغه أنّ صاحبه قدمضي أو حين يمضى؟ مثل أبى الحسن قبض ببغداد و أنت ههنا، قال: يعلم ذلك حين يمضي صاحبه، قلت: بأىّ شى ء؟ قال: يلهمه الله. چه زماني امام مي‌داند امام است كليني از محمد بن يحيي از محمد بن حسين از صفوان نقل كند كه گفت: به امام رضا (ع) گفتم: مرا از اين خبر رسان كه او كي دانسته امام است؟ آن گاه كه به او خبر مي‌رسد امام پيشين وفات يافته يا خواهد مرد، نظير ابوالحسن كه در بغداد جانش گرفته شد در حالي كه تو اينجايي؟ فرمود: آن گاه كه امام پيشين وفات مي‌كند از اين امر [ امامت ] با خبر مي‌شود، گفتم: به چه چيز؟ فرمود: خدا به او الهام كند۱. منبع حديث ۱- أصول كافى ۱/ ۳۸۱. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: هدیه حضرت رضا (علیه السلام) به دعبل چون دعبل از خواندن قصیده خود فارغ شد، حضرت رضا (علیه السلام) به او فرمود، بماند و خود داخل خانه شد. مدتی بعد، خدمتکار حضرت یکصد دینار رضوی (که به نام حضرت رضا (علیه السلام) زده شده بود) آورد و به دعبل گفت: مولایم می‌گوید این‌ها را مخارج (سفر) خود قرار ده. دعبل گفت: به خدا من برای این نیامدم و قصیده‌ام را برای طمع نگفته‌ام و کیسه پول را پس داد و از حضرت تقاضا کرد یکی از لباس‌های خود را به او دهد تا تبرّک جوید. حضرت رضا (علیه السلام) لباس را همراه کیسه پول برای او فرستاد و به خدمتکار فرمود: به او بگو، این کیسه را بگیر که به زودی به آن نیازمند می‌شود و ردّ مکن. دعبل آن لباس و کیسه پول را گرفت و با قافله ای از مرو حرکت کرد، در فرهان، راهزنان قافله را غارت کردند و اهل قافله از جمله دعبل را اسیر کردند. راهزنان مشغول تقسیم اموال بودند و یکی از آن‌ها این شعر را خواند: اری فیئهم فی غیرهم متقسماً و ایدیهم من فیئهم صفرات یعنی: می‌بینم که غنایم ایشان در دست دیگران تقسیم می‌شود ولی دست ایشان از غنایم خویش خالی است (و این همان شعری بود که دعبل سروده بود! ) دعبل از او پرسید: گوینده شعر کیست؟ گفت: مردی از خزاعه به نام دعبل بن علی. دعبل گفت: دعبل منم. مرد راهزن، جریان را به رئیس خود گفت. رئیس آن‌ها نزد دعبل آمد و گفت: دعبل تویی؟ گفت: آری. گفت: قصیده ات را بخوان. دعبل خواند و رئیس راهزنان دستور داد تا دعبل و همه قافله را آزاد کنند و اموال آن‌ها را به احترام دعبل پس دهند. دعبل به سفر خود ادامه داد تا به قم رسید، اهل قم از دعبل خواستند که قصیده خود را بخواند. او گفت: در مسجد جامع جمع شوید و چون جمع شدند، قصیده را خواند. مردم قم مبلغ زیادی از مال و متاع به او صله دادند. تا آن که خبر پیراهنی که حضرت رضا (علیه السلام) به دعبل داده بود، به اهل قم رسید. از او خواستند که آن لباس را به هزار دینار به آن‌ها بفروشد، اما دعبل نپذیرفت؛ گفتند: مقداری از آن را به هزار دینار بفروش، او نپذیرفت و از قم حرکت کرد. در یکی از روستاهای شهر، عده ای از جوانان عرب، لباس را از او گرفتند. دعبل به قم آمد و از آن‌ها خواست تا لباس را به او برگردانند. جوان‌ها نپذیرفتند و حتی به دستور بزرگانشان نیز گوش ندادند و به دعبل گفتند: لباس را نمی دهیم، هزار دینار پول آن را بگیر؛ دعبل اول نپذیرفت ولی چون ناامید شد، درخواست کرد تا مقداری از آن را به او دهند. آن‌ها پذیرفتند و مقداری از لباس را با هزار دینار به او دادند. دعبل به وطن خود آمد، ولی دید که دزدها همه اثاث منزل را ربوده اند. او آن صد دیناری را که حضرت رضا (علیه السلام) به او داده بود، به شیعیان فروخت و آن‌ها هر دینار را به صد درهم خریدند و ده هزار درهم به دست آورد و این سخن حضرت را به یاد آورد که فرمود: به زودی به پول‌ها نیاز پیدا خواهی کرد. 📚حکایت آفتاب نگاهی به زندگی امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
صحیفه امام 19.mp3
9.91M
💠 سلسله جلسات 19 🔰 با موضوع بازخوانی (جلسه 19) ❌ پایان تدریس جلد هشتم ❌ 👈 در صورت خرابی فایل ، از لینک https://uupload.ir/view/صحیفه_امام_19_hyya.mp3/ دانلود نمائید . 🎤 با توضیحات ✅ انقلابی باید مبانی امام و رهبری را بداند تا هم بصیرتش بیشتر شود هم تحلیلهایش مبنایی شود ✅
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 ۳۱۳ نفر یار خاص چه فرقی میکنن با بقیه یاران؟ چطوری جزء ۳۱۳ نفر باشیم؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 🔸313 نفر یاران حضرت آن به قول معروف فرماندهان لشکر هستند؛ چه از لحاظ نظامی، چه از لحاظ معنوی و چه از لحاظ تقوا در بالاترین مباحث هستند. حالا نظامی هم شاید بگوییم مدیریتشان مثلا قوی است، در بالاترین درجات هستند. 👈🏻اینکه چطور میخواهید جزء این افراد باشید باید تا میتوانید روی تقوای خودتان کار بکنید، روی تقوا و هم روی برتری های جسمی و معنوی خودتان، باید شب و روز کار کنید. 📖خطبه متقین امیرالمومنین (ع) در نهج البلاغه (خطبه متقین همان خطبه همام معروف هست) را پیدا کنید آنجا کامل صفات متقین را حضرت علی میگوید. این صفات را سعی کنید در خودتان بیدار کنید، در خودتان کار کنید ان شاء الله جزء آن افراد خواهید بود که از 313 نفر باشید. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357