eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.9هزار عکس
35.5هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
پرداخت ماليات براى حفظ حجاب زنان محجبه هلندى ماليات حجاب مى پردازند. به تازگى طرح «ممنوعيت حجاب زنان مسلمان هلند در اماكن عمومى» به تصويب پارلمان هلند رسيده است. در نروژ نيز دختران محجبه، اجازه ورود به مدارس دولتى را ندارند. ممنوعيت حجاب فقط به هلند و فرانسه و نروژ محدود نمى شود، بلكه اين ممنوعيت در ديگر كشورهاى اروپا نيز وجود دارد. در آلمان، هفت استان از شانزده استان اين كشور، حجاب را براى آموزگاران مسلمان در مدارس دولتى، ممنوع كرده اند. مجلس نمايندگان بلژيك، مجلس هلند، دولت سوئيس و دولت ايتاليا نيز قانون ممنوعيت استفاده از پوشش اسلامى و روبند را تصويب كرده اند. به موجب اين قانون، از اين پس زنان مسلمان در اماكن عمومى و اداره هاى دولتى، حق استفاده از روبند يا ردايى كه بدن آنها را به طور كامل بپوشاند، ندارند. گفته شده است چندى پيش، زنى مسلمان در شمال ايتاليا كه در يكى از خيابان هاى «نووارا» با پوشش روبند به سمت مسجد مى رفت، ۶۵٠ دلار جريمه شد. گفتنى است در كشور سوئيس، چنين قانونى براى گردشگران منطقه حوزه خليج فارس كه در هتل هاى اين كشور اقامت مى كنند و در فروشگاه هاى لوكس سوئيس، پول هاى كلان خرج مى كنند، اعمال نمى شود! البته مسلمانان اروپا كه بزرگ ترين اقليت اين قاره هستند، در كشورهايى مانند هلند و فرانسه تظاهرات و اعتراض هاى بسيارى به اين محدوديت‌ها كرده اند. [۱] ---------- [۱]: سايت مؤسسه فرهنگي هنري خراسان. تقویت فرهنگ حجاب https://eitaa.com/zandahlm1357
درس قناعت دختر آية اللّه حاج شيخ مرتضى انصارى (ره) نقل مى كند: در ايّام كودكى به مدرسه مى رفتم مرسوم بود بعضى از روزها ناهار دانش آموزان را به مكتب مى آوردند و دسته جمعى همه با هم همراه با معلّم غذا مى خورند. روزى به مادرم گفتم: بچّه هاى ديگر از منزل ظرفهاى غذا كه در آن چند نوع خوراك يافت مى شود مى آورند ولى شما براى من قدرى نان و تره مى فرستيد و اين باعث شرمندگى مى شود. مرحوم پدرم صحبت مرا شنيد. با حالت تغيّر گفتند: از اين پس تنها نان براى او بفرستيد تا نان و تره به دهانش خوش آيد. (۴۶) گريه هاى شيخ انصارى بعد از مرجعيّت مرحوم آية اللّه حاج شيخ محمّدحسن نجفى مشهور به صاحب جواهر در روزهاى آخر زندگيش دستور داد مجلسى تشكيل شود و همه علماى طراز اوّل نجف اشرف در آن شركت كنند. مجلس مزبور در محضر صاحب جواهر تشكيل گرديد. ولى شيخ انصارى در آن حضور نداشت. صاحب جواهر فرمود: شيخ مرتضى انصارى را نيز حاضر كنيد. پس از جستجوى زياد ديدند شيخ در گوشه اى از حرم اميرالمؤ منين عليه السلام رو به قبله ايستاده و براى شفاى صاحب جواهر دعا مى كند و از پروردگار مى خواهد تا او از اين مرض عافيت يابد. بعد از اتمام دعا شيخ را به مجلس بردند. صاحب جواهر شيخ را بر بالين خود نشاند، دستش را گرفته و بر روى قلب خود نهاد و گفت: آلآنَ طابَ لى المَوت (اكنون مرگ براى من گواراست). سپس به حاضرين فرمود: هذا مرجِعُكُم مِن بَعدى (اين مرد مرجع شما پس از من است). بعد رو به شيخ انصارى نموده و گفتند: قَلَّل مِن اِحتياطك فَاِنَّ الشَّريعَةَ سَمحَةُ سَهلَه (ازاحتياطات خود بكاه. پس همانا دين اسلام دينى سهل وآسان است) آن مجلس پايان يافت و طولى نكشيد كه صاحب جواهر به ديار قدس پر كشيد و نوبت شيخ مرتضى انصارى رسيد كه زعامت امّت را بر عهده گيرد. امّا او با اينكه چهارصد مجتهد مسلّم اعلميّتش را تصديق كردند از صدور فتوى و قبول مرجعيّت خوددارى ورزيد و به سيّدالعلماء مازندرانى كه در ايران به سر مى برد و شيخ با او در كربلا همدرس بود نامه اى به اين مضمون نوشت: هنگامى كه شما در كربلا بوديد و با هم از محضر درس شريف العلماء استفاده مى برديم استفاده و فهم شما از من بيشتر بود. اينك سزاوار است به نجف آمده و اين امر را عهده دار شويد. سيّدالعلماء در جواب نوشت: آرى! ليكن شما در اين مدّت در حوزه مشغول به تدريس و مباحثه بوده ايد ولى من در اينجا گرفتار امور مردم هستم. شما در اين مقام از من سزاوارتريد. شيخ انصارى پس از دريافت پاسخ نامه اش به حرم مطهّر مولا على عليه السلام مشرّف شده و از روح مطهّر آن امام در اين امر خطير استمداد طلبيد. يكى از خدّام حرم مى گويد: طبق معمول ساعتى قبل از طلوع فجر براى روشن كردن چراغها به حرم رفتم. ناگهان از طرف پايين پاى حضرت امير عليه السلام صداى گريه و ناله سوزناكى به گوشم رسيد، شگفتزده شدم خدايا! اين صدا از كيست؟ آخر اين وقت شب زائرى به حرم نمى آيد. همين فكرها بودم و آهسته آهسته جلو آمدم ببينم جريان از چه قرار است ناگهان ديدم شيخ انصارى صورتش را به ضريح مطهّر گذاشته و همانند مادر جوان از دست داده مى گريد و با زبان دزفولى خطاب به مولا مى گويد: آقاى من! اى اباالحسن! يا اميرالمؤ منين! اين مسئوليّتى كه اينك بر دوشم آمده بسيار خطير و مهّم است. از تو مى خواهم مرا از لغزش و عدم عمل به تكليف مصون ومحفوظ دارى و در طوفانهاى حوادث ناگوار همواره راهنمايم باشى و الاّ از زير بار اين مسئوليّت فرار كرده ونخواهم پذيرفت. (۴۷) 📚 از علماء ✍محمدتقی صرفی پور https://eitaa.com/zandahlm1357
15.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙 خاطره‌ شنیدنیِ آیت‌الله طبسی از راننده سعودی! ⭕️ کارفرمای وهّابی دعوتم کرد برای شام؛ دویست نفر وهّابی چفیه قرمز دورهم جمع بودند. ناگهان... 👌 این خاطره را از دست ندهید! ارسالی از مخاطب
در خلقت نورانی علی علیه السّلام و شرکت او با پیغمبر (ص) از جنبۀ نورانیّت و معنای حقیقی خلقت حق تقدم با امیر المؤمنین علیه السّلام است. چنانچه اکابر علماء خودتان از قبیل امام أحمد بن حنبل (امام الحنابله) در کتاب با عظمت مسند و میر سید علی همدانی فقیه شافعی در مودة القربی و ابن مغازلی شافعی در مناقب و محمّد بن طلحه شافعی در مطالب السئول فی مناقب آل الرسول نقل می‌نمایند از رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم که فرمود کنت انا و علیّ بن أبی طالب نورا بین یدی اللّه من قبل ان یخلق آدم باربعة عشر الف عام فلمّا خلق اللّه تعالی آدم رکب ذلک النور فی صلبه فلم یزل فی نور واحد حتّی افترقنا فی صلب عبد المطّلب ففیّ النبوّة و فی علیّ الخلافة [۱] . و میر سید علی همدانی فقیه شافعی مودة هشم از مودة القربی را اختصاص بهمین موضوع داده باین عبارت المودّة الثامنة فی انّ رسول اللّه و علیّا من نور واحد اعطی علیّ من الخصال ما لم یعط احد من العالمین [۲] . از جمله اخباری که در این مودت نقل نموده و ابن مغازلی شافعی هم متعرض است از عثمان بن عفان خلیفه سوم است که گفت رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم فرمود خلقت انا و علیّ من نور واحد قبل ان یخلق آدم باربعة آلاف عام فلمّا خلق اللّه آدم رکب ذلک النور فی صلبه فلم یزل شیء واحد حتّی افترقنا فی صلب عبد المطّلب ففیّ النبوّة و فی علیّ الوصیّة. در خبر دیگر بعد از این خبر می‌نویسد خطاب بعلی نموده فرمود ففیّ النبوة و الرسالة و فیک الوصیّة و الامامة یا علیّ [۱] . و نیز همین خبر را ابن ابی الحدید معتزلی در ص ۴۵۰ جلد دوم شرح نهج البلاغه (چاپ مصر) از صاحب کتاب فردوس نقل نموده و شیخ سلیمان بلخی حنفی در باب اول ینابیع المودّة از جمع الفوائد و مناقب ابن مغازلی شافعی و فردوس دیلمی و فرائد السمطین حموینی و مناقب خوارزمی بمختصر اختلافی در ألفاظ و عبارات و اتحاد معنی خلقت نورانی محمّد و علی صلوات اللّه علیهما را قبل از خلقت خلایق به هزاران سال نقل می‌نمایند و اینکه هر دو یک نور بودند تا در صلب عبد المطلب از هم جدا شدند قسمتی در صلب عبد اللّه قرار گرفت که خاتم الانبیاء صلّی اللّه علیه و آله و سلّم بوجود آمد و نصف دیگر در صلب أبو طالب رفت علی علیه السّلام بوجود آمد محمّد صلّی اللّه علیه و آله و سلّم را برای نبوت و رسالت و علی علیه السّلام را برای وصایت و امامت و خلافت انتخاب نمودند چنانچه بیان خود رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و ---------- [۱]: ۱) من و علی نوری بودیم در اختیار قدرت خدای تعالی قبل از اینکه خلق کند آدم را بچهارده هزار سال پس چون خلق فرمود آدم را خدای متعال ما را که آن نور بودیم در صلب آدم قرار داد و از صلب او پیوسته با هم بودیم تا در صلب عبد المطلب از هم جدا شدیم پس در من نبوت و در علی خلافت را ظاهر ساخت. [۲]: ۲) مودت هشتم در اینکه رسول خدا و علی از یک نور بودند و داده شده است بعلی از خصال آنچه باحدی از عالمیان داده نشده است. [۱]: ۱) من و علی از یک نور خلق شدیم قبل از اینکه خلق شود عالم بچهار هزار سال پس از آنکه آدم را خلق نمود خدای متعال، آن نور را در صلب او قرار داد پیوسته با هم بودیم تا آنکه از هم جدا شدیم در صلب عبد المطلب پس در من نبوت و در علی وصایت را قرار داد-پس در من نبوت و رسالت و در تو یا علی وصیت و امامت را قرار داد. سلّم است در جملۀ اخبار وارده. و أبو المؤید موفق بن احمد خوارزمی در فصل چهاردهم مناقب و فصل چهارم مقتل الحسین و سبط ابن جوزی در ص ۲۸ تذکره و ابن صباغ مالکی در فصول المهمّه و محمّد بن یوسف گنجی شافعی در باب ۸۷ کفایت الطالب پنج خبر مسندا از حافظ محدث شام و حافظ محدث عراق از معجم طبرانی باسناد خود نقل می‌نمایند که رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم فرمود من و علی از یک نور خلق شدیم و با هم بودیم تا در صلب عبد المطلب از هم جدا شدیم و بعض از آن اخبار مفصل و بسیار عالی و پرفائده می‌باشد که از جهت اختصار از ذکر تمام آنها خودداری می‌نمایم (کسانی که طالب اند بآن کتاب مراجعه نمایند). اختلاف عبارات و الفاظ از آن جهت نیست که حضرت در یک مجلس فرموده و روات هر یک بعبارتی نقل نموده باشند ممکن است در مکانهای مختلف بیان فرموده باشد چنانچه از سیاق خود اخبار معلوم می‌شود. پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@shervamusiqiirani - یک شاخه گل 360- استاد گلپایگانی.mp3
9.98M
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 کردم سراغ کوی تو بختم نشان نداد گفتم رسم به وصل تو مرگم امان نداد سر منزل مراد بود آستان عشق محروم آنکه بوسه بر این آستان نداد گردون میان به قتلِ منِ ناتوان نبند تا دست خود به دست تو نامهربان نداد کردم بسی ملامت دلدادگان عشق پنداشتم که دل به بُتان می توان نداد 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🆔@zandahlm1357