eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
.......: اطلاعات؛ نفوذ به قلب دشمن اطلاعات و عملیات یعنی نفوذ به قلب دشمن. یعنی عبور از تصمیمات و تخیلات عراقی ها. یعنی دست خالی رفتن و با اطلاع کامل بازگشتن. اطلاعات و عملیات هم نوعی عشقبازی با خداست. خود را به خدا سپردن است. استفاده از حواس ظاهری برای ضربه به باطن دشمن در آن دل شب، چشم سیاهی می‌رود. نباید هیچ نوری وجود داشته باشد. نور ستارگان هم در حداقل. پس از دعا و نیایش، به سوی دشمن می‌روی. از همین ابتدا باید متوسل باشی، متذکر باشی. تجربه را به کار ببندی و حریف را دور بزنی. فاصله تا سنگرهای عراقی به زودی کم می‌شود و خود را در مقابل دریچه‌های کوچک و سیاه سنگرهای عراقی می‌یابی. گویی صدها چشم تو را نگاه می‌کنند. نمی توانی به هیچ یک از آنها اعتماد کنی. ممکن است در هر سنگر یک عراقی در کمین باشد. یک قدم جلوتر شاید مساوی باشد با اسارت یا شهادت. ولی باید رفت. باید اطلاعات را جمع آوری کرد. در اینجاست که خدا به انسان آرامش می‌دهد. هر چه دل خدایی تر باشد، آرامش بیشتر است. باید خود را به رضای خدا بسپاری. چون برای خدا آمده ای، پیروزی. اگر شهید هم بشوی، باز هم پیروزی. در کار خدا شکست و نابودی وجود ندارد. طریقه و راه مهم است. چون با خدا معامله [صفحه ۱۶۹] کرده ای، هیچ گاه مغبون نخواهی بود. هیچ تجارتی بهتر از تجارت با «مالک یوم الدین» نیست. پس رفتن بهتر است. باید جلوتر رفت. در میدان مین معبر زده می‌شود. سیم خاردار به شکل مناسب کنار می‌رود. از میان فوگازها سنگرها به خوبی و با صبر و حوصله برانداز می‌شوند. بهترین راه انتخاب می‌گردد. دو گام جلوتر، بعد ۱۰ گام و حالا در خط دشمن قرار داری و باید شرایط و وضعیت را ثبت کنی. سنگر به سنگر. جاده ها، مسیرهای ارتباطی، سنگر مهمات، سنگر اجتماعی و استراحت. کمی عقبتر. جاده ی تدارکاتی، مقر خمپاره انداز، محل پارک جیپ ۱۰۶ م. م. سنگر فرماندهی، منبع سوخت، منبع آب. مواظب نگهبان باش. پنهان شو. همه طرف را به خوبی نگاه کن. اگر چه همه چیز در اختیار توست و می‌توانی یک آتشبازی حسابی به راه بیندازی، ولی نباید خطا کنی. تو برای کار دیگری آمده ای. انهدام این اندک بی فایده است. تو باید مقدمات را برای انهدام همه ی اینجا فراهم سازی. احساسات را کنار بگذار. به راحتی نفس بکش. هر صدای نابجایی یعنی خطر برای تمام عملیات. شاید اسارت تو و افشای عملیات. تعیین میزان نفوذ و شناسایی به عهده ی مسئول و فرمانده توست. اینجا هم باید مطیع باشی. با حرکت دست با یکدیگر صحبت کنید. از کید دشمن غافل نباشید. شناسایی در شبهای متوالی صورت می‌گیرد و ممکن است هر تکه از شناسایی چندین شب طول بکشد، ولی به هر حال اطلاعات مورد نیاز جمع آوری می‌شود و از انبوه گزارشها، توجیه منطقه تهیه می‌شود. جزئیات به اطلاع فرماندهان طرح و برنامه و مسئولان عملیات می‌رسد و آنها برای ادامه ی کار تصمیم می‌گیرند. تو هنوز یک سربازی. وظیفه ات را انجام می‌دهی و منتظر ادامه ی دستور می‌مانی. شاید لازم باشد کار گسترده تر شود و شاید تعطیل کار اصلح باشد. هیچ شناسایی بدون خطر نیست. اکثر شناساییها همراه با تلفات است. رفتن روی مین، هدف تیر سرگردان عراقی قرار گرفتن، گاهی آتش خمپاره‌های خودی. [صفحه ۱۷۰] اگر چه غالبا هماهنگی لازم صورت می‌پذیرد. شاید شهادت بهترین دوست در زیر سنگر عراقی‌ها و حمل آن به عقب در انتظار باشد. تعداد زیادی از بهترین نیروهای اطلاعات و عملیات در مراحل شناسایی به شهادت رسیدند و یا مجروح شدند و تعدادی نیز در ادامه کار و شب عملیات به عزیزان پیوستند. گردانها ابتدا در اختیار نیروهای اطلاعات و عملیات قرار می‌گیرند و حتی در مراحل بعدی نیازمند راهنماییهای آنان هستند و همیشه به عنوان نیروهای اطلاعات و عملیات قرار می‌گیرند و حتی در مراحل بعدی نیازمند راهنماییهای آنان هستند و همیشه به عنوان نیروهای مجرب مورد احترام سایر نیروهایند. اینجا جبهه اسلام است. دفاع مقدس سینای شلمچه https://eitaa.com/zandahlm1357
حاج قاسم میگفت؛ والله از مهمترین شئون عاقبت بخیرے رابطه قلبی، دلی و حقیقی ما با این حڪیمی است ڪه امروز سڪان انقلاب را به دست دارد و در قیامت خواهیم دید مهمترین محور محاسبه این است
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اثر گناه اسرافکاری در بستر احتضار بود و چون به او کلمه توحید (B لاٰ إِلٰهَ إِلاَّ اللّٰهُ) را تلقین می‌کردند. در پاسخ می‌گفت: کجاست آن زن روزی خسته و کوفته گفت: حمام منجاب کجاست؟ یا رب قائلة یوما و قد تعبت این الطریق الی حمام منجاب سبب این حرف از او این بود که روزی زنی عفیف و زیبا عازم حمامی معروف به حمام منجاب بود. چون محل حمام را نمی دانست در پیدا کردن آن خسته شده بود، از این مرد پرسید حمام منجاب کجاست؟ او خانه خودش را نشان داد، وقتی زن داخل خانه شد، در را بست. وقتی زن حیله او را متوجه شد، نهایت رغبت و خرسندی خود را نشان داد، و گفت: عطری و غذایی بخر و به سرعت نزد من باز گرد. مرد که مطمئن به رغبت زن شد برای خرید از منزل خارج شد. زن نیز خود را رها کرد و از دست او خلاص شد. حال ببین این گناه از سوی مرد، چگونه او را از اقرار به خدا هنگام مرگ بازداشت، از او گناهی جز قصد فحشاء صادر نشده بود بدون اینکه کاری انجام داده باشد. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
🌴 🌹 و قال عليه‌السلام أَغْضِ‌ عَلَى الْقَذَى وَ الْأَلَمِ‌ تَرْضَ‌ أَبَداً. امام عليه السلام فرمود: چشم خود را بر خاشاك رنج‌ها فرو بند تا هميشه راضى باشى.
شرح و تفسير بهترين راه آرامش امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه‌اش دستور بسيار خوبى براى تحصيل آرامش در زندگى مى‌دهد و مى‌فرمايد:«چشم خود را بر خاشاك و رنج‌ها فرو بند تا هميشه راضى باشى»؛ (أَغْضِ‌ عَلَى الْقَذَى وَ الْأَلَمِ‌ تَرْضَ‌ أَبَداً) . «أَغْضِ‌» از ريشۀ «اغضاء» به معناى نزديك كردن پلك‌هاى چشم به يكديگر است بى آنكه كاملاً آن را ببنديم، ازاين‌رو آن را در فارسى به فرو بستن ترجمه مى‌كنند. «قَذَى» به معناى خاشاك و اشياى ريزى است كه در چشم مى‌افتد و چشم را ناراحت مى‌كند و «أَلَم» به معناى درد و رنج است. اشاره به اين‌كه زندگى انسان در اين جهان به هر حال آميخته با ناراحتى‌هايى است و شايد هيچ كس را نتوان پيدا كرد كه از چيزى ناراحت نباشد؛ گاه مشكلاتى براى خود مى‌بيند و گاه براى فرزندان و بستگان، يا دوستان، يا همشهريان، يا هموطنان و امثال آن و اگر انسان تاب تحمل هيچ مشكلى را نداشته باشد و در برابر هر مشكلى بى‌تابى و جزع و فزع كند، هرگز رضايت خاطر و آرامش روح پيدا نخواهد كرد، بنابراين انسان بايد صبور و شكيبا و داراى تحمل باشد تا بتواند آرامش خود را در زندگى حفظ‍‌ كند و از حيات خود راضى و از نعمت‌هاى پروردگار خشنود باشد و گرنه اين بى‌تابى‌ها ممكن است سر از شكايت از پروردگار درآورد و سعادت انسان را بر باد دهد. در تعدادى از نسخ نهج البلاغه مانند نسخۀ ابن ميثم و منهاج البراعة و همچنين علامۀ مجلسى در بحار الانوار كه مستقيماً از نهج البلاغه نقل كرده‌اند به جاى «وَ الْأَلَمِ‌» «وَ الّا لَمْ‌» آمده است كه مفهوم جمله چنين مى‌شود:«چشم خود را بر خاشاك فرو بند وگرنه هرگز رضايت خاطر پيدا نخواهى كرد». اين نسخه مناسب‌تر به نظر مى‌رسد، زيرا چشم فرو بستن از قذى (خاشاك) مفهوم روشنى دارد؛ امّا چشم فرو بستن از الَم (درد و رنج) مفهوم مناسبى ندارد. انسان درد و رنج را بايد تحمل كند نه آنكه چشم بر آن فرو بندد. اضافه بر اين آهنگ جمله نيز با نسخۀ اخير مناسب است نه با نسخۀ قبل. افزون بر اين در نهج البلاغه نيز امام عليه السلام تعبيرى دارد كه مناسب نسخۀ دوم است آنجا كه مى‌فرمايد: «وَ أغْضَيْتُ‌ عَلَى الْقَذى‌ وَ شَرِبْتُ‌ عَلَى الشَّجا ؛چشم بر خاشاك فرو بستم و با گلويى كه استخوان در آن گير كرده بود جرعۀ تلخ حوادث را نوشيدم». ١ ابن ابى‌الحديد در شرح نهج البلاغۀ خود شعر مناسبى از يكى از شعراى عرب نقل كرده است كه مى‌گويد: إذا أنْتَ‌ لَمْ‌ تَشْرَبْ‌ مِراراً عَلَى الْقَذى‌ ظَمِئْتَ‌ وَأيُ‌ النّاسِ‌ تَصْفُو مَشارِبُهُ‌ اگر خاشاك را در آب نوشيدنى خود تحمل نكنى هميشه تشنه خواهى ماند و كدام انسان است كه هميشه نوشابه‌اش صاف باشد. شاعر ديگرى مى‌گويد وَ مَنْ‌ لَمْ‌ يَغْمِضْ‌ عَيْنَهُ‌ عَنْ‌ صَديقِهِ‌ وَ عَنْ‌ بَعْضِ‌ ما فِيهِ‌ يَمُتْ‌ وَ هُوَ عاتِبٌ‌ كسى كه نسبت به عيوب دوستش اغماض نداشته باشد از دنيا مى‌رود در حالى كه دائماً در حال سرزنش كردن است. ٢در حديثى از مستطرفات سرائر مى‌خوانيم كه امام صادق عليه السلام از پدر بزرگوارش امام باقر عليه السلام نقل مى‌كند: «أكْثَرُ أهْلِ‌ الْجَنَّةِ‌ الْبُلْهُ‌ ؛بيشترين بهشتيان افراد كم‌خرد هستند». راوى عرض مى‌كند: منظورتان ابلهان و افراد مجنون و بيمار است‌؟ امام عليه السلام مى‌فرمايد:«نه» «الّذينَ‌ يَتَغافَلُونَ‌ عَمّا يَكْرَهُونَ‌ يَتَبالَهُونَ‌ عَنْهُ‌ ؛منظورم كسانى است كه در برابر عوامل ناراحتى تغافل مى‌كنند و خود را به بى‌خبرى مى‌زنند».
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آنتوریوم مشخصات: اسم علمی آنتوریوم، Anthorium scherzerianum و از خانواده Araceae می باشد. آنتوریوم گیاهی است بومی گواتمالا و كوشاریكا این گیاه مانند ساقه اصلی بوده و ارتفاع آن به بیش از 30 تا 40 سانتیمتر می رسد، دارای برگهای كمی پهن، سبز تیره و به طول بیش از 18 سانتیمتر می باشد گلها با اسپات قرمز، صورتی، زرد و یا سفید در اواخر بهار یا فصل تابستان ظاهر می شوند . از وسط اسپات گل آذین سنبله ای بیرون می آید كه زرد یا قرمز رنگ است. دوام گل آنتوریوم زیاد بوده و 2 تا 3 ماه پایدارمی ماند. آنتوریوم به طور كلی به سرما و آب سنگین و نمك دار، حساس است و در زمستان باید حدود 6 تا 8 هفته به آن استراحت داد یعنی مقدار آب را كم نمود ه و حرارت را 15 درجه سانتیگراد نگه داشت. آنتوریوم مراقبت: آنتوریوم به نور متوسط ، هوای گرم، آبیاری فراوان، رطوبت نسبی 70 تا 90 درصد و خاك اسیدی احتیاج دارد. كود: كود مورد نیاز این گیاه را می توان به میزان 2 گرم در لیتر، هر 3 هفته یكبار، از اسفند تا آذر ماه مورد استفاده قرارداد. بهتر است از كودهای آلی نیز استفاده شود. خاك: خاك گلدان آنتوریوم عبارت است از تورب با كمی ماسه. ازدياد: آنتوریوم رطوبت محیطی را می‌پسندد و درجه حرارت 15 تا 20 درجه سانتیگراد بهترین درجه حرارت برای گل كردن آن می باشد. این گیاه دارای انبوهی از ریشه های آبدار، سست وگوشتی است كه به نظر می رسد گیاه را از داخل گلدان به خارج هل میدهد.به وسیله جداكردن توده ریشه ها در جائی كه گیاهان كوچك مجزا دركنار گیاه مادری مشاهده می شوند، تكثیر آنتوریوم صورت می گیرد. هرگز ریشه را با زور جدا نكنید و سعی كنید گیاهانی را از كنار پایه مادری جدا كنید ، كه رشد فعال داشته و برگهای جدید تولید كرده اند. سپس آنها را در گلدانی با قطر دهانه 13-11 سانتیمتر ، حاوی كمپوست گلدانی با پایه پیت، بكارید. مراقب باشید گیاهچه به زیر خاك فرو نرود و كمی بالاتر از سطح خاك قرار بگیرد. دمای محیط را روی 24 درجه سانتیگراد تنظیم كرده و رطوبت را بالا نگه دارید. برای این منظور یا مرتب مه پاشی كنید و یا گلدان یا كیسه پلاستیكی شفاف بپوشانید. 🆔https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: قسمت دوم و نهی نمود از آن که کسی به عورت مسلمانی نظر کند، و فرمود: هرکه دانسته بر عورت مسلمانی نظر کند، هفتاد هزار ملک او را لعنت کنند. و نهی فرمود از آن که زنی به عورت زنی نظر کند. و نهی فرمود از آن که بدمند در طعام یا آب یا بر موضع سجده. و نهی نمود از نماز کردن در قبرستان و در میان راه و آسیابان‌ها و رودخانه‌ها و در جاهایی که شتران را بندند و بر بام کعبه معظمه. و نهی فرمود از کشتن مگس عسل و از داغ کردن بر روی چهارپایان. و نهی نمود از آن که کسی به غیر خدا قسم بخورد، و فرمود: هرکه به غیر خدا قسم خورد، از رحمت خدا بری شده است. و نهی فرمود از قسم یاد کردن به سوره قرآن، و فرمود: هرکه به سوره ای از قرآن قسم یاد کند، به هر آیه از آن، یک کفّاره لازم است، خواه راست قسم خورده باشد و خواه دروغ، و علما حمل بر استحباب کرده اند کفّاره را. و نهی فرمود از آن که کسی قسم بخورد به جان تو و به جان فلان. و نهی فرمود از آن که کسی جنب در مسجد بنشیند. و نهی فرمود از برهنه شدن در شب و در روز. و نهی فرمود از حجامت کردن در روز چهارشنبه و روز جمعه. و نهی نمود از سخن گفتن در روز جمعه در هنگامی که امام جمعه خطبه خواند، پس اگر چنین کند او را ثواب جمعه کامل نیست. و نهی نمود از آن که انگشتر برنج و آهن در انگشت کنند. و نهی فرمود از آن که صورت حیوان در نگین نقش کنند. و نهی فرمود از نماز نافله کردن نزد بیرون آمدن و فرو رفتن آفتاب و در نزدیک زوال. و نهی نمود از روزه گرفتن در عید رمضان و عید قربان و سه روز بعد از عید قربان در منی و یوم الشک به قصد ماه رمضان. و نهی نمود از آن که به روش چهارپایان دهن بر آب گذارند و بیاشامند، و فرمود: با دست‌های خود بردارید و بیاشامید که بهترین ظرف‌های شماست. و نهی نمود از آب دهن انداختن در چاهی که آب از آن خورند. و نهی فرمود از آن که مزدوری را کار فرمایند پیش از آن که مزدش را قرار کنند. و نهی فرمود از آن که دو کس با یکدیگر به آزردگی دوری کنند و اگر ناچار باشد زیاده از سه روز نکنند که هرکه چنین کند آتش جهنّم به او اولی است. و نهی فرمود از آن که طلا را به طلا و نقره را به نقره بفروشند با زیادتی، بلکه می‌باید برابر یکدیگر بفروشند. و نهی فرمود از مدح کردن مردم در برابر ایشان. و فرمود: هرکه قرآن را یاد گیرد و از روی بی اعتنایی فراموش کند، در قیامت دست هایش در گردنش بسته باشد و حق تعالی به هر آیه ماری بر او مسلط گرداند، مگر خدا او را بیامرزد. و فرمود: هرکه قرآن را بیاموزد، پس بعد از آن حرامی بخورد یا محبت دنیا و زینت دنیا را بر عمل کردن به قرآن اختیار کند، مستوجب غضب الهی گردد مگر آن که توبه کند. و اگر بی توبه بمیرد قرآن با او خصمی کند. و فرمود: هرکه زنا کند با زن مسلمان یا زن ترسایی یا جهودی یا گبری، خواه آزاد باشد و خواه بنده، و بی توبه بمیرد، حق تعالی در قبرش سیصد در از جهنّم بگشاید که از آن‌ها مار و عقرب و اژدها از جهنّم به قبرش درآیند و او در آتش سوزد تا روز قیامت. پس چون از قبرش مبعوث شود مردم از گند او متأذّی باشند و همه کس او را به این عمل قبیح بشناسند تا به جهنّم رود. و فرمود: هرکه در خانه مؤمنی نظر کند که بر امر مستور او مطّلع شود، خدا او را محشور کند با منافقانی که عیب‌های مسلمانان را تفحص می‌کردند، و از دنیا بیرون نرود تا خدا او را رسوا کند مگر آن که توبه کند. و فرمود: هرکه قرآن را یاد گیرد و از روی بی اعتنایی فراموش کند، در قیامت دست هایش در گردنش بسته باشد و حق تعالی به هر آیه ماری بر او مسلط گرداند، مگر خدا او را بیامرزد. و فرمود: هرکه قرآن را بیاموزد، پس بعد از آن حرامی بخورد یا محبت دنیا و زینت دنیا را بر عمل کردن به قرآن اختیار کند، مستوجب غضب الهی گردد مگر آن که توبه کند. و اگر بی توبه بمیرد قرآن با او خصمی کند. و فرمود: هرکه زنا کند با زن مسلمان یا زن ترسایی یا جهودی یا گبری، خواه آزاد باشد و خواه بنده، و بی توبه بمیرد، حق تعالی در قبرش سیصد در از جهنّم بگشاید که از آن‌ها مار و عقرب و اژدها از جهنّم به قبرش درآیند و او در آتش سوزد تا روز قیامت. پس چون از قبرش مبعوث شود مردم از گند او متأذّی باشند و همه کس او را به این عمل قبیح بشناسند تا به جهنّم رود. #https://eitaa.com/zandahlm1357