eitaa logo
📚رُمّانْهای‌بلــندوداستان‌کوتا📚صلواتی‌وآموزنده🌷🌷🌷
853 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
635 ویدیو
581 فایل
خوشامدید ♥️اللهم_عجل_الولیک_الفرج♥️ @zekrabab125 داستان و رمان @charkhfalak500 قران‌ومفاتیح‌ ╭━⊰⊱━╮╭━⊰⊱━━╮ من ثروتمندم💰💰💰 @charkhfalak110💰💰 ╰━⊰⊱━╯╰━━⊰⊱━╯ اینجا میلیونر شوید🖕 ❣ با مدیریت #ذکراباد @e_trust_Be_win ایدی مدیر
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴🔴برای راحتی شما 👇👇👇 ♦️☀️ 12 کتاب صوتی که تا الانه در کانال قرار گرفته و آماده برای استفاده👇 👇 https://eitaa.com/zekrabab125/29606
🔴🔴برای راحتی شما 👇👇👇 ♦️☀️ 13 رمان آماده که تا الانه در کانال قرار گرفته و آماده برای استفاده👇 👇 https://eitaa.com/zekrabab125/28930 💚💚💚💚💚
☑️ لینکها برای راحتی شما 👇👇👇 ♦️♦️بیش از 500 و = شامل و مهم و ارزشمند 🌻و امکانات زیاد دیگر... را در این کانال کنید. 🔴🔵🔴 لینک راهنما که تا به الانه در کانال قرار گرفته 👇تماما مذهبی👇اسلامی 🍎لیست اول 👇 https://eitaa.com/zekrabab125/19259 💚 تعداد 51 نرم‌افزار و کتاب pdf کاربردی , رمان عقیدتی ، سیاسی ، و ..... 👆👆👆 🍎لیست دوم 👇 https://eitaa.com/zekrabab125/20779 💚 تعداد زیادی نرم افزارهای و کتاب pdf کاربردی ، عقیدتی ، حدیثی ، و .....👆👆 🍎لیست سوم👇 https://eitaa.com/zekrabab125/27333 💚 تعداد 130 کتابهای pdf = رمان ، داستان ، مذهبی ، شهیدایی و ......👆👆 🍎لیست چهارم👇 https://eitaa.com/zekrabab125/29115 💚 تعداد 100 کتابهای pdf و نرم‌افزار = رمان ، داستان ، مذهبی ، شهیدایی و ......👆👆
🔴 شروع رمان جدید بنام ، مورد تأئید رهبر عزیزمان🌷👇👇 📝 نوشته ی: امیرحسین بانکی،بهزاد دانشگر و محمدرضا رضایتمند 👇حتما بخونید https://eitaa.com/zekrabab125/28891 چهاردهمین رمان( )صفحه 1 تا 7 👆 https://eitaa.com/zekrabab125/28995 چهاردهمین رمان( )صفحه 8 تا 14 👆 https://eitaa.com/zekrabab125/29076 چهاردهمین رمان( )صفحه 15 تا 20 👆 https://eitaa.com/zekrabab125/29151 چهاردهمین رمان( )صفحه 21 تا 26 👆 https://eitaa.com/zekrabab125/29252 چهاردهمین رمان( )صفحه 27 تا 33 👆 https://eitaa.com/zekrabab125/29348 چهاردهمین رمان( )صفحه 34 تا 39 👆 https://eitaa.com/zekrabab125/29418 چهاردهمین رمان( )صفحه 40 تا 45 👆 https://eitaa.com/zekrabab125/29502 چهاردهمین رمان( )صفحه 46 تا 51 👆 https://eitaa.com/zekrabab125/29570 چهاردهمین رمان( )صفحه 52 تا 57 👆 https://eitaa.com/zekrabab125/29656 چهاردهمین رمان( )صفحه 58 تا 63 👆 https://eitaa.com/zekrabab125/29749 چهاردهمین رمان( )صفحه 64 تا 70 👆 https://eitaa.com/zekrabab125/29828 چهاردهمین رمان( )صفحه 71 تا 76 👆
https://eitaa.com/zekrabab125/29847 4کتاب مجازی=کشتی پهلو شکسته + 2 قسمت آبنبات هل‌دار + نرم‌افزار ویژه عیدسعیدقربان 👆👆
https://eitaa.com/charkhfalak500/28770 🔴 ختم 127 روز پنجشنبه 👆 10 رمضان‌ الکریم 🔵🔴🔵🔴🔵🔴🔵🔴🔵🔴🔵🔴🔵 💚💚 #توجه کنید👇👇 #بهترین_چله_در_بهترین_ماه‌های_سال👇شروع از 21 شعبان تا روزعیدفطر 👇حتما دنبال کنید https://eitaa.com/charkhfalak110/31868 🔵🔴🔵🔴🔵🔴🔵🔴🔵🔴🔵🔴🔵 ♦️ تا جایی که توان دارید وقت دارید این ختمها را در این ماه عزیز دنبال کنید..!!؟؟ برای آماده کردن جسم‌وروحتان خوب است ، و با آمادگی کامل به مهمانی خدا بروید .. ان‌شاءالله ، 🔴💚🔴💚🔴💚🔴💚🔴💚🔴💚
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨لینک گروه مهربانی به نیت فرج در ( #ایتا ) 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2413625355Ce43ad1e3bd 🔴🔴 فعالیتها و کمکهای و خریدها و بسته‌بندی کردن سبدهای غذایی ویژه ماه رمضان جدید و قدیم را در گروه ببینید و کلیپ تهیه واهدای بسته های رمضان الکریم سال۹۸ 👆دیدنش ثواب دارد👆 جمعیت دینی خیریه مهربانی به نیت فرج امام زمان عج... https://t.me/joinchat/BDuwikK-DvXlaG2ZKi-alg لینک در تلگرام👆👆 #دعوت_دوستان_آشنایان_خیرین شادی روح همه #شهدا#اموات_خیرین_مجموعه مهربانی بنیت فرج فاتحه الاخلاص مع صلوات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎊🌺🎊🌺🎊🌺🎊🌺🎊🌺🎊🌺🎊🌺🎊 باسلام و عرض ادب خدمت همراهان گرامی، ✍برای راحتی شما سروران در کانال پست تبلیغاتی قرار نمیدهیم ، لطفا با معرفی کانال ما به دیگران از ما حمایت کنید و نیز بنرهای گروه خیره مهربانی به نیت فرج که در کانال قرار میدهیم را به جاهای دیگر فوروارد کنید و شما مشاهده نفرمایید و با این کار از خیره حمایت کنید ، ثواب زیادی دارد ، ممنون از همراهیتون🙏🌺🌺🌺
https://eitaa.com/charkhfalak500/2727 👆👆👆 🌺🌺نمازشب فراموش نشود 💚 اعمال کامل خواب.. 💛 70 فایده وفضیلت درنماز شب ... 💙 اعمال نمازشب.. 🌙🌟💫🌛این شبها بیشتر بیدارید ✍ نمازشب 10 الی 15 دقیقه طول میکشه حتما امتحان کنید..👆👆 🙏التماس دعا دارم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
😀😬😁😂😃😄😅😆😇😉😊🙂🙃😡😎😋🤓😡😝😜😚 😙😍😗🤗 😏😶😐😇😑😒🙄🤔😳😣☹️🙁😕😨😡😠😘 ⚡️ ⚡️ ❣ 💠وقتى که حاتم طایى از دنیا رفت، برادرش خواست جاى او رابگیرد. 💠حاتم مکانى ساخته بود که هفتاد در داشت. هر کس از هر درى که مى خواست وارد مى شد و از او چیزى طلب مى کرد و حاتم به اوعطا مى کرد. 💠برادرش خواست در آن مکان بنشیند و حاتم بخشى کند! مادرش گفت: تو نمى توانى جاى برادرت را بگیرى، بیهوده خود رابه زحمت مینداز. 💠برادر حاتم توجه نکرد. مادرش براى اثبات حرفش، لباس کهنه اى پوشید و به طور ناشناس نزد پسرش آمد و چیزى خواست. وقتى گرفت از در دیگری رجوع کرد و باز چیزى خواست. برادر حاتم با اکراه به او چیزى داد. 💠مادرش این بار از در سوم بازآمد و چیزى طلب کرد، برادر حاتم با عصبانیت و فریاد گفت: تودوبار گرفتى و بازهم مى خواهى؟ عجب گداى پررویى هستى! 💠مادرش چهره خود را آشکار کرد و گفت: نگفتم تو لایق این کارنیستى؟ من یک روز هفتاد بار از برادرت به همین شکل چیزى خواستم و اوهیچ بار مرا رد نکرد. 💠 قانون زندگی٬ قانون باورهاست 💠 بزرگان زاده نمی‌شوند٬ ساخته می‌شوند... 👇 ☀️ امام صادق (علیه السلام): 💠 سخاوت آن است كه بى درخواست انجام گيرد، اما سخاوتى كه درمقابل درخواست باشد ناشی ازشرمندگی وبرای فرار از سرزنش است.. 📚 منبع: بحارالأنوار(ط-بیروت) ج 68 ، ص357، ح 21 ¸.•*´¨*•.¸ 🌸 ﷽ 🌸 ¸.•*´¨*•.¸ ♥️اللهم_عجل_الولیک_الفرج♥️ ¸.•*´¨*•.¸ 🌸 ﷽ 🌸 ¸.•*´¨*•.¸ @zekrabab125 داستان و رمان )صلواتی ) @charkhfalak500 قران‌ومفاتیح‌ )صلواتی ) @charkhfalak110 مطالب پُرمغز )صلواتی ) @zekrabab نهج‌البلاغه برادرقران )صلواتی ) 🔴💚🔴💚🔴💚🔴💚🔴💚🔴💚🔴💚🔴 🌞 مطالب صلواتی 🌞 کپی با صلوات 🌞 ✍برای دیدن گلچینی از تمام موضوعات وارد کانال شوید ❣ با مدیریت
😀😬😁😂😃😄😅😆😇😉😊🙂🙃😡😎😋🤓😡😝😜😚 😙😍😗🤗 😏😶😐😇😑😒🙄🤔😳😣☹️🙁😕😨😡😠😘 حکایت کدخدای خوش حساب یه اربابى بود که یه زن و دو تا پسر و دو تا دختر داشت. یه روز کدخدای دِه پنج تا غاز ورداشت از ده آورد براى ارباب. ارباب گفت:«کدخدا، حالا که این پنج تا غاز آوردی، خودتم باید قسمت کنی که میون ما دعوا نشه. اگه به پسرا بیشتر بدى دخترا اوقاتشون تلخ میشه، اگه به دخترا زیادتر بدى پسرا بدشون میاد». کدخدا هم گفت:«منم همچى تقسیم مى‌کنم که هیچ کدوم زیاد و کم نبره». ارباب گفت:«بسم‌الله! بفرما ببینم چطور قسمت مى‌کنی!» کدخدا گفت:«خیلی خوب، ارباب، تو با زنت دو نفر هستین، یه غاز مال شما، میشه سه نفر، دو تا پسرام دو نفر هستن، یه غازم مال اونا، اونم سه نفر، دو تا دخترام دو نفر هستن یه غازم مال اونا، اونام سه نفر. من خودم یه نفر هستم دو غازم مال من، مام سه نفریم. همه‌مون مساوی، سه‌تا سه‌تا شدیم». ارباب خندید و گفت:«خیلی خوب، حالا غاز خودمونو مى‌کشیم، گوشتشو چطور قسمت کنیم که دعوا نشه؟» کدخدا گفت: غازو بکشین، شب منو دعوت کنین بیام قسمت کنم!» شب شد، کدخدا اومد. غازو پختند، آوردن سر سفره، گفتند:«کداخدا بسم‌الله، قسمت کن!» کدخدا گفت:«آقاى ارباب، شما سرِ خونواده هستید، این کله غاز مال شما، نوشِ جونتون!» دو تا بالشو ورداشت، داد به دوتا دخترا، گفت:«تا کى تو خونه بابا نشستین؟ این بالارو بگیرین، پر بزنین برین خونه شوهرتون، پدر و مادرو راحت کنین!» دو تا پاهاى غازو ورداشت، داد به دو تا پسر، گفت:«این پاهارو بگیرین، همون راهى که پدرتون رفته، همون راه رو بگیرید و برید!» دل غازو درآورد، داد به زن ارباب، گفت:«این صندوقخونه‌ی عشقِ دل غازو بخور، عشق و محبتت به شوهرت زیادتر بشه!» کدخدا بقیه غازو ورداشت و گفت: «اینم حق‌ زحمه من که به این خوبى براتون قسمت کردم ¸.•*´¨*•.¸ 🌸 ﷽ 🌸 ¸.•*´¨*•.¸ ♥️اللهم_عجل_الولیک_الفرج♥️ ¸.•*´¨*•.¸ 🌸 ﷽ 🌸 ¸.•*´¨*•.¸ @zekrabab125 داستان و رمان )صلواتی ) @charkhfalak500 قران‌ومفاتیح‌ )صلواتی ) @charkhfalak110 مطالب پُرمغز )صلواتی ) @zekrabab نهج‌البلاغه برادرقران )صلواتی ) 🔴💚🔴💚🔴💚🔴💚🔴💚🔴💚🔴💚🔴 🌞 مطالب صلواتی 🌞 کپی با صلوات 🌞 ✍برای دیدن گلچینی از تمام موضوعات وارد کانال شوید ❣ با مدیریت
😀😬😁😂😃😄😅😆😇😉😊🙂🙃😡😎😋🤓😡😝😜😚 😙😍😗🤗 😏😶😐😇😑😒🙄🤔😳😣☹️🙁😕😨😡😠😘 ، ، حکایتی تاریخی در ایران از دیرباز مثلی در میان مردمان رواج داشته است که . ریشه این امر را می‌توان در داستان‌های تاریخی بدین صورت به دست آورد: بزرگمهر كه وزیر انوشیروان بود، همیشه پیش از این كه شاه از خواب بیدار شود، به قصر انوشیروان می‌رفت و كارهایش را شروع می‌كرد. هر وقت هم انوشیروان را می‌دید می‌گفت: «سحر خیز باش تا كامروا باشی». تكرار این حرف باعث رنجش خاطر انوشیروان شده بود اما چون بزرگمهر را دوست داشت و به او نیازمند بود، چیزی نمی‌گفت. انوشیروان نقشه‌ای كشید و در یكی از روزها كه بزرگمهر در تاریك روشن صبحگاهی از خانه خارج شده بود، چند نفر را بعنوان دزد سر راه او قرار داد. دزدها بر سر او ریختند و لباس گران قیمت و اشیای با ارزشی را كه همراه داشت دزدیدند؛ انوشیروان كه به دنبال فرصتی می‌گشت تا زهر خود را خالی كند، تا بزرگمهر را دید پوزخندی زد و گفت: «چه شده؟ شنیده‌ام كه دزدان به سرت ریخته‌اند و همه چیزت را به غارت برده‌اند؛ این هم نتیجه سحرخیزی. آیا باز هم می‌گویی سحر خیز باش تا كامروا باشی؟» بزرگمهر گفت: «بله، باز هم می‌گویم سحر خیز باش؛ دزدها از من سحرخیزتر بودند، به همین دلیل به آن چه كه می‌خواستند رسیدند و كامروا شدند». ¸.•*´¨*•.¸ 🌸 ﷽ 🌸 ¸.•*´¨*•.¸ ♥️اللهم_عجل_الولیک_الفرج♥️ ¸.•*´¨*•.¸ 🌸 ﷽ 🌸 ¸.•*´¨*•.¸ @zekrabab125 داستان و رمان )صلواتی ) @charkhfalak500 قران‌ومفاتیح‌ )صلواتی ) @charkhfalak110 مطالب پُرمغز )صلواتی ) @zekrabab نهج‌البلاغه برادرقران )صلواتی ) 🔴💚🔴💚🔴💚🔴💚🔴💚🔴💚🔴💚🔴 🌞 مطالب صلواتی 🌞 کپی با صلوات 🌞 ✍برای دیدن گلچینی از تمام موضوعات وارد کانال شوید ❣ با مدیریت
😀😬😁😂😃😄😅😆😇😉😊🙂🙃😡😎😋🤓😡😝😜😚 😙😍😗🤗 😏😶😐😇😑😒🙄🤔😳😣☹️🙁😕😨😡😠😘 ؟! روزی امیرالمؤمنین علی علیه السلام نزد اصـحاب خـود فرمـودنـد: مـن دلـم خیلی به حـال مـی سـوزد خــدا رحمتش کـند. اصحاب پرسیدند چطور ؟ مـولا فـرمـودنـد آن شبی کـه بـه دسـتـور خلیفه مامـوران جـهت بیـعت گـرفـتـن از ابوذر بـرای خلیفه به خانه او رفتند چهار کیسه اشرفی به ابـوذر دادنـد تا با خلیفه بیعت کند. ابـوذر خشمگین شد و به آنان گفت: شما دو به من کردید ؛ اول آنکه فکر کردید من علی فـروشم و آمدید من را بخـرید ، دوم بی انصـاف ها آیا ارزش علی چهـار کـیسه اشـرفی اسـت؟ شما با این چهار کـیسه اشرفی می خـواهید من "علی" فروش شوم؟ تمام ثروت‌های دنیا را که جمع کنید با یک تار موی علی علیه السلام عوض نمی‌کنم. آنها را بیرون کرد و درب را محکم بست. مولا می‌کردند و می فرمودند: به خـدایی کـه جـان عـلی در دسـت اوسـت قسـم آن شبی که ابـوذر درب خـانه را به روی سربـازان خلیفـه محکـم بست... سه شبانه روز بود که او و خانواده‌اش هیچ نخورده بودند . الکافی ، جلد ۸ ¸.•*´¨*•.¸ 🌸 ﷽ 🌸 ¸.•*´¨*•.¸ ♥️اللهم_عجل_الولیک_الفرج♥️ ¸.•*´¨*•.¸ 🌸 ﷽ 🌸 ¸.•*´¨*•.¸ @zekrabab125 داستان و رمان )صلواتی ) @charkhfalak500 قران‌ومفاتیح‌ )صلواتی ) @charkhfalak110 مطالب پُرمغز )صلواتی ) @zekrabab نهج‌البلاغه برادرقران )صلواتی ) 🔴💚🔴💚🔴💚🔴💚🔴💚🔴💚🔴💚🔴 🌞 مطالب صلواتی 🌞 کپی با صلوات 🌞 ✍برای دیدن گلچینی از تمام موضوعات وارد کانال شوید ❣ با مدیریت
😀😬😁😂😃😄😅😆😇😉😊🙂🙃😡😎😋🤓😡😝😜😚 😙😍😗🤗 😏😶😐😇😑😒🙄🤔😳😣☹️🙁😕😨😡😠😘 ☘بسیار زیبـــــا و خواندنـــــے ☘ 💎دیدار سید ڪریم پینه دوز با امام زمـــــان(عج)💎 در تهران مرد پینه دوزے بود به نام آقا سید ڪریم که اکثر انسانهای اهل معنا معتقد بودند گاهے حضرت " بقیة الله الاعظم علیه السلام " به مغازه محقر او تشریف مے برند و با او مے نشینند و هم صحبت مے شوند ! 💠نام و شهرت ایشان «آقا سید ڪریم محمودے» بود و در گوشه اے از بازار تهران به پینه دوزے و پاره دوزے مشغول بود ... به همین جهت مشهور به«آقا سیدڪریم پینه دوز»بود . 💠آقا سیدڪریم با وجود آن مقامات ولایے و توحیدے, تا حدودے گمنام بود و در زمان حیاتش فقط خواص و آدمهای اهل معناے تهران از حالات و مقاماتش با خبر بودند . ایشان ارادت ویژه اے به "حضرت سیدالشهداء(ع)" داشتند . ✨جلوه اے از تشرفات آقا سید ڪریم✨ 🔹در یکے از تشرفات سید کریم ، امام زمان( عج) به او مے فرمایند : اگر هفته اے بر تو بگذرد و ما را نبینے چه مےکنی؟ سید در پاسخ مے گوید: آقـــــاجان ! به خدا مے میرم! و امام زمان (ع) مے فرمایند : اگر این طور نبود هفته اے یک ما را نمے دیدے ! 🔹در یکی دیگر از تشرفات ، امام زمان(عج) خطاب به سید ڪریم مے فرماید : آیا کفش ما را نیز مے دوزے؟ و سید بلافاصله مے گوید: بله آقاجان ! اما سه نفر جلوتر از شما کفششان را آورده اند ... امام زمان (عج) دقایقی بعد ، بار دیگر مےفرمایند: سید ! کفش ما را نمے دوزے؟ و سید مے گوید : چرا آقـــــا جان ! بعد از این سه کفش مے دوزم 🔹دقایقے مے گذرد و امام زمان (عج) براے بار سوم مے پرسند : سید ! آیا کفش ما را نمے دوزے ؟ 🔹در این هنگام ، سید طاقت از کف مے دهد و بر مے خیزد و امام زمانش را در آغوش مے گیرد و مے گوید : 🔹" سید و آقـــــاے من " ! این قدر مرا امتحان نفرمایید ! اگر یک مرتبه دیگر بفرمایید ، فریاد مے زنم و همه را خبر دار مے کنم که " یوســـــف فـــــاطمه " در آغوش من است ¸.•*´¨*•.¸ 🌸 ﷽ 🌸 ¸.•*´¨*•.¸ ♥️اللهم_عجل_الولیک_الفرج♥️ ¸.•*´¨*•.¸ 🌸 ﷽ 🌸 ¸.•*´¨*•.¸ @zekrabab125 داستان و رمان )صلواتی ) @charkhfalak500 قران‌ومفاتیح‌ )صلواتی ) @charkhfalak110 مطالب پُرمغز )صلواتی ) @zekrabab نهج‌البلاغه برادرقران )صلواتی ) 🔴💚🔴💚🔴💚🔴💚🔴💚🔴💚🔴💚🔴 🌞 مطالب صلواتی 🌞 کپی با صلوات 🌞 ✍برای دیدن گلچینی از تمام موضوعات وارد کانال شوید ❣ با مدیریت
✍ #سیزدهمین کتاب #صوتی 📣📣 14 قسمت ☑️ روایت زندگی 🌷 #شهید_مدافع_حرم 🌷 مهدی نوروزی
Modafean_05.mp3
11.56M
✅ کتاب صوتی #دیدار_پس_از_غروب ✍ #روایت_زندگی 🌷 #شهید_مدافع_حرم_مهدی_نوروزی🌷 👌👌👌فوق العاده است. #قسمت :پنجم .•°°•.💞.•°°•. 💛 💚 `•.¸ ༄༅ #اللهم_عجل_الولیک_الفرج 🔰 #کاملترین_دعا 🔰 📚 کپی مطالب باذکر صلوات 📚 @zekrabab نهج‌البلاغه برادرقران @zekrabab125 داستان و رمان @charkhfalak500 قران‌ومفاتیح‌ @charkhfalak110 مطالب صلواتی 💟🔵💟🔵💟🔵💟🔵💟🔵💟
Modafean_06.mp3
13.86M
✅ کتاب صوتی #دیدار_پس_از_غروب ✍ #روایت_زندگی 🌷 #شهید_مدافع_حرم_مهدی_نوروزی🌷 👌👌👌فوق العاده است. #قسمت :ششم .•°°•.💞.•°°•. 💛 💚 `•.¸ ༄༅ #اللهم_عجل_الولیک_الفرج 🔰 #کاملترین_دعا 🔰 📚 کپی مطالب باذکر صلوات 📚 @zekrabab نهج‌البلاغه برادرقران @zekrabab125 داستان و رمان @charkhfalak500 قران‌ومفاتیح‌ @charkhfalak110 مطالب صلواتی 💟🔵💟🔵💟🔵💟🔵💟🔵💟
📣 #رمان شماره #چهارده 🌷 #رمان_مفهومی_شهدایی ❤️ بنام #رمان_دختران_آفتاب 📝 نوشته ی: امیرحسین بانکی،بهزاد دانشگر و محمدرضا رضایتمند 📓 تعداد صفحات 171
📚رُمّانْهای‌بلــندوداستان‌کوتا📚صلواتی‌وآموزنده🌷🌷🌷
📣 #رمان شماره #چهارده 🌷 #رمان_مفهومی_شهدایی ❤️ بنام #رمان_دختران_آفتاب 📝 نوش
🌺اَعُوْذ ُبِاللّهِ مِنَ الشَّیْطَانِ الرَّجِیْمِ🌺 ☀️ ☀️ پس دليل پرداختن ديه چيه؟ فاطمه- اين طور كه تا حالا علما مشخص كردن، حكم پرداختن ديه بر اساس چند حكمته كه معلوم نيست حكمت قطعي هم باشن يا نه. يعني ممكنه كه حكمت‌هاي ديگه اي هم باشن كه تا الان به فكر علماي اسلامي نرسيده و در آينده كشف بشه.به هر جهت 👈يكي از اين حكمت‌ها اينه كه ديه پوليه كه پرداخت مي‌شه تا قسمتي از لطمه وزياني روكه به خانواده وارد شده جبران كنه. يعني اگه يه فردي دست يا پا و يا چشمش رو از دست بده، اين آسيب او رو از كار كردن باز مي‌داره. در اثركشته شدن فرد هم ديگه اي به خانواده وارد ميشه كه ديه در حقيقت قصد داره اون ضربه رو جبران كنه فهیمه-خب! اما اين چه ربطي به تفاوت ديه مرد و زن داره؟ فاطمه- تفاوتش اين جاست كه چون و خانواده است، يعني در حقيقت خانواده به دوش مرده، از كار افتادن يا از دست رفتن اون ضربه سنگين تري به خانواده وارد مي‌كنه. در حقيقت، ازدست رفتن زن بيشتر باعث لطمه عاطفي مي‌شه و از دست رفتن مرد باعث لطمه اقتصادي اين با راحله بود كه پرسيد حالا اگه زني كار كنه وحتي مسئوليت نان اوري خانواده به عهده اش باشه، مثلا شوهر نداشته باشه، يا شوهرش از كار افتاده باشه. حالا با توجه به اين كه از دست دادن يه زن مساويه با از دست دادن نان اور خانواده، آيا ديه اون كامله؟ فاطمه- نه خير. من كه گفتم، اين بحث جبران زيان اقتصادي وارد شده به خانواده، يكي از حكمت‌هاي پرداخت ديه است، علت قطعي كه نيست. پس ما تا وقتي علت قطعي شرعي حكم رو ندونيم، به شرف اون چيزي كه فكر مي‌كنيم علت حكمه، حق نداريم احكام روتغيير بديم. در ثاني، قانون براي عموم مردم وضع مي‌شه. نبايد براي قانون رو عوض كرد يا تبصره زد. قانون كه به اندازه تعداد افراد بشر، استثنا يا تبصره داشته باشه كه ديگه قانون نيست فهيمه فكر كرد وگفت ببين به نظر تو اين مسخره نيست كه اگه پسر بچه ۹ ساله يه خانواده به قتل برسه، ديه اش كامله، ولي اگه مادر همين خانواده به قتل برسه، ديه اش نصف باشه. آخر زيان ازدست دادن اين بچه بيشتره يا مادرش؟!😕 فاطمه- فهيمه جان ما كه ديديم ديه به هيچ وجه فرد نيست. پس مطمئن باش دليلش اين نيست. ببين اين قضيه هم پيچيده تر از اين حرف هاست. بذار خودم برات يه مثال ديگه بزنم. آيا زيان از دست رفتن مردي كه حقوقش ماهي ۵۰ هزار تومانه با كسي كه در آمدش ماهي پانصد هزار تومانه. يكيه؟! نه!🙁 يعني اون كسي كه درآمدش ماهي پانصد هزار تومان بود، حالا اگه از دست بره خانوادش بيشتره زيان مي‌بينن ولي شارع مي‌گه كه ديه هر دوشون يكيه. چون اومده رو در نظر گرفته كه بشه به داد. تازه در نظر گرفتن اين مقدار متوسط هم براي توانايي بالقوه افراده. چون ممكنه همان پسر بچه اي كه در ۹سالگي از دست رفت، اگه بزرگ مي‌شد، سرمايه دار دنيا مي‌شد. وهمين طور بر عكس، اون كسي كه الان ماهي پانصد هزار تومان درآمدشه، ورشكست بشه و چند ماه بعد خانه نشين بشه پس دين توانايي بالقوه جنس رو در نظر مي‌گيره. وچون به خاطر تفاوت در استعداد زن ومرد، توانايي شون براي فعاليت‌هاي اقتصادي هم متفاوته، دين حد متوسط جنس مردها رو بيشتر از حد متوسط جنس زن‌ها تعيين كرده عاطفه با عجله صحبت فاطمه رو قطع كرد راستي بچه‌ها يه چيز ديگه! ديه وقتي كه پرداخت مي‌شه، چه كسي اون رو دريافت مي‌كنه؟ سميه با اطمينان جواب داد معلومه ديگه! خانواده مقتول! عاطفه چشم هايش را به علامت تفكر كمي تنگ كرد يعني اين كه اگه مقتول مرد باشه، ديه اش به زن وبچه اش مي‌رسه واگه مقتول زن باشه، ديه اش به شوهر وبچه هاش مي‌رسه. پس در حقيقت اون زن وبچه هاش دو برابر اون مرد وبچه هاش ديه مي‌گيرن؟ فاطمه هم تاكيد كرد بله! يكي از اشتباهات ما همينه كه فكر مي‌كنيم ديه حق مقتوله و به همين علت فكر مي‌كنيم كه حق زنها ضايع مي‌شه. در صورتي كه مقتول كه مرده، ديگه حقي نداره.‌ عاطفه با لحني جدي گفت درحقيقت همون وقت كه مرده،حقش رو گرفت! فاطمه- به هر جهت اون حق خانواده شه. به همين علته كه وقتي خانواده زني كه به قتل رسيده اگه بخوان قاتل رو قصاص كنن وقاتل مرد باشد بايد نيمي از ديه رو بپردازن. چون خانواده قاتل در اثر از دست دادن نان اور خانواده شان، لطمه بيشتري نسبت به خانواده مقتول مي‌خورن. در صورتي كه آن ها گناهي نكردن وبايد حقشون روبگيرن. 💭به نظر مي‌آمد ديگر حرفي براي گفتن نمانده، يعني بچه‌ها قانع شده بودند؟! ولي انگار يك نفر بود كه هنوز هم مي‌خواست حرف بزند. راحله! نویسندگان: امیرحسین بانکی،بهزاد دانشگر و محمدرضا رضایتمند @charkhfalak500 @charkhfalak110 @zekrabab125 @zekrabab
📚رُمّانْهای‌بلــندوداستان‌کوتا📚صلواتی‌وآموزنده🌷🌷🌷
📣 #رمان شماره #چهارده 🌷 #رمان_مفهومی_شهدایی ❤️ بنام #رمان_دختران_آفتاب 📝 نوش
🌺اَعُوْذ ُبِاللّهِ مِنَ الشَّیْطَانِ الرَّجِیْمِ🌺 ☀️ ☀️ راحله - همه حرفهايت قبول فاطمه. ما هم قبول ميكنيم كه نظام حقوقي اسلام، يه نظام عادلانه اس! هيچ ظلمي هم به زنها نشده و به هر جنسي با وظيفه هايش و استعدادهايش حقوقي داده شده ولي... حرفش را قطع كرد. انگار مطمئن بود كه اين بار حق با اوست و بر خلاف اين كه به نظر مي‌رسيد بچه‌ها از بهانه جويي‌هاي راحله خسته باشند، منتظر بودند تا ببينند او چه چيزي در چنته دارد. بالاخره بچه‌ها به تنگ آمدند: فهیمه- ولي چي؟ و راحله آخرين ضربه اش را وارد كرد: - اون خطبه اي كه از حضرت علي در نهج البلاغه آمده رو چي مي‌گي؟ همان كه در اون مي‌گن زن‌ها در عقل و ايمان و بهره‌هاي دنيوي نقص دارن!😐 اولين بار بود كه چنين حرفي را از قول حضرت علي مي‌شنيدم. به همين دليل خيلي تعجب كردم. 😳فهيمه و ثريا و عاطفه هم همين طور! 😳😳😳ولي سميه خيلي تعجب نكرد و فاطمه هم همچنان خونسرد و آرام باقي ماند. فاطمه گفت: - خب! راحله- آيا رد مي‌كني كه اين خطبه از حضرت علي است؟ مطمئن بودم كه الان فاطمه اين خطبه را رد مي‌كند يا دست كم مي‌گويد در سندش ترديدهايي وجود دارد. آخر اصلا با تصور من از حضرت علي جور در نمي آمد. اما فاطمه آن را رد نكرد. - خير! من از اونايي نيستم كه تا حرف عجيبي رو شنيدم، اون رو انكار كنم! شايد هم از خطبه‌هاي حضرت علي باشه! چون سيدرضي خودش حديث شناسه و اون رو در نهج البلاغه آورده. با اين جمله هم شروع كرده: «ان النساء نواقص الايمان الحظوظ و...» نمي دانستم فاطمه چگونه قبول كرده است حضرت علي درباره زن‌ها اين حرف‌ها را گفته باشند. پس گفتم: - يعني مي‌خواي بگي خدا زن رو ناقص آفريده؟! اين كه همون حرف ارسطو شد كه خودت قبول نداشتي و مي‌گفت زن‌ها ناقص اند!😟 فاطمه- هنوز هم قبول ندارم! مشكل ما اينه كه فكر مي‌كنيم معناي نقص در عربي هم مثل فارسيه. من- مگه فرقي هم داره؟! فاطمه- بله! شما در فارسي منظورتون از نقص چيه؟ من- معلومه! نقص يعني كمبود! فاطمه- ولي در عربي معناش اين نيست. اگه به لغتنامه‌ها مراجعه كنين، نقص رو (خسران من الحظ)معني مي‌كنند. يعني كاهش در بهره برداري(يا خلاصه تر، به معناي كم بهره گيريه نه كمبود! ) من- مگه چه فرقي داره؟! فاطمه- ببين در روايات آمده:(اذا ثم العقل، نقص الكلام)يعني هر وقت عقل كامل شد، كلام كم مي‌شه. اين جا منظورش اين نيست كه هر كي عقلش كامل تره، كم تر مي‌تونه حرف بزنه! بلكه مي‌خواد بگه هر كس عقلش كامل مي‌شه، كم تر حرف مي‌زنه و اين با كمبود فرق مي‌كنه. من- آخرش كه يكي مي‌شه!🙁 فاطمه- نه اتفاقا! مثلا اگه اردوي ما ۷۰۰۰۰۰ تومان هزينه داشته باشه و بودجه مون ۵۰۰۰۰۰ تومان باشه، ما فارسي زبان‌ها مي‌گيم، نقص و كمبود داريم. ولي در عربي برعكسه! يعني اگه ۷۰۰۰۰۰ تومان بودجه داشته باشيم فقط ۵۰۰۰۰۰ تومانش رو خرج كنيم، اينجا عرب مي‌گه ناقصه! يعني كمتر از بودجه بهره گرفته! راحله با لحني تند پرسيد: - بالاخره اين نواقص العقول يعني چه؟😠 فاطمه- يعني نوع زنان كمبود عقل ندارند، بلكه از عقلي كه خداوند به طور يكسان در اختيار زن و مرد قرار داده، ! سميه پرسيد: - چي شده كه كمتر استفاده مي‌كنند؟ فاطمه- به خاطر اين كه خداوند همراه نعمت عقل به زن و مرد، نعمت رو هم عنايت كرده و بارها ديده شده چه در مرد و چه در زن، عقل و عاطفه در برابر هم قرار گرفته اند، كه گاهي بايد ميدان را به عقل داد و گاهي به عواطف. ولي نوع زنان چون از عواطف سرشار برخوردارند و اين هم بخاطر نقش تربيتي و محبتي است كه به زن داده اند، باعث شده در تقابل عقل و عاطفه، عموما زنان طرف عاطفه رو گرفته و كمتر از عقل بهره بگيرن. از يك جنبه ديگه هم حضرت علي مي‌فرمايند كه عقل دو قسمته: عقل طبيعي و عقل تجربي. عقل تجربي قسمتي از عقله كه شخص بايد پرورش بده. حالا اون چيزي كه زن‌ها معمولا از اون كمتر بهره برداري مي‌كنند، شايد همين عقل تجربيه. چرا كه زن‌ها بيشتر وقتشون در خونه مي‌گذره و كمتر در ارتباطات اجتماعي هستند، تجربه كمتري در تدابير اجتماعي دارند. لذا از اين نظر هم كمتر از عقل تجربي شون بهره مي‌گيرند. البته مي‌بينيم كه قابل رفعه. راحله هنوز معترض بود. - اگه قابل رفعه چرا حضرت علي كل زن‌ها رو مورد خطاب قرار داده اند؟ نویسندگان: امیرحسین بانکی،بهزاد دانشگر و محمدرضا رضایتمند 🌀لطفا دوستانتون رو دعوت ڪنید🌀 ¸.•*´¨*•.¸ 🌸 ﷽ 🌸 ¸.•*´¨*•.¸ ♥️اللهم_عجل_الولیک_الفرج♥️ ¸.•*´¨*•.¸ 🌸 ﷽ 🌸 ¸.•*´¨*•.¸ @zekrabab125 داستان و رمان )صلواتی ) @charkhfalak500 قران‌ومفاتیح‌ )صلواتی ) @charkhfalak110 مطالب پُرمغز )صلواتی ) @zekrabab نهج‌البلاغه برادرقران )صلواتی ) 🔴💚🔴💚🔴💚🔴💚🔴💚🔴💚🔴💚🔴 🌞 مطالب صلواتی 🌞 کپی با صلوات 🌞 ✍برای دیدن گ
📚رُمّانْهای‌بلــندوداستان‌کوتا📚صلواتی‌وآموزنده🌷🌷🌷
📣 #رمان شماره #چهارده 🌷 #رمان_مفهومی_شهدایی ❤️ بنام #رمان_دختران_آفتاب 📝 نوش
🌺اَعُوْذ ُبِاللّهِ مِنَ الشَّیْطَانِ الرَّجِیْمِ🌺 ☀️ ☀️ فاطمه- وقتي حضرت در مورد ادعاشون مي‌آرند مربوط به همه زن هاست. يا اين ادعا در مورد همه زن‌ها صادقه كه انت هم درست نيست.👈 چونكه زن‌هايي مثل حضرت زهرا و حضرت زينب يقين داريم از اين قاعده مستثني اند. پس مي‌شه ❌حالت سوم❌ ديگه اي رو گفت. ❎ در اين حالت، منظور كه البته اين طبيعت با تربيت قابل تغيير و اصلاحه. ولي چون عموم زن‌ها هم معلوم نيست بتونند كاملا اين حالت رو تغيير بدهند، گفتار حضرت، كلي بيان شده و هر زني مي‌تونه خودش رو از مصاديق اين جمله خارج كنه. - در خصوص اون «نواقص الايمان»چه مي گويي؟ فاطمه - اين جا هم مثل قبلا، نقص به معناي ( (كاهش در بهره برداري) ) ست. نكته ديگر هم اين كه عبادت، اعماليه كه شخص مؤمن از روي ايمانش و براي تقرب به خدا انجام مي‌ده. يعني در حقيقت عبادت بهره ايه كه شخص از ايمانش مي‌بره و ديگه اين كه نقص در اينجا يه مسئله كميه نه كيفي! يعني راجع به ميزان عبادت يا نماز و روزه است، نه كيفيت اون ها. اين كاهش در ميزان عبادت هم برمي گرده به همان جايز نبودن نماز و روزه در زن ها! يعني اينكه چون در اين ايام زن‌ها نماز نمي خونن و روزه نمي گيرن،طبيعتا كشيه كمتري از ايمانشون مي‌برن و كمتر لذت عبادت رو مي‌چشن. در مورد جمله بعدي يعني نصف بودن ارث زن‌ها هم قبلا هم توضيح داديم. راحله طبق معمول چند لحظه مكث كرد. احتمالا داشت دوباره از نو روي حرف‌ها ودلايل فاطمه فكر ميكرد. بالاخره هم در حالي كه كمي گرفته وناراحت به نظر مي‌رسيد، گفت: - ببين فاطمه دلايل وتوضيحات تو درست! اما آخه هيچ كدوم از اين نقص‌ها ومشكلاتي كه توگفتي تقصير خود زن‌ها نيست. چيزيه كه درتكوين وساختار روح وجسم اون‌ها ايجاد شده. آيا به نظر تو درسته كه حضرت علي كسي رابه خصوصيتي مذمت كنن كه اصلا تقصير خودش نيست وهيچ راه حلي هم نداره. فاطمه نفس راحتي كشيد. به نظر مي‌رسيد از اين كه مي‌ديد راحله تا همين جا هم از توضيحات او قانع شده، خوشحال است. - اولا كه راه حل داره، ثانيا اين كه چرا حضرت علي موقع مذمت اون زن‌ها دست روي خصوصيت‌هاي طبيعي ميذاره، برميگرده به اين كه گاهي ما موقع شماتت ومذمت شخصي به خصوصيتي اشاره ميكنيم. كه اگرچه دليل اصلي نيست، اما زمينه اي بوده براي به وجود اومدن اون نقصيه! مثلا شما به كسي مي‌گين ( (فلاني انساني مادي است) ) اين خصوصيتيه كه در ذات همه انسان هاست، ولي در مورد كساني به كار ميره كه اين صفت خاكي بودن ومادي بودن در اعمالشون نشون داده مي‌شه! يا مي‌گيم ( (فلاني عجول است! ) عجول بودن صفتيه كه در ذات همه انسانها است. منتها شما چه موقع اون رو به كار مي‌بريد؟ موقعي كه اين عجول بودن در رفتارهاي يه نفر نمايان بشه! والا خيلي‌ها در مرحله خودسازي وتهذيب نفس اين خصوصيت رو خودشون مهار ميكنن. حضرت علي هم در موقعيتي كه عقل صحابه و سپاهيان بازيچه دست احساسات تند يه زن شد، به همين امر اشاره ميكنن كه اون مردها حق نداشتن در اين مسئله از اون زن تبعيت كنن. سمیه- پس به نظر تو مي‌شه اين نقص‌ها رو جبران كرد يا اين خصوصيت‌ها رو ازبين برد، نه؟ اين را سميه پرسيد. فاطمه- بله در مورد نقص عقل مي‌شه با بالا بردن تدبير اجتماعي وجلوگيري از غلبه احساسات بر مسائل منطقي وعقلاني، از عقل تجربي هم استفاده كرد. در مورد نقص ايمان هم طبق رواياتي كه داريم زن‌ها در ايامي که نمي تونن نماز بخونن يا روزه بگيرن، مي‌تونن با ذكر گفتن اون رو جبران كنن. ميبينين كه اون زن، به جاي مريض بودن اگه كمي خونسردي اش رو حفظ كرده بود، پول زيادي داشت. ولي متاسفانه اكثر زن ها، جز معدودي، به فكر استفاده از اين راه‌ها نمي افتن وترجيح ميدن در همون وضعيتي بمونن كه هستن. راحله تاكيد كرد: - يعني اگه تعداد زن‌هايي كه تدبير، عقلانيتشون وميزان عبادت هاشون رو بالا ببرن، زياد بشه، اون وقت ديگه جمله حضرت علي در مورد اين زن‌ها صادق نيست؟! فاطمه هم تاكيد كرد: - احتمالا اون كساني كه به طور فردي هم موفق به اين كار بشن، ديگه مصداق مذمت حضرت علي قرار نمي گيرن. البته يه چيز مهم ديگه رو هم بگم كه اين بحث فرهنگي مهمي داره. اين كه به علت خصوصيات اون زمان چون زن‌ها كمتر در اجتماع حضور داشتن وتدبير اجتماعي آن‌ها پايين تر بود، كمتر به اونها اعتماد مي‌شد ومثلا مردها رو از مشورت كردن با زن‌ها پرهيز مي‌دادن. براي مثال، حديثي از معصوم داريم كه فرموده اند: ( (با زنان مشاوره نكنيد مگر ان كه تدبيرشان به تجربه برايتان ثابت شده باشد) ) واين حديث نشون ميده كه زن‌ها هم مي‌تونن تدبيرشون رو زياد كنن. ... نویسندگان: امیرحسین بانکی،بهزاد دانشگر و محمدرضا رضایتمند 🌀لطفا دوستانتون رو دعوت ڪنید🌀 @charkhfalak500 @charkhfalak110 @zekrabab125 @zekrabab