#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: قلم متن حديث سورة القلم (۶۸) الصدوق قال: حدّثنا الحسين بن إبراهيم بن أحمد بن هشام المكتّب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
قيامه
متن حديث
سورة القيامة (۷۵) الصدوق قال: حدّثنا علىّ بن أحمد بن محمد بن عمران الدقاق، قال: حدّثنا محمّد بن هارون الصوفي، قال: حدّثنا عبيدالله بن موسي الرويانى، قال: حدّثنا عبدالعظيم ابن عبدالله بن علىّ بن الحسن بن زيد بن الحسن بن علىّ بن أبى طالب عليه السلام عن إبراهيم بن أبى محمود، قال: قال علىّ بن موسي الرضا عليه السلام فى قول الله تعالي (وجوه يومئذ ناضرة*إلي ربّها ناظرة) قال: يعنى مشرقة تنتظر ثواب ربّها.
سوره قيامت (۷۵) صدوق از علي بن احمد بن محمد بن عمران دقّاق (رض) از محمد بن هارون صوفي، از عبيداللّه بن موسي روياني، از عبدالعظيم بن عبداللّه بن علي بن حسن بن زيد بن حسن بن علي بن ابي طالب (ع) از ابراهيم بن ابي محمود روايت كرده است كه گفت: علي بن موسي الرضا (ع) درباره فرموده خداي تعالي (صورتها در آن روز برافروخته، بسوي پروردگارشان نظر كننده) ۱ فرمود: يعني چهرههاي تابناكي كه چشم به راه ثواب و پاداش پروردگار خويش هستند۲
منبع حديث
۱- قيامت / ۲۲-۲۳. ۲- عيون اخبار الرضا۱/ ۱۱۴-۱۱۵.
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ حکایتی شنیدنی از عیادت امام رضا علیه السلام
👌 عاقبت هیچکس معلوم نیست.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ای دل اگر عاشقی، عشق خدا حیدر است...️
👤 #کلیپ زیبای «ای جان نجف» با اجرای گروه #نجم_الثاقب تقدیم نگاهتان
🌺 ویژهٔ #عید_غدیر ؛ #امام_علی
📥 دانلود با کیفیت بالا
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 آیا هنگام ظهور کل مردم کره زمین از ظهور باخبر میشوند و پیگیر اقدامات امام زم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽| #کلیپ_مهدوی
📑بیان حدیثی از امام جواد(ع) که فرمودند انتظار مهدی واجب است
🎤حجت الاسلام والمسلمین
فوادیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥اونایے که فکر مےکنند #امام_زمان (عج) میان تا مثل سوپرمن مشکلات رو حل کنند، تعریف درست مهدویت رو ببینند!
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: اگر در ابتدای جنگ قرارگاه مفهوم امروز را نداشت و جنگ به صورت چریکی و به شکل نیروهای نامنظم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
اطلاعات؛ نفوذ به قلب دشمن
اطلاعات و عملیات یعنی نفوذ به قلب دشمن. یعنی عبور از تصمیمات و تخیلات عراقی ها. یعنی دست خالی رفتن و با اطلاع کامل بازگشتن. اطلاعات و عملیات هم نوعی عشقبازی با خداست. خود را به خدا سپردن است. استفاده از حواس ظاهری برای ضربه به باطن دشمن در آن دل شب، چشم سیاهی میرود. نباید هیچ نوری وجود داشته باشد. نور ستارگان هم در حداقل. پس از دعا و نیایش، به سوی دشمن میروی. از همین ابتدا باید متوسل باشی، متذکر باشی.
تجربه را به کار ببندی و حریف را دور بزنی. فاصله تا سنگرهای عراقی به زودی کم میشود و خود را در مقابل دریچههای کوچک و سیاه سنگرهای عراقی مییابی. گویی صدها چشم تو را نگاه میکنند. نمی توانی به هیچ یک از آنها اعتماد کنی. ممکن است در هر سنگر یک عراقی در کمین باشد. یک قدم جلوتر شاید مساوی باشد با اسارت یا شهادت. ولی باید رفت. باید اطلاعات را جمع آوری کرد. در اینجاست که خدا به انسان آرامش میدهد. هر چه دل خدایی تر باشد، آرامش بیشتر است. باید خود را به رضای خدا بسپاری. چون برای خدا آمده ای، پیروزی. اگر شهید هم بشوی، باز هم پیروزی. در کار خدا شکست و نابودی وجود ندارد. طریقه و راه مهم است. چون با خدا معامله
[صفحه ۱۶۹]
کرده ای، هیچ گاه مغبون نخواهی بود. هیچ تجارتی بهتر از تجارت با «مالک یوم الدین» نیست. پس رفتن بهتر است. باید جلوتر رفت.
در میدان مین معبر زده میشود. سیم خاردار به شکل مناسب کنار میرود. از میان فوگازها سنگرها به خوبی و با صبر و حوصله برانداز میشوند. بهترین راه انتخاب میگردد. دو گام جلوتر، بعد ۱۰ گام و حالا در خط دشمن قرار داری و باید شرایط و وضعیت را ثبت کنی. سنگر به سنگر. جاده ها، مسیرهای ارتباطی، سنگر مهمات، سنگر اجتماعی و استراحت. کمی عقبتر. جاده ی تدارکاتی، مقر خمپاره انداز، محل پارک جیپ ۱۰۶ م. م. سنگر فرماندهی، منبع سوخت، منبع آب. مواظب نگهبان باش. پنهان شو. همه طرف را به خوبی نگاه کن.
اگر چه همه چیز در اختیار توست و میتوانی یک آتشبازی حسابی به راه بیندازی،
ولی نباید خطا کنی. تو برای کار دیگری آمده ای. انهدام این اندک بی فایده است. تو باید مقدمات را برای انهدام همه ی اینجا فراهم سازی. احساسات را کنار بگذار. به راحتی نفس بکش. هر صدای نابجایی یعنی خطر برای تمام عملیات. شاید اسارت تو و افشای عملیات. تعیین میزان نفوذ و شناسایی به عهده ی مسئول و فرمانده توست. اینجا هم باید مطیع باشی. با حرکت دست با یکدیگر صحبت کنید. از کید دشمن غافل نباشید.
شناسایی در شبهای متوالی صورت میگیرد و ممکن است هر تکه از شناسایی چندین شب طول بکشد، ولی به هر حال اطلاعات مورد نیاز جمع آوری میشود و از انبوه گزارشها، توجیه منطقه تهیه میشود. جزئیات به اطلاع فرماندهان طرح و برنامه و مسئولان عملیات میرسد و آنها برای ادامه ی کار تصمیم میگیرند. تو هنوز یک سربازی. وظیفه ات را انجام میدهی و منتظر ادامه ی دستور میمانی. شاید لازم باشد کار گسترده تر شود و شاید تعطیل کار اصلح باشد.
هیچ شناسایی بدون خطر نیست. اکثر شناساییها همراه با تلفات است. رفتن روی مین، هدف تیر سرگردان عراقی قرار گرفتن، گاهی آتش خمپارههای خودی.
[صفحه ۱۷۰]
اگر چه غالبا هماهنگی لازم صورت میپذیرد. شاید شهادت بهترین دوست در زیر سنگر عراقیها و حمل آن به عقب در انتظار باشد. تعداد زیادی از بهترین نیروهای اطلاعات و عملیات در مراحل شناسایی به شهادت رسیدند و یا مجروح شدند و تعدادی نیز در ادامه کار و شب عملیات به عزیزان پیوستند.
گردانها ابتدا در اختیار نیروهای اطلاعات و عملیات قرار میگیرند و حتی در مراحل بعدی نیازمند راهنماییهای آنان هستند و همیشه به عنوان نیروهای اطلاعات و عملیات قرار میگیرند
و حتی در مراحل بعدی نیازمند راهنماییهای آنان هستند و همیشه به عنوان نیروهای مجرب مورد احترام سایر نیروهایند.
اینجا جبهه اسلام است.
دفاع مقدس
سینای شلمچه
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
پارسایی در یکی از سخنرانیهای پیامبر آمده است: ای مردم همیشه مرگ که نابود کننده لذتها است به یاد آو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اثر گناه
اسرافکاری در بستر احتضار بود و چون به او کلمه توحید (B لاٰ إِلٰهَ إِلاَّ اللّٰهُ) را تلقین میکردند. در پاسخ میگفت: کجاست آن زن روزی خسته و کوفته گفت: حمام منجاب
کجاست؟ یا رب قائلة یوما و قد تعبت این الطریق الی حمام منجاب
سبب این حرف از او این بود که روزی زنی عفیف و زیبا عازم حمامی معروف به حمام منجاب بود. چون محل حمام را نمی دانست در پیدا کردن آن خسته شده بود، از این مرد پرسید حمام منجاب کجاست؟ او خانه خودش را نشان داد، وقتی زن داخل خانه شد، در را بست. وقتی زن حیله او را متوجه شد، نهایت رغبت و خرسندی خود را نشان داد، و گفت:
عطری و غذایی بخر و به سرعت نزد من باز گرد. مرد که مطمئن به رغبت زن شد برای خرید از منزل خارج شد. زن نیز خود را رها کرد و از دست او خلاص شد. حال ببین این گناه از سوی مرد، چگونه او را از اقرار به خدا هنگام مرگ بازداشت، از او گناهی جز قصد فحشاء صادر نشده بود بدون اینکه کاری انجام داده باشد.
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
صفحه
من نهج البلاغه میخوانم
https://eitaa.com/zandahlm1357
🌴#کلمات_قصار_نهج_البلاغه
🌹#حکمت_شماره_213
و قال عليهالسلام
أَغْضِ عَلَى الْقَذَى وَ الْأَلَمِ تَرْضَ أَبَداً.
امام عليه السلام فرمود:
چشم خود را بر خاشاك رنجها فرو بند تا هميشه راضى باشى.
شرح و تفسير
بهترين راه آرامش
امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانهاش دستور بسيار خوبى براى تحصيل آرامش در زندگى مىدهد و مىفرمايد:«چشم خود را بر خاشاك و رنجها فرو بند تا هميشه راضى باشى»؛ (أَغْضِ عَلَى الْقَذَى وَ الْأَلَمِ تَرْضَ أَبَداً) .
«أَغْضِ» از ريشۀ «اغضاء» به معناى نزديك كردن پلكهاى چشم به يكديگر است بى آنكه كاملاً آن را ببنديم، ازاينرو آن را در فارسى به فرو بستن ترجمه مىكنند.
«قَذَى» به معناى خاشاك و اشياى ريزى است كه در چشم مىافتد و چشم را ناراحت مىكند و «أَلَم» به معناى درد و رنج است.
اشاره به اينكه زندگى انسان در اين جهان به هر حال آميخته با ناراحتىهايى است و شايد هيچ كس را نتوان پيدا كرد كه از چيزى ناراحت نباشد؛ گاه مشكلاتى براى خود مىبيند و گاه براى فرزندان و بستگان، يا دوستان، يا همشهريان، يا هموطنان و امثال آن و اگر انسان تاب تحمل هيچ مشكلى را نداشته باشد و در برابر هر مشكلى بىتابى و جزع و فزع كند، هرگز رضايت خاطر و آرامش روح پيدا نخواهد كرد، بنابراين انسان بايد صبور و شكيبا و داراى تحمل باشد تا بتواند آرامش خود را در زندگى حفظ كند و از حيات خود راضى و از نعمتهاى پروردگار خشنود باشد و گرنه اين بىتابىها ممكن است سر از شكايت از پروردگار درآورد و سعادت انسان را بر باد دهد.
در تعدادى از نسخ نهج البلاغه مانند نسخۀ ابن ميثم و منهاج البراعة و همچنين علامۀ مجلسى در بحار الانوار كه مستقيماً از نهج البلاغه نقل كردهاند به جاى «وَ الْأَلَمِ»
«وَ الّا لَمْ» آمده است كه مفهوم جمله چنين مىشود:«چشم خود را بر خاشاك فرو بند وگرنه هرگز رضايت خاطر پيدا نخواهى كرد». اين نسخه مناسبتر به نظر مىرسد، زيرا چشم فرو بستن از قذى (خاشاك) مفهوم روشنى دارد؛ امّا چشم فرو بستن از الَم (درد و رنج) مفهوم مناسبى ندارد. انسان درد و رنج را بايد تحمل كند نه آنكه چشم بر آن فرو بندد. اضافه بر اين آهنگ جمله نيز با نسخۀ اخير مناسب است نه با نسخۀ قبل.
افزون بر اين در نهج البلاغه نيز امام عليه السلام تعبيرى دارد كه مناسب نسخۀ دوم است آنجا كه مىفرمايد:
«وَ أغْضَيْتُ عَلَى الْقَذى وَ شَرِبْتُ عَلَى الشَّجا ؛چشم بر خاشاك فرو بستم و با گلويى كه استخوان در آن گير كرده بود جرعۀ تلخ حوادث را نوشيدم». ١
ابن ابىالحديد در شرح نهج البلاغۀ خود شعر مناسبى از يكى از شعراى عرب نقل كرده است كه مىگويد:
إذا أنْتَ لَمْ تَشْرَبْ مِراراً عَلَى الْقَذى ظَمِئْتَ وَأيُ النّاسِ تَصْفُو مَشارِبُهُ
اگر خاشاك را در آب نوشيدنى خود تحمل نكنى هميشه تشنه خواهى ماند و كدام انسان است كه هميشه نوشابهاش صاف باشد.
شاعر ديگرى مىگويد
وَ مَنْ لَمْ يَغْمِضْ عَيْنَهُ عَنْ صَديقِهِ وَ عَنْ بَعْضِ ما فِيهِ يَمُتْ وَ هُوَ عاتِبٌ
كسى كه نسبت به عيوب دوستش اغماض نداشته باشد از دنيا مىرود در حالى كه دائماً در حال سرزنش كردن است. ٢در حديثى از مستطرفات سرائر مىخوانيم كه امام صادق عليه السلام از پدر بزرگوارش امام باقر عليه السلام نقل مىكند:
«أكْثَرُ أهْلِ الْجَنَّةِ الْبُلْهُ ؛بيشترين بهشتيان افراد كمخرد هستند». راوى عرض مىكند: منظورتان ابلهان و افراد مجنون و بيمار است؟ امام عليه السلام مىفرمايد:«نه»
«الّذينَ يَتَغافَلُونَ عَمّا يَكْرَهُونَ يَتَبالَهُونَ عَنْهُ ؛منظورم كسانى است كه در برابر عوامل ناراحتى تغافل مىكنند و خود را به بىخبرى مىزنند».