تاریخ غیبت صغری 1.MP3
7.4M
🎤🎤🎤
💠 سلسله دروس #مباحث_تخصصی_مهدویت 27
🎬 جلسه 7️⃣2️⃣
📋 موضوع : بررسی تخصصی #تاریخ_عصر_غیبت (قسمت اول)
🎤 با تدریس #استاد_احسان_عبادی ( از اساتید مهدویت )
✳️
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: 📗#معرفی_کتاب📗 کتاب «سلیمانی عزیز» روایتگر خاطراتی متفاوت و خواندهنشده از سردار سپهبد شهی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
﷽
←📸 #تصویر_سردار
←عشق را با خون خود کردی تو امضاء ای شهید
خویش را بردی به اوج عرش اعلاء ای شهید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌یک نفر اصفهانی که موفق به اذان گفتن بر روی بام خانه کعبه ان هم با شهادت دادن به ولایت امیرالمومنین علیه السلام در مقابل پادشاه عربستان شد
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: خدا به آدم دست داده. خدا به انسان دست داده یعنی خودت بار مسولیت خود را به دوش بگیر و کارت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خدا پاکمان کند بعد خاکمان کند.
این مثل، در واقع دعایی است به معنی این که ای کاش پیش از این که بمیریم و به خاک رویم، خداوند بخشایش خود را شامل ما کند و گناهان ما را ببخشاید؛ و نیز در مورد کسی که کارهای زشتی میکرده، اما توبه کرده و پس از یک زندگی خدا پسندانه کوتاه، از دنیا رفته است، این مَثَل را به کار میبرند. [۱]
----------
[۱]: . همان، ج ۱، ص ۴۵۵.
https://eitaa.com/zandahlm1357
#پاسخ_به_سؤال_اعضای_کانال
#سؤال_معرفتی
سؤال👇
سلام وعرض ادب
ببخشید وقتی عروسی میری مخصوص اشنای نزدیک
ومتاسفانه خودشون اصلا مراعات حجاب و ...ندارند وحتی مختلط میشن بعد اگه ازت بپرسند که عروسی چجور بود ویا فلانی چطور بود اگه بخوین حقیقت رو بگیم با شکل ظاهر شون ایا غببت حساب میشه؟
پاسخ👇
سلام علیکم
اولا لازم نیست با تمام جزئیات مطرح شود.
ثانیا غیبت کسی که به صورت علنی گناه می کند و باکی هم ندارد دیگران متوجه شوند، درباره همان گناه اشکالی ندارد.
#گناهان
#غیبت
#پاسخ_به_سؤال_اعضای_کانال
#سؤال_شرعی
سؤال👇
سلام علیکم
چند دست لباس کودک صاحب کار قبلی همسرم برای دخترم به ما دادند حال همسرم میگه که ایشون سگ باز هستند و ممکنه که لباسا نجس باشند و ما مطمئن نیستیم چون خیلی وقته همسرم با ایشون کار نمیکنه
لطف کنید و بفرمائید تکلیف چیه؟
مرجع آیت الله خامنهای
پاسخ👇
سلام علیکم
اگر خود لباس ها از پوست حیوانات حرام گوشت نیست، استفاده کردن آنها اشکالی ندارد.
#احکام
#احکام_هدیه
#پاسخ_به_سؤال_اعضای_کانال
#سؤال_شرعی
سؤال👇
سلام عیدتون مبارک
ببخشید چند قسمتی از فرش هال و آشپزخانه و اتاق نجس شده بود، این نجاست ها خشک شده بود. تایه مدتی همینطور بود و بنده در این مدت بارها از جاروبرقی استفاده کردم. میخواستم بدونم آیا جاروبرقی نجسه و بتید شسته بشه؟؟
پاسخ👇
سلام علیکم
اگر خشک بوده است، نجس نیست.
#احکام
#احکام_نجاست
#پاسخ_به_سؤال_اعضای_کانال
#سؤال_شرعی
سؤال👇
سلام و خسته نباشی
ببخشید یک سوال داشتم من قران اموزم من کلاس قرانم در مسجد هست ایا بازی کردن(والیبال . فوتبال . و...) در حیاط (مسجد)اشکال دارد ؟ یا چه حکمی دارد
پاسخ👇
سلام علیکم
در فرض سؤال اشکالی ندارد.
#احکام
#احکام_مسجد
#پاسخ_به_سؤال_اعضای_کانال
#سؤال_شرعی
سؤال👇
سلام خسته نباشید و خدا قوت
ببخشید آیا موی خرگوش نجس است ؟؟اگه روی لباس بچسپد برای نماز اشکال دارد؟؟؟گوشت خرگوش را میتوانیم بخوریم؟؟مقلد رهبر
پاسخ👇
سلام علیکم
اگر موی خرگوش در لباس باشد موجب بطلان نماز است.
گوشت آن نیز حرام است.
#احکام
#احکام_حیوانات
#خرگوش
#پاسخ_به_سؤال_اعضای_کانال
#سؤال_شرعی
سؤال👇
سلام علیکم
کسی که ارایشگاه داره وکار کاشت ناخن و مژه انجام میده ایا کارش مشکل داره وگناه هست درامدش چی ایا حلال هست
رهبری
پاسخ👇
سلام علیکم
اگر قابل برداشت باشد، کاشتن آن و دریافت دستمزد فی نفسه اشکال ندارد؛ اما اگر کاشت به نوعی باشد که برداشتن آن ممکن نباشد و یا برداشتن آن مشقت غیر قابل تحمل داشته باشد، در این موارد کاشت ناخن بدون ضرورت غیر قابل اجتناب، جایز نبوده و در نتیجه دریافت دستمزد در قبال آن هم جایز نیست. البته اگر برای آرایشگر معلوم نباشد که فرد مراجعه کننده جزو چنین افرادی است یا خیر، انجام این کار و گرفتن دستمزد فی نفسه اشکال ندارد.
#احکام
#احکام_شغلها
#احکام_کسب_وکار
#شغل_آرایشگری
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
به کوروش به آرش به جمشید قسم
به نـقـش و نـگار تخت جمشید قسـم
ایــــران همی قلب و خون مـن اســــت
گـــرفــتـــه زجــان در وجـــود مــن اســت
بـــخــوانـیــم ایــن جـــمـلـه در گــوش بــــاد
چـــو ایــــــران مـــبــــاشــد تــن مـــن مــبــاد
صفحه
شاعران ایران زمین
.......:
@zandahlm1357
كمالالدین بافقی متخلص به وحشی از شعرای زبردست قرن دهم است. وی در اواسط نیمهٔ اول قرن دهم در بافق به دنیا آمد و تحصیلات مقدماتی خود را در زادگاهش طی کرد. او در مدت عمر مانند خواجهٔ شیراز از مسافرتهای دور و دراز احتراز میجست و جز به کاشان و عراق سفر نکرد. وحشی بافقی در حدود سال ۹۹۹ هجری قمری درگذشت. مزار وی در محلهٔ سر برج یزد در برابر مزار شاهزاده فاضل، برادر امام هشتم قرار دارد. آثار باقیماندهٔ وی عبارتند از دیوان اشعار، مثنوی خلد برین، مثنوی ناظر و منظور و مثنوی فرهاد و شیرین که این آخری به علت فوت وی ناتمام ماند و قرنها پس از او وصال شیرازی آن را به اتمام رساند.
آثار او در این مجموعه:
گزیدهٔ اشعار
خلد برین
ناظر و منظور
فرهاد و شیرین
طرح نوی در سخن انداختم
طرح سخن نوع دگر ساختم
بر سر این کوی جز این خانه نیست
رهگذر مردم دیوانه نیست
ساختهام من به تمنای خویش
خانهای اندر خور کالای خویش
هیچ کسم نیست به همسایگی
تا زندم طعنه ز بیمایگی
بانی مخزن که نهاد آن اساس
مایه او بود برون از قیاس
خانه پر از گنج خداداد داشت
عالمی از گنج خود آباد داشت
از مدد طبع گهر سنج خویش
مخزنی آراست پی گنج خویش
بود در او گنج فراوان به کار
مخزن سد گنج چه، سد سد هزار
گوهر اسرار الاهی در او
آنقدر اسرار که خواهی در او
هر که به همسایگی او شتافت
غیرت شاهی جگرش را شکافت
شرط ادب نیست که پهلوی شاه
غیر شهان را بود آرامگاه
من که در گنج طلب میزنم
گام در این ره به ادب میزنم
هم ادبم راه به جایی دهد
در طلبم قوت پایی دهد
جهد کنم تا به مقامی رسم
گام نهم پیش و به کامی رسم
کام من اینست که فیاض جود
انجمن آرای بساط وجود
مرحمت خویش کند یار من
کم نکند مرحمت از کار من
آن که به ما قوت گفتار داد
گنج گهر داد و چه بسیار داد
کرد به ما لطف ز لطف عمیم
نادره گنجی و چه گنج عظیم
آن که از این گنج نشد بهرهمند
قیمت این گنج چه داند که چند
دخل جهان گشته مهیا از این
بلکه دو عالم شده پیدا از این
بود جهان بر سر کوی عدم
بیخبر از وضع جهان قدم
نه سخن کون و نه ذکر مکان
نه ز هیولا وز صورت نشان
نام سما و لقب ارض نه
عمق نه وطول نه و عرض نه
چون نه ز ابعاد نشان بود و نام
قابل ابعاد که بود و کدام
غیر برون بود ز ملک وجود
غیر یکی ذات مقدس نبود
بود یکی ذات و هزاران صفات
واحد مطلق صفتش عین ذات
زنده باقی احد لایزال
حی توانا صمد ذوالجلال
بیند و گوید نه به چشم و زبان
زو شده موجود هم این و هم آن
آن که از او دیده فروزد چراغ
وز مدد باصره دارد فراغ
وان که دهد کام و زبان را بیان
هست چه محتاج به کام و زبان
آنچه نه او بود نمودی نداشت
محض عدم بود و وجودی نداشت
خلوتیان جمله به خواب عدم
در تتق غیب فرو بسته دم
تیره شبی بود، درآن تیره شب
ما همه در خواب فرو بسته لب
شام سیاهی که دو عالم تمام
گم شده بودند در آن تیره شام
موج برآورد محیط قدم
ابر بقا خاست ز بحر کرم
گشت از آن ابر که شد درفشان
حامله در صدف کن فکان
شعشعهٔ آن گهر شب فروز
کرد شب تار جهان همچو روز
صبح دل افروز عنایت دمید
باد روان بخش هدایت وزید
کوکبهٔ مهر پدیدار شد
هر دو جهان مطلع انوار شد
از اثر گرمی آن آفتاب
دیده گشودند جهانی ز خواب
عقل جنیبت ز همه تاخت پیش
رایت خویش از همه افراخت پیش
فوج به فوج از پی هم میرسید
خیل و حشم بود که صف میکشید
جیش عدم سوی وجود آمدند
بر سر میدان شهود آمدند
تاخت برون لشکری از هر طرف
پیش جهاندند و کشیدند صف
لشکر حسن از طرفی در رسید
عشق و سپاهش ز برابر رسید
از طرف حسن برون تاخت ناز
وز طرف عشق در آمد نیاز
عشق و سپاهی ز کران تا کران
حسن و وفا بود جهان تا جهان
محنت و درد سپه بیشمار
آمد و صف زد ز یمین و یسار
سوز و گداز آمده در قلبگاه
زد علم خویش به قلب سپاه
از صف خود عشق جدا گشت فرد
تاخت به میدان و طلب کرد مرد
پر جگر آن مرد که شد مرد عشق
آمد و نگریخت ز ناورد عشق
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
صفحه امر به معروف و نهی از منکر
.......:
@zandahlm1357
💠خواهی نشوی رسوا، عامل به سه آیت شو !
شخصی به عبد الله بن عباس گفت: میخواهم امر به معروف و نهی از منکر کنم. ابن عباس پرسید: شروع کرده ای؟ گفت: تصمیم دارم. ابن عباس گفت: مانعی ندارد؛ اما مواظب باش که سه آیه تو را رسوا نسازد! آن شخص گفت: کدام سه آیه؟ ابن عباس گفت: یکی این آیه که میگوید: «أَتَأْمُرُونَ النَّاسَ بِالْبِرِّ وَتَنْسَوْنَ أَنْفُسَکُمْ» [3] ؛ آیا تو اطمینان داری که از مخاطبان و نکوهش شدگان این آیه نیستی؟ آن شخص گفت: نه، آیه دوم را بگو. ابن عباس گفت: آیه ی دوم این است که میگوید: «لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ، کَبُرَ مَقْتًا عِنْدَ اللَّهِ أَنْ تَقُولُوا مَا لَا تَفْعَلُونَ [4] »، نسبت به این آیه چه طور؟ آیا مطمئن هستی که از توبیخ شدگان این آیه نیستی؟ آن شخص گفت: نه، آیه سوم را بگو. ابن عباس گفت: آیه ی سوم، گفتار خدای تعالی به نقل از عبد صالح حضرت شعیب ( (علیه السلام) ) است که به مردم چنین گفت: «وَمَا أُرِیدُ أَنْ أُخَالِفَکُمْ إِلَی مَا أَنْهَاکُمْ عَنْهُ [5] »: آیا از اهل این آیه هستی؟ آن شخص گفت: نه، ابن عباس گفت: بنابراین اول از خودت شروع کن [آن گاه به نصیحت کردنم. ص: 44
[3]: بقره / 44، ترجمه: آیا مردم را به نیکی دعوت میکنید، اما خودتان را فراموش میکنید؟
[4]: صف / 2-3. ترجمه: ای کسانی که ایمان آورده اید! چرا سخنی میگویید که عمل نمی کنید؟ نزد خدا بسیار موجب خشم است که سخنی بگویید که عمل نمی کنید!
[5]: هود / 88، ترجمه: من هرگز نمی خواهم چیزی که شما را از آن باز میدارم، خودم مرتکب شوم.
📙[هزار و یک حکایت اخلاقی]
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
⭕️ #منکر؛ کسی که چشم چرانی میکنه!
✅ #نمونه_تذکر 👇
🔹[ یهو یه چیزی میگم یا سوالی میپرسم که حواسش پرت شه]
🔸حضرت علی(علیه السلام) گفتن:
«قلب، بایگانی چشم است»
قربونت برم، دقت کن که چی بایگانی میکنی!
🔹حدیث داریم: «اگه کسی به خاطر ترس از خدا به نامحرم نگاه نکنه، خدا بهش ایمانی میبخشه که در دلش لذت شیرینی اونو احساس میکنه»
🔸مواظب باش عزیزم، نگاه به نامحرم ظاهرش ساده است،
اما کم کم آدمو گرفتار گناه های بزرگتری میکنه!
🔹هر که باشد نظرش در پی ناموسِ کسان
پی ناموسِ وی اُفتد نظر بوالهَوَسان!
✍ برگرفته از کتاب چی بگم آخه؟!
🍀