eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.5هزار دنبال‌کننده
47.2هزار عکس
34.2هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
صفحه تربیت فرزند👇👇👇👇 @zandahlm1357 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
هنجارها خیلی قوی هستند و تبلیغات نیز هنجارها را تبلیغ می کنند. شما اگر طبق هنجارهای اجتماعی رفتار نکنید، توسط جامعه تنبیه می شوید؛ پس باید قوی باشیم که این تنبیه ها اذیتمان نکند.  این تنبیه ها مثل: بچه تون کلاس های مختلف نمیره؟! ااِااهِ، تا حالا چندبار از این اِه گفتن ها شنیده اید؟ و چقدر می توانید تحمل کنید؟ هرکس می رسه و می پرسه و آخر سر هم تجویز می کنن که می دونی چه ظلمی داری درحق بچه ات می کنی؟ می دونی چه قدر عقب می افته؟ بچه باید 8 تا کلاس بره!!!!!!!!! این ها همه هنجار جامعه است و فشار می آورند. اگر ما به آن چیزی که می دانیم ایمان نداشته باشیم و به آن عامل نشویم، تسلیم هنجار جامعه خواهیم شد. امروزه تبلیغات یکی از بازوهای بزرگ ایجاد هنجارهای اجتماعی است. مثل کانال Me Shop یک روز میاد میگه این جارو محشره و کمر درد نمی گیرید و .... بعد دو ماه بعد یک جاروی سه گوش میاره و نشون میده و جاروی قبلی را رد میکنه و میگه که با این جارو پادرد نمی گیرید و با جارو قبلی چلاق می شوید و .... من هم باور می کنم و میرم جاروی جدید را می خرم و بعد می بینم که چه قشنگ اسیر حماقت هایم می شوم و می بینم که چه قدر ظریف این حماقت ها را به من تحمیل می کنند.  حماقت به عنوان توهین نمی گویم بلکه منظورم به عنوان شناخت پایین است، یعنی یک کانال تلویزیونی می تونه هنجار جامعه را به من القاء کند. هنجارها را مواظب باشید. پس من هرجا صحبت از هنجار کردم، در مقابل کارکرد است. [ادامه دارد] {قسمت31} [مباحث کودک متعادل ]
اولین جایی که دیدن ضعیف می شود و دیده شدن قوی می شود، فضای خانه است. کاربرد خانه چیست؟ چه آپارتمان 40 متری و چه 400 متری، محلی که به آن خانه می گوییم و سرپناه ما است. کارکرد خانه چیست؟ روز را به شب رساندن، خوردن و خوابیدن این ها هیچ کدام کارکرد خانه نیست. کارکرد خانه، دریافت نیازهایمان برای رشد است که مهمترین آن نیازهای زیستی است. فضای خانه فضایی است که در درجه ی اول به نیازهای زیستی ما پاسخ می دهد یعنی از پایه که بخش مادیت است شروع می شود و پایه ی دیده شدن و دیدن در این جا گذاشته می شود. ما همه ی خانه را دیوارکشی کرده ایم، اتاق کودک، اتاق پدر و مادر، غذاخوری و.... پس هر کس تو سلول خودش. وقتی فضاهای خانه را اختصاصی می کنیم، جدایی پیش می آید و بعد به دنبال آن مقایسه پیش می آید. چرا فضاهای خانه ی ما تفکیک شده است و چرا کودک از فضای خانه ی ما بیرون می رود؟ چرا زندگی ما باید تفکیک شود؟ چون این تفکیک کردن یک هنجار اجتماعی است(جامعه اینگونه می پسندد وبه ما القاء میکند)   کودک مرحله به مرحله خودش را می بیند و بعد توانائی هایش را می بیند و در آخر محیط را می بیند. اما ما اولین قدم، آخرین مرحله را طی کرده ایم و با جدا کردن کودک در اولین قدم، ارتباط کودک را با محیط تخریب کرده ایم. هنوز کودک به دنیا نیامده اتاق او را جدا می کنیم. دوستی از خارج از کشور با من تماس گرفت و تصمیم دارند که سر یک تاریخ مشخص با همسرش بچه دار شوند ولی سر خرید وسایل بچه با هم اختلاف پیدا کرده بودند؛ یعنی از همین الآن که می خواهی بیای جدا هستی، تو هستی و اتاق خودت. اکثراً هم یک دونه کودک داریم و باید نشان بدیم که ما چه پدر و مادری هستیم و ببینید که برای بچه مان چه کارهایی می کنیم!!  میخواهیم نشان دهیم ما اصلاً مثل دهاتی ها با هم زندگی نمی کنیم بلکه مثل انسان های متمدن سلول های انفرادی داریم، بند عمومی مال وقتیه که مهمان بیاد. به انفرادی های ما نگاه کنید بهترین وسایل روز را خریدیم و داخل سلول ها گذاشتیم. نیاز های زیستی را به بهترین نحو می گیریم اما دیگه نمی توانیم سراغ دیدن برویم، حالا دنبال این هستیم که ببینیم اتاق من چی کم داره، نمی توانیم رابطه مان را با همدیگر ببینیم. رفتار ما به عنوان پدر و مادر اینه که چی بخریم، چی برات بخریم، چه جوری نگه داشتی؟ .... در صورتی که نیازهای عاطفی و نیازهای شناختی و معنوی را نمی گیریم؛ فقط و فقط نیازهای زیستی و آن هم در حد افراط. همه ی این مسائل به دلیل هنجارها است و نیازهای ما به جای این کارکردی پاسخ داده شوند، هنجاری پاسخ داده می شوند. "هنجار = آنچه جامعه میپسندد نه آنچه که نیازاست"(ادامه دارد) {قسمت32} [مباحث کودک متعادل ]
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥صحنه جالب از اشک‌های یک دختر هنگام اجرای سرود رفیق شهیدم در رفسنجان
39.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چجوری نصیحت کنم فرزندمو😓😓 هر چی میگم برعکس انجام میده 🎁این چند قانون مهم حتما رعایت کنی درست میشه💥 🌹برای مهربانی مجاز به انتشار هستید ┈••✾
طب الصادق علیه السلام: بخورضد پیری! ✍🏻۵ قاشق غذاخوری گلاب را در یک ظرف آبجوش بریزیدو به مدت ۱۰ دقیقه صورتتان را بخور دهید بخور گلاب برای جلوگیری از چین و چروک بسیار مفید است و شفاف کننده پوست میباشد. ➣ https://eitaa.com/zandahlm1357 بالم لب روغن نارگیل ▪️رطوبت را حبس کرده و باعث می شود، لب هایتان نرم و انعطاف پذیر باشند. این روغن با تشکیل یک لایه لیپید مانع بخار شدن آب می شود و از خشکی جلوگیری می کند. ▫️دارای فاکتور محافظتی در برابر خورشید (SPF) هست؛ بنابراین، از لب هایتان در برابر اشعه مضر خورشید محافظت می کند. دارای خواص ضد باکتری و میکروب است و از رشد میکروب و باکتری بر روی لب های ترک خورده جلوگیری می کند. ▪️پوست شمارا تسکین و التهاب لب های ترک خورده را کاهش می دهد. موجب تولید کلاژن شده و به ترمیم پوست و لب کمک می کند. ➣ https://eitaa.com/zandahlm1357 ✍ کدو حلوایی سینه را نرم،دفع اخلاط و سرفه را آسان می‌سازد. ✍ اگر پس از سرماخوردگی همچنان سرفه میکنید، سینه‌تان خس خس میکند کدوی پخته بخورید چون باعث نرم شدن مجاری هوا و تنفس می‌شود. ➣ https://eitaa.com/zandahlm1357
تبخال⚠️ 🔺در صورت بروز تبخال روزی چند مرتبه ژل آلوئه ورا را روی محل مورد نظر بمالید. با این کار احساس ناراحتی‌تان کمتر شده و تبخال زودتر درمان می‌شود. ♦️ آلوئه ورا خاصیت ضدویروسی و ضدالتهابی دارد و با مالیدن روی تبخال یا سایر زخم‌های دهان روند درمان تسریع می‌شود. https://eitaa.com/zandahlm1357 رفع حالت تهوع 🍬زنجبیل ورقه شده ۲ تکه 🍬 یک عدد لیموترش 🍬یک ق غ عسل 🔷این مواد را داخل یک لیوان آب جوش بریزید و بعد از سرد شدن میل کنید معجزه می کند👌 https://eitaa.com/zandahlm1357 ♻️راه‌کار درمانی صورت 🔸در ابتدا باید پاکسازی شود👇🏻 🔮برای پاکسازی کبد 👈🏻خاکشیر و ترنجبین (هر کدام ی ق غ) را در آب جوش یا همراه با عرق کاسنی و شاهتره به صورت داغ مصرف کنید(۲۱ تا ۴۰ روز مصرف شود) 🔮و مالیدن روزانه روغن به صورت سبب تحلیل لک‌ها می‌شود ♦️لطفا انتشار دهید👌 🍃 🌸🍃 https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بزرگترین منطقه زیارتی و گردشگری جنوب خراسان رضوی که در ۲۲کیلومتری شهرستان گناباد قرار دارد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تنها آبشار نمکی جهان تو استان اصفهان آبشار نمکی پتاس یا در 40 کیلومتری شرق شهرستان خور و بیابانک در دل کویر مرکزی ایران و در شمال مجتمع معدنی پتاس خور و بیابانک قرار داره ارتفاع این آبشار حدودا 25 متره.آبشار نمکی پتاس که تنها نمونه در جهانه، در دهکده نمکی اصفهان قرار داره و در تمام طول سال میزبان گردشگران هست.
.......: حکایت ۲۷- از بسیاری شنیدم که حاجی آقا کوچصفهانی که یکی از اعیان و ملاکین کوچصفهان بوده است نقل کرده که: مدتها به بیماری قند شدیدی مبتلا بودم و گاهگاه ضعف بر من مستولی می‌شد. تا آنکه سفری به آستان امام هشتم (علیه السلام) کردم و در صحن مطهر به همان ضعف و رخوت شدید دچار شدم. یکی از خدام آستانه، مرا به حضرت شیخ هدایت کرد. چون خدمت آن بزرگمرد رسیدم و حال خود را شرح دادم، حبه قندی مرحمت کردند و فرمودند: بخور، بسیاری از امراض است که با فراموشی از میان می‌رود قند را خوردم. تا سه روز از خاطرم رفت که مبتلا به چنان کسالتی هستم و در آنروز متوجه شدم که دیگر اثری از آن بیماری در من نیست بهبودی حال خود را به خدمت شیخ عرض کردم. فرمودند: از این واقعه با کسی سخن مگو. اما من پس از ده سال یکروز در محفلی، ماجرای بهبودی خود را در اثر نفس آن مرد بزرگ بازگو کردم و با کمال تأسف بیماریم عود کرد. حکایت ۲۸- دو تن از کسبه بازار مشهد برای من تعریف کردند که از تنگی معیشت سخت در مضیقه بودیم و برای رفع این گرفتاری، به خدمت مرحوم حاج شیخ حسنعلی اصفهانی شرفیاب شدیم. جماعتی در انتظار نوبت بودند و ما هم منتظر نشستیم. اما ناگهان، حضرت شیخ ما دو تن را از میان آن گروه، به نزد خود طلبیدند و به یکی از ما فرمودند: تو باید کاری بکنی ولی نمی کنی و به دیگری فرمودند: تو کاری که نباید بکنی، انجام می‌دهی؛ بروید و به وظیفه خود عمل نمائید تا وضع شما اصلاح شود. اعتراف می‌کنیم که یکی از ما نماز نمیگزارد و آن دیگر شراب می‌نوشید. به توصیه حاج شیخ، وظائف خود را مراعات کردیم و در اثر آن، معیشت ما از تنگی به وسعت باز آمد. حکایت ۲۹- در شب چهلم وفات مرحوم پدرم، حاج شیخ حسنعلی اصفهانی اعلی الله مقامه، مجلس تذگری ترتیب دادم و از مردی به نام «حاج علی بربری» دعوت کردم که امر آشپزی آنشب را به عهده گیرد. هنگامیکه مشغول کشیدن خورشها شد، دیدم که سخت گریه می‌کند و بی پروا دستهای خود را در دیگهای جوشان و غذاهای داغ فرو می‌برد و خلاصه حال طبیعی خویش را از دست داده است. پرسیدم: حاجی چه شده که چنین بیقراری می‌کنی؟ از سؤال من بر گریه خود افزود و پس از آن گفت: هر چه بادا باد، ماجرا را نقل خواهم کرد. گفت: من هر سال که برای حج به مگه مشرف می‌شدم، در مواقف عرفه و عید و روزهای دیگر حاج شیخ را می‌دیدم که سرگرم عبادت یا طواف هستند. ابتدا اندیشیدیم که شاید شباهت ظاهری این مرد با حاج شیخ سبب اشتباه من گردیده است، لذا برای تحقیق از حال، پیش رفتم و پس از سلام، پرسیدم شما حاج شیخ هستید؟ فرمودند: آری. گفتم پس چرا پیش از این ایام و پس از آن دیگر شما را نمی بینم؟ و دیگران هم شما را تاکنون در اینجا ندیده اند؟ فرمودند: چنین است که میگویی لیکن از تو میخواهم که این سر را با کسی نگویی وگرنه در همان سال عمرت به پایان خواهد رسید. آری این کرامتی بود که به چشم خود دیده ام، و اکنون آن مرد بزرگ از میان ما رفته است، تصور نمی کنم باز گفتن آن ماجرا اشکالی داشته باشد. باری، این جریان، در ماه رمضان بود و پس از آن حاج علی به قصد زیارت حج، از مشهد بار سفر بست، ولی در کربلا مرحوم گردید. از بی نشانها...... شیخ حسنعلی اصفهانی https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻📻📻 📚 3⃣ فصل سوم ؛ ثمره مقدس 📗 (ثمره ازدواج مرد و زن داستان سابق ، عالم بزرگ شیعه مقدس اردبیلی بود ) در این صوت ، ماجرای حیات و ممات و تشرفات مقدس اردبیلی خدمت حضرت مهدی عج بازگو میشود. ✍ مریم ضیافتی یار 🎙 به روایت ؛ مهدی آقابیگی
0279Nesa 60.mp3
11.68M
📖🌸🍃📖🌸🍃📖🌸🍃📖 ۲۷۹ آيه ۶۰ 📖🌸🍃📖🌸🍃📖🌸🍃📖 👇👇👇👇👇👇 قابل توجه اعضاء محترم این مجموعه از فایلها تاریخشون به روز نیست
.......: دلائل بر اثبات مقام نبوت از برای علی بحدیث منزلة اوّلا دلیل بر اینکه علی علیه السّلام واجد مقام نبوت بوده حدیث شریف منزلة است که با صحت تمام متواترا از طرق ما و شما بمختصر کم و زیاد در الفاظ ثابت گردیده که خاتم الانبیاء صلّی اللّه علیه و آله و سلّم در دفعات متعدده و محافل مختلفه گاهی بأمیر المؤمنین علیه السّلام (۳) امام احمد بن حنبل در ص ۹۸ و ۱۱۸ و ۱۱۹ جلد اول مسند در وجه تسمیۀ حسنین و در ص ۳۱ حاشیۀ جزء پنجم همان کتاب (۴) ابو عبد الرحمن نسائی از ص ۱۹ خصائص العلویه هیجده حدیث نقل نموده (۵) محمّد بن سورة ترمذی در جامع خود (۶) حافظ ابن حجر عسقلانی در ص ۵۰۷ جلد دوم اصابه (۷) ابن حجر مکی در ص ۳۰ و ۷۴ صواعق محرقه باب ۹ (۸) حاکم ابو عبد اللّه محمّد بن عبد اللّه نیشابوری در ص ۱۰۹ جلد سیم مستدرک (۹) جلال الدین سیوطی در ص ۶۵ تاریخ الخلفا (۱۰) ابن عبد ربه در ص ۱۹۴ جلد دوم عقد الفرید (۱۱) ابن عبد البر در ص ۴۷۳ جلد دوم استیعاب (۱۲) محمد بن سعد کاتب الواقدی در طبقات الکبری (۱۳) امام فخر رازی در تفسیر مفاتیح الغیب (۱۴) محمد بن جریر طبری در تفسیر و تاریخ خود (۱۵) سید مؤمن شبلنجی در ص ۶۸ نور الابصار (۱۶) کمال الدین ابو سالم محمّد بن طلحه شافعی در ص ۱۷ مطالب السئول (۱۷) میر سید علی بن شهاب الدین همدانی در آخر مودت هفتم از مودة القربی (۱۸) نور الدین علی بن محمد مالکی مکّی معروف به ابن صبّاغ در ص ۲۳ و ۱۲۵ فصول المهمّه (۱۹) علی بن برهان الدّین شافعی در ص ۲۶ جلد دوم سیرة الحلبیّه (۲۰) علی بن الحسین مسعودی در ص ۴۹ جلد دوم مروج الذهب (۲۱) شیخ سلیمان بلخی حنفی در باب ۹ و ۱۷ ینابیع الموده و مخصوصا در باب ۶ هیجده خبر از بخاری و مسلم و احمد و ترمذی و ابن ماجه و سعد کاتب الواقدی در طبقات الکبری (۱۳) امام فخر رازی در تفسیر مفاتیح الغیب (۱۴) محمد بن جریر طبری در تفسیر و تاریخ خود (۱۵) سید مؤمن شبلنجی در ص ۶۸ نور الابصار (۱۶) کمال الدین ابو سالم محمّد بن طلحه شافعی در ص ۱۷ مطالب السئول (۱۷) میر سید علی بن شهاب الدین همدانی در آخر مودت هفتم از مودة القربی (۱۸) نور الدین علی بن محمد مالکی مکّی معروف به ابن صبّاغ در ص ۲۳ و ۱۲۵ فصول المهمّه (۱۹) علی بن برهان الدّین شافعی در ص ۲۶ جلد دوم سیرة الحلبیّه (۲۰) علی بن الحسین مسعودی در ص ۴۹ جلد دوم مروج الذهب (۲۱) شیخ سلیمان بلخی حنفی در باب ۹ و ۱۷ ینابیع الموده و مخصوصا در باب ۶ هیجده خبر از بخاری و مسلم و احمد و ترمذی و ابن ماجه و ابن مغازلی و خوارزمی و حموینی نقل نموده است (۲۲) مولی علی متّقی در ص ۱۵۲ و ۱۵۳ جلد ششم کنز العمّال (۲۳) احمد بن علی خطیب در تاریخ بغداد (۲۴) ابن مغازلی شافعی در مناقب (۲۵) موفّق بن أحمد خوارزمی در مناقب (۲۶) ابن اثیر جزری علی بن محمّد در اسد الغابه (۲۷) ابن کثیر دمشقی در تاریخ خود (۲۸) علاء الدوله احمد بن محمّد در عروة الوثقی (۲۹) ابن اثیر مبارک بن محمّد شیبانی در جامع الاصول فی احادیث الرسول (۳۰) ابن حجر عسقلانی در تهذیب التهذیب (۳۱) ابو القاسم حسین بن محمّد (راغب اصفهانی) در ص ۲۱۲ جلد دوم محاضرات الادباء و دیگران از محقّقین اعلام شما این حدیث شریف را با الفاظ مختلفه از جمع کثیری از اصحاب رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم نقل نموده اند از قبیل (۱) خلیفه عمر بن الخطّاب (۲) سعد بن ابی وقّاص (۳) عبد اللّه بن عباس (حبر امت) (۴) عبد اللّه بن مسعود (۵) جابر بن عبد اللّه انصاری (۶) ابو هریره (۷) ابو سعید خدری (۸) جابر بن سمره (۹) مالک بن حویرث (۱۰) براء بن عازب (۱۱) زید بن ارقم (۱۲) ابو رافع (۱۳) عبد اللّه بن ابی اوفی (۱۴) ابی سریحه (۱۵) حذیفة بن اسید (۱۶) انس بن مالک (۱۷) ابو بریده اسلمی (۱۸) ابو ایّوب انصاری (۱۹) سعید بن مسیّب (۲۰) حبیب بن ابی ثابت (۲۱) شرحبیل بن سعد (۱۲) امّ سلمه (زوجة النّبی ص) (۲۳) أسماء بنت عمیس (زوجة ابی بکر) (۲۴) عقیل بن أبی طالب (۲۵) معاویة بن ابی سفیان و جماعتی دیگر از اصحاب که وقت مجلس و حافظۀ داعی اجازه شماره نامهای همۀ آنها را نمی دهد خلاصه همگی از خاتم الانبیاء صلّی اللّه علیه و آله و سلّم بمختصر تفاوتی در الفاظ و موارد مختلفه روایت نموده اند که فرمود یا علی انت منّی بمنزلة هارون من موسی الاّ انّه لا نبیّ بعدی [۱] . آیا این همه از اعیان علماء شما که قلیلی از کثیر آنها را ذکر نمودم این حدیث شریف را با اسناد مرتّبه از کثیری از اصحاب پیغمبر نقل نموده اند اثبات یقین و تواتر برای شما نمی نماید. آیا تصدیق می‌نمائید که اشتباه فرموده خبر واحد نیست بلکه از متواترات اخبار است چنانچه محقّقین از علماء خودتان دعوی تواتر نموده اند. ---------- [۱]: ۱) یا علی تو از من بمنزلۀ هارونی از موسی الا آنکه بعد از من پیغمبری نخواهد بود. چون شما روی عادت تشکیک در صحت سند این حدیث شریف می‌نمائید خوبست مراجعه و مطالعه نمائید بباب ۷ کفایت الطالب فی مناقب علی بن أب