eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.2هزار عکس
35.1هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
لقمان وَلَا تُصَعِّرْ خَدَّكَ لِلنَّاسِ وَلَا تَمْشِ فِي الْأَرْضِ مَرَحًا إِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ كُلَّ مُخْتَالٍ فَخُورٍ ﺑﺎ ﺑﻲ‌ﺍﻋﺘﻨﺎﻳﻲ، ﺍﺯ ﻣﺮﺩم ﺭﻭ ﺑﺮﻧﮕﺮﺩﺍﻥ ﻭ ﺑﺎ ﺳﺮﻣﺴﺘﻲ ﻭ ﻗﻠﺪﺭی ﺭﻭی ﺯﻣﻴﻦ ﺭﺍﻩ ﻧﺮﻭ ﻛﻪ ﺧﺪﺍ ﻫﻴﭻ ﺧﻴﺎﻝ‌ﺑﺎﻑِ ﺧﻮﺩﭘﺴﻨﺪی ﺭﺍ ﺩﻭﺳﺖ ﻧﺪﺍﺭﺩ. (١٨) https://eitaa.com/zandahlm1357
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
.......: امامت فرزندان حسين متن حديث الإمام فى ولد الحسين عليه السلام الصدوق عن علىّ بن أحمد بن عبدالله بن أحمد بن أبى عبدالله البرقى رضى الله عنه قال: حدّثنى أبى عن جدّى أحمد بن أبى عبدالله البرقى، عن محمّد بن عيسي، عن محمّد بن أبى يعقوب البلخى، قال: سألت أبالحسن الرضا عليه السلام فقلت له: لأىّ علة صارت الإمامة فى ولد الحسين عليه السلام دون ولد الحسن عليه السلام؟ فقال: لأنّ الله عزّوجلّ جعلها فى ولد الحسين عليه السلام و لم يجعلها فى ولد الحسن و الله لايسئل عمّا يفعل. امامت فرزندان حسين (ع) صدوق از علي بن احمد بن عبدالله بن احمد بن ابي عبدالله برقي (رض) نقل كرد كه پدرم از جدّم احمد بن ابي عبدالله برقي، از محمد بن عيسي، از محمد بن ابي يعقوب بلخي مرا چنين حديث گفت كه از ابوالحسن الرضا (ع) پرسيدم: فدايت شوم چرا امامت در نسل حسين (ع) نه نسل حسن (ع) نهاده شده است؟ فرمود: زيرا خداي عزّوجلّ آن را در نسل حسين (ع) قرار داد و در فرزندان حسن قرار نداد، و خدا درباره آنچه انجام مي‌دهد بازخواست نشود۱. منبع حديث ۱- عيون أخبار الرضا ۲/ ۸۲. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: گام اول کشتن فضل بن سهل چون مأمون سیاست خود را شکست خورده دید، تصمیم گرفت در آن تجدید نظر کند و از اقدام سیاسی به نظامی روی آورد؛ به این منظور عازم بغداد شد تا ضمن باز گرداندن آرامش به آن جا، از عباسیان ناراضی نیز دلجویی کند. گفته اند: در اولین گام، تصمیم به قتل فضل بن سهل مربی و وزیر و فرمانده نیروهای مسلح خود گرفت، همو که برای اقتدار مأمون تلاش‌های فراوانی کرده بود و خلافت مأمون در گرو سیاست و اقدامات مخلصانه ی وی بود. جریان از این قرار بود که فضل بن سهل به دنبال تصمیم مأمون برای حرکت به سوی بغداد، به سرخس آمد و مأمون به چهار نفر از نیروهای خود دستور می‌دهد به گونه ای ناشناس، فضل را در حمام بکشند و به دنبال اجرای این توطئه؛ برای پوشاندن اتهام قتل، دستور داد تا جهت یافتن قاتلان فضل بسیج شوند و برای دستگیری آنان جایزه نیز قرار داد. [۱] و سرانجام آن چهار نفر را به جرم قتل فضل، اعدام کرد و سر آن‌ها را جهت تسلیت برای حسن بن سهل، برادر فضل فرستاد [۲] و این گونه بود که اولین گام را جهت کسب رضایت عباسیان برداشت، زیرا فضل بن سهل یکی از متهمان اصلی انتقال خلافت به علویان بود. در برخی روایات آمده است که حسن بن سهل، در نامه ای از برادرش فضل خواسته بود برای دفع نحوست فال بدی که برای ---------- [۱]: طبری ۷/۱۴۸. [۲]: محاضرات تاریخ الاممالاسلامیه، ص ۱۸۲ ر. ک: امام علی بن موسی الرضا (علیه السلام)، ص ۱۶۵. وی زده بود، او با حضرت رضا (علیه السلام) و مأمون به حمام روند و حجامت کنند تا با جریان خون، آن نحوست برطرف گردد! وقتی فضل این درخواست را برای مأمون فرستاد و او از حضرت رضا (علیه السلام) خواست که با وی به حمام رود، حضرت فرمود: من فردا به حمام نمی روم، برای شما نیز صلاح نمی دانم فردا به حمام روید، فضل هم صلاح نیست به حمام برود. و چون مأمون اصرار کرد حضرت فرمود: امشب رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) را در خواب دیدم فرمود: یا علی! فردا به حمام مرو و من صلاح نمی دانم شما و فضل به حمام روید و مأمون پذیرفت. بعد از غروب، حضرت رضا (علیه السلام) فرمود: بگویید به خدا پناه می‌بریم از شرّی که در این شب نازل می‌شود. بعد از نماز صبح نیز فرمود: بگویید به خدا پناه می‌بریم از شر آن چه در این روز نازل می‌شود... نزدیک طلوع خورشید، حضرت به خادم خود یاسر فرمود: برو بالای بام و گوش کن آیا صدایی می‌شنوی؟ وی گوید: وقتی بالا رفتم صدای ناله و عزا شنیدم، در این هنگام ناگاه مأمون وارد شد و به حضرت گفت: سرور من، خداوند تو را در مورد فضل اجر دهد، او را در حمام کشتند!! سربازان و افسران و طرفداران فضل بر در خانه مأمون جمع شدند و گفتند: مأمون او را ترور کرده است و آتش آورده بودند تا درب خانه مأمون را بسوزانند (و وارد شوند. ) مأمون از حضرت رضا (علیه السلام) درخواست کرد اگر صلاح می‌دانید نزد مردم روید و آن‌ها را متفرق کنید. حضرت در خانه آمد و دید که مردم ازدحام کرده اند با دست مبارک اشاره نمود: متفرق شوید، متفرق شوید، به خدا سوگند مردم چنان برمی گشتند که روی یکدیگر می‌افتادند و به هرکس اشاره می‌نمود، می‌دوید و می‌رفت. [۱] ---------- [۱]: اصول کافی، ج ۲، ص ۴۰۶ وعیون اخبارالرضا (علیه السلام). 📚حکایت آفتاب نگاهی به زندگی امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
صحیفه امام 21.mp3
7.08M
💠 سلسله جلسات 21 🔰 با موضوع بازخوانی (جلسه 21) ❌ پایان تدریس جلد دهم ❌ 👈 در صورت خرابی فایل ، از لینک https://uupload.ir/view/صحیفه_امام_21_ueyn.mp3/ دانلود نمائید . 🎤 با توضیحات ✅ انقلابی باید مبانی امام و رهبری را بداند تا هم بصیرتش بیشتر شود هم تحلیلهایش مبنایی شود ✅
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 استاد شما چیزی درباره فاتحه کبیره میدونید؟ آیا سندیت داره؟ ‏*آیت الله بهجت* می فرمایند: - سوره *حمد*: را *یک بار* - *چهار قل* : ( *توحید-کافرون-ناس-فلق*) هرکدام را *یک بار* - سوره *قدر* را *هفت بار* - *آیت الکرسی* را *سه* بار بخوانید. سپس آیت الله بهجت می فرمایند: هرکس برای میتی بخواند، *هم رفع گرفتاری ازخودش می شود و هم گنجی برای میت ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 👈🏻 سند ندارد. 📌بزرگوار این چیزها را اگر شنیدید به آن طرفی که پخش کرده بگویید از کجا این را آوردی؟ حرف آیت الله بهجت است، کجا نوشته؟ همین. تمام این موارد را با همین سوال سند کو، می توانید بررسی کنید. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
.......: اقامت در بیمارستان وقتی خرمشهر سقوط کرد و امکان سقوط آبادان نیز می‌رفت، از بسیج به خواهران گفته شده که باید شهر را ترک کنید. لذا ماشین آوردند و همه را حتی خواهرانی را که در مساجد کار می‌کردند از طریق جاده خاکی انتقال دادند. زیرا تمام جاده‌های اصلی به محاصره دشمن در آمده بود. مادرم به من و برادرم اصرار کرد که همراه آنها برویم اما من حاضر نشدم و گفتم اینجا می مانم. گفتم: «با این کمبود نیرو چه کسی از مجروحان پرستاری می‌کند؟ » من و برادرم در شهر ماندیم و از آن به بعد در بیمارستان شرکت نفت آبادان کار می‌کردیم. شهر بسیار خلوت شده بود و برادرم نیز به خط مقدم رفته بود. من مجبور شدم تنها به خانه بروم تا وسایل لازم را برای اقامت در بیمارستان به همراه بیاورم. آن روزها درکیف همه خواهران یک اسلحه و یک نارنجک برای محافظت شخصی بود، در کوچه‌های خلوت راه می‌رفتم و اسلحه را سخت در دستم می‌فشردم، این سرود را می‌خواندم: شهر من اسلحه بر دوش در کوچه هایت می‌گردم و می‌گویم تو را ترک نگویم... به این ترتیب دو سال و نیم در بیمارستان ماندم. یکبار بر اثر اصابت ترکش به عصب پاهایم مجروح شدم، که الحمدالله بهبودی حاصل شد. 📚خاطراتی از حضور زنان در دفاع مقدس https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: عدم استطاعت حمد و شکر الهی قوله علیه السلام: وَ کَیْفَ [۲] نُطِیقُ حَمْدَهُ أَمْ مَتَی نُوءَدِّی شُکْرَهُ [لاَ، مَتَی]. أوّلاً: بدان که: فرق بین حمد و شکر آن است که حمد آن ثنای جمیل است بر قصدِ تعظیم و تجلیلِ مُنعِم لانعامه، و شکر آن فعلیت است که خبر نماید از تعظیمِ مُنعم، چون اظهار تذلّل و انکسار و تواضع نزد منعم، و حقیقت شکر خدا آن اعتراف نمودن به نعمت او، و ادا کردن واجبات مأمورا بها از طاعات و اجتناب از منهیات او است. پس داعی عرض می‌نماید با آن دور نعماء لایتناهی که تمام مخلوقات و موجودات سماوی و ارضی را مسخّر و منقاد و مستخدم ما قرار داده، بر این که غایت حرکات و سکنات آنها در ایاب و ذهاب جلب منافع به سوی ما منظور بوده، چگونه ما طاقت و استطاعت داریم اداء حمد او را، کما قال تعالی: « وَ إِن تَعُدُّوا نِعْمَتَ اللَّهِ لاَ تُحْصُوهَآ [۳] ». ---------- [۲]: ۲ - صحیفه: فکیف. [۳]: ۳ - سوره مبارکه ابراهیم، آیه ۳۴. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: در تفسیر آیه وَ یُنَجِّی اللّٰهُ الَّذِینَ اتَّقَوْا بِمَفٰازَتِهِمْ [۱]، آمده است: در قیامت عمل شایسته در برابر نیکوکار مجسم می‌شود و به آدمی وقتی گرفتاریهای آخرت را می‌بیند، می‌گوید: بر من سوار شو چون در دنیا خیلی بر تو سوار بودم. نیکوکار بر اوسوار می‌شود و از گرفتاریها نجات می‌یابد. کرامت بزرگی می‌گوید: کسی از مقام بزرگواری برخوردار می‌شود که یکی از دو صفت را دارا باشد، یا به مردم ننگرد و جز خدا را نبیند و اعتقاد داشته باشد که غیر خدا توان رساندن نفع به او ندارند، یا مردم را از دل بیندازد و از اینکه مردم او را در چه حالی می‌بینند ناراحت نشود. ---------- [۱]: ۱) - زمر، ۶۱. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
صفحه تربیت فرزند👇👇👇👇 @zandahlm1357 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃