درس نهج البلاغه ايشان از شور و حال ديگري برخوردار بود و در جزوههاي پلي كپي شده تحت عنوان: «پرتوي از نهج البلاغه» تكثير و دست به دست ميگشت. طلّاب جوان و انقلابي كه درس حقيقت و مبارزه را از محضر ايشان ميآموختند، با عزيمت به شهرهاي دور و نزديكِ ايران، افكار مردم را با آن حقايق نوراني آشنا و زمينه را براي انقلاب بزرگ اسلامي آماده ميساختند. اين فعاليّتها موجب شد كه در دي ماه ۱۳۵۳ ساواك بي رحمانه به خانه آيت الله خامنه اي در مشهد هجوم برده، ايشان را دستگير و بسياري از يادداشتها و نوشته هايشان را
ضبط كنند. اين ششمين و سخت ترين بازداشت ايشان بود و تا پاييز ۱۳۵۴ در زندان كميته مشترك شهرباني زندان بودند. در اين مدت در سلولي با سخت ترين شرايط نگه داشته شدند......
#مجموعه_مقالات_مقام_معظم_رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
پيوستن بخشهاى متفرق از يك خطبه يكى از كارهايى كه از مدتها پيش همواره ضرورتش را احساس مى كردم، پيوست
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لزوم گسترش تعليمات نهج البلاغه در جهان اسلام
سخنرانى در كنگره پنجم نهج البلاغه فروردين ماه ۱۳۶۴ ه ش برابر با رجب ۱۴۰۵ ه ق تهران حسينيه ارشاد
مايه خوشوقتى بسيارى است كه شاهد تشكيل يك مجمع ديگر درباره نهج البلاغه به همّت برادران عزيز در « بنياد نهج البلاغه » هستيم. بنده به عنوان يك فرد مسلمان و به عنوان كسى كه مدتى از زندگى فكرى و مطالعاتى خودم را در زمينه مباحث نهج البلاغه گذرانده ام، و به عنوان يك مسؤول در نظام جمهورى اسلامى، اين حركت را يك حركت مبارك و لازم و خوش عاقبت، و مرحله كنونى را براى رسيدن به مراحل نهايى، مرحله اى ابتدايى و فرخنده مى شمارم.
همّت برادران در خور تقدير بسيار است و به اينجا هم نبايد بسنده بشود و خدمت به نهج البلاغه بايد همچنان ادامه پيدا كند. البته در فاصله بين اين كنگره و كنگره سال گذشته، كارها و تلاشهايى در زمينه هاى مختلف انجام گرفته است كه بنده در جريان بعضى از آنها قرار گرفته ام. اما مى خواهم تأكيد كنم كه
اين اجتماعات بايد مقدمه اى براى كارهايى عظيم باشد. ما زمان بسيارى را با عدم ارتباط با نهج البلاغه گذرانده ايم بايد امروز با فرصتهايى كه هست آن نقايص را جبران كنيم.
البته كسانى كه در زمينه نهج البلاغه كار كرده اند كم نيستند، چه در ايران و چه در بعضى ديگر از كشورهاى اسلامى، اما كارهاى اصولى و اساسى كه بتواند مدرسه نهج البلاغه را در كل فضاى جهان اسلام گسترش بدهد، همچنان باقى است، اگرچه پايه هاى آن كارهاى اصولى، دارد تدريجا انجام مى گيرد. واقعا نهج البلاغه گنجينه عظيمى است كه به اين سادگى، حتى به موجودى آن نمى شود دسترسى پيدا كرد،
يعنى آن را فهميد، و بعد از اينكه چنين موجودى را شناختيم، نوبت كار اصلى يعنى بهره بردارى است. ما هنوز موجودى نهج البلاغه را هم نمى دانيم، البته بسيارى از منابع غنى اسلامى همين وضعيت را دارند، اما نهج البلاغه با رتبه و پايه والايى كه دارد در حقيقت يك استثناء است و بايد به صورت يك گنجينه استثنايى با آن برخورد كرد.
وقتى تأمل مى كنم، مى بينم آرزويى كه، داشته ايم و داريم اين است كه جامعه ما با اين كتاب عزيز الفت و انس پيدا كند. از امثال ما نمى شود حالا انتظار كارهاى تحقيقاتى داشت. مگر اينكه خداى متعال توفيق دهد روزى به حجره طلبگى خودمان برگرديم و از اين كارها داشته باشيم. من درباره توجهى كه ما بايد به نهج البلاغه پيدا كنيم مى خواهم هشدار بدهم. ما اين توجه را امروزه كم داريم، مثل اينكه
نمى دانيم چه گنجينه معرفت بى پايانى در اين كتاب هست، يا هنوز براى مردم ما، حتى براى محققين ما، اهميت دستيابى به منبع عظيم اين كتاب بى نظير به طور كامل كشف نشده است.
#بازگشت_به_نهج_البلاغه
✍#آیت_الله_خامنه_ای
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#فایل_صوتی_روانشناسی_قلب 63 🎧آنچه خواهید شنید؛ ❣تو به اندازه وسعت قلبت به آسمون راه پیدا میکنی!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روانشناسی قلب 64.mp3
6.21M
#فایل_صوتی_روانشناسی_قلب 64
🎧آنچه خواهید شنید؛
❣ اشهد ان لااله الا الله؛
شهود دلبری خداست...چشیدن است!
💓تا قلب تو؛
طعم عشق رانچشد؛
هیچ عبادتی، راه آسمان رابرایت باز نمیکند...
🕌در محضر امام روح الله (۱۶۳)
💠 عبادت ما، کار کردن است
📌 امام خمینی (ره ):
براى ما ننگ است كه در ارزاقمان دستمان را پيش آمريكا دراز بكنيم. ما بايد جديت كنيم. خداوند به ما، هم زمين داده، هم آب داده است و هم بركات آسمانى هست. بايد كار كنيم تا خودكفا باشيم. بلكه ان شاءالله صادرات هم داشته باشيم. شما برادرها الان عبادتتان اين است كه كار بكنيد. اين عبادت است. همان طورى كه فرض كنيد آمدن به زيارت حضرت معصومه(س) عبادتى است، كار كردن هم يك عبادتى است و شايد از بسيارى از مستحبات بالاتر باشد.
📚صحیفه امام؛ جلد ۱۲؛ صفحه ۲
#لبیک_یا_خامنه_ای
#جمهوری_اسلامی_حَرم_است
#امام_خمینی
📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر #صلوات، بدون ذکر منبع هم مجاز است.
@zandahlm1357
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
مسائل فقهي، حلال و حرام شيخ كليني از اليسع بن حمزه نقل ميكند كه گفت من در مجلس امام رضا (ع) بودم و
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مسجد رضا (ع)
قطب راوندي روايت كرده از ابراهيم بن موسي که او روزي در مسجد رضا (ع) در خراسان گفت از حضرت سوالات زيادي پرسيدم و چيزهاي زيادي از ايشان خواستم. سپس ايشان بيرون رفتند براي استقبال از بعضي ازآل ابوطالب. وقت نماز آمد، آن حضرت تصميم گرفت به سوي قصري كه آنجا بود، برود و در زير سنگي فرود آمد و من با آن حضرت بودم و هيچ کس ديگري نبود. پس فرمود اذان بگو. گفتم صبر کنيد تا اصحاب هم به ما برسند، فرمود هميشه در اول وقت اذان بگو. پس من اذان گفتم و نماز خوانديم. گفتم يابن رسول الله مدت زيادي است که قول مالي را به من داده اي و همانطور که ميداني من بسيار نيازمند هستم. سپس آن حضرت زمين را به تازيانهاي خراشيد پس
دست برد به آن محل و شمش طلا بيرون آورد و گفت بگير اين را خداوند بركت دهد و آنچه را كه ديدي به کسي نگو. و بدين ترنيب من يکي از ثروتمندان آنجا شدم
. (منتهي الامال ج ۲ ص ۳۶۲)
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
- زیدیه: بنا به روایتی، زید بن علی بن حسین (علیه السلام) در سال ۱۲۱ به کوفه رفته و شیعیان را به شور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
- باقریه:
گروهی بودند که به امامت امام محمّد باقر (علیه السلام) قائل بوده و معتقد بودند که امامت از وی تجاوز نمی کند و به رجعت او معتقد بودند. [۱] عبارت بغدادی در این مورد، چنین است: «آنان گروهی هستند که امامت را از علی بن ابیطالب[۷] در فرزندان او[: ] دانسته و تا محمد بن علی[۷] معروف به باقر رسانیده اند... و پندارند که او [امام محمد باقر (علیه السلام) ] مهدی آینده است... » [۲] . به نظر میرسد که این گروه، همان کیسانیه سابق باشند که ابوهاشم را ترک کرده و به پیروی امام باقر (علیه السلام) گردن نهاده بودند. [۳]
طبق گفتة نوبختی، پس از شهادت امام محمد باقر (علیه السلام)، یارانش به دو دسته تقسیم شدند که گروهی از اینان، پس از امام باقر (علیه السلام) به امامت پسرش امام جعفر صادق (علیه السلام) روی آوردند. [۴]
پس از شهادت امام جعفر صادق (علیه السلام)، شیعیان و یارانش به شش دسته تقسیم شدند [۵]، که یک دسته از آنها پس از امام صادق (علیه السلام) به فرزندش امام کاظم (علیه السلام) روی آورده و اینها در واقع، همان زنجیرة امامیه بودند [۶] و امّا پنج دستة دیگر عبارت بودند از:....
----------
[۱]: شهرستانی، پیشین، ص ۱۴۷.
[۲]: بغدادی، پیشین، ص ۳۲.
[۳]: جعفری، پیشین، ص ۲۹۸.
[۴]: نوبختی، پیشین، صص ۶۲-۶۳.
[۵]: نوبختی، پیشین، ص ۶۶.
[۶]: ر. ک: نوبختی، پیشین، ص ۷۸.
#فرقه_های_درون_شیعی
✍نعمت الله صفری
https://eitaa.com/zandahlm1357