eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵نبرد کد پستی به کد پستی! 🍀 حاج حسین یکتا: 🔺جبهه امروز کجاست؟ جبهه محله‌ست 🔺مسجد باید بیت الاحزان همه باشه 🔺امام گفت مسجد سنگر است، ما رو بردن تو فرهنگسرا 🔺انقلابیِ بی‌قرار شده کارمندِ مستقر! 🔺آخرشب نباید بخوابی، باید بیفتی 🔺ما مسجد کادرساز می‌خوایم 🔺کسی نباید ما رو جمع کنه، ما باید همه رو جمع کنیم 🔺کار باید مسجدمحور و محله‌محور باشه 🔺هر خونه باید یه پرونده اجتماعی داشته باشد 🌺https://eitaa.com/zandahlm1357 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
.......: درخواست دفع بلیات باران قوله علیه السلام: اللَّهُمَّ لاَ تَجْعَلْ ظِلَّهُ عَلَیْنَا سَمُوماً. کما قال تعالی: « عَذَابُ یَوْمِ الظُّلَّةِ [۳] » چنان که چون قوم شعیب تکذیب او نمودند وارد شد آنها را أوّلاً غِیَم و حرّ شدید، فرفعت لهم سحابه فخرجوا یستظلون بها، فسألت علیهم فأهلکهم ؛ لأ نّه کان ظل من یحموم [۴]، و قیل هی النار التی تکون منها الصواعق لا یرد علی أحد قتله و فی الحدیث: « [غذاء] الدنیا سمام و أسبابها رمام ». [۵] قوله [ علیه السلام ]: وَ لاَ تَجْعَلْ بَرْدَهُ عَلَیْنَا حُسُوماً. برد: به فارسی تگرگ است. و حسوم: به معنی شوم و نجس است، و أیضاً حسوم به معنی قطع آمده ؛ ولی دو معنی اولیه انسب به مقام است. یعنی خدایا قرار مده تگرگ و برد آن سحاب را بر ما شوم و نحس، بأن یهلک حرثنا و یسقط أثمارنا و ینکسر أشجارنا قال تعالی: « وَ یُنَزِّلُ مِنَ السَّمَآءِ مِن جِبَالٍ فِیهَا مِن بَرَدٍ فَیُصِیبُ بِهِ مَن یَشَآءُ وَ یَصْرِفُهُ عَنْ مَنْ یَشَآءُ [۱] ». أولاً بدان که: عرب اطلاق می‌نماید بر اجسام صلبه، جبل و بر اجسام لینه، سهله و رخوه ؛ چنان که: حضرت عیسی علیه السلام در کلام خود فرموده: « فی السهل ینبت الزرع لا فی الجبل » [۲] . استعاره نموده از قلبِ متواضعِ لینه به « سهل »، که موضع نشو و انبات حکمت و معرفت است، و از قلوب قاسیه متکبّره تعبیر به « جبل »، که أبداً قابل تعلیم معرفت نیست ؛ کما قال تعالی: قلوبهم « کَالْحِجَارَةِ أَوْ أَشَدُّ قَسْوَةً وَ إِنَّ مِنَ الْحِجَارَةِ لَمَا یَتَفَجَّرُ مِنْهُ الاْءَنْهَارُ [۳] »، یعنی: از صلابت و غلظت و عدم تأثر او جریان انهار علم و حکمت نمی شود. پس بنابراین معنی آیه شریفه مذکوره: « وَ یُنَزِّلُ مِنَ السَّمَآءِ مِن جِبَالٍ فِیهَا مِن بَرَدٍ »، قیل: « منِ »، « من برد » زائده است، و التقدیر فیها «برد» است، و واو [ «و [یُنَزِّلُ »واو عاطفه است که عطف می‌نماید این جمله را بر آیه کریمه سابقه، اعنی: « أَ لَمْ تَرَ أَنَّ اللَّهَ یُزْجِی سَحَابًا ثُمَّ یُؤَلِّفُ بَیْنَهُ ثُمَّ یَجْعَلُهُ رُکَامًا [۴] » الی آخره. بر این وجه معنی این می‌شود که: آیا باز نمی بینی و نمی فهمی که ما سیر می دهیم سحاب را و « ینزل » یعنی: از سحاب که جهت علو است بعضی از اجسام صلبه که تگرگ باشد « فیها برد » که در آنها است برد، لأ نّها یبرد من أجلها وجه الأرض، کما فی المجمع: « البرد: شی ء ینزل من السحاب یشبه الحصی، و یسمّی حب الغمام [و حبّ المزن [۱] ]. « فَیُصِیبُ بِهِ مَن یَشَآءُ » « صاب یصوب: إذا نزل من السماء. و المصوبة: أمر مکروه، الذّی ینزل بالإنسان » [۲] ؛ یعنی: زحمت و ضرر و کراهت می‌رساند به آن برد در زراعات و اشجار و اثمار کسی که بخواهد از عباد خود که مستحقّ باشند، و منصرف می‌نماید او را و ضرر او را از کسی که نخواهد سالم ماند. قوله علیه السلام: وَ لاَ تَجْعَلْ صَوْبَهُ عَلَیْنَا رُجُوماً. یعنی قرار مده نزول آن برد و تگرگ را بر ما رجوم، یعنی چون رمی به حجاره در وقوع ضرب و الم اذا، و بر ما چنان که آنفاً در تفسیر آیه مبارکه ذکر شد. قوله علیه السلام: وَ لاَ تَجْعَلْ مَاءَهُ عَلَیْنَا أُجَاجاً. یعنی قرار مده آب آن غیث را بر ما شدید الملوحة کما کان حین وقوعه فی البحر مرّاً أجاجاً، یعنی قبل تبخیره و صعوده الی السماء، اگرچه کلّیه اسباب چنان که مذکور در عنوانات شریف است مربوط و مستند به مسبّب الاسباب و صانع قدیم است، امّا از باب وقوع آنها در عالم طبیعی ؛ [که] دار اسباب است به مقتضای « أبی اللّه أن یجری الأمور إلاّ بأسبابها » [می باشد]. [۳] ---------- [۳]: ۳ - سوره مبارکه شعراء، آیه ۱۸۹. [۴]: ۴ - اقتباس از سوره واقعه، آیه ۴۳: « وَ ظِلٍّ مِنْ یَحْمُومٍ ». [۵]: ۵ - غررالحکم، ص ۱۴۳. [۱]: ۱ - سوره مبارکه نور، آیه ۴۳. [۲]: ۲ - الکافی، ج ۱، ص ۳۷ ؛ بحارالأنوار، ج ۲، ص ۶۲ ؛ منیة المرید، ص ۱۸۳. [۳]: ۳ - سوره مبارکه بقره، آیه ۷۴. [۴]: ۴ - سوره مبارکه نور، آیه ۴۳. [۱]: ۵ - مجمع البحرین، ج ۳، ص ۱۱. [۲]: ۶ - مجمع البحرین، ج ۲، ص ۱۰۱، با تصرّف. [۳]: ۱ - بسنجید: غرر الحکم، ص ۱۰۲: « إنّ اللّه سبحانه یجری الأمور علی ما یقضیه لا علی ما ترتضیه ». و الکافی، ج ۱، ص ۱۸۳: « أبی اللّه أن یجری الأشیاء بأسباب ». .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: شمشیر علی علیه السلام صفدی نیز گفته است: مورخان آورده اند، علی علیه السلام در روز جنگ با خوارج نهروان، دو هزار تن را به قتل رسانید، او شمشیر می‌زد و تا نهایت سپاه می‌رفت. (تا شمشیرش خم می‌شد) وی می‌گفت: مرا ملامت نکنید، بلکه این شمشیر را ملامت کنید، سپس او شمشیر را راست می‌کرد. از ضربه‌های مشهور علی علیه السلام ضربه او به مرحب است. که با یک ضربت کلاه خود او را بر سرش، دو نیم کرد. عمروبن عبدوود عامری پس از قطع پایش با شمشیر علی علیه السلام، پای خود را گرفت و به سوی علی پرتاب کرد، علی خود را به کنار کشید، پای بریده به دو پای شتری اصابت کرد و آنها را شکست. .......: شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
صفحه تربیت فرزند👇👇👇👇 @zandahlm1357 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
چرا لباس می پوشیم؟ حاضرین: محافظت از عوامل جوی، زیبایی و چشم نوازی، حفظ حریم، راحتی. آیا واقعاً ما با این چهار نکته لباس کودکمان را تعیین می کنیم؟ شیک بودن و مجلل بودن و گران بودن و مارک دار بودن لباس، کجای این قضیه قرار دارد؟ اگر قرار است که لباس از بدن ما محافظت کند پس چرا بچه هایمان را نیمه برهنه بیرون می آوریم؟ می خواهیم که لباس خنک بپوشند؟ خوب اگر هوا گرمه برای همه گرمه پس همه ی ما هم یک رکابی و شلوارک بپوشیم و بیاییم بیرون! یکی از حاضرین: خوب آخه این لباس ها خیلی قشنگند و به بچه ها می آیند، آقای سلطانی: چی قشنگه؟ لباس یا تنِ بچه؟ ما می گوییم قشنگ، چون تن بچه را نشان می دهد. و این یک هنجار است. این که من می خواهم که بدن کودکم نمایان باشد، دقیقاً حریم شکنی است و متأسفانه این مسئله را در خانواده های متدین هم می بینیم. شخصیت کودک در حال شکل گیری است، چرا بچه های ما نیمه برهنه بیرون می آیند، این کار افراط است و از آن طرف تفریط این مسئله هم در جامعه ی ما وجود دارد. کودک سه ساله را مثل یک حاج خانم با چادر و روسری می پوشانند. چرا بچه های ما لباس کودکانه ندارند؟ چرا برای بچه ها به چرای کارکرد پاسخ نمی دهیم؟ بچه های ما از نظر لباس کودکی نمی کنند بلکه هنجارها به آنها تحمیل می شوند. (ادامه دارد) {قسمت40} [مباحث کودک متعادل ]
بچه ها در اثر رفتارهای ما، از خودشان درک واقعی ندارند در نتیجه لباس پوشیدنشان هنجاری و برای جلب توجه خواهد بود. آیا در کارکردهایی که نام بردیم، لباس برای جلب توجه است؟ پس چرا لباسی تن بچه هایمان می کنیم که جلب توجه کند؟ دنبال مقصر نمی گردیم با نگاه مسئول این سوءال ها را از خودتان بپرسید و پاسخ دهید. ما 4 تا ارزش یا کارکرد برای لباس شمردیم و جلب توجه جزء آن ها نبود اما یکی از بزرگترین عواملی که در پوشیدن لباس رعایت می کنیم، جلب توجه است. خوب وقتی کودک یاد بگیرد که با لباسش جلب توجه کند، در آینده هم با لباس جلب توجه خواهد کرد. در مبحث احترام به جسم گفتیم که بچه ها نباید با جسمشان جلب توجه کنند و گرنه این مسئله در آنها نهادینه می شود و در بزرگسالی تمام تلاششان این خواهد بود که چگونه دیده شوند به خصوص در ظاهر. امروزه اثرات این مسائل را در جامعه بسیار می بینیم مثل عروسی ها. نوع پوشش های ما در عروسی ها با وجود این که در یک جامعه ی پوششی زندگی می کنیم، چگونه است؟ یک مسئله ای از زیر مثل یک عفونت مزمن در حال تخریب جامعه است و آن تفکر غالبی است که متأسفانه بر جامعه ی ما حاکم شده است، . تمام کسانی که این گونه لباس می پوشند قربانی هستند و در حال سقوط و متأسفانه بچه ها هم که شاهد این مسائل هستند هم قربانی می شوند. (ادامه دارد) {قسمت41} [مباحث کودک متعادل ]
منشأ بی عفّتی ها❗️ 📌 پدر و مادر! آیا به فرزندت علاقه مند هستی؟! اگر علاقه مند هستی، به او غیرت داشته باش؛ یعنی بُعد انسانی و الهی او را حفظ کن تا مثل حیوانات نشود. ✅ اینجا این روایت مطرح می شود که: «إِنَّ الغَيرَةَ مِنَ الإيمَانِ». به روشنی رابطۀ بین غیرت و حیا آشکار شد. 🔶 ببینید چقدر معارف ما با هم هماهنگ هستند. انسان -سوای از مؤمن بودن- اگر بخواهد انسانیّتش را حفظ کند، باید نسبت به فرزندش چنین غیرتی داشته باشد؛ چه دختر باشد و چه پسر، باید او را عفیف بار بیاوری. عفّت هم از حیا نشئت می گیرد و شاخه ای از حیا است. 🔻 منشأ بی عفّتی ها در جامعۀ ما همین مسئلۀ بی حیایی است. برخی همین پردۀحیا را که در تربیت اصل و اساس است، می درند. بعد از آن، پدر و مادر هر کاری هم بکنند، ثمری ندارد. البتّه این مسئله هم هست که وقتی از محیط خانواده بیرون رفت و وارد محیط آموزشی شد، مشکلات تربیتی اش بیشتر می شود. 🔺 بدتر از همۀ این ها محیط جامعه و مخصوصاً رسانه های تصویری است که برخی از آن ها «جنایت کاران جامعه» هستند و چه مشکلاتی را در مسیر تربیت ایجاد می کنند. (ره) ═══✼🍃💖🍃✼══ https://eitaa.com/zandahlm1357
Mehman haye nakhande (1).mp3
6.22M
فایل صوتی شماره 1 🐥🐔🐯🐦🐴🐮 موضوع:کمک و محبت به دیگران https://eitaa.com/zandahlm1357
طب الصادق علیه السلام: راه حل طبیعی برای لاغر شدن! ✍🏻شیر و دارچین شمارا لاغر میکند. در صورت استفاده مدام از این نوشیدنی به طور میانگین 3الی4 کیلو در ماه وزرن کم کنید.1 لیوان شیر و نصف قاشق چای خوری پودر دارچین مخلوط و میل کنید. ➣ https://eitaa.com/zandahlm1357 پوست موز برای سفیدی دندان ها ✍🏻 از طریق پوست موز می‌توانید دندان‌های روشن و سفیدتری نیز بدست آورید. داخل پوست موز را هر شب پیش از خواب روی دندان‌های خود بمالید؛ زیرا پتاسیم، منیزیم و منگنز موجود در پوست موز به سفیدتر شدن دندان‌های شما به طور طبیعی کمک می‌کند. ➣ https://eitaa.com/zandahlm1357 در چه شرایطی مغز به سمت سرد و خشکی می‌رود؟ 🔸قرار گرفتن در معرض امواج الکترومغناطیسی، دیر خوابیدن، انجام کارهای فکری خسته‌کننده مانند استفاده طولانی‌مدت از رایانه از جمله رفتارهایی است که سبب سوق پیدا کردن مزاج مغز به سوی طبع سرد و خشک می‌شود، یعنی فعالیت‌های سخت جسمانی که بر اثر آن‌ها قوای بدن تحلیل رفته و تعریق زیاد روی می‌دهد. 🔹زندگی در آب و هوای سرد و خشک، غم و غصه و استرس زیاد داشتن از دیگر عوامل مؤثر در گرایش مزاج مغز به سمت سرد و خشکی به شمار می‌آیند. قرار گرفتن در معرض امواج الکترومغناطیسی وای فای، تماشای تلویزیون، کار با رایانه و استفاده از تلفن همراه و تبلت سبب شده که سودای افراد افزایش پیدا کند. ➣ https://eitaa.com/zandahlm1357 دیابتی ها مصرف گل سرخ را فراموش نکنند! ✍مصرف گل سرخ برای بیماران دیابتی توصیه می‌شود و قند خون را کاهش می دهد. ادویه‌هایی مثل زنجبیل، دارچین و زعفران؛ نیز با اندک تفاوت‌هایی، اثرات مشابهی روی مغز دارند و می‌توانند آثار گل محمدی را تقویت کند. ➣ https://eitaa.com/zandahlm1357
💠 یه تحقیق علمی در مورد (اراک) به زبان روان😊 ✍️ببینید کلا هر چی مستحب هست بدونید چیز خوب و مهمیه برای بیماری های و جلو گیری از بیماری های مغزی عالی هست👌👌 چون یک سیستم زدا از هست... ✍️کل سیستم عصبی بدن به مغز مربوطه ام اس و هر گونه بیماری مشابه که به بودن و کم کاری و این جور چیز ها مطرح میشه برمی گرده این جور بیماری ها یک شبه نمیان به مرور زمان ، رسوب بلغم در مغز کار رو به این جا می رسونه مال سبک زندگی غلط هست!!! ✍️ ام اس جز فلج ها هست ها داروهای قوی و در زمان طولانی می خوان کسی زیر بار هزینه درمان نمی ره برخی ها بهشون می گن ام اس داری با یک رعایت سردی گرمی و دارو های گرم خیلی بهتر میشن 👌چوب مسواک تو روایات یک عنوان شده وقتی بلغم دهان از بین بره خود به خود بلغم مغز هم می کنه و به مرور اون هم از بین می ره 🤓دندان برای شست و شو نیاز به داره اگر قابض نباشه جوهر لثه و دندان نابود میشه پس با هر چیزی نمیشه دندان مسواک زد کما این که تو روایات هم مسواک زدن با برخی چوب ها مثل رو نهی کرده چوب اراک کننده هست یعنی باز کننده هست . رگ هایی که خون رسانی به دندان می کنند و در عصب کشی از بینشون می برند رو سودا زدایی و می کنه که خون رسانی به دندان ها بهتر انجام بشه😍 دندان ها هم تغذیه دارند 🤓 هم هست چون زیر دندان ممکنه کیست تولید بشه محلل هم باشه بلغم های رو حذف می کنه و از بین برنده هست می کنه یعنی بلغم های فاسد رو خشک می کنه بلغم فاسد یعنی چی ؟ همون عفونت هست دیدید می گن دندان های یک نفر عفونت کرده این همون بلغم فاسد هست ♻️https://eitaa.com/zandahlm1357 💠 یه تحقیق علمی در مورد (اراک) به زبان روان😊 🍃🍃🍃 دوم🍃🍃🍃 ✍️ ببینید چوب مسواک جز هست ما امروزه از عضو های مختلف خودمون کار می کشیم ولی به اندازه ای که کار می کشیم مواد غذایی مفید به اعضا بدن نمی رسونیم!! علتش بودن مواد غذایی امروزی و سبک تغذیه شیر تو شیر امروزی هست 👌مثلا کباب کوبیده می خوره با جوجه کباب فکر می کنه خیلی کار خفنی کرده هیچ کدام جذب درستی نمیشن گوشت مرغ قاطی با گوسفند بیشتر هضم میشه و میشه چون گوشت گوسفند طول می کشه تا هضم بشه این گوشت گوسفند قاطی میشه با گوشت مرغی که خراب شده ✍️اول خراب میشه دوم بخارات اون ها رو نابود می کنه!!!! 👌کلا به به شدت هست 👌هر کس معده خراب تری دارند دندان خراب تری دارد بخارات معده خراب دندان ها هستند!!!! ✍️تا می تونید آداب تغذیه رو یاد بگیرید تا به دست خودتون خودتون رو به نکشید هر کس آب با غذا می خوره دندان های خراب تری داره https://eitaa.com/zandahlm1357