eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
اسلام آوردن يک دختر مسيحي اين خاطره در واقع ماجراي اسلام آوردن يک دختر مسيحي است. صوفي بدري، دختر بلژيکي است که پس از آشنايي با يک مرد ايراني در کشورش، به اسلام علاقمند شده بود، همراه با پدر و مادرش براي تحقيق بيشتر به ايران سفر کرده و مسلمان شد. او پس از سفر به ايران به مشهد آمده بود. او که پس از مدت کوتاهي اقامت در مشهد بيشتر از پيش به اسلام علاقمند شده بود، شهادتين را بر زبان جاري کرده و مسلمان شد. صوفي بدري مذهب شيعه را انتخاب کرد و نام مبارک فاطمه را براي خود برگزيد. در همان مراسم آن مرد ايراني در حضور پدر و مادرش او را خواستگاري کرد و در نهايت مراسم عقد اين دو نفر در حرم مطهر حضرت رضا (ع) برگزار شد. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
امام رضا (علیه السلام) [۱] و حتی به نقلی خلافت ایشان [۲] را مطرح کرد، البته طرح مسألۀ ولایت عهدی امام رضا (علیه السلام) می‌توانسته اخطاری هم برای عباسیان طرفدار امین، و ناراضی از مأمون بوده باشد که در صورت ادامۀ این وضع، یعنی ادامۀ درگیری بین او و خاندان پدری اش، ممکن است خلافت از عباسیان به علویان انتقال یابد. [۳] مأمون در ادامة سیاست صلح و سازش با علویان، و نشان دادن اخلاص خود در دوستی با علویان، اقداماتی را انجام می‌دهد، از جمله اینکه؛ لباس سیاه که نشانه و شعار عباسیان بود را کنار گذارده و لباس سبزکه لباس علویان بود [۴]، را برتن نمود و دستور داد که دیگران نیز چنین رفتار نمایند. [۵] همچنین از آنجا که علویان با شعار «الرضا من آل محمد (علیه السلام) » قیام می‌نمودند و البته خود عباسیان نیز با همین شعار به پیروزی و غلبه بر بنی امیه دست یافته بودند مأمون، امام (علیه السلام) را مصداق واقعی این شعار دانست [۶] و البته او از این راه می‌توانست تقریباً بر همۀ قیام‌هایی که با این شعار، انجام می‌شد غلبه یابد. در مجموع، در پنج سال دوم و پایانی امامت امام رضا (علیه السلام) که با سال‌های آغازین حکومت مأمون معاصر بود، وضعیت سیاسی برای شیعیان، وضعیتی نسبتاً مطلوب و آزاد به شمار می‌رفت. ---------- [۱]: در مورد ولیعهدی امام رضا (علیه السلام) برای نمونه ر. ک: مسعودی، التنبیه والاشراف، پیشین، ص ۳۰۲؛ ابن کثیر، پیشین، ص ۲۴۷؛ و برای تفصیل و تحلیل ولایتعهدی و حتی خلافت ر. ک: حسینی عاملی، پیشین، صص ۲۷۷ ۲۹۸. [۲]: عزیز الله عطاردی خبوشانی، مسندالامام الرضا (علیه السلام)، المؤتمر العالمی الإمام الرضا (علیه السلام)، ۱۴۰۶ ه، ج ۱، ص ۶۴؛ صدوق، پیشین، ج ۱، ص ۱۶۱. [۳]: ر. ک: صفری فروشانی، خورشید شب، پیشین، ص۶۰. [۴]: البته طبق نقل جهشیاری، در آن زمان لباس سبز مخصوص ایرانیان بوده است و لباس علویان، سفید بوده است. ر. ک: جهشیاری، پیشین، ص۴۳۷. [۵]: برای نمونه ر. ک: مسعودی، پیشین؛ ابن کثیر، پیشین. [۶]: اقتباس از ابن کثیر، پیشین. به طور کلی، درزمان امامت امام رضا (علیه السلام) خلفای وقت به خصوص مأمون به دلایل مختلف که مهم ترین آنها، بالارفتن توان و قدرت علویان وشیعیان، و ترس حکومت از قدرت آنان وخطری که برای حکومت داشته اند، بوده است، به شیعیان رو کرده واین دوران‌ها هرچند مقطعی به نفع شیعیان بوده است و نسبت به دوره‌های قبلی، فضایی نسبتاً آزاد و باز برای فعالیت شیعیان به شمار می‌رفته است. [۱] در واقع، این فضا به گونه ای بوده است که برخی گمان کرده اند که مأمون شیعه بوده است. سید محسن امین و محمد جواد فضل الله از کسانی هستند که وی را شیعه می‌دانند [۲] اما آنچه قوی تر می‌نماید، معتزلی بودن مأمون است که به دلایل مختلف از جمله الزام مردم به قبول و قائل شدن به خلق قرآن [۳] که از عقاید معتزله به شمار می‌رفت و نیز رسیدن معتزله به اوج اقتدار و اعتلا در زمان وی [۴] که قبلاً بیان شد، این نظر صحیح تر می‌نماید. در این زمان (دوران امامت امام رضا (علیه السلام) ) همچنین تشیعِ افراد حکومتی از جمله مربیان امین و مأمون در زمان هارون، [۵] تشیع فضل بن سهل، [۱] طاهر بن حسین [۲] در دورة مأمون را بیان کرده اند که پیرامون تشیع آنان بحث‌های ضدّ و نقیضی وجود دارد؛ که البته ما در صدد بررسی صحت و سقم این موارد نیستیم، بلکه آنچه برای ما مهم است، نفوذ گستردة تشیع در این زمان (امامت امام رضا (علیه السلام) ) است که باعث شده عده ای، افراد مهم حکومتی و حتی خود خلیفه را شیعه معرفی نمایند. ---------- [۱]: البته در زمان مأمون هم محدودیت‌هایی برای امام (علیه السلام) و شیعیانش وجود داشته است؛ برای نمونه. ر. ک: صدوق، پیشین، صص ۱۶۴ ۱۶۵ و ۱۸۴. [۲]: ر. ک: سید محسن امین، اعیان الشیعه، دارالتعارف للمطبوعات، بیروت، بی تا، ج ۲، صص ۱۵ ۱۶. محمد جواد فضل الله، الامام الرضا تاریخ و دراسة، الطبعة الأولی، دارالزهرا، بیروت، ۱۳۹۳ / ۱۹۷۳، ص ۹۱. همچنین برای آگاهی از ردّ شیعه بودن مأمون، و اثبات تشیع دروغین وی برای نمونه، ر. ک: باقر شریف قرشی، حیاۀ الامام علی بن موسی الرضا (علیه السلام)، الطبعۀ الثانیۀ، منشورات سعید بن جبیر، قم، ۱۳۸۰، ج ۲، صص ۲۷۵ ۲۸۰. [۳]: ابن طقطقی، پیشین، ص۲۱۴. [۴]: اقبال آشتیانی، پیشین، ص۴۲. [۵]: پروین ترکمنی آذر، تاریخ سیاسی شیعیان اثنی عشری در ایران (از ورود مسلمانان به ایران تا تشکیل حکومت صفویه)، چاپ اول، شیعه شناسی، تهران، ۱۳۸۳، ص ۸۶. [۱]: ابن اثیر، پیشین، ص ۱۹۷؛ برای تحلیل و ردّ تشیع فضل بن سهل ر. ک: حسینی عاملی، پیشین، صص ۲۶۲ ۲۷۳. [۲]: حسینی عاملی، پیشین، ص ۱۳۵. (به نقل از الکامل ابن اثیر، حوادث سال ۲۵۰ ه). ✍نعمت الله صفری https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻پاسخی کوتاه اما کوبنده به کسانی که فکر میکنند سبک‌زندگی ایده‌آل، سبک‌زندگی غربی است❗️ ⬅️ حالا هم که میگن ما اصلا ناموس رو قبول نداریم..‌. عجب انسان‌شناسی کثیفی❗️ @zandahlm1357 🔹🔹🔹🔹🔹🔹
چشم به راه - قسمت هفدهم.mp3
11.6M
👇👇👇👇👇👇 قابل توجه اعضاء محترم این مجموعه از فایلها تاریخشون به روز نیست @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
34.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 کارتون زیبای شهر موشکی 📼 قسمت ۱۵ : گنج علم 🇮🇷 بچه ها ! با هم این کانال و تبلیغ کنیم @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مجموعه کلیپ های روایتگری 👌 هر روز روایتی از شهدا بشنوید❤️ شماره ۱۷ کاری از گروه راویان سردار شهید حاج عبد الحسین برونسی تربت حیدریه 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💔 انیمیشن "بی‌گناه" 💔 🇪🇭 کودکان غزه مظلوم‌تر از همیشه 🇪🇭 🇪🇭👼 فرشته‌های مقاومت 👼🇪🇭 🎬 نذر هنری / نشر با شما روایتی کوتاه از سرگذشت کودکان بی پناه غزه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام بر فاطمیه🏴 اسم تو می‌بارد از نفس باران نور رخت دارد جلوه‌ی بی‌پایان 💔 @zandahlm1357
اَلسَّلامُ عَلی مُخاطِبِ الثُّعْبانِ عَلی مِنْبَرِ الْکُوفَه بِلِسانِ الفُصَحآءِ سلام بر سخنگوی با اژدها بالای منبر کوفه با زبان فصیحان اَلسَّلامُ عَلی مُخاطِبِ الذِّئْبِ وَمُکَلِّمِ الْجُمْجُمَة بِالنَّهْرَوانِ وَقَدْ نَخِرَتِ الْعِظامُ بِالْبِلا سلام بر خطاب کننده به گرگ و گفتگوکننده با جمجمۀ مرده در نهروان، در حالی که استخوان‌ها از روی کهنگی تکّه تکّه شده بود اَلسَّلامُ عَلی صاحِبِ الشَّفاعَة فی یَوْمِ الْوَرْی، وَرَحْمَة اللهِ وَبَرَکاتُهُ سلام بر صاحب شفاعت در روز قیامت، و رحمت و برکات خدا بر او باد. اَلسَّلامُ عَلَی الْاِمامِ الزَّکیِّ حَلیفِ الْمِحْرابِ سلام بر امام پاکیزه، هم پیمان با محراب عبادت اَلسَّلامُ عَلی صاحِبِ الْمُعْجِزِ الْباهِرِ وَالنّاطِقِ بِالْحِکْمَة وَالصَّوابِ سلام بر صاحب معجزه چیره، و گویای به حکمت و سخن درست اَلسَّلامُ عَلی مَنْ عِنْدَهُ تَاْویلُ الْمُحْکَمِ وَالْمُتَشابِهِ وَعِنْدَهُ اُمُّ الْکِتابِ سلام بر کسی که تأویل محکم و متشابه نزد اوست، و اصل کتاب پیش اوست اَلسَّلامُ عَلی مَنْ رُدَّتْ عَلَیْهِ الشَّمْسُ حینَ تَوارَتْ بِالْحِجابِ، سلام بر کسی که آفتاب برای او بازگشت، هنگامی که غروب کرده بود اَلسَّلامُ عَلی مُحْیِی اللَّیْلِ الْبَهیمِ بِالتَّهَجُّدِ وَالْاِکْتِیابِ سلام بر زنده دارنده شب تاریک به عبادت و اندوه اَلسَّلامُ عَلی مَنْ خاطَبَهُ جَبْرَئیلُ بِاِمْرَة الْمُؤْمِنینَ بِغَیْرِ اِرْتِیاب وَرَحْمَة اللهِ وَبَرَکاتُهُ. سلام بر کسی که بدون شک جبرئیل با او به لقب «امیرالمؤمنین» خطاب کرد و رحمت و برکات خدا بر او باد، اَلسَّلامُ عَلی سَیِّدِ السّاداتِ سلام بر آقای آقایان اَلسَّلامُ عَلی صاحِبِ الْمُعْجِزاتِ سلام بر صاحب معجزات اَلسَّلامُ عَلی مَنْ عَجِبَ مِنْ حَمَلاتِهِ فِی الْحُرُوبِ مَلائِکَه سَبْعِ سَموات سلام بر کسی که فرشتگان هفت آسمان از حملاتش در جنگ‌ها تعجّب کردند اَلسَّلامُ عَلی مَنْ ناجَی الرَّسُولَ فَقَدَّمَ بَیْنَ یَدَیْ نَجْواهُ صَدَقات سلام بر کسی که با پیامبر گفتگوی پنهانی کرد، و پیشاپیش گفتار پنهانش صدقه‌ها داد https://eitaa.com/zandahlm1357
دعای افلاطون افلاطون چنین دعا می‌کرد: ای علت همه ی علتها؛ ای قدیمی که همواره بوده ای؛ ای ایجاد کننده مبدأ حرکات اولیه؛ ای کسی که هرگاه بخواهد، انجام دهد؛ تا در عالم طبیعت هستم، سلامتی نفس مرا حفظ بفرما. دعای فیثاغورس فیثاغورس می‌گفت: ای بخشنده حیات، من را از پستی طبیعت به همسایگی خودت بر یک خط راست ببر، چه اینکه خط شکسته نهایتی ندارد. خودستائی از برترین آفتها، عجب است. عجب چنانچه در حدیث آمده هلاک کننده است. پیامبر خدا می‌فرماید: سه چیز هلاک کننده اند: بخل پیروی شده، هوای نفس دنبال شده و عجب انسان به خودش، ابن مسعود هم گفته است: هلاکت در دو چیز است، ناامیدی و عجب. عارفی گوید: ابن مسعود که ناامیدی و عجب را با هم جمع کرده است به این علت است که سعادت جز با کوشش بدست نمی آید. و ناامید تلاش نمی کند چون مأیوس است. و مغرور تلاش نمی کند چون تکبرش او را وامی دارد به هرچه دارد اکتفا کند. بشربن منصور از جمله عابدان بود، روزی نمازش طولانی شد، پس از نماز متوجه شد کسی به او نگاه می‌کند و به حال او غبطه می‌خورد. به او گفت: آنچه تو از من می‌بینی، تو را به تعجب وادار نکند، چه اینکه ابلیس با فرشتگان سالیان طولانی زندگی کرد ولی پس از آن شد که شد. از برخی پرسیدند: چه وقت مؤمن گنهکار می‌شود؟ پاسخ داد وقتی گمان کرد انسان خوبی است. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
زمانه ات را بشناس 17.MP3
4.79M
🔰 سلسله سخنرانی های 17 🌀 بازخوانی تحلیل های مهم مقام معظم رهبری 🎬 جلسه 7️⃣1️⃣ 🎤 با تدریس 👈برای آشنا شدن جوانان انقلابی با تحلیل های رهبری عزیز، در نشر این فایلها حتی با لینک خودتان، همکاری بفرمایید
تحريك و بسيج مردم بر ضدّ اميرالمؤمنين (عليه السّلام) از سوى عايشه عايشه به شدت با عثمان مخالف بود و مردم را برضدّ او تحريك مى كرد. عايشه براى حج به مكه رفته بود، و از آن فرصت استفاده كرده و مردم را به قتل عثمان تشويق مى كرد. چون در آن شهر خبر قتل عثمان را شنيد، بسيار شاد شد و گفت: خدا او را از رحمت خود دور كند، گناهانش او را كشت. سپس رهسپار مدينه شد و به تصوّر اين كه طلحه به خلافت خواهد رسيد، به هر كس برخورد مى كرد مى گفت: طلحه از همۀ مسلمانان به خلافت سزاوارتر است. در بين راه با شخصى به نام عبيدبن ابى سلمه مواجه شد و پرسيد بعد از قتل عثمان چه شد! گفت: گردش اوضاع مردم را به بهترين جايگاه هدايت كرد و با على (عليه السّلام) بيعت كردند. عايشه از شدت خشم و عصبانيت فرياد زد: واى بر من! مرا برگردانيد, مرا به مكه برگردانيد و در راه مكه مى گفت: عثمان را به ناحق كشتند. عبيد به او گفت: مگر تو خود مردم را بر ضدّ او تحريك نمى كردى و از همه بيشتر بر او خشمناك نبودى و نمى گفتى «نعثل» را بكشيد؟! عايشه گفت: اطلاع يافتم او را توبه دادند و پس از توبه مانند نقره سفيد شد، اما در ماه حرام و در حال روزه پس از توبه او را كشتند. [۱] پس از رسيدن نامۀ طلحه و زبير به عايشه، وى مردم را به خون خواهى عثمان و بيعت با طلحه و زبير دعوت كرد. ---------- [۱]: . تاريخ يعقوبى، ج ۲، ص ۱۸۰ و تاريخ طبرى، ص ۴۵۹ و كتاب الفتوح، ج ۲، ص ۴۳۷ و سيرۀ علوى، ص ۹۱ به نقل از انساب الاشراف بلاذرى و كامل ابن اثير و شرح نهج البلاغة ابن ابى الحديد و احاديث شيعه. تشیع ✍️استاد محمد حسین رجبی https://eitaa.com/zandahlm1357
کشتن موجودات در آیین زرتشت از تکالیف دینی و کردار نیک است 🔻ابراهيم پورداود پدر اوستا شناسی ایران در مورد کشتن خرفستران (زنبور، مورچه، ملخ، سوسک، گربه و....) می گوید : ▪️آنچه یاد کردیم بخوبی می رساند که خرفستر کشتن یکی از تکالیف دینی و از کردارهای نیک به شمار بوده و در خور پاداش در جهان دیگر و بویژه دستور داده شده که تا بتوان باید به نابود کردن این زیانکاران کوشید و هر چه بیشتر از آنها بکوشید، بیشتر جهان پاک ایزدی از آلایش اهریمنی برکنار دارند▪️ 📚فرهنگ ایران باستان، ابراهیم پورداود، صفحه 193 و 194