eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.2هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
روانشناسی قلب 65.mp3
6.29M
65 🎧آنچه خواهید شنید؛ ❣تا، کسی رو نشناسی، وقشنگي هاشو نبینی؛ محاااله عاشقش بشی! 🔻پاشو؛ به شناخت دیگران اکتفانکن؛ 💝وقتشه که خودت بشناسیش،تا عاشقش بشی.
🕌در محضر امام روح الله (۱۶۴) 📌 امام خمینی (ره ): اگر این مسجد و مرکز ستاد اسلام قوی باشد، ترس از فانتوم‌ها نداشته باشید. ترس از آمریکا و شوروی و اینها نداشته باشید. آنروز باید ترس داشته باشید که شما پشت بکنید به اسلام، پشت کنید به مساجد. 📚صحیفه نور، جلد ١٢، صفحه ٢٣۴ 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. https://eitaa.com/zandahlm1357
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
مناظره امام هشتم در مجلس ماءمون در حضور اما هشتم، سخن از مسئله اى به ميان آمد كه به پيامبر گفته بودند كه سلام دادن به شما را مى دانيم ؛ ولى صلوات بر شما چگونه است؟ پيامبر پاسخ فرمود: تقولون اللهم صل على محمد و آل محمد كما صليت و باركت على ابراهيم و آل ابراهيم انك حميد مجيد ماءمون به اهل مجلس خود كه همه از علماى مذاهب اسلامى بودند گفت: آيا در اين باره (صلوات بر پيامبر به صورت فوق) اختلافى به چشم مى خورد؟ آنها گفتند: نه و در اين باره همه امت (مذاهب) متفق اند ماءمون به امام هشتم گفت: آيا درباره آل پيامبر توضيحى داريد؟ امام فرمود: به من بگوييد مراد از يس و القران الحكيم كيست؟ آنان گفتند: شكى نيست كه منظور از يس محمد صلى الله عليه و آله است. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
- ناووسیه: آنان گروهی بودند که وفات امام صادق (علیه السلام) را انکار کرده و او را مهدی موعود می‌دانستند. [۱] این فرقه، به نام پیشوایشان که فردی ناووس نام [۲] و از بصره بوده است، به ناووسیه مشهور شده اند [۳] . یکی از محققان معاصر، اعتقاداتی که در مورد این گروه گفته شده را ساخته و پرداختۀ ملل و نحل نگاران می‌داند و در این مورد چنین می‌نویسد: «نگارندگان کتب ملل و نحل، با این وجود، از این گروه مذهب خاصی ساخته و گفته اند که آنان معتقد بودند که امام صادق (علیه السلام) در واقع رحلت نفرموده، بلکه در غایب شده و در آینده به عنوان قائم بازخواهد گشت. » [۴] و سپس اضافه می‌کند که: «مؤلفان، این گروه را به نام ناووسیّه نامگذاری کرده اند... » [۵] . وی دلایلی را بر ردّ این اعتقاد برای این گروه می‌آورد و باور و تفکّر آنها را به گونه ای دیگر گزارش می‌کند. [۶] ---------- [۱]: نوبختی، پیشین، ص ۶۷؛ اشعری قمی، پیشن، صص ۷۹-۸۰؛ ابوالحسن علی بن اسماعیل اشعری، مقالات الاسلامیین و اختلاف المصلین، ترجمة محسن مؤیدی، چاپ اول، انتشارات امیرکبیر، تهران، ۱۳۶۲، ص ۲۱؛ عبدالله بن محمد ناشی اکبر، مسائل الامامة (فرقه‌های اسلامی و مسأله امامت)، ترجمة علی رضا ایمانی، چاپ اول، مرکز مطالعات و تحقیقات ادیان و مذاهب، قم، ۱۳۸۶، ص ۷۲؛ بغدادی، پیشین، ص ۳۳؛ شهرستانی، پیشین، ص ۱۴۸. [۲]: در مورد نام این فرد، و انتساب این فرقه به ناووسیه اختلاف است؛ برخی از این اختلافات چنین است: فلان بن فلان الناووس (نوبختی، پیشین. )، فلان بن الناووس (اشعری قمی، پیشین، ص ۸۰)، عجلان بن ناوس (ابوالحسن اشعری، پیشین، ص ۲۱)، منسوب به ناووس (بغدادی، پیشین، ص ۳۳). [۳]: نوبختی، پیشین. [۴]: سید حسین مدرّسی طباطبایی، مکتب در فرآیند تکامل، ترجمة هاشم ایزدپناه، چاپ اول، کویر، تهران، ۱۳۸۶، صص ۱۱۵-۱۱۶. [۵]: سید حسین مدرّسی طباطبایی، مکتب در فرآیند تکامل، ترجمة هاشم ایزدپناه، چاپ اول، کویر، تهران، ۱۳۸۶، ص ۱۱۶. [۶]: ر. ک: سید حسین مدرّسی طباطبایی، مکتب در فرآیند تکامل، ترجمة هاشم ایزدپناه، چاپ اول، کویر، تهران، ۱۳۸۶، صص ۱۱۴-۱۱۹. ✍نعمت الله صفری https://eitaa.com/zandahlm1357
AUD-20220303-WA0032.mp3
11.59M
👇👇👇👇👇👇 قابل توجه اعضاء محترم این مجموعه از فایلها تاریخشون به روز نیست @zandahlm1357
۱۹ آبان ۱۴۰۲ - طرحی برای فردا ۱۴۰۲ _ شبکه 1 - ۱۹ آبان ماه ۱۴۰۲.mp3
23.76M
🔹 "اسلام ناب آمریکایی"، شعبه تهران! (و جهانی سازی به سبک امام خمینی ره) نشست "اسرائیل باید از بین برود"- دانشگاه فردوسی - ۱۳۹۵ طرحی_برای_فردا شبکه_یک 📅 پخش: ۱۴۰۲/۰۸/۱۹ 🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مجموعه کلیپ های روایتگری 👌 هر روز روایتی از شهدا بشنوید❤️ شماره ۵ کاری از گروه راویان سردار شهید حاج عبد الحسین برونسی 🌹
ملائکه موکّل بر مخلوقات قوله علیه السلام: وَ مَنْ مِنْهُمْ عَلَی الْخَلْقِ. و از ملائکه کسانی که موکّل بر افراد خلق ذی تکلیف اند، که در طرف خیر ملک اند، و در طرف شرّ شیطان، کما أخبر تعالی: « الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلاَآئِکَةُ أَ لاَّ تَخَافُوا وَ لاَ تَحْزَنُوا وَ أَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی کُنتُمْ تُوعَدُونَ * نَحْنُ أَوْلِیَآؤُکُمْ فِی الْحَیَاةِ الدُّنْیَا وَ فِی الاْآخِرَةِ [۱] ». و اما در طرف شر، کما قال: « وَ مَن یَعْشُ عَن ذِکْرِ الرَّحْمَنِ نُقَیِّضْ لَهُ شَیْطَانًا ---------- [۱]: ۶ - سوره مبارکه فصلت، آیات ۳۰ و ۳۱. فَهُوَ لَهُ قَرِینٌ [۲] »، چه آن هیئت راسخه در باطن نفس مسماة است در عرف و حکمت به « ملکه »، و در لسان شریعت به « ملک » و « خطرات » از او به « الهامات »، و از شیطان به « القاءات » و « وساوس »، لذا ورد فی الخبر: « إنّ من عمل حسنة یخلق اللّه منها ملکاً یستغفر له الی یوم القیامة » [۳] . قوله علیه السلام: فَصَلِّ عَلَیْهِمْ یَومَ یَأْتِی «کُلُّ نَفْسٍ مَعَهَا سَائِقٌ وَ شَهِیدٌ. [۴] » ---------- [۲]: ۱ - سوره مبارکه زخرف، آیه ۳۶. [۳]: ۲ - در منابع معتبر حدیثی یافت نشد. ولی بنگرید: مفاتیح الغیب، ۶۴۷. [۴]: ۳ - سوره مبارکه ق، آیه ۲۱. کماله. « مَعَهَا سَآئِقٌ وَ شَهِیدٌ »، أی معها محرّک و مدرک ؛ چه «سوق» به معنی راندن و تحریک است، و « شهید » فعیل به معنی فاعل است، أی مدرک و عالم و مطّلع، کما یقال: شهدت علی الشی ء اطّلعت علیه و عاینته، که: اوّل: اشاره به قوای محرّکه است در انسان که به اعتباری ملائکه جسمانی اند به واسطه انطباع آنها در مواد، و آنها در انسان واحد خمسة [۱] مأة به عدد عضلات است. و ثانی: اشاره به شواهد و مدارک و حواس ظاهره و باطنه انسان است، کما فی الحدیث: « الحمد للّه الذی لاتدرکه الشواهد » [۲]، أی الحواسّ و المدارک. بالجملة، تمام این ملائکه مدرکه و محرّکه از جانب خدای تعالی اعوان انسان اند در [۳] سلوک طریق الی اللّه و [ال-]وصول إلی الآخرة. [صلوات بر ملائکه] قوله علیه السلام: وَ صَلِّ عَلَیْهِمْ صَلاَةً تَزِیدُهُمْ کَرَامَةً عَلَی کَرَامَتِهِمْ وَ طَهَارَةً عَلَی طَهَارَتِهِمْ. صلاة: بمعنی الدعاء و الرحمة و البرکة و التعظیم، و منه « اللّهمّ صلّ علی محمّد و آل محمّد » [۴] أی عظّمه فی الدنیا بأعلا ذکره و إظهار دعوته و ابقاء شریعته ؛ و فی الآخرة بتضعیف أجره و مثوبته. و الکرامة: بمعنی العزّة و الفضیلة، والإکرام و التکریم واحد. و الطهارة: التنزیه و التجرید من الأنجاس والأرجاس والأدناس عن عوارضات الموادّ و لوازمات عالم الأجساد، و البعد عن المکروه. بعد بدان که: « صلاة » که نسبت به حق تعالی داده می‌شود، فقط به معنی رحمت و مزید برکت است، به قرینه کرامت که در فقره دعا عقب او است. یعنی رحمت و قرب منزلت بده به آن ملائکه جسمانی و روحانی، الموکلة علی الخلق، که بعضی از آنها داخل در « مقسّمات أمر » و برخی در زمره « مدبّرات امر »، و پاره ای در عداد « سائق » و معدودی موسوم به « شاهد » و « شهید »اند، چنانچه از آیه مذکور که معصوم علیه السلام استشهاد نموده بود استفاده می‌شود. پس برکت و رحمت بده به عموم طبقات آنها، نوع برکاتی که موجب فضیلت و طهارت و تجرید آنها گردد از تعلّق به عالم طبیعت و ایصال آنها به عالم ملکوت اعلی، و طبقه « صافات صفّا » التی لا توجّه لها إلی ما سوی، کما أخبر تعالی عن حالهم: « وَ مَا مِنَّا إِلاّ لَهُ مَقَامٌ مَّعْلُومٌ [۱] ». ---------- [۱]: ۴ - کذا، صحیح: خمس. [۲]: ۵ - الاحتجاج، ج ۱، ص ۲۰۴ ؛ اعلام الدین، ص ۶۷ ؛ بحارالأنوار، ج ۴، ص ۲۶۱. [۳]: ۶ - اصل: و. [۴]: ۱ - الکافی، ج ۲، ص ۵۵۸ ؛ إقبال الأعمال، ج ۱، ص ۲۹۳. [۱]: ۲ - سوره مبارکه صافات، آیه ۱۶۴. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
عرض بهشت هارون الرشید به ابن سماک گفت: مرا موعظه کن، ابن سماک گفت: بپرهیز که بر بهشتی عرضه شوی که عرض آن آسمانها و زمین است و برای تو جای پایی نباشد. گریه بر گذشته ابوسلیمان دارانی گوید: اگر عاقل باقی عمر خود را بر گناهان گذشته اش بگرید، سزاوار است تا زمان مرگ لحظه ای بی غصه نباشد. اینک چگونه است حال کسی که جاهلانه آینده ی عمرش را چون گذشته تباه می‌کند. نفس عارفی گفته است: این نفس در نهایت خست و پستی و جهالت و سفاهت است. شاهد این مطلب این است که وقتی قصد گناه کرد و شهوتش برانگیخته شد، اگر خدا و سپس رسول و جمع انبیاء او و سپس تمام کتاب‌های آسمانی و صالحان و عابدان گذشته را واسطه کنند و نیز مرگ و قبر و قیامت و بهشت و و آتش را به او یاد آوری کنند، از گناه دست برنمی دارد. در حالی که اگر پس از ارضاء شهوتش او را از لقمه ای نان محروم کنند، زبون می‌شود. زیبا گفته است که: بنان سازند مردم رام هر سگ را ولیکن تو اگر خواهی که گردد رام نفس سگ، مده نانش شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
سؤال👇 سلام وقتتون بخیر ببخشید میشه تکبیرة الاحرام بدون این که دستامون بلند کنیم بگیم و نماز شروع کنیم؟آیت الله سیستانی پاسخ👇 سلام علیکم بالا آوردن دست ها هنگام تکبیره الاحرام مستحب است و واجب نیست.
سؤال👇 سلام پسرم دوم دبستان امروز میخواست بره مدرسه کیفش را بخاطر خواهر یک سالش گذاشت بالای میز تلویزیون بعد روی قرآن چندین بار هم بهش گفتم که روی قرآن نباید چیزی گذاشت و قرآن باید بالا باشد بعد ببخشید کیفش افتاد قرآن هم افتاد حالا باید قرآن را وزن کنم هم اندازه اش شکلات بدهم ؟ بعد خودم هم یک برگه بین قرآن گذاشته بودم تا بدونم تا کجا ختم کردم حالا دیگه نمیدونم چون برگه بینش هم افتاد خودم چکار کنم از اول ختم کنم؟ پاسخ👇 سلام علیکم ۱. خیر نیازی نیست. ۲. از جایی که احتمال می دهید، ادامه بدهید.
سؤال👇 سلام علیکم در نماز چهار رکعتی ، در رکعت دوم بعد از تشهد نصف سلام نماز رو میدهیم و یادمون میافته باید بلند میشدیم و رکعت سوم رو میخوندیم ،ایا نصف سلام رو دادیم در رکعت دوم نمازمون درسته ؟؟ پاسخ👇 سلام علیکم در فرض سؤال نماز صحیح است، و باید ادامه داده شود.