eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 آقا تو بازار باید گرگ باشی وگرنه می‌خورنت❗️ - تو معامله باید دروغ بگی وگرنه سرت کلاه می‌ره❗️ - تو این دوره و زمونه مگه بدون گناه کردن میشه پیشرفت کرد؟ ⬅️ استاد رحیم‌پور: از قوانین این عالم که (ع) به ما آموختند اینه که... 🔻 استاد رحیم_پور @zandahlm1357
چشم به راه - قسمت صد و دوم 320.mp3
28.81M
🎬 قسمت: صد و دوم 👇👇👇👇👇👇 قابل توجه اعضاء محترم این مجموعه از فایلها تاریخشون به روز نیست @zandahlm1357
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹تقدیم به شهدای 8 سال دفاع مقدس 🌹نام حسین است سربند آنان....جان های عاشق چشم انتظار این سرگذشتند..... 🎙حاج صادق آهنگران @zandahlm1357
🍂 🔻 7⃣4⃣ سردار علی ناصری چندی که رفتیم، به منزل یکی از عوامل خودمان از طایفه ساعدی که بومی آنجا بود و از قبل با او هماهنگی کرده بودیم، رسیدیم. خانه ای از نی داشت که کمی از روستا دور بود. بچه هایش در حیاط و زیر پشه بند خوابیده بودند. تابستان بود و فصل گرما که پشه در هور بیداد می کند. سید ابوصادق، کلوخی برداشت و به طرف پشه بند پرت کرد. بلافاصله آن مرد و زنش بیدار شدند و از داخل پشه بند بیرون آمدند. بین ما نهر بود. شب هم بود. صدای قورقور قورباغه ها به گوش می رسید. مرد آهسته گفت: . کیه؟ سید ابو صادق خودش را معرفی کرد. میزبان ما بلافاصله با بلم از عرض نهر گذشت و ما را به آن طرف برد و در اتاقی حصیری که اتاق مهمانی محسوب می شد، جای داد. چای خوردیم. زنش همان شبانه مرغی سر برید و با برنج شامی برای ما تهیه دید... " پس از شام، سید صادق به آن مرد گفت: «این پاسدارها ..» که مرد گفت: - خدا را شکر می کنم که توی خانه ام پاسدار هم آمد. فردای قیامت پیش خدا و امام جواب داریم. درباره مسائل مختلف صحبت کردیم. به ایران و امام خمینی بسیار علاقه داشت. میگفت: - من و زنم وقتی از رادیو سرودهای ایرانی را می شنویم، طور دیگری می شویم. به سرود «ایران، ایران» خیلی علاقه داریم. ما با اذان اهواز نماز می خوانیم. پس از کمی گفت وگو، دو سه ساعت بعد حرکت کردیم. خواستیم به هورچکه برویم. هور چکه در جنوب شرقی شهر حلفائیه و شمال شرقی الم سعيده (الكحلاس است. به دلیل پوشش مناسب، بسیاری از فراریها و مخالفان صدام در هور چکه ساکن بودند. کار در هور چکه در حوزه قرارگاه رمضان به فرماندهی صدروالله فنی بود. آنان بیشتر کارهای برون مرزی را انجام می دادند. من و ابو احمد و سید ابو صادق و ابوکاظم منصوری و ابو سعد با صاحبخانه و بلمش به طرف هور چکه به راه افتادیم. مرد بومی و سید ابو صادق پارو می زدند. قبل از حرکت، مرد به زن خود که برای ما فانوس گرفته بود، گفت: . فانوس را بگذار زمین و دستهایت را به طرف آسمان بلند کن. و خودش سه بار این دعا را با لحن سوزناک و حزینی خواند: - اللهم احفظهم بعينك التي لا تنام از شوق، اشک در چشمانمان حلقه بست و موهای بدنم راست شد. در دل، عشق آن زن و مرد به اسلام، انقلاب و امام خمینی را استودم و بر دوشهایم سنگینی خاصی احساس کردم. به ابواحمد گفتم: - ابو احمد، چیزی که مرا امیدوار می کند و ما را نجات می دهد، دعای این مرد و زن است. - بله، من هم چیزهایی به دلم الهام شده. پیگیر باشید @zandahlm1357
سؤالات امیرالمؤمنین (علیه السلام) از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) در ماجرای نجوا ۱۰ سؤالی که امیر مؤمنان (علیه السلام) از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) در جریان نجوا پرسید بدین شرح است: ۱- وفا چیست و وفاداری کدام است؟ ۲- فساد چیست؟ ۳- حق کدام است؟ ۴حیله چیست و ترک حیله کدام است؟ ۵- بر من چه چیز واجب است؟ ۶- چگونه خدا را بخوانم؟ ۷- از خداوند چه بخواهم؟ ۸- برای نجات خود چه کنم؟ ۹- سرور و شادی چیست؟ ۱۰- آسایش و راحتی چیست؟ رسول خدا (صلی الله علیه و آله) چنین پاسخ دادند: ۱- وفا، کلمه توحید و شهادت به یگانگی پروردگار است. ۲- فساد، شرک و کفر به خداوند متعال است. ۳- حق، اسلام و قرآن است و همچنین ولایتی است که به تو منتهی می‌شود. ۴- حیله، فریب و نیرنگ است. ۵- اطاعت از خدا و رسولش بر شما واجب است. ۶- خدا را از روی صدق و یقین بخوان. ۷- عافیت را از خداوند بخواه. ۸- برای نجات خود حلال بخور و راست بگو. ۹- سرور و شادی بهشت است. ۱۰- آسایش و راحتی دیدار خداوند متعال است. [۱] ---------- [۱]: . بحار الانوار ۳۵/۳۸۲؛ قادتنا کیف نعرفهم ۱/۴۱۳. @zandahlm1357
پارسایی، بیت المال علی بن ابی رافع گوید: امور مالی امام علی علیه السلام در دست من بود و من کارهای دیوانی را انجام می‌دادم. از بصره گردنبندی به خزانه ی مسلمانان آورده بودند. دختر علی به من پیغام فرستاد دوست دارم آن را به من عاریه دهی تا در روز عید قربان از آن استفاده کنم. من گردنبند را برای سه روز به عنوان عاریه مضمونه برای او فرستادم. امیرالمؤمنین گردنبند را در گردن فرزندش دیده بود و پرسیده بود چگونه بدست وی رسیده است؟ وی گفته بود که از علی بن رافع عاریه مضمونه گرفته ام. امام پی من فرستاد و گفت: ای پسر ابی رافع به بیت المال مسلمانان خیانت می‌کنی؟ پناه بر خدا اگر چنین کرده باشم. فرمود: چگونه گردنبند خزانه ی مسلمانان را بدون اجازه من عاریه داده ای؟ آن را به محل خود باز گردان و بار دیگر چنین عملی انجام نده. سپس در باره ی فرزندش فرمود: اگر بدون عاریه مضمونه گرفته بودی نخستین زن هاشمی بودی که دستش را به خاطر دزدی قطع می‌کردم. وقتی این سخن به گوش فرزندش رسید، دخترش گفت: چه کسی سزاوارتر از من است که از آن گردنبند بهره برد؟ امام فرمود: ای دختر پسر ابوطالب، نفس تو را از حقیقت دور نکند، آیا همه ی زنان مهاجر و انصار خود را در روز عید به مانند این گردنبند می‌آرایند؟ ابن ابی رافع گوید: گردنبند را از او گرفتم و به خزانه ی مسلمانان بازگرداندم. @zandahlm1357
استغنا محور مهمی که در تعاملات مالی با خانواده باید در نظر داشته باشید، این است که هر میزان خودتان را از دیگران بی نیاز کنید، به همان میزان توانمند و مستقل خواهید شد. این قاعده را به خاطر داشته باشید که رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) فرموده اند: «مَنِ اسْتَغْنَى اَغْناهُ اللهُ. » [۱] (کسی که اظهار بی نیازی کند، خداوند بی نیازش می‌کند. ) در واقع، بی نیازی و غِنا یک انتخاب است. شما می‌توانید خودتان را بی نیاز کنید. راهش این است که احساس نیازمندی به دیگران را از خودتان دور کنید. وقتی یاد گرفتید که خودتان باید نیازهایتان را برطرف کنید و نیازمند کمک دیگران نباشید، در واقع بی نیاز شده اید. در این موقعیت یاد می‌گیرید به اندازۀ نیازهای خودتان تلاش کنید؛ نه اینکه مقداری تلاش کنید و برای برطرف کردن باقی نیازهایتان، به امید کمک دیگران باشید. یکی از صحابۀ رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) که فقر و تنگدستی بر او چیره شده بود، با مشورت و پیشنهاد همسرش تصمیم گرفت وضع خود را برای پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) شرح دهد و از آن حضرت پولی دریافت کند. با همین نیت نزد رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) رفت؛ ولی قبل از آنکه حاجت خود را بگوید، این جمله را از زبان رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) شنید: «هرکس از ما کمکی بخواهد، ما به او اعطا می‌کنیم؛ ولی اگر کسی بی نیازی بورزد [و دست حاجت پیش مخلوقی دراز نکند]، خداوند او را بی نیاز خواهد کرد. » با خود اندیشید که مقصود پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) او بوده است؛ بنابراین بدونِ اینکه چیزی به آن حضرت بگوید، به خانه برگشت. همسرش با اطلاع از این مطلب گفت: «رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) نیز انسان است [و از نیّت تو خبر ندارد]. برو و وضعیت فقرمان را به ایشان بگو [و کمکی دریافت کن]. مرد رفت؛ ولی دوباره همان جمله و قانون را از رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) شنید که: «هرکس از ما کمکی بخواهد، ما به او کمک می‌کنیم؛ ولی اگر کسی بی نیازی بورزد، خداوند او را بی نیاز می‌کند». این ---------- [۱]: محمدبن یعقوب کلینی رازی، الاصول من الكافی، ج ۳، ص۳۵۶. دفعه نیز بدونِ اینکه حاجت خود را بگوید، به خانه برگشت و چون خود را همچنان در چنگال فقر، ضعیف و بیچاره و ناتوان می‌دید، برای سومین بار به همان نیت به مجلس رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) رفت و باز همان جمله را شنید. آن صحابه فهمید که رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) با این جمله منظوری دارند و باید کاری انجام دهد. تیشه ای قرض گرفت، به صحرا رفت، هیزم جمع کرد، فروخت و لذت حاصل از دسترنج خودش را چشید. روزهای دیگر به این کار ادامه داد تا تدریجاً توانست از همین پول برای خود تیشه و حیوان و سایر لوازم کار را بخرد؛ سپس بازهم به کار خود ادامه داد تا صاحب سرمایه و غلامانی شد. روزی نزد رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) رفت و ماجرا را تعریف کرد. پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) تبسم کنان فرمودند: «به تو گفتم که هرکس از ما کمکی بخواهد، به او می‌دهیم؛ ولی اگر بی نیازی بورزد، خداوند او را بی نیاز می‌کند. » [۱] این گونه مرد به بی نیازی رسید و خودش را توانمند ساخت. ---------- [۱]: محمدبن یعقوب کلینی رازی، الاصول من الكافی، ج ۳، ص۳۵۸و۳۵۹. ازطرفِ دیگر وقتی ریشۀ نیاز از دیگران را از خودتان دور کنید، به اندازۀ درآمدی که دارید، هزینه خواهید کرد. این نیز مکانیزمی دیگر برای بی نیازی است. مدیریت کردن مخارج برایِ اینکه از دیگران طلب کمک نکنید، همان چیزی است که از آن به قناعت یا کفاف یاد شده است. [۲] امام کاظم (علیه السلام) دراین باره فرموده اند: «کسی که به میزان کفایتش قناعت کند، می‌تواند اظهار بی نیازی کند و بی نیاز خواهد شد و کسی که به میزان کفایتش قناعت نکند، هیچ گاه طعم غنا و بی نیازی را نخواهد چشید. » [۳] بی نیازی حالتی درونی است که باید انتخابش کنید و بخش دوم این انتخاب، این است که به نیازهای خودتان اکتفا کنید تا بی نیاز شوید. با کمال احتیاج از خلق استغنا خوش است با دهان تشنه مردن بر لب دریا خوش است [۴] مزیّت عمدۀ اظهار بی نیازی و استغنا، کسب عزت نفس است. کسی که هیچ نیازی به دیگران ندارد، عزت نفس مطلوبی دارد و مانند سایر مردم با اتکا به نیروی خودش زندگی را اداره می‌کند؛ اما اگر پایۀ زندگی را بر کمک والدین بنا کردید، در واقع به فرزند بودن خودتان ادامه داده اید. حق بدهید که در این وضعیت، آن‌ها بگویند: «باید دور و بَرشان را گرفت: بچه اند دیگر! » مشخص است که همین مطلب، باب مداخلۀ آن‌ها را به زندگی شما باز می‌کند.
---------- [۲]: نک: عبدالواحدبن محمد تمیمی آمدی، تصنیف غرر الحکم و درر الکلم، ص۳۹۱. [۳]: حسن بن علی بن شعبۀ حرّانی، تحف العقول عن آل الرسول (صلی الله علیه و آله و سلم)، ص۳۸۸. [۴]: سرودۀ محمدعلی صائب تبریزی، شاعر قرن یازدهم هجری. @zandahlm1357
جلسه تربیتی دفتر مقام معظم رهبری در قم-۴ آذر ۱۴۰۲ (pitch ۰٫۰۰ - tempo 100) AETrim1701191773286.mp3
12.52M
🔊سـلـسـلـه آمـوزش‌هـــــــــای تربیتی 👤 📚موضـوع: 🔹قسمت شانزدهم 🔻سر فصل موضوعــــــات: ▫️علل تغییر سبک زندگی ▪️اولویت و ارتبـــــاط تغذیه با خواب ▫️نکــاتی در مورد‌ وعده‌ های‌ غذایی ▪️هویت‌مادری ارجع بر تمام نقشها ▫️علل مهم بـودن تـغذیـه در تربیت ▪️بـرنـــــامـه غـذایـی روزانـه @zandahlm1357
‌💑 دختــر و پســر هردو سازگار باشــند! 🔸رهبــر انقلاب: در قدیــم بیشــتر می‌گفتند دختر باید سازگار باشد. برای پسر کأنّه وظیفه سازگاری را قائل نبودند. اسلام این را نمیگوید. 🔸اسلام می‌گوید که دختر و پسر هر دو باید سازگار باشــند، هر دو باید بسازند. باید بنا را بر این بگذارند که زندگی خانوادگی را سالم و کامل و آرام و همراه با محبّت و عشقِ متقابل اداره کنند و این را ادامه بدهند و حفظ کنند. 🔸اگر چنانچه ان شاء الله این فراهم شد، که فراهم کردنش هم با تربیت‌های اسلامی مشکل نیست، این خانواده همــان خانواده‌ی سالمــی خواهــد بــود که اسلام معتـقد به اوست. @zandahlm1357
✡ ریشه‌ی بحران ریال (6) 1⃣ پیامدهای سیاسی محدود به پیوند مقامات سیاسی و بانکداران، که نمونه‌هایی از آن در بالا ذکر شد، نیست بلکه مانیپولاسیون سیاسی در سطحی بسیار کلان‌تر را نیز شامل می‌شود. همه به خاطر دارند که حسن روحانی در انتخابات 1392 وجه‌ممیزه اصلی خود با دیگر نامزدهای ریاست‌جمهوری را توان و اراده خود برای رفع (به‌عنوان عامل اصلی التهابات و نابسامانی‌های اقتصادی دوسال پایانی دولت احمدی‌نژاد) عنوان می‌کرد. وضع نابسامان اقتصادی دوران احمدی‌نژاد برای اولین بار با سقوط 80 درصدی ارزش ریال در مقابل دلار در سال‌ 1390 نمود بیرونی یافت و برای عامه‌ی مردم ملموس شد. 2⃣ توجه به تاریخ تصویب اصلی‌ترین و موثرترین تحریم‌های هسته‌ای نشان می‌دهد علت اصلی التهابات بازار ارز در دوران احمدی‌نژاد، برخلاف تصور غالب در افکار عمومی و البته بخش بزرگ، مهم و موثری از الیت سیاسی، چیزی غیر از این بوده‌اند. «تحریم‌های بانکی ایران» در پایان اسفند 1390 و «تحریم فروش نفت اتحادیه اروپا» در مهرماه 1391 به تصویب رسیدند که هر دوی این تاریخ‌ها پس از شروع سقوط ارزش ریال بودند. آقای دکتر ادیب در فروردین 1391 با مقایسه آمار سال‌های 1389 و 1390 متذکر شدند که علت سقوط ارزش ریال در سال 1390 نه عرضه‌ی کمِ دلار، که می‌توانست تابع تحریم‌های هسته‌ای باشد، بلکه سیاست‌های ریالی بانک مرکزی در زمستان 1389 بوده که اثر خود را حدود 12 ماه بعد در زمستان 1390 بروز دادند. 3⃣ در پایان دوران احمدی‌نژاد، به دلایل متعدد، پرونده هسته‌ای ایران به وضعیت بغرنجی دچار شده بود که زمینه‌ی خوبی برای قهرمان‌سازی از شخصیت‌های کلیدی در سپهر سیاسی ایران فراهم می‌کرد. به‌عنوان مثال، آقای عبدالله شهبازی انتظار داشتند «گره‌های کوری» به دست «شخصی» گشوده شود و او «به چنان دستاوردهایی نائل» بیاید «که به سرمایه کافی برای صعود وی به مقام ریاست‌جمهوری بدل شود». اما قرعه به نام زده شده بود. 4⃣ همزمانی این التهابات با تحریم‌های هسته‌ای به برخی جریانات سیاسی این امکان را داد تا ریشه‌ی مشکلات اقتصادی را در افکار عمومی و نزد الیت سیاسی، برنامه‌ی هسته‌ایِ ایران تصویر کنند نه سیاست‌های پولی مخربِ . 5⃣ بر پایه‌ی همین تصور کاذب ولی غالب در افکار عمومی، زمینه‌ی صعود حسن روحانی به ریاست‌جمهوری فراهم آمد، «گره کور» پرونده هسته‌ای در زمان ریاست‌جمهوری وی به لطف کانون‌های هم‌پیمان در غرب باز شد و با انقعاد از او تصویر یک برای ایرانیان ایجاد گردید. اغراق نیست اگر بگوییم ارتقای جایگاه سیاسی حسن روحانی در هرم قدرت و البته جایگاه وی نزد بخش بسیار موثری از الیت سیاسی ایران حاصل یک مانیپولاسیون بزرگ سیاسی است که خمیرمایه آن را جدیدی فراهم کرد که متنفذترین ، در تعارض با انقلاب‌اسلامی، به نظام جمهوری‌اسلامی ایران تحمیل نمود. ✍ مجید مکی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 📛 *کودکان در خطرند . . .* 📛 🟡 انیمیشن علاءالدین از تولیدات دیزنی 😱 اهانت به مقدسات تشیع همانطور که میبینید در چند پلان از این انیمیشن به اسم الله و مرتضی علی اهانت می شود و بعد جنیان به تسخیر علاءالدین در می آیند و او را سجده می کنند. ✅ *کلکم راع و کلکم مسئول*