eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.4هزار عکس
36هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
طرح مطالعاتی کتب شهید مطهری 46.mp3
5.06M
❇️ تدریس کتاب ❇️ ( جلسه 4 کتاب نظام حقوق زن در اسلام) 💠 اسلام عقد موقت را برای چه افرادی آورده؟ 🎤 با توضیحات استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ 👌 کتب شهید مطهری، راهی عالی برای قوی شدن
ایات مهدوی 9.mp3
3.41M
💠 سلسله مباحث 9 ❇️جلسه نهم 🎤 با توضیحات حجت الاسلام و المسلمین ( معاونت مرکزتخصصی مهدویت کشور و معاونت فرهنگ ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) کشور)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
در محراب اسارت.pdf
451.1K
✨💢 💢✨ ✨💢 💢✨ 📘در محراب اسارت 📇نویسنده : اصغر زاغیان 💎 . . . گزیده ای از کتاب . . .💎 با شروع جنگ، ارتش، سپاه، بسیج مردمی و پیشاپیش آنان حوزه های علمیه، علما و روحانیون، آماده دفاع از اسلام و کشور گردیده و به سوی دشمن، یورش برده و حماسه ها آفریدند عده ای به فیض شهادت رسیدند، تعدادی مجروح گشته و شماری هم به دست دشمن به اسارت درآمدند که خود ماجرایی شگفت و عبرت آموز دارد. این نوشته، گوشه ای از سرگذشت فداکارانه آزادگان است و می توان آن را ((دفاع دوّم)) نامید. @zandahlm1357
35.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷 کارتون سینمایی بچه های شهر خرم 🇮🇷 قسمت سوم ( آخر ) 👈 @zandahlm1357
مراتب یقین و این مرتبه از علم که از طریقه برهان حاصل می‌شود و او را علم الیقین گویند، ادنی مرتبه از یقین است چه مراتب علم سه درجه است از علم الیقین و عین الیقین و حقّ الیقین. امّا اوّل: چنان که مذکور شد از اقامه برهان است. و ثانی: طریقه حصول او از ریاضات و مجاهدات و مکاشفات است، که در آخر از اثر تصفیه قلب مشاهده و عیان یقین پیدا شود، کما قال تعالی: « وَ الَّذِینَ جَاهَدُوا فِینَا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنَا [۱] »، که هدایت و ارشاد طریقه خود را موقوف نموده بر مجاهده با نفس امّاره بالسوء در مراتب شریعتی و طریقتی. امّا شریعتی آن: مجاهده با هواهای نفس است بر تحمّل اداء فرایض، و صبر بر ترک منهیّات. و طریقتی آن: تخلیه از رذایل اخلاق و تحلیه به مقابلات آنها از اوصاف حمیده است ؛ و اثره این هدایت که از نتیجه مجاهده پیدا شده از باب: « المعرفة بذر المشاهدة » [۲]، موجب کشف و انتقاش صور علمیه در مرآت نفس می‌شود، چنان که این مقام برای زید بن حارثه پیدا شد، حیث قال: « رأیت أهل الجنة فی الجنة متنعّمون، و رأیت اهل النار فی النار معذّبون » [۳] . و این مرتبه از عین الیقین مخصوص اولیاء مقرّبین و عرفاء شامخین است، کما ورد فی حقّهم: « حملة القرآن عرفاء أهل الجنّة » [۴] . و حقّ الیقین: آن فناء در معلول است، چه « آن را که خبر شد خبرش باز نیاید » [۱] . قال علی علیه السلام: « محو الموهوم و صحو المعلوم » [۲] . چنان که به این مراتب متوالیه از علم که هر یک فرع بر دیگری است در کلام مجید اشاره فرمود: « أَلْهاکُمُ التَّکَاثُرُ * حَتَّی زُرْتُمُ الْمَقَابِرَ * کَلاَّ سَوْفَ تَعْلَمُونَ * ثُمَّ کَلاَّ سَوْفَ تَعْلَمُونَ * کَلاَّ لَوْ تَعْلَمُونَ عِلْمَ الْیَقِینِ * لَتَرَوُنَّ الْجَحِیمَ * ثُمَّ لَتَرَوُنَّهَا عَیْنَ الْیَقِینِ * ثُمَّ لَتُسْئَلُنَّ [۳] » الی آخره. علی الجمله، پس آن علمی که مطلوب و مناط یقین است آن است که: از طریقه برهان حاصل می‌شود، به خلاف علوم فرعیه اهل قیاس که تمام ظنیّات است، کما قال تعالی: « إنْ یَتَّبِعُونَ إِلاَّ الظَّنَّ وَ إِنَّ الظَّنَّ لایُغنی مِنَ الْحَقِّ شَیْئاً [۴] »، و جای دیگر توبیخاً لهم: « لیس لهم بذلک من علم إن هم إلاّ یظنّون » [۵]، و لذا قال تعالی فی موضع آخر: « وَ مَن یَدْعُ مَعَ اللَّهِ إِلَهًا آخَرَ لاَ بُرْهَانَ لَهُ بِهِ [۶] »، یعنی: آن کسی که با تصدیق و عقیده اجمالی خود به خدا بخواند، - اعنی تضرع و ابتهال و استغاثه به غیر خدا نماید -، معلوم است که نیست هنوز از برای او برهان و یقینی به خدا، یعنی اگر علم آنها به خدا از روی برهان که مناط یقین است بود هرگز با عقیده کامل به خدا غیر او را نخوانده، و غیر او را مؤثّر در امور خود ندانسته بودند. ---------- [۱]: ۳ - سوره مبارکه عنکبوت، آیه ۶۹. [۲]: ۴ - بسنجید: شرح اصول الکافی، ج ۳، ص ۱۷۵ ؛ شرح الأسماء الحسنی، ج ۲، ص ۱۰۹. [۳]: ۱ - بسنجید: تحف العقول، ص ۲۸۱. [۴]: ۲ - الکافی، ج ۲، ص ۶۰۶ ؛ دعائم الاسلام، ج ۱، ص ۳۴۳. [۱]: ۳ - دیباچه گلستان سعدی، و در آن آمده: کانرا که خبر شد خبری باز نیامد. [۲]: ۴ - در جوامع روایی معتبر نیامده، ولی در کتب معتبر عرفانی آمده است، شرح الأسماء الحسنی، ج ۱، ص ۱۳۲. [۳]: ۵ - سوره مبارکه تکاثر، آیات ۱ و ۸. [۴]: ۶ - سوره مبارکه نجم، آیه ۲۸. [۵]: ۷ - اقتباس از سوره مبارکه جاثیه، آیه ۳۴. [۶]: ۸ - سوره مبارکه مؤمنون، آیه ۱۱۷. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357