eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.3هزار عکس
35.1هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......: حكمت ۳۱ مَنْ حَاسَبَ نَفْسَهُ رَبِحَ وَ مَنْ غَفَلَ عَنْهَا خَسِرَ تو اي كه ديده فرو بسته اي ز كرده خويش هميشه زشتي احوال ديگران بيني حساب نفس بدانديش كن كه سود بري شوي چو غافل از اعمال خود زيان بيني .......: حکمت رضوی (ع) نویسنده✍علی باقر زاده https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📱 | آرام می گیرد دلم در بارگاهت🕊 ای مشهد تو چون پناه اهل عالم🕊 (ع)☀️ - الزیاره -همراهان💚
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷شهید حجت الاسلام مصطفی ردانی پور 📹 سخنان شهید ردانی پور درباره منتظران واقعی امام زمان (عج)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
.......: سنگهای مرموز بچه‌ها هم متوجه جریان شده اند و از هم اکنون خود را آماده ی برگشت می‌کنند. آخرین مهرها ساخته می‌شود. وسایل شخصی جمع آوری می‌شود و نواقص سنگر بر طرف می‌شود. می‌خواهند یک سنگر مرتب و خوب را تحویل نیروهای بعدی بدهند. از آب و جاروی بعد از ظهر هم غافل نمی شوند. ولی همه اش این گونه نیست. غروب اینجا هم سنگین است. خصوصا در این روزهای آخر. قرار است به زودی این منطقه با تمام خاطره هایش ترک شود. بچه‌ها خاطره‌ها را مرور می‌کنند. از شب اول و دوم سخن می‌گویند. در همان شبها نیروهای دسته ی یک می‌گفتند یک نفر از رو به رو و از آن طرف خاکریز به این طرف سنگ پرتاب می‌کند. روی این حرف هم مقاومت می‌کردند. دلیل هم می‌آوردند. می‌گفتند، عراقی‌ها می‌آیند و سنگ می‌اندازند. این حرکت ابلهانه از سوی عراقی‌های ترسو محال بود. آنها می‌توانستند تیر بیندازند، چرا سنگ؟ حرف به گردان کشید و همین موضوع باعث خنده و شوخی سایر نیروها شده بود. حتی یک شب معاون گروهان برای اینکه اثبات کند، نیروهای عراقی جرأت ندارند به خطوط ما نزدیک شوند چه برسد به اینکه سنگ بیندازند، چند نفر از نیروهای همان دسته را برد جلو و به اصطلاح آنها را تا صبح در کمین گذاشت. جالب این بود که سنگرهای روی خاکریز صبح اظهار داشتند، شب گذشته باز هم از رو به رو سنگ پرتاب می‌کردند. موضوع جدی تر شد. شک بر همه غلبه کرده بود. عده ای هم می‌گفتند این کار خود نیروها است. می‌خواهند اذیت کنند! آخر هم به همین امر رسیدند و متوجه شدند که آقا سعید که خیلی شوخ و با مزه است، هر از گاهی از یک نقطه مناسب به طرف سنگرهای نگهبانی سنگ می‌اندازد و بیشتر از هر کس خود او به این گونه شایعات دامن می‌زند و بدین وسیله خود را از مظنونیت خارج می‌کند. خاطره ی جالبی بود. مسئول دسته میهمان، شایعه‌ها را از زبان بچه‌ها شنید و گفت: «بهتر است برای هوشیاری نیروها ما همچنین کاری بکنیم» ولی آقا سعید گفت: «از جانتان سیر شده اید، این کار را بکنید، بچه‌ها آبکشتان می‌کنند. ما هم اشتباه کردیم. / خنده /» دو شب بیشتر برای خلوت یاران باقی نمانده. عده ای دعای ابوحمزه ثمالی را در این مدت خوانده و گریه کرده اند. بعضی‌ها «جامعه کبیره» را از حفظ شده اند. تعداد زیادی نماز شبشان ترک نشده. آخرین نماز شبهای یازده رکعتی در خط پدافندی جبهه ی اسلام. شاید این توفیق دیگر نصیب نشود. پس باید از همین شبها نیز استفاده کرد. چون سنگرها کوچک هستند و بیرون از سنگر امنیت کافی برای ایستادن و نماز شب نیست، بسیاری از بچه‌ها بدون ریا و به عنوان یک وظیفه ی عرفانی بر می‌خیزند و نماز عشق می‌خوانند. نباید از ترس ریا، این کلاسها را ترک کرد. ریا چیز بدی است ولی شیطان از همین راه هم وارد می‌شود که اگر تو بلند شوی و نماز بخوانی، دیگران متوجه می‌شوند و... باید همه ی لطایف را لحاظ کرد و نماز هم خواند. می‌توان یک پتو به روی خود انداخت. در گوشه ای ایستاد و آرام آرام گریه کرد. خداوند «مستغفرین بالاسحار» را دوست دارد. عشق و حال و رکوع و سجود و تسبیح و تکبیر و تهلیل و... همه یادگارهایی است که روی این سرزمین و داخل این سنگرهای کوچک به امانت سپرده می‌شود تا ان شاء الله در روز قیامت گواهی بدهند. در اینجا، انسانها به گونی و خاک و جعبه [صفحه ۱۱۸] مهمات و پتوهای سیاه، ارزش می‌دهند. نماز شب در این محل مقبول است، نه در کاخهای بلند و بزرگ که در سر در آن روی یک مرمر گران قیمت نوشته شده باشد: «هذا من فضل ربی! » نماز شب مال خانه‌های کوچک و با صفایی است که در آن نان حلال خورده می‌شود و با اخلاق نیک و گفتار نیک از حریم اسلام پاسداری می‌شود. نماز شب از این سنگرها به معراج می‌رود. سنگرهای کوچک با سقفی کوتاه، نمناک و ساده که با چند گونی خاک، پیچیده شد. در توکل خدایی. این سنگرها در مقابل گلوله‌های سنگین و آتشین دشمن، ناچیز است؛ ولی آن گلوله‌های آتشین و سنگین در مقابل اراده ی خداوندی هیچ اند. گردان بعدی می‌آید. آنها هم مثل ما هستند. تعداد و تجهیزات و... ولی از نظر تقوا جلوتر از ما. با محبت تمام از آنها استقبال می‌کنیم. همزمان با ورود آنها به سنگر، نیروهای قدیمی سوار بر تویوتاهای چراغ خاموش می‌شوند و به عقب انتقال می‌یابند. دفاع مقدس سینای شلمچه https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهید چمران: نا ملایمات ، کنایه ها ، سرزنش ها ، توهین ها و تهمت ها و حسادت ها … شما را نرنجاند و از مسیر حق دور نسازد انسان های پست و حقیر همیشه به قطار در حال حرکت سنگ می زنند ! خر مقدس ها و بی دین ها دو لبه یک قیچی هستند
Part22_گلستان سعدی.mp3
14.9M
📗کتاب صوتی با روایت دکتر اسماعیل آذر قسمت 2⃣2⃣
دانش و ستمگر نیز به یارانش فرمود: دانش بیاموزید، و برای دانش آرامش و بردباری فراگیرید، و از دانشمندان ستمگر نباشید که دانش شما نتواند در برابر جهلتان مقاومت کند. مَثل دانشمند بی عمل عیسی علیه السلام می‌گوید: مثل دانشمندان بد، صخره ای است بر دهانه رودخانه، نه از آب می‌نوشد و نه آن را رها می‌کند تا آب به زراعت برسد. وقت دانش آموزی از سخنان رمزی حکماء این است که: روزگار بهار خالی از دانشمند نیست، معنای این جمله این است که بدست آوردن کمال در همه ی آن ممکن است. چه در جوانی یا کهولت یا پیری، پس بازنشستن از کسب فضیلت در هیچ وقتی روا نیست. و چه خوش گفته که: دل را خوش کن که بهار رسیده است، رفیق! دست مرا از جام شراب خالی مگذار که بلبل می‌گوید: عمر گذشت و گذشته باز نیاید. هذا زمن الربیع عالج کبدی یا صاح لا تخل من الراح یدی البلبل یتلوا و یقول انتبهوا العمر مضی و ما مضی لم یعد شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: ۱۷- بهانه یا تحقیق؟ پرتوی از اسرار نماز » بهانه یا تحقیق؟ با توجه به آنچه گذشت، معلوم می‌شود که کسانی هستند که روحیه تعبّد و تسلیم ندارند و در پی بهانه اند تا شانه از بار تکلیف و دینداری خالی کنند. از این رو مسئله «تحقیق» را عنوان می‌کنند و برای هر دستور دینی، دنبال فلسفه و دلیل می‌گردند و خیلی هم خود را روشنفکر جا می‌زنند. قرآن کریم نسبت به برخی از اینگونه افراد درباره اعتقاد به قیامت می‌فرماید: «بَلْ یُرِیدُ الْإِنسَنُ لِیَفْجُرَ أَمَامَهُ، یَسْئَلُ أَیَّانَ یَوْمُ الْقِیَمَةِ؟ » (۱۳۹) گروهی می‌خواهند راه گناه را در پیش گیرند، می‌پرسند: روز قیامت کی است؟ آنان مثل کودکان بهانه گیری هستند که هر لحظه بهانه می‌گیرند و آن که انجام شد، بهانه ای دیگر. قرآن درباره چنین کسانی می‌گوید: «وَإِن یَرَوْاْ ءَایَةً یُعْرِضُواْ وَیَقُولُواْ سِحْرٌ مُّسْتَمِرٌّ» (۱۴۰) اگر نشانه ای از قدرت خدا و معجزات انبیاء مشاهده کنند اعراض کرده، می‌گویند: این هم همان سحر و جادوی معمولی و همیشگی است! اینان در مقابل مکانیک وپزشک ومدهای خارجی ووسوسه‌های نفس و تمایلات شیطانی تسلیم اند وچون وچرا ندارند، ولی وقتی نوبت به دستور دین می‌رسد، اهل تحقیق و استدلال می‌شوند و قیافه هم می‌گیرند. یک برخورد روزی کسی پرسید: چرا نماز صبح دو رکعت است؟ گفتم نمی دانم. دستور خداوند است و باید انجام دهیم. همین که فهمید نمی دانم، قیافه روشنفکری گرفت و گفت: دنیا، دنیای علم است، امروز دیگر دین بدون علم صحیح نیست و... پرسیدم: حال تو بگو: چرا برگ درخت انار کوچک است ولی برگ درخت انگور بزرگ و پهن؟ گفت: نمی دانم، من هم همان قیافه را گرفته، گفتم: دنیا، دنیای علم است، علم باید ثابت کند و... اندکی از غرورش کاسته شد. گفتم برادر! قبول داریم که دنیا، دنیای علم است، ولی نه به این معنی که همه اسرار هستی را باید همین امروز بدانیم. حتماً میان برگ باریک انار و برگ پهن انگور و مزه میوه هایشان، رابطه ای در کار است که هنوز، برگ شناس و خاک شناس و گیاه شناس و میوه شناس، آنرا کشف نکرده است. پس وجود اسرار را می‌پذیریم ولی ادعای فهمیدن همه آنها را هرگز از هیچکس قبول نمی کنیم. راستی... اگر ما قبل از عمل، اوّل فلسفه احکام را بدانیم، آنگاه عمل کنیم، پس خدا پرستی و تسلیم کجا می‌رود؟ وحی، برتر از علم و اسرار آمیزتر از دانش بشری است. روشنفکران چرا هر قانون و برنامه را می‌پذیرند ولی در برابر قوانین خدا و دین، در تنگنا قرار می‌گیرند و اهل منطق! می‌شوند؟ دینی (قرآن و حدیث) بشناسیم، سپس به جزئیات و اسرار آن برسیم. اینک، به گوشه ای از نظرهای مکتب وحی پیرامون نماز، توجه کنید: نماز، از مهمترین سفارش‌های انبیا بوده و از بارزترین مصادیق عبادت است. حضرت لقمان به فرزندش می‌گوید: پسرکم! نماز را بر پای دار: «یَبُنَیَّ أَقِمِ الصَّلَوةَ» (۱۴۱) نماز، داروی نسیان و وسیله ذکر خداوند است: «أَقِمِ الصَّلَوةَ لِذِکْرِی » (۱۴۲) نماز، پیمان خداوند است. .......: از نماز ✍محسن قرائتی https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 آموزش نماز برای کودکان و جوانان 🌸 لطفا به اشتراک بگذارید ثواب این عمل اجر دنیوی و اخروی دارد
آموزش نماز به کودکان.pdf
4.03M
🌸آموزش به کودکان ✍ ویژه والدین،مربیان تربیتی ❇️ محتوای ناب و تربیتی
.......: فصل دوم در بعض آداب اباحه مکان است سالک الى اللَّه چون مراتب مکان را به حسب مقامات و نشئات و جودیـه خـود فهمیـد، در آداب قلبیه اباحه آنها باید بکوشد تا نماز او از تصرّفات غاصبانه ابلیس پلید خارج شود . پس، در مرتبه اولى به آداب صوریه عبودیت و بندگى قیام کند و وفا به عهود سـابقه عـالم ذر و یـوم المیثـاق بنماید و دست تصرّف ابلیس را از ملک طبیعت خود دور ک ند تا با صاحب بیت مراوده و محابـه پیدا نماید و تصرّفاتش در عالم طبیعت غاصبانه نباشد . بعضى از اهل ذوق گوید کـه معنـى آیـه ( شریفه یا ایها الَّذینَ آمنُوا اوفُوا بِالعقُوداحلَّت لَکُم بهیمۀُ الْانْعام 171 .(به حسب باطن، آن اسـت که حلّیت بهیمه انعام موقوف به وفاء به عهد ولایت است . و در احادیـث شـریفه وارد اسـت کـه جمیع ارض از امام است و غیر شیعیان غاصـب آن هـستند (172 .(و اهـل معرفـت ولـى امـر را مالک جمیع ممالک وجود و مدارج غیب و شهود دانند و تصرّف کسى را در آن بى اذن امـام روا ندارد نویسنده گوید : ابلیس لعی ن عدواللَّه است و تصرّفات او و هر تـصرّف ابلیـسى در عـالم طبیعـت جائرانه و غاصبانه است؛ پس، سالک الى اللَّه اگر خود را از تحت تصرّفات آن پلیـد بیـرون کـرد، تصرّفش رحمانى گردد و مکان و ملبس و مطعم و منکح او مباح و پاکیزه شود . و به هـر انـدازه که در تحت تصرّف ابلیس واقع شود، از حلّیت بیفتد و شرك شیطان در آن دست یابد : پس اگر اعضاء ظاهره انسان در تصرّف ابلیس واقع شد، اعضاء ابلیسیه شود و غاصب مملکت حـق شـود؛ چنانچه عکوف قواى ملکوتیه در مسجد بدن وقتى مبـاح و عادلانـه اسـت کـه آن قـوا از جنـود رحمانى باشد، و الّا جنود ابلیس ر ا حقِّ تصرّف در مملکت بدن انـسانى، کـه ملـک حـق تعـالى است، نمى باشد. و چون دست تصرّف شیطان را از مملکت قلب، که منزلگاه خـاص حـق اسـت، کوتاه نمود و قلب خود را خالص براى تجلّیات حق نمود و غیر حق را که ابلیس راه است در آن راه نداد، مساجد ظاهره و باطنه و امکنه ملکیه و ملکوتیه مباح بـراى او گـردد و صـلاة او صـلاة اهل معرفت گردد. و بدین وِزانْ طهارت مسجد نیز معلوم گردد . مقصد چهارم در آداب قلبیه وقت است و در آن دو فصل است فصل اول بدان که اهل معرفت و اصحاب مراقبه را به قدر قوت معرفـت آنهـا بـه مقـام مقـدس ربوبیـت و اشتیاق آنها به مناجات حضرت بارى عزّ اسمه، از اوقات صـلوات، کـه میقـات مناجـات و میعـاد ملاقات با حق است، مراقبت و مواظبت بوده و هست . آنان که مجذوب جمال جمیل و عاشق و دلباخته حسن ازلنـد و از جـام محبـت سرمـست و از پیمانه الست بیخودند، از هر دو جهان رسته و چشم از اقالی م وجود بسته و به عزّ قـدس جمـال اللَّه پیوسته اند؛ براى آنها دوام حضور است و لحظه اى از ذکر و فکر و مشاهدت و مراقبت مهجور نیستند. و آنان که اصحاب معارف و ارباب فضائل و فواضلند و شریف النّفس و کـریم الطّینۀانـد، چیزى را به مناجات حق اختیار نکنند و از خلوت و منا جات حقْ خود او را طالبند و عزّ و شرف و فضیلت و معرفت را همه در تذکّر و مناجات با حق دانند . اینان اگر توجه به عالم کنند و نظـر به کونین اندازند، نظر آنها عارفانه باشد، و در عالم حق جـو و حـق طلبنـد و تمـام موجـودات را جلوه حق و جمال جمیل دانند - عاشقم بر همه عالم ( که همه عالم از اوست 173 .(اینان اوقـات صلوات را به جان و دل مواظبت کنند و از وقت مناجات با حق انتظـار کـشند، و خـود را بـراى میقاتگاه حق حاضر و مهیا کنند . دل آنها حاضـر اسـت و از محـضرْ حاضـر را طلبنـد و احتـرا محضر را براى حاضر کنند، و عبودیت را مراودت و معاشرت با کامل مطلق دانند و اشتیاق آنهـا براى عبادت از این باب است . و آنان که مؤمن به غیب و عالم آخرت و شیفته کرامات حضرت حق جلّ جلاله انـد و نعمتهـاى ابدى بهشتى و لذّتها و بهجتهاى دائمى سرمدى را با حظوظ داثره دنیاویه و لذائذ ناقصه موقّتـه مشوبه مبادله نکنند، نیز در وقت عبادات که بذر نعم اخرویه است قلوب خود را حاضر نماینـد و از روى دلچسبى و اشتیاق قیام به امر کنند، و از اوقات صلوات، که وقت حصول نتـایج و کـسب ذخایر است، انتظار کشند، و چیزى را به نعم جاویدان اختیار نکنند . اینان نیز چون قلب آنهـا از عالم غیب با خبر است و ایمان قلبى به نعم همیشگى و لذّات دائمه عالم آخرت آوردنـد، اوقـات خود را غنیمت شمارند و تضییع اوقات خود نکنند . اولئک اصـحاب الجنَّـۀِ و اربـاب النعمـۀِ هـم فیها خالدون . این طوایف که ذکر شد، و بعض دیگر که ذکر نشد، خود عبادات نیز براى آنها لـذّاتى اسـت بـه حسب مراتب آنها و معارف آنان؛ و کلفـت تکلیـف بـراى آنهـا بـه هـیچ وجـه نیـست . ولـى مـا بیچارههاى گرفتار آمال و امانى و بسته زنجیرهاى هوى و هوس و فرورفتگـان در بحـر مـسجور ظلمانى عالم طبیعت که نه بویى از محبت و عشق به شامه روحمان ر
سیده و نه لذّتى از عرفـان و فضیلت را ذائقه قلبمان چشیده، نه اصحاب عرفـان و عیـانیم و نـه اربـاب ایمـان و اطمینـان . عبادات الهیه را تکلیف و کلفت دانیم و مناجات با قاضى الحاجات را سربار و تکلّف شماریم . جـز دنیا، که معلف حیوانات است، رکون به چیزى نداریم و جز به دار طبیعت، که معتکـف ظالمـان است، تعلّ قى نداریم . چشم بصیرت قلبمـان از جمـال جمیـل کـور و ذائقـه روح از ذوق عرفـان مهجور است . بلى، سرحلقه اهل معرفت و خلاصـه اصـحاب محبـت و حقیقـت ابیـت عنْـد ربـى یطْعمنـى و ( یسقینى 174 (فرماید. خدایا، این چه بیتوته است که در دار الخلوت انس محمد (ص) را بـا تـو بوده. و این چه طعام و شراب است که با دست خود این موجود شـریف را چـشاندى و از همـه عوالم وارهاندى . آن سرور را رسد که فرماید : لى معاللَّه وقْـت لا یـسعه ملَـک مقَـرَّب و لا نَبـى ( مرْسل 175 .(آیا این وقت از اوقات عالم دنیا و آخرت است؟ یا وقـت خلوتگـا ه قـاب قوسـین و طرح الکونین است؟ چهل روز موسى کلیم صوم موسوى گرفت و به میقات حق نایل شد و خدا فرمود: تَم میقات ربه اربعینَ لَیلَۀً (176 .(با این وصف به میقات محمدى نرسد و با وقت احمدى تناسب پیدا نکند . به موسى علیه السلام در میعادگاه فَاخْلَع نَعلَ ( یک 177 (خطاب رسید، و آن را به محبت اهل تفسیر کردند، و به رسول ختمى امـر بـه حـب علـى شـد . در قلـب از ایـن سـرّ جذوهاى است که دم از او نزنم؛ تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل الصلاة امام خمینى رضوان االله تعالی علیه https://eitaa.com/zandahlm1357