eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.6هزار عکس
35.3هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
 علمي استراليا قصد دارد در حيطه فعاليتهاي هفته علوم ملي يك نامه به فضا بفرستد. شبكه استراليايي ABC اعلام كرد كه اين نامه را به سياره "گليس 581d"، شبيه ترين سياره به سياره ما. زمين مي فرستد. گفته مي شود اين سياره درآوريل/نيسان2007 ميلادي كشف شده است. حجم اين سياره 8برابر زمين است وحدود 20 سال نوري با ما فاصله دارد.  طرح قضيه فرستادن اين نامه فضايي بااستقبال بي نظيري روبرو شد. تا آن جا تعداد بازديد كنندگان از سايت  Hello From Earth "سلامي از سوي زمين" در دقايق اوليه راه اندازي به بيش از 26 هزار نفر رسيد وباعث شد اين سايت به علت حجم بالا بسته شود.    ااين تصوير كهكشان ماست كه بين صد مليارد خورشيد زندگي مي كنيم اين همه اش نيست. اينجا ماده تاريك موجود در فضاوآنجا غبار آُسماني اين طرف فضاهاي خالي سياه. ستارگان طارق (كوبنده)و... . دانشمندان تعداد سياره هاي كهكشان ما را يك ملياد سياره تخمين مي زنند. حال اي انسان بنگر كه در مقابل عظمت پروردگار تبارك وتعالي چقدر كوچك هستي!‌(فما غرّك بربك الكريم).  ويلسون دي سيلفا. پژوهشگر وسخنگوي اين طرح مي گويد: باوجود اين كه اين نامه با سرعت نور يعني 300هزار كيلومتر در ثانيه حركت خواهد كرد 20 سال طول خواهد كشيد تا به مقصد برسد... يعني اين نامه سال 2029 به مقصد مي رسد. اين پژوهشگر با اشاره به وجود فرصتي براي دريافت پاسخ نامه زمين اضافه كرد:اين سياره. سياره آب نام دارد ... همه مشتاقيم كه بدانيم سرانجام پاسخ اين نامه چه ميشود. چرا كه اين سياره از بين 358 سياره ايي كه تاكنون خارج از منظومه شمسي كشف شده اند اولين سياره است كه در آن امكان حيات وجود دارد.   عزيزان! آيا مي دانيد كه ايالات متحده آمريكا بسياري از اطلاعات مربوط به برنامه جستجوي حيات در هستي را مخفي مي كند؟! شكي نيست كه آنها حقايق زيادي مربوط به اين موضوع در دست دارند اما اجازه انتشار آن را ندارند. قطعا سعي وتلاش آنها در جستجوي حيات خارج از كره زمين واختصاص مليادها دلار بيهوده نبوده و نتيجه بيشتر اين پژوهشها كه بر وجود حياتي كه ممكن است اوليه يا پيشرفته باشد. تاكيد دارد. اينست كه اين حيات خارج از كره زمين وجود دارد و آنها براي كشف آن با يكديگر رقابت مي كنند.   دانشمندان گونه هاي ناشناخته ايي از موجودات دريايي را كشف كرده اند كه در اعماق اقيانوس زندگي مي كنند. عجيب اين جاست كه اين موجودات در نزديكي محل هايي زندگي مي كنند كه مملو از گدازه هاي مذاب است . جائيكه آب در آن به نقطه جوش ميرسد و فشار به بالاترين اندازه مي رسد. كه هر موجود عادي را نابود مي كند! در نتيجه وجود حيات در امثال چنين شرايط دشوار وغير منتظره ايي ما را به انديشه وجود حيات در سياره هاي ديگر راهنمايي مي كند. هر چقدر شرايط طبيعي موجود در اين سياره ها سخت ودشوار باشد!   هيچ يك از دانشمندان انتظار نداشتكه يك نوع گونه حيات را در يكي از غارهاي صخره هاي آتش فشاني كه مليون ها سال قبل تشكيل شده اند. بيابند. جائي كه نه نور دارد. نه آب ونه هوا... . بلكه هيچ كس توقع نداشت كه موجوداتي در مثل چنين شرايطي وجود داشته باشند. وليكن حقيقت اين است كه دانشمندان گونه هايي پيچيده ايي از حيات را كشف كرده اند كه در داخل اين صخره ها زندگي مي كنند. بر اين اساس چه چيز مي تواند مانع وجود حيات در صخره هاي سياره مريخ باشد؟   دانشمندان آثار ساده واوليه ايي از حيات را بر روي شهاب سنگ هايي كه از فضا مي آيند وبه زمين برخورد مي كنند. كشف كرده اند. وبعد از بررسي ها بسيار دريافتنه اند كه زندگي در منطقه خاصي از هستي متمركز نيست بلكه درتمام اجزاي هستي پراكنده است. يك نظريه جديد در مورد اصل حيات دانشمندان علم فيزيك فلكي در يكي از نظريه هاي جديد خود مي گويند كه ذرات بين اجرام آسماني و اطراف آن شناورند. و در برخي موارد به يك توده آسماني تبديل مي شوند و به تدريج با تاثير بادهاي خورشيدي حيات در آن راه يافته است تا بعد از آن به شكل ذرات غبار آسماني بر روي زمين قرار گيرد. تيم تحقيقاتي بولندي از گروه متخصصان اين امر طي يك تجربه آزمايشگاهي آشكار كردند كه ممكن است ذرات بيولوژيكي هنگاميكه غبار موجود در فضا با پرتو بزرگي از نور داراي انرژي عظيم بار مي گيرد. تشكيل شوند. با اين وجود ديگر دانشمندان در اين نظريه كه احتمال مي دهد كه حيات همان طور كه ميدانيم از فضاي خارجي راه يافته در فاصله هاي دور به زمين رسيده است. شك دارند.   همراه من در اين كهكشان زيبا تامل كنيد. بررسيها نشان مي دهد كه اين كهكشان بالغ بر 100مليارد ستاره دارد! از ميان اين ستاره ها. ملياردها ستاره شبيه خورشيدند ومليون ها ستاره وجود دارند كه اطراف آن ها سياره هايي شبيه سياره هاي منظومه شمسي مي چرخند! حال اگر فرض كينم كه تنها يك ستاره در اين كهكشان داراي حيات است. واگر حساب سرانگشتي از تعداد سياره هايي كه قابليت حيات دارند. داشته باشيم بيش ا
ز صد مليارد سياره خواهند شد. به اين عدد دقت كيند. اين رقم دانشمندان را مجبور مي كند كه اعتراف كنند كه خارج از كره زمين حيات وحود دارد.   سازمان پژوهشهاي فضائي آمريكا .ناسا. گفت جديدترين بررسيها كشف كرده است كه در زير سطح شكاف هاي غول آساي سياره مريخ اقيانوس آبهاي منجمد وجود دارد. كساني كه از دستور العمل ناسا مطلع هستند مي گويند كه اين كشف ناسا را ملزم مي سازد با يك كشتي مسكوني به همراه دانشمندان بر روي سطح مريخ بفرستد تا براي مدت 20 سال آنجا زندگي كنند.   وزن غبارموجود در هستي كه از سياره ها وستاره هاي دور به زمين رسيده. حدود سه هزار تن در هر سال است. گروهي از دانشمندان دانشگاه ياجيلونيان هلند مي گويند: برحسب ديگر نظريات احتمال اينكه صورتهاي اوليه اصل حيات در فضاي خارج شكل گرفته واز آنجا به صورت غبار به زمين رسيده باشد. بيشتر است تا اينكه با برخورد شهاب سنگ يا يك جرم غول پيكر ديگر به كره زمين رسيده باشد. والان... عزيزان ملاحظه مي كنيد كه دانشمندان براي كشف حيات خارج از اين كره خاكي. بر يكديگر پيشي مي گيرند واكثر آنها نيز تاكيد دارند كه حيات خارج از كره زمين وجود دارد.لذا در اين باره بحث وجستجو مي كنند به اين اميد كه با موجودات ديگر سياره ها را گرد هم آورند. ما اينجا نمي توانيم به سادگي از كنار اين خبر بگذريم بدون ينكه به ياد بياورم كه قرآن به وجود حيات خارج از كره زمين اشاره كرده است (في السماء) واينكه قادر است همه مخلوقات را گرد هم آورد. كه مي فرمايد: (وَمِنْ آَيَاتِهِ خَلْقُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَثَّ فِيهِمَا مِنْ دَابَّةٍ وَهُوَ عَلَى جَمْعِهِمْ إِذَا يَشَاءُ قَدِيرٌ) [الشورى: 29]. در اين آيه چند نكته وجود دارد: 1- نكته اول اينكه بر وجود مخلوقات خارج از زمين تاكيد مي كند. همراه من در اين آيه دقت فرمائيد: (وَمَا بَثَّ فِيهِمَا مِنْ دَابَّةٍ) يعني در آسمان و زمين. 2-نكته دوم اينكه اين آيه بر احتمال اجتماع اين مخلوقات فضائي با ما تاكيد دارد. دقت فرمائيد: (وَهُوَ عَلَى جَمْعِهِمْ إِذَا يَشَاءُ قَدِيرٌ) يعني خداوند قادر است همه مخلوقات خارج از سياره مارا باما گرد هم آورد. 3- درآيه: (وَمَا بَثَّ) نكته مهمي وجود دارد. كلمه (بَثَّ) با بياني دقيق انتشار حيات در آسمان ها وبين سياره ها وكهكشان ها تعبير مي كند. با من به اين تسلسل حوادث بنگريد: در ابتدا (وَمِنْ آَيَاتِهِ خَلْقُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ) اين همان چيزي است كه دانشمندان به يقين برآن تاكيد مي كنند كه قبل از وجود حيات هستي وجود داشته است. سپس (وَمَا بَثَّ فِيهِمَا مِنْ دَابَّةٍ) يعني انتشار حيات در آسمان وزمين به شكل "البث" يعني پراكندگي شروع شد يعني فرستادن بذر حيات به سمت زمين وعوالم ديگر . واين دقيقا همان چيزي است كه جديد ترين بررسي هاي آن را بيان مي كنند. اما عزيزان دوست دارم توجه شما را به وخامت اين نظريه هاي غربي كه مغاير نظرات قرآن است جلب كنم همانند پيشرفت غير واقعي و اتفاقي وگزينش طبيعي.... ما معتقديم كه خداوند همان است كه بذر حيات را پاشيد و او همان كسي است كه انسان را از جاك خلق كرد وهمان پروردگار عزوجل هر ذره از ذرات اين هستي را آفريد. حال سوال ما اين است كه... آيا اين همان چيزي نيست كه دانشمندان امروز آن را مي گويند و همجنان در جستجوي آن هستند؟ به راستي محمد(ص) اين اطلاعات را كه امروزه دانشمندان تازه در جستجوي آن هستند. آن روز از كجا آورد؟ اين نظريه را از كجا اقتباس كرده بود؟ نظريه ايي كه اكنون دانشمندان قرن21 آنرا مطرح مي سازند؟ بي شك اين تنها وحي صادق خداوندي است. سوال ديگري كه از آن كساني كه به رسالت پيامبر ما كه درود و سلام خواوند بر اوباد. شك دارند مي پرسيم: چه كسي در قرن 7ميلادي (زمان نزول قرآن) تصور مي كرد كه حيات در فضاي خارجي وجود داشته باشد؟ پيامبر اكرم را به خاطر سخن از مانند اين موضوعات پيچيده هستي. در زماني كه احدي به اين امور توجه نداشت. چه خواندند؟. به درستي كه خداوند متعال اين قرآن را نزل كردو اين حقايق هستي را در آن به وديعه نهاد تا به عنوان دليلي بر صدق رسالت اسلام در عصر ما باقي بماند... واين وعده الهي در اين آيه استوار باقي بماند كه مي فرمايد: (سَنُرِيهِمْ آَيَاتِنَا فِي الْآَفَاقِ وَفِي أَنْفُسِهِمْ حَتَّى يَتَبَيَّنَ لَهُمْ أَنَّهُ الْحَقُّ أَوَلَمْ يَكْفِ بِرَبِّكَ أَنَّهُ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ شَهِيدٌ) [فصلت: 53]. https://eitaa.com/zandahlm1357
14.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ زندگی پس از زندگی 👈 همیشه نماز برایم سوال بود ...
✍پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله)فرمود روز قيامت فردى را مى آورند و او را در پيشگاه خدا نگه مى دارند و كارنامه اعمالش رابه اومى دهند،اماحسنات خودرا در آن نمى بيند. عرض مى كند:الهى! اين كارنامه من نيست! زيرا من در آن طاعات خود را نمى بينم! به او گفته مى شود: پروردگار تو نه خطامى كند و نه فراموش. عمل تو به سبب غيبت كردن از مردم بر باد رفت. سپس مرد ديگرى را مى آورند و كارنامه اش را به او مى دهند. در آن طاعت بسيارى را مشاهدهمى كند.عرض مى كند: الهى! اين كارنامه من نيست!زيرا من اين طاعات را بجا نياورده ام! گفته مى شود: فلانى از تو غيبت كرد و من حسنات او را به تو دادم. 📚جامع الأخبار
🏡اتاقهاي بهشت 💠 ابوبصير مي‌گويد: امام صادق (عليه‌السلام) از پدران خود از حضرت علي (عليه‌السلام) چنين روايت نمود كه پيامبر خدا صلي الله عليه و آله و سلم فرمود: در بهشت اطاقهايي است كه ظاهر آن با باطن آن بوده و درونش از بيرون آن ديده مي‌شود. آنجا اقامتگاه فردي از امت من است كه داراي اين خويها باشد.كلامش نيكو باشد و مردم (گرسنه) را اطعام كند و سلام كند و پيوسته روزه‌دار باشد و در شب وقتي چشمان مردم در خواب رفته است او چشم خود را به رحمت پروردگار دوخته و به خواندن نماز مشغول گردد. آنگاه فرمود: يا علي (عليه‌السلام) آيا مي‌داني اطابه كلام (سخن نيكو) چيست؟ كسي كه هر صبح و هر شب ده مرتبه بگويد سبحان الله و الحمدلله و لا اله الا الله و الله اكبر (نيكو كلام مي‌باشد). اطعام الطعام (دادن غذا)، خرجي دادن مرد است به خانواده خود و اما ادامه روزه آن است كه انسان در طول ماه رمضان و در هر ماه (اول و وسط و آخر ماهاي قمري) سه روز روزه بگيرد كه ثواب روزه تمامي عمر بر او نوشته مي‌شود. والصلاة بالليل يعني اداي نماز در شب و هنگامي كه مردم در خوابند، پس شخصي كه نماز مغرب و عشا و نماز صبح را در مسجد به جماعت بخواند همانند كسي است كه تمامي شب را بيدار مانده باشد و افشاي سلام آن است كه از سلام دادن به هيچ يك از مسلمانان بخل نكند. 📚هزار داستان از زندگی امام علی(ع) •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
صفحه تست هوش حل معما باما همراه باشید👇👇👇👇 @zandahlm1357
📚 ⁉️ تفاوت تصویر را پیدا کنید؟؟ https://eitaa.com/zandahlm1357
✅ذکر بسیار عالی از آیت الله سید علی قاضی ره ،برای رفع همه مشکلات ✅علاّمه انصاری لاهیجی که ازشاگردان مرحوم آیت الله قاضی هستند، فرمودند: روزی از ایشان پرسیدم که: در مواقع اضطرار و گرفتاری چه در امور دنیوی و چه در امور اخروی، و در بن بست کارها به چه ذکر مشغول شوم تا گشایش یابم؟ ❌سید علی قاضی ره در جواب فرمودند: ”پس از پنج مرتبه صلوات و آیة الکرسی، در "دل خود و بدون آوردن به زبان "بسیار بگو: 🌟«اللّهُم اجعَلنی فی دِرعِکَ الحَصینَةِ الّتی تََجعَلُ فیها مَن تَشاءُ»🌟 إن شاء الله گشایش یابد.❌ ✅ علاّمه انصاری فرمودند:من اطاعت کرم و در مواقع گرفتاری های سخت و مشکلات لاینحلّ به این دستور عمل کردم و نتیجه های عجیب و بسیار عالی گرفتم 🌺✨✨🌺✨✨🌺✨✨🌺✨✨ 📚 مهر تابناک ص 260 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
ختم جهت گشایش و در قبل یا نزدیک 40 مرتبه سوره حمد را خوانده و سپس سر خود را برهنه کرده و دستان خود را بالا برده و هفتاد مرتبه گوید آنچنان روزی به او روی می آورد که خود تعجب کند 📚کشکول شمس ص 659 🌸✨ختم مجرب برای رسیدن به مقاصدومطالب مهم 📢این عمل برای رسیدن به مطالب ومقاصد مهم یقینی است!! 📢 تا 3روز به خواهد رسید🤗 به مدت3روز دروقت به سجده رفته و3مرتبه سوره والشمس را بخواند و در آیه شریفه فالهما ( آیه 8 ) حاجت خویش را در ذهن تصور کند 👈👈 شروع ختم و پایان آن روز جمعه باشد 📗 منتخب الختوم ص 43 : 🌸✨ :چهل روز، هر روز 135 مرتبه صلوات هديه به آن مخدره نموده ، مجرب است 🌸✨* : 👈روز شروع نماید تا چهل روز، هر روز پس از نماز صبح به تعداد 135 مرتبه به نام فاطمه صلوات فرستاده و به روح حضرت فاطمه کلابیه ، خانم ام البنین سلام الله علیها هدیه نماید . ان شاء الله در روز چهلم حاجت روا گردد. 🌸✨* : 🌸✨ختم یک دوره کامل قرآن به نیابت حضرت ام البنین سلام الله علیها جهت رفع گرفتاریها موثر خواهد بود. 📍روز قبل از طلوع غسل ڪردہ و بعد از نماز صبح 110 مرتبـہ یا علے بگوید 💖بعد از آن میان نماز ظهر و عصر بهمان عدد یا علے بگوید 💖 و هڪذا میان نماز مغرب و عشاء نیز بدستور سابق عمل نماید 🔅 روز پنج شنبـہ بـہ همان طریق و روز جمعـہ باز غسل ڪردہ 🔻 و ورد را بگوید و شب بعد از فرایض دو رڪعت نماز بخواند 🔅 در رڪعت اول حمد و سورہ اذا جاء نصر اللـہ و بعد از نماز سورہ مبارڪـہ یس را بخواند 🔻 و در آیـہ و ڪل فے فلڪ یسبحون حاجت را از قلب خود بگذراند 💮 و نیز در آیـہ سبحان الذے خلق الازواج ڪلها نیز از خاطر بگذراند و قبل از رسیدن ⭕️ بـہ آیـہ آخر بگوید : 🌿⚡️ سبحانَ المُنَفِّسِ عَن كُلِّ مَديون، سُبحانَ المُفَرِّجِ عَن كُلِّ مَڪروب ، سُبْحانَ الَّذي بِيَدِهِ مَلَكُوتُ كُلِّ شَيْ‌ءٍ وَ إِلَيْهِ تُرْجَعُونَ⚡️ 🌿 ✴️ پس بـہ سجدہ رفتـہ و حاجات خود را از خدا مسئلت نماید 📚گلهاے ارغوان ج 1ص 190 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
کانال رمان عاشقانه مذهبی ( علوی) رمان «جان شیعه، اهل سنت... عاشقانه ای برای مسلمانان» 🖋 قسمت صد و پنجاهم هوای گرفته و پر گرد و غبار این روزهای رفته از دی ماه سال 1392، چهره حیاط را حسابی کدر کرده و دلم می‌خواست آبی به سر و رویش بزنم، ولی از کمر دردم می‌ترسیدم که بلاخره دل به دریا زدم و قدم به حیاط گذاشتم. سنگفرش حیاط از خاک پوشیده شده و شاخه‌های نخل‌ها با هر تکانی که در دل باد می‌خوردند، گرد و خاک نشسته در لابلای برگ‌هایشان را به هوا می‌فرستادند. نوریه و پدر که کاری به این کارها نداشتند و از زمان آغاز بارداری‌ام، هر بار خود مجید حیاط را می‌شست. خجالت می‌کشیدم که با این کار سختی که در پالایشگاه داشت، شب هم که به خانه باز می‌گشت، در انجام کارهای خانه کمکم می‌کرد و هفته‌ای یکبار، صبح قبل از رفتن به محل کارش، حیاط را هم می‌شست و دوست داشتم قدری کمکش کنم که جارو دستی بافته شده از شاخه‌های نخل را از گوشه حیاط برداشتم، تمام سطح حیاط زیبای خانه‌مان را جارو زدم و به نوازش پاک و زلال آب، تن خاک گرفته‌اش را شستم و بوی آب و خاک، چه عطر دل انگیزی به پا کرده بود! هر چند به همین مقدار کار، باز درد آشنای این مدت در کمرم چنگ انداخته و دوباره نفسم به تنگ آمده بود، ولی حال و هوای با صفای نخلستان کوچک خانه، که یادگار حضور مادرم در همین حیاط دلباز و زیبا بود، حالم را به قدری خوش کرده بود که ارزش این ناخوشی گذرا را داشت. شلنگ را جمع کردم و پای حوض دور لوله شیر آب پیچیدم، جاروی دستی را کنار حیاط پای دیوار گذاشتم و خودم به تماشای بهشت کوچکی که حالا با این شست و شوی ساده، طراوتی دیگر پیدا کرده بود، روی تخت کنار حیاط نشستم. آفتاب کم رمق بعد از ظهر زمستان بندر، که دیگر جانی برای آتش بازی‌های مشهورش نداشت، فرصت خوبی مهیا کرده بود تا مدتی طولانی در آرامش مطبوعش، آرام بگیرم. همانطور که تخته پشتم را صاف نگه داشته بودم تا نفسم جا بیاید و درد کمرم قرار بگیرد، با نگاهم به تفرج شاخه‌های با شکوه نخل‌ها رفته بودم، ولی این خلوت خوش عطر هم چندان طولانی نشد که در ساختمان با صدای کشداری باز شد و نوریه قدم به حیاط گذاشت. با قدم‌های کوتاهش به سمت تخت آمد و مثل همیشه لب از لب باز نکرد تا من مقابل پایش برخاسته و سلام کنم. جواب سلامم را داد و با غروری که از صورتش محو نمی‌شد، گفت: «خوب شد حیاط رو شستی! اونقدر خاک گرفته بود که نمی‌تونستم پام رو از اتاق بیرون بذارم.» از این همه بی‌اخلاقی‌اش، گرچه عادت کرده بودم، ولی باز هم دلم گرفت و تنها لبخند کمرنگی نشانش دادم، ولی نیش و کنایه‌هایش تمامی نداشت که مستقیم نگاهم کرد و پرسید: «تو چرا هیچ وقت نمیای پایین؟ من الان دو ماهه که اینجام، ولی تو یه سر هم نیومدی خونه من. از من خوشت نمیاد؟» از اعتراض بی‌مقدمه‌اش جا خوردم و پیش از آنکه فرصت کنم جوابش را بدهم، با همان حالت موزیانه‌اش ادامه داد: «نکنه شوهرت از من خوشش نمیاد؟ آخه هر وقت تو حیاط هم من رو می‌بینه، خیلی سنگین برخورد می‌کنه.» از توصیفی که از رفتار مجید می‌کرد، ترسیدم و خواستم به گونه‌ای توجیهش کنم که باز هم امان نداد و با لحنی لبریز شک و تردید پرسید: «عبدالرحمن می‌گفت از اهل سنت تهرانه، آره؟» و من نمی‌خواستم دروغ پدر را تأیید کنم و می‌ترسیدم نوریه شک کند که دستپاچه جواب دادم: «آره، تهرانیه، اینجا تو پالایشگاه کار می‌کنه...» و برای اینکه فکرش را از مجید منحرف کنم، با لبخندی ساختگی ادامه دادم: «حالا امشب مزاحمتون میشیم!» در برابر جمله خالی از احساسم، او هم لبخند سردی تحویلم داد و بدون آنکه لحظه‌ای کنارم بنشیند، به سمت باغچه حاشیه حیاط رفت و من که نمی‌توانستم لحظه‌ای حضورش را تحمل کنم، به سمت ساختمان برگشتم که صدایم زد: «الهه! عبدالرحمن عادت داره شب‌ها زود بخوابه. اگه خواستی بیای، زود بیا که مزاحمش نشی!» از عصبانیت گونه‌هایم آتش گرفت که با دو ماه زندگی در این خانه، خودش را بیش از من مالک همه چیز پدرم می‌دانست و باز هم چیزی نگفتم و وارد ساختمان شدم. حالا از بغض رفتار نوریه، سردرد هم به حالم اضافه شده و با سینه‌ای که از حجم غم پُر شده و دیگر جایی برای نفس کشیدن نداشت، پله‌ها را یکی یکی طی می‌کردم تا به خانه خودمان رسیدم. خودم طاقت دیدن نوریه را در خانه مادرم نداشتم و حالا می‌بایست مجید را هم راضی می‌کردم که در این میهمانی پُر رنج و عذاب همراهی‌ام کند که اگر این وضعیت ادامه پیدا می‌کرد، آتش غیظ و غضب نوریه دامن زندگی‌مان را می‌گرفت. https://eitaa.com/zandahlm1357 با ما همراه باشید🌹
ارتباط موفق_10.mp3
11.86M
۱۰ 🧨 سرزنش و طعنه، حتی اگر به زبان جاری نشود؛ و فقط از درون شما، بگذرد نیـــز ؛ دیگران را از اطراف شما، پراکنده می‌کند! محال است، شما در جذب دیگران موفق باشید؛ مگر آنکه اهل سرزنش، طعنه و قضاوت نباشید. 🎤
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@shervamusiqiirani - جوانی - عبدالحسین مختاباد.mp3
4.83M
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 جوانی شمع ره کردم که جویم زندگانی را نجستم زندگانی را و گم کردم جوانی را کنون با بار پیری آرزومندم که برگردم به دنبال جوانی کوره راه زندگانی را به یاد یار دیرین کاروان گم کرده را مانم که شب در خواب بیند هم‌رَهان کاروانی را بهاری بود و ما را هم شبابی و شِکَر خوابی چه غفلت داشتیم ای گل شبیخون جوانی را سخن با من نمی‌گوئی الا ای همزبان دل خدایا با که گویم شِکوِه‌ی بی همزبانی را نسیم زلف جانان کو که چون برگ خزان دیده به پای سرو خود دارم هوای جانفشانی را نمیری شهریار از شعر شیرین روان گفتن که از آب بقا جویند عمر جاودانی را 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🆔 https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⬆️⬆️ ادامه ع ع 📝 نظریه‌ «کانت» که میگوید آزادی فقط در چارچوب احکام الهی وجود دارد، راهی برای فرار از یک جهان محدود و بدون حق انتخاب واقعی انسان به نظر میرسد. این مسئله به لحاظ فلسفی بسیار پیچیده است و راه حل مناسب، همان حالت تعادل بین جبر و اختیار (امر بین الامرین) است که در روایات ائمه (علیهم السلام) مثلاً در «کافی» می‌بینیم. با این فرض، فقط وصی الهی است که میتواند معمای لاینحل آزادی اگزیستانسیالیستی را حل کند. بنابراین، تعیین رهبر از سوی خدا با آزادی تضادی ندارد، بلکه بر عکس، آزادی خارج از چارچوب رهبری منصوب از جانب خدا ممکن نیست. در مورد دموکراسی وضع از این هم بدتر است. من بعید میدانم که این کلمه اصلاً معنایی داشته باشد. دموکراسی تنها یک دستاویز سیاسی است. از دموکراسی چنین برمی‌آید که مردم حق انتخاب دارند و از این حق استفاده میکنند و این، مستلزم نوعی آزادی است که دیدیم اساساً وجود ندارد. آزادی در جهان واقع، استثمار محض است و مهم نیست که با چه نامی بر آن سرپوش بگذاریم. زنجیرهای استثمار انسان، تنها در چارچوب رهبری منصوب از جانب خدا شکسته خواهد شد. ❓❓ غفلت و روگردانی از اوصیای الهی پیامبران در روزگاران پیشین هم وجود داشته و در کتاب مقدس هم ذکر شده است. چرا انسانها باز هم مرتکب چنین اشتباهی میشوند؟ ✅ پاسخ : برای بررسی ریشه‌های این غفلت باید شرایط اعتقادی افراد را در نظر گرفت. اگر فرض کنیم که اختیار محض وجود دارد، روگردانی از وصی الهی ریشه در ناآگاهی انسان از منافع حقیقی خود دارد. اگر به جبر قائل باشیم، پشت کردن به وصی ریشه در شرارت ذاتی انسان دارد که مسیحیان به همین معتقدند. و اگر به همان حالت میانه‌ جبر و اختیار ائمه معتقد باشیم، با دو احتمال روبرو میشویم. در شرایطی که اصول ائمه به درستی اجرا شود، مردم را میپذیرند، چون می‌بینند که در این صورت منافعشان تأمین میشود. اما اگر اصول ائمه کنار گذاشته شود، مردم از اطلاعات لازم برای درک ولایت بی‌ بهره و در نتیجه، تنها و بی یاور میمانند. فقط کسانی که مورد لطف خدا قرار گرفته ‌اند، ولایت و وصایت را درک میکنند. چنین افرادی نخبگان جامعه هستند و وظیفه دارند که در دنیایی خصومت آمیز، بر اساس رهبری الهی عمل کنند. اقبال جهانی به وصایت و ولایت، با ظهور مهدی (علیه السلام) پدید خواهد آمد. ❓❓ امت اسلامی چگونه تنها پس از ۷۰ روز واقعه غدیر را به فراموشی سپرد؟ ✅ پاسخ : این، حکایت غم ‌انگیزی است. من بالشخصه، چون سالها مسیحی تعمیدی (باپتیست) بوده‌ ام و به کتاب مقدس اعتقاد دارم، فکر میکنم که اگر مسلمانان کتاب‌های آسمانی پیشین را جدی تر گرفته بودند، به این راحتی به خطا نمیرفتند. تورات در سه بخش، از امام علی (علیه السلام) خبر داده است و، همان گونه که گفتم، واژه «گدیر» هم چند بار تکرار شده است. مسلمانان زمان پیامبر (صلی الله علیه واله) باید از این حقایق اطلاع می‌داشتند و خطبه‌ غدیر خم را جدی‌تر می ‌گرفتند. ❓❓ اگر در همان روزگار در غدیر خم حضور داشتید، چگونه با امام علی (علیه السلام) تبریک می‌گفتید؟ 🔰 پاسخ : از ایشان شرم حضور داشتم و نمیتوانستم چیزی بگویم. 📚 منبع: پایگاه اطلاع رسانی رهیافته https://eitaa.com/zandahlm1357
khotbe ghadir part2.mp3
2.19M
خوانش پیامبر اکرم 2️⃣🔶بخش دوم خطبه : فرمان الهی برای اعلان ولایت امیرالمومنین علیه السلام
.......: نهايتاً حرف اسلام اين است كه كليد حل مشكلات متخلق شدن همه، به اخلاق پروردگار است. اگر يك نفر ستمكار هم بين مردم باشد باز كشتى حيات عيب پيدا خواهد كرد، و خيمه حيات دچار تنگنا خواهد شد. در قيامت هم همين طور، با اين كه «مَلِكِ يَوْمِ الدِّينِ» است قدرت واحد و تمام مهار قيامت به تنهايى به دست اوست. در قرآن مجيد مى فرمايد: به اندازه رشته نازك وسط هسته خرما كه به زحمت هم به چشم مى آيد، يا در آيات ديگر مى فرمايد: به اندازه سوراخ ريز ميان هسته خرما به احدى ستم روا نخواهم داشت. اين طور نيست كه در بازار قيامت بگويم اين طرفم فرعون است، اين نمرود است، اين شمر است، اين يزيد است و با اين اوضاعى كه در دنيا داشتند بيش از حد جرمشان توى سرشان بزنم، نه، جريمه به اندازه جرم است، خداوند ستم نمى كند. (۳) منفعت اين ديدگاه يك منفعت اين نظر پاك اين است كه هيچ گاه انسان گلايه مند و شاكى از وجود مقدس او نمى شود. وقتى كه آنجا را در اوج عدالت ببيند و ستمكارى و مولدش را انحراف فكرى و روحى خود انسان بداند، تمام درهاى گلايه و شكايت از پروردگار عالم به روى ذهن بسته مى شود، آن وقت رابطه آدم با پروردگار عاشقانه مى شود، بى رغبتى به حق در دل پيدا نمى شود، كسالت از حق در باطن پديدار نمى شود و خستگى از حق براى انسان نمى آيد. بلكه انسان در اين سير فكرى پاك روز به روز بر عشق و ايمان و ارتباط و عبادت و حركتش به جانب مقام قرب اضافه مى شود. اين پاكى و عشق تا جايى مى رسد كه نوشته اند: روز عاشورا هر چه بر أباعبدالله (ع) مى گذشت برافروختگى چهره او بيشتر مى شد، و زمانى كه شمر تيزى خنجرش را مى خواست به گلوى حضرت بكشد سيد الشهداء (ع) لبخند زد، اين لبخند خيلى معنى داشت، معنايش هم اين بود كه تمام وجودم از محبوبم در اوج رضايت قرار دارد و آنچه مىگذرد مربوط به انحراف انسان است نه تقدير و عمل پروردگار. اين نظر وجود مباركشان به پروردگار در جهت فعل پروردگار است. https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا