eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
محاسبه توبة بن صمة، بیشتر وقت را به محاسبه خویش سپری می‌کرد. روزی حساب کرد شصت سال از عمرش گذشته است. روزهای آن را حساب کرد، ۲۱۵۰۰ روز شد، با خود گفت: وای بر تو، با مالک خود در قیامت با این بیست و یک هزار گناه چه می‌کنی؟ فریادی کشید و از دنیا رفت. دوست بزرگمهر می‌گوید: هرکه دوستی ندارد تا در امورش به او رجوع کند و جان و مال خود را در گرفتاری او بذل کند، نشاید که در ردیف مردمان باشد. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
🌴 🌹 و قال عليه‌السلام إِذَا أَضَرَّتِ‌ النَّوَافِلُ‌ بِالْفَرَائِضِ‌ فَارْفُضُوهَا. امام عليه السلام فرمود: هنگامى كه نافله‌ها (مستحبات) به فرائض (واجبات) زيان رساند، آن‌ها را ترك گوييد.
شرح و تفسير مستحبات مزاحم واجبات را ترك گوييد امام عليه السلام در اين كلام حكيمانۀ خود اشاره به نكته‌اى مى‌كند كه بسيارى از آن غافلند، مى‌فرمايد:«هنگامى كه مستحبات به واجبات زيان رساند آن‌ها را ترك گوييد»؛ (إِذَا أَضَرَّتِ‌ النَّوَافِلُ‌ بِالْفَرَائِضِ‌ فَارْفُضُوهَا) . بسيارند كسانى كه به پاره‌اى از مستحبات آن‌چنان اهميت مى‌دهند كه واجبات را فداى آن مى‌كنند و اين برخلاف دستور شرع اسلام است. نكتۀ اصلى اين است كه توان و استعداد و وقت انسان هرچه باشد محدود است؛ اگر بخواهد آن‌ها را براى انجام مستحبات به شكل گسترده به‌كار گيرد چه بسا از واجبات بازمى‌ماند. در اين‌گونه موارد بايد هشيار بود و كارى نكرد كه لطمه به واجبات بخورد. گاه در سفرهاى زيارتى يا عزادارى‌ها، بعضى چنان افراط‍‌ مى‌كنند كه نمازهاى واجب آن‌ها لطمه مى‌خورد. بعضى افراد را مى‌بينيم كه سخاوتمندند و در راه كمك به ايتام و مؤسسات خيريه پيشگام مى‌شوند؛ ولى در پرداختن وجوهات واجب شرعى خود تعلل مى‌ورزند و چه بسا آن بذل و بخشش مستحب، آن‌ها را از انجام اين فريضۀ الهى بازدارد. انسان آگاه و بيدار كسى است كه اجازه ندهد واجباتش قربانى مستحباتش شود. اين در واقع همان چيزى است كه در علم اصول و فقه به عنوان تعارض اهم و مهم عنوان مى‌شود كه اگر دو عمل، يكى مستحب و ديگرى واجب و يا دو عمل واجب كه يكى از ديگرى مهم‌تر است با هم تعارض كنند، حكم عقل و شرع هر دو بر اين است كه اهم را مقدم دارند و مهم را رها كنند. اين نكته قابل توجه است كه دليل رها كردن واجبات و پرداختن به مستحبات مى‌تواند علاقۀ خاص انسان به آن مستحب باشد؛ خواه به سبب آن‌كه عامۀ مردم آن را بيشتر مى‌پسندند؛ مانند شركت در ساختن مؤسسات خيريه نسبت به پرداختن وجوهات شرعيه، يا به سبب اين‌كه انجام آن مستحب نشاط‌آور است ولى انجام آن واجب چندان نشاطى ندارد؛ مانند سفرهاى زيارتى مخصوصاً با كاروان‌هاى مرفه كه انسان را به نشاط‍‌ مى‌آورد؛ ولى هرگاه بخواهد نمازهاى قضاى واجب را به جا بياورد ملالت پيدا مى‌كند و شايد بعضى از عوام نيز چنين پندارند كه واجبات ثوابى ندارد، چون وظيفۀ انسان است؛ ولى مستحبات ثواب فراوانى دارد غافل از اين‌كه ثواب واجبات بسيار بيشتر است؛ و امثال اين موارد. در كتب فقه راجع به اين‌كه آيا مى‌شود در وقت فريضه، نماز مستحب به جا آورد يا نه (منظور مستحبات ابتدايى است نه نوافل يوميه) فقها بحث مشروحى دارند و در بعضى از احاديث نيز اشاره به اين مطلب شده است. امام صادق عليه السلام در حديثى مى‌فرمايد: «إِذَا حَضَرَتِ‌ الْمَكْتُوبَةُ‌ فَابْدَأْ بِهَا فَلا يَضُرُّكَ‌ أَنْ‌ تَتْرُكُ‌ مَا قَبْلَهَا مِنَ‌ النَّافِلَةِ‌؛ هنگامى كه وقت نماز واجب فرا رسد به آن بپرداز و اگر نافله‌هاى پيش از آن را ترك كنى به تو زيانى نمى‌رساند» ١ شرح بيشتر اين مطلب را مى‌توانيد در كتاب جواهر الكلام، ج ٧، ص ٢٥٠ مطالعه كنيد.
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صفحه گلدان من🌳🌳🌳🌳 با ما همراه باشید👇👇👇 @zandahlm1357
کالادیوم فیل گوش نور جهت حفظ رنگ ها و نقوش برگ، نور کامل احتیاج است ولی مواظب اشعه ظهر و اشعه مستقیم آفتاب باشید👇 @zandahlm1357
‍ زرد شدن برگ 🔴 ✅ کمبود مواد مغذی یا مشکلاتی در ریشه گیاه @zandahlm1357
نخل شامودرا🌿🌱✍✍ در کل بهتر است این گیاه در مکان‌های خنک نگهداری شود تا دچار سبز خشکی نشود. : این گیاه را به هیچ وجه در معرضِ وزشِ بادهای سرد، به ویژه کولر گازی، قرار ندهید. درست کردن جزیره زیر گیاه، بهترین رطوبت را برای نگهداری شامادورا ایجاد می کند. گذاشتن دستگاه بخور سرد هم، به تامین رطوبت این گیاه کمک خواهد کرد. @zandahlm1357
باور به یاری و نصرت خداوند یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللهَ یَنْصُرْکُمْ وَ یُثَبِّتْ أَقْدامَکُمْ ای کسانی که ایمان آورده اید! اگر خدا را یاری کنید، شما را یاری می‌کند و گام هایتان را استوار می‌سازد. [۱] نکته ها: انسان، موجودی محدود است و نصرت و یاری او از راه خدا نیز محدود؛ ولی خداوند بی نهایت و نصرت او برخاسته از قدرت نامحدود است. خداوند چند چیز را در گرو چند چیز بر خود لازم کرده است: - توجّه و یادکردش را در گرو یادکرد انسان. «فَاذْکُرُونِی أَذْکُرْکُمْ» ---------- [۱]: (محمد، ۷) - نصرت ویاریش را در گرو یاری انسان. «إِنْ تَنْصُرُوا اللهَ یَنْصُرْکُمْ» - برکت و ازدیاد را در گرو سپاسگزاری انسان. «لَئِنْ شَکَرْتُمْ لَأَزِیدَنَّکُمْ» - وفای به عهدش را در گرو وفاداری انسان. «أَوْفُوا بِعَهْدِی أُوفِ بِعَهْدِکُمْ» حضرت علی علیه السلام می‌فرماید: خداوند از روی خواری و ناچاری از شما یاری نمی خواهد... او از شما یاری خواسته در حالی که خود عزیز و حکیم است و سپاهیان آسمان‌ها و زمین به فرمان او هستند. نصرت خواهی و استقراض الهی برای آن است که شما را بیازماید و بهترین عامل به نیکی‌ها را مشخص سازد. [۲] پیام ها: ---------- [۲]: نهج البلاغه، خطبه ۱۸۳. ۱- لازمه ایمان، اقدام عملی در جهت نشر و گسترش دین الهی (با فکر، زبان و عمل) است. «یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللهَ... » (جهاد یکی از مصادیق است) ۲- دریافت الطاف الهی، بستگی به تلاش ما دارد. «إِنْ تَنْصُرُوا اللهَ یَنْصُرْکُمْ» (انتظار نصرت خداوند بدون تلاش و کوشش، توقّعی نابجاست. ) ۳- در میان امدادهای الهی، ثابت قدم بودن، برجسته ترین آنهاست. (بعد از نصرت الهی نام پایداری آمده است. ) «یَنْصُرْکُمْ وَ یُثَبِّتْ أَقْدامَکُمْ» ۴- پاداش‌های الهی بیش از عملکرد ما است. «إِنْ تَنْصُرُوا اللهَ یَنْصُرْکُمْ وَیُثَبِّتْ... » وَعَدَ اللهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الْأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضی لَهُمْ وَ لَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً یَعْبُدُونَنِی لا یُشْرِکُونَ بِی شَیْئاً وَ مَنْ کَفَرَ بَعْدَ ذلِکَ فَأُولئِکَ هُمُ الْفاسِقُونَ [۱] خدا به کسانی از شما که ایمان آورده و کارهای شایسته انجام داده اند، وعده داده است که حتماً آنان را در زمین جانشین قرار دهد، همان گونه که کسانی پیش از ایشان را جانشین کرد، و قطعاً دینی را که خداوند برای آنان پسندیده است، برای آنان استقرار و اقتدار بخشد و از پی ترسشان امنیّت را جایگزین کند، تا (تنها) مرا بپرستند و چیزی را برای من شریک نگیرند، و هر کس بعد از این، کفر ورزد پس آنان همان فاسقانند. ---------- [۱]: (نور، ۵۵) ✍محسن قرائتی https://eitaa.com/zandahlm1357
پرسمان تربیتی۴ دفتر مقام معظم رهبری در قم- ۱۱ آذر ۱۴۰۲ AETr.mp3
2.12M
🔊 پاسخ استاد بـه سوالی با محوریت "خـود رای بـودن کـودکـان" 🔸پاسخ‌به‌سوالات‌مخاطبین 🔹 🔸قسمت: سی‌وسوم @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ▪️یک جلوش بی نهایت صفر ↩️ روایت یک داســــــتان زیبا و یک نکته ی مهم! با ارســـــال این پسـت برای عــزیزانتون یک هدیـ🎁ـه معنوی زیبا تقدیمشون کــنــــید🌹 ┈┈••••✾•🍃💎🍃•✾•••┈┈
ج11خا4-01.04.29.mp3
7.54M
🎙صوت: ️🌸🌿موضوع: تربیت فرزند به سبک اهل بیت 👤مدرس: 🌿🌸🍃❀🌸❀🍃🌸🌿 ✨✨✨✨✨✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️ آقایی که مهارت "نه گفتن" ندارد... ⭕️ قسمت چهل و چهارم 🔹 جلسه پرسش و پاسخ مهارت های ارتباطی زوجین (قم، مسجد و حسینیه بقیة الله عج) 🔺محسن پوراحمد خمینی، روان‌شناس 🌼 ... @zandahlm1357
دفاع نمودن معاویه از مقام علی علیه السّلام اینک خبری بیادم آمد که برای ثبوت مرام بعرض آقایان می‌رسانم. ابن حجر مکی متعصّب در باب ۱۱ ضمن مقصد پنجم ص ۱۱۰ صواعق ذیل آیه ۱۴ نوشته که امام احمد روایت نموده و نیز میر سید علی همدانی در مودة القربی و ابن ابی الحدید در شرح نهج البلاغه نقل نموده اند که مردی از معاویه سؤالی نمود گفت آن را از علی بپرس که داناتر است عرب گفت جواب تو را خوش تر دارم از جواب علی معاویه گفت بد سخنی گفتی کرهت رجلا کان رسول اللّه یغره بالعلم غرا و لقد قال له انت منّی بمنزلة هارون من موسی الاّ انّه لا نبیّ بعدی و کان عمر اذا اشکل علیه شیء اخذ منه [۱] . بمقتضای الفضل ما شهدت به الاعداء [۲] . کفایت می‌کند شهادت معاویه اعدا عدو علی علیه السّلام بمقام آن حضرت-بس است برای اثبات این معنی آنچه را که اکابر علماء شما عموما مانند نور الدین بن صباغ مالکی در فصول المهمه و محمّد بن طلحه شافعی در مطالب السئول و امام احمد بن حنبل در مسند و خطیب خوارزمی در مناقب و سلیمان بلخی حنفی در ینابیع المودة و غیر آنها در کتب معتبره خود ثبت نموده اند که خلیفه عمر بن الخطاب هفتاد مرتبه گفت لو لا علیّ لهلک عمر بلکه صریحا اعتراف نموده که اگر در جواب معضلات و مشکلات و مسائل پیچیده علی نباشد کار مشکل می‌شود و اگر علی نبود عمر هلاک شده بود. (مراجعه شود بصفحات ۴۰۸ تا ۴۱۰ همین کتاب). ---------- [۱]: ۱) کراهت داری از کسی که پیغمبر«ص»او را تلقین علم می‌کرد هرآینه بتحقیق باو فرمود تو از من بمنزله هارونی از موسی الا آنکه بعد از من پیغمبری نباشد و هر وقت بر عمر امری مشکل و پیچیده می‌شد از علی سؤال می‌کرد و رأی او را می‌گرفت. [۲]: ۲) فضیلت آنست که دشمنان شهادت و گواهی بآن دهند. پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا