eitaa logo
بشنو از زن چون حکایت می‌کند
416 دنبال‌کننده
276 عکس
184 ویدیو
13 فایل
🌹ضیافتی اندیشه ورزانه به نام حضرت مادر سلام الله علیها . 📩راه ارتباطی جهت پیشنهادات خوب شما رفیقان طریق: @Beshnoazzan
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام علیکم بحمدلله همین نحوه تفکردرعین دغدغه‌مندی نوعی تفکر اصیل است و اساساًجنس تفکرچنین می‌باشد از آن جهت که گمان نکنیم باید در یک مسیر از مسیرهایی که در مقابل خود داریم، متوقف شویم و با نوعی تحجّر،بقیه راه‌ها رانادیده بگیریم. به نظر بنده اصلِ قضیه «خانواده محوریِ مدرسه» کاری درست و لازم است.مهم آن است که اولیای مدرسه،درنقش اصلی خودباشند ودر جاهایی که نیازبه حضورخانوداه می‌باشد؛ خانوداه‌هاواردشوند و نظر بدهند. ولی درهرحال ما در نظام آموزشیِ خودمشکلاتی داریم که امیدوارهستیم آرام‌آرام آن مشکلات رفع شودکه بحث آن مفصل است و نباید امثال جنابعالی گمان کننداگر کارها به خوبی جلو نمی رود و نتیجه نمی دهد؛به جهت کوتاهی‌های شماها است! این‌که بعضاً مردِ خانه و یا فرزندان متوجه جایگاه این حضور نمی‌شوند، اگر شما در مرز تعادل عمل کرده باشید، مشکل خودشان است و متوجه حساسیت مسئله نیستند که چه اندازه موضوع، حساس و مهم است. و این‌که به گفته شماعموماً ما بین تعادل نسبت به خانواده و اجتماع لنگ می‌زنیم؛ در حال حاضرامری است بدیهی، از آن جهت که شرایط تاریخی ما هنوزبه این مرحله از بلوغ نرسیده که حضور اجتماعی ما نیز بتواند امرِ سلوکی باشد،همان‌طور که مادری نیزمی‌تواند امری اجتماعی در راستای رسالت تاریخی معنا شود به همان معنایی که آن مادران محترم فرموده بودند: «خانه‌دار هستیم، ولی خانه‌نشین نه». عرایضی درکانال «بشنو از زن چون حکایت می‌کند» پیش آمد که خوب است به آن نیز توجه شود https://eitaa.com/ziafat_andishe/394 . به هر حال نبایدخسته شدوباید امیدواربه راهی باشیم که خداوندبیش از پیش مقابلمان می گشاید
🔴 تجلیل و قدردانی رهبر انقلاب از همسرشان «ازباب حق‌گزاری هم که شده،بایدبه نقش همسرم درزندگی‌ام اشاره کنم.ایشان قبل از هرچیز ازطمأنینه و آرامش و روحیه‌ای قوی برخوردار است.من بارها دربرابر او بازداشت شدم، بارها مورد ضرب و جرح واقع شدم وعلی‌رغم همه این‌ها هیچگاه ترس و ضعف وملالتی در او مشاهده نکردم.بایدبه صبرو شکیبایی فراوانش در تحمل سختی و مشقت زندگی پیش ازانقلاب و اصراراو بر ساده‌زیستی دردوران انقلاب اشاره کنم.بحمدالله خانه ما همواره تا کنون از زوائدزندگی و زرق وبرق‌های دنیوی به دور مانده است و همسرم در این امر بالاترین نقش را داشته است. این بانوی صالحه، هرگز از من درخواست خرید لباس نکرده، هیچوقت برای خود زیورآلات نخرید و مقداری زیورآلات از هدیه بستگان داشت که برای خرید زغال جهت کمک به سرمای فقرا در زمستان مشهد آن‌هارا فروخت..» 📚خون دلی که لعل شد ص159 و 160 ✍ایا می توان این عبارت آسمانی حضرت روح الله که در وصف بزرگی حقیقت زن سروده شده را پیاپی نوشید و نوشانید: 💎از دامن زن،مردبه معراج می رود. وچگونه می توان از زن نگفت ،آنگاه که او همان جهادگر هرتاریخ است اما در بطن زمان خویش ؛ جهادگری که نرم و لطیف سنگرداری می کند ؛ چینی نازک احساس او دروقت ضرب وشتم همسرش توسط ساواک،ترک بر نمیدارد. قوت اوبرای طی راه،وقت بازداشت مرد خانه اش،سست نمی شود. و تو به فروختن زیورآلات برای تامین زغال کرسی نیازمند،چه می گویی؟ ایثار؛ نه! کم است. واژه ای نمی یابم؛ قوت وقدرت رهبر را درخوب سنگرداری تو "می بینم"بانوی بزرگ. و مگر هر"دیدنی"به چشم می آید؟؟؟ همین پیدا و ناپیدایی است. ✅@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙می‌خواستم درباره زندگی حرف بزنم. انسیه شاه حسینی کارگردان گفت: من سال‌ها با خاطرات زنان خوزستان و جنوب زندگی کردم و می‌خواستم از زوایای پنهان زندگی آنها حرف بزنم. شهید حاج قاسم سلیمانی می‌گفتند «لعنت به کسی که جنگ را دیده و حس کرده و واقعیت را دیده و تریبونی به او برسد و در مورد آن حرف نزد» من هم می‌خواستم درباره زندگی این زنان در جنگ حرف بزنم. کارگردان «دست ناپیدا» در ادامه اظهار داشت: درباره عاشورا خیلی فیلم ساخته شده است، اما وقتی کسی روی منبر می‌رود، تاثیرگذارتر است. در برخی مواقع کلام پیش می‌رود و تصویر عقب‌تر می‌ایستد. ما حتی استخوان‌هایی که دست این زنان را می‌برید، نشان ندادیم زیرا می‌خواستیم حرمت شهدا را نگه داریم. بعضی چیزها را نمی‌شد گفت و نشان داد مانند عشق و ایمان که نمی‌توان با هیچ نمادی آن را نشان داد. 🎥 موضوع دست ناپیدا و 📚 کتاب  مشترک است ولی آدرس و زاویه دید و برداشت داستان بسیار متفاوت است. ✅@ ziafat_andishe
🎙جلسه گفت و گو؛ 🔹️در محضر : 🔹️راز جان‌های یگانه 🔹️نامه‌ای به زوج‌هایی که در ابتدای پرواز خود هستند. 📚برگرفته از کتاب: زن آن‌گونه که باید باشد 🔰گداختن، آب شدن، صاف شدن و سر به راه نهادن، مانند جویباری که نغمه خود را در تنهایی شب، ساز می کند، معنای پیوند جدید دو نفری است که دیگر دو نفر نیستند، یک نفر هم نیستند، اصلا دیگر از نفر بودن در آمده‌اند. آیا می‌توان به نوری که در تولّد صبحگاهان خورشید، متولّد می‌شود و در پهن دشت زمین متجلّی می‌گردد، صفت یک نفر و یا دو نفر داد؟ راهی بلندتر از یکی‌ها و دوتاها، راهی ماوراء تعدد و تکثر، راهی از کثرت به وحدت. 🗓زمان: سه شنبه ۱۷ بهمن 🕰ساعت ۱۶:۱۵ 🌍خیابان مسجد سید، خیابان ظهیرالاسلام کوچه حیرت، سرای هنر و اندیشه 🎥لینک پخش زنده جلسه: https://www.skyroom.online/ch/sohasima/soharoom@ziafat_andishe
. 🎙خانم ها خوب است تعدادی از نمایش نامه های شکسپیر را اگر نخوانده اند بخوانند تا ببینند زن در چشم غربی ها چیست. 🔰دعوت به ضیافت ضیافتی از جنس گفت و گو با نظر به: نمایش نامه های "ایبسن" 🔰...تصویر زن در آینه غرب... 📆 زمان: چهارشنبه ۱۸ بهمن 🕰ساعت ۱۶ 🔻مکان :سرای هنر و اندیشه 🎥لینک ورود آنلاین به جلسه: https://www.skyroom.online/ch/sohasima/soharoom 💢میز گفت وگوی جوان امروز : ✅@ziafat_andishe
بدون گریم 3.MP3
39.51M
🎧 (۱۴۰۲/۱۱/۱۱) ‌💎با حضور 🔹️حقیقت چیست؟ 🔹️اصالت استعاره و یا اصالت حقیقت ؟ 🔹️نگاهی دیگر به نقش ها‌و قصّه هایمان 💢میز گفت وگوی جوانان ✅@ziafat_andishe
ایا می توان درسالروز تولد اسلام با هم بیندیشیم: خموشی ۲۰ ساله حضرت محمد (صلی الله علیه واله )در غارحراء، القاء نوعی از خموشی بود برای شروع شریعت اسلام،که باید حضرت محمد (صلی الله علیه واله) آن را تغذیه می کردند و در راستای همین نوع خموشی، مسلمانان می توانند به آن اسلام‌نزدیک شوند. 📚گوش دادن به ندای بی صدای اندیشه. ✍اگر خموشی محمد(ص) در غار حراء، وانتظارشان برای چیزی که محیّر بودند، اورا به مقام شنیدن ایات الهی و تولّد قرآن و آغاز اسلام رساند؛ می توان گفت که مادری نیز شاگردی در مکتب همین پیامبر است؟ اگر پیامبر در پاسخ به سوال اصحاب در انتظار وحی می ماندو بی قرار شنیدن اِقرَا ها؛ مادر نیز همواره در مقام دانم در انتظار یک است. اری،قرآن مادر نیز خواندنی است آن گاه که او در انتظار است ومی داند که در پناه دانایی و حساب وکتاب، امنیتی ندارد . و صبرو خموشی مادر نیز گویی اداب استقرار مادر برای این شنیدن؛ و غار حرای مادر مگر جز خانه ای است که او برای برپاکردن‌و مراقبتش همواره سخت می کوشد؛چراکه تقوایش را دراستقرار این مراقبت یافته است؛ انگونه که پناه همه باشد. یقینا در این حصن و پناهگاه اَمن،کلمات او متولد می شوند،همان گونه که قرآن، پس کلمات مادر ازسَرِجوشش است و نه کوشش،اهل این بیت همواره در سرآغازند،چرا که مادر همواره درفصل سرد زندگی نیزدر انتظار دورانی است که خود باید آغازگرش باشد. و چه سخت است ؛ و چگونه می توان به انسان تکنیک زده امروزفهماندکه فراتراز مُدالیته های شخصیتی و تکنیک های آرامشگری است؟ @ziafat_andishe
⭐ رهبر انقلاب: بشریت همیشه مخاطب بعثت پیغمبر است/ اول باید خود و جامعه خودمان را اصلاح کنیم و نمونه اصلاح شده اسلام را به بشریت نشان بدهیم. 🔹️رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی به مناسبت عید مبعث: ✏️ امروز ما مخاطب بعثتیم. بعثت در میان ما هم هست. یعنی همین حالا نبی مکرم اسلام در حال تعلیم و تزکیه‌ی ما است. همین حالا ما مخاطبیم، مخاطب بعثتیم. در طول تاریخ ابدی بشریت این وجود خواهد داشت، همیشه بشریت مخاطب تعلیم و تربیت و تزکیه‌ی پیغمبر اکرم است. ✏️ پیغمبر همین طور که در آن روز مردم را به دوری از بتها و شکستن بتها دعوت کرد، امروز هم همین خطاب وجود دارد. اولین بت هم بت خود ما است، بت درون خود ما، بت نفس ما. اول خودمان را باید اصلاح کنیم. اول جامعه‌ی خودمان را باید اصلاح کنیم. ۱۴۰۲/۱۱/۱۹ 🌷 Farsi.Khamenei.ir@ziafat_andishe
⭐ رهبر انقلاب: ما هم مورد خطاب بعثت نبی مکرم اسلام هستیم / امام بزرگوار بعثت پیغمبر را برای مردم بیان کرد از مردم مجاهدت را مطالبه کرد، مردم هم اجابت کردند 🔹️رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی به مناسبت عید مبعث: ✏️ پیغمبر امروز دارد دعوت میکند ما را. همه‌ی ما را. امّا دعوت شونده اجابت نکند اتفاقی نمی‌افتد. آنچه که در انقلاب ما اتفاق افتاد این بود که دعوت شونده‌ها اجابت کردند، امام بزرگوار سخن پیغمبر را، بعثت پیغمبر را برای مردم بیان کرد از مردم مجاهدت را مطالبه کرد مردم هم اجابت کردند. این حرکت عظیم اتفاق افتاد این کار بزرگ انجام گرفت. ✏️ پیغمبر دارد الان دعوت میکند ما را. ما همان آخرینی هستیم که لمّا یلحقوا بهم. ما باید اجابت کنیم. در روز عید مبعث، سالگرد مبعث به این نکته باید توجه کنیم که ما هم مورد خطاب بعثت نبی مکرم اسلام هستیم. اگر ما هم عمل نکنیم می‌شویم مثل همان. مَثَلُ الَّذِينَ حُمِّلُوا التَّوْرَاةَ ثُمَّ لَمْ يَحْمِلُوهَا. ۱۴۰۲/۱۱/۱۹ 🌷 Farsi.Khamenei.ir@ziafat_andishe
الله اکبر الله اکبر الله اکبر 💎۲۲ بهمن تجلی عید غدیر انقلاب است. ✍اگر در غدیر ولایت امیرالمومنین به عالم ابلاغ شد تا شریعت محمدی صلی الله علیه واله به اکمال رساند ونعمت بر عالمیان تمام گردد، میتوان گفت که ولایت فقیه را خمینی عزیز در ۲۲ بهمن به عالَمِ در خواب رفته و پاپس کشیده از عهد دینیِ اصیلِ خود عرضه کرد تا دوباره اسلام به اصیل ترین سرآغاز خود رجوع کند.؟ ✅@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گفت وگوی شبکه BBC در مورد این جمله از امام خمینی : 🔹️انقلاب اسلامی اعجاز بزرگ قرن است. 🎙امام خمینی دنبال بود ولی تعریفش از آزادی زن با تعریفی که غرب داشت فرق می کرد. جامعه غربی هنوز این را حل نکرده است.در واقعیتِ جامعه ایران ، اکنون زن وارد صحنه شده و۶۵ درصد جمعیت دانشگاهیان زن هستند. بنابراین به راحتی نمی توان از بیرون برای ایران فرمول صادر کرد.. ✍در‌عصر سلطنت رسانه ای غرب ، چگونه میتوان تلاوت آیات الهی را ندید ،آن گونه که دیگر افتاب حقیقت ،پشت ابرهای جاهلیت مدرن ،پنهان نمانده و این گونه اعجاز انقلاب روح الله دررعالم طنین انداز گردیده‌. ✅@ziafat_andishe
باید اکنون قران خواند ؛ اما با طنین روح الله: إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا يُنفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ لِيَصُدُّوا عَن سَبِيلِ اللَّهِ فَسَيُنفِقُونَهَا ثُمَّ تَكُونُ عَلَيْهِمْ حَسْرَةً ثُمَّ يُغْلَبُونَ وَالَّذِينَ كَفَرُوا إِلَىٰ جَهَنَّمَ يُحْشَرُونَ ﺑﺖ‌ﭘﺮﺳﺖ‌ﻫﺎ ﺣﺎﺿﺮﻧﺪ ﻫﻤﮥ ﺍﻣﻮﺍﻟﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﻫﺰﻳﻨﻪ ﻛﻨﻨﺪ ﺗﺎ ﻣﺎﻧﻊ ﺑﻨﺪﮔﻲ ﺧﺪﺍ ﺷﻮﻧﺪ. ﺑﻠﻪ، ﺧﻴﻠﻲ ﺯﻭﺩ ﻫﻤﮥ ﺍﻣﻮﺍﻟﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺮﺍی ﺑﺮﺍﻧﺪﺍﺯی ﻧﻈﺎم ﺍﺳﻠﺎﻣﻲ ﻫﺰﻳﻨﻪ ﻣﻲ‌ﻛﻨﻨﺪ؛ ﻭﻟﻲ ﻧﻪ‌ﺗﻨﻬﺎ ﺑﻪ ﺍﻫﺪﺍﻓﺸﺎﻥ ﻧﻤﻲ‌ﺭﺳﻨﺪ، ﺑﻠﻜﻪ ﺍﻳﻦ ﻛﺎﺭ ﻣﺎﻳﮥ ﺣﺴﺮﺗﺸﺎﻥ ﻣﻲ‌ﺷﻮﺩ ﻭ ﺩﺳﺖ‌ﺁﺧﺮ ﺷﻜﺴﺖ ﻣﻲ‌ﺧﻮﺭﻧﺪ. ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺑﺖ‌ﭘﺮﺳﺘﻲ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺩﻫﻨﺪ، ﺭﻭﺯ ﻗﻴﺎﻣﺖ ﺩﺳﺘﻪ‌ﺟﻤﻌﻲ ﺑﻪ‌ﻃﺮﻑ ﺟﻬﻨﻢ ﺑﺮﺩﻩ ﻣﻲ‌ﺷﻮﻧﺪ. (٣٦ انفال)
توصیف امام در آینه رهبری: .....نکته‌ی بعد، نکته‌ی مهمّی است؛ آن نکته‌ این است که ما از خودمان سؤال میکنیم که امام این کارهای بزرگ را به پشتیبانی و کمک کدام عاملِ سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری انجام داد؟ آن عاملی که توانست به امام کمک کند و امام را در این میدان پیش ببرد و او احساس خستگی نکند و بتواند این کارهای بزرگ را انجام بدهد و این کوه‌های بزرگِ موانع را از سر راه بردارد، چه بود؟ امام، عامل کمک‌کننده‌ی سخت‌افزاری نداشت؛ نه پول داشت، نه ابزار تبلیغی داشت، نه رادیو داشت، نه خبرگزاری داشت، نه هیچ‌کدام از سیاستهای دنیا از او حمایت میکردند و [به او] کمک میکردند. عامل سخت‌افزاری امام، یک صفحه‌ کاغذ بود که بیانیّه در آن بنویسد، یک تکّه نوار بود که صدای او را ضبط کند و به گوش این و آن برساند؛ عامل سخت‌افزاری و کمک‌کار سخت‌افزاری نداشت؛ هر چه بود، در کمکِ عامل نرم‌افزاری امام بود؛ عامل نرم‌افزاری امام چه بود؟ این مهم است. این عامل نرم‌افزاری را میتوان با بیانهای مختلف بیان کرد. من امروز دو عنوان را، دو تعبیر را از این عامل کمک‌کننده‌ی به امام انتخاب کرده‌ام و اینها را میخواهم مطرح کنم؛ آن دو عامل عبارت است از «ایمان» و «امید». آن چیزی که امام را در این راه پیش برد، او را قادر کرد که این تحوّلهای عظیم را در سطح کشور، در سطح امّت، در سطح جهان برای طول تاریخ به وجود بیاورد، عبارت بود از او و او؛ ایمان و امید. 🔹️بیانات رهبری(۱۴۰۲/۰۳/۱۴) ✅@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ورقی از کتاب روح الله: ...دعا کنید بشویم... و این گونه حدیث آرزومندی خویش را شاعرانه می سراید: ☘در در دلـــــــم بــــــــود كه شوم؛ امّا نشدم بــــى‏خبر از همه عالم شوم؛ امّا نشدم ☘بـــــــر درِ پیــــــرِ خــــــرابــــات نهم روى نیاز تا بــه این طایفه مَحرم شوم؛ امّا نشدم ☘ از خویش كنم، به محبوب دهم تا بـــه اسمـــــاء معلّم شوم؛ امّا نشدم ☘از كف دوست بنوشم همه شب باده عشق رستــــه از كوثر و زمزم شوم؛ امّا نشدم ☘فــــــــــارغ از خـویشتن و واله رخسار حبیب همچنــــان روح مجسم شوم؛ امّا نشدم ☘سر و پا گوش شوم، پاى به سر هوش شوم كـــــز دَم گرم تو مُلهَم شوم؛ امّا نشدم ☘از صفــــــا راه بیابــــــم به ســــــــوى دار فنا در وفــــا یــــــار مسلّم شوم؛ امّا نشدم ☘خواستم بر كنم از كعبه دل، هر چه بت است  تــــا بــــرِ دوست مكرّم شوم؛ امّا نشدم ☘آرزوهــــا همـــــه در گور شد اى نفس خبیث در دلــــم بــــود كـه آدم شوم؛ امّا نشدم. @ziafat_andishe
14021117-بشنو از زن.MP3
35.65M
🔹️ جان_های_یگانه 🔹️نامه ای به زوج های جوان که در ابتدای پرواز خود هستند. 📚کتاب:زن انگونه که باید باشد : ✍معنایی که زنان ما در امروزشان با اتصال به ریشه‌های تاریخی که دارا هستند ، می‌توانند در خود احساس کنند و خود را در آینده‌ای بس متعالی حاضر نمایند.(۱۴۰۲/۱۱/۱۷) 🔹️چنان‌چه پس از شنیدن این گفت وگوی صمیمانه خدمت استاد طاهرزاده ،سوال و یا ابهامی برای شما عزیز بزرگوار پیش آید، به این آدرس ارسال بفرمایید تا پرسش شما به همراه پاسخ استاد ارسال گردد . @Beshnoazzan 🌻🌻🌻🌻🌻 یگانه 💢میز گفت وگوی زن امروز ✅@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پرسش یکی از همراهان عزیز پیرامون جلسه راز جان های یگانه از : ✍بسم رب المودة و الرحمة. سلام استاد عزیز؛ دیروز در جلسه _از_زن با عنوان ، صحبتی در مورد ولایت نداشتن مرد بر زن فرمودید، بنده همان موقع جستجو کردم و شوکه شدم. خب بعد از این سن و سالی که از ما گذشته، شوکه غریبی بود و تازه بعضی ابهامات برایم باز شد و هرچی فکر کردم فقط به این رسیدم که اسلام چه جایگاهی برای زن قائل است و واقعاً زن را در جایگاه نرم افزاری حیات جامعه بشری قرار داده است. آری اسلام زن (البته بهتر است بگویم هر انسانی که پای ودیعه وجود خویش ایستاده) را زندگی بخش خانواده و جامعه می‌بیند، نه یکی کنار دیگری. با این‌که سال‌هاست پای صحبت تان بودم اما انگار اتفاق دیگری افتاد، تازه متوجه شدم اگر حضرت زینب (سلام الله علیها) (به استناد کتاب شیر زن کربلا خانم بنت شاطی) در آن حرکت عظیم که با همراهی امام حسین (علیه السلام) شروع کرد و در کل لحظات آن حادثه عظیم، طول سفر، شب عاشورا و روزش و شام غریبان، اسارت، کوفه و شام و برگشت به مدینه و عجیب‌تر باز سفر، بدون همسرشان به شام و مصر با چه یافتی از حقیقت اسلام حرکت کرد! آری ایشان با حضور مقتدرانه و نرم خاص شان در همه این عرصه‌ها بدون اندکی تعلل و بدون درگیر شدن در حواشی غیر توحیدی با نوری که از امام خویش گرفتند، حرکت کردند، و چون مادرشان ایستادند و کربلا و آن خون‌های ریخته شده را با تمام وجود در عالم هستی سریان دادند. حال شاید بتوان گفت آتش به اختیار حرکت کردن یعنی چه! آتش به اختیار هم خرد و جان آماده ای می‌خواهد که به تاسی امام زمان خویش بایستد نه به تقلید صرف، گویا نوعی هم افقی و هم منظر شدن با امام را می‌خواهد. آری قلب و عقل حاضر در محضر حق می‌یابد آتش به اختیار یعنی حضرت زهرا (سلام الله علیها) پشت در و در مسجد و آن‌گاه که از دو نفر روی برگرداند و درخواست تشیع و تدفین شبانه و بدون حضور غیر را داشتند، آتش به اختیار یعنی حضرت زینب (سلام الله علیها) و همراهی امام حسین (علیه السلام) و شام و برگشت به شام، تاریخ سازی ابدی، آتش به اختیار یعنی حضرت معصومه (سلام الله علیها) و دعوت به حرکت آل الله برای زیارت امام رضا (علیه السلام) در طوس و قیامی بی عَلَم و کتل. آری آتش به اختیار یعنی مادران ما و حضور عجیب در راهپیمایی ها و در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و امروز در خدمت به انقلاب اسلامی و حضور در انتخابات. آری اسلام زن را متفکری آزاد اندیش و صاحب خرد و تصمیم می‌بیند البته او را مقتدری نرم و لطیف می‌پسندند که از ودیعه الهی در جان خویش کوهی مقاوم و سرسبز بسازد که جان‌ها در آن راهی سوی قله بیابند. چقدر معناها تغییر کرد! الان می‌شود فکر کرد چرا خانه‌های ما و کارهای فرهنگی مان بدون یافت حقیقت جامع لنگ می‌زند!؟ البته مهم است فهم حقیقی این موضوع، این موضوع سخن از وجود است نه تنش‌های مرسوم جنسیتی و بکش بکش در خانواده و جامعه و تازه جایگاه امام زمان و ولایت و ولایت فقیه که خانم حضرت زهرا (سلام الله علیها) می‌فرمایند «جَعَلَ اللَّهُ طَاعَتَنَا نِظَاماً لِلْمِلَّةِ، وَ إِمَامَتَنَا أَمَاناً مِنَ اَلْفُرْقَةِ» پیدا می‌شود. چقدر حرف دارم. استاد در مسیر زندگی به اسم ولایت‌پذیری از آقایون خیلی جاها زمین گیر شدم و همیشه برایم سؤال بود، چرا!؟ و اخیراً فکر می‌کردم تضاد در ولایتهاست که کار را دچار معضل می‌کند و باید افرادی را به ولایت انتخاب کنم که ذیل ولی زمانم باشند و کاملاً هم منش، وای استاد چه وهمی به خواستگار آخری ام دادم😭😢، خدا به دادش و به دادم برسد. حتی در مجموعه‌ای که فعالیت فرهنگی داشتم به اسم ولایت‌پذیری که چه سختی‌های عبثی کشیدم و چه به سر بچه‌ها آمد. الآن حس پرنده‌ای را دارد که پر پرواز یافته ولی چه دام‌ها که بوده و هست. به نظرم تا خود ما انسان‌ها به معنای حقیقی و یقینی این معنا را درک نکنیم، بسیار زمین گیریم. حالا تازه اول راه است، تذکر مدام و تفکر و اندیشه می‌خواهد تا از دام مشهورات جامعه و عادات خودمان آزاد شویم. اول به نظرم، خود خانم‌ها باید بتوانند این موضوع را به معنای واقعی درک و باور کنند، چالشی که بر سر عنوان کردن خیلی قلیل ترش مورد سرزنش بعضی دوستان فعال قرار گرفتم و تازه کمی برام پیدا شد که چقدر یافت درست در زبان موثر است و مهم. ببخشید شاید ابهام داشته باشد، چون خواستم طولانی نشود. یافتم درست است؟ ممنون می‌شوم نظرتان را بگویید. اما می‌شود بیشتر این موضوع را تبیین کنید؟ نیاز است روشن شود تا آنچه لازمه گام دوم انقلاب اسلامی است شکافته شود؟ ✅@ziafat_andishe
پاسخ استاد طاهرزاده : بسمه تعالی؛ سلام علیکم ؛ ملاحظه فرمودید بنده در آن جلسه سخنانی عرض نکردم که کلامی باشد برای دانایی رفقا، تنها سعی شد نسبت به آنچه هستیم، غافل نباشیم. به هستی خود نظر کنیم و میدانی که برای در عین شدن مقابل‌مان گشوده شده است و چنین حضوری را احساس کنیم به عنوان جهانی گسترده و آرام و در عین حال، مصمم نسبت به آنچه تنها هست به سوی آنچه در هستی خود متوجه اجمال آن هستیم. به این شعر مولوی بسیار فکر کنید که می‌گوید: چون گوهر در بحر گوید بحر کو؟ وان خیالِ چون صدف دیوار او گفتنِ آن کو؟ حجابش می شود. تیرِ تابِ افتابش می شود بند چشم اوست هم چشم بدش عین رفع سد او گشته سدش بند گوش او شده هم هوش او گفتن آن کو، حجابش می‌شود بند گوش او شده هم هوش او هوش با او دار، ای مدهوش او این یعنی همان آتش به اختیار در که هر قدمی که بر آن گذاشته شود، قدمی است به سوی خود، هرچند آن قدم به ظاهر ناچیز باشد. مثل کارهای نرمِ مادر که با حضور در خود، جلو می‌رود و باز جلو می‌رود بدون آن‌که مانند آن گهر در درون آن صدف از دریا بپرسد، غافل از آن‌که در حاضر است. موفق باشید @ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در سیاست و عرفان ؛ مگر جز با نگاه امام میتوان فهمید که بالاترین وصف برای انسان، ظلوم‌ جهول است ؟ انسان است و همه بت ها را شکست و است .... اما ما امانتدار نمی توانیم باشیم،لکن ما می توانیم در آن باشیم. و فقط با طنین امام می توان گفت که دعوت حق را از شیطان نکنید. وگرنه اگر دعوت ،حق هم باشد، دعوت کُن شیطان است. هر چند درس توحید باشد... اکنون می توان فهمید: که چرا مردم در نگاه امام صاحبان نعمت هستند؟ و تاکید بر شایستگی مردم یک پروپاگاندا نیست، بلکه امام اسم مردم را با رسم مردم داری احیاء کرد، گویی او با رسول الله در فتح مکه حاضر بوده، آنگونه که ابوسفیان هم در امنیت است!!... امام مردم را باور کرده است و مردم اورا با جان می پذیرند ولبیکی بی نظیر می گویند. او راه را شناخته و خود در است. پس دعوت می کند: 💎ما می توانیم در راه باشیم. و شعبان آغازی برای در راه بودن است. ماه خواستن "کمال الانقطاع الیک" است. 🔹️به وقت 🔹️و در تمنای راه امام. ✅@ziafat_andishe
(۱) شنیدن این حرف ها از دهان یک خلبان بویینگ عجیب بود که از جانب همکارانش می‌گفت: «گرانبهاترین ثروتی که ایران از قرنها پیش تاکنون داشته در فرانسه پیش شماست.خوب نگاهداریش کنید.»لحن او آمرانه بود و از آن موثر تر ؛ حرف اعتصابگران آبادان بود: _«ما چندان هم مذهبی نیستیم.» _«پس به چه کسی دارید؟ _به یکی از احزاب سیاسی؟» ه «نه،به هیچ کدام.» _ «پس به یک شخص؟» _ «به هیچ کس،جز ،و فقط به او.» آیا می توان در فرصت فجر انقلاب و انتخابات پیش رو کمی در و درنگ کنیم تا بتوانیم جرعه ای از این مِیِ روح اللهی را بنوشیم و راه آینده را هم قدم با او بگشائیم؟ تمنای درک راه امام و زبان امام زمانی اصالت و ضرورتش مهم می نماید که شاهدان تاریخ ( نظیر فوکو)هم در این اعتماد مردم حیرت زده اند!!! باید در این تمنا مناجات شعبانیه را دوباره بخوانیم آن گاه که سه گانه "قلب و زبان و نظر "را از خدا طلب می نماییم. 📚از کتاب «ایرانی ها چه رویایی در سر دارند؟» ✍نوشته ی ،فیلسوف فرانسوی @ziafat_andishe
(۲) آیا ما هم امام خمینی را با سیاست می‌شناسیم و می‌شناسانیم؟ همه جهان آن بزرگ را رهبر انقلاب اسلامی می‌شناسند، یعنی اگر انقلاب پیش نیامده بود و مردم آن جلوه شخصیت امام خمینی را در آیینه سیاست ندیده بودند قدر او مجهول می‌ماند .اگر امام در سیاست شناخته شد این سیاست را چیزی زائد بر وجود او نباید دانست . یعنی امام خمینی فقیه و عارفی نبود که ۶۰ سال به تحصیل و تعلیم و مجاهده نفس بگذراند و ناگهان به سیاست روی آورد و از درس و بحث و تامل و تفکر و تهذیب نفس به روی آورد و کسب قدرت وارد شود .سیاستی که امام خمینی به آن پرداخت مقتضای _طبیعی زندگی علمی و اخلاقی‌اش بود . در این معنی باید تامل شود تا _روح اللهی را درک کنیم‌. اللهی 📚سیاست، تفکر، تاریخ ✍دکتر داوری اردکانی ✅@ziafat_andishe
در ایینه مناجات شعبانیه(۳): 🔹️به وقت : الهی هب لی قلبا یدنیه منک شوقه و لسانا یرفع الیک صدقه و نظرا یقربه منک حظه.... شاید فقط شعبان مجالی است تا دریابیم که و و چگونه با هم‌یگانه اند؟ و اگر روح الله علماء را به دعوت می کند که فقط با آن اعتماد مردم ممکن می گردد ،پس چگونه است که اکنون پس از سال ها هنوز در درک این امر وامانده ایم؟ تمنای تفصیل روح الله را به حاشیه نوشتن بر متن او مصادره کردیم و باوَراندیم که خمینی همین است که ما می گوییم وچیزی جز این نیست!!! اگر امام فقیه بود، وفیلسوف و عارف و سیاستمدار و مفسّر اما این علوم دروجود او مثل قوطی های جداگانه و بی ارتباط با هم بسته بندی نشده بودند. علم آموزی امام یاد گرفتن معمولی نبود، بلکه در آمیختن با علم و یگانه شدن با آن بود . گرچه به اقتضای حفظ حدود علوم، آن ها را با هم‌خلط نمی کرد و حدّ هریک را نگاه می داشت؛ اما همه دانش‌هایی را که آموخت با جانش یکی شده بود و در این صورت است که علم و عمل او از هم جدا نبود و اگر به سیاست می‌پرداخت، سیاستش ظهور و تجلی جان پرورده اوست فلذا می گوید: 🔹️والله اسلام تمامش سیاست است. در این ساحت وعالَم است که و امام هر سه در عالَم توحیدی استقرار دارند و یگانه اند، همان لسانی می شودکه طنین را مردم می فهمیدندو باورمی کردند( لسانا یرفع الیک صدقه) چراکه مردمان همه در جلوه ای از وجودند ( و نه فقط موجوداتی با تفاوت های ظاهری ) و امام نیز . 🔹️در تمنای زبان امام؛ 🔹️به وقت مناجات شعبانیه. ✅@ziafat_andishe