eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
.......: ورود به انواع جنّت قوله علیه السلام: وَ طَرِیقاً إِلَی جَنَّتِهِ، وَ خَفِیراً مِنْ نَقِمَتِهِ. أی حافظاً و مجیراً من انتقامه و عذابه: [قوله علیه السلام: ] وَ أَمْناً مِنْ غَضَبِهِ، وَ ظَهِیراً عَلَی طَاعَتِهِ، وَ حَاجِزاً عَنْ مَعْصِیَتِهِ. یعنی: حمد و توحیدی که راه نما و راه بر باشد به جنّت او تعالی، اعمّ از جنّت الذات و جنّت الصفات و جنّت الأفعال. چنان که اشاره به جنّت الذات است کلام امام علیه السلام: « یا الهی و جنّتی و نعیمی » [۲]، یعنی: تو بذاته جنت و نعیم منی. و اشاره به جنّت صوری است کلام علی علیه السلام: « ما عبدتک خوفاً من نارک و لا طمعاً فی جنتک » [۳]، و حمدی که موجب امن و امان من باشد من غضبه. و معنی الغضب فی غیر اللّه هو قلیان دم القلب لإرادة الانتقام، و هذا المعنی من أوصاف المخلوق، و لایجوز فی حقّ اللّه. و الغضب منه تعالی هو إیصال العقوبة الی العصاة. « و ظهیراً الی طاعته »: یعنی: باز حمدی که عون و پشت به آن باشد مرا بر طاعت خدا، و حاجز و حایل و مانع باشد مرا از معصیت خدا، کما قال تعالی: « وَ أَمَّا مَنْ خَافَ مَقَامَ رَبِّهِ وَ نَهَی النَّفْسَ عَنِ الْهَوَی * فَإِنَّ الْجَنَّةَ هِیَ الْمَأْوَی [۴] ». « خَافَ مَقامَ رَبِّهِ »به آن که انسان عالم شود بر آن که: إن اللّه یراه و یسمع ما یقول، و یعلم ما یعلمه من خیر و شرّ، فیحجزه و یمنعه ذلک العلم عن مشتهیات النفس من غیر حلّه و مطلق قبایح الأعمال و الأقوال، فذلک الذی خاف مقام ربّه، کما قیل: از پی آن گفت حق خود را سمیع تا ببندی لب زگفتار شنیع [۱] ---------- [۲]: ۲ - در مصادر معتبر یافت نشد. [۳]: ۳ - بحارالانوار، ج ۶۹، ص ۲۷۸ ؛ عوالی اللئالی، ج ۱، ص ۴۰۴. [۴]: ۴ - سوره مبارکه نازعات، آیات ۴۰ و ۴۱. [۱]: ۱ - مثنوی معنوی، مولوی، د ۴، ص ۸۲۸، « غرض از بصیر و سمیع گفتن خدا را ». .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: پشتکار علت سستی در کار، نشناختن آن است. استغاثه روزی ابن فارض، شاعر عرب، در ساحل دجله بود و در دستش شاخی بود که به ران خود می‌زد، به طوری که آن را مجروح کرد ولی نمی دانست. او همینطور بر خود می‌زد و در آن حال این اشعار را سرود؛ دلی داشتم که با آن زندگی می‌کردم، در گذر زمان آن را از دست دادم، خدایا آن را به من باز گردان که سینه‌ام در بدست آوردن آن تنگ شده است، من تا آخرین رمقم تقاضای دادرسی دارم، ای فریاد رس، به داد من برس. کان لی قلب اعیش به ضاع منی فی تقلبه ربّ فاردده علیّ فقد ضاق صدری فی تطلبه فاغیث مادام بی رمق یا غیاث المستغیث به روزی نیز گفت: با اینکه از من خبرداری، باز هم مرا آزمایش کن چون مطمئن هستم که از غیر تو عایدی ندارم پس هر آزمایشی می‌خواهی انجام ده. ترید منی اختبار سری و قد علمت المراد منی و لیس لی فی سواک حظ فکیف ماشئت فاختبرنی همان لحظه ادرار او بند آمد و درد شدیدی گرفت ولی او مدتها بر این درد صبر کرد. شبی یکی از دوستانش او را در خواب دید که او از خدا شفای خود را می‌خواهد. وقتی دوستش خواب را برای او تعریف کرد، ابن فارض فهمید که خدا او را به آداب عبودیت تأدیب می‌کند و عجز و ناله از او می‌خواهد. او از خانه خارج شد و هر وقت به مکتب خانه ای می‌رسید به بچه‌ها می‌گفت برای عموی دروغگوی خود دعا کنید. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
🌴 🌹 و قال عليه‌السلام لِابْنِهِ‌ الْحَسَنِ‌ عليه السلام: لَا تَدْعُوَنَّ‌ إِلَى مُبَارَزَةٍ‌، وَ إِنْ‌ دُعِيتَ‌ إِلَيْهَا فَأَجِبْ‌، فَإِنَّ‌ الدَّاعِيَ‌ إِلَيْهَا بَاغٍ‌، وَ الْبَاغِيَ‌ مَصْرُوعٌ‌. امام عليه السلام به فرزندش امام حسن عليه السلام فرمود: هرگز كسى را به مبارزه دعوت مكن (و آغازگر جنگ مباش) ولى اگر كسى تو را به مبارزه فراخواند اجابت كن (و سستى در جهاد با دشمن مكن) زيرا دعوت كننده به مبارزه ستمكار و ستمكار در هر حال مغلوب است.
.......: شرح و تفسير آغازگر جنگ نباش! امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه اندرز مهمى به فرزندش مى‌دهد و مى‌فرمايد: «هرگز كسى را به مبارزه دعوت مكن (و آغازگر جنگ مباش) ولى اگر كسى تو را به مبارزه فراخواند اجابت كن (و سستى در جهاد با دشمن مكن) زيرا دعوت كننده به مبارزه ستمكار و ستمكار در هر حال مغلوب است»؛ (لَا تَدْعُوَنَّ‌ إِلَى مُبَارَزَةٍ‌، وَ إِنْ‌ دُعِيتَ‌ إِلَيْهَا فَأَجِبْ‌، فَإِنَّ‌ الدَّاعِيَ‌ إِلَيْهَا بَاغٍ‌، وَ الْبَاغِيَ‌ مَصْرُوعٌ‌) . «مبارزة» به معناى جنگ تن به تن است و «باغى» به معناى ستمگر و «مصروع» به معناى شكست‌خوردۀ بر زمين افتاده است. شايد بعضى از شارحان چنين پنداشته‌اند كه اين سخن اشاره به جنگ‌هاى تن به تن در بيرون از دايرۀ جهاد است در حالى كه هرگز چنين نيست. هرگاه كسى ما را در غير ميدان جهاد به مبارزه طلبد نه تنها پذيرش دعوت او مطلوب نيست بلكه حرام است، زيرا القاى نفس در تهلكه است تنها جايى كه مى‌توان دعوت به مبارزه را پذيرفت ميدان جهاد است، زيرا در بسيارى از ميدان‌هاى جهاد در آغاز، جنگ‌هاى تن به تن انجام مى‌شد؛ كسى از لشكر دشمن بيرون مى‌آمد و مبارز مى‌طلبيد، ديگرى در برابر او قرار مى‌گرفت و سرانجام يكى از آن دو بر خاك مى‌افتاد. مسلمانان دستور داشتند آغازگر مبارزه در ميدان‌هاى جنگ نباشند؛ ولى در صورتى كه كسى از لشكر دشمن در وسط‍‌ ميدان قرار گرفت و مبارز طلبيد، سكوت در برابر او جايز نيست، زيرا چنين سكوتى مساوى با شكست به شمار مى‌آيد و مى‌دانيم اميرمؤمنان عليه السلام كرارا در ميدان‌هاى جنگ با دشمنان اسلام به مبارزه طلبيده شد و امام عليه السلام در برابر حريف خود قرار گرفت و او را از پاى در آورد كه بارزترين نمونۀ آن ميدان جنگ خندق و قرار گرفتن در مقابل «عمرو بن عبدود» است، زيرا او بارها در وسط‍‌ ميدان مبارز طلبيد و هيچ كس جرأت نكرد در مقابل او ظاهر شود و اميرمؤمنان عليه السلام بارها از پيغمبر صلى الله عليه و آله تقاضا كرد كه اجازه دهد در برابر او قرار گيرد و پيامبر صلى الله عليه و آله براى اين‌كه ديگران را آزمايش كند رخصت نمى‌داد؛ ولى آخرين بار اجازه داد و آن حضرت در برابر عمرو قرار گرفت و با مبارزه‌اى قهرمانانه او را بر خاك افكند و حديث معروف «لَضَرْبَةُ‌ عَلِىٍ‌ّ يَوْمَ‌ الْخَنْدَقِ‌ أفْضَلُ‌ مِنْ‌ عِبادَةِ‌ الثَّقَلَيْنِ‌ ؛ضربه‌اى كه على عليه السلام در روز خندق (بر پيكر عمرو بن عبد ود) وارد كرد از عبادت جن و انس بالاتر است» ١ را بيان فرمود. نكته: جنگ‌هاى تن به تن در تاريخ آنچه در حديث پربار بالا آمد اشاره به جنگ‌هاى تن به تنى بود كه در ميدان‌هاى جهاد واقع مى‌شد و در واقع ضرورتى اجتناب‌ناپذير بود و گاه اين جنگ‌هاى تن به تن از جنگ‌هاى مغلوبه كه همۀ لشكريان دو طرف به پيكار مى‌پرداختند جلوگيرى مى‌كرد، همان‌گونه كه در نبرد عظيم خندق صورت گرفت كه با كشته شدن عمرو بن عبدود در جنگ تن به تن با اميرمؤمنان على عليه السلام روحيۀ دشمن شكست خورد و با عوامل ديگرى از قبيل طوفان دست به دست هم داد و لشكر عظيم قريش از ميدان عقب‌نشينى كردند. ولى در تاريخ اروپا جنگ‌هاى تن به تن به صورت بسيار زشتى انجام مى‌گرفت به اين معنا كه دو نفر كه با هم خصومت داشتند يكديگر را به مبارزه فرا مى‌خواندند و با استفاده از سلاح‌هاى مرگبار به هم حمله مى‌كردند و تا يكى كشته مى‌شد مبارزۀ آنها تمام مى‌گشت كه در كتب مختلف آنها شرح آن آمده است. آنچه را در ذيل مى‌خوانيد عصاره‌اى است كه از سه دائرة المعارف معروف غربى گرفته شده است: مبارزۀ تن به تن يا همان دوئل واژه‌اى است كه از زبان لاتين گرفته شده است به اين شكل كه دو تن كه با يكديگر خصومت داشتند با استفاده از شمشير و يا اسلحه‌اى مرگبار به مبارزه بر مى‌خواستند. اين عمل در ابتدا در قرون وسطى و در اروپاى شرقى مرسوم بود و حتى گفته شده است كه به دوران قبل از مسيح باز مى‌گردد. بعد از مدتى اين عمل از سوى دادگاه جنبۀ قانونى يافت و به عنوان وسيله‌اى براى رفع خصومت معرفى شد و در مواردى دادگاه حكم به انجام دوئل مى‌كرد. در زمان چارلز نهم در فرانسه انجام اين عمل تا جايى شدت يافت كه او در سال ١٥٦٦ مجازات اعدام را براى كسانى كه دست به اين عمل مى‌زدند مقرر كرد. با اين وجود در تواريخ نوشته شده است كه بعداً در زمان لوئى چهارم در فرانسه در عرض هجده سال بيش از چهار هزار نفر در اين نبرد تن به تن كشته شدند و يا در زمان لوئى سيزدهم تعداد كشتگان در عرض بيست سال به هشت هزار نفر بالغ شد. دامنۀ اين نوع نبرد تا جايى گسترش يافته بود كه به محض كوچك‌ترين توهين و يا صرف احتمال وجود توهين، فردى كه مورد اهانت قرار گرفته بود زمان و مكان دوئل را تعيين مى‌كرد و انجام اين عمل نوعى دفاع از آبرو و حفظ‍‌ شرافت تلقى مى‌شد و حتى گفته شده كه همۀ افراد به انجام دادن اين كار مجاز بودند و فقط‍‌ زنان، افراد زير بيست سال و يا بالا
تر از شصت سال و يا كسانى كه بيمارى داشتند از اين عموميت مستثنا بودند. با اين وجود همواره در جواز اين عمل بحث بود و آن را مخالف قوانين مى‌دانستند و سرانجام در اوائل قرن بيستم ممنوعيت جهانى آن اعلام شد و يكى از عوامل ممنوعيت آن را افول طبقۀ اشراف دانسته‌اند، زيرا دوئل غالباً در ميان آنها و به اصطلاح براى حمايت از آبرو و شرافت خانوادگى انجام مى‌گرفت. نوع ديگرى از دوئل نيز وجود داشت كه محدود به خصومت‌هاى شخصى نبود و در جنگ‌ها و نبردها به شكل مبارزۀ تن به تن نمودار مى‌شد و حتى در كتاب تاريخ اثراتى از آن در سدۀ هفتم پيش از ميلاد به چشم مى‌خورد و نبردهاى شواليه‌ها و يا به مبارزه طلبيدن‌هاى مرسوم در نبردهاى اسلامى از اين قبيل است. امروزه اين نوع نبرد در ميادين جنگ منسوخ شده و سلاح‌هاى كشتار جمعى جايگزين آن گرديده است.
چیه؟؟ 👈پرلیت تنها در میزان کم و نسبت مشخصی در ترکیب با خاک استفاده می شود و اگر حجم آن از آنچه باید بیشتر شود، حجم آب زهکشی شده افزایش یافته و مواد غذایی کم می شوند. اغلب این بستر را برای نشا و قلمه هایی که نیاز به رطوبت زیاد دارند، مورد استفاده قرار می‌دهند. پرلیت در ترکیب خود، دارای ۲ الی ۶ درصد آب است و تبادلات هوایی و گازی را در خاک برای ریشه گیاه به سهولت فراهم می‌آورد، همچنین مانع شسته شدن مواد غذایی خاک میشود
❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓🌺🌺 گل سنگ رو میشه ازش قلمه گرفت ؟خیلی بلند شده و شکیل نیست ✅🌺بله ازش قلمه بگیرید ، طول قلمه 8 تا 10 سانت باشه ، توی آب و توی خاک میتونید ریشه دارش کنید ، توی خاک از خاک قلمه زنی استفاده کنید توی آب از ظرف بدنه تیره و آب جوشیده سرده شده استفاده کن قلمه که کات کردی 2 3 تا برگ از بالا بزارید بقیه برگهای اضافی کات کنید اگه توی آب ریشه دار میکنید ی تیکه چوب دارچین و ی تیکه زغال توی ظرف قلمه بنداز و ی جای نیمه تاریک و گرم بزارید تا زود ریشه بزنه نکته...... زمستون برای شهرهای سردسیری تعویض گلدون اشتباه است اگه هم میخواهی تعویض گلدون انجام بدید باید توی حمام اینکارو انجام بدید و آب گرم باز کنید حمام پر از بخار بشه بعد تعویض گلدون انجام بدید👌🌱 گل 🌺: نکته..... وقتی گیاهتون بیماره تعویض گلدان انجام ندین بزارین مداوابشه بعداز دوماه انجام بدین گل وگیاه
.......: توصيه ۹۱) دزدي به خانه مسكيني براي سرقت رفت و كنار مسكين دستار خود را پهن كرد تا آنچه مي‌يابد، در آن قرار دهد و ببرد، از قضا هر چه گشت چيزي براي بردن نيافت آمد كه دستار خود را جمع كند و برود، ديد مسكين روي آن غلطيده و بخواب است، از خير دستار گذشت و تصميم گرفت از خانه بيرون رود مسكين چون متوجه رفتن وي شد. گفت درب را ببند. دزد گفت بگذار در باز باشد تا ديگري رواندازت را بياورد. همچنين گفته شده است كه دزدي مال مداح اهلبيت را با گفتن يا علي بلند كرد كه ببرد، مداح رسيد و به دزد گفت بي انصاف من هزاران يا علي يا حسين يا محمد يا فاطمه گفتم تا اين مال حاصل شده است تو با يك علي گفتن مي‌خواهي ببري. توصيه ۹۲) دزدي در كنار جاده اي تمارص كرده و صداي آه و ناله سرداد كه سواري با اسبي قيمتي از آنطرف گذشت. سوار چون آه و ناله آن شخص را شنيد، پياده شد و از احوال او جويا شد، وي گفت عسل و خربزه خورده‌ام و به شكم درد مبتلا شده ام، سوار گفت اي برادر عسل با خربزه كه با يكديگر نمي سازند دزد گفت فعلاً كه با هم ساخته اند و پدر مرا درآورده اند، بهرحال سوار او را كمك به سوار كردن كرد تا بنزد طبيب ببرد، همينكه دزد سوار شد به اسب هي زد و فرار كرد، سوار گفت صبر كن، دزد اندكي درنگ كرده سوار قبلي گفت اين خدعه و نيرنگ را جائي تعريف نكن كه رسم رحم و مروت و جوانمردي بسته خواهد شد مدتي گذشت، دزد پياده با رفيقش در كنار جاده ايستاده بودند كه ديدند سواركار، همان سوار قبلي است و دزد همان درمانده و پياده و مفلك… كه گفته اند مال حلال بچند نسل مي‌رسد، و مال حرام يا در زمان حيات شخص از بين مي‌رود يا در زمان وارث از بين مي‌رود. توصيه ۹۳) ما ايرانيان اكثراً شيعه جعفري هستيم و فرهنگمان آميخته به دستورات قرآن و سنت است. متأسفانه الگوي زندگي بعضي از جوانان از فرهنگ غرب نشئت مي‌گيرد و از طريق ويدئو، ماهواره و مجله‌هاي مبتذل و… خود را مورد بمباران تبليغاتي قرار داده و از فيلمهاي غربي نكات منفي و حرام آنرا استفاده مي‌كنند. غافل از اينكه چنين افرادي زندگي را فقط به عمر دنيا كه ۷۰۶۰ سال است خلاصه مي‌دانند و عالم برزخ و قيامت و تجسم اعمال كه جاويدانند را معتقد نيستند ولي فرهنگ ديني اجتماعي ما با انان ۱۸۰ درجه فرق مي‌كند بهرحال چه سرقت چه آدم ربائي و چه جنايت از هر نوعي باشد دير يا زود بطريقي كه تصورش براي خاطي نمي آيد، گير كرده و مكافات عمل خود را خواهد ديد. توصيه ۹۴) در كشور خودمان بعضي از آداب و رسوم است كه در شهري عادي و مرسوم است و در شهر ديگر همانكار اهانت تلقي مي‌شود (مثل شيربهاء و…) ولي اگر همه از كتاب و سنت پيروي كنند، جامعه اي ايده آلتر و مورد تأييدتري خواهيم داشت و هر كاري را كه مي‌خواهيم انجام دهيم اول حكم آنرا بدانيم بعداً انجام دهيم، حتي مجرم اجتماعي اگر از قانون ابراز بي اطلاعي كند، قاضي او را تبرئه نمي كند و حد جرم را برايش صادر مي‌كند. در انگلستان سنت است روز مهماني مردخانه اكثر كارها را انجام دهد حتي پخت و پز، ولي در ايران مرد خانه آنروز كمي هم ديرتر به منزل مي‌آيد حال چطور بخود اجازه تقليد كوركورانه از غرب را مي‌دهيم. خلاصه المکاسب📚 نويسنده: عباسعلي حقيقي زاده✍ https://eitaa.com/zandahlm1357
نوشتار تربیتی"خانواده و زوجین" ⚛️ دور دوم / قسمت ۳۳ 📝 محور بحث: 💠 قسمت شانزدهم چهارمین مهارتی که در ارتباط کلامی نیازمند توجه است: 4⃣ پرهیز از کلمات و جملات نا خوشایند. 🔸 مثلا آقا یا خانم بر روی مادرش حساس است و همسر مستقیما روی آن دست می گذارد. و عدم توجه به این مهارت گفتگو بین دو طرف را تنش زا می کند. 5⃣ حس همدردی در ارتباط کلامی داشته باشیم. ✅ انسان دوست دارد کسی باشد که در درد ها و مشکلات اش هم درد او باشد؛ 🔹 به طور مثال: آقا: خانم! خیلی زندگی سخت شده! خانم: آره، برای تو که بی عرضه ای هیچ توقعی جزء این نیست! ولی خانم می توانست با جملات ساده ای با همسرش هم دردی کند: ♦️ جملات نا امید کننده فرمول دارد = همدردی + امید بخشی ◽️ مثلا خانم: شما راست می گی زندگی این دور و زمونه خیلی سخت شده، ولی تو آدم توان مندی هستی. در مهارت های کلامی به پنج مورد آن اشاره کردیم. 6⃣ وقت کافی بگذارید. (خلوت گفتگو داشته باشیم) 🔻 گفتگو را جزئی از زندگی بدانیم و همانطور که برای کارهای دیگر که وقت می گذاریم برای آن هم وقت بگذاریم. 🔮با ما همراه باشید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 🔰 حدود هفتاد درصد از افراد دستگیر شده در اغتشاشات اخیر، جزو فرزندان طلاق و تک والد بودند 🎙 صحبت‌های حجت‌الاسلام اهمیت نقش خانواده در تربیت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌دیگه تحمل دیدن برادرم ندارم😓 ❌دیگه تحمل دیدن خواهرم ندارم😥 ❌ازش توقع نداشتم😭 🟢شما رابطه تون با اطرافیان چطوره؟ 📣این کلیپ ببین تا نسخه پیغمبر بشنوی☝️☝️