eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.4هزار عکس
35.2هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
﷽ 🥀 🥀 🍃 از دیگر عوامل كمال نماز، افزایش حضور قلب است. 💛 صلی الله علیه وآله فرمودند: لایقبل اللّه صلوة عبد لایحضر قلبه مع بدنه 📚 بحارالانوار، ج81، ص 242 💙 خداوند نماز بنده ای که دلش در کنار بدنش حضور ندارد را نمی پذیرد. 💚 در روایتی دیگر آمده است: إنّ العبد لیصلّی الصلوة لایکتب له سُدسها و لا عُشرها و إنما یکتب للعبد من صلوته ما عقل منها 📚 بحارالانوار، ج 81 ، ص 249 💜 [گاه] بنده نماز می خواند، اما یک ششم و یک دهم آن هم برایش نوشته نمی شود؛ تنها آن مقدار از بنده به حساب می آید که با توجه همراه باشد. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• https://eitaa.com/zandahlm1357
💙🍃🦋 🍃🍁 🦋 🌼دلیل خواندن نمازهای یومیه از زبان پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) ✍نمازصبح : صبح آغاز فعالیت شیطان است هرکه در آن ساعت نماز بگذارد و خود را در معرض نسیم الهی قرار دهد از شر شیطان در امان می ماند. ‌نمازظهر: ظهر، همه عالم تسبیح خدا می گویند، زشت است که امت من تسبیح خدانگوید. و نیز ظهر وقت به جهنم رفتن جهنمیان است لذا هر که دراین ساعت مشغول عبادت شود از جهنم بیمه میشود. نمازعصر : عصر زمان خطای آدم و حواست و ما ملزم شدیم در این ساعت نماز بخوانیم و بگوییم ما تابع دستورخداییم. نماز مغرب: مغرب لحظه پذیرفته شدن توبه حضرت آدم است و ما همه به شکرانه آن نماز می خوانیم. نماز عشا: خداوند متعال نماز عشا را برای روشنایی و راحتی قبر امتم قرارداد. 📚علل الشرایع شیخ صدوق ص337 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• https://eitaa.com/zandahlm1357
شیوه پاسخگویی 2.mp3
25.74M
✍شیوه پاسخگویی به شبهات نماز(3)👆👆 مفید برای معلمان مربیان و مبلغان 👌 🆔https://eitaa.com/zandahlm1357
44.4K
اینکه در قران میفرماید بهشتیان به دوزخیان میگویند چه چیری باعث شد به سقر بیفتید میگویند ما در دنیا نماز نمیخواندیم منظور کسی است که اصلا نماز نخوانده یا کسیکه قبلا چند وقتی نماز میخوانده و الان نمیخواند و یا حتی یکبار در عمرش نماز خونده هم جز اونهاست؟ لطفا توضیح بفرمایید. https://eitaa.com/zandahlm1357
✅هرگز نمازت را ترک مکن ✍️میلیون ها نفر زیر خاک بزرگترین آرزویشان بازگشت به دنیاست ؛ تا "سجده" کنند، فقط یک سجده از پاهايی که نمی توانند تو را به ادای نماز ببرند، انتظار نداشته باش که تو را به بهشت ببرند.. قبرها، پر است از جوانانى که میخواستند در پیری توبه کنند... •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• https://eitaa.com/zandahlm1357
📝سلسله مباحث ولایت فقیه🗃 ⬅️قسمت نهم ⚠️بحث ولایت فقیه بحث بسیار مهمی است که امروزه دشمنان ما روز به روز علیه این مبحث دینی، روایی و قرآنی شک و تردید ایجاد می کنند و عده ای از جوانان ما را نسبت به این اصل مهم بدبین می‌کنند.⚠️ 👌حکومت های استبدادی و دموکراسی را بررسی کردیم و معایب هر کدام را گفتیم و حال می رسیم به حکومت دینی که همان حاکمیت خداست. ⁉️توحید یعنی چه؟! 🤔شاید بگویید یعنی اعتقاد به خدای واحد. بله، اعتقاد به خدای واحد. اما سوال اینجاست بت پرست ها «الله» را قبول داشتند ولی چرا به آنها مشرک می گوییم؟ 💠آیه قرآن می گوید؛ «وَ لَئِن سَألتَهُم مَن خَلَقَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ..» اگر از آنان که همان بت پرستان هستند سوال کنی چه کسی آسمان و زمین را خلق کرد؟ «لَیَقُولُن اللَّهَ..» یقینا می گویند «اللّه» خلق کرد. ⁉️پس چرا می گوییم آنها مشرک بودند و چرا به خودمان موحد می گوییم؟ به این خاطر که توحید یعنی حاکمیت اللّه بر زندگی انسان ها، نه فقط اعتقاد صرف به خدا!! حاکمیت خدا یعنی تمام احکام جامعه ای که در آن زندگی می کنیم از خدا باشد. یک انسان حق ندارد بر انسان دیگری حکومت کند مگر اینکه خداوند دستور داده باشد. 👈پس توحید یعنی حاکمیت خدا بر جامعه. یعنی احکامی که یک جامعه دارد الهی باشد، نه اینکه تو بگویی من خدا را قبول دارم بعد احکامت کمونیستی باشد، لائیک باشد، آقا بی حجابی آزاد، فاحشه خانه آزاد.. اینکه الهی نشد!❌ اینکه توحیدی نشد! ⚠️قلبا می گویی خدا یکی هست، عملا چرا انجام نمی دهی؟ زبانی می گویی خدا یکی هست پس چرا در جامعه اجرا نمی کنی؟ پس توحید یعنی حاکمیت الله بر جامعه و قانون آن جامعه هم الهی باشد. 🔹ادامه دارد .... 💽برگرفته از فایل ولایت فقیه شماره(2) 🎤استاد احسان عبادی ۹
.......: 📝سلسله مباحث ولایت فقیه🗃 ⬅️قسمت دهم 🌐در جامعه اسلامی، در حکومت اسلامی حق حاکمیت از آن خداست. نص صریح قرآن میگوید: «وَ لَمْ یَکُنْ لَهُ شَرِیكٌ فِی الْمُلْكِ [اسراء/111] شریک ندارد در ملک و حکومت.. یا «لا یُشْرِکُ فی حُکْمِهِ أَحَداً [کهف/26] در حکم خدا هیچ کسی شریک نیست. 👌این دستور و حرف قرآن است!! توحید یعنی حکومت برای خداست، حاکمیت از آن خداست، دستور برای خداست. در جامعه ی اسلامی باید حاکمیت الله باشد. ✅پس در جامعه ی اسلامی حاکمیت فقط و فقط برای خداست، اما از آن جایی که خداوند نمی تواند مستقیم با مردم روبرو بشود، که این نتوانستن ضعف انسان هاست و نه ضعف خدا!! به همین خاطر خداوند متعال 👈مجری👉 روی کره ی زمین فرستاده است، یعنی افرادی را ″اذن″ داده که شما بروید از طرف من الله حکومت کنید. 📖در آیه ی [42/زمر] خداوند می فرماید؛ «اللَّهُ یَتَوَفَّی الْأَنفُسَ حِینَ مَوْتِهَا..» ←خداوند جان انسانها را می گیرد. اما در آیه ی [11/ سجده] می فرمایند؛ «قُلْ یَتَوَفَّاکُمْ مَلَكُ الْمَوْتِ»←ملک الموت.. و در سوره ی دیگر می گوید؛ ←ملائکه ی ما جان انسان ها را می گیرند. آیا این تناقض است؟ نه، تناقض نیست. 💢اگر عزرائیل یا ملائکه ی زیر دست عزرائیل جان انسان ها را می گیرند، آنها به اذن خدا می گیرند! حکومت اسلامی هم همین است، یعنی حاکم خداست، حکم و دستور برای خداست و مجری یک نفر دیگر است! حالا یا پیغمبر (ص) هست یا حضرت علی (ع) یا امامان معصومین یا ولی فقیه.. انسانها به یک فرد همجنس خودشان برای حکومت کردن نیاز دارند، برای اینکه احکام الهی را بیان کند و مجری احکام باشد. 👈بعضی ها گفته اند این فرد ممکن است هر کسی باشد که بر دیگران غلبه کرده است، مثل کودتا.. یک نفر کودتا کند و حکومت را به دست بگیرد.. خُب، حرف غلطی است! یعنی یک ظالم بیاید و حکومت را به دست بگیرد و بعد بگوید چون من قوی هستم، پس هر چه من می‌گویم درست است. آیا این شد حرف؟ این شد منطق‼️ کجای این منطق هست؟ ⚠️بعضی ها می گویند؛ هر کسی که دارای تدبیر بیشتر بود! رهبر یک جامعه تدبیر می‌خواهد، ولی نه فقط تدبیر!! بلکه فقاهت می خواهد، علم می خواهد.. طرف ممکن است مدیر خوبی باشد ولی هیچ بویی از اسلام نبرده باشد و اصلا دستوراتش دینی نباشد، اینکه به درد نمی خورد!! ✌️بعد می گویند؛ هر کسی که مقبولیت بیشتر داشته باشند. این می تواند نظریه ی خوبی باشد، ولی از آن طرف ممکن است اکثریت جاهل باشند. آن وقت چه؟ پس این هم ضعف دارد! ✅اما حالا در جامعه ی اسلامی، دین صراحتا می گوید؛ «إِنَّما..» انما حرف حصر است آن هایی که عربی بلد هستند می‌دانند چه می گویم. یعنی این است و فقط این.. «إِنَّما وَلِیُّکُمُ.. همانا ولی شما.. (چه کسی هست؟) «اللّهُ وَ رَسُولُهُ..» «الله» و بعد «رَسُولُهُ» [مائده/55] 👌یعنی اگر می گوییم حاکم جامعه اسلامی پیغمبر است یعنی خدا می گوید. پس آن کسی که مجری هست رسول خداست. اگر در یک جامعه ای پیغمبر خدا وجود داشت (منظور حضرت محمد (ص) نیست، کلی می گوییم) اصلا کسی نباید حاکم بشود و اگر باشد طاغوت است! پیغمبر خدا روی کره ی زمین است، نبی خدا روی کره ی زمین است، تو نباید دیگر حاکم بشوی! ⁉️حالا پیامبر از دنیا رفت چه کار کنیم؟ قرآن باز هم راهکار داده است. «إِنَّما وَلِیُّکُم اللّهُ وَ رَسُولُهُ» «وَ أُولِی الْأَمْرِ مِنْکُمْ» یعنی خدا اینجا اولی الامر قرار داد. 🔹می گوید که خدا حاکم اصلیست پس مجری چه کسی هست؟ پیغمبر. در سال 11 هجری پیغمبر در سن 63 سالگی از دنیا رفت (طبق نظر ما و بعضی از علمای شیعه شهید شد) الان چه کار کنیم؟ بعد از پیغمبر(ص) چه کسی هست! یعنی احکام اسلامی را خداوند برای همان 11 سال که پیغمبر حکومت کرد قرار داد؟ (پیغمبر در آن 13 سال در مکه حکومت نداشت، در مدینه تشکیل حکومت داد) یعنی خدا کتاب و آیه، حدیث را فرستاد که فقط برای 10، 11 سال باشد؟ یا اینکه بحث خلافت باید بعد از پیغمبر ادامه پیدا کند؟ 💠برای بعد از پیغمبر خداوند ویژگی معرفی کرد، چه کسی؟ «أُولِی الْأَمْرِ مِنْکُمْ» به این اولی الامر ایمان بیاورید، دارد ویژگی نشان می دهد! ⚜خداوند متعال رسولش و بعد 12 امام بعد از رسولش را هم معرفی کرد که شیعه و سنی حدیث ″خلفای اثنا عشری″ را قبول دارند این حدیث متواتر است که بعد از پیغمبر (ص) 12 خلیفه خواهند آمد «وَ کُلُهُمْ مِنْ قُریش» و همه ی آن ها از قریش خواهند بود. این نص حدیث پیغمبر است. حتی اهل سنت هم این را قبول دارند. فقط در مصداق این 12تا اختلاف دارند! چهارتا برایشان معلوم هست چه کسانی هستند، ابوبکر، عمر و عثمان و امیرالمومنین (ع)، بقیه را اعداد مختلفی می گویند. 🔹ادامه دارد .... 💽برگرفته از فایل ولایت فقیه شماره(2) 🎤استاد احسان عبادی ۱۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5938177120084690667.mp3
27.94M
🔉 🔰سخنرانی استاد حسن رحیم‌پور ازغدی ۱ عنوان قسمت اول: امام رضا (علیه السلام) و وجوب مبارزه با بیماری ۰ برنامه 📅 پخش: ۹۹/۰۱/۰۴ 📣📣📣 کمک به بیماران
4_5938177120084690665.mp3
35.81M
🔉 🔰سخنرانی استاد حسن رحیم‌پور ازغدی ۲ برنامه 📅 پخش: ۹۹/۰۱/۰۵ آثار سوء تغذیه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓خدا که عین لطافت و رحمته اما چرا گفتن از خدا بترسید؟ ✅ تفسیر این جمله رو از استاد پناهیان بشنوید. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاسخ شیرین حجت الاسلام دکتر رفیعی به یک سوال پرتکرار: چرا برای امام زمان دعا کنیم؟ مگر ایشان به دعای ما نیاز دارند؟ https://eitaa.com/zandahlm1357
صفحه #حکایت... https://eitaa.com/zandahlm1357
(72) گزارشي از جهنم! حضرت عيسي (ع) با پيروانش سياحت مي كرد. به دهكده اي رسيد كه تمام ساكنين آن در بين راه و خانه هايشان مرده بودند. حضرت عيسي (ع) فرمود: - اينان به مرگ طبيعي نمرده اند، قطعا گرفتار غضب الهي شده اند، اگر غير از اين بود يكديگر را دفن مي كردند. پيروانش گفتند: - اي كاش ما مي دانستيم قضيه اينان چه بوده است! به عيسي (ع) خطاب رسيد مردگان را صدا بزن! يك نفر از آنان تو را جواب خواهد داد. حضرت عيسي صدا زد: - اي اهل قريه! يكي از آنان پاسخ داد: - بلي! چه مي گويي يا روح الله؟ - حالتان چگونه است و قضيه شما چه بوده است؟ - ما صبحگاه با كمال سلامتي و آسوده خاطر سر از خواب برداشتيم، شبانگاهان اما همه در هاويه افتاديم! - هاويه چيست؟ - دريايي از آتش است كه كوههاي آتش در آن موج مي زند. - به چه جهت به اين عذاب گرفتار شديد؟ - محبت دنيا و اطاعت از طاغوت ما را چنين گرفتار نمود. - چه اندازه به دنيا علاقه داشتيد؟ - مانند علاقه كودك شيرخوار به پستان مادر! هر وقت دنيا به ما روي مي آورد خوشحال مي شديم و هرگاه روي برمي گرداند غمگين مي گشتيم. آن گاه حضرت عيسي (ع) مكثي كردند و سپس پرسيدند: - تا چه حد از طاغوت اطاعت مي كرديد؟ - هر چه مي گفتند اطاعت مي نموديم. - چرا از ميان مردگان فقط تو جوابم دادي؟ - زيرا آنان دهانشان لجام آتشين زده شده و ملائكه تندخو و سختگيري مأمور آنان هستند. من در ميان آنان بودم ولي در رفتار از ايشان پيروي نمي كردم. هنگامي كه عذاب خداوند نازل شد، مرا نيز فرا گرفت. اكنون با يك موي كنار جهنم آويزانم، مي ترسم در ميان آتش بيفتم! عيسي (ع) رو به جانب پيروانش كرد و گفت: - در زباله دان خوابيدن و نان جوين خوردن شايسته خواهد بود، اگر دين انسان سالم بماند.(100) داستانهای بحار الانوار https://eitaa.com/zandahlm1357
ادامه مطلب بالا (قسمت پایانی) 🔺لباس زنان دوره ساسانی لباس زنان دوران ساسانی را عموما پیراهنی یک دست و بلند و پرچین‌ تشکیل می داد که گاهی آن را با نواری در زیر سینه ها یا کمی پایین تر‌ جمع‌ می کردند‌ و می بستند. گاهی نیز قسمت انتهایی دامن را بـه وسـیله پارچه ای اضافی پرچین تر می دوختند. هر دوی این پیراهن ها آستین هایی‌ بلند‌ تا مچ دست ها و یقه ای گرد و ساده و نـسبتا بـسته داشتند. نوع دیگری‌ از‌ این‌ پیراهن های بلند را بر تن بانوی بادبزن به دست در بیشاپور می توان دیـد کـه از پارچـه ای‌ نسبتا‌ نازک‌ و لطیف تهیه شده است و آستین هایی حلقه دار که رنگ آن آبی آسمان‌ است اما‌ رنگ کمربندی کـه بـه دور کـمر و بر روی پیراهن (پایین سینه‌ ها) بسته شده، نارنجی است. نوعی بالاپوش دیگر‌ نیز‌ استفاده می شد که این بـالاپوش بـه صورت قبایی بود که تا ساق‌ پاها‌ می رسید و یقه‌ آن گرد و حاشیه‌ دوزی‌ شده‌ بود و آستین های بلند داشت و مـعمولا تـمامی‌ سطح‌ لباس قیطان دوزی می شد. همچنین زنان شلوارهایی همچون شلوار مردان به پا می کردند. این شلوارها هـمچون‌ شـلوار‌ زنان دوره‌ پارتی بود با این تفاوت‌ که‌ سـاق های آن در‌ دوره ‌ ساسانی بلندتر شده و به وسیله‌ نوارهای‌ کشی‌ و چـین دار، در جلوی ساق پا آن ها را به اندازه‌‌ بلندی‌ پای هرکسی در می آوردند. همچنین کمر و دم پای‌ شلوار را نـیز لیـفه ای‌ می ساختند‌ و سپس آن را با بند‌ جـمع‌ مـی کردند. همچنین زنان سـاسانی از نـوعی چـادر استفاده می کردند که در دوران قبل نیز از‌ آن‌ اسـتفاده مـی شد.(28) در آثار بـاقی مانده از دوره سـاسانیان‌ مانند‌ طاق‌ بـستان‌ در‌ 9 کـیلومتری کرمانشاه‌ و قصر‌ شیرین، طاق کـسری و طاق ایـوان، نشانی از عریانی و بی پروایی در آن دیده نمی شود. زنان عهد ساسانی گاهی چادری گشاد‌ و پرچین‌ به سر می کردند که تـا وسط سـاق پا‌ می رسیده‌ است. نقوشی‌ که‌ از‌ بانوان‌ ساسانی در بـشقاب های سـاخته شده به تـصویر درآمـده، می نمایاند کـه هریک از بانوان چادری بـه خود پیچیده‌ اند.(29) همچنین در طرح بـشقابى كه شاهزاده اى را در بزم نشان مى دهد، دو زن وجود دارد‌ كه هر يك دستمالى‌ روى‌ دهان خود به پشت سربسته اند و هـر يك شـلوارى همچون شلوار مردان به پا دارند. قـبايى پوشيده اندكه تا وسط سـاق پا مـى رسد و قبا در جلو دامن سه چـاك و در پشـت نيز سه‌ چاك دارد.(30) خاتمه: از جمع بندی تمام آنچه گفته شد به دست می آید که در ایران باستان‌ تمام‌ زنان سرپوشی که تا روی مقداری از لباس شان را هم پوشانده بـود، بر سـر داشـتند و این همان روسری یا حجابی است کـه زنـان زرتشـتی حـتی امروز هـم بـرای رفتن به آتشکده‌ از‌ آن استفاده می نمایند. همه این شواهد تاریخی، بر جایگاه والای روحیات ارزشمندی چون عفاف و حیا نزد ایرانیان دلالت دارد. جايگاه فرهنگی پوشش در ميان زنان نجيب ايران زمين به گونه اي است که هـنگامي که خشايار شاه به ملکه «وشی» دستور داد که بدون حجاب به‌ بزم‌ بيايد تا حـاضران، زيبـايی اندام او را بنگرند، وي امتناع کرد و از فرمان پادشاه سر باز زد و عنوان «ملکه ايران» را از دست داد.(31) پاسخ به شبهات ، شایعات
۱۷دی۱۳۵۶ -   ماه ۱۳۵۶ در تاریخ انقلاب اسلامی بدین جهت مهم است که برای اولین بار چنین تجمعی به همت زنان در نشانه اعتراض به حکومت پهلوی به راه افتاد. این تجمع آنقدر مهم بود که آیت الله خامنه ای آن را شروع کننده انقلاب در مشهد می نامند در اسناد منتشر شده آمده است که تجمع ۱۷دی نخستین راهپیمایی علیه رژیم پهلوی بوده که توسط آیت الله در شهر ساماندهی شده است. در این راهپیمایی زنان مشهدی در حالی که با به دست گرفتن قرآن و پلاکارد در اعتراض به سالگرد کشف حجاب و گلباران مجسمه شاه توسط زنان بیحجاب در میدان مجسمه (شهدای فعلی) به یک راهپیمایی آرام دست زده بودند؛ ماموران دولتی رژیم با حمله به صفوف آن ها، هفده نفر شان را دستگیر و به کلانتری شماره پنج مشهد اعزام کردند. هرچند که این موضوع به دلیل مسائل امنیتی در مطبوعات چندان بازتابی نداشته است دانشنامه مشهد الرضا https://eitaa.com/zandahlm1357
بریده صفحه اول روزنامه‌ خراسان؛ چهارشنبه 20دی 1357. خبر راهپیمایی بانوان باحجاب اسلامی در مشهد، جوابی دندان شکن به کشف حجاب/ منبع : چهارباغ https://eitaa.com/zandahlm1357
پوشش عمومی زنان ، قبل از کشف حجاب رضاشاه میدان نقش جهان اصفهان https://eitaa.com/zandahlm1357
⁉️متن شبهه:👇 گرگ اگر هوس گوشت کند پوست شکار برایش مهم نیست. حجاب باید باطنی باشد نه ظاهری از نسل آلوده‌ی من گذشت؛ به فرزندان خود خوب دیدن را بیاموزید. ✅پاسخ شبهه:👇 1⃣برخی ممکن است ندانند ولی برخی با مقاصد روشن چنین می‌گویند.همانطور که انسان عاقل، با کت و شلوار یا دامن داخل استخر نمی‌رود، یک عاقل نیز با مایو وسط خیابان راه نمی‌رود، آنهم با این توجیه که "ظاهر مهم نیست،باطن مهم است!" 2⃣چطور می‌شود که"ظاهر"در عدم رعایت شئونات برایشان مهم است اما در رعایتش مهم نیست؟اگر ظاهر مهم نیست،پس چراساعت‌ها به آن می‌رسند تا به مجلسی روند و یاحتی برای خرید سبزی وسیب‌زمینی به تره‌بار روند؟ اما وقتی بحث از رعایت شئونات می‌شود،"ظاهر"مهم نیست و باطن مهم است؟! یک آقاپسر شلوار فاق‌کوتاه می‌پوشد و تا دو نفر را می‌بیند، از پشت تا زمین خم می‌شود و یک دختر خانم استرچی می‌پوشد که یک میکرون هم با پوست بدنش فاصله ندارد، بعد می‌گویند: «ظاهر مهم نیست، باطن مهم است»! خب این همین باطنش است که بیرون ریخته شده. اگر واقعاً برایش مهم نیست، خب رعایت‌کند. 3⃣ظاهر و باطن انسان، جدا و بی‌ارتباط و بدون تأثیر بر یک دیگر نیستند؛ به‌عنوان مثال اگر کسب علم و معرفت، امری باطنی باشند، ورودی‌ها با همین چشم و گوش ظاهری است، و اگر خیرخواهی باطنی باشد، در همین رفتار"ظاهری" ظهور و بروز دارد؛ و اگر خواب و خوراک و استراحت بدن و... ظاهری باشد، در روح و روان تأثیر مستقیم دارد.رابطه‌ی "ظاهر و باطن"، رابطه روح و جسم است. هیچکس نمی‌گوید: مهم نیست که این آقا یا خانم، استخوان‌هایش شکسته، یا دست و پایش ورم کرده، یا چشمش کم سو شده...، همین که هنوز روح دارد و زنده است کافیست. چنانکه کسی نمی‌گوید: مهم نیست که این فرد مُرده است، مهم این است که سنّش جوان است، ظاهرش زیباست و اندامش سالم است. 4⃣کجا ظاهر مهم نیست؟ آنجایی که ظاهر را اصل و هدف و همه چیز بگیرند و باطن را رها کنند، یا ظاهر را برای ریا و فریب مردم بیارایند، یا آنجا که فقط بصورت ظاهری توجه شود و تمام همّ‌وغمّ صورت ظاهری هرچیزی باشد. در واقع می‌گویند: "ظواهر نه فریبت بدهند و نه تو با ظواهر دیگران را بفریب" «از زندگى دنيا، ظاهرى را می‏‌شناسند، حال آنكه از آخرت غافلند» (الرّوم/۷ 5⃣در اسلام، اصل روح و ساختار باطنی انسان است اما تمامی احکام اسلام با همین اعضای ظاهری عمل می‌شود؛ چرا که ورودی به باطن، از ظاهر است و ظهور باطن نیز در ظاهر است. نماز، طهارت، روزه، حج، حجاب، جهاد، تعاملات‌تجاری و... همه صورت ظاهری دارند، حتی رعایت ادب و حفظ فرهنگ اصیل نیز با اعمال ظاهری محقق می‌گردد؛ چرا که همین رفتارهای ظاهری، باطن را می‌سازند، و همین باطن‌هاست که در رفتارهای ظاهری بروز پیدا می‌کند. منتهی تأکید شده که "فقط ظاهر نباشد"، وگرنه جسم بی‌جان است، بلکه نیّت را برای خدا خالص کنید که حکم روح برای این اعمال ظاهری را دارد. و همچنین تأکید شده فقط باطن نباشد، که آن وقت گمان و وهمی بیش نیست. «و كسانى كه ايمان آورده، و كارهاى شايسته كرده‌‏اند، آنان اهل بهشتند، و در آن جاودان خواهند ماند» (البقره/۸۲) 6⃣در غیر اسلام نیز تمامی آداب، رسوم و فرهنگ‌ها در ظاهر پدیدار گردیده و با همین رفتارهای ظاهری شکل گرفته و نهادینه می‌شوند. خواه خوب باشند یا بد، مثبت باشند یا منفی، مفید باشند یا مضر.حتی ظهورِ و کنترلِ نظم در هر عرصه‌ای، از رفتارهای اجتماعی گرفته تا اقتصادی و سیاسی، در همین "ظاهر" نمایش گذاشته می‌شود، و البته اثر باطنی دارد و نهادینه می‌شود. مردم در ممالک گوناگون، به ظاهر قوانین را رعایت می‌کنند، هم مالیات می‌دهند و هم نظم ترافیکی دارند و هم لباس فرم، هم آداب و رسوم و...، اما ممکن است در باطن قبول نداشته باشند. 7⃣دو مثال روشن در نیت(باطن) و عمل(ظاهر): ۱)فرض کنید عده‌ای راوسط بیابان ببرند و به آنها در نهایت چند تا چادر و یک چاه آب بدهند، و بگویند:قصد داشتیم در اینجا شهر بزرگ و زیبایی بارعایت تمامی اصول شهرسازی بسازیم، اماچون ظاهر مهم نیست وهمان قصد باطنی ما کافیست،نساختیم و شما همین‌جا زندگی کنید! ۲)فرض کنید یک نفر وسط مجلس عزا، بلند شود و برقصد! بعد به معترضین گفته شود که ظاهر مهم نیست، باطن مهم است و او نیز در باطن متأثرِ از این مصیبت می‌باشد، پس مانع رقصیدن او وسط مجلس عزا نشوید، دموکرات باشید، هرکس دلش خواست گریه کند و هرکس دلش خواست برقصد. مهم باطن است.مردم خواهند گفت: یا دروغ می‌گوید و می‌خواهد نظم این جمع را برهم زند و اهانت کند یا دیوانه است. • پس ظاهر نیز چون باطن، از درجه اهمیت ویژه‌ خود برخوردار میباشد و تأثیرگذار در باطن است، چنانکه باطن نیزدر ظاهر پدیدار میشود پاسخ به شبهات ، شایعات
روزگار من(۳۸) مامان: دستش درد نکنه همش به فکر ماست داشتم از درون اتیش میگرفتم 🔥🔥🔥🔥🔥🔥 اروم رفتم جلو لباسرو همشونو جمع کردم گفتم بزار منم امتحانشون کنم اعظم خانم زد زیر خنده 😂😂 فرزانه جوون اینا که اندازه تو نمیشه ... محلش نذاشتم رفتم سمت پنجره... لباسارو با حرص می انداختم تو کوچه 😡😡😡 مامانم داد زد عههه دختررر چیکااار میکنی؟؟ اعظم خانمـ فرزانه نکن مگه دیوونه شدی !!؟ منم اصلا توجه نمیکردم لباسارو می نداختم و هی میگفتم اینا به دردت نمیخورهه...اینا بهت نمی یااااد نمی خوام ...نمیخوام....😩😩😩😩 مامان دویید طرفم بستهههه ...بس کن دیگه ... چرا خل بازی در میاری !! این چه کار بدی بود که کردی !! این بنده خدا زندگیشو ول کرده همش به فکره ماست ...😡😡😡 یه پوزخند زدمو گفتم چییییی... کاره بدیییی کردم ...😏😏😏 اشاره کردم به اعظم خانم 👇👇👇 این ...این زن و میگی ؟؟ این زندگیشوو ول کرده؟؟ این به فکر ماست؟؟؟ 😒😒😒😒😂😂 کجایی مامان این بدتر داره زندگیمونو خراب می کنه ... با دخترش مثل یه شیطان افتادن تو زندگیموون گریه😭😭 میکردم و حرف میزدم مامان سحر از جاش بلند شد و گفت من دیگه طاقت توهین ندارم و از خونه زدبیرون مامان ـ صبر کن اعظم جان ... ببین چیکار کردی !!! ابرومونو بردی فرزانه... دیگه چه جوری تو روش نگاه کنم 🙈🙈🙈🙈 رفتمو رو مبل نشستم همین جور گریه میکردم 😭😭 مامانم با دیدن حال پریشونم نگران شد اومد نشست پیشم فرزانه🙁🙁🙁چی شده بهم بگوو این چه حالیه که داری دخترم ؟؟!! با سحر دعوات شده بهم بگوو خب داری میترسونیم 😰😰😰 یه لیوان اب اورد و داد دستم یکی دو جرعه خوردم کمی ارومتر شدم همه ی جریان و از اول برای مامانم تعریف کردم مامان بدون هیچ کلامی فقط نگاهم میکرد از سحر گفتم از نقشه ها و فریباش از اشناییمون با پسرا و اینکه چجوری زینب نصیحتم میکرد حرفم که تموم شد مامان بغلم کردو زد زیر گریه ... همش تقصیر من بود بعد فوت بابات بهت توجه نکردم خداایا چرا از دخترم غافل شدم 😭😭 چرا وقتی که داشت نابود می شد من بی خبر بودم 😭😭😭 با دستام اشکای مامانو پاک کردم گفتم مامان جونم گریه نکن با مرگ بابا هر دومون اذیت شدیم اما دیگه همه چیز تموم شد خدا خیلی دوستمون داشت که این شیطان صفت هارو شناختیم مامان ـ دخترش داشت تورو گول میزد مامانشم منو😔😔 چقدر ساده بودیم ما...😩😩 هییییییی روزگار ... مامان یه درخواستی ازت دارم . نویسنده 📝 انارگل🌹 📝 بامــــاهمـــراه باشــید🌹 https://eitaa.com/zandahlm1357