#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
نوشتار تربیتی"خانواده و زوجین" ⚛️ دور دوم / قسمت ۳۰ 📝 محور بحث: #آرامش_کلامی 💠 قسمت سیزدهم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نوشتار تربیتی"خانواده و زوجین"
⚛️ دور دوم / قسمت ۳۱
📝 محور بحث: #آرامش_کلامی
💠 قسمت چهاردهم
⚜ وقتی در کلام اهل بیت علیه السلام دقت کنیم کلید واژه هایی را زیاد می بینیم از جمله حُسن معاشرت، خُلق نیکو، محبت گری ، دلسوز بود و... که درهمین کلید واژه ها نقطه مشترکی وجود دارد و آن کلام است و نتیجه این می شود که کلام یکی از پایه های زندگی است.
🔸 در نقد باید به این توجه کرد که تاثیر گذار باشد و نقد منصفانه، به نقدی گفته می شود که در پس آن دعوا رخ ندهد، نه به این که نقد به حق باشد.
🔻 بعضی ها می گویند: «من رُک ام!» و انتقاد منصفانه را رک بودن میدانند که در آن، عدم رعایت قاعده های مناسب مربوط با انتقاد کردن و فقط با گفتن حرف حق و با هر لحن یا لفظی نامناسب، می دانند، این انتقاد منصفانه نیست یک بیماری و مریضی است و درحالی که باید در انتقاد تلطیف کلام داشت.
🔹 به عنوان مثال می توان از فرمول های انتقاد منصفانه به روش های زیر اشاره کرد:
1⃣ بیان کار خوب + نقد + کارخوب
مثلا خانم آب گوشت درست کرده و چون روزه بوده نمی توانسته بچشه و شور شده. آقا میتواند سه بازخورد داشته باشد:
➖ اول: توام که آشپزیت به تیر و طایفت رفته، به درد خودتون می خوره!
این باز خورد ایجاد کننده دعوا است.
➖ دوم: خانم غذات رو شور درست کردی!
نتیجه می شود ناراحت شدن خانم، درسته حرف حق است ولی این رک بودن است و نادرست.
➖ سوم: به به خانم، عجب سفره ای انداختی، اتفاقا حوس آب گوشت ام کرده بودم ولی یکم خوش نمک شده، راستی خانم این سبزی خوردن رو کی خریدی؟ خیلی تازه ست.
♦️ یعنی انتقادمان را بین دو کار خوب بیان کردیم و همین سبب می شود که خانم درصدد جبران باشد؛ این نقد تاثیر گذار است.
🔮با ما همراه باشید.
#نوشتار_تربیتی
#خانواده_زوجین
#روابط_زوجین
#کلام
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#پارت7 پک فوق العاده از حال بد به حال خوب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
track-08-تعاملات کاربران-تصمیم گیری-دکتر داودی نژاد.mp3
12.39M
#پارت8
پک فوق العاده از حال بد به حال خوب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
می دونی پرخاشگری خانم ها با آقایان چقدر باهم فرق دارد ؟
این کلیپ را ببین و به دیگران هدیه بدهید
این کلیپ میتونه براتون خیلی مفید باشه
#دکترمسلم_داودی_نژاد
#باشگاه_همسران_موفق
آکادمی بین المللی دکترمسلم داودی نژاد
1_5647827246291877889.mp3
4.05M
#زودرنج_بودن_همسر
🌸 پاسخ استاد پوراحمد
دوستواقعیخداست...:
#زودرنج_بودن_همسر
سلام استاد
شوهرم فردحساس وزودرنج هست و انتظارش از من زیاد هست من 17سال وهمسرم 22سال دارد.
خیلی دمدمی هست و زمانی که ناراحت بشه یا عصبانی بشه یا اون چیزی که میخوادیاانتظارداره نشه،اصلا قابل پیش بینی نیست که چیکار میکنه از داد و قهر گرفته تا زدن حرفهاویا کوباندن در و دیوار یا ..که بسیارباعث ناراحتی من واطرافیانم میشه
نمیدونم چیکار کنم؟ ما دوران عقدیم آخرین بار کاری کرد که دیگه آبروی خودش رو در خانواده ام برده
میخوام جداشم،کم آوردم
ازلحاظ مذهبی هم او خانواده اش سطح عام هستن وما سطح خیلی بالاتری داریم.
🌸 پاسخ استاد
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: اثبات منازل هارونی برای علی علیه السّلام جناب هارون از جمله پیغمبرانی بود که استقلال در ام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
علی در جمیع صفات شریک و مماثل پیغمبر بود
چنانچه امام ثعلبی در تفسیر و عالم فاضل سید احمد شهاب الدین که از فحول علماء شما میباشد در کتاب توضیح الدلائل علی ترجیح الفضائل مشروحا باین معنی اشاره نموده و باین عبارت گوید:
و لا یخفی ان مولانا امیر المؤمنین قد شابه النبی فی کثیر بل اکثر الخصال الرضیة و الفعال الزکیة و عاداته و عباداته و احواله العلیة و قد صح ذلک له بالاخبار الصحیحة و الآثار الصریحة و لا یحتاج الی اقامة الدلیل و البرهان و لا یفتقر الی ایضاح حجة و بیان و قد عد بعض العلماء بعض الخصال لأمیر المؤمنین علی التی هو فیها نظیر سیدنا النبی الامی [۲] .
از جمله آنکه در اصل نسب نظیر یکدیگرند و نظیره فی الطهارة بدلیل قوله تعالی انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس أهل البیت و یطهرکم تطهیرا
----------
[۲]: ۲) پوشیده و پنهان نمی باشد آنکه مولای ما امیر المؤمنین (علیه السّلام) شباهت دارد به رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله در بیشتر از خصال رضیه و افعال زکیه از عادات و عبادات و احوال علیۀ آن حضرت و بصحت پیوسته این معنی باخبار صحیحه و آثار صریحه که احتیاجی به دلیل و برهان خارجی ندارد و محتاج بتوضیح حجة و بیان نمی باشد بعض از علماء بعض از آن خصال حمیده را بشماره آورده اند که در آن خصال حمیده علی علیه السّلام نظیر پیغمبر خاتم صلّی اللّه علیه و آله است.
یعنی علی نظیر پیغمبر است در طهارت بدلیل آیه تطهیر (که دربارۀ پنج تن آل عبا محمّد و علی و فاطمه و حسن و حسین علیهم السّلام نازل گردیده).
و نظیره فی آیة ولی الامة بدلیل قوله انما ولیکم الله و رسوله و الذین آمنوا الذین یقیمون الصلاة و یؤتون الزکاة و هم راکعون و نظیر آن حضرت است در آیۀ مزبوره از حیث ولایت بر امت بدلیل انما ولیکم الله الخ (که باتفاق فریقین دربارۀ علی علیه السّلام نازل گردیده) (چنانچه در همین کتاب بشرح مفصل آمده).
و نظیره فی الاداء و التبلیغ بدلیل الوحی الوارد علیه یوم اعطاء سورة برائت لغیره فنزل جبرئیل قال لا یؤدیها الا أنت او من هو منک فاستعادها منه فأداها علی رضی الله تعالی عنه فی الموسم.
یعنی نظیر آن حضرت است در أداء رسالت و تبلیغ دین بدلیل موضوع سورۀ برائت و نزول بر خاتم الانبیاء صلّی اللّه علیه و آله و سلّم (که آن حضرت آیات سوره برائت را داد به ابی بکر ببرد در موسم حج بر اهل مکّه قرائت نماید (چنانچه در همین کتاب ثبت گردید). که جبرئیل نازل گردید و عرض کرد أداء رسالت نمی تواند بنماید مگر خودت یا کسی که از تو باشد پس آن حضرت آیات سورۀ برائت را از أبی بکر گرفت بأمر خدای تعالی و بعلی علیه السّلام داد که در موسم حج اداء نمود.
و نظیره فی کونه مولی الامة بدلیل قوله صلّی اللّه علیه و آله و سلّم من کنت مولاه فهذا علی مولاه.
و نظیر آن حضرت است در مولای امت بودن بدلیل فرمودۀ رسول أکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم (در غدیر خم چنانچه در این کتاب مشروحا ذکر گردیده) که هر کس را من اولی بتصرف در امر او هستم پس این علی اولی بتصرف در امر او میباشد.
و نظیره فی مماثلت نفسیهما و ان نفسه قامت مقام نفسه و ان الله تعالی
اجری نفس علی مجری نفس النبی صلّی الله علیه و سلم فقال: و من حاجک فیه من بعد ما جاءک من العلم فقل تعالوا ندع ابنائنا و ابناءکم و نسائنا و نسائکم و انفسنا و انفسکم.
و نظیر آن حضرت است در اتحاد نفسانی که نفس علی علیه السّلام قائم مقام نفس رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم میباشد چنانچه خداوند در آیه مباهله (باتفاق فریقین چنانچه در این کتاب مشروحا ذکر گردیده) علی را بمنزلۀ نفس آن حضرت قرار داده.
و نظیره فی فتح بابه فی المسجد کفتح باب رسول الله و جواز دخول المسجد جنبا کحال رسول الله صلّی الله علیه و سلم علی السواء.
و نظیر آن حضرت است در فتح باب او در مسجد مثل فتح باب رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم (که بأمر پیغمبر تمام درهای خانه که بمسجد باز بود بسته شد الاّ در خانۀ پیغمبر و علی) و جواز ورود در مسجد در حال جنابت مانند رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله و سلّم.
(همهمه ای در برادران اهل تسنّن پیدا شد سؤال نمودیم که چه شده آقایان بحرف آمدید).
نواب- اتّفاقا همین جمعه گذشته که بمسجد جهت اداء نماز رفتیم جناب حافظ در خطبه با نقل أحادیثی این فتح باب مسجد را اختصاص بخلیفه ابی بکر رضی اللّه عنه دادند حال که شما فرمودید اختصاص بعلی کرم اللّه وجهه دارد اسباب تحیّر حاضرین گردیده و این گفتگوها مربوط باین قضیّه است متمنّی است حلّ معمّا فرمائید.
داعی- (رو بجناب حافظ) آیا چنین بیانی فرمودید.
حافظ- بلی چون در احادیث صحیحۀ ما وارد است از صحابی ثقه و عدل!! ابو هریرة رضی اللّه عنه که رسول مکرم صلّی اللّه علیه و سلّم امر فرمود که تمام درهائی که بمسجد باز بود بستند مگر در خانۀ ابی بکر رضی اللّه عنه را که فرمود ابی بکر از من و من از ابی بکر میباشم.
داعی- لا بد بنظر آقای
ان محترم رسیده است که امویها سعی بلیغ نمودند که در مقابل هر فضیلتی که از خصائص مولانا امیر المؤمنین علیه السّلام بشمار آمده حدیثی
بوسیله ایادی مرموز و کاسه لیسهای سفره معاویه مانند ابو هریره و مغیره و عمرو بن عاص و غیره وضع نمایند و همین عمل را هم نمودند و بکریون هم روی حب و علاقۀ مفرط که بخلیفه ابی بکر داشتند آن احادیث را تقویت نمودند چنانچه ابن ابی الحدید در جلد اول و مخصوصا در ص ۱۷ جلد سوم شرح نهج البلاغه این وقایع را مشروحا نقل نموده و گوید از جمله احادیث موضوعه حدیث (سد ابواب است بجز باب ابی بکر) بدیهی است این حدیث موضوع در مقابل احادیث صحیحۀ متکاثره ای است (که علاوه بر کتب معتبره شیعیان که بنحو تواتر و اجماع ثابت آمده) در کتب صحاح معتبرۀ اکابر علماء خودتان با قید باینکه از احادیث صحیحه است نقل نموده اند که تمام درهای خانههای مردم را بمسجد رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم بأمر خداوند بست مگر در خانه علی علیه السّلام را.
نواب- چون این وقعه مورد اختلاف قرار گرفته جناب حافظ میفرماید از خصائص ابی بکر رضی اللّه عنه است عالی جناب میفرمائید از خصائص مولانا علی کرّم اللّه وجهه میباشد چنانچه ممکن است ببعض اسناد از کتب معتبرۀ ما اشاره فرمائید تا شنوندگان با اسناد جناب حافظ مطابقت نموده انتخاب احسن نمایند.
:
#شبهای پیشاور....
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#انسان_شناسی ۱۷۷ #استاد_شجاعی #استاد_پناهیان ✖️ چرا باید نماز بخونَم ؟ اگه نماز میتونست کسی ر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
انسان شناسی 178.mp3
11.43M
#انسان_شناسی ۱۷۸
#آیتالله_فاطمینیا
#استاد_شجاعی
ما سعادتمند نمیشویم :
نه با زیادی آموختههای زیبایمان
نه با زیادی گفتار زیبایمان
نه با زیادی عبادات مان
ما سعادتمند میشویم با: خروجیهای رفتاری زیبا و صادقانهمان.
چگونه کسی اهل خروجی زیبا میشود؟
@shervamusiqiirani-1 - راست پنجگاه - استاد شجريان &لطفي & فرهنگفر.mp3
3.49M
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍂🌺🍂
🌺
در ازل پرتو حسنت ز تجلی دم زد
عشق پیدا شد و آتش به همه عالم زد
جلوهای کرد رخت دید ملک عشق نداشت
عین آتش شد از این غیرت و بر آدم زد
عقل میخواست کز آن شعله چراغ افروزد
برق غیرت بدرخشید و جهان برهم زد
مدعی خواست که آید به تماشاگه راز
دست غیب آمد و بر سینه نامحرم زد
دیگران قرعه قسمت همه بر عیش زدند
دل غمدیده ما بود که هم بر غم زد
جان علوی هوس چاه زنخدان تو داشت
دست در حلقه آن زلف خم اندر خم زد
حافظ آن روز طربنامه عشق تو نوشت
که قلم بر سر اسباب دل خرم زد
#حافظ
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🆔 https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎥یار تنوری برای امام عصر(عج) باشیم... #امام_زمان(عج) چه درخواستی از ما دارند؟🎙استاد علوی تهرانی ♦️♦️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥چرا غصه میخوری...؟!
ما #امام_زمان(عج) را داریم...
♦️♦️♦️♦️♦️♦️
۲۷۲. هرچه انتظار سوزان تر، واقعی تر، خالصانه تر و جدّی تر باشد، زمینه ارتباط عمیق تر و پرمعنی تر و پرثمرتر مهیا خواهد شد. مجله انتظار
۲۷۳. انتظار آن هنگام واقعی و صادق است که انسان را به حرکت و تلاشی در مسیر تحقق امر منتظر الیه وادار نماید. مجله انتظار
https://eitaa.com/zandahlm1357
سلام لطفا
#اندڪی_تأمل🇮🇷👇
eitaa.com/joinchat/3717922818Ca7721d8525
کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🌺
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: پيام به حجاج بيت اللَّه الحرام در موسم حج پيام به حجاج بيت اللَّه الحرام در موسم حج بسم ال
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
پيام نوروزى رهبر معظم انقلاب اسلامى به مناسبت حلول سال ۱۳۸۰
پيام نوروزي رهبر معظم انقلاب اسلامي به مناسبت حلول سال ۱۳۸۰ بسم اللَّه الرّحمن الرّحيم يا مقلّب القلوب و الأبصار، يا مدبّر اللّيل و النّهار، يا محوّل الحول و الأحوال، حوّل حالنا الي احسن الحال. عيد نوروز و طليعه بهار و آغاز سال نوي هجري شمسي را به همه هم ميهنان عزيزمان، به خانوادههاي عزيز ايثارگران، شهيدان، جانبازان، آزادگان و مفقودان تبريك عرض ميكنم. همچنين اين عيد را به همه ملتهايي كه نوروز و آغاز سال جديد هجري شمسي را گرامي ميدارند - مثل ملت آذربايجان، افغانستان و آسياي ميانه - و ديگر كساني كه در هر نقطه، به عيد نوروز اهميت ميدهند، تبريك عرض ميكنم. اميدوارم كه سال جديد، سالي سرشار از خير و بركت و خوشي و سعادت براي همگان، بخصوص براي ملت عزيز ايران باشد. با نگاهي به سال ۷۹، اين سال را سرشار از حوادث گوناگون، اعم از حوادث تلخ و شيريني كه در كشورمان اتّفاق افتاده، يا حوادثي كه در نقاط ديگر عالم براي مردم كشورمان حائز اهميت بوده است - كه هر سال همين طور است و همه زندگي تركيبي از شيرينيها و تلخيها و كاميابيها و ناكاميهاست - مشاهده ميكنيم. از خداي متعال بخواهيم كه سال جديد و همه سالهاي آينده عمر را، براي ما سال تقرّب به
او و سال موفّقيتها و كاميابيهاي گوناگون در عرصههاي مادّي و معنوي قرار دهد. سال ۷۹ را مزيّن به نام مبارك اميرالمؤمنين مشاهده كرديم. مردم عزيز ايران به اين نام و به اين پيرايه مقدّس دلبستگي نشان دادند و در سرتاسر سال ۷۹، ياد و نام مبارك امير مؤمنان، بر بسياري از تلاشها و فعاليّتهاي علمي و فرهنگي حاكم بود؛ ليكن آنچه مهم است، علي وار شدن، يا اگر اين را براي خودمان مبالغه آميز بدانيم، حركت به سوي علي وار شدن است. همه، بخصوص مسؤولان كشور و دولتمردان و كساني كه باري از بارهاي اجتماعي را بر دوش دارند، بايد سعي و تلاش كنند تا عمل خود را در جهتي كه به هماننديِ با امير مؤمنان منتهي ميشود، منطبق كنند. نام اميرالمؤمنين، نامي گرامي براي همگان است. ملت ما هم به اين بزرگوار عشق
ميورزد؛ و ما اگر بخواهيم خود را عملاً به نقطه مطلوب اسلام برسانيم، اين بهترين نشانه و شاخص براي ماست. سال ۸۰ هم بايد سال اميرالمؤمنين به حساب آيد و شناخته شود. در اين سال سعي كنيم به كار فرهنگي و علمي اكتفا نكنيم؛ تلاش كنيم رفتار و عملكردمان را - بخصوص در حوزه مسائل اجتماعي و به طور اخص در زمينه مسائل حكومتي - به عملكرد آن بزرگوار نزديك كنيم. تقواي اميرالمؤمنين و پارسايي او، نزديكي و دلسوزي او نسبت به قشرهاي ضعيف و محروم، كاركرد درخشان او براي خدا، استقامت و خستگي ناپذيري او در راه هدفهاي متعالي، هر كدام سرفصلي است كه مسؤولان مختلف ميتوانند خود و مجموعه زير نظر خودشان را در جهت اينها - يا لااقل در جهت يكي از
اين سرفصلها - توجيه كنند و به حركت و تلاش وا دارند. اگر ما بتوانيم رفتار آن بزرگوار را براي مسؤولان نظام جمهوري اسلامي - چه مسؤولان قوّه مجريّه، چه مسؤولان قوّه قضاييّه، چه مسؤولان و نمايندگان مردم در قوّه مقنّنه، چه مسؤولان نظامي و چه همه كساني كه در بخشي از اين نظام به نحوي مشغول خدمتند - الگو قرار دهيم و سعي كنيم خود را به آن نزديك نماييم، يقيناً رفع مشكلات از زندگي مردم و از وضع كشور، آسانتر و راههاي كمال به سوي ملت عزيز ما گشاده تر و سهلتر خواهد شد. در زمينه آنچه كه ما در سال ۸۰ بايد به عنوان شعارهاي اساسيِ خودمان به آن نگاه كنيم، من دو نقطه مهم را مطرح ميكنم: نقطه اوّل، اقتدار ملي است. اقتدار ملي براي يك كشور، حفظ كننده هويت او، مايه عزّت او و وسيله رسيدن او به آرمانهاست. تلاشي كه براي نابودي ملتها و به زنجير كشيدن آنها - از دورانهاي گذشته تا امروز - ميشود، هميشه در جهت نابود كردن يا ضعيف كردن اقتدار ملي آنها بوده است؛ و بعكس، ملتهايي كه در راه تعالي و كمال قدم برمي دارند، بايد در اقتدار مليِ خودشان بكوشند. اقتدار ملي، فقط به معناي تواناييهاي نظامي نيست؛ اقتدار ملي يك مسأله همه جانبه است و بر دوش همه دستگاههاست و به عنوان يك وظيفه اصلي، بر دوش هر سه قوّه اساسي كشور نهاده شده است. اقتدار ملي به معناي اين است كه يك ملت، در مسؤولان
كشور جلوههاي قدرت و توانايي و عزّت خود را مشاهده كند و كارها با سياستهاي درست، با
برنامه ريزي صحيح، با جدّيت و پشتكار و با هماهنگي و انسجامِ كامل پيش برود. در سايه اقتدار ملي است كه مردم ميتوانند به قدر استعدادشان و با شكوفايي اين استعدادها، تلاش خودشان را مبذول كنند. هر سه قوّه بايد تلاش كنند تا با جدّيت و پشتكار و توكّل به خدا و اعتماد به مردم و همكاري با يكديگر، اقتدار ملي را تجلّي بخشند و مظهر اقتدار ملي شوند. نكته دوم و نقطه ي اساسي ديگر - كه بيشتر به دستگاههاي اجرايي ارتباط پيدا ميكند - مسأله اشتغال است. سال را بايد از آغا
ز تا پايان، سالِ تلاش براي ايجاد اشتغال مفيد و مولّد قرار دهيم. در مطالعات عميق و بررسيهاي همه جانبه اقتصادي، به اين نتيجه ميرسيم كه نقطه عزيمت و شروع، عبارت است از تلاش براي اشتغال. براي جامعه ما شايسته نيست كه جمع بزرگي از مردم اين كشور - كه عمدتاً جوان و غالباً داراي استعداد هستند - از اشتغال مفيد و مولّد محروم باشند؛ در حالي كه كشور به اين اشتغال نياز بسيار زيادي دارد. كيفيّت اشتغال هم مهم است؛ اما در درجه اول، ايجاد اشتغال و فرصتهاي شغلي، داراي اهميت مضاعفي است. در سال ۷۹ در اين زمينه مطالعات و برنامه ريزيهايي شده است. اين برنامه ريزيها بايد به مرحله اجرا درآيد؛ بايد همه براي آن تلاش كنند و احساس نمايند كه اين برنامهها در حال اجراست و اثرِ آن را در
زندگيِ خود و در مجموعه سيماي عمومي كشور مشاهده كنند. بنابراين برنامه ريزي براي اشتغال - كه عمدتاً از ناحيه قوّه مجريّه است؛ البته قوّه مقنّنه و قوّه قضاييّه بايستي كمك و زمينه سازي و
پشتيباني كنند
بايد يكي از برنامههاي اساسي ما و همه مسؤولان در طول سال باشد. در اوايل سال ۸۰، ما مسأله بسيار مهم انتخابات رياست جمهوري را داريم كه عرصه اي براي حضور ملت در صحنه سياسي كشور و مظهري براي اقتدار ملي است. حضور مردم در انتخابات رياست جمهوري و ان شاءاللَّه آراء متراكم و بالايي كه به صندوقها خواهند ريخت، مظهر اقتدار ملي و عظمت ملي و ان شاءاللَّه مظهر وحدت ملي خواهد بود. اميدواريم كه ملت ما در سايه اين اقتدار و اين حركت و تلاش و كار، بتوانند هم وحدت را - كه آرزوي عمومي مردم است - هم امنيت را - كه نياز اساسيِ ملت ماست - و هم بسياري از برنامههاي خودشان را عمل شده و تحقّق يافته ببينند. اگر ما در كارنامه سال ۷۹، فهرستي طولاني از كارهاي صورت گرفته و برنامههاي عمل شده، و فهرستي طولاني تر از كارهاي نشده و نيازهاي برآورده نشده مشاهده ميكنيم، ان شاءاللَّه در سال ۸۰ شاهد باشيم كه فهرست كارهاي انجام شده بيشتر و طولاني تر و درخشانتر باشد، و فهرست كارهاي مانده و عقب افتاده بسي كوتاهتر. همه شما هم ميهنان عزيز و برادران و خواهران گرامي را به خداي بزرگ ميسپارم. از خداوند متعال عيدِ مبارك و شادي را براي همه شما مسألت ميكنم و اميدوارم ان شاءاللَّه اين سال، سال نيكبختي باشد و همه شما مشمول دعاي مستجاب حضرت بقيةاللَّه ارواحنافداه باشيد. والسّلام عليكم و رحمةاللَّه و بركاته
#پیامهای مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: [۲] یکی از مهمترین جلوههای بارز در نحوه ی پاسخگویی معظّمٌ له به پرسشها رعایت جدّی اخلاق ا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
[۳]
از دیگر نکات قابل توجّه در مجموعه ی پاسخهای مقام معظّم رهبری به پرسشهای دانشجویان، تأکید بر حمایت از مسئولین قوا خصوصاً قوّه ی مجریه و ذکر دلایل این حمایت است. معظّمٌ له با بیان سختیها و دشواریهای امور اجرایی، اعتماد به مسئولین و دولتهای منتخب مردم و حمایت از آنان را وظیفه ی خود و همه ی افراد و گروههای معتقد به نظام و انقلاب میدانند و انتقادهای مخرّب و حملات پی درپی به دولتها در مجامع عمومی را امری خلاف مصلحت دانسته و ضمن تأکید بر وجود پاره ای انتقادات به عملکرد مسئولین مختلف در ادوار گوناگون، تذکّر خصوصی به آنان با دلسوزی و نصیحت خیرخواهانه و امید به اصلاح امور را امری صحیح و قابل قبول مصداق صحیح انتقاد سازنده میدانند و بر شیوه ی خود در حمایت از همه ی دولتها، تذکّرات خصوصی به مسئولین، و هشدار علنی در صورت بروز عارضه ای مهم با رعایت مصلحت حفظ نظام تأکید میکنند. [۲]
همچنین به رسمیت شناختن تفکیک قوا و عدم مداخله در امور هر قوّه و مخصوصاً قوّه ی مقنّنه از دیگر تأکیدات معظّمٌ له است. پاسخ به پرسشهای ۴۰، ۱۵۷، ۱۶۶، ۱۹۹ بخوبی نشان دهنده ی حسّاسیّت ایشان در حفظ استقلال قوّه ی مقنّنه و عدم مداخله در امور لوایح و مصوّبات از یک سو و حمایت از قوانین مصوّب مجلس که به تأیید نهایی شورای نگهبان رسیده باشد از
سوی دیگر است.
البتّه این حمایتها نافی مسئولیت یکسان همه ی افراد، گروهها، و مسئولین در برابر قانون نظارت بر عملکرد آنان نیست. ایشان در پاسخ به پرسشهای ۱۲۹ و ۱۳۴ بر ضرورت نظارت بر همه ی نهادها و دستگاهها حتّی نهادهای منسوب به دفتر رهبری و یا دستگاههایی که مسئولین آنها از طرف مقام معظّم رهبری منصوب میشوند تأکید میکنند.
----------
[۲]: . ر. ک: پرسش و پاسخ ۶۴، ۱۲۳ و ۱۲۴.
#پاسخ پرسشهای دانشجویان
✍مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا