eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.3هزار عکس
35.1هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
هر شهیدی در جیب هایش در موهایش و لای دکمه های یونیفرمش زنی را با خود به میدان جنگ می‌برد آمار کشته های جنگ همیشه غلط بوده است هر گلوله دو نفر و‌ گاهی چند نفر را از پای در می‌آورد شهید و مادر یا همسر یا دختری که در سینه اش می‌تپد. 🇮🇷@zandahlm1357
49.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷 فیلم سینمایی جاسم به جبهه می رود 🇮🇷 کمدی ، طنز ، اکشن ، جنگی 🇮🇷 قسمت دوم @zandahlm1357
راحتی یقین داران در دنیا « و العارف بهذا [۳]، أعظم الناس راحة فی منفعة » [۴]، یعنی: عارف و عالم به این مقام از یقین نیست الا بهترین مردم از حیث راحت در انتفاعات تعیّش خود، به واسطه آن که آن علم او را مانع می‌شود از کوشش بی فائده و تعب ناشی شونده از حرص ؛ زیرا که از نتیجه یقین است قناعت و توکّل و رضای به آنچه قسمت شده از برای او در ازل. و صاحب «ینفق مما رزقه اللّه بالسهولة فیکون فی رفاهیة من عیشه ». چنان که « من أعرض عن العلم استولی علیه الحرص، فیعیش ضنکاً » [۵] . یعنی: جاهل چون خود را و تدبیر و کوشش خود را مؤثّر در تحصیل معاش دانسته، و چنان گمان نماید که آنچه بیشتر سعی و طلب کند بیشتر تهیه مایحتاج می‌نماید و نفهمیده که « الرزق مقسوم و الحریص محروم » [۶]، لهذا دائم در رنج بی فائده است، از این است که بعد می‌فرماید: « والتارک له الشاکّ فیه أعظم الناس شغلاً فی مضرّته » یعنی: تمام کوشش و تعبی که به خود دهد در مضرّت خود است، و ذره[ای] نتواند اضافه بر ما « قدر له » نماید. [برخورداری از نعمات و استدراج بنده] و مع ذلک: « فربّ منعم علیه مستدرج بالنعمی [۱] و رب مبتلا مصنوع له بالبلوی » [۲] ؛ یعنی: چه بسیار انعام کرده شده ای است که آن نعمت اسباب استدراج او است، یعنی که خدای او را به آن نعمت اخذ نموده به عذاب متدرّجاً من حیث لایشعرون، کما قال تعالی: « سَنَسْتَدْرِجُهُمْ مِنْ حَیْثُ لاَیَعْلَمُونَ [۳] »، لذا قال خطاباً للنبی صلی الله علیه و آله وسلم: « فَلاَ تُعْجِبْکَ أَمْوَالُهُمْ وَ لاَ أَوْلاَدُهُمْ إِنَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُعَذِّبَهُم بِهَا فِی الْحَیَاةِ الدُّنْیَا [۴] »، و نیز بسا مبتلا به عقوبات و صدماتی است که احسان کرده شده است به سبب آن بلا و عقوبات یعنی: همان بلا، اسباب تنبّه و ارشاد و موجب انابه و رجوع او شده به حق تعالی، کما قال تعالی: « وَ إِذَا أَنْعَمْنَا عَلَی الاْءِنسَانِ أَعْرَضَ وَ نَأی بِجَانِبِهِ [۵] » و اذا مسّه الشرّ، فذو دعاء عریض، لذا قال: شکر کی روید زاملاک و نعم شکر می‌روید ز بلوی و سقم [۶] ---------- [۳]: ۳ - نهج البلاغه: العارف لهذا العامل به. [۴]: ۴ - نهج البلاغه، ص ۵۲۳ ؛ غررالحکم، ص ۱۰۲ ؛ الأمالی، طوسی، ص ۱۶۳. [۵]: ۵ - در تفسیر غریب القرآن (طریحی، ص ۴۳۹) آمده است: « من أعرض عن الدین استولی علیه الحرص والجشع... فیعیش ضنکاً ». [۶]: ۶ - أعلام الدین، ص ۱۲۲. [۱]: ۷ - اصل: بالنعماء. [۲]: ۱ - نهج البلاغه، ص ۵۲۳ ؛ بحارالانوار، ج ۱۰۰، ص ۳۷. [۳]: ۲ - سوره مبارکه اعراف، آیه ۱۸۲. [۴]: ۳ - سوره مبارکه توبه، آیه ۵۵. [۵]: ۴ - سوره مبارکه اسراء، آیه ۸۳. [۶]: ۵ - مثنوی معنوی، مولوی، د ۳، ص ۶۹۴، « بیان آن که حق تعالی صورت ملوک را... ». .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
خواست قلب نیز گفته اند قلبها خواسته‌ها و اقبال و ادبار دارند، خواسته هایشان را برآورید و بر دل از طریق خواسته اش وارد شوید چه اینکه دل اگر مجبور شود کور می‌شود. راضی به گناه و گفته اند هرکه بر کار زشتی داخل شود، دو گناه دارد؛ گناه عمل بدان و گناه رضای به آن. راز داری نیز گفته اند هرکه راز خود را کتمان کند، خیر در اوست. پند و گفته اند: آن مقدار از مال که تو را موعظه کند، از دست نرفته است. معمای ریاضی هر مجذوری بر حاصل ضرب یک طرف با طرف دیگر، یکی از عدد اصلی کمتر است. مثلاً جذر شانزده، چهار است، یک طرف آن سه و طرف دیگر ۵ است، سه در عدد پنج ضرب شود پانزده می‌شود، که یکی از عدد اصلی کمتر است. و مثلاً جذر سی و شش، ۶ است، که از ضرب پنج با ۷، عدد ۳۵ بدست می‌آید که یکی از عدد اصلی کمتر است پس اگر عددی را در خود ضرب کنند، حاصل آن یکی بیشتر از حاصل ضرب دو عدد اطراف آن است. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
نماز شب در میان نوافل، «نماز شب» جایگاه خاصّی دارد و تأکید فراوانی که در آیات قرآن و احادیث درباره آنست، به مراتب بیش از نمازهای دیگر مستحب است و به همین جهت، اولیاء خدا بر آن مداومت و مواظبت داشتند و به تهجّد و عبادت نیمه شب می‌پرداختند. تا آنجا که نماز شب را خداوند، بر بنده محبوبش حضرت محمد صلی الله علیه وآله واجب ساخته و چنین فرمان داده بود: «وَمِنَ الَّیْلِ فَتَهَجَّدْ بِهِ نَافِلَةً لَّکَ» (۴۶۸) بخشی از شب را بعنوان نافله به تهجّد بپرداز و سحرخیزی کن. قرآن، در توصیف کسانی که نیایشگران شب واهل نمازشب اند، می‌فرماید: «الْمُسْتَغْفِرِینَ بِالْأَسْحَارِ» (۴۶۹) استغفارکنندگان در سحرها. «وَالَّذِینَ یَبِیتُونَ لِرَبِّهِمْ سُجَّداً وَقِیماً» (۴۷۰) آنان که در حال سجود و قیام، برای خدا شب زنده داری می‌کنند. «کانوا قَلیلاً مِنَ اللّیلِ ما یَهْجَعُون» (۴۷۱) مردان خدا، مقدار کمی از شب را می‌خوابیدند. در آیه دیگر می‌خوانیم: مردان خدا برای انجام نیایش سحرگاهان و نماز شب، از بستر گرم فاصله می‌گیرند و به نماز شب مشغول می‌شوند، پاداش آنان، غیر از بهشت و حوریان و... چیزهایی است که خداوند برایشان ذخیره کرده که موجب روشنی دیدگانشان است: «فَلَاتَعْلَمُ نَفْسٌ مَّآ أُخْفِیَ لَهُم مِّن قُرَّةِ أَعْیُنٍ» (۴۷۲) از این رو، نماز شب، مورد عنایت تمام انبیاء بوده (۴۷۳) و رسول خدا چندین مرتبه حضرت علی را به نماز شب سفارش نموده و فرموده است: «علیک بِصلاة اللیل، علیک بصلاة اللیل، علیک بصلاة اللیل» (۴۷۴) بر تو باد، نماز شب. و در حدیث است: «شرفُ المؤمنِ صَلاتُهُ بالَّیل» (۴۷۵) شرف مؤمن به نماز شب اوست. و امام صادق علیه السلام فرمود: در خانه‌هایی که نماز شب خوانده می‌شود و قرآن تلاوت می‌گردد، آن خانه‌ها نزد آسمانیان، همچون ستاره‌ها درخشانند. (۴۷۶) گذشته از آن، سحرخیزی و استفاده از هوای مفید آن هنگام، برای بدن، نشاط آور است و در حدیث است که: «قیامُ اللیلِ مُصِحَةُ الْبَدَنِ» (۴۷۷) شب زنده داری، بدن را تندرست می‌کند. و در حدیث دیگری اضافه بر آثار معنوی آن، خاصیت درد زدایی برای آن بیان شده است: «... ومُطردةُ الدّاءِ عَنْ اَجْسادِکم» (۴۷۸) نماز شب، نشان عشق و محبت انسان به آفریدگار است و این علاقه، انسان را از خواب، جدا می‌کند و به راز و نیاز نیمه شب، با محبوب وامی دارد، و اگر آن عاشق نباشد، انسان با چه انگیزه ای، در تنهایی و تاریکی، از استراحت دست بشوید و در خلوتی عارفانه، به گفتگو با معشوق بپردازد؟ در یک حدیث قدسی از قول خداوند، می‌خوانیم: «کَذِبَ مَنْ رَعَمَ اَنَّهُ یُحِبُّنی فَاِذا جَنَّهُ اللَّیلُ نامَ عَنّی، اَلَیْسَ کُلُّ مُحِبٍّ یُحِبُّ خَلْوَةَ حَبیبهِ؟ » [۱] دروغ می‌گوید آنکه مدّعی محبّت من است، ولی وقتی شب او را فرا می‌رسد، می‌خوابد، آیا مگر نه اینکه هر عاشقی، خلوت با معشوق را دوست دارد؟... نماز شب، توفیقی می‌خواهد که آنرا هم باید از خدا طلبید. ---------- [۱]: ۴۷۹) نقل از: مصباح الشریعه. گاهی گناهان و دروغ ها، سبب محرومیّت انسان از نماز شب می‌گردد و شیرینی عبادت و نیایش، از انسان گرفته می‌شود. در حدیث است: «اِنّ الرَّجُلَ لَیَکْذِبُ الْکِذْبَة فَیُحْرَمُ بِها عَنْ صَلاةِ اللَّیْلِ» [۲] گاهی کسی دروغ می‌گوید، و به همین سبب از نماز شب محروم می‌شود. انسان، با تداوم نماز شب و تهجّد و عبادت‌های شبانه، می‌تواند به مقامی از کمال و صفای نفس و قرب به خدا برسد که چشم و گوش و دستِ خدایی پیدا کند (جز حق نبیند، جز حق نشنود و جز حق، عمل نکند) و به آنجا برسد که هر دعایی کند، مستجاب گردد. [۳] ---------- [۲]: ۴۸۰) نورالثقلین، ج ۳، ص ۲۰۴. [۳]: ۴۸۱) ثواب الاعمال، ص ۸۸. از نماز ✍محسن قرائتی https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نماز مودبانه و اول وقت خواندن انسان را از زیر زمین می کند و به آسمان می‌برد. کسی که دائم نماز اول وقت و مودبانه بخواند در طول زمان رذائلی که سخت می‌توانند او را در برزخ گرفتار کنند، از او کنده و عفونت نفس را خشک می کند. @zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1.15M
🔴 شرط پنجم : 🔸«نخواهد پیش از رسیدن به هشت فرسخ از وطن خود بگذرد، یا ده روز بیشتر در جایی بماند » 📖 محتوای ویس 👇 🔹 بیان مثال برای توضیح عنوان @zandahlm1357