eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.5هزار دنبال‌کننده
49هزار عکس
35.6هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
مظاهر اسماء بعد بدان که: هر یک از اسماء سیصد و شصت گانه که در مقام ذات غیب الغیوبی مندرج در لفظ «اللّه» است فرداً فرد را در مقام ظهور و بروز فعلی در عالم مظهری لازم است که آثار آن اسم را ظاهر نماید، قال مولانا علی بن موسی الرضا علیه السلام: «قد علم أولواالالباب أنّ ماهنا لک لایعلم إلاّ بما ههنا » [۱] یعنی: از آثار مظاهر اسماء که در عالم شهادت است پی به حقائق اسماء غیبیه الهیه برده می‌شود به موجب « فخلقت الخلق لکی أعرف » [۲]، مثلاً: ---------- [۱]: ۱ - شرح الأسماء الحسنی، ج ۱، ص ۴۲. [۲]: ۲ - بحارالانوار، ج ۸۴، ص ۱۹۸ و ۳۴۴. مظهرِ اسم سبّوح و قدوس ملائکه اند که ذات آنها منزّه و مبرّا از عموم نقایص عالم کون و فساد است. و مظهر « یا مدبّر الکائنات » و « یا قاضی الحاجات » و « رفیع الدرجات » افلاکند، که رفع حوائج موالید ثلاثة نموده، و به حرکات و تدبیر آنها هر یک به کمال لایق به خود رسند. و بسایط خارجیه هر کدام مظهر اسمی از اسماء اللّه اند. چون « یا قهار » که مظهر او نار است، و « منفّس الکروب » هوا است، و « محیی الأموات » ماء است، و مظهر امین و حافظ ارض است، که از امینی خود ردّ می‌نماید به تو حبوب مدفونه را به اضعاف مضاعف. و مظهر « یا سمیع و بصیر » حیوان است. و مظهر « یا ضارّ » و « یا نافع » ادویه جات ضارّه و نافعه است، الی غیر ذلک که هر یک حکایت اسمی از اسماء اللّه نمایند. به خلاف انسان که هیکل توحید و مجمع تفرید و نوع الانواع و خلیفة اللّه است در ارض، مظهر اسم جامعه « اللّه » است که حاوی معانی و صفات کلّ است. از اینجا است که انسان کامل محمد صلی الله علیه و آله وسلم می‌فرماید: « من رآنی فقد رأی الحقّ » [۱]، کما قیل: هر آن نقشی که بر صحرا نهادیم تو نیکو بین که ما نیکو نهادیم چه آدم را فرستادیم بیرون جمال خویش بر صحرا نهادیم [۲] و فی القدسی: « یا آدم خلقت الاشیآء [لأجلک] و خلقتک لأجلی » [۳] . قال الجامی: ای نسخه نامه الهی که توئی ای آینه جمال شاهی که توئی بیرون ز تو نیست آنچه در عالم هست از خود بطلب هر آنچه خواهی که توئی ---------- [۱]: ۱ - بحارالأنوار، ج ۵۸، ص ۲۳۴. [۲]: ۲ - عطار نیشابوری، دیوان، غزلیات، ش ۶۰۲. [۳]: ۳ - بسنجید: اسرار الحکم، ص ۱۰۸. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
حکومت بر دل عاقل اسکندر گفته است: حکومت عقل بر دل عاقل قوی تر از حکومت شمشیر بر ظاهر احمق است. تیمارستان ثمامة بن اشرس می‌گوید: از سوی هارون الرشید مأمور شدم به تیمارستان روم و از نزدیک به حال دیوانگان رسیدگی کنم. زیبا چهره ای دیدم که از ظاهرش پیدا بود عاقل است با او سخن گفتم. گفت: تو می‌گویی بنده از نعمتی که شکر آن بر وی واجب است و یا بلایی که صبر بر آن واجب است جدا نمی شود؟ گفتم: آری. گفت: اگر مست شدی و خوابیدی و غلام تو با تو وطی کرد، آیا این نعمتی است که باید شکر کرد یا بلایی است که باید صبر کرد. ثمامة می‌گوید: من پاسخی نداشتم. جوان گفت: پرسش دیگر دارم. گفتم: بپرس. گفت: خوابیده از نعمت خواب چه وقت متلذذ می‌شود، اگر بگویی وقتی بیدار شد، آن وقت دیگر لذت ندارد چون معدوم است. اگر بگویی پیش از خواب، آنهم معدوم است و لذت ندارد، اگر بگویی در حال خواب، در آن حال که غافل بوده است. ثمامة می‌گوید: پاسخ این پرسش را هم نداشتم. باز گفت پرسش دیگری دارم. گفتم: بپرس. گفت: آیا هر نوعی از حیوانات پیامبر دارند؟ پس پیامبر سگان کیست؟ گفتم: نمی دانم. جوان گفت: اکنون پاسخ پرسشها را بشنو. در پاسخ پرسش اول باید می‌گفتی: نعمتها بر سه گونه اند. نعمتی که شکر آن واجب است، بلایی که صبر بر آن واجب است، گرفتاری که باید از آن دوری کرد تا ننگ آن دامن تو را نگیرد، و پرسش من از این قسم بود. ولی پاسخ پرسش دوم: خواب درد است و لذتی ندارد. اما پرسش سوم: سنگی از آستین درآورد و گفت اگر سگی پارس کرد، ترساننده اش این سنگ است. سپس سنگ را به سوی من انداخت، سنگ خطا کرد. جوان به من گفت: ای سگ حقیر، نذیر تو را از دست داد. فهمیدم او نیز چون بقیه دیوانه است، بیرون شدم و دیگر به تیمارستان نرفتم. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
25.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ مدرسه کادرسازی ، دوره هایی برای تربیت نیروهای تراز انقلاب 💠 دوره 5 🔰 تحقق تمدن نوین اسلامی، خواست رهبری از جوانان انقلابی 🎤 با تدریس 🎬 جلسه 5⃣ ✴️ انتشار فایلها بلا مانع است