eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
🌴 🌹 و قال عليه‌السلام فِي قَوْلِهِ‌ تَعَالَى: «إِنَّ‌ اللّهَ‌ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ‌ وَ الْإِحْسانِ‌» الْعَدْلُ‌: الْإِنْصَافُ‌، وَ الْإِحْسَانُ‌: التَّفَضُّلُ‌. امام عليه السلام در تفسير آيۀ شريفه «إِنَّ‌ اللّهَ‌ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ‌ وَ الْإِحْسانِ‌» فرمود: عدالت همان رعايت انصاف (و پرداختن حق مردم) و احسان به معناى نيكى بيشتر (از حد انصاف) است.
شرح و تفسير تفاوت ميان عدالت و احسان امام عليه السلام در اين گفتار پربارش به تفسير آيۀ ٩٠ سورۀ «نحل»: «إِنَّ‌ اللّهَ‌ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ‌ وَ الْإِحْسانِ‌» اشاره كرده مى‌فرمايد:«عدالت همان رعايت انصاف (و پرداختن حق مردم) و احسان به معناى نيكى بيشتر (از حد انصاف) است»؛ (فِي قَوْلِهِ‌ تَعَالَى: «إِنَّ‌ اللّهَ‌ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ‌ وَ الْإِحْسانِ‌» الْعَدْلُ‌ الْإِنْصَافُ‌، وَ الْإِحْسَانُ‌ التَّفَضُّلُ‌) . خداوند در اين آيۀ شريفه به سه چيز امر و از سه چيز نهى كرده است، مى‌فرمايد:«خداوند به عدل و احسان و كمك به خويشاوندان فرمان و از فحشا و منكر و ستم نهى مى‌كند» و در پايان آيه مى‌افزايد:«خداوند به شما اندرز مى‌دهد تا متذكر شويد»؛ «إِنَّ‌ اللّهَ‌ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ‌ وَ الْإِحْسانِ‌ وَ إِيتاءِ ذِي الْقُرْبى‌ وَ يَنْهى‌ عَنِ‌ الْفَحْشاءِ وَ الْمُنْكَرِ وَ الْبَغْيِ‌ يَعِظُكُمْ‌ لَعَلَّكُمْ‌ تَذَكَّرُونَ‌». ١ اين آيه دربرگيرندۀ يكى از جامع‌ترين برنامه‌هاى اجتماعى بشر است كه هر گاه جامۀ عمل به خود بپوشد، امنيت و آرامش بر او حكمفرما مى‌شود. در اين‌كه ميان عدل و احسان چه تفاوتى است مفسران احتمالات فراوانى ذكر كرده بعضى گفته‌اند: عدل اداى واجبات و احسان انجام مستحبات است برخى ديگر عدل را توحيد و احسان را اداى واجبات مى‌دانند و عدّه‌اى عدالت را به معناى هماهنگى ظاهر و باطن و احسان را به معناى برترى باطن نسبت به ظاهر دانسته‌اند. اين تفسير نيز از سوى گروهى عنوان شده كه عدالت مربوط‍‌ به جنبه‌هاى عملى و احسان مربوط‍‌ به جنبه‌هاى گفتارى است. ولى از همۀ اين تفسيرها بهتر همان است كه در كلام امام عليه السلام آمده كه عدل را به معناى انصاف تفسير فرموده، زيرا رعايت انصاف آن است كه حق كسى را به او بپردازند (و به نظر مى‌رسد كه اين واژه از مادۀ «نصف» گرفته شده زيرا هرگاه انسان در حقوق مشترك آن را تنصيف كند رعايت عدالت را به طور كامل كرده است). سپس اين واژه به معناى هرگونه عدالت آمده است. «احسان» همان گونه كه از مفهوم آن استفاده مى‌شود، نيكى كردن به ديگران است و اين نيكى همان تفضل است كه امام عليه السلام در كلام بالا فرموده است. بدون شك برقرار شدن نظم جامعۀ انسانى بدون عدل و انصاف و احسان و تفضل امكان‌پذير نيست، زيرا ترك عدالت و انصاف سبب خشم كسانى مى‌شود كه حقوقشان پايمال شده و طبعا برمى‌خيزند و نظم جامعه را به هم مى‌ريزند و اى بسا منجر به خون‌ريزى‌هاى وسيعى گردد. در مورد «احسان» بسيار مى‌شود كه تنها با استفاده از اصل عدالت و انصاف مشكلات جامعه حل نمى‌گردد؛ مثلاً سيل عظيمى آمده و خانه‌هاى فراوانى را ويران كرده و يا زلزلۀ شديدى رخ داده و منجر به ويرانى‌هاى وسيعى شده است در اينجا نمى‌توان تنها با استفاده از حقوق واجب و حتى ماليات‌هاى معمولى مشكلات را حل كرد. اينجاست كه اصل احسان و تفضل بايد به ميدان آيد و نيكوكاران دامن همت به كمر بزنند، ويرانى‌ها را آباد و ضايعات را جبران و مشكلات ناشى از حوادث را حل كنند. گاه در يك خانواده نيز مشكلاتى به وجود مى‌آيد مثلاً شوهر در حادثه‌اى از دنيا مى‌رود و اطفال صغير او باقى مى‌مانند. اينجاست كه بايد افراد فاميل صرف نظر از اصل عدالت به سراغ احسان و تفضل بروند و ايتام را تحت حمايت خود قرار دهند و مشكلات آن خانواده را حل كنند؛ خواه يك نفر اقدام به اين كار كند يا همۀ فاميل دست به دست هم دهند. در معانى الاخبار كه اين حديث را قبل از سيد رضى نقل كرده مى‌خوانيم: اميرمؤمنان بر اصحاب وارد شد در حالى كه آنها دربارۀ مروت بحث مى‌كردند فرمود: چرا در اين باره به سراغ قرآن نمى‌رويد: عرض كردند: كجاى قرآن دربارۀ مروت بحث كرده‌؟ فرمود: اين آيۀ شريفه كه مى‌فرمايد: «إِنَّ‌ اللّهَ‌ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ‌ وَ الْإِحْسانِ‌» عدل همان انصاف است و احسان همان تفضل. ١ در حديثى كه مرحوم طبرسى آن را در مجمع البيان ذيل آيۀ مورد بحث نقل كرده مى‌خوانيم:«عثمان بن مظعون» كه از صحابۀ معروف پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله است مى‌گويد: من در آغاز اسلام را به‌طور ظاهرى پذيرفته بودم نه با قلب و جان و اين وضع ادامه داشت تا آنكه روزى خدمت آن حضرت بودم ديدم در فكر فرو رفته ناگهان چشم خود را به طرف آسمان دوخت گويا پيامى را دريافت مى‌دارد. وقتى كه به حال عادى برگشت از ماجرا پرسيدم فرمود: هنگامى كه با تو سخن مى‌گفتم ناگهان جبرئيل را مشاهده كردم كه اين آيه را براى من آورد: «إِنَّ‌ اللّهَ‌ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ‌ وَ الْإِحْسانِ‌ ...» عثمان مى‌گويد چنان محتواى آيه در قلب من اثر گذاشت كه اسلام همان لحظه در جان و روح من جاى گرفت.
اگه نوک برگ های گیاهاتون مثل تصویر قهوه ای و خشک شده رطوبت محیطتون پایینه🍁 با غبارپاشی یا روش زیر گلدونی رطوبت رو تامین کنید🍂
✅👏👏👏میدونم همتون دوست دارید گیاهایی که میخرید و به خونه میارید خشک نشه و سال ها شاهد رشدشون باشید ✅پس موارد زیررو به خاطر بسپرید تا همیشه گیاهان سالمی داشته باشید: ✅بیشتر گل های آپارتمانی در اثر دفعات آبیاری زیاد میمیرند، آبیاری گل ها بسته به محیط زندگی و حجم خاک گلدان فرق داره، پس دست بزنید خاکشون خشک بود سیرابشون کنید و آب زیرگلدونی رو خالی کنید. ✅نور یکی از مهم ترین علل زنده بودن گل هاس، حتما نیاز نوری هر گیاه رو بدونیم، جای ثابتی تو خونه براش فراهم کنیم و دیگه جاشو عوض نکنیم تا بقول معروف جابیوفته ورشد کنه ✅حتما از خاک مناسب برای گل ها استفاده بشه
.......: پيامبر خدا (عليه السلام) مي‌فرمايند: و اي بر بازرگانان (و كسبه) امت من، از آري به خدا و نه بخدا گفتنهايشان، و واي بر صنعتگران (و پيشه وران) امت من، از امروز و فردا كردنهايشان (خوش قول بودن بازرگانان و پيشه وران و كسبه بازار مسلمين را گرم و پرتلاش و پردرآمد مي‌كند و بعكس بدقولي ركود و كساد و بي اعتمادي به ارمغان خواهد آورد). تهيه جنس خوب و درآمد كم باعث رونق كسب و كار خواهد شد. توصيه ۸۱) توصيه ۸۱) نقل است كه حواريان عيسي (عليه السلام) هر گاه گرسنه مي‌شدند مي‌گفتند يا روح ا… گرسنه ايم پس عيسي (عليه السلام) با دست خود بزمين چه دشت بود و چه كوه، مي‌زد و براي هر يك از حواريان دو گرده نان بيرون مي‌آمد و هر گاه تشنه مي‌شدند مي‌گفتند تشنه ايم حضرت با دستش بزمي توصيه ۸۲) حضرت داود (عليه السلام) بر كفشگري گذشت و به او فرمود: كار كن و بخور زيرا خداوند، كسي را كه بخورد و كار (مشروع و حلال) نكند، دوست نمي دارد. توصيه ۸۳) پيامبر ما حضرت محمد (ص) فرمودند به بيشترين چيزي كه بعد از مرگم، از آن بر امتم مي‌ترسم، اين كسبها و درآمدهاي حرام است و شهوت ناپيدا و رباخواري است. توصيه ۸۴) بفرمايش حضرت علي (عليه السلام) بزرگترين گناه ترس است (مگر ترس از گناه) (حتي خداوند متعال هم ترس ندارد زيرا از هفتاد پدر و مادر مهربان مهربانتر است) از كار مشروع نبايد ترسيد و با كمي دقت و علاقمند به كار و اسلام شغل مورد نظرش را استاد خواهد شد. توصيه ۸۵) بعضي از حرفه‌ها (سرگرمي و گناه) مانند دزدي و قاچاق يا كلاهبرداري از ابتداي شروع به تشويش و نگراني و اضطراب توأم است و حتي در خانه و خانواده خود آرامش ندارد و هر كسي آنان را بشناسد همچنان كه از حيوان درنده اي فرار مي‌كند از ايشان دوري مي‌كند كه متأسفانه هم براي مجرمان هم براي مصرف كنندگان و خانواده‌ها ايجاد فساد و ناايمني خواهد كرد و هيچ مكتب آسماني اين حرفه‌ها را تائيد نمي كند. خلاصه المکاسب📚 نويسنده: عباسعلي حقيقي زاده✍ https://eitaa.com/zandahlm1357
نوشتار تربیتی"خانواده و زوجین" ⚛️ دور دوم / قسمت ۳۱ 📝 محور بحث: 💠 قسمت چهاردهم ⚜ وقتی در کلام اهل بیت علیه السلام دقت کنیم کلید واژه هایی را زیاد می بینیم از جمله حُسن معاشرت، خُلق نیکو، محبت گری ، دلسوز بود و... که درهمین کلید واژه ها نقطه مشترکی وجود دارد و آن کلام است و نتیجه این می شود که کلام یکی از پایه های زندگی است. 🔸 در نقد باید به این توجه کرد که تاثیر گذار باشد و نقد منصفانه، به نقدی گفته می شود که در پس آن دعوا رخ ندهد، نه به این که نقد به حق باشد. 🔻 بعضی ها می گویند: «من رُک ام!» و انتقاد منصفانه را رک بودن میدانند که در آن، عدم رعایت قاعده های مناسب مربوط با انتقاد کردن و فقط با گفتن حرف حق و با هر لحن یا لفظی نامناسب، می دانند، این انتقاد منصفانه نیست یک بیماری و مریضی است و درحالی که باید در انتقاد تلطیف کلام داشت. 🔹 به عنوان مثال می توان از فرمول های انتقاد منصفانه به روش های زیر اشاره کرد: 1⃣ بیان کار خوب + نقد + کارخوب مثلا خانم آب گوشت درست کرده و چون روزه بوده نمی توانسته بچشه و شور شده. آقا می‌تواند سه بازخورد داشته باشد: ➖ اول: توام که آشپزیت به تیر و طایفت رفته، به درد خودتون می خوره! این باز خورد ایجاد کننده دعوا است. ➖ دوم: خانم غذات رو شور درست کردی! نتیجه می شود ناراحت شدن خانم، درسته حرف حق است ولی این رک بودن است و نادرست. ➖ سوم: به به خانم، عجب سفره ای انداختی، اتفاقا حوس آب گوشت ام کرده بودم ولی یکم خوش نمک شده، راستی خانم این سبزی خوردن رو کی خریدی؟ خیلی تازه ست. ♦️ یعنی انتقادمان را بین دو کار خوب بیان کردیم و همین سبب می شود که خانم درصدد جبران باشد؛ این نقد تاثیر گذار است. 🔮با ما همراه باشید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
می دونی پرخاشگری خانم ها با آقایان چقدر باهم فرق دارد ؟ این کلیپ را ببین و به دیگران هدیه بدهید این کلیپ می‌تونه براتون خیلی مفید باشه آکادمی بین المللی دکترمسلم داودی نژاد
1_5647827246291877889.mp3
4.05M
🌸 پاسخ استاد پوراحمد دوست‌واقعی‌خداست...: سلام استاد شوهرم فردحساس وزودرنج هست و انتظارش از من زیاد هست من 17سال وهمسرم 22سال دارد. خیلی دمدمی هست و زمانی که ناراحت بشه یا عصبانی بشه یا اون چیزی که میخوادیاانتظارداره نشه،اصلا قابل پیش بینی نیست که چیکار میکنه از داد و قهر گرفته تا زدن حرفهاویا کوباندن در و دیوار یا ..که بسیارباعث ناراحتی من واطرافیانم میشه نمیدونم چیکار کنم؟ ما دوران عقدیم آخرین بار کاری کرد که دیگه آبروی خودش رو در خانواده ام برده میخوام جداشم،کم آوردم ازلحاظ مذهبی هم او خانواده اش سطح عام هستن وما سطح خیلی بالاتری داریم. 🌸 پاسخ استاد
.......: علی در جمیع صفات شریک و مماثل پیغمبر بود چنانچه امام ثعلبی در تفسیر و عالم فاضل سید احمد شهاب الدین که از فحول علماء شما می‌باشد در کتاب توضیح الدلائل علی ترجیح الفضائل مشروحا باین معنی اشاره نموده و باین عبارت گوید: و لا یخفی ان مولانا امیر المؤمنین قد شابه النبی فی کثیر بل اکثر الخصال الرضیة و الفعال الزکیة و عاداته و عباداته و احواله العلیة و قد صح ذلک له بالاخبار الصحیحة و الآثار الصریحة و لا یحتاج الی اقامة الدلیل و البرهان و لا یفتقر الی ایضاح حجة و بیان و قد عد بعض العلماء بعض الخصال لأمیر المؤمنین علی التی هو فیها نظیر سیدنا النبی الامی [۲] . از جمله آنکه در اصل نسب نظیر یکدیگرند و نظیره فی الطهارة بدلیل قوله تعالی انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس أهل البیت و یطهرکم تطهیرا ---------- [۲]: ۲) پوشیده و پنهان نمی باشد آنکه مولای ما امیر المؤمنین (علیه السّلام) شباهت دارد به رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله در بیشتر از خصال رضیه و افعال زکیه از عادات و عبادات و احوال علیۀ آن حضرت و بصحت پیوسته این معنی باخبار صحیحه و آثار صریحه که احتیاجی به دلیل و برهان خارجی ندارد و محتاج بتوضیح حجة و بیان نمی باشد بعض از علماء بعض از آن خصال حمیده را بشماره آورده اند که در آن خصال حمیده علی علیه السّلام نظیر پیغمبر خاتم صلّی اللّه علیه و آله است. یعنی علی نظیر پیغمبر است در طهارت بدلیل آیه تطهیر (که دربارۀ پنج تن آل عبا محمّد و علی و فاطمه و حسن و حسین علیهم السّلام نازل گردیده). و نظیره فی آیة ولی الامة بدلیل قوله انما ولیکم الله و رسوله و الذین آمنوا الذین یقیمون الصلاة و یؤتون الزکاة و هم راکعون و نظیر آن حضرت است در آیۀ مزبوره از حیث ولایت بر امت بدلیل انما ولیکم الله الخ (که باتفاق فریقین دربارۀ علی علیه السّلام نازل گردیده) (چنانچه در همین کتاب بشرح مفصل آمده). و نظیره فی الاداء و التبلیغ بدلیل الوحی الوارد علیه یوم اعطاء سورة برائت لغیره فنزل جبرئیل قال لا یؤدیها الا أنت او من هو منک فاستعادها منه فأداها علی رضی الله تعالی عنه فی الموسم. یعنی نظیر آن حضرت است در أداء رسالت و تبلیغ دین بدلیل موضوع سورۀ برائت و نزول بر خاتم الانبیاء صلّی اللّه علیه و آله و سلّم (که آن حضرت آیات سوره برائت را داد به ابی بکر ببرد در موسم حج بر اهل مکّه قرائت نماید (چنانچه در همین کتاب ثبت گردید). که جبرئیل نازل گردید و عرض کرد أداء رسالت نمی تواند بنماید مگر خودت یا کسی که از تو باشد پس آن حضرت آیات سورۀ برائت را از أبی بکر گرفت بأمر خدای تعالی و بعلی علیه السّلام داد که در موسم حج اداء نمود. و نظیره فی کونه مولی الامة بدلیل قوله صلّی اللّه علیه و آله و سلّم من کنت مولاه فهذا علی مولاه. و نظیر آن حضرت است در مولای امت بودن بدلیل فرمودۀ رسول أکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم (در غدیر خم چنانچه در این کتاب مشروحا ذکر گردیده) که هر کس را من اولی بتصرف در امر او هستم پس این علی اولی بتصرف در امر او می‌باشد. و نظیره فی مماثلت نفسیهما و ان نفسه قامت مقام نفسه و ان الله تعالی اجری نفس علی مجری نفس النبی صلّی الله علیه و سلم فقال: و من حاجک فیه من بعد ما جاءک من العلم فقل تعالوا ندع ابنائنا و ابناءکم و نسائنا و نسائکم و انفسنا و انفسکم. و نظیر آن حضرت است در اتحاد نفسانی که نفس علی علیه السّلام قائم مقام نفس رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم می‌باشد چنانچه خداوند در آیه مباهله (باتفاق فریقین چنانچه در این کتاب مشروحا ذکر گردیده) علی را بمنزلۀ نفس آن حضرت قرار داده. و نظیره فی فتح بابه فی المسجد کفتح باب رسول الله و جواز دخول المسجد جنبا کحال رسول الله صلّی الله علیه و سلم علی السواء. و نظیر آن حضرت است در فتح باب او در مسجد مثل فتح باب رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم (که بأمر پیغمبر تمام درهای خانه که بمسجد باز بود بسته شد الاّ در خانۀ پیغمبر و علی) و جواز ورود در مسجد در حال جنابت مانند رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله و سلّم. (همهمه ای در برادران اهل تسنّن پیدا شد سؤال نمودیم که چه شده آقایان بحرف آمدید). نواب- اتّفاقا همین جمعه گذشته که بمسجد جهت اداء نماز رفتیم جناب حافظ در خطبه با نقل أحادیثی این فتح باب مسجد را اختصاص بخلیفه ابی بکر رضی اللّه عنه دادند حال که شما فرمودید اختصاص بعلی کرم اللّه وجهه دارد اسباب تحیّر حاضرین گردیده و این گفتگوها مربوط باین قضیّه است متمنّی است حلّ معمّا فرمائید. داعی- (رو بجناب حافظ) آیا چنین بیانی فرمودید. حافظ- بلی چون در احادیث صحیحۀ ما وارد است از صحابی ثقه و عدل!! ابو هریرة رضی اللّه عنه که رسول مکرم صلّی اللّه علیه و سلّم امر فرمود که تمام درهائی که بمسجد باز بود بستند مگر در خانۀ ابی بکر رضی اللّه عنه را که فرمود ابی بکر از من و من از ابی بکر می‌باشم. داعی- لا بد بنظر آقای
ان محترم رسیده است که امویها سعی بلیغ نمودند که در مقابل هر فضیلتی که از خصائص مولانا امیر المؤمنین علیه السّلام بشمار آمده حدیثی بوسیله ایادی مرموز و کاسه لیسهای سفره معاویه مانند ابو هریره و مغیره و عمرو بن عاص و غیره وضع نمایند و همین عمل را هم نمودند و بکریون هم روی حب و علاقۀ مفرط که بخلیفه ابی بکر داشتند آن احادیث را تقویت نمودند چنانچه ابن ابی الحدید در جلد اول و مخصوصا در ص ۱۷ جلد سوم شرح نهج البلاغه این وقایع را مشروحا نقل نموده و گوید از جمله احادیث موضوعه حدیث (سد ابواب است بجز باب ابی بکر) بدیهی است این حدیث موضوع در مقابل احادیث صحیحۀ متکاثره ای است (که علاوه بر کتب معتبره شیعیان که بنحو تواتر و اجماع ثابت آمده) در کتب صحاح معتبرۀ اکابر علماء خودتان با قید باینکه از احادیث صحیحه است نقل نموده اند که تمام درهای خانه‌های مردم را بمسجد رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم بأمر خداوند بست مگر در خانه علی علیه السّلام را. نواب- چون این وقعه مورد اختلاف قرار گرفته جناب حافظ می‌فرماید از خصائص ابی بکر رضی اللّه عنه است عالی جناب می‌فرمائید از خصائص مولانا علی کرّم اللّه وجهه می‌باشد چنانچه ممکن است ببعض اسناد از کتب معتبرۀ ما اشاره فرمائید تا شنوندگان با اسناد جناب حافظ مطابقت نموده انتخاب احسن نمایند. : پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357
انسان شناسی 178.mp3
11.43M
۱۷۸ ما سعادت‌مند نمی‌شویم : نه با زیادی آموخته‌های زیبایمان نه با زیادی گفتار زیبایمان نه با زیادی عبادات ‌مان ما سعادتمند می‌شویم با: خروجی‌های رفتاری زیبا و صادقانه‌مان. چگونه کسی اهل خروجی زیبا می‌شود؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@shervamusiqiirani-1 - راست پنجگاه - استاد شجريان &لطفي & فرهنگفر.mp3
3.49M
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 در ازل پرتو حسنت ز تجلی دم زد عشق پیدا شد و آتش به همه عالم زد جلوه‌ای کرد رخت دید ملک عشق نداشت عین آتش شد از این غیرت و بر آدم زد عقل می‌خواست کز آن شعله چراغ افروزد برق غیرت بدرخشید و جهان برهم زد مدعی خواست که آید به تماشاگه راز دست غیب آمد و بر سینه نامحرم زد دیگران قرعه قسمت همه بر عیش زدند دل غمدیده ما بود که هم بر غم زد جان علوی هوس چاه زنخدان تو داشت دست در حلقه آن زلف خم اندر خم زد حافظ آن روز طربنامه عشق تو نوشت که قلم بر سر اسباب دل خرم زد 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🆔 https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥چرا غصه میخوری...؟! ما (عج) را داریم... ♦️♦️♦️♦️♦️♦️ ۲۷۲. هرچه انتظار سوزان تر، واقعی تر، خالصانه تر و جدّی تر باشد، زمینه ارتباط عمیق تر و پرمعنی تر و پرثمرتر مهیا خواهد شد. مجله انتظار ۲۷۳. انتظار آن هنگام واقعی و صادق است که انسان را به حرکت و تلاشی در مسیر تحقق امر منتظر الیه وادار نماید. مجله انتظار https://eitaa.com/zandahlm1357