eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
34.9هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
حسین دارابی: 🔴چرا دربرخی روایات آمده است که زیارت امام رضا علیه‌السلام از زیارت سیدالشهدا و حج خانه خدا برتر است؟ چند دلیل میتونه داشته باشه، یکی از دلایلی که دربرخی روایات این‌چنین آمده همینه، چون خیلیا بر امامت امام موسی‌بن جعفر(ع) یا امامان قبلی توقف کردن و امام رضا رو امام ندونستن امام جواد علیه السلام به علی ابن مهزیار دراین باره فرمود: برتری زیارت پدرم از زیارت امام حسین(ع) از آن رو است که امام حسین را همه مردم زیارت می کنند، ولی پدرم را جز خواصّ از شیعیان زیارت نمی کنند." حضرت عبدالعظیم حسنی هم که به قصد زیارت امام حسین(ع) به محضر امام جواد(ع) مشرف شد تا اجازه بگیرد و خداحافظی کند. اشک از دیدگان امام جواد علیه السلام روان شد و فرمود: "زیارت کنندگان جدّم حسین بسیارند، اما زائران پدرم بسیار اندک اند." در آن زمان فرقه های گوناگونی وجود داشت که همگی امام حسین علیه السلام رو قبول داشتند، مثلا: فرقه زیدیه که تا امام چهارم رو قبول داشتن و بعد امام سجاد، پسرش زید رو امام دونستن(چهارامامی) فرقه کیسانیه، بعد از امام حسین به بردارش محمدحنفیه رجوع کردن(سه امامی) فرقه اسماعیلیه بعد از شهادت امام صادق به فرزندش اسماعیل روی آوردن (شش امامی) فرقه واقفه، بعد از شهادت امام کاظم(ع) بر امامت ایشان توقف کردند(هفت امامی) فرقه‌های دیگری هم وجود داشت که اکثراً تا قبل از امام رضا(ع) را امامان خود می‌دانستند. از این رو امامت علی‌بن‌موسی الرضا اهمیت بسیار زیادی پیدا کرد. شیعیان دوازده امامی از این طریق میشخص میشدند زیارت امام رضا از این جهت بسیار اهمیت داشت، چون شیعیان دوازده امامی رو از این رو شیعیانی که امام رضارا قبول نداشتند و دوازده امامی نبودند و زیارت امام حسین(علیه السلام) را به‌جا میاوردند، مشخص می‌کرد. و تشویق به زیارت امام رضا در اصل تشویق به گسترش تشیع بود. درکل بسیاری از روایات باید در زمان، مکان و شرایط اون دوره معنا بشه. مثلا روایت امام هادی علیه السلام که فرمودند، هرکس عبدالعظیم در ری را زیارت کند، گویی حسین علیه السلام را در کربلا زیارت کرده است این روایت برای شرایطی بود که مردم نمیتونستن زیارت امام حسین برن و با سختی های زیادی روبرو بودن. کشته میشدن. چندماه تو راه بودن. بعد امام هادی به یکی از اهالی ری این حدیث رو فرمودن الان که زیارت امام حسین به‌راحتی برای همه میسر هست، نمیتونیم بگیم کربلا نمیریم، میریم حرم حضرت عبدالعظیم، قطعا اینجا این حدیث اون معنایی که اون زمان داشته، نداره البته این چیزی از شأن و مقام حضرت عبدالعظیم کم نمیکنه، زیارت ایشون همیشه فضیلت داشته و داره. ولی اهمیت زیارت کربلا نباید مغفول واقع بشه. هروقت دوباره زیارت کربلا بسته شد و شرایط سخت شد، شبیه شرایط خفقان دوره متوکل عباسی، مجدد اون حدیث معنا پیدا میکنه. منابع کافی، ج٩، ص٣٣۵ خواستگاه تشیع و پیدایش فرقه‌های شیعه درعصر امامان ثواب الأعمال و عقاب الأعمال ص٩٩ #https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: .......: ای تهی‌دستان عالم سائل امداد تو افضل الاعمال من یعنی سلام و نام تو قبله دل‌ها به سمت مشهد تو مایل است مسجدالاقصی ایران است گوهرشاد تو السَّلامُ عَلَیْکَ یَا نُورَ اللَّهِ فِی ظُلُمَاتِ الْأَرْضِ #https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖🌙📖🌙📖🌙📖 📖طرح یک جزء، یک آیه مهدوی 👈جزء [12]سوره هود، آیه86 💠«بَقِیَّت اللّهِ خَیْرٌ لَّکُمْ إِن کُنتُم مُّؤْمِنِینَ وَمَا أَنَاْ عَلَیْکُم بِحَفِیظٍ» 🔰«اگر ایمان آورده اید آنچه خدا باقی می‌گذارد (بَقِیَّة اللّه) برایتان بهتر است و من نگهبان شما نیستم» ⚜امام صادق (ع) می فرماید: وقتی می خواهید به امام زمان سلام بدین اینطور سلام بدین «السَّلامُ عَلَيْکَ يا بَقيَّةَاللّهِ..»(1) 🔱امام باقر (ع) می فرماید: هنگامی که مهدی ما ظهور نماید به کعبه تکیه می دهد و 313 نفر یاران خاص او نزد او جمع می شوند و اولین سخنی که امام زمان(عج) به زبان می آورند این آیه است «بَقِيتُ اللّهِ خَيرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُم مُّؤْمِنِین» (2) 📚منابع: (1)ﺍﻟﻜﺎفی، ﺝ1، ﺹ412 (2)ﻛﻤﺎﻝ ﺍﻟﺪﻳﻦ ﻭ ﺗﻤﺎﻡ ﺍﻟﻨﻌﻤﺔ، ﺝ1، ﺹ331 📘برگرفته از: کتاب سیمای ماه دوازدهم در سی جزء قرآن نوشته استاد اباذری از اساتید مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم 12 📖🌙📖🌙📖🌙📖 ================
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
▪️"هر وقت خواستید از روبروی گلزار شهدا رد شوید، از همانجا و از توی ماشین دستی بلند کنید و برایم فقط یک بوق بزنید، همین! من آن بوق را بجای فاتحه از شما قبول می‌کنم" وصیت‌نامه شهید محمود صدیقی‌راد با اختلاف ساده‌ترین، صادقانه‌ترین و صمیمانه‌ترین وصیت‌نامه شهید است. 💬 حاج حیدر #https://eitaa.com/zandahlm1357
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ السَّلاَمُ عَلَى مَهْدِيِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِم 💠« روزبرگ شیعه »💠 موضوع امروز: «حضرت زینب (ع)، الگوی زنان عالم»         روز شنبه، ١٣٩٩/١٢/٠٩ ✍️ مناسبت روز: امروز سالروز شهادت صدیقه صغری، محبوب آل عبا، زینت علی مرتضی (ع)و اسوه صبر و تقوا، حضرت زینب (س) است، لذا ضمن عرض تسلیت و تعزیت، سخن امروز را آغاز می‌نمائیم؛ نگاهی گذرا به ابعاد مختلف زندگی حضرت زینب (س) و سیره عملی این شخصیت برجسته اسلام، به خوبی جایگاه والا و عظمت ایشان را ترسیم نموده و آن حضرت را به عنوان یکی از بهترین اسوه ها و روش زندگی فردی و اجتماعی و سیاسی ایشان را الگویی مناسب برای تمامی زنان مسلمان، معرفی می‌نماید؛ ✍️ برای تبیین بهتر این موضوع، به بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) در جایگاه، عظمت و شخصیت الگوی حضرت زینب کبری (س) اشاره می‌کنیم: «زینب کبرى(س) یک نمونه‌ی کامل از زن مسلمان است؛ یعنى الگویى که اسلام براى تربیت زنان، آن را در مقابل چشم مردم دنیا قرار داده است؛ زینب کبرى داراى شخصیت چند بُعدى است؛ دانا و خبیر و داراى معرفت والا و یک انسان برجسته است که هر کس با آن بزرگوار مواجه مى شود، در مقابل عظمتِ دانایى و روحى و معرفت او احساس خضوع می‌کند... زینب کبرى شور عاطفه ى زنانه را همراه کرده است با عظمت و استقرار و متانت قلب یک انسان مؤمن، و زبان صریح و روشن یک مجاهد فی سبیل اللَّه، و زلال معرفتى که از زبان و دل او بیرون می‌تراود و شنوندگان و حاضران را مبهوت می کند! عظمت زنانه اش، بزرگان دروغین ظاهرى را در مقابل او حقیر و کوچک می‌کند! عظمت زنانه ، یعنى این؛ یعنى مخلوطى از شور و عاطفه انسانى... همراه با متانت شخصیت و استوارى روح که همه‌ى حوادث بزرگ و خطیر را در خود هضم می‌کند و روى آتش هاى گداخته، شجاعانه قدم می گذارد و عبور مى کند؛ در عین حال، درس مى دهد و مردم را آگاهى می‌بخشد؛ در عین حال، امام زمان خود، یعنى امام سجاد (ع) را مانند یک مادر مهربان آرامش و تسلا می بخشد؛ در عین حال، با کودکانِ برادر و بچه هاى پدر از دست داده آن حادثه ى عظیم، در میان آن طوفان شدید، مثل سد مستحکمى براى آنها امنیت و آرامش و تسلا ایجاد مى کند! بنابراین زینب کبرى (س) یک شخصیت همه جانبه بود که اسلام، زن را به این طرف سوق مى دهد؛ زن با نقاط قوّت زنانه ى خود، که خداى متعال در وجود او به ودیعه گذاشته و مخصوص زن است، همراه با ایمان عمیق، همراه با استقرار ناشى از اتکاء به خداوند، و همراه با عفت و پاکدامنى، که فضاى پیرامون او را نورانیت می بخشد، می‌تواند در جامعه یک نقش استثنایی این گونه ایفا کند؛ که هیچ مردى قادر به ایفاى چنین نقشى نیست! مثل کوهِ استوارى از ایمان، در عین حال مثل چشمه جوشانى از عاطفه و محبت و احساسات زنانه، تشنگان و محتاجان نوازش را از چشمه ى صبر و حوصله و عاطفه خود سیراب می کند! انسان‌ها در چنین آغوش پُربرکتى می‌توانند تربیت شوند؛ اگر زن با این خصوصیات در عالمِ وجود نبود، (اصلاً) انسانیت معنا پیدا نمى کرد! این، معناى ارزش زن و تشخص زن است؛ چیزى که مغز متحجرِ مادى غربی‌ها نمى‌تواند آن را بفهمد! کسانى که از دین و معنویت بهره‌ای نبرده‌اند، نمی‌توانند چنین عظمتى را درک کنند! آنهایى که شاخصه ى زن را در زیور و آرایش و سبکسرى و بازیچه قرار گرفتن در دست مردان می‌دانند، نمی توانند اساس هویت زنانه را در منطق اسلام و در نظر اسلام درک کنند! زینب کبرى (س) براى زنان ما در طول تاریخ یک الگوست؛ عقل و متانت، قدرت و شجاعت، شور و احساس عاطفى، صراحت زبان، متانت دل، استوارى روح؛ و در عین حال، مادرانه و خواهرانه، با همه‌ى انسان‌ها برخورد کردن، در محیط خانه شمع محبت را روشن نگه داشتن، همسر و فرزندان را بر سر سفره محبت و عاطفه خود دور هم جمع کردن؛ اینها خصوصیات یک زن مسلمان است...» 📚 سخنان معظم‌له مورخ ۱۳۸۴/۳/۲۵
خون قلبم نه ز داغ پسرم ریخت حسین آسمان از غم تو روی سرم ریخت حسین زینب آن نیست که پیش از سفر از پیشم رفت از غم موی سپیدش جگرم ریخت حسین خواهرت گفت که از نیزه دهانت خون شد ناگهان بند دل از این خبرم ریخت حسین من شنیدم بدنت زیر سم اسبان رفت تنت انگار که پیش نظرم ریخت حسین گفت: راوی که جگر گوشه اَت ارباً ارباست از دلم سختیِ داغ پسرم ریخت حسین در ره یاری ارباب پسر یعنی چه؟ شکر، پیش قدمِ تو قمرم ریخت حسین مادر آن است که یار غم زهرا بشود پس چه بهتر که به پایت ثمرم ریخت حسین پسرانم همه بودند سپر‌های حسین سپر من همه در حفظ حرم ریخت حسین آب اگر ریخت ز مشک پسرم، شرمنده… آبرو بود که از چشم ترم ریخت حسین مرغ باغ ملکوتِ تو شده عباسم او به پرواز شد و بال و پرم ریخت حسین مادرت آمد و دست پسرم را بوسید عرق شرم ز روی پسرم ریخت حسین محمود ژولیده # #https://eitaa.com/zandahlm1357
موانع استجابت دعا_41.mp3
15.74M
۴۱ دعای انسانهای تنبل و بی مسئولیت، مستجاب نمی‌شود! ♨️ به دعایی که در آن حرکت نیست؛ برکتی هم وارد نمی‌شود!
بخش سوم ج-۱۳ 🌴 🌹 بخش_سوم اللَّهُمَّ بَلَى! لاَ تَخْلُو الاَْرْضُ مِنْ قَائِم لِلَّهِ بِحُجَّة. إِمَّا ظَاهِراً مَشْهُوراً، وَإِمَّا خَائِفاً مَغْمُوراً، لِئَلاَّ تَبْطُلَ حُجَجُ اللَّهِ وَبَيِّنَاتُهُ. وَکَمْ ذَا وَأَيْنَ أُولَئِکَ؟ أُولَئِکَ وَاللَّهِ الاَْقَلُّونَ عَدَداً، وَالاَْعْظَمُونَ عِنْدَ اللَّهِ قَدْراً، يَحْفَظُ اللَّهُ بِهِمْ حُجَجَهُ وَبَيِّنَاتِهِ، حَتَّى يُودِعُوهَا نُظَرَاءَهُمْ، وَيَزْرَعُوهَا فِي قُلُوبِ أَشْبَاهِهِمْ. هَجَمَ بِهِمُ الْعِلْمُ عَلَى حَقِيقَةِ الْبَصِيرَةِ، وَبَاشَرُوا رُوحَ الْيَقِينِ، وَاسْتَلاَنُوا مَا اسْتَعْوَرَهُ الْمُتْرَفُونَ، وَأَنِسُوا بِمَا اسْتَوْحَشَ مِنْهُ الْجَاهِلُونَ، وَصَحِبُوا الدُّنْيَا بِأَبْدَان أَرْوَاحُهَا مُعَلَّقَةٌ بِالْمَحَلِّ الاَْعْلَى، أُولَئِکَ خُلَفَاءُ اللَّهِ فِي أَرْضِهِ، وَالدُّعَاةُ إِلَى دِينِهِ. آهِ آهِ شَوْقاً إِلَى رُؤْيَتِهِمْ! اِنْصَرِفْ يَا کُمَيْلُ إِذَا شِئْتَ. ترجمه (سپس امام(عليه السلام) فرمود: درست است که عالمان با عمل اندک اند و علم و دانش با مرگ حاملانش مى ميرد) ولى بار خدايا! آرى هرگز روى زمين از کسى که به حجت الهى قيام کند خالى نمى شود; خواه ظاهر و آشکار باشد و يا ترسان و پنهان. وجود آنها به اين سبب است که دلائل الهى و نشانه هاى روشن او هرگز باطل نگردد و از دست نرود. آنها چند نفرند و کجا هستند؟ به خدا سوگند تعدادشان کم و قدر و مقامشان نزد خدا بسيار والاست. خداوند به واسطه آنها حجت ها و دلايلش را حفظ مى کند تا به افرادى که نظير آنها هستند بسپارند و بذر آن را در قلوب افرادى شبيه خود بيفشانند. علم و دانش با حقيقتِ بصيرت به آنها روى آورده و روح يقين را لمس کرده اند. آنها آنچه را دنياپرستانِ هوس باز مشکل مى شمردند آسان يافته اند. و به آنچه جاهلان از آن وحشت دارند انس گرفته اند. آنها در دنيا با بدن هايى زندگى مى کنند که ارواحشان به عالم بالا تعلق دارد، خلفاى الهى در زمين اند و دعوت کنندگان به سوى آئينش. آه آه چقدر اشتياق ديدارشان را دارم. اى کميل! (همين قدر کافى است) هر زمان که مى خواهى باز گرد.