eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.4هزار عکس
35.2هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️تامین تجهیزات سازمان انتقال خون با کمک سازمان انرژی اتمی 🔸جمالی،رئیس سازمان انتقال خون در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان : 🔹دو محصول دانش بنیانی که از خارج از کشور تامین می شد با کمک سازمان انرژی اتمی دیگر نیازی به وارداتشان نخواهد بود. 🔹بودجه ما جوابگوی کمک به دانش بنیان‌ها نیست. 🔹سازمان انتقال خون ایران در منطقه سازمانی مرجع است، محصول تایید شده ما به کشور‌های دیگه هم صادر می‌شود. 🔹تعاملات ما با سازمان انرژی اتمی فقط محدود به دستگاه گاماسل نیست و مواد مصرفی این محصول نیز توسط این سازمان  در اختیار ما قرار می‌گیرد.
🔴رئیس‌جمهور: جوانان انتظار دارند دولت به مسائل آن‌ها توجه ویژه داشته باشد 🔹️ رئیسی در جلسه شورای عالی جوانان:جوانان سرمایه ملی مسیر رشد کشور هستند که اعتماد به آنان همواره نتایج درخشانی داشته است. شورای‌عالی جوانان متولی اصلی تعیین نظام مسائل جوانان و ارائه راهکار برای حل این مسائل است. 🔹️ جوانان انتظار دارند دولت به مسائل آنها توجه ویژه داشته باشد و ما هم خود را ملزم به حل مشکلات آن ها، امیدآفرینی و ایجاد چشم‌اندازی روشن در برابر جوانان می‌دانیم. ‌‌
.......: پيام به مناسبت هفتمين روز از دهه ى مبارك فجر انقلاب اسلامى و روز ايمان، ايثار و شهادت پيام به مناسبت هفتمين روز از دهه ي مبارك فجر انقلاب اسلامي و روز ايمان، ايثار و شهادت بسم اللَّه الرّحمن الرّحيم الحمدللَّه ربّ العالمين و صلّي اللَّه علي سيدالعالمين محمّد و اله الطاهرين سيما بقيةاللَّه في الارضين روز شهيدان فرصت مغتنمي است براي ابراز شكرگزاري از جانهاي پاكي كه بدن و همه ي تعلقات جسماني را رها كردند تا براي انسانها آزادي و رستگاري فراهم آيد و انسانهاي والايي كه غرقه در خون بر خاك افتادند تا روي زمين از ظلم و تجاوز و قساوت پاك شود. سلام ما بر آنان، بر همه ي شهيدان راه خدا كه روشنگر راه زندگي بشرند و مشعل هدايت الهي كه هديه ي پيامبران خدا براي ساكنان زمين است، فروغ و شعاع خود را از آنان گرفته است و همچنين سلام بر خانواده‌هايي كه گاهواره ي تربيت اين عزيزان بودند و مادران و پدراني كه در دامانهاي پاك و مطهر خود چنين گوهرهاي تابناكي را پرورش دادند، و سپس در هنگام جواني و بالندگي، آنها را به خيل شهادت سپردند و بر دشواري اين اهداء شگفت آور، صبر و تحمل ورزيدند. و برترين درود بر امام عزيز راحل ما كه اين همه را به ما آموخت. انقلاب اسلامي و نظام مقدس جمهوري اسلامي، حيات و شكوه و پايداري و بالندگي خود را از اين فداكاري‌ها و گذشتها دارد و اين در ميزان عدل الهي، چيزي عظيم و حقيقتي نمايان است و ثواب الهي كه از همه ي دنيا و مافيها برتر است، بر آن مترتب است. البته افراد جامعه و به ويژه مديران و مسؤولان آن نيز وظائفي در قبال اين عناصر گرامي دارند كه اهم آن زنده نگاهداشتن نام و ياد و راه آنها است، و راه خدا هيچگاه از فداكاري‌هاي بزرگ كه از انسانهاي ارزشمند سر مي‌زند، بي نياز نيست. خداوند همه ي ما را در زمره ي اين انسانها قرار دهد. والسّلام علي عباداللَّه الصالحين - سيّد علي خامنه اي - ۱۸/۱۱/۱۳۷۵ مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
۱۰-۳-۴-۱- وجود یک سیاست و راهبرد برای تثبیت جایگاه غلط و اهانت آمیز برای زن فرض کنیم اگر در یک جامعه ای مسئله ی آرایش زنان و تبرّج زنان در محیط‌های عمومی محکوم شود، جنجال بلند خواهد شد. اگر نقطه ی مقابل آن انجام بگیرد - یعنی در یک جامعه ای عریانی زنان مطرح شود - هیچ سر و صدایی در دنیا بلند نمی شود. امّا وقتی پوشش زن، عدم تبرّج زن، آرایش نکردن زن در جامعه مطرح شود، دستگاه‌های مسلّط تبلیغاتی دنیا سر بلند می‌کنند، جنجال می‌کنند؛ این نشان دهنده ی این است که یک فرهنگی، یک سیاستی، یک راهبردی وجود دارد که سال‌های متمادی است دنبال می‌شود و پایه اش این است که این جایگاه، این شأن، این موقعیت غلط و اهانت آمیز را برای زن تثبیت کنند؛ و متأسّفانه کردند. لذا شما می‌بینید در غرب با حجاب تدریجاً به صورت علنی دارد مخالفت می‌شود. [۳] ۱۱-۳-۴-۱- خیانت غرب به زن از طریق سوق دادن به سمت بی بندوباری و ابتذال غربی‌ها درباره ی جنس زن باید پاسخگو باشند؛ چون آن‌ها به زن خیانت کردند. تمدّن غربی به زن هیچ نداده است. اگر پیشرفت علمی، سیاسی و فکری هم در زنان دیده می‌شود، مال خود زنهاست. در هر کشوری چنین پیشزفت‌هایی نصیب زنان شود - که در ایران اسلامی و در کشورهای دیگر هم شده است - مال خود زنهاست. آن چه که غربی‌ها به آن دامن زدند و تمدّن غربی پایه گذار خشت کج و بنای کجش بود، بی بندوباری و ابتذال زنانه است. زن را به ابتذال کشانده اند و داخل خانواده ی او را هم اصلاح نکرده اند. [۱] ۱۲-۳-۴-۱- ارائه ی الگوهای منحط به زنان غربی امروز دستگاه‌های تبلیغاتی دنیا برای گمراه کردن انسان‌ها دائم الگو جلوی چشم نسل‌های بشر در همه ی دنیا می‌آورند. البته الگوها کم جاذبه و ناموفق است، امّا دست بردار نیستند؛ هنرپیشه می‌آورند، نویسنده می‌آورند، آدم‌های پرهیاهوی خوش ظاهر بدون باطن می‌آورند، هیکل‌های پوچ و بی معنا را می‌آورند و مرتب نمایش می‌دهند، تا بتوانند به وسیله ی این الگوها، انسان‌ها را به سمتی حرکت بدهند و به راهی بکشند. آن‌ها برای این کار، پول‌ها خرج می‌کنند و فیلم‌های هالیوودی و چیز‌هایی از این دست که می‌بینید و می‌شنوید و می‌دانید، اغلبش جهت دار است. [۲] ۱۳-۳-۴-۱- ظلم و ستم همه جانبه و بی سابقه به زن تحت عنوان «آزادی زن» ظلمی که در فرهنگ غربی به زن شده است و برداشت غلطی که از زن در آثار فرهنگ و ادبیّات غرب وجود دارد، در تمام دوران تاریخ بی سابقه است. در گذشته هم در همه جا به زن ظلم شده است، امّا این ظلم عمومی و فراگیر و همه جانبه، مخصوص دوران اخیر و ناشی از تمدّن غرب است. زن را به عنوان وسیله ی التذاذ مردان معرفی کردند و اسمش را «آزادی زن» گذاشتند! در حالی که به واقع آزادی مردان هرزه برای تمتّع از زن و نه آزادی زن بود. نه فقط در عرصه ی کار و فعّالیت صنعتی و امثال آن، بلکه در عرصه ی هنر و ادبیّات هم به زن ظلم کردند. شما امروز، در داستان ها، در رمان ها، در نقاشی ها، در انواع کارهای هنری نگاه کنید، ببینید با چه دیدی به زن نگریسته می‌شود؟ [۱] ---------- [۳]: . بیانات مقام معظم رهبری با بانوان نخبه درتاریخ ۱-۳-۱۳۹۰. [۱]: . بیانات در دیدار با گروه کثیری از بانوان ۳۰-۰۶-۱۳۷۹. [۲]: . بیانات در دیدار مدّاحان به مناسبت میلاد حضرت فاطمه (س) ۱۷-۰۵-۱۳۸۳. [۱]: . بیانات در دیدار گروهی از بانوان به مناسبت فرخنده میلاد حضرت زهرا (س) و روز زن ۲۵-۹-۱۳۷۱. و باز یابی هویت حقیقی ✍مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕯 از زبان شهید مطهری بشنویم که مردم تازه به دوران رسیده احمق چه کسانی هستند 📛 ❌دنبال راه فرار نباش ....🏃🏻‍♂
الإسراء وَكَمْ أَهْلَكْنَا مِنَ الْقُرُونِ مِن بَعْدِ نُوحٍ وَكَفَىٰ بِرَبِّكَ بِذُنُوبِ عِبَادِهِ خَبِيرًا بَصِيرًا ﺧﻴﻠﻲ ﺍﺯ ﻣﻠﺖ‌ﻫﺎی ﺑﻌﺪِ ﻧﻮﺡ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻫﻤﻴﻦ ﺭﺍﻩ ﻫﻠﺎﮎ ﻛﺮﺩﻳﻢ. ﻫﻤﻴﻦ ﺑﺲ ﻛﻪ ﺧﺪﺍ ﮔﻨﺎﻫﺎﻥ ﺑﻨﺪﮔﺎﻧﺶ ﺭﺍ ﻣﻲ‌ﺩﺍﻧﺪ ﻭ ﻣﻲ‌ﺑﻴﻨﺪ. (١٧) https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لَا أُقْسِمُ بِيَوْمِ الْقِيَامَةِ ﴿۱﴾ سوگند به روز قيامت. وَلَا أُقْسِمُ بِالنَّفْسِ اللَّوَّامَةِ ﴿۲﴾ و سوگند به نفس لوامه و وجدان بيدار و ملامتگر كه رستاخيز حق است. أَيَحْسَبُ الْإِنْسَانُ أَلَّنْ نَجْمَعَ عِظَامَهُ ﴿۳﴾ آيا انسان مى ‏پندارد كه هرگز استخوانهاى او را جمع نخواهيم كرد. 💛 تلاوت زیبا و دلنشین سوره مبارکه قیامه با صدای عبدالولی ارکانی همراه با زیرنویس فارسی
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
.......: طهارت متن حديث الطهارة ۱- الكلينى عن أحمد بن محمّد عن إبراهيم بن أبى محمود، قال: قلت للرضا عليه السلام: الطنفسة و الفراش يصيبهما البول كيف يصنع بهما و هو ثخين كثير الحشو؟ قال: يغسل ما ظهر منه فى وجهه. ۲- الكلينى عن الحسين بن محمّد عن أحمد بن محمّد عن أحمد بن إسحاق عن سعدان عبدالرحمن قال: كتبت إلي أبى الحسن عليه السلام فى خصى يبول فيلقى من ذلك شدّة و يري البلل بعد البلل، قال: يتوضّأ ثمّ ينتضح فى النهار مرّة واحدة. ۳- الصدوق قال: سئل الرّضا عن الرجل يطأ فى الحمام و فى رجليه الشقاق فيطأ البول و النورة، فيدخل الشقاق أثر أسود ممّا وطئه من القذر و قدغسله، كيف يصنع به و برجله الّتى وطأ بها أيجزيه الغسل، أم يخلّل بأظفاره و يستنجي، فيجد الرّيح من أظفاره و لايري شيئاً؟ فقال: لاشى ء عليه من الرّيح و الشقاق بعد غسله، و لابأس أن يتدلّك الرجل فى الحمّام بالسويق و الدّقيق و النخالة، فليس فيما ينفع البدن إسراف إنّما الإسراف فيما أتلف المال، و أضرّ بالبدن، و الدم إذا أصاب الثوب فلابأس بالصلاة فيه، ما لم يكن مقداره مقدار درهم واف، و الوافى ما يكون وزنه درهماً و ثلثاً. و ما كان دون الدّرهم الوافى فقد يجب غسله و لابأس بالصّلاة فيه، و إن كان الدّم دون حمصة فلا بأس بأن لايغسل إلّا يكون دم الحيض فإنّه يجب غسل الثوب منه، و من البول و المنى، قليلاً كان أو كثيراً و تعاد منه الصّلاة علم به أو لم يعلم. ۴- الطوسى بإسناده عن أحمد عن إبراهيم بن أبى محمود قال: قلت للرّضا عليه السلام: الجارية النصرانيّة تخدمك، و أنت تعلم أنّها نصرانيّة لاتتوّضأ و لاتغسل من جنابة؟ قال: لابأس تغسل يديها. ۵- الكلينى عن عدّة من أصحابنا عن أحمد بن محمّد بن عيسي عن محمّد بن إسماعيل قال: سألت الرّضا عليه السلام عن الرّجل يجامع المرأة قريباً من الفرج فلاينزلان، متي يجب الغسل؟ قال: إذا التقي الختانان فقدوجب الغسل، فقلت: التقاء الختانين هو غيبوبة الحشفة؟ قال: نعم. ۶- الكلينى عن محمّد بن يحيي عن محمّد بن الحسين و محمّد بن إسماعيل عن الفضل بن شاذان عن صفوان بن يحيي عن عبدالرحمن بن الحجّاج قال: سألت أباالحسن الرّضا عليه السلام عن الكسير تكون عليه الجبائر، أو تكون به الجراحة كيف يصنع بالوضوء و عند غسل الجنابة، و غسل الجمعة؟ قال: يغسل ما وصل إليه الغسل ممّا ظهر ممّا ليس عليه الجبائر، و يدع ما سوى ذلك ممّا لايستطيع غسله و لاينزع الجبائر و [ لا ] يعبث بجراحته. ۷- الطوسى قال: أخبرنى الشيخ أيّده الله تعالي عن أحمد بن محمّد عن أبيه عن سعد بن عبدالله عن محمّد بن الحسين و محمّد بن عيسي و موسي بن عمر بن يزيد الصيقل عن أحمد بن محمّد بن أبى نصر عن أبى الحسن الرضا عليه السلام فى الرّجل تصيبه الجنابة و به قروح أو جروح، أو يكون يخاف علي نفسه البرد، قال: لا يغتسل يتيمّم. ۸- الطوسى بإسناده عن الحسين بن عبيدالله، عن أحمد بن محمّد بن يحيي عن أبيه عن محمّد بن علىّ بن محبوب عن أحمد بن محمّد عن أبى همام عن أبى الحسن عليه السلام فى وضوء الفريضة فى كتاب الله قال: المسح و الغسل فى الوضوء للتنظيف. طهارت ۱- كليني از احمد بن محمد، از ابراهيم بن ابي محمود روايت كرده است كه گفت: به حضرت رضا (ع) عرض كردم: اگر به فرش و لحاف كه ضخيم و پر پشت است ادرار برسد چه بايد كرد؟ فرمود: همان رويه آن كه پيداست شسته شود كافي است۱. ۲- كليني از حسين بن محمد، از احمد بن محمد، از احمد بن اسحاق، از سعدان بن عبدالرحمان روايت كرده است كه گفت: طي نامه اي به ابوالحسن (ع) (حضرت رضا) درباره حكم خواجه اي سؤال كردم كه به زحمت مي‌تواند ادرار خود را نگه دارد و پياپي رطوبت مي‌بيند، حضرت فرمود: وضو مي‌گيرد و سپس يك بار در روز آب بر (عورت) خود مي‌ريزد۲. ۳- صدوق گويد: از حضرت رضا (ع) سؤال شد: اگر مردي كه پاشنه پاهايش تَرَك خورده به حمام رود و روي ادرار و نوره پا بگذارد و از كثافاتي كه لگد كرده و اثر سياه دارد داخل ترك پاهايش شود با آن كه پاهايش را شسته است، با آن اثر و رنگ و پاهايش چه كند؟ آيا شستن (همان ظاهر) كفايت مي‌كند، يا بايد تركها را كاملا تميز كند؟ همين طورشخصي كه استنجا كرده و بوي آن لاي انگشتانش باقي است ولي چيزي پيدا نيست چه كند؟ حضرت فرمود: اشكالي ندارد و اعتنا به بو نكند و همچنين است در تركيدگي پاها و زير ناخنها. و اشكالي ندارد كه از آرد و جو و گندم و يا سبوس آن در حمام (براي نظافت يا معالجه) استفاده كند، زيرا در آنچه براي بدن مفيد است اسراف نيست، بلكه اسراف در موردي است كه به تلف شدن مال بينجامد يا به بدن ضرر برساند. و هر گاه خون به لباس رسيد نماز خواندن در آن لباس مانعي ندارد به شرط آن كه مقدار خون به اندازه يك درهم وافي باشد، و درهم وافي مقداري است كه وزن آن برابر يك و يك سوم درهم باشد، اگر كمتر از يك درهم وافي باشد شستن آن (لباس نجس) واجب است ولي نماز خواندن با آن جامه اشكالي ندارد، و هر گاه خون كمتر از يك نخود با
شد اشكالي ندارد كه (براي نماز) شسته نشود مگر آن كه خون حيض باشد كه در اين صورت شستن لباس از خون واجب است، همچنين است آلودگي لباس به ادرار يا مَنِي، خواه كم باشد يا زياد، و نمازي كه با لباس آلوده به اينها خوانده شده باشد بايد اعاده گردد، چه شخص از آن آگاه بوده يا نبوده است ۳. ۴- طوسي به اسناد خود از احمد، از ابراهيم بن ابي محمود روايت كرده است كه گفت: به حضرت رضا (ع) عرض كردم: كنيزي مسيحي داري كه خدمتت مي‌كند و مي‌داني كه او مسيحي است و اهل وضو گرفتن و غسل جنابت نيست حكمش چيست؟ فرمود: اشكالي ندارد، همين قدر كه دستهايش را بشويد كافي است ۴. ۵- كليني از جمعي از اصحاب ما، از احمد بن محمد بن عيسي، از محمد بن اسماعيل روايت كرده است كه گفت: از حضرت رضا (ع) پرسيدم: مردي با زني نزديكي مي‌كند اما دخولي صورت نمي گيرد و هيچ يك از آنها انزال نمي شوند، چه وقت غسل واجب است؟ فرمود: هر گاه ختنه گاه آنان به هم برسد غسل واجب مي‌شود، عرض كردم: منظور از به هم رسيدن ختنه گاه‌ها ناپديد شدن حشفه است؟ فرمود: آري ۵. ۶- كليني از محمد بن يحيي، از محمد بن حسين و محمد بن اسماعيل، از فضل بن شاذان، از صفوان بن يحيي، از عبدالرحمن بن حجاج روايت كرده است كه گفت: از حضرت ابوالحسن الرضا (ع) درباره شخصي كه عضوي از بدنش شكسته و روي آن جبيره است و يا در بدنش جراحتي دارد سؤال كردم كه در هنگام گرفتن وضو و غسل جنابت و غسل جمعه چه بايد بكند؟ فرمود: قسمتهايي از آن را كه رويش جبيره نيست بشويد و جاهايي را كه نمي تواند بشويد رها كند، لازم نيست جبيره را بكند و يا جراحتش را دستكاري كند۶. ۷- طوسي گويد: شيخ - أيده الله تعالي- از قول احمد بن محمد، از پدرش، از سعد بن عبدالله، از محمد بن حسين و محمد بن عيسي و موسي بن عمر بن يزيد صيقل، از احمد بن محمد بن ابي نصر برايم روايت كرد كه حضرت ابوالحسن الرضا (ع نالرضا(ع)روايتكردهاستكهآنحضرتدربا رهوضويواجبدركتابخدافرمود:دستكشي دنكفايتمي‌كند،شستندروضوبراينظافتا ست۸. منبع حديث ۱- فروع كافى ۳ / ۵۵. ۲- فروع كافى ۳ / ۲۰. ۳- من لايحضره الفقيه ۱/ ۷۱ - ۷۲. ۴- تهذيب ۱ / ۳۹۹. ۵- فروع كافى ۳ / ۴۶. ۶- فروع كافى ۳ / ۳۲. ۷- تهذيب ۱ / ۱۹۶. ۸- استبصار ۱ / ۶۴. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
.......: آنانی که جنگ را محکوم می‌کنند هر مرخصی شامل مقداری اشتیاق و مقداری انزجار است. اشتیاق در ملاقات خانواده و صله رحم و انزجار از ناهنجاریهای شهر. از بیگانه بودن شهریها با جنگ. ازدهن کجی بعضی‌ها به جنگ. روزهای اول و دوم مرخصی شیرین است، ولی از روز سوم و چهارم به بعد باید متحمل ضربه‌هایی سنگین به روح خود باشی. بعضی تو را محکوم می‌کنند برخی تو را مجنون می‌دانند. عده ای تو را قابل ترحم و خیر تو را در خانه نشینی می‌دانند. گروهی نیز معتقدند وظیفه ی تو پایان یافته و حضور مجدد تو ضرورتی ندارد. محل کار هم مزاحم اعزام تو هستند و برایت خط و نشان می‌کشند. اداره و کارخانه با اعزام تو مخالف است. ولی باید مقاومت کنی. هم دشمن دانا دارد هم دوست نادان. عده ای هم دنبال منافع خویش اند. جلوتر از نوک دماغ خود را نمی بینند. به همه چیز با عقل محدود خود می‌نگرند. به دیگران اعتماد کمتری دارند و حتی حضور در جبهه را تفسیر به رأی می‌کنند. خدا رحم کند. شهر همچنان مسحور کالاهای فرنگی است. تعدادی هم شبها ناخواسته از طریق تلویزیون شاهد اعزام نیرو به جبهه اند. عده ای هم با بالا و پایین شدن [صفحه ۲۴۹] بهای ارز و کالاهای لوکس متوجه تحرکات نظامی در جبهه می‌شوند. البته در مقابل این افراد، مسلمانان هوشیاری وجود دارند که به جنگ کمک می‌کند و برای آن دل می‌سوزانند. از خانواده‌های شهید تجلیل می‌کنند. به تجهیز رزمنده‌هایی می‌پردازند و در هر فرصت که پیش آید، در جبهه هم حاضر می‌شوند. ضمن اینکه در همین گروه، افرادی هستند که حاضرند همه گونه کمک کنند، ولی ظاهرا می‌ترسند پا به جبهه بگذارند! جلوی رفتن فرزندانشان را هم می‌گیرند. جان عزیز است؛ حفظ آن هم برای چنین افرادی واجب و شاید واجبتر از اسلام!؟ اگر چه یافتن راه حق چندان مشکل نیست، اما گام نهادن در آن سخت است. باید از خیلی چیزها لباس و منزل و ماشین و پول و... چشم پوشید. خورد و خوراک هم محدود است. نان و پنیر هم جزو غذای رسمی قرار می‌گیرد و باید تحمل گرسنگی را داشته باشی. رزم شبانه و خشم شبانه، خواب را از تو می‌گیرد و ساعتها باید در دل شب و در سیاهی مطلق راهپیمایی کنی. به سوی رگبار گلوله‌ها بدوی و اتاق گاز را تحمل کنی. تجهیزات زیادی را به خود ببندی و خود را برای شب حمله آماده سازی. چشم از مادیات بپوشی و با معنویات زندگی کنی. برای خواندن زیارت عاشورا، دعای کمیل و ابوحمزه ثمالی، وقت بگذاری. قلبت را بشکنی و برای اباعبدالله الحسین گریه کنی. از گناهان توبه کنی و خود را به حالت خوف و رجا برسانی. از ملامت ملامتگران غیر خدایی عقب نشینی و آماده ی پذیرش هر گونه بلا باشی. آیا طاقت دیدن پیکر بی سر شهیدی را داری؟ آیا می‌توانی دست و پای جدا شده ی شهیدی را جمع آوری کنی؟ آیا توان آن را داری که شاهد جان دادن بهترین دوستانت باشی؟ آیا می‌توانی سوزش ترکشی را بر اندام خود تحمل کنی؟ با دیدن خون چه احساسی خواهی داشت؟ اگر چند روز غذا نخوری چه؟ [صفحه ۲۵۰] اگر دستور عقب نشینی شنیدی چه؟ اگر مجبور شدی برای خنثی کردن مین، به روی آن بخوابی چه؟ آیا طاقت سیلی افسر تنومند عراقی را به هنگام اسارت داری؟ آیا می‌توانی پس از یک هفته جنگ و مبارزه، باز هم ۱۰ کیلومتر بدوی. آیا می‌دانی بسیجی‌ها هم گاهی در مقابل مشکلات در دل خود گریه می‌کنند؟ آیا افتادن با بدن مجروح در میان نیروهای خودی و دشمن گریه ندارد؟ آیا می‌توانی در شبهای سرد کردستان، پیکر پاک دوست شهیدت را برای گرم شدن به روی خود بیندازی؟ آیا می‌توانی جاری شدن خون از گوش آرپی جی زن را ببینی و دم برنیاوری؟ آیا دیدن مجروحی که خود دست قطع شده اش را حمل می‌کند، طاقت نمی خواهد؟ آیا می‌توانی پاهای ورم کرده رزمنده ای را از چکمه ی خونینش خارج کنی؟ به خدا جنگ سخت است. آنها که جنگ را ندیده اند نباید در مورد جنگ قضاوت کنند. همه ی جنگها مشکل است، ولی این جنگ، مقابله ایمان و بدنهای عریان با کفر و سلاحهای مجهز است. محاصره ی اقتصادی کمر مردان جنگ را شکسته. مسئولان و فرماندهان، شبانه می‌گریند. همه تحت فشارند. ولی باید ایستاد. در صدر اسلام وضع از این هم مشکلتر بوده. دوران شعب ابی طالب غیر قابل توصیف است. اسلام با خون دل به دست ما رسیده است. هزاران شیعه در لابلای دیوار کاخ ستمگران، دفن شده اند. هزاران نفر در راه اسلام به شهادت رسیده اند. پیامبر خون دلها خورده، دندان مبارکش شکسته، دل او را آزرده اند. علی را خانه نشین و شهید کردند. حسن و حسین را شهید کردند. ائمه اطهار را شهید کردند. اسلام مظلوم است. باید خون دل خورد. باید دست و پا داد. شهید داد. مطیع بود. عملیات کرد. دل امام را شاد نمود و در راه دین خدا استقامت کرد. امید است آیندگان با جنگ، عارفانه تر برخورد کنند. بیشتر کشورها کنار کشیده اند. و بسیاری از آنها به دشمن کمک می‌کنند. فقط خودمان هستیم و خودمان. آن هم با چند گروه کج و معوج. یاران راستین اندک ا